Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1101 din 18 septembrie 2008

privind aprobarea Programului de interes national de prevenire a consumului de tutun, alcool si droguri - 2009-2012

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 672 din 30 septembrie 2008



Ţinând seama de prevederile art. 5 alin. (1) lit. e1) din Hotărârea Guvernului nr. 1.489/2002 privind înfiinţarea Agenţiei Naţionale Antidrog, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Programul de interes naţional de prevenire a consumului de tutun, alcool şi droguri - 2009-2012, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Procedura de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă din fonduri publice se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 350/2005 privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 3. - (1) Fondurile necesare pentru finanţarea programului de interes naţional prevăzut la art. 1, în sumă de 3.944 mii lei, se asigură de la bugetul de stat prin bugetul aprobat Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, pentru Agenţia Naţională Antidrog, la titlul VII -Alte transferuri, în limita fondurilor bugetare aprobate şi în funcţie de priorităţile stabilite de Agenţia Naţională Antidrog.

(2)  Finanţarea programului de interes naţional prevăzut la art. 1 se realizează în baza proiectelor elaborate de furnizorii autorizaţi de servicii de prevenire a consumului de tutun, alcool şi droguri, pe baza contractelor încheiate cu aceştia.

(3)  Evaluarea şi selecţia proiectelor înaintate de furnizorii autorizaţi se realizează de către Agenţia Naţională Antidrog.

(4) Subprogramele de interes naţional care nu se pot finanţa în anul 2009 vor fi reluate în anii următori şi se vor derula în funcţie de fondurile bugetare aprobate Ministerului Internelor şi Reformei Administrative cu această destinaţie.

Art. 4. - (1) Monitorizarea implementării proiectelor finanţate în cadrul programului se asigură, la nivel naţional, de Agenţia Naţională Antidrog, iar la nivel local, prin centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog competente.

(2) Controlul utilizării fondurilor alocate în cadrul programului se asigură de Agenţia Naţională Antidrog.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

p. Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Zvetlana Preoteasa,

secretar de stat

Ministrul economiei şi finanţelor,

Varujan Vosganian

ANEXĂ

PROGRAM

de interes naţional de prevenire a consumului de tutun, alcool şi droguri - 2009-2012 Obiectiv general de dezvoltare:

Implicarea societăţii civile în lupta împotriva consumului ilicit de droguri, prin participarea la finanţarea proiectelor şi acţiunilor Agenţiei Naţionale Antidrog, în conformitate cu obiectivul nr. 4 din cap. VII al Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2012, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 73/2005.

Scop:

Dezvoltarea unor servicii profesionalizate de prevenire a consumului ilicit de tutun, alcool şi droguri pentru:

1. formarea unor atitudini şi practici la nivelul întregii populaţii aflate într-o formă de învăţământ, prin intermediul programelor şcolare şi de petrecere a timpului liber, în scopul adoptării unui stil de viaţă sănătos, fără tutun, alcool şi droguri;

2.  creşterea influenţei factorilor de protecţie la vârste mici pentru evitarea sau cel puţin întârzierea debutului consumului de tutun, alcool şi droguri;

3.  sensibilizarea şi educarea populaţiei şcolare în scopul evitării consumului experimental/recreaţional de droguri şi trecerii de la acesta la consumul regulat.

Obiective generale:

1.   dezvoltarea unui serviciu de informare şi consiliere telefonică de tip permanent;

2. prevenirea consumului de tutun în rândul adolescenţilor şi tinerilor, prin dezvoltarea atitudinilor şi practicilor sănătoase de viaţă;

3.  prevenirea consumului de alcool în rândul adolescenţilor din grupa de vârstă 15-17 ani, prin dezvoltarea atitudinilor personale şi sociale;

4.  reducerea riscurilor asociate consumului de droguri;

5.  reabilitarea şi reinserţia socioprofesională a consumatorilor de droguri.

Buget necesar pentru implementare: 3.944 mii lei.

Subprogramele componente ale programului de interes naţional sunt următoarele:

1. Subprogramul „Dezvoltarea serviciului de informare şi consiliere telefonică pentru consumatorii de droguri"

Scopul: întărirea capacităţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea de servicii profesionalizate de prevenire cu adresabilitate comunitară, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.C1.9 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).

Obiectiv general: dezvoltarea unui serviciu telefonic de informare şi consiliere de tip permanent a cărui misiune este să primească semnalările cu privire la situaţiile cu risc crescut de consum de droguri, precum şi la situaţiile de consum şi dependenţă şi să asigure consilierea telefonică în aceste situaţii.

Obiective specifice:

a) crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare şi consiliere destinate consumatorilor de droguri şi foştilor consumatori de droguri, în vederea acordării de suport informaţional, psihologic şi social în situaţii de criză;

b) crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare şi consiliere destinate părinţilor consumatorilor şi ai foştilor consumatori, în vederea acordării de suport informaţional, psihologic şi social în situaţii de criză şi a creşterii factorilor de protecţie familiali;

c) crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare şi consiliere destinate comunităţilor locale, inclusiv comunităţilor profesionale interesate de domeniul adicţiilor, intervenţiilor în situaţii de criză etc;

d) dezvoltarea unui sistem telefonic de informare şi consiliere abilitat să refere cazuri către sistemul naţional de asistenţă a consumatorilor de droguri;

e) sprijinirea implementării standardelor minime obligatorii ale serviciului telefonic prin consultarea profesioniştilor aparţinând unor servicii similare.

Indicatori fizici:

• creşterea accesului populaţiei cu risc crescut de apariţie a comportamentului tip dependent, respectiv a consumatorilor de droguri, consumatorilor dependenţi şi a familiilor acestora, la serviciul telefonic, prin creşterea calităţii serviciului (inclusiv prin externalizarea sa) şi promovarea unei strategii de imagine a acestui serviciu.

Indicatori de eficienţă:

•  un număr de cel puţin 50 de cazuri/an de consumatori şi/sau consumatori dependenţi referite de serviciul telefonic către sistemul naţional de asistenţă;

•  un număr de cel puţin 500 de cazuri/an de consumatori şi/sau consumatori dependenţi care beneficiază de serviciile telefonice de informare şi consiliere.

Indicatori de rezultat:

• standardele minime de calitate sunt aplicate în condiţiile legii în minimum 3 servicii create/dezvoltate prin program;

• numărul anual de evenimente mediatice în scop promoţional;

numărul anual de evenimente mediatice organizate în colaborare cu centrele de prevenire, evaluare şi consiliere antidrog (CPECA);

• numărul anual de rapoarte statistice făcute publice;

• numărul anual de articole publicate care conţin date relevante din activitatea serviciului;

• baza de date operaţională cu informaţii despre serviciile comunitare pentru persoanele cu risc crescut de consum, consumatorii şi/sau consumatorii dependenţi;

• numărul mediu lunar şi anual de fişe de convorbire întocmite de consilierii telefonici;

• numărul lunar şi anual de fişe de semnalare obligatorie şi evaluare iniţială a situaţiilor de consumatori de droguri/dependenţi de droguri, completate de consilierii telefonici şi transmise la CPECA;

• numărul lunar şi anual de apeluri reorientate;

• numărul mediu lunar şi anual de apeluri care au necesitat asistenţă şi consiliere pentru depăşirea unor situaţii de criză.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 400 mii lei.

2. Subprogramul „Prevenirea consumului de tutun în populaţia şcolară"

Scopul: întărirea capacităţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire a consumului de tutun cu adresabilitate şcolară, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1 .A.1.24 şi I.1 .C.4.4 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).

Obiectiv general: prevenirea consumului de tutun în rândul adolescenţilor şi tinerilor, prin dezvoltarea atitudinilor şi practicilor sănătoase de viaţă.

Obiective specifice:

• crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare în legătură cu riscurile consumului de tutun şi cu sistemul de publicitate a produselor din tutun;

• crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip formare de abilităţi individuale şi sociale de rezistenţă la consumul de tutun;

• crearea unui sistem integrat de prevenire a consumului de droguri abilitat să refere cazurile de consum către serviciile comunitare de renunţare la fumat.

Indicatori fizici:

• creşterea cu minimum 5% faţă de anul 2007 a populaţiei şcolare care va avea acces la serviciile integrate de prevenire a consumului de tutun;

• creşterea cu minimum 2% a accesului adolescenţilor şi tinerilor la serviciile comunitare de renunţare la fumat.

Indicatori de eficienţă:

• un număr de cel puţin 50.000 de elevi/an beneficiari ai programelor de prevenire a consumului de tutun;

• un număr de minimum 50 de cazuri/an de adolescenţi şi tineri din sistemul de învăţământ care accesează serviciile comunitare de renunţare la fumat.

Indicatori de rezultat:

• raport de evaluare calitativă a serviciilor de prevenire a consumului de tutun în rândul adolescenţilor şi tinerilor;

• numărul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;

• numărul beneficiarilor indirecţi;

• număr de adolescenţi şi tineri, beneficiari ai programelor de informare şi formare de abilităţi, care se adresează serviciilor comunitare de renunţare la fumat.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 210 mii lei.

3.  Subprogramul „Prevenirea consumului de alcool în populaţia şcolară"

Scopul: întărirea capacităţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire a consumului de alcool cu adresabilitate şcolară, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.A.1.5 şi I.1.A.2 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).

Obiectiv general: prevenirea consumului de alcool în rândul adolescenţilor din grupa de vârstă 15-17 ani, prin dezvoltarea atitudinilor personale şi sociale.

Obiective specifice:

• crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip informare în legătură cu riscurile consumului de alcool şi cu sistemul de publicitate a produselor din tutun;

• crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip formare de abilităţi individuale şi sociale de rezistenţă la consumul de alcool;

• crearea unui sistem integrat de prevenire a consumului de droguri abilitat să refere cazurile de abuz de alcool către serviciile de asistenţă integrată.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

•  creşterea cu minimum 5% faţă de anul 2007 a populaţiei şcolare care va avea acces la serviciile integrate de prevenire a consumului de alcool;

•  creşterea cu minimum 2% a accesului adolescenţilor cu abuz de alcool, din grupa de vârstă menţionată, la serviciile integrate de asistenţă.

Indicatori de eficienţă:

•  un număr de cel puţin 50.000 de elevi/an beneficiari ai programelor de prevenire a consumului de alcool;

•  un număr de cel puţin 20.000 de părinţi şi 1.000 de cadre didactice (persoane-resursă care asigură sustenabilitatea proiectului) ca beneficiari indirecţi ai programului de prevenire a consumului de droguri;

•  un număr de minimum 50 de cazuri/an de adolescenţi cu probleme de uz şi abuz de alcool din sistemul de învăţământ care accesează serviciile integrate de asistenţă.

Indicatori de rezultat:

•  raport de evaluare calitativă a serviciilor de prevenire a consumului de alcool în rândul adolescenţilor din grupa de vârstă menţionată;

•  numărul beneficiarilor direcţi ai intervenţiilor cu caracter preventiv;

• numărul beneficiarilor indirecţi;

• numărul de adolescenţi şi tineri, beneficiari ai programelor de formare de abilităţi personale şi sociale, care se adresează serviciilor integrate de asistenţă.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 180 mii lei.

4. Subprogramul „Studii în populaţia angajată în muncă (profesii cu risc crescut de consum) care prezintă semne de consum de droguri la nivel preclinic"

Scopul: întărirea capacităţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire cu adresabilitate indicată, în acord cu rezultatele studiilor diagnostice de prevalentă a consumului de alcool şi droguri ilicite în categoriile de populaţie cu risc angajate în muncă.

Obiectiv general: fundamentarea ştiinţifică a politicilor de prevenire indicată adresate profesiilor cu risc crescut de consum de droguri din Clasificaţia ocupaţiilor în România (mai ales consum de alcool), prin analiza studiilor calitative, în scopul identificării strategiilor eficiente şi adaptate de intervenţie.

Obiective specifice:

•  crearea şi dezvoltarea de servicii integrative tip prevenire indicată în populaţia expusă riscului de consum de droguri sau dependentă din diferite categorii profesionale;

• elaborarea şi implementarea unui studiu calitativ în grupele de muncă expuse riscului de consum de droguri;

• fundamentarea politicilor de prevenire indicată în scopul elaborării unui sistem integrat de intervenţie.

Indicatori fizici:

•  modificarea politicilor de prevenire indicată prin Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012.

Indicatori de eficienţă:

• un studiu calitativ cu rol diagnostic în categoriile de muncă expuse riscului de consum de alcool şi droguri ilegale, risc ce presupune alterarea capacităţii de muncă;

• Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012 în acord cu nevoile din domeniul prevenirii indicate, identificate în plan naţional.

Indicatori de rezultat:

•  număr de studii calitative care vor fundamenta politicile în domeniu;

• număr de obiective generale şi activităţi specifice din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog 2009-2012 care au ca scop sensibilizarea/conştientizarea decidenţilor instituţionali-cheie şi a populaţiei din categoriile de muncă expuse riscului de consum de droguri în legătură cu riscurile asociate şi strategiile de intervenţie.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 175 mii lei.

5. Subprogramul „Prevenirea selectivă a consumului de droguri adresat părinţilor în vederea creşterii influenţei factorilor familiali de protecţie şi scăderii influenţei factorilor de risc"

Scopul: întărirea capacităţii instituţionale a sistemului naţional de prevenire a consumului ilicit de droguri, prin înfiinţarea unor servicii profesionalizate de prevenire selectivă cu adresabilitate familială, în acord cu principiile Strategiei naţionale antidrog 2005-2012 (activitatea I.1.C1.9. din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).

Obiectiv general: reducerea factorilor de risc şi creşterea factorilor de protecţie în mediul familial prin îmbunătăţirea abilităţilor educative ale părinţilor, întărirea legăturilor familiale şi clarificarea poziţiei familiei faţă de consumul de droguri, pentru prevenirea abuzului de droguri la preadolescenţii de clasa a VII-a aflaţi în situaţii cu risc crescut, prin implementarea proiectului PROTEGO.

Obiective specifice:

• dezvoltarea şi diversificarea modalităţilor de intervenţie în vederea prevenirii selective cu adresabilitate familială;

formarea unui număr de 64 de monitori principali în vederea implementării programului PROTEGO;

• formarea unui număr de 128 de monitori auxiliari din rândul cadrelor didactice din 64 de şcoli din Bucureşti, Constanţa, Iaşi, Cluj-Napoca, Timişoara şi Braşov;

•  formarea unui număr de 1.354 de părinţi în abilităţi educative pentru prevenirea adicţiilor.

In scopul implementării în cele mai bune condiţii a conţinuturilor curriculei şi în conformitate cu caracteristicile programului, monitorii principali participanţi la program vor fi psihologii, asistenţii sociali sau specialişti în educaţie din cadrul organizaţiilor/fundaţiilor care vor câştiga licitaţia de proiecte.

Monitorii auxiliari vor fi selectaţi dintre consilierii şcolari şi educativi din cadrul şcolilor participante, rolul acestora fiind atât de atragere a părinţilor, cât şi de observare şi de sprijin în prezentarea informaţiilor, discuţiile de grup şi realizarea de exerciţii de modelare şi testare a comportamentului.

Monitorii auxiliari vor fi formaţi de echipele de monitori principali în cadrul unor şedinţe organizate la nivel local, cu sprijinul şcolilor participante.

Indicatori fizici - unitate de măsură:

• reducerea în cel puţin 800 de familii a riscului de apariţie a comportamentelor adictive la copiii acestora.

Indicatori de eficienţă:

• formarea unui număr de 64 de profesionişti în domeniul adicţiilor - psihologi, asistenţi sociali şi specialişti în educaţie din sistemul naţional de prevenire - şi a 128 cadre didactice în domeniul strategiilor preventive prin formarea şi dezvoltarea abilităţilor şi resurselor personale;

• formarea unor abilităţi cu rol de protecţie în consumul de droguri pentru 1.354 părinţi.

Indicatori de rezultat:

• standarde de prevenire indicată în mediul familial.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 500 mii lei.

6. Subprogramul „Dezvoltarea serviciilor tip reducerea riscurilor asociate consumului de droguri"

Scopul: asigurarea accesului consumatorilor de droguri la serviciile de reducere a riscurilor prin dezvoltarea de intervenţii adecvate(cap. I.2.A; 3.1, 3.2, 3.3, cap. I.2.B din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).

Obiectiv general: dezvoltarea acţiunilor comunitare care să permită reducerea riscurilor asociate consumului de droguri prin dezvoltarea unor servicii de profil.

Obiective specifice:

a) dezvoltarea unui centru de tip drop in (centru fix), care să ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de droguri pe cale injectabilă pentru un număr de 400 de beneficiari, timp de un an, prin facilitarea accesului la echipament steril de injectare, vaccinare antihepatită, testarea pentru hepatită şi HIV, vaccinarea antitetanos, testare pentru sarcină, consiliere pre şi posttestare etc;

b)  dezvoltarea unui serviciu de outreach (de teren) tip metabus (autobuz pentru distribuţie medicaţie de substituţie pentru opiacee), care să desfăşoare acţiuni de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri pe cale injectabilă pentru un număr de 800 de beneficiari, timp de un an;

c) dezvoltarea unui serviciu de tip drop in (centru fix), care să ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de alcool pentru un număr de 100 de beneficiari, timp de un an, prin asigurarea intervenţiilor (individuale şi de grup) de creştere a motivaţiei pentru tratament şi de prevenire a recăderilor.

Indicatori de rezultat:

- un serviciu de tip drop in (centru fix) complet operaţional, care să ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de droguri pe cale injectabilă pentru un număr de 400 de beneficiari, timp de un an;

-  un serviciu de out reach (de teren) metabus complet operaţional;

- serviciu de tip drop in (centru fix) complet operaţional, care să ofere servicii pentru reducerea riscurilor asociate consumului de alcool pentru un număr de 100 de beneficiari, timp de un an.

Indicatori de eficienţă:

- indicator admitere la tratament ( nr. anual de cazuri care iniţiază tratamentul);

- volumul de asistenţă ( nr. anual de consumatori diferiţi asistaţi);

- indicator de permanenţă (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţă);

- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);

- indicator de abstinenţă (nr. de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);

- indicator de asistenţă (nr. de zile de asistenţă/beneficiar aflat în sistem);

- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);

- indice de asistenţă - relaţionează indicatorul de asistenţă cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de asistenţă/indicatorul de permanenţă;

- indice de activitate - relaţionează indicatorul de activitate cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţă;

- indicator de încărcătură de servicii de asistenţă (nr. pacienţi asistaţi sau nr. de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).

Bugetul aferent acestui subprogram este de 429 mii lei.

7. Subprogramul „Dezvoltarea serviciilor tip locuinţă protejată (nivelul 3 de asistenţă) pentru foştii consumatori de droguri"

Scopul: dezvoltarea serviciilor specifice şi specializate la nivelul judeţelor în care au fost identificate, prin evaluările anuale, probleme de consum de droguri (cap. I 2 B 6.2 din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005-2008).

Obiectiv general: crearea şi dezvoltarea de servicii integrative pentru foştii consumatori de droguri în vederea îmbunătăţirii şanselor acestora de integrare socială şi profesională, precum şi prevenirea recăderilor în cazul foştilor consumatori de droguri prin dezvoltarea sistemului locuinţelor protejate.

Obiective specifice:

a)  dezvoltarea a 6 servicii sociale tip locuinţă protejată, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, dezvoltate în zonele identificate ca zone de risc în consumul de droguri: Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Constanţa;

b)  reintegrarea socioprofesională a 40 de foşti consumatori de droguri, beneficiari ai serviciilor de asistenţă integrată;

c) elaborarea unui set de proceduri specifice pentru asistenţa foştilor consumatori de droguri într-o locuinţă protejată.

Indicatori de eficienţă:

- indicator admitere la tratament (nr. anual de cazuri care iniţiază tratamentul);

- volumul de asistenţă (nr. anual de consumatori diferiţi asistaţi);

- indicator de permanenţă (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţă);

- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);

- indicator de abstinenţă (nr. de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);

- indicator de asistenţă (nr. de zile de asistenţă/beneficiar aflat în sistem);

- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);

- indice de asistenţă - relaţionează indicatorul de asistenţă cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de asistenţă/indicatorul de permanenţă;

- indice de activitate - relaţionează indicatorul de activitate cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţă;

- indicator de încărcătură de servicii de asistenţă (nr. pacienţi asistaţi sau nr. de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).

Indicatori de rezultat:

- 6 servicii sociale tip locuinţă protejată, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, în Bucureşti, Iaşi, Cluj-Napoca, Constanţa;

- 40 de foşti consumatori de droguri, reintegraţi socioprofesional;

- un set de proceduri specifice pentru asistenţa foştilor consumatori de droguri într-o locuinţă protejată.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 700 mii lei.

8. Subprogramul „Dezvoltarea serviciilor tip adăpost pentru consumatorii de droguri"

Scopul: dezvoltarea unor servicii locale de criză care să acorde asistenţă medicală, psihologică şi socială de bază consumatorului care nu accesează sistemul de asistenţă (cap. I.2.A, cap. I.2.B 6.2. din Planul de acţiune pentru implementarea Strategiei naţionale antidrog în perioada 2005- 2008).

Obiectiv general: crearea şi dezvoltarea de servicii integrative pentru creşterea accesibilităţii la serviciile direct orientate spre reintegrarea socială a persoanelor consumatoare de droguri aflate în stradă şi prevenirea riscurilor asociate consumului şi a excluziunii sociale şi asigurarea protecţiei sociale a consumatorilor de droguri fără adăpost.

Obiective specifice:

a)  dezvoltarea a două servicii sociale tip adăpost, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, dezvoltate în zonele de risc pentru consumul de droguri, respectiv Bucureşti şi Constanţa, ce vor asigura în principal servicii de găzduire, îngrijire şi asistenţă medicală, psihologică şi socială de bază;

b)  oferirea de servicii de găzduire, îngrijire şi asistenţă medicală, psihologică şi socială de bază pentru 40 de consumatori de droguri, beneficiari ai serviciilor de asistenţă integrată;

c) elaborarea unui set de proceduri specifice pentru asistenţa consumatorilor de droguri aflaţi în adăposturi sociale.

Indicatori de eficienţă:

- indicator admitere la tratament (nr. anual de cazuri care iniţiază tratamentul);

- volumul de asistenţă (nr. anual de consumatori diferiţi asistaţi);

- indicator de permanenţă (timpul în care beneficiarii stau în procesul de asistenţă);

- indicator motiv de ieşire din program/centru (cauza şi data ieşirii);

- indicator de abstinenţă (nr. de teste de detectare a drogurilor în lichide biologice pozitive/negative);

- indicator de asistenţă (nr. de zile de asistenţă/beneficiar aflat în sistem);

- indicator de activitate (nr. de intervenţii realizate pentru beneficiar);

- indice de asistenţă - relaţionează indicatorul de asistenţă cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de asistenţă/indicatorul de permanenţă;

- indice de activitate - relaţionează indicatorul de activitate cu cel de permanenţă, respectiv indicatorul de activitate/indicatorul de permanenţă;

- indicator de încărcătură de servicii de asistenţă (nr. pacienţi asistaţi sau nr. de intervenţii realizate în funcţie de tipologia profesionistului).

Indicatori de rezultat:

- două servicii sociale tip adăpost, dotate conform standardelor minime obligatorii în domeniu, dezvoltate în zonele de risc pentru consumul de droguri în Bucureşti şi Constanţa;

- servicii de găzduire, îngrijire şi asistenţă medicală, psihologică şi socială de bază pentru 40 de consumatori de droguri;

- un set de proceduri specifice pentru asistenţa consumatorilor de droguri aflaţi în adăposturi sociale.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 1.000 mii lei.

9. Subprogramul „Cercetare în domeniul adicţiilor"

Scopul: creşterea calităţii serviciilor de asistenţă medicală, psihologică şi   socială în vederea creşterii accesibilităţii consumatorilor de droguri la sistemul de asistenţă.

Obiectiv general: adecvarea serviciilor din sistemul de asistenţă la nevoile consumatorilor de droguri prin identificarea acestora cu ajutorul unor studii calitative.

Obiective specifice:

1. studiu privind identificarea factorilor de risc şi de protecţie cu privire la consumul de droguri în rândul populaţiei vulnerabile: persoane care practică sex comercial, persoane care întreţin relaţii sexuale cu persoane de aceIaşi sex, victime ale traficului de fiinţe umane;

2.   studiu calitativ comparativ cu privire la factorii care influenţează menţinerea beneficiarilor în programele de tratament substitutiv (metadonă şi buprenorfină + naloxonă).

Indicatori de rezultat:

-  un studiu privind identificarea factorilor de risc şi de protecţie cu privire la consumul de droguri în rândul populaţiei vulnerabile;

-  un studiu calitativ comparativ cu privire la factorii care influenţează menţinerea beneficiarilor în programele de tratament substitutiv.

Bugetul aferent acestui subprogram este de 350 mii lei.


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 1101/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1101 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1101/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu