Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1178 din  2 noiembrie 1990

privind infiintarea Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 132 din 26 noiembrie 1990


SmartCity3


    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Pe data de 1 decembrie 1990 se infiinteaza Banca Romana pentru Dezvoltare - societate pe actiuni, prin preluarea activului si pasivului de la Banca de Investitii, care se desfiinteaza.
    Sediul central al bancii este in municipiul Bucuresti, str. Doamnei nr. 4.
    Banca infiinteaza sucursale, filiale, agentii si reprezentante in tara si strainatate.
    Art. 2
    Banca isi incepe activitatea cu un capital social subscris de stat de 5.000 milioane lei, impartit in 500.000 de actiuni nominative in valoare de 10.000 lei fiecare.
    Capitalul varsat la data infiintarii este de 2.600 milioane lei.
    Art. 3
    Obiectul principal de activitate al bancii il constituie:
    - efectuarea de servicii bancare pentru executarea proiectelor de investitii economice si financiare ale statului, potrivit conventiei incheiate cu Ministerul Finantelor, care se realizeaza integral sau partial din fonduri de la buget si din imprumuturi in valuta de la bancile de dezvoltare si de la institutiile financiare internationale;
    - creditarea activitatii de productie, investitii, comerciale si de prestari de servicii, desfasurata de regii autonome, societati comerciale, societati mixte, unitati cooperatiste, organizatii obstesti, asociatii familiale, de alte persoane juridice, precum si de persoane fizice.
    Art. 4
    Personalul care trece de la Banca de Investitii la Banca Romana pentru Dezvoltare se considera transferat in interesul serviciului. Personalul trecut in functii cu niveluri de salarizare mai mici are dreptul la salariul tarifar avut, la sporuri si indemnizatii de conducere, dupa caz, timp de 3 luni dupa data desfiintarii.
    De aceleasi drepturi beneficiaza si personalul devenit disponibil, pana la transferarea in interesul serviciului in alta unitate, dar nu mai mult de 3 luni.
    Art. 5
    Banca Romana pentru Dezvoltare - societate pe actiuni isi desfasoara activitatea in conformitate cu statutul prevazut in anexa nr. 1.
    In perioada in care statul este actionar unic, atributiile legale ale Adunarii generale a actionarilor vor fi indeplinite de Consiliul imputernicitilor statului, in baza Regulamentului de organizare si functionare prevazut in anexa nr. 2*).
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 6
    Pe data prezentei hotarari se abroga orice dispozitii contrare.

           PRIM-MINISTRU
            PETRE ROMAN

--------------
    *) Anexa se comunica unitatilor interesate.

    ANEXA 1
                 STATUTUL
de organizare si functionare al Bancii Romane pentru Dezvoltare - S.A.

    CAP. 1
    Denumirea, sediul, durata

    Art. 1
    Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. se constituie ca banca de dezvoltare si comerciala - societate pe actiuni, organizata in conformitate cu legile in vigoare in Romania, si functioneaza ca persoana juridica, potrivit prevederilor prezentului statut.
    In acest statut Banca Romana pentru Dezvoltare - S.A. este denumita banca.
    Art. 2
    Banca are sediul central in municipiul Bucuresti si isi desfasoara activitatea prin sucursale, filiale, agentii si reprezentante, care pot fi infiintate de Adunarea generala a actionarilor.
    Infiintarea de sucursale, filiale si agentii in strainatate se face potrivit legii.
    Art. 3
    Durata de activitate a bancii va fi de 99 de ani, incepand cu data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei a documentelor de infiintare.

    CAP. 2
    Obiectul de activitate al bancii

    Art. 4
    Obiectul de activitate al bancii il constituie:
    4.1. efectuarea de operatiuni si servicii bancare pentru proiectele de investitii economice si financiare ale statului, ce se realizeaza, integral sau partial, din fonduri de la buget si din imprumuturi in valuta de la bancile de dezvoltare internationale, institutii financiare si de la alte banci;
    4.2. atragerea de fonduri banesti, acordarea de credite in lei si in valuta si efectuarea de servicii bancare pentru activitatea de investitii, de productie, comerciala si de prestari de servicii, desfasurata de regii autonome, societati comerciale, societati mixte, institutii de stat, unitati cooperatiste, organizatii obstesti, asociatii familiale sau persoane fizice.
    In acest scop, banca efectueaza, in conditiile prevazute de statut, urmatoarele operatiuni, in numele sau propriu, in numele altora sau in colaborare cu altii:
    a) atrage fonduri banesti, in lei si in valuta, din tara si strainatate, in depozite la vedere sau la termen;
    b) pastreaza disponibilitatile banesti ale clientilor si efectueaza operatiuni de incasari si plati, in lei si in valuta, in numerar sau fara numerar, prin conturile deschise de clienti la aceasta banca;
    c) contracteaza credite, in lei si in valuta, din tara si din strainatate;
    d) acorda credite, in lei si in valuta, pe baza de garantii, pe termen mediu, cu rambursare de pana la 5 ani si pe termen lung de pana la 25 ani, in conditiile stabilite de lege, pentru realizarea de investitii de catre clientii sai din tara si strainatate; de asemenea, acorda credite pe termen scurt, cu rambursarea de pana la 12 luni, pentru aprovizionare, productie, desfacere, prestari de servicii, suplinirea temporara a resurselor agentilor economici pentru investitii, precum si pentru nevoi gospodaresti ale persoanelor fizice;
    e) presteaza servicii bancare privind expertizarea tehnica, economica si financiara a proiectelor, urmarirea utilizarii fondurilor potrivit destinatiei aprobate si prevederilor din documentatii, analiza ofertelor depuse de executanti, precum si alte servicii pentru investitiile statului care se realizeaza din fonduri de la buget in baza mandatului primit;
    f) efectueaza servicii bancare pentru dezvoltarea activitatilor agentilor economici, acorda consultatii si asistenta pe probleme de gestiuni financiare si de evaluare a patrimoniului, in baza conventiilor incheiate cu acestia;
    g) efectueaza operatiuni de scontare a efectelor de comert si rescontare a portofoliului, in lei si in valuta;
    h) emite efecte de comert, in lei si in valuta, si accepta efecte de comert emise asupra sa, avalizeaza si gireaza efecte de comert emise de terti, emite cecuri bancare proprii sau in contul altor institutii de credit;
    i) efectueaza operatiuni cu acreditive, incasouri, ordine de plata si alte instrumente de plata;
    j) emite, confirma si efectueaza operatiuni cu scrisori de garantie, avaluri, cautiuni, in tara si strainatate;
    k) efectueaza operatiuni de vanzare-cumparare si alte operatiuni cu titluri emise de stat, precum si cu actiuni, obligatiuni si hartii de valoare, pe cont propriu sau pentru terti, in tara si strainatate, potrivit legii;
    l) efectueaza operatiuni de arbitrajare pe pietele internationale valutare sub forma de atragere si constituire de depozite la termen si la vedere, proprii si ale clientilor; banca poate compensa din beneficiile realizate din aceste operatiuni eventualele diferente nefavorabile;
    m) participa la consortii de garantii si la credite consortiale interne si internationale;
    n) cumpara si vinde valuta straina, aur si metale pretioase sub orice forma; efectueaza operatiuni de schimb valutar;
    o) efectueaza servicii de trezorerie si de depozitare pentru obiecte de valoare, proprietate a unor persoane juridice sau fizice;
    p) efectueaza operatiuni privind executarea de casa a bugetului, in limita mandatului primit;
    r) incheie aranjamente de corespondent cu banci si institutii financiare straine si conventii privind activitati financiar-bancare si efectueaza alte operatiuni legate de afacerile bancare si financiare, in tara si strainatate;
    s) participa cu capital la institutii financiare si bancare si la alti agenti economici din tara si strainatate;
    t) participa, ca membra, in organisme financiar-bancare internationale sau regionale, la operatiuni economice financiare si bancare in cadrul unor acorduri, conventii si intelegeri incheiate de autoritatile romane pe plan intern si international in scopul atragerii de imprumuturi in valuta; participa la reuniuni internationale cu caracter financiar, bancar sau monetar;
    u) cumpara imobile si alte bunuri imobiliare pentru uzul propriu sau al personalului bancii si poate dobandi imobile prin executarea creantelor bancii, care vor fi vandute la prima ocazie favorabila;
    v) efectueaza orice alte activitati bancare si financiare permise de reglementarile legale in vigoare.
    Art. 5
    In exercitarea atributiilor sale banca elaboreaza reglementari privind creditarea, garantiile asiguratorii si recuperarea creantelor bancii, incasarile si platile, operatiunile valutare, celelalte servicii bancare si drepturile de control.
    Art. 6
    Banca primeste de la clientii sai bilanturile contabile si contul de profit si pierderi, situatia angajamentelor de plata si orice alte informatii si date referitoare la lichidarea, solvabilitatea si rentabilitatea acestora. De asemenea, banca are dreptul sa verifice situatia economica si financiara a clientului, de la acordarea creditului si pana la rambursarea integrala a acestuia.

    CAP. 3
    Capital, fonduri si alte resurse financiare

    Art. 7
    Capitalul social subscris al bancii este de 5.000 milioane lei, impartit in 500.000 actiuni nominative in valoare nominala de 10.000 lei fiecare, putindu-se emite si titluri cumulative de 10, 20, si 100 actiuni.
    Capitalul social varsat este in suma de 2.600.000.000 lei.
    Capitalul social nu va putea fi majorat si nu se vor putea emite noi actiuni pana nu vor fi achitate cele initiale.
    Art. 8
    Actiunile sunt purtatoare de dividende din beneficiile bancii, care se distribuie participantilor la capitalul social.
    Fiecare actiune da dreptul la un vot. Exercitiul dreptului de vot este suspendat pentru actionarii care nu sunt la curent cu actiunile ajunse la scadenta.
    Banca emite certificate inscrise in registrul actionarilor, prin care se atesta detinerea actiunilor.
    Art. 9
    Toate actiunile confera detinatorilor drepturi si obligatii egale. Banca recunoaste un singur proprietar pentru fiecare actiune. Actionarii raspund numai in limita valorii fiecarei actiuni. Proprietatea unei actiuni inseamna implicit acceptarea statutului bancii si a hotararilor Adunarii generale.
    Art. 10
    Dreptul de proprietate asupra actiunilor se transmite prin declaratia facuta in registrul de actiuni al bancii, subscrisa de cedent si de cesionar sau de mandatarii lor, si prin mentiunea facuta pe actiune.
    Subscriitorii si cesionarii ulteriori sunt raspunzatori solidar de plata integrala a actiunilor, timp de 3 ani, socotiti de la data cand s-a facut mentiunea de transmitere in registrul societatii.
    Art. 11
    Actiunile sunt indivizibile. Cand o actiune nominativa devine proprietatea mai multor persoane, societatea nu este obligata sa inscrie transmiterea atat timp cat acele persoane nu vor desemna un reprezentant unic pentru exercitarea drepturilor rezultand din actiune.
    Atat timp cat o actiune este proprietatea indiviza a mai multor persoane, acestea sunt raspunzatoare in mod solidar pentru efectuarea varsamintelor datorate.
    Art. 12
    Banca nu va putea cumpara propriile sale actiuni, nici acorda imprumuturi sau avansuri asupra lor, in afara de cazul in care Adunarea generala a actionarilor hotaraste astfel, cu votul actionarilor care reprezinta doua treimi din capitalul social.
    Art. 13
    Situatia actiunilor trebuie sa fie publicata o data cu bilantul anual si, in mod deosebit, sa arate daca actiunile au fost integral platite si numarul actiunilor pentru care s-a cerut, fara rezultat, efectuarea varsamintelor.
    Art. 14
    Majorarea capitalului social se poate face prin emiterea de noi actiuni in conditiile legii, la perioada si in procentul stabilit de adunarea generala extraordinara a actionarilor la propunerea Consiliului de administratie. Nu se pot emite actiuni noi de o valoare mai mica decat valoarea nominala initiala.
    Hotararea adunarii pentru marirea capitalului se va publica in Monitorul Oficial, acordandu-se pentru exercitiul dreptului de preferinta un termen de cel putin o luna, cu incepere din ziua publicarii.
    Hotararea adunarii privind marirea capitalului are efect numai in masura in care a fost adusa la indeplinire in termen de un an de la data sa.
    Art. 15
    Reducerea capitalului social va putea fi facuta numai dupa trecerea a doua luni din ziua in care hotararea a fost publicata in Monitorul Oficial.
    Orice creditor al bancii, anterior hotararii, va putea face opozitie la instanta in termenul aratat la alin. 1.
    Opozitia suspenda executarea hotararii pana la retragerea sau respingerea ei printr-o sentinta definitiva a instantei.
    Cand banca a emis obligatiuni, nu se va putea proceda la reducerea capitalului prin restituiri facute actionarilor din sumele rambursate in contul actiunilor, decat in proportie cu valoarea obligatiunilor rambursate.
    Art. 16
    Pentru desfasurarea activitatii sale banca constituie fondul de rezerva, fondul de risc, fondul de dezvoltare si alte fonduri cu destinatie speciala, potrivit legii.
    Fondul de rezerva constituie garantie a angajamentelor bancii, putand fi utilizat si pentru acoperirea unor eventuale pierderi rezultate din operatiunile bancii.
    Fondul de risc se utilizeaza la acoperirea creditelor in suferinta, cu aprobarea Adunarii generale, la propunerea Consiliului de administratie.
    Fondul de dezvoltare se constituie pe seama cotelor din veniturile brute aprobate pentru fiecare exercitiu financiar. Acest fond este destinat realizarii de investitii proprii, constituind si o garantie a angajamentelor bancii.
    Banca poate constitui si alte fonduri, pentru asigurarea unor actiuni in care banca este interesata.
    O parte din mijloacele financiare ale fondului de rezerva si ale fondurilor cu destinatie speciala vor putea fi plasate in titluri de stat sau in alte valori, potrivit hotararii Adunarii generale.
    Art. 17
    Banca utilizeaza, in completarea capitalului social si a fondurilor proprii constituite, si alte resurse financiare, in lei si valuta, si anume: fondurile primite de la bugetul statului pentru realizarea de investitii in sectorul public; disponibilitatile existente in conturile clientilor; depozitele din tara si din strainatate; creditele pe termen scurt, mediu si lung, contractate din tara si strainatate; obligatiunile si alte titluri de credit emise de banca in conditiile legii, in tara si strainatate, alte resurse financiare atrase de banca.

    CAP. 4
    Adunarea generala a actionarilor

    Art. 18
    Adunarea generala reprezinta totalitatea actionarilor bancii.
    Fiecare actionar are dreptul sa participe la Adunarea generala, personal sau prin alti actionari, pe baza de procura scrisa sau sub semnatura certificata, fara a se putea delega in acest scop un membru al Consiliului de administratie.
    Normele de reprezentare a actionarilor in Adunarea generala vor fi stabilite de Consiliul de administratie.
    Actionarii care doresc sa participe la Adunarea generala trebuie sa faca dovada calitatii lor cu propriile actiuni sau certificatul de atestare a proprietatii actiunilor.
    Art. 19
    Adunarile generale sunt ordinare si extraordinare. Ele se vor tine la sediul bancii si in localul ce se va indica in convocare.
    Art. 20
    Adunarea generala ordinara se intruneste cel putin o data pe an, in cel mult trei luni de la incheierea exercitiului financiar, dar inainte de data depunerii bilantului anual la institutiile imputernicite.
    In afara de dezbaterea altor probleme inscrise la ordinea de zi, Adunarea generala este obligata:
    a) sa analizeze si sa aprobe bilantul, contul de profit si pierderi, destinatia si repartizarea beneficiului, dividendele ce se distribuie actionarilor si recompensele ce se acorda functionarilor, precum descarcarea din gestiune, pe baza raportului Consiliului de administratie asupra activitatii bancii si a raportului Comisiei de cenzori;
    b) sa aprobe programul de activitate pentru anul financiar urmator;
    c) sa aleaga Consiliul de administratie si cenzorii si sa numeasca in conditiile legii, presedintele, 3 vicepresedinti si presedintele Comisiei de cenzori;
    d) sa aprobe remunerarea presedintelui, vicepresedintilor si cenzorilor si sa fixeze indemnizatia membrilor Consiliului de administratie, precum si salariile personalului;
    e) sa aprobe plasarea unei parti din mijloacele financiare ale fondului de rezerva si ale fondurilor cu destinatie speciala in titluri ale statului si alte valori;
    f) sa aprobe infiintarea, desfiintarea sau mutarea de sucursale, filiale, agentii sau reprezentante ale bancii.
    Art. 21
    Pentru validarea deliberarilor adunarii generale ordinare este necesara prezenta actionarilor care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate de actionarii ce detin majoritatea absoluta din capitalul social reprezentat in adunare.
    Daca adunarea nu poate lucra din cauza neindeplinirii conditiilor de la alin. 1, adunarea ce se va intruni, dupa o a doua convocare, poate sa delibereze asupra problemelor puse la ordinea de zi a celei dintai adunari, oricare ar fi partea de capital reprezentata de asociatii prezenti, cu majoritate.
    Art. 22
    Adunarea extraordinara se intruneste ori de cate ori este nevoie de a se lua o hotarare pentru:
    a) prelungirea duratei de functionare a bancii;
    b) marirea capitalului;
    c) mutarea sediului;
    d) fuzionarea sau afilierea la alte organisme bancare;
    e) reducerea capitalului social sau reintregirea sa prin emisiune de noi actiuni;
    f) dizolvarea anticipata a bancii;
    g) emisiunea de obligatiuni;
    h) oricare alta modificare a statutului sau oricare alta hotarare pentru care este ceruta aprobarea adunarii extraordinare.
    Art. 23
    Pentru tinerea valabila a adunarii generale extraordinare, va trebui:
    - la prima convocare prezenta actionarilor reprezentand trei patrimi din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin jumatate din capitalul social;
    - la convocarile urmatoare, prezenta actionarilor reprezentand jumatate din capitalul social, iar hotararile sa fie luate cu votul unui numar de actionari care sa reprezinte cel putin 1/3 din capitalul social.
    Art. 24
    Adunarile generale vor fi convocate de Consiliul de administratie, ori de cate ori va fi nevoie.
    Termenul de intrunire, in nici un caz, nu poate fi mai mic de 15 zile de la publicarea convocarii.
    Convocarea va fi publicata in Monitorul Oficial si intr-unul dintre ziarele raspandite din localitatea in care se afla sediul bancii.
    Convocarea va cuprinde locul si data tinerii adunarii, precum si ordinea de zi, cu aratarea explicita a tuturor problemelor care vor face obiectul dezbaterilor adunarii.
    Cand in ordinea de zi figureaza propuneri pentru modificarea statutului, convocarea va trebui sa cuprinda textul integral al propunerilor.
    Art. 25
    Consiliul de administratie, este obligat sa convoace de indata adunarea generala, la cererea actionarilor reprezentand a zecea parte din capitalul social si daca cererea cuprinde probleme ce intra in competenta adunarii.
    Adunarea va avea loc in termen de o luna de la cerere.
    Daca Consiliul de administratie nu convoaca adunarea, instanta judecatoreasca din raza teritoriala unde isi are sediul banca cu audierea partilor, va putea ordona convocarea, desemnand dintre actionari persoana care o va prezida.
    Art. 26
    Actionarii exercita dreptul lor de vot in adunarea generala, proportional cu numarul actiunilor ce poseda, cu exceptia prevazuta in art. 8 alin. 2
    Art. 27
    Actionarii, reprezentand intreg capitalul social, vor putea, daca nici unul dintre ei nu se opune, sa tina o adunare generala si sa ia orice hotarare de competenta adunarii, fara observarea formalitatilor cerute pentru convocarea ei.
    Art. 28
    Actionarii nu vor putea fi reprezentati in adunarile generale decat prin alti actionari, in baza unei procuri speciale.
    Membrii Consiliului de administratie si functionarii bancii nu pot reprezenta pe actionari, sub sanctiunea nulitatii hotararii daca, fara votul acestora, nu s-ar fi obtinut majoritatea ceruta.
    Art. 29
    Membrii Consiliului de administratie nu pot vota, in baza actiunilor ce poseda, nici personal, nici prin mandatar, descarcarea gestiunii lor sau o problema in care persoana sau atributiile lor ar fi in discutie.
    Ei pot vota insa bilantul si contul de profit si pierderi, daca, fiind posesorii a cel putin jumatate din capitalul social, nu se poate forma majoritatea legala fara votul lor.
    Art. 30
    Actionarul, care, intr-o anumita operatiune, are fie personal, fie ca mandatar al unei alte persoane, un interes contrar aceluia al bancii, va trebui sa se abtina de la deliberarile privind acea operatiune.
    Actionarul care contravine acestei dispozitii este raspunzator de daunele produse bancii, daca, fara votul sau, nu s-ar fi obtinut majoritatea ceruta.
    Art. 31
    Dreptul de vot nu poate fi cedat. Orice conventie privind exercitarea intr-un anumit fel a dreptului de vot este nula.
    Art. 32
    In ziua si la ora aratate in convocare, sedinta adunarii se va deschide de catre presedintele Consiliului de administratie sau de catre acela care ii tine locul.
    Presedintele va desemna, dintre actionari, doi sau mai multi secretari, care vor verifica lista de prezenta a actionarilor aratand capitalul pe care-l prezinta fiecare, procesul-verbal intocmit de cenzori pentru constatarea numarului actiunilor depuse si indeplinirea tuturor formalitatilor cerute de lege si de prezentul statut pentru tinerea adunarii, dupa care se va trece la ordinea de zi.
    Art. 33
    Hotararile adunarilor se iau prin vot deschis. Votul secret este obligatoriu pentru alegerea membrilor Consiliului de administratie si a cenzorilor, pentru revocarea lor si pentru luarea hotararilor referitoare la raspunderea membrilor Consiliului de administratie.
    Art. 34
    Un proces-verbal, semnat de presedinte si secretar, va constata indeplinirea formalitatilor de convocare, data si locul adunarii, actionarii prezenti, numarul actiunilor, dezbaterile in rezumat, hotararile luate, iar la cererea actionarilor, declaratiile facute de ei in sedinta.
    La procesul-verbal se vor anexa actele referitoare la convocare, precum si listele de prezenta a actionarilor.
    Procesul-verbal va fi trecut in registrul adunarilor generale.
    Pentru a fi opozabile tertilor, hotararile adunarii vor fi depuse in termen de 15 zile la registrul comertului, pentru a fi mentionate in extras in registru si publicate in Monitorul Oficial.
    Ele nu vor putea fi executate mai inainte de aducerea la indeplinire a acestor formalitati.
    Art. 35
    Hotararile luate de adunarile generale, in limitele legii sau statutului, sunt obligatorii chiar pentru actionarii care nu au luat parte la adunare sau au votat contra.
    Hotararile adunarii generale contrare statutului sau legii pot fi atacate in justitie, in termen de 15 zile de la data publicarii in Monitorul Oficial, de oricare dintre actionarii care nu au luat parte la adunarea generala sau au votat contra si au cerut sa se insereze aceasta in procesul-verbal al sedintei.
    Daca hotararea este atacata de toti membrii Consiliului de administratie, banca va fi reprezentata in justitie de persoana desemnata de presedintele instantei dintre actionarii ei, care va indeplini mandatul cu care a fost insarcinata, pana ce adunarea generala, convocata in acest scop, va alege alta persoana.
    Cererea de anulare a hotararii adunarii generale se va introduce la instanta din raza teritoriala unde banca isi are sediul, actionarul fiind obligat sa depuna la grefa cel putin o actiune.
    Daca au fost introduse mai multe actiuni de anulare, ele pot fi conexate.
    Cererea se va judeca in camera de consiliu.
    Hotararea definitiva de anulare va fi mentionata in registrul comertului si publicata in Monitorul Oficial.
    De la data publicarii ea este opozabila tuturor actionarilor.
    Art. 36
    O data cu intentarea actiunii de anulare, reclamantul poate cere presedintelui instantei suspendarea executarii hotararii atacate.
    Presedintele, incuviintind suspendarea, poate obliga pe reclamant la o cautiune.
    Impotriva ordonantei de suspendare, se face recurs, in termen de 5 zile de la pronuntare.

    CAP. 5
    Administratia bancii

    Art. 37
    Administrarea si conducerea bancii sunt incredintate Consiliului de administratie (administratori), compus din cel mult 21 de membri, alesi de catre Adunarea generala. Din Consiliul de administratie fac parte presedintele si vicepresedintii, reprezentanti ai actionarilor, precum si specialisti din aparatul bancii si din alte unitati.
    Art. 38
    Membrii Consiliului de administratie sunt alesi pentru o perioada de 4 ani, dupa care pot fi realesi.
    La preluarea functiei, fiecare administrator va trebui sa depuna o garantie care nu poate fi mai mica decat dublul salariului lunar. Garantia se va depune inainte de inceperea activitatii.
    Daca garantia nu va fi depusa, administratorul este considerat demisionat.
    Garantia ramane in casieria bancii si nu va putea fi restituita administratorului decat dupa ce Adunarea generala a aprobat bilantul ultimului exercitiu, in care administratorul a functionat si i-a dat descarcare.
    Art. 39
    Semnaturile administratorilor vor fi depuse la registrul comertului, odata cu prezentarea certificatului eliberat de cenzori, din care rezulta depunerea garantiei.
    Art. 40
    Pentru valabilitatea deciziilor Consiliului de administratie, este necesara prezenta personala a cel putin jumatate din numarul administratorilor.
    Deciziile se iau cu majoritatea absoluta a membrilor prezenti.
    Art. 41
    Consiliul de administratie are urmatoarele atributii:
    a) examineaza si certifica bilantul contabil, contul de profit si pierderi si propunerile privind destinatia si repartizarea beneficiului, care se prezinta Adunarii generale;
    b) aproba veniturile si cheltuielile, investitiile proprii, reparatiile capitale si actele de dispozitie cu privire la bunurile si mijloacele bancii;
    c) aproba strategia bancii cu privire la credite, atragerea de resurse, utilizarea acestora, nivelul dobanzilor, comisioanelor, taxelor, marjelor si altor speze bancare;
    d) aproba facilitati de credite clientilor si imprumuturile care, cumulat, depasesc pe un singur client peste 10% din valoarea capitalului social varsat plus rezervele, dar nu mai mult de nivelul autorizat de Banca Nationala a Romaniei;
    e) propune Adunarii generale modificarea statutului, majorarea sau micsorarea capitalului social si constituirea de rezerve, plasarea unei parti din mijloacele financiare ale fondului de rezerva si ale fondurilor cu destinatie speciala in titluri ale statului si alte valori, precum si masuri pentru incasarea capitalului social;
    f) propune Adunarii generale emiterea de actiuni, obligatiuni si alte titluri de credite si modul de distribuire a acestora;
    g) aproba schema de organizare, regulamentul de ordine interioara, functiile, atributiile si competentele personalului, nivelul si regimul de salarizare in functie de studii si munca efectiv prestata cu respectarea limitei minime de salarizare prevazuta de lege, primele si alte forme de remunerare a personalului;
    h) numeste directorii si adjunctii acestora din centrala bancii si directorii sucursalelor, filialelor, agentiilor si reprezentantelor;
    i) aproba normele si instructiunile privind operatiunile bancii;
    j) are orice alte atributii, cu exceptia celor din competenta expresa a Adunarii generale.
    Art. 42
    Administratorii sunt raspunzatori de indeplinirea tuturor obligatiilor ce le revin, potrivit dispozitiilor relative la mandat si de cele prevazute de lege.
    Administratorii bancii sunt solidar raspunzatori cu predecesorii imediati ai lor, daca, avand cunostinta de neregularitatile savarsite de acestia, nu le denunta cenzorilor.
    Raspunderea pentru actele savarsite de administratori sau pentru omisiuni nu se intinde si la cei care au facut sa se constate, in registrul deciziilor Consiliului de administratie, impotrivirea lor si au incunostintat despre aceasta in scris pe cenzori.
    Pentru deciziile luate in sedintele in care administratorul nu a participat, el ramane raspunzator, daca in termen de o luna de cand a luat cunostinta de acestea nu a facut impotrivire in formele aratate in alineatele precedente.
    Art. 43
    Administratorul, care are intr-o anumita operatiune, direct sau indirect, interese contrarii intereselor bancii, trebuie sa instiinteze despre acestea pe ceilalti administratori si pe cenzori si sa nu ia parte la nici o deliberare privitoare la aceasta operatiune.
    Aceeasi obligatie o are administratorul, in cazul in care, intr-o anumita operatiune stie ca sunt interesate sotia, rudele sau afinii sai pana la gradul al patrulea inclusiv.
    Administratorul, care nu a respectat prevederile alin. 1, va raspunde de daunele ce au rezultat pentru societate.
    Art. 44
    Consiliul de administratie se intruneste ori de cate ori este necesar.
    El trebuie sa se intruneasca  cel putin o data pe luna la sediul bancii.
    Convocarile pentru intrunirile Consiliului de administratie vor cuprinde locul unde se va tine sedinta si proiectul ordinii de zi, neputandu-se lua nici o decizie asupra problemelor neprevazute, decat in caz de urgenta si cu conditia ratificarii in sedinta urmatoare de catre membrii absenti.
    La sedintele Consiliului de administratie vor fi convocati si cenzorii.
    La fiecare sedinta se va intocmi un proces-verbal, care va cuprinde ordinea deliberarilor, deciziile luate, numarul de voturi intrunite si opiniile separate.
    Art. 45
    Directorii executivi nu vor putea fi membri in Consiliul de administratie al bancii.
    Art. 46
    Consiliul de administratie deleaga o parte din atributiile sale pentru conducerea operativa a bancii unui Comitet de directie compus din 9 membri din randurile sale si anume: presedintele Consiliului de administratie, vicepresedintii Consiliului de administratie si alti membri.
    Comitetul de directie este condus de presedintele Consiliului de administratie care are si calitatea de director general.
    Consiliul de administratie stabileste cu ocazia numirii Comitetului de directie imputernicirile, responsabilitatile si remuneratia membrilor acestuia.
    Decizia Consiliului de administratie privind suma necesara remunerarii membrilor Comitetului de directie va trebui sa fie ratificata de Adunarea generala.
    Art. 47
    Comitetul de directie se intruneste cel putin o data pe saptamana.
    Deciziile Comitetului de directie sa iau cu majoritatea absoluta a voturilor membrilor sai.
    Comitetul de directie este obligat sa prezinte la fiecare sedinta a Consiliului de administratie registrul sau de deliberari.
    In Comitetul de directie, votul nu poate fi dat prin delegatie.
    Art. 48
    Activitatea de conducere curenta a bancii este asigurata de presedinte sau de inlocuitorul sau de drept.
    Art. 49
    Presedintele angajeaza banca conform responsabilitatilor si imputernicirilor stabilite de Consiliul de administratie.
    Atributiile si competentele vicepresedintilor se stabilesc de Consiliul de administratie la propunerea presedintelui.
    Angajarea bancii in legatura cu operatiunile patrimoniale se face cu doua semnaturi potrivit competentelor ce se stabilesc de Consiliul de administratie. Angajarea bancii printr-o singura semnatura este nula.
    Art. 50
    Nu vor putea fi administratori, directori sau reprezentanti ai societatii persoanele care potrivit legii sunt incapabile sau au fost condamnate pentru gestiune frauduloasa, abuz de incredere, fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita precum si pentru alte infractiuni pedepsite potrivit legii societatilor comerciale, iar daca au fost alese sunt decazute din drepturi.
    Art. 51
    Banca nu are dreptul sa acorde credite sau alte facilitati membrilor Consiliului de administratie, cenzorilor, precum si directorilor si directorilor adjuncti din centrala si unitatile bancii ori sa garanteze orice imprumut pe care acestia il contracteaza cu altii.

    CAP. 6
    Comisia de cenzori

    Art. 52
    Adunarea generala alege o comisie de cenzori formata din 5 cenzori si tot atatia supleanti, din care cel putin unul trebuie sa fie contabil autorizat sau expert contabil, recomandat de Ministerul Finantelor.
    Alegerea Comisiei de cenzori se face pe o durata de 3 ani, dupa care pot fi realesi. La numirea lor, cenzorii vor depune o garantie, potrivit legii.
    Art. 53
    Cenzorii trebuie sa fie actionari ai bancii, cu exceptia expertului contabil. Nu pot fi cenzori rudele sau afinii pana la al patrulea grad inclusiv sau sotii membrilor Consiliului de administratie, persoanele care primesc sub orice forma, pentru alte functii decat aceea de cenzori, un salariu sau o remuneratie de la administratori sau de la banca, precum si alte persoane incompatibile cu aceasta functie, prevazute de lege.
    Art. 54
    Comisia de cenzori indeplineste atributiile prevazute de lege si ia hotarari cu o majoritate de 2/3 din numarul lor.
    Membrii Comisiei de cenzori sunt raspunzatori de eventualele prejudicii aduse bancii prin activitatea lor.
    Art. 55
    Cenzorii sunt retribuiti cu o indemnizatie fixa stabilita de Adunarea generala.
    Art. 56
    Cenzorii sunt obligati sa supravegheze gestiunea societatii, sa verifice daca bilantul si contul de profit si pierderi sunt legal intocmite si in concordanta cu registrele, daca acestea din urma sunt regulat tinute si daca evaluarea patrimoniului s-a facut conform regulilor stabilite pentru intocmirea bilantului.
    Despre toate acestea, precum si asupra propunerilor pe care le vor crede necesare asupra bilantului si repartitiei beneficiilor, cenzorii vor face Adunarii generale un raport amanuntit.
    Adunarea generala nu va putea aproba bilantul si contul de profit si pierderi, daca acestea nu sunt insotite de raportul cenzorilor.
    Cenzorii sunt obligati, de asemenea:
    a) sa faca, in fiecare luna si inopinat, inspectii casei si sa verifice existenta titlurilor sau valorilor ce sunt proprietatea bancii sau au fost primite in gaj, cautiune ori depozit;
    b) sa convoace adunarea ordinara sau extraordinara, cand n-au fost convocate de administratori;
    c) sa ia parte la adunarile ordinare si extraordinare, putand face sa se insereze in ordinea de zi propunerile pe care le vor crede necesare;
    d) sa constate regulata depunere a garantiei din partea administratorilor;
    e) sa vegheze ca dispozitiile legii si ale statutului sa fie indeplinite de administratori si lichidatori.
    Cenzorii vor aduce la cunostinta administratorilor neregularitatile in administratie si incalcarile dispozitiilor legale si statutare, pe care le constata, iar cazurile mai importante le vor aduce la cunostinta Adunarii generale.
    Art. 57
    Cenzorii au dreptul sa obtina in fiecare luna de la administratori o situatie despre mersul operatiunilor.
    Cenzorii iau parte la adunarile administratorilor, fara drept de vot.
    Este interzis cenzorilor sa comunice actionarilor in particular sau persoanelor straine, datele referitoare la operatiunile sociale, constatate cu ocazia exercitarii mandatului lor.
    Art. 58
    Pentru indeplinirea obligatiei prevazute de art. 56 alin. 2, cenzorii vor delibera impreuna; ei insa vor putea face, in caz de neintelegere, rapoarte separate, care vor trebui sa fie prezentate Adunarii generale.
    Pentru celelalte obligatii impuse de lege, cenzorii vor putea lucra separat.
    Cenzorii vor trece intr-un registru special deliberarile lor, precum si constatarile facute in exercitiul mandatului lor.
    Art. 59
    Intinderea si efectele raspunderii cenzorilor sunt determinate de regulile mandatului.
    Revocarea lor se va putea face insa numai de Adunarea generala, cu votul cerut la adunarile extraordinare.

    CAP. 7
    Bilantul, contul de profit si pierderi si distribuirea beneficiilor

    Art. 60
    Anul financiar al bancii incepe la 1 ianuarie si se incheie la 31 decembrie.
    Art. 61
    Comitetul de directie asigura intocmirea in termenul prevazut de lege a bilantului si a contului de profit si pierderi, pe care le prezinta, cu cel putin o luna inainte de data stabilita pentru sedinta Adunarii generale, Comisiei de cenzori, iar dupa insusirea de catre aceasta, Consiliului de administratie.
    Art. 62
    Bilantul, impreuna cu raportul Comisiei de cenzori, insusite de Consiliul de administratie vor ramane depuse in copie la sediul central si la cel al sucursalelor, in cele 15 zile care preced intrunirea Adunarii generale, pentru a fi cercetate de actionari.
    Consiliul de administratie, in termen de 15 zile de la data tinerii Adunarii generale, depune la organele in drept copii de pe bilant si contul de profit si pierderi.
    Bilantul si contul de profit si pierderi vor fi publicate in Monitorul Oficial.
    Art. 63
    Din beneficiile brute se va retine in fiecare an in vederea formarii fondului de rezerva, o parte care va fi hotarata de Adunarea generala, dar nu mai mica de 10% pana ce fondul de rezerva va fi dublul capitalului social.
    De asemenea, din beneficiul brut se va constitui fondul de dezvoltare al bancii in limitele stabilite de Adunarea generala.
    Art. 64
    Beneficiile nete ramase dupa constituirea fondului de risc si a altor fonduri, vor fi distribuite, pe baza aprobarii Adunarii generale, sub forma de:
    a) dividende ce se acorda actionarilor bancii;
    b) tantieme pentru membrii Consiliului de administratie;
    c) gratificatii care se acorda personalului bancii, stabilite pe fiecare salariat de Consiliul de administratie;
    a) alte destinatii stabilite de Adunarea generala.
    Art. 65
    In afara de evidentele prevazute de lege, banca tine registrele stabilite prin Legea societatilor comerciale.
    CAP. 8
    Despre dizolvare
    Art. 66
    Au ca efect dizolvarea bancii si dau dreptul fiecarui actionar sa ceara lichidarea acesteia:
    a) trecerea timpului stabilit pentru durata de functionare a bancii;
    b) imposibilitatea realizarii obiectului activitatii;
    c) hotararea Adunarii generale;
    d) falimentul;
    e) reducerea capitalului social cu o treime, daca Adunarea generala nu hotaraste altfel;
    f) reducerea numarului de actionari sub cinci.
    Art. 67
    Banca fiind dizolvata, administratorii vor trebui sa inceapa procedura de lichidare, daca legea, Adunarea generala sau autoritatea judecatoreasca, care a pronuntat dizolvarea, nu hotarasc altfel.
    Din momentul dizolvarii, administratorii nu mai pot intreprinde noi operatiuni prin care sa angajeze banca; in caz contrar, ei sunt personal si solidar raspunzatori pentru operatiunile ce le intreprind.
    Interdictia prevazuta la alin. 2 se aplica din ziua expirarii termenului fixat pentru durata bancii, ori de la data la care dizolvarea a fost hotarata de Adunarea generala sau declarata prin sentinta judecatoreasca.
    Art. 68
    Dizolvarea bancii inainte de expirarea termenului fixat pentru durata sa are efect fata de terti, numai dupa trecerea unui termen de o luna de la publicarea in Monitorul Oficial.
    Tertii pot face opozitie impotriva dizolvarii bancii, in termenul prevazut la alin. 1; opozitia suspenda executarea hotararii de dizolvare pana la retragerea sau respingerea ei printr-o sentinta definitiva a instantei.

    CAP. 9
    Despre lichidare

    Art. 69
    Numirea lichidatorilor se face de Adunarea generala, care hotaraste lichidarea.
    Adunarea generala hotaraste cu majoritatea prevazuta pentru modificarea statutului.
    Daca majoritatea nu a fost obtinuta, numirea se face de instanta, la cererea oricaruia dintre administratori sau actionari, cu citarea societatii si a celor care au cerut-o. Impotriva acestei sentinte se poate declara recurs in termen de 15 zile de la pronuntare.
    Art. 70
    Actul de numire a lichidatorilor sau sentinta care ii tine locul si orice act ulterior, care ar aduce schimbari in persoana acestora, trebuie depuse, prin grija lichidatorilor, la registrul comertului, pentru a fi inscrise de indata si publicate in Monitorul Oficial.
    Numai dupa indeplinirea formalitatilor de la alin. 1 lichidatorii vor depune semnatura lor in registrul comertului si vor intra in functie.
    In urma efectuarii publicarii prevazute la alin. 1 nici o actiune nu se poate exercita pentru banca sau contra acesteia decat in numele lichidatorilor sau contra lor.
    Toate actele emanand de la banca trebuie sa arate ca aceasta este in lichidare.
    Art. 71
    Pana la intrarea in functie a lichidatorilor, administratorii continua mandatul lor, fiind obligati sa dea curs operatiunilor bancare urgente, daca legea, Adunarea generala sau autoritatea judecatoreasca care a pronuntat lichidarea nu hotaraste altfel.
    Art. 72
    Lichidatorii au aceeasi raspundere ca si administratorii.
    Ei sunt datori indata dupa intrarea in functie ca, impreuna cu administratorii bancii, sa faca un inventar si sa incheie un bilant care sa constate situatia exacta a activului si pasivului social si sa le semneze.
    Lichidatorii sunt obligati sa primeasca si sa pastreze patrimoniul bancii, registrele ce li s-au incredintat de administratori si actele bancii. De asemenea, ei vor tine un registru cu toate operatiunile lichidarii, in ordinea datei lor.
    Lichidatorii isi indeplinesc mandatul lor sub controlul cenzorilor.
    Art. 73
    In afara de puterile conferite de Adunarea generala, cu aceeasi majoritate ceruta pentru numirea lor, lichidatorii vor putea:
    a) sa stea in judecata si sa fie actionati in interesul lichidarii;
    b) sa execute si sa termine operatiunile referitoare la lichidare;
    c) sa vinda, prin licitatie publica, imobilele si orice avere mobiliara a bancii; vanzarea bunurilor nu se va putea face in bloc;
    d) sa faca tranzactii;
    e) sa lichideze si sa incaseze creantele bancii, chiar in caz de faliment al debitorului, dand chitanta:
    f) sa contracteze obligatii cambiale, sa faca imprumuturi neipotecare si sa indeplineasca orice alte acte necesare.
    Ei nu pot insa, in lipsa de dispozitii speciale in actul lor de numire, sa constituie ipoteci asupra bunurilor bancii, daca nu vor fi autorizati de instanta, cu avizul cenzorilor.
    Lichidatorii care intreprind noi operatiuni ce nu sunt necesare scopului lichidarii sunt raspunzatori personal si solidar de executarea lor.
    Art. 74
    Administratorii vor prezenta lichidatorilor o dare de seama asupra gestiunii pentru timpul trecut de la ultimul bilant aprobat si pana la inceperea lichidarii.
    Lichidatorii au dreptul sa aprobe darea de seama si sa faca sau sa sustina eventualele contestatii cu privire la aceasta.
    Art. 75
    Cand unul sau mai multi administratori sunt numiti lichidatori, darea de seama asupra gestiunii administratorilor se va depune la registrul comertului si se va publica in Monitorul Oficial, impreuna cu bilantul final de lichidare.
    Cand gestiunea trece peste durata unui exercitiu financiar, darea de seama trebuie anexata la primul bilant pe care lichidatorii il prezinta Adunarii generale.
    Orice actionar poate, in termen de 15 zile de la publicare, sa faca opozitie la instanta.
    Toate opozitiile facute vor fi conexate, pentru a fi solutionate printr-o singura sentinta.
    Orice actionar are dreptul sa intervina in instanta, iar hotararea va fi opozabila si actionarilor neintervenienti.
    Art. 76
    Daca lichidarea se prelungeste peste durata exercitiului financiar, lichidatorii sunt obligati sa intocmeasca bilantul anual, conformandu-se dispozitiilor legii.
    Art. 77
    Dupa terminarea lichidarii, lichidatorii intocmesc bilantul final, aratand partea ce se cuvine fiecarei actiuni din repartitia activului societatii.
    Bilantul semnat de lichidatori si insotit de raportul cenzorilor se va depune, pentru a fi mentionat, la registrul comertului si se va publica in Monitorul Oficial.
    Orice actionar va putea face opozitie conform art. 75.
    Art. 78
    Daca termenul prevazut la art. 75 alin. 3 a expirat fara sa se faca vreo opozitie, bilantul se considera aprobat de toti actionarii, iar lichidatorii sunt liberati, sub rezerva repartizarii activului bancii.
    Independent de expirarea termenului, chitanta de primire a celei din urma repartitii a activului tine loc de aprobare a contului si a repartitiei facute fiecarui actionar.
    Art. 79
    Procedura de plata a creditorilor, de repartizare a activului si de radiere din registrul comercial este cea reglementata de Legea privind societatile comerciale.

    CAP. 10
    Dispozitii finale

    Art. 80
    Pentru eventualele erori in eliberarea de mijloace banesti, neinregistrari sau inregistrari eronate in conturile clientilor, banca raspunde numai pana la limita sumei eronat eliberate, neinregistrate sau eronat inregistrate, precum si de plata penalitatilor ce se varsa la bugetul de stat, suportate de client, in cazurile prevazute de lege, daca nu se dovedeste ca erorile s-au produs din culpa clientilor.
    Raspunderea bancii inceteaza daca nu este sesizata, prin reclamatie, pana la expirarea termenului stabilit si comunicat in scris, potrivit legii, titularilor de cont, de a aduce la cunostinta unitatilor neinregistrarea sau inregistrarea eronata a operatiunilor in conturi, reflectata in extrasul de cont sau in alte documente bancare.
    Pretentiile fata de banca sunt supuse prescriptiei prevazute de lege.
    Art. 81
    Membrii Consiliului de administratie, ai Comitetului de directie si directorii sucursalelor, filialelor si agentiilor sunt raspunzatori pentru toate prejudiciile cauzate din culpa lor.
    Art. 82
    Banca si salariatii sai sunt obligati sa pastreze secretul conturilor deschise clientilor sai, precum si secretul tuturor operatiunilor efectuate.
    Relatii asupra operatiunilor si conturilor se dau numai titularilor de conturi, organelor judecatoresti si de urmarire penala, potrivit conditiilor stabilite de lege.
    Art. 83
    In perioada cat statul este actionar unic, atributiile legale ale Adunarii generale a actionarilor vor fi indeplinite de Consiliul imputernicitilor statului pana la constituirea adunarii generale a actionarilor.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1178/1990

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1178 din 1990
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1178/1990
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu