Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 0 din 7 februarie 2008

in Cauza Gaga impotriva Romaniei

ACT EMIS DE: CURTEA EUROPEANA A DREPTURILOR OMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 782 din 24 noiembrie 2008



(Cererea nr. 42.792/02)

Definitivă la 7 mai 2008

In Cauza Gâgă împotriva României,

Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţia a treia), statuând în cadrul unei camere formate din: Bostjan M. Zupancic, preşedinte, Corneliu Bîrsan, Elisabet Fura-Sandstrom, Alvina Gyulumyan, Egbert Myjer, Ineta Ziemele, Isabelle Berro-Lefevre, judecători, şi Santiago Quesada, grefier de secţie,

după ce a deliberat în camera de consiliu la data de 17 ianuarie 2008,

pronunţă următoarea hotărâre, adoptată la această dată:

PROCEDURA

1. La originea cauzei se află o cerere (nr. 42.792/02) îndreptată împotriva României, prin care 2 cetăţeni ai acestui stat, domnul Gheorghe Gâgă şi doamna Mariana Gâgă (reclamanţii), au sesizat Curtea la data de 23 noiembrie 2002 în temeiul art. 34 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale (Convenţia).

2. Guvernul român (Guvernul) este reprezentat de agentul său, domnul Răzvan-Horaţiu Radu, din cadrul Ministerului Afacerilor Externe.

3. La data de 5 octombrie 2006, Curtea a decis să comunice cererea Guvernului. în conformitate cu prevederile art. 29 § 3 din Convenţie, ea a decis să se examineze în acelaşi timp admisibilitatea şi fondul cauzei.

4. Atât reclamanţii, cât şi Guvernul au depus observaţii scrise asupra admisibilităţii şi fondului cauzei (art. 59 § 1 din Regulament).

ÎN FAPT

I. Circumstanţele cauzei

5.  Reclamanţii, cuplu căsătorit, s-au născut în anul 1948 şi locuiesc în Leheceni.

6. Prin Sentinţa definitivă din data de 22 mai 1992, Judecătoria Beiuş a admis acţiunea reclamanţilor împotriva lui D. şi l-a condamnat pe acesta să le restituie 500 m2 de teren, în vederea construirii unei case.

7. La data de 13 iulie 1992, Comisia Judeţeană Bihor (comisia judeţeană) pentru aplicarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 (Legea nr. 18/1991) Ie-a eliberat reclamanţilor un titlu de proprietate pentru 483 m2.

8. In baza Hotărârii din data de 6 septembrie 1994, Prefectura Bihor a emis, în temeiul Legii nr. 18/1991, o decizie care stabilea dreptul de proprietate al soţilor D. asupra unui teren în suprafaţă de 250 m2, din care 37 m2 se suprapuneau cu terenul restituit în anul 1992 reclamanţilor.

9. Prin Sentinţa din data de 14 octombrie 1999, pronunţată după două casări cu trimitere, Judecătoria Beiuş a admis acţiunea reclamanţilor şi a anulat decizia prefecturii. Sentinţa a fost confirmată prin Decizia definitivă din data de 19 februarie 2001 a Curţii de Apel Oradea. Prin Decizia din data de 4 mai 2001, aceeaşi curte de apel a respins contestaţia în anulare a soţilor D.

10.  In termenul legal de un an prevăzut de art. 3301 din Codul de procedură civilă, termen care începuse să curgă de la data Deciziei din 19 februarie 2001, procurorul general al României a formulat un recurs în anulare împotriva Sentinţei din data de 14 octombrie 1999 şi a Deciziei din data de 19 februarie 2001, invocând încălcarea Legii nr. 18/1991 de către instanţele care au soluţionat cauza. Prin Decizia definitivă din data de 28 mai 2002, Curtea Supremă de Justiţie a admis recursul procurorului general şi, rejudecând fondul cauzei, a respins acţiunea reclamanţilor cu motivarea că decizia prefectului fusese dată în conformitate cu prevederile relevante din lege.

II.  Dreptul şi practica interne pertinente

11.  Articolele relevante din Codul de procedură civilă în vigoare la data evenimentelor prevedeau următoarele:

ARTICOLUL 330

„Procurorul general, din oficiu sau la cererea ministrului justiţiei, poate ataca cu recurs în anulare, la Curtea Supremă de Justiţie, hotărârile judecătoreşti irevocabile pentru următoarele motive:

1. când instanţa a depăşit atribuţiile puterii judecătoreşti;

2. când prin hotărârea atacată s-a produs o încălcare esenţială a legii, ce a determinat o soluţie greşită a cauzei pe fond ori această hotărâre este vădit netemeinică."

ARTICOLUL 3301

„In cazurile prevăzute de art. 330 pct. 1 şi 2, recursul în anulare se poate declara în termen de un an de la data când hotărârea judecătorească a rămas irevocabilă."

12. Art. 330 şi 3301 citate mai sus au fost abrogate prin art. I pct. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 58/2003.

ÎN   DREPT

I. Asupra pretinsei încălcări a art. 6 § 1 din Convenţie

13.  Reclamanţii se plâng de faptul că desfiinţarea Deciziei definitive a Curţii de Apel Oradea din 19 februarie 2001 prin Decizia din data de 28 mai 2002 a Curţii Supreme de Justiţie a adus atingere principiului securităţii raporturilor juridice, garantat de art. 6 § 1 din Convenţie, care prevede următoarele:

„Orice persoană are dreptul la judecarea în mod echitabil (...) a cauzei sale, de către o instanţă (...) care va hotărî (...) asupra încălcării drepturilor şi obligaţiilor sale cu caracter civil (...)."

A. Asupra admisibilităţii

14.  Curtea constată că acest capăt de cerere nu este vădit neîntemeiat în sensul art. 35 § 3 din Convenţie. Ea constată, de asemenea, că acesta nu este lovit de niciun alt motiv de inadmisibilitate. Prin urmare, îl declară admisibil.

B. Asupra fondului

15. Făcând trimitere la cauzele Sovtransavto Holding împotriva Ucrainei (nr. 48.553/99, CEDO 2002-VII) şi Brumărescu împotriva României [(GC), nr. 28.342/95, CEDO 1999-VII], Guvernul admite că, în conformitate cu jurisprudenţa constantă a Curţii, admiterea unei căi extraordinare de recurs care repune în discuţie o decizie definitivă printr-o procedură de reexaminare este considerată drept o încălcare a principiului securităţii raporturilor juridice. Totuşi, acesta subliniază că, în urma hotărârii Brumărescu menţionate mai sus, Codul de procedură civilă a fost modificat şi că prevederile legale ce permiteau procurorului general să sesizeze Curtea Supremă de Justiţie cu un recurs în anulare împotriva unei hotărâri definitive au fost abrogate. Guvernul observă că prezenta cauză se deosebeşte de cauzele S.C. Maşinexportimport Industrial Group S.A. împotriva României (nr. 22.687/03, Hotărârea din 1 decembrie 2005) şi Brumărescu mai sus-menţionată, în măsura în care, în speţă, în afară de prefectură, litigiul opunea particulari care au obţinut hotărâri favorabile şi în care recursul în anulare a fost formulat la cererea soţilor D.

16. Reclamanţii contestă argumentele Guvernului.

17. Curtea reaminteşte că dreptul la un proces echitabil în faţa unei instanţe, garantat de art. 6 § 1, trebuie să se interpreteze în lumina preambulului Convenţiei, care enunţă supremaţia dreptului ca element al patrimoniului comun al statelor contractante. Unul dintre elementele fundamentale ale supremaţiei dreptului este principiul securităţii raporturilor juridice, care prevede, printre altele, ca soluţia dată de instanţe în mod definitiv oricărui litigiu să nu mai fie repusă în discuţie (Brumărescu, citată mai sus, § 61). In virtutea acestui principiu, nicio parte nu este abilitată să solicite repunerea în discuţie a unei hotărâri definitive şi executorii cu unicul scop de a obţine o reexaminare a cauzei şi o nouă hotărâre în privinţa sa. Reexaminarea nu trebuie să devină un apel deghizat, iar simplul fapt că pot exista două puncte de vedere asupra chestiunii respective nu este un motiv suficient de a rejudeca o cauză. Nu se poate deroga de la acest principiu decât atunci când există motive substanţiale şi imperioase (Riabykh împotriva Rusiei, nr. 52.854/99, §52, CEDO 2003-IX).

18. Curtea observă că desfiinţarea hotărârii judecătoreşti definitive s-a bazat exclusiv pe pretinsa încălcare a prevederilor legale de către instanţele inferioare. Or, acest argument nu este suficient pentru a justifica desfiinţarea unei hotărâri definitive, în ciuda faptului că şi particularii erau parte la procedură (vezi, printre multe altele, Raicu împotriva României, nr. 28.104/03, §25, 19 octombrie 2006, şi Popea împotriva României, nr. 6.248/03, §§ 33-37, 5 octombrie 2006).

19. De altfel, nici faptul că exercitarea acestei căi extraordinare de atac a intervenit în termenul legal de un an prevăzut de art. 3301 din Codul de procedură civilă, nici faptul că soţii D. sunt cei care au determinat declararea recursului în anulare nu sunt în măsură să determine Curtea să se abată de la abordarea adoptată în alte cauze similare, situaţia de fapt fiind aproximativ aceeaşi (vezi, în special, S.C. Maşinexportimport Industrial Group S.A., Raicu şi Popea mai sus-menţionate).

20. Aceste elemente îi sunt suficiente Curţii pentru a constata că desfiinţarea de către Curtea Supremă de Justiţie a Deciziei definitive din 19 februarie 2001 a încălcat principiul securităţii raporturilor juridice, încălcând astfel dreptul reclamanţilor la un proces echitabil.

Prin urmare, a avut loc încălcarea art. 6 § 1 din Convenţie.

II. Asupra pretinsei încălcări a art. 1 din Primul Protocol adiţional la Convenţie

21. Reclamanţii invocă o încălcare a dreptului lor la respectarea bunurilor din cauza desfiinţării Deciziei definitive din data de 19 februarie 2001 de către Curtea Supremă de Justiţie. Ei invocă art. 1 din Protocolul nr. 1, care prevede următoarele:

„Orice persoană fizică sau juridică are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decât pentru cauză de utilitate publică şi în condiţiile prevăzute de lege şi de principiile generale ale dreptului internaţional.

Dispoziţiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le consideră necesare pentru a reglementa folosinţa bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contribuţii sau a amenzilor."

A. Asupra admisibilităţii

22.  Curtea constată că acest capăt de cerere nu este vădit neîntemeiat în sensul art. 35 § 3 din Convenţie. De altfel, ea constată că acesta nu este lovit de niciun alt motiv de inadmisibilitate. Prin urmare, îl declară admisibil.

B. Asupra fondului

23. Guvernul susţine că ingerinţa în dreptul reclamanţilor la respectarea bunurilor lor ce rezultă din desfiinţarea de către Curtea Supremă de Justiţie a Deciziei definitive din 19 februarie 2001 era compatibilă cu prevederile art.1 din Protocolul nr. 1, din moment ce era prevăzută de lege, că un scop legitim, şi anume aplicarea corectă a legii, şi nu a rupt justul echilibru ce trebuie păstrat între interesul general şi respectarea dreptului de proprietate al reclamanţilor.

24. Reclamanţii consideră că desfiinţarea deciziei în cauză în urma unui recurs în anulare a constituit o privare de bunurile lor, privare ce nu urmărea un scop de utilitate publică.

25. Curtea reaminteşte în primul rând că dreptul de proprietate al reclamanţilor asupra terenului în litigiu fusese stabilit prin Sentinţa definitivă din data de 22 mai 1992 a Judecătoriei Beiuş, prin titlul de proprietate eliberat la data de 13 iulie 1992 în conformitate cu această sentinţă, precum şi prin Decizia definitivă din data de 19 februarie 2001 a Curţii de Apel Oradea, care anula titlul concurent al soţilor D. asupra terenului în litigiu. Reclamanţii aveau, aşadar, un „bun" în sensul art.1 din Protocolul nr. 1 (vezi Brumărescu, menţionată mai sus, § 70).

26. Curtea constată apoi că Decizia din data de 28 mai 2002 a Curţii Supreme de Justiţie a desfiinţat Decizia definitivă din data de 19 februarie 2001 şi a confirmat dreptul de proprietate al soţilor D. asupra terenului în litigiu. Ea consideră că această situaţie este, dacă nu identică, cel puţin similară cu cea a reclamantului din cauza Brumărescu menţionată mai sus. Curtea apreciază, aşadar, că Decizia Curţii Supreme de Justiţie din data de 28 mai 2002 a avut ca efect privarea reclamanţilor de bunul lor, în sensul celei de-a doua fraze a primului paragraf al art. 1 din Protocolul nr. 1 (vezi Brumărescu, menţionată mai sus, §§ 73-74, şi S.C. Maşinexportimport Industrial Group S.A., menţionată mai sus, § 44). Or, Guvernul nu a oferit nicio justificare convingătoare pentru situaţia astfel creată.

27.  Prin urmare, Curtea apreciază că încălcarea dreptului reclamanţilor la respectarea bunurilor lor a rupt, în defavoarea lor, justul echilibru ce trebuie păstrat între protecţia proprietăţii şi cerinţele interesului general.

Prin urmare, a avut loc încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1.

III. Asupra aplicării art. 41 din Convenţie

28. Conform art. 41 din Convenţie,

„Dacă Curtea declară că a avut loc o încălcare a Convenţiei sau a protocoalelor sale şi dacă dreptul intern al înaltei părţi contractante nu permite decât o înlăturare incompletă a consecinţelor acestei încălcări, Curtea acordă părţii lezate, dacă este cazul, o reparaţie echitabilă."

A.  Prejudiciu

29.   Reclamanţii nu solicită reparaţie pentru daunele materiale. Ei solicită suma de 5.000 euro (EUR) pentru prejudiciul moral suferit din cauza amestecului procurorului general în proces, ceea ce a dus la adoptarea Deciziei din data de 28 mai 2002 a Curţii Supreme de Justiţie şi la desfiinţarea hotărârilor judecătoreşti care le erau favorabile.

30.  In ceea ce priveşte cererea de acordare de daune morale, Guvernul consideră că prejudiciul pretins ar fi compensat suficient în speţă printr-o eventuală constatare a încălcării.

31. Curtea apreciază că reclamanţii au suferit un prejudiciu moral, în special din cauza frustrării provocate de desfiinţarea deciziei definitive pronunţate în favoarea lor, şi că acest prejudiciu nu este suficient compensat printr-o constatare a încălcării.

32. Ţinând cont de totalitatea elementelor aflate în posesia sa şi statuând în echitate, în sensul art. 41 din Convenţie, Curtea le acordă împreună reclamanţilor suma de 3.000 EUR cu titlu de daune morale.

B. Cheltuieli de judecată

33.  Reclamanţii solicită suma de 1.137,35 EUR cu titlu de cheltuieli de judecată angajate în faţa instanţelor interne şi în faţa Curţii, reprezentând costul conversaţiilor telefonice cu avocatul lor, al deplasărilor pentru a se prezenta la termenele de judecată şi al onorariilor avocaţiale. Ei prezintă documente justificative.

34.  Guvernul observă că legătura anumitor cheltuieli cu procedura în faţa Curţii nu rezultă din documentele justificative trimise de reclamanţi (cartele telefonice, bilete de tren şi de autobuz). El nu se opune acordării unei sume reclamanţilor care să corespundă cheltuielilor necesare, legate de procedura judiciară internă şi de cea din faţa Curţii, şi care au fost suficient dovedite.

35.  Conform jurisprudenţei Curţii, un reclamant nu poate obţine rambursarea cheltuielilor sale de judecată decât în măsura în care li s-a stabilit realitatea, necesitatea şi caracterul rezonabil. In speţă şi ţinând cont de elementele aflate în posesia sa şi de criteriile menţionate mai sus, Curtea consideră rezonabilă suma de 550 EUR, cu toate cheltuielile incluse, şi pe care o acordă împreună reclamanţilor.

C.  Dobânzi moratorii

36. Curtea consideră potrivit ca rata dobânzii moratorii să se bazeze pe rata dobânzii facilităţii de împrumut marginal a Băncii Centrale Europene, majorată cu 3 puncte procentuale.

PENTRU  ACESTE   MOTIVE,

ÎN UNANIMITATE,

CURTEA

1. declară cererea admisibilă;

2. hotărăşte că a avut loc încălcarea art. 6 § 1 din Convenţie din cauza încălcării principiului securităţii raporturilor juridice;

3.  hotărăşte că a avut loc încălcarea art. 1 al Protocolului nr. 1 la Convenţie;

4.  hotărăşte:

a)  ca statul pârât să le plătească împreună reclamanţilor, în cel mult 3 luni de la data rămânerii definitive a prezentei hotărâri conform art. 44 § 2 din Convenţie, suma de 3.000 EUR (trei mii euro), cu titlu de daune morale, şi suma de 550 EUR (cinci sute cincizeci euro), cu titlu de cheltuieli de judecată;

b) ca sumele respective să fie convertite în moneda statului pârât, la cursul de schimb valabil la data plăţii, la care să fie adăugată orice sumă ce ar putea fi datorată cu titlu de impozit;

c) ca, începând de la expirarea termenului menţionat mai sus şi până la efectuarea plăţii, aceste sume să se majoreze cu o dobândă simplă având o rată egală cu cea a facilităţii de împrumut marginal a Băncii Centrale Europene valabilă în această perioadă, majorată cu 3 puncte procentuale;

5.  respinge cererea de reparaţie echitabilă pentru rest.

Intocmită în limba franceză, apoi comunicată în scris la data de 7 februarie 2008, în conformitate cu art. 77 §§ 2 şi 3 din Regulament.

Bostjan M. Zupancic,

preşedinte

Santiago Quesada,

grefier


SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 0/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 0 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 0/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu