Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1534 din 25 noiembrie 2008

privind aprobarea Standardelor de referinta si a indicatorilor de performanta pentru evaluarea si asigurarea calitatii in invatamantul preuniversitar

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 822 din 8 decembrie 2008



In temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 24 alin. (3) lit. a) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare,

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Art. 1. - Se aprobă Standardele de referinţă şi indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar, prevăzuţi în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2. - Standardele de referinţă şi indicatorii de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar sunt standarde naţionale, care se aplică învăţământului preuniversitar de stat şi particular.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul educaţiei, cercetării şi tineretului,

Anton Anton

Ministrul internelor şi reformei administrative,

Cristian David

ANEXĂ

STANDARDE  DE  REFERINŢĂ

şi indicatori de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar

Standardul de referinţă (de calitate) reprezintă, conform legii, descrierea cerinţelor care definesc un nivel optimal de realizare a unei activităţi de către o organizaţie furnizoare de educaţie, pe baza bunelor practici existente la nivel naţional, european sau mondial.

Standardele de referinţă se aplică domeniilor prevăzute de art. 10 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare. Pentru fiecare domeniu sunt definite subdomenii, pentru fiecare subdomeniu sunt formulaţi indicatori, iar la fiecare indicator sunt definiţi descriptori. Descriptorii sunt enunţuri care stabilesc, pentru fiecare indicator în parte cerinţele efective pentru ca serviciile educaţionale oferite de către organizaţia furnizoare de educaţie să fie considerate ca optime.

Având în vedere prevederile art. 4 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, în procesul de evaluare a calităţii vor fi folosite atât standardele de acreditare şi evaluare periodică, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 21/2007 privind aprobarea Standardelor de autorizare de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar [care reprezintă, conform art. 9 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, menţionată anterior, nivelul minim obligatoriu de realizare a unei activităţi de educaţie], cât şi standardele de referinţă aprobate prin prezentul act normativ [care reprezintă, conform art. 9 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările ulterioare, nivelul optimal de realizare a unei activităţi de către o organizare furnizoare de educaţie].

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

A. Domeniul „Capacitate instituţională"

a) structurile instituţionale, administrative şi manageriale

1. Management strategic

1.1. Existenţa, structura şi conţinutul documentelor proiective (proiectul de dezvoltare şi planul de implementare)

•  Scopurile, obiectivele şi programele rezultate din politicile şi strategiile europene, naţionale, regionale şi locale privind educaţia şi formarea profesională sunt cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale).

•   Scopurile, obiectivele şi programele stabilite la solicitarea beneficiarilor sunt cuprinse în proiectul de dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale).

•   Scopurile şi obiectivele stabilite în proiectul de dezvoltare şi în planurile de implementare (operaţionale) sunt realizate integral.

1.2. Organizarea internă a unităţii de învăţământ

•  Organizarea internă a furnizorului de educaţie este stabilă şi asigură realizarea fără perturbări a proceselor fundamentale.

•  Organismele consultative ale beneficiarilor relevanţi pentru unitatea şcolară se întrunesc periodic.

•  Personalul şcolii demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a reglementărilor interne, a modului de organizare, de luare a deciziilor, de comunicare şi de raportare.

1.3. Existenţa şi funcţionarea sistemului de comunicare internă şi externă

• Furnizorul de educaţie comunică sistematic cu părinţii şi cu ceilalţi beneficiari din comunitate.

• Furnizorul de educaţie utilizează feedbackul obţinut de la educabili şi de la părinţi pentru optimizarea circulaţiei informaţiei în organizaţie.

2. Management operaţional

2.1. Funcţionarea curentă a unităţii de învăţământ

• Cadrele didactice şi categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea şcolară demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a activităţii şcolii.

2.2. Existenţa şi funcţionarea sistemului de gestionare a informaţiei; înregistrarea, prelucrarea şi utilizarea datelor şi informaţiilor

•  Informaţiile specifice unităţii şcolare şi contextului în care aceasta funcţionează sunt incluse în baza de date existentă şi difuzate în comunitate.

•  Categoriile de beneficiari relevante pentru unitatea şcolară demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a informaţiilor privind curriculumul naţional, procesul de învăţământ şi viaţa şcolară.

2.3. Asigurarea serviciilor medicale pentru educabili

•  Furnizorul de educaţie asigură accesul permanent al educabililor la servicii medicale prin cabinet propriu sau pe baza unor acorduri de asistenţă cu unităţi sanitare.

•  Personalul şcolii, educabilii şi, după caz, părinţii sunt implicaţi sistematic în campaniile de prevenire a comportamentelor dăunătoare sănătăţii.

2.4. Asigurarea securităţii tuturor celor implicaţi în activitatea şcolară, în timpul desfăşurării programului

•  Educabilii, părinţii şi cadrele didactice se simt în siguranţă în incinta şcolii (inclusiv curtea, terenurile de sport şi celelalte spaţii şcolare) şi în vecinătatea şcolii.

•    Personalul şcolii, elevii şi, după caz, părinţii demonstrează un nivel ridicat de cunoaştere a procedurilor de gestionare a situaţiilor de criză.

2.5. Asigurarea serviciilor de orientare şi consiliere pentru educabili

• Furnizorul de educaţie asigură accesul beneficiarilor şi al personalului şcolii la servicii de orientare şi consiliere.

•  Furnizorul de educaţie aplică programe şi măsuri de diminuare a violenţei în şcoală.

•  Rezultatele activităţilor de orientare şi consiliere sunt utilizate pentru îmbunătăţirea documentelor programatice, a activităţii curente şi a ofertei educaţionale.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

b) baza materială

1. Spaţii şcolare

1.1.  Existenţa şi caracteristicile spaţiilor şcolare

1.2.  Dotarea spaţiilor şcolare

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în construirea amenajarea, dotarea şi întreţinerea spaţiilor şcolare, administrative şi auxiliare.

•  Furnizorul de educaţie asigură sprijinul individual, privind accesul în spaţiile şcolare, pentru persoanele cu c.e.s. identificate la nivelul educabililor şi al personalului şcolii.

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, la indicatorii privind utilizarea spaţiilor şcolare şi auxiliare.

1.3. Accesibilitatea spaţiilor şcolare

1.4. Utilizarea spaţiilor şcolare

2. Spaţii administrative

2.1. Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor administrative

3. Spaţii auxiliare

3.1. Existenţa, caracteristicile şi funcţionalitatea spaţiilor auxiliare

3.2. Accesibilitatea spaţiilor auxiliare

3.3. Utilizarea spaţiilor auxiliare

4. Materialele şi mijloacele de învăţământ, auxiliarele curriculare

4.1.  Dotarea cu mijloace de învăţământ şi cu auxiliare curriculare

4.2.  Existenţa şi dezvoltarea fondului bibliotecii şcolare/centrului de documentare şi informare

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, la indicatorii privind dotarea cu mijloace de învăţământ şi auxiliare.

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în privinţa dotării cu fond de carte/cu fond de material informatic şi audio-video.

•  Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în utilizarea bibliotecii şcolare/centrului de documentare şi informare, de către elevi şi cadre didactice.

4.3. Dotarea cu tehnologie informatică şi de comunicare

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în dotarea şi în utilizarea TIC (hardware şi software).

4.4. Accesibilitatea echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învăţământ şi auxiliarelor curriculare

• Echipamentele, materialele, mijloacele de învăţământ şi auxiliarele curriculare sunt adaptate la nevoile speciale identificate.

5. Documente şcolare

5.1. Procurarea şi utilizarea documentelor şcolare şi a actelor de studii

Nu există/a scăzut numărul erorilor în completarea documentelor şcolare şi a actelor de studii.

c) resurse umane

1. Managementul personalului

1.1. Managementul personalului didactic şi de conducere

• Politicile de personal privind personalul de conducere, didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt definite, aplicate şi revizuite periodic.

1.2. Managementul personalului didactic auxiliar şi personalului nedidactic

B. Domeniul „Eficacitate educaţională"

a) conţinutul programelor de studiu

1. Oferta educaţională

1.1. Definirea şi promovarea ofertei educaţionale

• Definirea ofertei educaţionale ia în considerare cererile beneficiarilor relevanţi.

•   Oferta educaţională este promovată la nivelul comunităţii, utilizându-se metode specifice de marketing.

1.2. Existenţa parteneriatelor cu reprezentanţi ai comunităţii

Rezultatele proiectelor, programelor şi activităţilor realizate în parteneriat cu reprezentanţii comunităţi sunt utilizate în unitatea şcolară (în procesul de învăţământ, în managementul unităţii şcolare, în activităţile extracurriculare etc).

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

2. Curriculum

2.1. Proiectarea curriculumului

•  Proiectarea c.d.ş./c.d.l. se realizează pornind de la nevoile identificate şi de la politicile naţionale, judeţene şi locale.

•  Proiectarea curriculară ia în considerare achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor.

•   Proiectarea curriculară asigură dezvoltarea laturii aplicative, practice, a competenţelor dezvoltate.

•   Manualele şi celelalte auxiliare curriculare sunt selectate şi utilizate în funcţie de specificul unităţii şcolare şi de achiziţiile anterioare de învăţare ale educabililor.

•  Activităţile de predare, învăţare şi evaluare sunt proiectate în echipă la nivelul catedrelor, al ariilor curriculare şi/sau între ariile curriculare.

•  Beneficiarii relevanţi pentru unitatea şcolară sunt implicaţi în proiectarea activităţilor de predare, învăţare, evaluare.

2.2. Realizarea curriculumului

•   Cadrele  didactice  aplică  sistematic  metodologii didactice centrate pe educabili şi pe grupul de educabili.

•  Cadrele didactice utilizează achiziţiile anterioare ale educabililor în activităţile curriculare şi extracurriculare.

• Cadrele didactice dezvoltă capacitatea educabililor de a învăţa din experienţă şi din practică.

•  Cadrele didactice răspund la cererile educabililor sau ale părinţilor privind acordarea de sprijin individual în învăţare.

• Elementele specifice ale minorităţilor etnice, religioase sau de altă natură existente în unitatea şcolară sunt utilizate în activităţile de predare, învăţare şi evaluare.

•  Auxiliarele curriculare şi mijloacele de învăţământ existente  sunt  utilizate  sistematic în  procesul  de învăţământ.

•  Furnizorul de educaţie respectă recomandările de igienă şcolară privind echilibrul între activitatea şcolară a educabilului şi celelalte tipuri de activităţi specifice vârstei.

•   Furnizorul de educaţie realizează un învăţământ incluziv prin mixarea sistematică a colectivelor de educabili.

• Furnizorul de educaţie asigură respectarea drepturilor şi îndatoririlor cadrelor didactice şi ale educabililor în cadrul proceselor de predare, învăţare şi evaluare.

b) rezultatele învăţării

1. Performanţele şcolare

1.1. Evaluarea rezultatelor şcolare

•  Fiecare cadru didactic poate descrie pentru fiecare grupă/clasă şi educabil punctele tari şi cele slabe privind realizarea obiectivelor curriculare.

•  Cadrele didactice folosesc cu precădere stimulentele pozitive (lauda, încurajarea etc).

•  Autoevaluarea şi interevaluarea educabililor sunt folosite sistematic în activităţile de învăţare.

•  Evaluările sumative sunt valide şi fidele.

•   Educabilii şi, după caz, părinţii acestora, cunosc planificarea activităţilor de evaluare şi metodologia utilizată.

•  Rezultatele şcolare, inclusiv la evaluările de parcurs, sunt înregistrate şi comunicate educabililor şi, după caz, părinţilor.

•  Produsele activităţii educabililor sunt expuse în sălile de clasă şi în celelalte spaţii ale şcolii.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, privind continuarea studiilor sau,  după  caz,  încadrarea  în  muncă  a absolvenţilor.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, raportat la Sistemul Naţional de Indicatori privind Educaţia (SNIE), privind rezultatele şcolare corespunzătoare tipului de unitate şcolară şi categoriei de risc.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

2. Performanţele extraşcolare

2.1. Evaluarea rezultatelor la activităţile extracurriculare (extra-clasă şi extra-şcolare)

•   Participarea cadrelor didactice, a educabililor, a părinţilor şi a altor membri ai comunităţii la activităţile extracurriculare a crescut numeric şi procentual.

• Furnizorul de educaţie evidenţiază contribuţia directă şi efectivă a fiecărei activităţi extracurriculare la realizarea scopurilor   şi   obiectivelor   stabilite   prin   politicile educaţionale şi documentele programatice de la nivel naţional, judeţean sau local.

c) activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică, după caz

1. Activitatea ştiinţifică şi metodică

1.1. Activitatea ştiinţifică

•   Participarea cadrelor didactice la activitatea de cercetare ştiinţifică desfăşurată la nivelul unităţii şcolare sau la nivel local, regional, naţional sau internaţional a crescut numeric şi procentual.

• Cadrele didactice valorifică în activitatea educaţională rezultatele cercetării de profil, desfăşurată la nivel local, regional, naţional sau internaţional.

1.2. Activitatea metodică a cadrelor didactice

•  Participarea cadrelor didactice la activităţile metodice desfăşurate la nivel teritorial (cu lecţii demonstrative, referate, prezentări etc.) a crescut numeric şi procentual.

• Cadrele didactice valorifică în activitatea educaţională rezultatele participării la activităţile metodice.

d) activitatea financiară a organizaţiei

1. Activitatea financiară

1.1. Constituirea bugetului şcolii

• Procesul de proiectare bugetară este transparent.

•  Furnizorul de educaţie asigură implicarea partenerilor comunitari şi a beneficiarilor relevanţi în proiectarea bugetară.

1.2. Execuţia bugetară

•  Procesul de execuţie bugetară este transparent, iar rapoartele financiare sunt publice.

•    Nu   există/a   scăzut   numărul   neconformităţilor constatate de organismele de control financiar.

C. Domeniul „Managementul calităţii"

a) strategii şi proceduri pentru asigurarea calităţii

1. Autoevaluarea instituţională

1.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor de autoevaluare instituţională

•   Furnizorul  de  educaţie   utilizează  proceduri  de autoevaluare   proprii/adaptate   pentru   domeniile   şi criteriile prevăzute de lege.

•  Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de analiză a culturii organizaţionale.

• Furnizorul de educaţie promovează sistematic valorile-cheie ale organizaţiei şcolare.

•   Procedurile  de  autoevaluare  sunt  realizate  cu participarea beneficiarilor relevanţi  pentru  unitatea şcolară.

• Rezultatele autoevaluării şi ale evaluărilor externe sunt folosite   în   planificarea,   realizarea   şi   revizuirea activităţilor   şi   procedurilor   de   asigurare   şi   de îmbunătăţire a calităţii.

• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de evaluare sistematică a satisfacţiei educabililor, părinţilor şi altor beneficiari relevanţi.

• Furnizorul de educaţie utilizează proceduri de evaluare sistematică a satisfacţiei personalului.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, privind nivelul de satisfacţie a personalului şi a beneficiarilor faţă de activitatea şcolii.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

2.Managementul calităţii la nivelul organizaţiei

2.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor interne de asigurare a calităţii

• Ţintele strategice, activităţile specifice şi procedurile privind îmbunătăţirea calităţii sunt cuprinse în documentele programatice.

•  Procedurile fundamentale (pentru procesele fundamentale, de comunicare internă, decizie şi raportare, de identificare şi de prevenire a perturbărilor majore, de control al documentelor şi al înregistrărilor, de monitorizare, evaluare, revizuire şi îmbunătăţire a calităţii) sunt cunoscute şi aplicate de către personalul unităţii şcolare.

• Angajatorii relevanţi la nivel local sau regional sunt implicaţi în asigurarea şi îmbunătăţirea calităţii la unităţile şcolare care oferă calificări profesionale.

2.2. Dezvoltarea profesională a personalului

•  Evaluarea activităţii profesionale a personalului utilizează criterii, metode şi instrumente cunoscute de către cei implicaţi.

• Observarea activităţii curente şi feedbackul primit de la beneficiarii relevanţi şi de la personalul şcolii sunt utilizate pentru revizuirea strategiilor şi a planurilor privind dezvoltarea profesională.

• Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la programele de formare continuă şi de dezvoltare profesională este monitorizată sistematic.

• Aplicarea în activitatea didactică a rezultatelor participării la activităţile metodice şi ştiinţifice este monitorizată sistematic.

b) proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate

1.Revizuirea periodică a ofertei şcolii

1.1. Revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare

•  Personalul şi categoriile relevante de beneficiari sunt implicate în revizuirea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare.

• „Benchmarkingul" (compararea cu buna practică în domeniu) este utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale şi a proiectului de dezvoltare.

c) proceduri obiective şi transparente de evaluare a învăţării

1. Optimizarea procedurilor de evaluare a învăţării

1.1. Existenţa şi aplicarea procedurilor de optimizare a evaluării învăţării

•  Furnizorul de educaţie revizuieşte procedurile de evaluare a rezultatelor învăţării pe baza analizei progresului şi a feedbackului obţinut de la beneficiarii relevanţi.

•  Furnizorul de educaţie utilizează proceduri speciale de evaluare şi de înregistrare a rezultatelor evaluării pentru grupurile vulnerabile/în situaţie de risc.

•  Furnizorul de educaţie utilizează proceduri speciale de evaluare şi de orientare pentru educabilii capabili de performanţă.

•  Beneficiarii relevanţi participă la planificarea, realizarea şi îmbunătăţirea procedurilor de evaluare a rezultatelor învăţării.

d) proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral

1. Evaluarea corpului profesoral

1.1. Evaluarea calităţii activităţii corpului profesoral

•  Evaluarea fiecărui cadru didactic se realizează folosind metode şi instrumente multiple (cel puţin două metode şi/sau instrumente).

•  Evaluarea corpului profesoral foloseşte indicatori privind rezultatele obţinute şi progresul educabililor.

•  Evaluarea corpului profesoral se bazează pe feed­backul obţinut de la beneficiarii relevanţi.

•  Evaluarea corpului profesoral cuprinde recomandări privind dezvoltarea profesională ulterioară.

e) accesibilitatea resurselor adecvate învăţării

1. Optimizarea accesului la resursele educaţionale

1.1. Optimizarea accesului la resursele educaţionale

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în planificarea, realizarea şi  îmbunătăţirea  accesului  la  resursele educaţionale pentru beneficiarii relevanţi.

Criterii

Subdomenii

Indicatori de performanţă

Descriptori de calitate

f) baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii

1. Constituirea şi actualizarea bazei de date

1.1. Constituirea bazei de date a unităţii de învăţământ

•   Informaţiile referitoare la nivelul de îndeplinire a indicatorilor naţionali privind educaţia (SNIE) şi a celor cuprinşi  în   standardele   naţionale   sunt  colectate, analizate şi utilizate în activitatea managerială.

•  Baza de date a unităţii şcolare privind nivelul de realizare a standardelor şi standardelor de referinţă este actualizată periodic.

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3  ani/de   la   ultima  evaluare  externă,  în   privinţa cuprinderii, în  baza de date a unităţii şcolare, a informaţiilor privind îmbunătăţirea calităţii educaţiei.

g) transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele şi calificările oferite

1. Asigurarea accesului la informaţie al persoanelor şi instituţiilor interesate

1.1. Asigurarea accesului la oferta educaţională a şcolii

• Furnizorul de educaţie demonstrează progres, în ultimii 3 ani/de la ultima evaluare externă, în planificarea, realizarea şi îmbunătăţirea activităţii de relaţii publice.

•  Procedurile de acces al persoanelor interesate la informaţiile de interes public sunt simple, transparente şi îmbunătăţite periodic.

•  Feedbackul obţinut de la beneficiarii relevanţi este utilizat pentru optimizarea ofertei educaţionale.

h) funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii

1. Funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii

1.1. Constituirea şi funcţionarea structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii

• Structurile responsabile cu evaluarea internă a calităţii funcţionează eficient şi continuu.

•  Măsurile de îmbunătăţire a calităţii recomandate de structurile responsabile cu evaluarea internă a calităţii sunt puse în aplicare de către conducerea unităţii şcolare.

•  Conducerea şcolii demonstrează preocupare pentru alocarea resurselor necesare funcţionării structurilor de evaluare internă a calităţi (materiale, financiare, umane etc).

•  Reprezentanţii desemnaţi ai beneficiarilor relevanţi participă     sistematic     la     activitatea     structurilor responsabile cu evaluarea internă a calităţii.


COMENTARII la Hotărârea 1534/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1534 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 1534/2008
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu