E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
forum legex.ro
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1335 din 23 decembrie 2010

pentru aprobarea atributiilor generale si specifice, a structurii organizatorice si a numarului maxim de posturi, precum si a normarii parcului auto si a consumului de carburanti ale Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 886 din 29 decembrie 2010



Având în vedere prevederile cap. I lit. A pct. 6 din anexa nr. 3 la Ordonanta Guvernului nr. 80/2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,

în temeiul art. 108 din Constitutia României, republicata, al art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 63/2001 privind înfiintarea Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C, aprobata cu modificari prin Legea nr. 707/2001, cu modificarile ulterioare, si al art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanta Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare,

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

Art. 1. - Se aproba atributiile generale si specifice ale Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C, prevazute în anexa nr. 1.

Art. 2. - (1) Structura organizatorica si numarul maxim de posturi aprobat pentru Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C sunt prevazute în anexa nr. 2.

(2) Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C are în structura 41 de inspectorate judetene în constructii si Inspectoratul în Constructii Bucuresti, unitati fara personalitate juridica.

(3) Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C - aparatul central si Inspectoratul în Constructii Bucuresti functioneaza în municipiul Bucuresti, iar inspectoratele judetene în constructii functioneaza în centrele resedinta de judet si sunt prevazute în anexa nr. 3.

(4) Structura organizatorica a inspectoratelor judetene în constructii si a Inspectoratului în Constructii Bucuresti - Ilfov, precum si statul de functii al Inspectoratului de Stat în Constructii- I.S.C vor fi aprobate prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului.

Art. 3. - Pentru exercitarea controlului de stat cu privire la calitatea în constructii, amenajarea teritoriului, respectarea disciplinei în urbanism, regimul de autorizare a constructiilor si supravegherea pietei produselor pentru constructii, Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C are un parc normat de 250 de autoturisme, cu o norma de combustibil de 100 litri/luna/ autoturism, stabilita în conformitate cu prevederile art. II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 55/2010 privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice, cu modificarile ulterioare, si o ambarcatiune fluviala cu o norma de combustibil de 600 litri/luna, echivalentul a 10 ore de mars.

Art. 4. -Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezenta hotarâre.

Art. 5. - Pe data intrarii în vigoare a prezentei hotarâri se abroga anexa la Hotarârea Guvernului nr. 1.378/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 806 din 25 noiembrie 2009, cu modificarile si completarile ulterioare.

PRIM-MINISTRU

EMIL BOC

Contrasemneaza:

Ministrul dezvoltarii regionale si turismului,

Elena Gabriela Udrea

Ministrul muncii, familiei si protectiei sociale,

Ioan Nelu Botis

Ministrul finantelor publice,

Gheorghe Ialomitianu

ANEXA Nr. 1

ATRIBUTIILE GENERALE Sl SPECIFICE

ale Inspectoratului de Stat în Constructii - I.S.C.

A. Dispozitii generale

Art. 1. - (1) Inspectoratul de Stat în Constructii - I.S.C, denumit în continuare I.S.C, este organul tehnic de specialitate al administratiei publice centrale, care se organizeaza si functioneaza ca institutie publica cu personalitate juridica, în subordinea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, finantata integral de la bugetul de stat, cu sediul în municipiul Bucuresti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5.

(2) I.S.C este organul tehnic specializat care exercita controlul de stat cu privire la aplicarea unitara a prevederilor legale în domeniile:

a) calitatea în constructii;

b) amenajarea teritoriului si urbanismul;

c) autorizarea executarii lucrarilor de constructii;

d) supravegherea pietei produselor pentru constructii;

e) avizarea, în conditiile legii, a documentatiilor tehnico-economice pentru investitiile finantate din fonduri publice.

Art. 2. - I.S.C exercita controlul de stat cu privire la respectarea dispozitiilor legale în domeniile sale de competenta la toti factorii implicati în conceperea, realizarea si exploatarea constructiilor, precum si în postutilizarea constructiilor din unitatile sectorului public, mixt si privat.

B. Atributii generale ale I.S.C.

Art. 3. - In realizarea functiilor sale, I.S.C. exercita urmatoarele atributii generale:

I. functia de autoritate de stat:

a) exercita controlul statului privind respectarea si aplicarea unitara a dispozitiilor legale si a reglementarilor tehnice în vigoare, în domeniile sale de activitate;

b) participa la stabilirea masurilor organizatorice si de actionare pe plan local si central, în cazuri de seisme si alunecari de teren, în cadrul Sistemului national de management al situatiilor de urgenta;

II. functia de reglementare si avizare:

a) avizeaza, în conditiile legii, din punct de vedere tehnic, documentatiile tehnico-economice aferente obiectivelor de investitii noi, care se finanteaza potrivit legii, din fonduri publice sau din credite externe, contractate ori garantate de stat, ai caror indicatori tehnico-economici se aproba de Guvern în conditiile prevazute la art. 42 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si documentatiile tehnico-economice aferente lucrarilor de interventii ia constructii existente - reparatii, modificari, reabilitari, consolidari, restaurari -, finantate din fonduri publice sau din credite externe, contractate ori garantate de stat, pentru care, potrivit valorii determinate conform devizului general, exclusiv TVA, legislatia în vigoare prevede organizarea de licitatii deschise;

b) emite, la cererea proprietarilor, în conformitate cu prevederile legale si reglementarile tehnice în vigoare, acorduri pentru interventii asupra constructiilor existente, precum si la cele noi, în situatiile în care acestea pot induce influente asupra constructiilor existente;

c) autorizeaza laboratoarele de analiza si încercari în activitatea de constructii, în conditiile legislatiei specifice în vigoare;

d) suspenda sau anuleaza autorizarea laboratoarelor de analiza si încercari în constructii, în cazul constatarii nerespectarii reglementarilor tehnice specifice;

e) autorizeaza dirigintii de santier din constructii, în conditiile legislatiei specifice în vigoare;

f) suspenda sau anuleaza autorizatiile dirigintilorde santier în cazul nerespectarii de catre acestia a atributiilor specifice si/sau a reglementarilor tehnice;

g) propune, prin Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, în calitate de autoritate de stat în domeniul constructiilor, organului de specialitate al administratiei publice centrale competent, potrivit legii, initierea de proiecte de acte normative în domeniile sale de activitate si în domeniile conexe;

h) participa, prin reprezentanti desemnati, la activitatea comitetelor tehnice de specialitate, pentru avizarea reglementarilor tehnice în constructii, urbanism si amenajarea teritoriului;

i) propune Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, în calitate de autoritate de reglementare în domeniul constructiilor, revizuirea/actualizarea reglementarilor tehnice, în scopul introducerii progresului tehnic si armonizarii cu actele normative si reglementative comunitare;

j) elaboreaza si actualizeaza ori de câte ori este necesar procedurile si instructiunile privind realizarea atributiilor specifice I.S.C, care se aproba, dupa caz, prin ordin al ministrului dezvoltarii regionale si turismului, daca prin acestea se reglementeaza activitati de interes public, sau prin decizie a inspectorului general, daca aplicabilitatea acestora este de ordin intern al I.S.C;

k) organizeaza, cu avizul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, al Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului si al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, cursuri de calificare pentru personalul cu studii medii si de formare continua si perfectionare profesionala pentru personalul cu studii superioare în domeniul constructiilor;

III. functia de autoritate de control si inspectie:

a) exercita controlul statului privind calitatea în constructii, în toate etapele de conceptie, proiectare, autorizare, executie, receptie, utilizare si postutilizare, indiferent de forma de proprietate sau destinatia constructiilor, pentru aplicarea regulilor obligatorii stabilite prin actele normative în vigoare;

b) participa la fazele determinante pentru rezistenta mecanica si stabilitate ale constructiilor stabilite conform reglementarilor în vigoare, precum si la cele prevazute de proiectant, pe care le avizeaza odata cu luarea în evidenta a anuntului de începere a lucrarilor de constructii autorizate, în conformitate cu prevederile art. 7 alin. (8) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, scop în care verifica daca sunt îndeplinite conditiile tehnice din proiectele si reglementarile aplicabile si autorizeaza continuarea executiei lucrarilor de constructii, numai în cazurile îndeplinirii acestora;

c) exercita controlul statului la organele de specialitate ale administratiei publice locale, cu privire la emiterea certificatelor de urbanism si a autorizatiilor de construire/desfiintare si la organizarea si exercitarea activitatii de control al disciplinei în constructii, în conformitate cu prevederile legale si reglementarile tehnice în vigoare;

d) exercita controlul statului în domeniul disciplinei în urbanism si al amenajarii teritoriului, în conformitate cu prevederile legale si reglementarile tehnice în vigoare;

e) exercita controlul statului privind supravegherea pietei produselor pentru constructii, în conformitate cu prevederile legale si reglementarile tehnice în vigoare;

f) elaboreaza programele trimestriale de actiuni si de inspectie pentru implementarea politicii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului în domeniu;

g) exercita controlul executiei si receptiei lucrarilor finantate din fonduri comunitare, nationale si din alte surse legal constituite în domeniile constructiilor de locuinte, reabilitare termica a cladirilor de locuit multietajate, reducerii vulnerabilitatii seismice a constructiilor, infrastructurii tehnico-edilitare, rutiere, social-culturale si sportive;

IV. functia de reprezentare:

a) reprezinta Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, ca organ de specialitate, în relatiile de cooperare internationala cu institutii similare;

b) este membru al Consortiului European pentru Controlul Constructiilor, cu toate drepturile si obligatiile care decurg din aceasta;

c) coopereaza, în domeniile de activitate specifice, cu autoritatile administratiei publice centrale, cu alte institutii cu atributii de control, cu institutii publice sau private si cu reprezentantii partenerilor sociali;

d) colaboreaza cu institutiile de învatamânt superior de specialitate, de cercetare, laboratoare de încercari, în vederea elaborarii de expertize, rapoarte de cercetare, rapoarte de încercari, solutii si proiecte de consolidare si altele asemenea, necesare în activitatea de control privind asigurarea cerintelor esentiale de calitate în constructii, respectiv: rezistenta mecanica si stabilitatea; siguranta în exploatare si izolarea termica, precum si punerea în siguranta a constructiilor si a terenurilor aferente si verificarea calitatii produselor pentru constructii.

C. Atributii specifice

Art. 4. - In realizarea functiilor sale, I.S.C. exercita urmatoarele atributii specifice:

a) verifica implementarea si certificarea sistemelor de management al calitatii în constructii la persoanele fizice autorizate/juridice cu activitate în constructii, respectiv proiectanti, executanti, firme de consultanta, elaboratori de agremente tehnice, organisme de certificare a sistemelor de calitate si a produselor pentru constructii, laboratoare de încercari în constructii, statii de betoane, statii de mixturi asfaltice, statii de producere a agregatelor;

b) verifica respectarea reglementarilor referitoare la receptia constructiilor, precum si la întocmirea, pastrarea si completarea cartii tehnice a acestora;

c) verifica modul de respectare a agrementelor tehnice privind caracteristicile, domeniul si conditiile de utilizare ale produselor, procedeelor si echipamentelor agrementate, astfel încât sa fie asigurate cerintele de calitate a constructiilor, si poate propune autoritatii de reglementare, dupa caz, reanalizarea sau suspendarea agrementelor tehnice;

d) verifica la proprietarii, administratorii si utilizatorii de constructii respectarea reglementarilor privind urmarirea în exploatare a constructiilor în cazurile când aceasta este stabilita prin proiecte si reglementari tehnice;

e) pentru reducerea riscurilor privind siguranta vietii oamenilor, I.S.C. dispune proprietarilor, administratorilor sau utilizatorilor, dupa caz:

- efectuarea de expertize tehnice la constructii, indiferent de forma de proprietate si de destinatia acestora, atunci când în urma inspectiei se concluzioneaza astfel;

- încetarea utilizarii constructiilor dupa producerea unor accidente tehnice sau dezastre, când în urma unei expertize se concluzioneaza ca este pusa în pericol viata cetatenilor ori posibilitatea producerii de pagube materiale;

f) dispune prelevarea de probe si trimiterea acestora spre testare laboratoarelor de analiza si încercari autorizate în vederea efectuarii încercarilor necesare pentru confirmarea concluziilor în controalele efectuate. In scopul fundamentarii concluziilor controalelor, I.S.C. se poate dota cu echipamente de laborator specifice proprii si/sau poate colabora cu institutii de învatamânt superior de specialitate sau de cercetare;

g) urmareste respectarea reglementarilor tehnice privind modul de tratare a accidentelor tehnice produse la constructii, cauzate de fenomene sau calamitati naturale, cum ar fi: cutremure de pamânt, inundatii, alunecari de teren, uragane si altele asemenea, sau provocate prin actiuni ale omului, cum ar fi: incendii, explozii, bombardamente, socuri, deficiente de conceptie si/sau de executie si altele asemenea, cu repercusiuni defavorabile asupra starii si sigurantei constructiilor;

h) verifica respectarea reglementarilor în vigoare privind organizarea si functionarea balastierelor, carierelor, statiilor de betoane, unitatilor care fasoneaza produse din otel pentru armarea betonului, statiilor de producere a agregatelor si de mixturi asfaltice si, în cazul constatarii de neconformitati, dispune masuri de remediere a neconformitatilor sau, dupa caz, oprirea temporara a functionarii pâna la stingerea neconformitatilor;

i) dispune autoritatilor competente suspendarea functionarii balastierelor si carierelor care afecteaza rezistenta si stabilitatea constructiilor din vecinatate;

j) propune, dupa caz, suspendarea sau anularea atestatului pentru responsabilul tehnic cu executia, verificatorul de proiecte,

expertul tehnic si auditorul energetic pentru cladiri, în cazul nerespectarii de catre acestia a atributiilor specifice si/sau a reglementarilor legale privind cerintele de asigurare a calitatii în constructii;

k) organizeaza si controleaza activitatea de pregatire si perfectionare a pregatirii personalului propriu;

l) realizeaza venituri din prestari de servicii si alte venituri obtinute conform prevederilor legale, care se fac venit la bugetul de stat;

m) administreaza fondurile bugetare pe care le are la dispozitie, precum si bunurile din domeniul public sau privat al statului aflate în administrare si/sau în folosinta;

n) elaboreaza proiectul anual de buget, pe care îl supune aprobarii ministrului dezvoltarii regionale si turismului, si asigura exercitiul financiar-contabil al institutiei, în conditiile legii;

o) achizitioneaza centralizat, prin aparatul propriu, autoturisme, combustibil, echipamente IT, precum si servicii de comunicatii, paza, curatenie si monitorizare, în conformitate cu prevederile art. 22 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 337/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autoritatile administratiei publice si institutiile publice, aprobata cu modificari prin Legea nr. 247/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

p) administreaza fondurile alocate prin bugetul aprobat si finanteaza sau cofinanteaza proiecte, programe si investitii din domeniul sau de activitate, în conditiile legii;

q) organizeaza sistemul informatic necesar activitatii proprii;

r) primeste si rezolva sau, dupa caz, transmite spre solutionare celor în drept, potrivit competentelor acestora, reclamatiile si sesizarile persoanelor fizice si juridice cu privire la încalcarea prevederilor legale si a reglementarilor tehnice în constructii în vigoare;

s) asigura dotarea tehnica necesara realizarii activitatilor specifice;

s) publica, în conditiile legii, procedurile si instructiunile privind activitatile sale specifice, aprobate;

t) elaboreaza sinteze, evaluari si rapoarte privind rezultatele activitatii de control desfasurate, cu privire la calitatea si disciplina în constructii, urbanism si amenajarea teritoriului si la supravegherea pietei produselor pentru constructii, pe care le comunica autoritatilor si institutiilor publice cu atributii în domeniu, în vederea luarii masurilor ce se impun;

t) constata contraventiile si faptele prevazute de lege ca fiind infractiuni în toate domeniile specifice de control, aplica sanctiunile prevazute de lege, dispune oprirea lucrarilor realizate în mod necorespunzator, dupa caz, si/sau sesizeaza organele abilitate potrivit legii;

u) organizeaza activitati si manifestari tehnice specifice, redacteaza si publica studii si sinteze ale activitatilor;

v) asigura consultanta în procesul de pregatire si executie a lucrarilor finantate din Fondul European de Dezvoltare Regionala;

w) valorifica informatiile si expertiza dobândita în scopul fundamentarii deciziilor privind politicile publice si strategiile în domeniul constructiilor, amenajarii teritoriului, urbanismului si dezvoltarii durabile, aflate în responsabilitatea Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului.

ANEXA Nr. 211

Numarul maxim de posturi: 875

STRUCTURA ORGANIZATORICA

a Inspectoratului de Stat în Constructii

* Se organizeaza la nivel birou

1) Anexa nr. 2 este reprodusa în facsimil.

ANEXA Nr.3

INSPECTORATELE JUDETENE ÎN CONSTRUCTII

Nr. crt.

Structura

Localitatea

0

1

2

1

I.J.C. Iasi

IASI

2

I.J.C. Botosani

BOTOSANI

3

I.J.C. Suceava

SUCEAVA

4

I.J.C. Neamt

PIATRA-NEAMT

5

I.J.C. Bacau

BACAU

6

I.J.C. Vaslui

VASLUI

7

I.J.C. Constanta

CONSTANTA

8

I.J.C. Galati

GALATI

9

I.J.C. Buzau

BUZAU

10

I.J.C. Braila

BRAILA

11

I.J.C. Tulcea

TULCEA

12

I.J.C. Vrancea

FOCSANI

13

I.J.C Prahova

PLOIESTI

14

I.J.C. Arges

PITESTI

15

I.J.C. Dâmbovita

TÂRGOVISTE

16

I.J.C. Ialomita

SLOBOZIA

17

I.J.C. Calarasi

CALARASI

18

I.J.C. Giurgiu

GIURGIU

19

I.J.C. Teleorman

ALEXANDRIA

20

I.J.C. Dolj

CRAIOVA

21

I.J.C. Gorj

TÂRGU JIU

22

I.J.C. Mehedinti

DROBETA-TURNU SEVERIN

23

I.J.C. Olt

SLATINA

24

I.J.C. Vâlcea

RÂMNICU VÂLCEA

25

I.J.C. Timis

TIMISOARA

26

I.J.C. Arad

ARAD

27

I.J.C. Hunedoara

DEVA

28

I.J.C. Caras-Severin

RESITA

29

I.J.C. Cluj

CLUJ-NAPOCA

30

I.J.C. Bihor

ORADEA

31

I.J.C. Bistrita-Nasaud

BISTRITA

32

I.J.C. Maramures

BAIA MARE

33

I.J.C. Salaj

ZALAU

34

I.J.C. Satu Mare

SATU MARE

35

I.J.C. Brasov

BRASOV

36

I.J.C. Alba

ALBA IULIA

37

I.J.C. Covasna

SFÂNTU GHEORGHE

38

I.J.C. Harghita

MIERCUREA-CIUC

39

I.J.C. Mures

TÂRGU MURES

40

I.J.C. Sibiu

SIBIU

41

I.J.C. Ilfov

BUCURESTI



COMENTARII la Hotărârea 1335/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1335 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 143 2014
    Da ,s-a amanat pana in 1 ianuarie 2017,legea 143, asa a hotarat guvernul prin oug.nr 83din 12.12 2014,articolul 43,capitolul 3 !!!Cati mai triesc pana atunci sau asa s-a dat ca sa nu beneficieze oamenii !!!!!RUSINE GUVERNANTILOR !!!!!!
ANONIM a comentat Decretul 641 2014
    Halal guvernanti !!!!!Dati legi si le aplicati la ,,sfantul asteapta !,,Vezi legea 143 din octombrie 2014 care au prorogat-o pana la 1 ianuarie 2017 !!Cati mai traiesc pana atunci ?????RUSINE !!!!!
ANONIM a comentat Ordin 4 2007
    care este distanta minima(explicit in m )de amplasare a unei cladiri locuite fata de un stalp cu lea de 20k pe care se afla amplasat un pta cu ulei
ANONIM a comentat Hotărârea 387 2005
    In legatura cu uniformizaeea-unificarea -practicii judiciare in cadrul aceleeasi curti de Apel cum (se) (si cine) formuleaza cerere pentru unificarea solutiilor,adica in cauza fiind hotarari diferite-exact inverse la 180 de grade prima Da a doua Ba-Existand pentru DA si precedent Juridiv-TB Sect.a IX-a CAF dos.26521/3/2007 SC 867/31.10.2007-ramasa definitiva prin respingerea recursului si a cailor extrordinare de atacui? Decizia 5/2009 a ICCJ nu este clara!! Eu m-am adresaICCJ Dosar 8851/2/2012 si ICCCJ mi-a respins actiunea a inabmisibila in loc sa o retrimita aceleeasi curti de apel.Email tuguicostin@yahoo.com
ANONIM a comentat Legea 50 1997
    Hello, I am Mr. Fred Collins loans Service Lender, we are a legit, registered and guaranteed loan company and we give out loans to individuals, companies, government establishments, churches and business organizations and people of all sorts. Are you in need of a loan for any purpose? Are you in a financial problem? Do you need financial solution? Fred Collins loans Service is the solution to all your financial problems, our loans are easy, cheap, and quick. Contact us today for that loan that you desire, we can arrange any loan to suit your budget at only 3% interest rate. If interested, contact us immediately via email,(fredcollinsloanoffer@gmail.com)
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Da,asa este..ai dreptate!A facut tot ce a putut sa nu ne depagubesca.In Romania dreptul la proprietate nu exista.Acest premier este o rusine!A facut in asa fel, incat nici drepturile litigioase sa nu le mai pot valorifica.Asta pentru ca, dupa ce a dat minunata lege 165/2013 prin care, cei care cumparau aceste drepturi sa fie impozitati cu 85%, nimeni nu mai doreste sa achizitioneze drepturi litigioase.Mai nou, se tranzactioneaza minunatele puncte ( puncte Ponta ), dar sincer sa fiu,nici macar nu am primit puncte.Deci,am de asteptat....................Toti politicienii,in frunte cu marele Ponta sunt niste nesimtiti,hoti,ticalosi!
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Dragi romani, Sa va luati gandul definitiv de la retrocedari, despagubiri! Ponta " procurorasul plagiator " ne-a aranjat pe toti.
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Ești în nevoie de un împrumut? Vrei să fi stabil financiar? Ai nevoie de bani pentru a extinde afacerea dvs.? Va oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și co-operează organisme, oferim împrumuturi firma, credit auto, împrumut de afaceri, împrumuturi onsolidation datorii și împrumuturi personale la rate ale dobânzii de 2% și cu o durată confortabil, care este negociabil. Această ofertă este deschis tuturor care va fi capabil să ramburseze înapoi în cauza time.Email-ne acum pentru soluția de împrumut E-mail: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 165 2013
    Statul roman, cel mai mare hot!!! De 25 de ani ni se arunca cu praf in ochi! Legea spune, ca nimeni nu are dreptul de asi face singur dreptate. Dar, cine ne face dreptate si cand??? Statul pretinde ca nu are bani pentru despagubiri? Pai milioanele de euro pe care le incaseaza pentru fiecare proprietate R.A.P.P.S. unde se duc??? Pana cand nu ne vom strange cu TOTII, CU TOTII SI, IAR CU TOTII sa iesim in strada, sau sa mergem la CEDO, nimic nu se va intampla!!! Oare cat si pana cand o sa mai dormim??? RUSINE PONTA ( FOST MAGISTRAT si PROFESOR DREPT PENAL )!
ANONIM a comentat Legea 446 2006
    Eu cetateanul Vasile JUR sa apar tara de cretinii care au dat legea asta si de coruptii din guvern si parlament, JUR sa ii prind si sa le dau puscarie pe viata, asta JUR .. a-ti inebunit cu totii futu-va in gura de cretini imbecil, VOI FACETI RAZBOAIE si poporul sa isi lase COAIELE PE CIMPUL DE LUPTA ? SERIOS ? EU VASILE nu omo rpe nimeni, cu toti o sa maninc si o sa BIAU si o sa dansam dupa MANELE, noi ROMANII NU AVEM DUSMANII dar voi politicienii sinteti dusmanii nostrii ai POPORULUI ROMAN. tradatorii de tara si NEAM ROMANESC, sa va fie rusine TARADATORILOR, noi ne ducem la razboi sa puteti voi politicienii sa FURATI NU ????? imbecililor sa va dau MUIE cu muia lui chiorul de de basescu retardatulala de betiv
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu