Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 118 din 16 februarie 2011

privind aprobarea conditiilor de acreditare a oficiilor pentru depunerea „Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", precum si privind raspunderea în gestionarea informatiilor din declaratie

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 123 din 17 februarie 2011



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 29619 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - (1) In vederea obţinerii calităţii de oficiu acreditat de Ministerul Finanţelor Publice, entitatea solicitantă trebuie să îndeplinească, pentru locaţiile pentru care solicită acreditarea, următoarele condiţii:

a) să asigure atribuirea unui număr unic de înregistrare, în conformitate cu structura definită de Ministerul Finanţelor Publice, pentru fiecare declaraţie primită;

b) să asigure conectarea prin intranetul propriu la reţeaua de extranet a Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, conform normelor şi procedurilor stabilite de Ministerul Finanţelor Publice şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

c)  să dispună de o reţea de date intranet şi să aibă implementate măsuri de securitate, care să asigure disponibilitatea, integritatea, confidenţialitatea, autenticitatea şi nonrepudierea datelor şi informaţiilor gestionate la nivelul fiecărei locaţii acreditate. La evaluarea îndeplinirii condiţiei se au în vedere următoarele:

(i) securitatea fizică şi a mediului de lucru (controlul accesului fizic, securitatea încăperilor, stabilirea zonelor de acces public şi a punctelor de livrare a datelor);

(ii) securitatea echipamentelor;

(iii) securitatea comunicaţiilor;

(iv) securitatea documentelor (înregistrarea, marcarea, evidenţa, arhivarea, păstrarea, predarea periodică);

(v) securitatea mediilor de stocare a informaţiilor în format electronic;

(vi) controlul şi  evidenţa accesului la sistemele informatice şi la informaţii;

(vii) identificarea şi autentificarea utilizatorilor, proceselor şi a echipamentelor sistemului;

(viii) managementul incidentelor de securitate;

(ix) protecţia împotriva atacurilor informatice şi a softului nociv;

(x) auditul, jurnalizarea şi trasabilitatea activităţii desfăşurate în sistemele  informatice din  cadrul punctului de lucru;

(xi) realizarea copiilor de  rezervă şi asigurarea continuităţii activităţii;

d) să asigure personal calificat şi resursele necesare hardware şi software, inclusiv utilităţile pentru buna funcţionare a acestora (energie, climatizare etc);

e)  să organizeze activităţile şi managementul resurselor umane în cadrul oficiului acreditat:

(i) selectarea şi nominalizarea personalului cu atribuţii în administrarea şi în utilizarea staţiilor de lucru din cadrul locaţiei acreditate;

(ii) completarea fişelor de post cu atribuţiile specifice colectării si verificării declaraţiei;

(iii) elaborarea şi aprobarea procedurilor operaţionale şi de securitate;

(iv) stabilirea şi aprobarea drepturilor de acces;

(v) cunoaşterea şi respectarea procedurilor de lucru;

(vi) menţinerea la zi a instruirii personalului;

(vii) recunoaşterea şi respectarea normelor  şi procedurilor de  depunere,   primire,  verificare  şi transmitere a declaraţiilor, elaborate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

(viii) comunicarea către Ministerul Finanţelor Publice - Agenţia Naţională de   Administrare Fiscală a informaţiilor referitoare la personalul  implicat în activitatea de primire, prelucrare şi transmitere a declaraţiilor,  inclusiv a tuturor modificărilor care intervin cu privire la aceste informaţii;

f) să respecte dispoziţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu  privire  la  prelucrarea datelor cu  caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Prin oficiu se înţelege orice locaţie aparţinând unei entităţi, în care se desfăşoară activităţi de lucru direct cu publicul, la ghişeu.

Art. 2. - (1) In vederea acreditării, entitatea solicitantă depune o cerere la Ministerul Finanţelor Publice.

(2) Modelul şi conţinutul cererii de acreditare, precum şi documentaţia care trebuie anexată la aceasta, componenţa comisiei de acreditare, procedura de acreditare şi obligaţiile oficiilor acreditate se aprobă prin ordin al ministrului finanţelor publice, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 3. - (1) Cererile de acreditare se soluţionează în termen de 15 zile de la depunere.

(2)  In situaţiile în care, pentru soluţionarea cererii, sunt necesare informaţii suplimentare relevante pentru luarea deciziei, acest termen se prelungeşte cu perioada cuprinsă între data solicitării şi data primirii informaţiilor solicitate.

(3) Termenul de soluţionare se poate prelungi şi la cererea justificată a entităţii solicitante.

Art. 4. - (1) Comisia de acreditare comunică, în scris, entităţii solicitante confirmarea acreditării sau respingerea cererii.

(2) Lista oficiilor acreditate se aduce la cunoştinţa persoanelor interesate prin afişare pe pagina de internet a Ministerului Finanţelor Publice.

Art. 5. - Oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice au obligaţia să transmită declaraţiile depuse de către contribuabili, astfel:

a) zilnic, formatul electronic al declaraţiei, către baza de date centrală a Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală;

b) în termen de 5 zile de la primire, declaraţiile în format hârtie, semnate şi ştampilate, conform legii, însoţite de declaraţia în format electronic, pe suport electronic, către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti.

Art. 6. - (1) Prin excepţie de la prevederile art. 2-4, Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate pot nominaliza, în vederea acreditării din oficiu de către Ministerul Finanţelor Publice, structuri din subordinea lor care aveau, până la data de 31 decembrie 2010, atribuţii de primire şi prelucrare a declaraţiilor nominale de asigurări sociale, în termen de 5 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.

(2)  Oficiile nominalizate potrivit alin. (1) sunt obligate să asigure respectarea condiţiilor prevăzute la art. 1 alin. (1).

(3)   Cu ocazia nominalizării, Casa Naţională de Pensii Publice, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Casa Naţională de Asigurări de Sănătate în subordinea cărora funcţionează oficiile prevăzute la alin. (1) au obligaţia să comunice Ministerului Finanţelor Publice -Agenţia Naţională de Administrare Fiscală:

(i) lista locaţiilor în care urmează să organizeze primirea şi prelucrarea declaraţiilor;

(ii) informaţiile referitoare la personalul implicat în activitatea de primire, prelucrare şi transmitere a declaraţiilor.

(4) Obligaţiile care revin oficiilor prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin ordin comun al preşedinţilor Casei Naţionale de Pensii Publice, Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în termen de 15 zile de la intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.

Art. 7. - Activitatea de depunere a declaraţiei de către contribuabil, precum şi cea de primire a acesteia de către oficiile acreditate se supun prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 8. - Răspunderea pentru primirea, prelucrarea şi transmiterea declaraţiilor depuse de contribuabili la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice revine entităţii de care aparţin respectivele oficii acreditate, în conformitate cu prevederile Legii nr. 677/2001, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 11 şi titlului V din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemnează:

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Ialomiţianu

Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,

Ioan Nelu Botiş

Ministrul sănătăţii,

Cseke Attila

Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,

Valerian Vreme


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 118/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 118 din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 118/2011
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu