Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1258 din 13 august 2004

privind aprobarea Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 775 din 24 august 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Planul national de actiune pentru combaterea discriminarii, prevazut in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Presedintele Consiliului National
                         pentru Combaterea Discriminarii,
                         Adrian Camarasan

                         Ministru de stat,
                         ministrul administratiei si internelor,
                         Marian Florian Saniuta

                         Ministrul culturii si cultelor,
                         Razvan Theodorescu

                         Ministrul educatiei si cercetarii,
                         Alexandru Athanasiu

    ANEXA 1

                         PLANUL NATIONAL DE ACTIUNE
                      pentru combaterea discriminarii

    I. Cadrul legislativ si institutional

    Contextul actual al vietii sociale, in care domeniul drepturilor omului devine din ce in ce mai important, a antrenat eforturi sustinute in directia afirmarii principiului egalitatii intre cetateni si al nediscriminarii.
    Dreptul la egalitate in fata legii, precum si obligatia statului de a asigura cadrul legal de prevenire si combatere a discriminarii sunt universal recunoscute in documentele internationale cu referire la domeniu: Conventia europeana pentru protectia drepturilor omului si a libertatilor fundamentale (1950), Declaratia Universala a Drepturilor Omului (1948), Conventia-cadru pentru protectia minoritatilor nationale (1995), Conventia internationala cu privire la eliminarea tuturor formelor de discriminare rasiala (1965), Conventia Natiunilor Unite privind eliminarea tuturor formelor de discriminare impotriva femeilor (1979), pactele internationale cu privire la drepturile civile si politice (1966) si la drepturile economice, sociale si culturale (1966).
    Statele membre ale Uniunii Europene au adoptat Directiva nr. 43/2000/CE cu privire la implementarea principiului tratamentului egal intre persoane, indiferent de originea rasiala si etnica, si Directiva nr. 78/2000/CE de creare a unui cadru general in favoarea tratamentului egal privind ocuparea fortei de munca si conditiile de munca, documente care reprezinta cadrul juridic european referitor la protectia persoanelor aflate in legalitate, atunci cand acestea sunt supuse discriminarii.
    In ultimii ani, Romania a depus eforturi sustinute pentru crearea cadrului legislativ necesar transpunerii in practica a celor doua directive, acquisul comunitar in domeniul combaterii si prevenirii discriminarii. Prin Hotararea Guvernului nr. 1.194/2001 privind organizarea si functionarea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, modificata si completata prin Hotararea Guvernului nr. 1.514/2002, s-a constituit Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, institutie a administratiei publice centrale, autoritate specializata sa constate si sa sanctioneze o fapta de discriminare. Planul national de actiune pentru combaterea discriminarii se fundamenteaza pe Ordonanta Guvernului nr. 77/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, care preia prevederile celor doua directive europene, aprobata si modificata prin Legea nr. 27/2004.
    Cadrul legislativ romanesc pe care se fundamenteaza Planul national de actiune pentru combaterea discriminarii este reprezentat de Constitutia Romaniei, Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, Legea nr. 48/2002 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 137/2000, Ordonanta Guvernului nr. 77/2003 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare, aprobata si modificata prin Legea nr. 27/2004, Planul national de aderare a Romaniei - prioritatea nr. 9 - Consolidarea criteriilor politice de aderare.
    Alaturi de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, principala autoritate publica responsabila cu prevenirea si sanctionarea actelor/faptelor de discriminare, actioneaza si alte autoritati publice cu responsabilitati sectoriale in domeniu: Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Sanatatii, Ministerul Culturii si Cultelor, Ministerul Justitiei, Ministerul Integrarii Europene, Ministerul Afacerilor Externe, Consiliul National al Audiovizualului, Agentia Nationala pentru Sport, Secretariatul General al Guvernului.
    Domeniile care trebuie protejate cu prioritate sunt: dreptul la demnitate personala; accesul la educatie; accesul la serviciile publice administrative, juridice, de sanatate, de asistenta sociala; dreptul la bunuri si servicii; libertatea de circulatie; dreptul la libera alegere a domiciliului si accesul in locurile publice; egalitate in activitatea economica, in materie de angajare, profesie si securitate sociala.
    Directiile majore de actiune ale Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii cu privire la combaterea si prevenirea tuturor formelor de discriminare sunt:
    1. implementarea principiului tratamentului egal si al egalitatii de sanse intre cetateni, prin aplicarea prevederilor Constitutiei Romaniei si asigurarea implementarii in legislatia nationala a celor doua directive, nr. 43/2000/CE si nr. 78/2000/CE, in vederea construirii unui model durabil de egalitate, echilibru si securitate pentru toti cetatenii;
    2. crearea cadrului juridic specific pentru ca politicile in domeniu sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa fie pe deplin in concordanta cu cerintele de integrare si conform cu standardele comunitare; sa fie cunoscute si accesibile pentru toti cetatenii; sa nu creeze confuzii si sa raspunda unor probleme reale din societate; sa incurajeze si sa faciliteze comunicarea sociala.

    II. Misiunea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii

    Misiunea Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii este promovarea si apararea drepturilor stabilite prin legislatia antidiscriminare.
    Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii are rolul de a informa si de a forma societatea romaneasca in vederea eliminarii oricarei forme de discriminare, de a investiga si de a sanctiona actele de discriminare, contribuind astfel la crearea unui climat general de incredere, respect si solidaritate, definitoriu pentru o societate democratica si europeana.

    III. Scopul Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii

    Scopul Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii este stabilirea unor linii directoare de actiune in domeniul prevenirii si combaterii discriminarii. In acest sens, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii isi propune:
    1. construirea unui sistem national eficient pentru prevenirea discriminarii;
    2. adaptarea si imbunatatirea procedurilor pentru sanctionarea tuturor formelor de discriminare;
    3. medierea conflictelor rezultate dintr-un act/fapta de discriminare;
    4. consolidarea cooperarii cu societatea civila, cu institutiile administratiei publice centrale, locale si mass-media.

    IV. Principiile Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii

    - Principiul politicilor integrate consta atat in abordarea integrata a demersurilor de prevenire, mediere si sanctionare, cat si in luarea in considerare a tuturor formelor de discriminare.
    - Principiul prevenirii si combaterii discriminarii consta in promovarea drepturilor si libertatilor fundamentale prin actiuni de informare, formare si implementare a prevederilor legale specifice.
    - Principiul actiunii afirmative si al masurii speciale presupune promovarea de practici preferentiale pentru anumite categorii de persoane dezavantajate in vederea accelerarii realizarii egalitatii de sanse.
    - Principiul cooperarii presupune dezvoltarea de mecanisme parteneriale pentru participarea activa a mai multi actori sociali din domeniul public si privat in implementarea politicilor specifice.
    - Principiul implementarii strategice consta in abordarea problematicii discriminarii fara diferentiere intre grupurile defavorizate, constientizand faptul ca fiecare grup defavorizat are probleme specifice.

    V. Obiective generale

    1. Aplicarea legii si protectia persoanelor discriminate
    - Asigurarea respectarii prevederilor legislatiei antidiscriminare, prin actiuni specifice de investigare, constatare si sanctionare a actelor de discriminare
    - Instituirea, conform legii, de masuri si actiuni speciale de protectie a persoanelor discriminate sau a categoriilor de persoane defavorizate
    - Monitorizarea respectarii si promovarii drepturilor omului
    - Cresterea capacitatii institutiei pentru a asigura cetatenilor accesul la actiunile si serviciile sale
    - Formarea de specialisti in promovarea principiilor egalitatii de sanse si nediscriminarii.

    2. Imbunatatirea cadrului legislativ
    - Asigurarea cadrului legal adecvat pentru respectarea deplina a drepturilor omului si implementarea normelor europene in materie de nediscriminare.

    3. Constientizarea problemelor discriminarii
    - Imbunatatirea educatiei in ceea ce priveste promovarea drepturilor omului, prevenirea si combaterea discriminarii
    - Informarea cetatenilor cu privire la producerea de acte/fapte de discriminare, precum si la efectele negative ale acestora asupra climatului social
    - Informarea cetatenilor cu privire la drepturile si obligatiile ce deriva din implementarea principiilor egalitatii de sanse si nediscriminarii
    - Facilitarea comunicarii intre cetateni si diferite organizatii care le reprezinta interesele, intre cetateni si institutii de stat sau private, precum si intre sectorul neguvernamental si guvernamental
    - Cooperarea cu societatea civila in implementarea Planului national de actiune pentru combaterea discriminarii.

    4. Elaborarea de studii si rapoarte
    - Analiza stiintifica a nivelului actual de discriminare si a tratamentului egal, studiul fenomenului discriminarii in contextul cultural si istoric romanesc
    - Raportarea anuala a situatiei problematicii discriminarii in Romania.

    5. Cooperarea nationala si internationala
    - Coordonarea actiunilor de promovare si respectare a drepturilor omului, a egalitatii de sanse si a nediscriminarii
    - Participarea in problemele din domeniul combaterii si prevenirii discriminarii ale altor institutii nationale si internationale.

    VI. Obiective specifice si actiuni de implementare - politici si practici pentru prevenirea si combaterea discriminarii

    1. Politica de dezvoltare institutionala
    In virtutea reglementarilor normative interne, precum si in spiritul documentelor internationale, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, ca autoritate nationala independenta, este abilitat sa faca demersuri de perfectionare a cadrului juridic si institutional.
    1. Optimizarea cadrului legislativ general, avand in vedere:
    a) propunerea catre Guvern a proiectelor de acte normative in domeniul actelor/faptelor de discriminare;
    b) avizarea proiectelor de acte normative care au ca obiect exercitarea drepturilor si libertatilor, in conditii de egalitate si nediscriminare.
    2. Optimizarea cadrului legislativ specific prin:
    a) completarea si definitivarea cadrului legal referitor la investigarea si monitorizarea actelor/faptelor de discriminare;
    b) elaborarea si implementarea de instructiuni si proceduri in materie de nediscriminare.
    3. Intarirea capacitatii institutionale, beneficiind de:
    a) derularea programului de asistenta PHARE, aprobat de Comisia Europeana;
    b) coordonarea Programului comunitar de actiune pentru combaterea discriminarii, 2001 - 2006.
    4. Crearea unor structuri teritoriale, oficii de combatere si prevenire a discriminarii, precum si elaborarea de strategii locale.
    Aceste considerente de ordin tehnic stau la baza optiunilor strategice pe termen mediu si lung ale Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.
    - Practici pe termen mediu (2003 - 2004):
    1. imbunatatirea modalitatilor de lucru ale personalului de specialitate al Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii, prin adaptarea modului de lucru la nevoile cetatenilor si in conformitate cu normele internationale in domeniul nediscriminarii;
    2. colaborarea cu institutiile administratiei publice centrale implicate direct in promovarea si aplicarea de politici publice referitoare la categoriile defavorizate care fac obiectul legislatiei in domeniul prevenirii si combaterii discriminarii;
    3. ridicarea standardului profesional al personalului de specialitate, prin formarea in cadrul unui centru de pregatire in domeniu;
    4. completarea si imbunatatirea procedurii de solutionare a petitiilor, prin instituirea unui regulament bazat pe normele legale in vigoare si pe modelele identificate anterior in procedura de investigare la fata locului.
    - Practici pe termen lung (2003 - 2007):
    1. consolidarea capacitatii de reactie a institutiei la noile provocari sociale, pe dimensiunea prevenirii si combaterii discriminarii, la momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana;
    2. completarea si imbunatatirea structurii aparatului propriu de lucru (specializari pe domenii, infiintarea de oficii teritoriale);
    3. perfectionarea continua a personalului Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    4. promovarea unei strategii eficiente de atragere de finantari pentru proiecte care vizeaza prevenirea si combaterea discriminarii;
    5. monitorizarea progreselor in implementarea principiilor egalitatii si nediscriminarii;
    6. elaborarea de rapoarte si studii cu privire la activitatea, locul si rolul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii.

    2. Politica de prevenire
    Prevenirea discriminarii presupune actiuni coordonate pe mai multe planuri. Politica de prevenire promovata de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii se realizeaza prin implementarea strategiilor sectoriale si derularea de programe care acopera mai multe arii de interventie.
    1. Programul de informare si documentare in domeniul prevenirii si combaterii discriminarii, care consta in:
    a) construirea unei baze de date in domeniu continand urmatoarele categorii de informatii: institutii europene specializate, documente internationale specifice, manifestari, evenimente dedicate domeniului, rapoarte stiintifice specifice domeniului, publicatii de specialitate (tiparite, on-line), documente nationale in domeniu, institutii si organisme nationale in domeniu;
    b) promovarea documentelor internationale si romanesti in domeniu, precum si a documentelor Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    c) producerea si tiparirea de materiale informative (fluturasi, pliante, brosuri, afise) pe teme legate de discriminare;
    d) monitorizarea presei;
    e) constituirea si gestionarea site-ului Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    f) achizitionarea de publicatii de specialitate;
    g) elaborarea Ghidului de infiintare si functionare a unui centru de informare si documentare in domeniul discriminarii si al drepturilor omului;
    h) infiintarea si functionarea Centrului de informare si documentare in domeniul discriminarii si al drepturilor omului in cadrul Consiliului National pentru Combaterea Discriminarii;
    i) initierea si derularea unor campanii nationale de informare a cetatenilor asupra principiilor egalitatii de sanse si nediscriminarii;
    j) diseminarea informatiei specifice.
    2. Programul de educatie in domeniul nediscriminarii, al drepturilor si libertatilor fundamentale consta in:
    a) organizarea de ateliere de lucru avand ca tematica notiuni, concepte, idei, teorii, practici in domeniul discriminarii si al drepturilor omului;
    b) dezvoltarea actualelor continuturi care vizeaza problematica egalitatii si nediscriminarii, din cadrul programelor scolare existente, si realizarea in continuare de noi programe de cursuri optionale, pentru diferite niveluri de studiu;
    c) introducerea unor discipline pentru nivel universitar, in domeniul discriminarii, precum Sociologia discriminarii, Educatia interculturala si a drepturilor omului;
    d) continuarea realizarii cursurilor de formare metodica a profesorilor de specialitate, avand ca tema problematica drepturilor omului si nediscriminarii;
    e) elaborarea unei metodologii de organizare a training-urilor in domeniu: dezvoltarea de curriculum pentru diferite grupuri-tinta (magistrati, politisti, jandarmi, functionari publici), producerea de materiale si metode, furnizarea de training;
    f) derularea, impreuna cu liceele si universitatile, a unor proiecte pe tematica nediscriminarii, cu implicarea elevilor si studentilor, precum si a cadrelor didactice;
    g) infiintarea si dezvoltarea in centrele universitare a unor cercuri studentesti de studiere a fenomenului discriminarii.
    3. Programul de cercetare sociala in domeniul discriminarii consta in:
    a) analiza sociologica a bazei de date constituite din dosarele petentilor care au reclamat producerea unor acte/fapte de discriminare;
    b) analiza documentelor stiintifice nationale si europene (barometre de opinie, rezultate de cercetare, studii, analize, comentarii autorizate) cu referire la domeniu;
    c) analiza bazei de date cuprinzand cazurile individuale, temele specifice si criteriile de discriminare percepute;
    d) realizarea de interviuri tematice cu experti in domeniu, reprezentanti ai autoritatilor publice si ai societatii civile;
    e) organizarea de focus-grup cu categorii de persoane, cu reprezentanti ai organizatiilor neguvernamentale pe teme din domeniul de preocupare a institutiei;
    f) realizarea de sondaje de opinie in domeniu;
    g) publicarea rezultatelor de cercetare (brosuri, reviste, rapoarte).
    4. Programul de parteneriat si de sustinere a societatii civile care actioneaza in domeniul drepturilor omului consta in:
    a) elaborarea unei strategii de colaborare cu societatea civila romaneasca implicata in acest domeniu;
    b) infiintarea si functionarea Aliantei Nationale Impotriva Discriminarii;
    c) sustinerea colaborarii dintre organizatiile neguvernamentale in domeniu, administratia publica locala si serviciile publice descentralizate.
    5. Programul comunitar si proiecte cu finantare externa consta in:
    a) informarea organizatiilor neguvernamentale care actioneaza in domeniu cu privire la posibilitatile de accesare a fondurilor comunitare, precum si a altor fonduri externe, in vederea derularii de proiecte specifice;
    b) colaborarea cu organizatiile neguvernamentale in elaborarea si implementarea de proiecte specifice;
    c) gestionarea Programului comunitar de actiune pentru combaterea discriminarii, 2001 - 2006.

    3. Politica de implementare a cadrului legislativ (politica de sanctionare)
    Implementarea cadrului legislativ existent de prevenire si combatere a discriminarii se realizeaza prin urmatoarele activitati:
    a) primirea de petitii si sesizari despre incalcarea dispozitiilor normative referitoare la principiile egalitatii si nediscriminarii, de la persoane fizice, organizatii neguvernamentale, alte persoane juridice, institutii publice;
    b) analiza petitiilor si calificarea actelor/faptelor de discriminare;
    c) luarea de decizii si aplicarea de masuri sanctionatorii corespunzatoare pentru savarsirea actelor/faptelor de discriminare.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1258/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1258 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1258/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu