ORDIN
Nr. 1082 din 28 iulie 2005
privind aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 831/1997 pentru
aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si
contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea acestora
ACT EMIS DE: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 731 din 11 august 2005
In temeiul prevederilor art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr.
208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si
a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 1 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997
pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara
si contabila si a normelor metodologice privind intocmirea si utilizarea
acestora,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba modelul formularului specific cu regim special privind activitatea
financiara si contabila si normele privind intocmirea si utilizarea acestuia,
prevazute in anexa nr. 1*) care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2
Se aproba modelul formularului specific cu regim special privind
activitatea financiara si contabila, prevazut in anexa nr. 2*) care face parte
integranta din prezentul ordin.
------------
*) Anexele nr. 1 si 2 sunt reproduse in facsimil.
Art. 3
Agentii economici care emit facturi fiscale pentru prestari de servicii
si/sau livrari de bunuri de utilitate publica, cum sunt: energia electrica,
energia termica, gazele naturale, apa si altele de aceeasi natura, si care
utilizeaza un sistem computerizat, bazat pe date controlate si inregistrate sau
calculate printr-un sistem informatic de facturare care nu implica participarea
directa a persoanei ce emite factura fiscala, nu au obligatia sa semneze si sa
stampileze facturile fiscale.
Art. 4
(1) Formularele cu regim special utilizate in vederea efectuarii
operatiunilor necesare lichidarii vor fi procurate de catre persoanele juridice
sau persoanele fizice autorizate sa desfasoare activitati de lichidare, in baza
unor comenzi ferme la Compania Nationala "Imprimeria Nationala" sau
la tipografiile agreate de aceasta.
(2) In vederea preluarii comenzii lichidatorul trebuie sa faca dovada ca a
fost imputernicit sa efectueze operatiunea de lichidare pentru societatea
aflata in proces de lichidare.
(3) Formularele comandate de lichidator vor fi personalizate cu datele
societatii aflate in lichidare si vor purta mentiunea ca societatea se afla in
proces de lichidare.
(4) In conditiile in care lichidatorul nu a utilizat toate formularele,
acesta va efectua inventarierea formularelor neutilizate si le va preda, in
vederea distrugerii, Companiei Nationale "Imprimeria Nationala".
Art. 5
Directia de reglementari contabile si Compania Nationala "Imprimeria
Nationala" vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 6
Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
ANEXA 1
INVOICE/FACTURA nr. CELESTICA_TM
________________________________________________________________________________
Date/Data:
Remittance Address/Denumirea si adresa bancii Customer/Client
Furnizorului:
Shipping Address/Adresa de
livrare
________________________________________________________________________________
Internal reference/Referinta Interna:
Account Number/Cod Client: Exchange Rate/Rata:
Payment Terms/Termen de plata:
Delivery Terms/Conditii de livrare: Currency/Deviza:
VA RUGAM SA LUATI LA CUNOSTINTA CA CELESTICA ROMANIA NU SUPORTA COMISIOANELE
BANCARE
Please note that CELESTICA ROMANIA SRL will not pay bank charges
________________________________________________________________________________
Part#/Cod Articol Quantity Unit price Unit price Total value Total value VAT
Description/ Cantitate Pret unitar Pret unitar Total Total TVA
Descriere Rol Rol
Customer purchase order/Ordin client no. dated/data:
Internal Sales order/Numar Ordin intern de vanzare
Delivery note no./Numar Aviz de expeditie:
COUNTRY OF ORIGIN/TARA DE ORIGINE: RO
________________________________________________________________________________
TOTAL/TOTAL VALOARE:
VAT Amount/Valoare TVA
ITEM CHARGE/VALOARE FACTURA:
AMOUNT TO BE PAID/SUMA DE PLATA:
Cod TVA:
________________________________________________________________________________
Please Pay this amount statement/Va rugam sa platiti suma de:
________________________________________________________________________________
CELESTICA (ROMANIA) SRL
________________________________________________________________________________
ADRESA:
Cod CELESTICA 14-4-10/A
Aprobat prin O.M.F.P nr. 1082/2005
CAPITAL SOCIAL
REGISTRUL COMERTULUI
COD UNIC:
ANEXA 1
INVOICE/FACTURA nr. CELESTICA_TM
________________________________________________________________________________
SHIPPING INSTRUCTIONS/INSTRUCTIUNI PRIVIND EXPEDITIA
Date/Data:
________________________________________________________________________________
Account Number/Cod Client:
Delivery Terms/Conditii de livrare: Currency/Deviza
Shipping plant/Adresa expeditor:
________________________________________________________________________________
Expeditie no. of H.U. Gross Net Weight uom Length Width Height
uom
Weight
Transport Numar colete Greutate Greutate neta Udm Lungime Latime Inaltime
Udm
bruta
________________________________________________________________________________
Handling Unit/Unitate pentru manipulare
________________________________________________________________________________
Commodity Code (HTS) Quantity uom Total material uom Value Currency
Cod vamal articol Cantitate u.m. Greutate neta u.m. Valoare Valuta
________________________________________________________________________________
Total
Text client/Customer Text
Customer Carrier/Transportator:
Carrier Number/Cod transportator:
Carrier Account/Cont transportator:
CELESTICA ROMANIA SRL
________________________________________________________________________________
ADRESA:
Cod CELESTICA 14-4-10/A
Aprobat prin O.M.F.P nr. 1082/2005
CAPITAL SOCIAL
REGISTRUL COMERTULUI
COD UNIC:
Page/Pagina 2 of 2
Factura fiscala
Cod CELESTICA 14-4-10/A
Factura fiscala, cod CELESTICA 14-4-10/A, formular cu regim special de
inseriere si de numerotare se tipareste la SC CELESTICA (Romania) SRL pe hartie
discontinua A4, in 3 exemplare.
1. Serveste ca:
- document pe baza caruia se intocmeste ordinul de plata pentru decontarea
produselor si marfurilor livrate, a lucrarilor executate sau a serviciilor
prestate;
- document de insotire a marfii pe timpul transportului;
- document de incarcare in gestiunea primitorului;
- document justificativ de inregistrare in contabilitatea furnizorului si a
cumparatorului.
2. Se intocmeste cu ajutorul programului informatic SAP in trei exemplare,
la livrarea produselor si a marfurilor, la executarea lucrarilor si la
prestarea serviciilor, de catre compartimentul desfacere, pe baza dispozitiei
de livrare, a avizului de insotire a marfii sau a altor documente tipizate care
atesta executarea lucrarilor si prestarea serviciilor si se semneaza de
compartimentul emitent.
Textele din factura sunt afisate in limba romana si in limba engleza.
Factura fiscala, cod CELESTICA 14-4-10/A, cuprinde elementele obligatorii
pentru un document primar:
a) seria si numarul facturii;
b) data emiterii facturii;
c) numele, adresa si codul de inregistrare fiscala al persoanei care emite
factura;
d) numele, adresa si codul de inregistrare fiscala, dupa caz, al
beneficiarului de bunuri sau servicii;
e) denumirea si cantitatea bunurilor livrate, denumirea serviciilor
prestate;
f) valoarea bunurilor sau serviciilor, exclusiv taxa pe valoarea adaugata;
g) cota de taxa pe valoarea adaugata sau mentiunea scutit cu drept de
deducere, scutit fara drept de deducere, neimpozabil sau neinclus in baza de
impozitare, dupa caz;
h) valoarea taxei pe valoarea adaugata, pentru operatiunile taxabile.
3. Modul de completare a facturii fiscale:
Factura fiscala cod CELESTICA 14-4-10/A cuprinde 2 parti:
- Factura propriu-zisa si
- Instructiuni privind expeditia marfurilor.
3.1 Factura propriu-zisa se completeaza dupa cum urmeaza:
- in continuarea campului INVOICE/FACTURA NR. se completeaza numarul fiscal
al facturii;
- in continuarea campului DATE/DATA: se completeaza data emiterii facturii;
- in continuarea campului REMITTANCE ADDRESS/DENUMIREA SI ADRESA BANCII
FURNIZORULUI, se completeaza denumirea si adresa bancii, contul IBAN ale S.C.
Celestica (Romania) SRL;
- in continuarea campului CUSTOMER/CLIENT se completeaza numele si adresa
clientului pentru care se intocmeste factura;
- in continuarea campului SHIPPING ADDRESS/ADRESA DE LIVRARE se completeaza
numele si adresa clientului la care se face livrarea marfurilor;
- in continuarea campului INTERNAL REFERENCE/REFERINTA INTERNA se
completeaza numarul intern de evidenta al facturii fiscale;
- in continuarea campului ACCOUNT NUMBER/COD CLIENT se completeaza codul
intern de evidenta a clientului;
- in continuarea campului PAYMENT TERMS/TERMEN DE PLATA se completeaza
numarul de zile pana la scadenta facturii;
- in continuarea campului DELIVERY TERMS/CONDITII DE LIVRARE se completeaza
conditia de livrare potrivit INCOTERMS;
- in continuarea campului EXCHANGE RATE/RATA: se completeaza rata de schimb
intre valuta de pe factura si RON valida in momentul facturarii;
- in continuarea campului CURRENCY/DEVIZA se completeaza valuta in care va
fi incasata factura;
- PART/COD ARTICOL DESCRIPTION/DESCRIERE se trece codul produsului finit,
descrierea produsului finit;
- QUANTITY/CANTITATE: numar de unitati de masura facturate;
- UNIT PRICE/PRET UNITAR: pret unitar in valuta straina;
- UNIT PRICE/PRET UNITAR RON: pret unitar in RON;
- TOTAL VALUE/TOTAL: se completeaza valoarea obtinuta prin inmultirea
cantitatii cu pretul unitar in valuta straina;
- TOTAL VALUE/TOTAL RON: se completeaza valoarea obtinuta prin inmultirea
cantitatii cu pretul unitar in RON;
- VAT/TVA: se completeaza taxa pe valoarea adaugata in RON;
- in continuarea campului CUSTOMER PURCHASE ORDER/ORDIN CLIENT NO. se
completeaza codul comenzii de la client;
- in continuarea campului DATED/DATA: se completeaza data comenzii de la
client;
- in continuarea campului INTERNAL SALES ORDER/ORDIN INTERN DE VANZARE se
completeaza numarul ordinului intern de livrare;
- TOTAL/TOTAL VALOARE se completeaza valoarea totala facturata fara taxa pe
valoarea adaugata, in valuta straina si in RON;
- TVA: se completeaza valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata in RON;
- ITEM CHARGE/VALOARE FACTURATA se completeaza valoarea totala a facturii
inclusiv taxa pe valoarea adaugata in valuta straina si in RON;
- COD TVA: se completeaza procentul de TVA aplicabil: 19%, 9% 0 - scutit cu
drept de deducere etc.;
- PLEASE PAY THIS AMOUNT STATEMENT/VA RUGAM SA PLATITI SUMA DE: se
completeaza suma ce trebuie achitata de furnizor in valuta facturii.
In partea stanga jos se completeaza datele referitoare la SC CELESTICA
(ROMANIA) SRL:
adresa, capital social, numarul de inregistrare la Registrul Comertului,
Codul unic de inregistrare.
3.2 Instructiunile privind expeditia marfurilor se completeaza dupa cum
urmeaza:
- in continuarea campului INVOICE/FACTURA NR. se completeaza numarul fiscal
al facturii;
- in continuarea campului DATE/DATA: se completeaza data emiterii facturii;
- in continuarea campului CURRENCY/DEVIZA se completeaza valuta in care va
fi incasata factura;
- in continuarea campului ACCOUNT NUMBER/COD CLIENT se completeaza codul
intern de evidenta a clientului;
- in continuarea campului PAYMENT TERMS/TERMEN DE PLATA se completeaza
numarul de zile pana la scadenta facturii;
- in continuarea campului SHIPPING PLANT/ADRESA EXPEDITOR se trece
denumirea si adresa Celestica (Romania) SRL;
- EXPEDITIA/TRANSPORT se completeaza nr. de evidenta al expeditiei;
- NO. OF HU/NUMAR COLETE: se trece nr. de paleti (colete) expediate;
- GROSS WEIGHT/GREUTATE BRUTA: se completeaza greutatea bruta a paletilor
expediati;
- NET WEIGHT/GREUTATEA NETA: se completeaza greutatea neta a paletilor
expediati;
- UOM/UDM: se completeaza unitatea de masura pentru colete (bucati paleti);
- LENGHT/LUNGIME, WIDTH/LATIME, HEIGHT/INALTIME se completeaza dimensiunile
pentru fiecare palet;
- UOD/UDM: se completeaza unitatea de masura pentru dimensiunile paletilor
(cm);
- HANDLING UNIT/UNITATE PTR MANIPULARE - sub acest camp se completeaza
numarul de evidenta al fiecarui palet pentru care se trec apoi dimensiunile
(lungime, latime, inaltime);
- COMMODITY CODE (HTS)/COD VAMAL ARTICOL se completeaza codul vamal al
produselor finite facturate;
- QUANTITY/CANTITATE se completeaza nr. de unitati de masura de produs
finit facturate;
- UOM/U.M. se completeaza unitatea de masura pentru produsele finite;
- VALUE/VALOARE se trece valoarea totala facturata in moneda facturii;
- TEXT CLIENT/CUSTOMER TEXT: se completeaza alte detalii relevante pentru
client;
- CUSTOMER CARRIER/TRANSPORTATOR: se completeaza denumirea
transportatorului;
- CARRIER NUMBER/COD TRANSPORTATOR: se completeaza codul intern al
transportatorului;
- CARRIER ACCOUNT/CONT TRANSPORTATOR: se completeaza contul contabil pentru
evidenta cheltuielilor cu transportul la client.
4. Circula:
a) la furnizor:
- la persoanele autorizate sa dispuna incasari in contul de la banca al
unitatii (toate exemplarele);
- la compartimentul desfacere, in vederea inregistrarii in evidentele
operative si pentru eventualele reclamatii ale clientilor (exemplarul 2 al
facturii),
- la compartimentul financiar-contabil, pentru inregistrarea in
contabilitate (exemplarul 3);
b) la cumparator:
- la compartimentul aprovizionare, pentru confirmarea operatiunii, avand
atasat exemplarul din avizul de insotire a marfii care a insotit produsul sau
marfa, daca este cazul, inclusiv nota de receptie si constatare de diferente,
in cazul in care marfa nu a fost insotita de factura pe timpul transportului
(exemplarul 1);
- la compartimentul care efectueaza operatiunea de cont RON financiar
preventiv pentru acordarea vizei (exemplarul 1, impreuna cu avizul de insotire
a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente, dupa caz);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru acceptarea platii, precum si
pentru inregistrarea in contabilitate (exemplarul 1, impreuna cu avizul de
insotire a marfii, inclusiv nota de receptie si de constatare de diferente,
dupa caz).
5. Se arhiveaza:
a) la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 3);
b) la cumparator:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1).
ANEXA 2
QUELLE. __________________________________________________________________
Denumire societate
Nr. inreg. Reg. Com.
CUI:
Banca
Nr. cont:
____________________ ____________________________ ______________________
|Nr. si serie factura| |In caz de intrebari | |Data emiterii |
|____________________| |indicati numarul clientului | |______________________|
|____________________________| |Termen de plata |
|______________________|
|Data comenzii |
|______________________|
|Numar pachet |
|______________________|
|Numar comanda |
|______________________|
|Numar client |
|______________________|
|Numar de telefon |
|______________________|
____________________________________________________________________________
|C|Unitate|N|Denumire| M|Nr. |Reducere|Pret |Valoare|T.V.A.|T.V.A.|Valoare|
| |de | | | |produs| |unitar|neta | | (%) |bruta |
| |masura | | | | | | | | | | |
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
|_|_______|_|________|__|______|________|______|_______|______|______|_______|
T.V.A. Valoare Total Valoare Valoare | |
(%) totala neta T.V.A. totala bruta totala factura | |
____________________________________________________________________|_______|
|_________| |___________| |________| |_____________|
La returnarea marfii, banii vor fi inapoiati prin transfer bancar/transfer
prin posta in termen de 10 zile de la intrarea marfii in depozitul Quelle.
QUELLE. __________________________ Retur __________________________________
______________________
|Numar factura |
|______________________|
|Numar client |
|______________________|
|Data emiterii |
|______________________|
Va rugam indicati motivul
__________________________________________ returnarii, indicand codurile
|Nr. |Denumire|Marime|Pret|Cantitate|Cod| enumerate mai jos
|Articol| | | | | |
|_______|________|______|____|_________|___| Cod Motivul returnarii marfii
|_______|________|______|____|_________|___| _______________________________
|_______|________|______|____|_________|___| | 1 Articolul nu corespunde |
|_______|________|______|____|_________|___| | pozei din catalog |
|_______|________|______|____|_________|___| |_______________________________|
|_______|________|______|____|_________|___| | 2 Calitate nesatisfacatoare |
|_______|________|______|____|_________|___| |_______________________________|
|_______|________|______|____|_________|___| | 3 Culoarea livrata este |
|_______|________|______|____|_________|___| | gresita |
|_______|________|______|____|_________|___| |_______________________________|
|_______|________|______|____|_________|___| | 4 Raportul pret/calitate nu |
| corespunde asteptarilor |
|_______________________________|
| 5 Marimea nu corespunde: |
| 5.1 prea stramt |
| 5.2 prea mic |
| 5.3 prea scurt |
|_______________________________|
| 6 Marimea nu corespunde: |
| 6.1 prea larg |
| 6.2 prea mare |
| 6.3 prea lung |
|_______________________________|
| 7 Timpul de livrare a fost |
| prea lung |
|_______________________________|
| 8 A fost livrat un articol |
| gresit |
|_______________________________|
| 9 Articolul livrat este |
| deteriorat |
| 9.1 defect |
| 9.2 deteriorat in timpul |
| transportului |
|_______________________________|
| 10 A fost comandat un produs |
| gresit |
|_______________________________|
____________________________________________________________________________
| SE COMPLETEAZA DE CATRE S.C. QUELLE S.R.L. |
|____________________________________________________________________________|
____ ____
Semnatura client: ............ Data ........... | AV | | PV |
|____| |____|
______________________________________
| |
Aprobat prin O.M.F.P. nr. 1082/2005 | Cod QUELLE 14-4-10/A |
|______________________________________|
Semnificatia coloanelor din formularul de mai sus este urmatoarea:
C - Cantitate
N Nr. Articol
M Marime