Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 1248 din  7 noiembrie 2002

privind modificarea si completarea Regulamentului pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000

ACT EMIS DE:                GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 840 din 21 noiembrie 2002




    In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 58 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitatilor din sectorul gazelor naturale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 463/2001,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Regulamentul pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 466 din 25 septembrie 2000, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Prezentul regulament este emis in conformitate cu prevederile art. 5 lit. i) din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), aprobata cu modificari prin Legea nr. 791/2001, precum si ale art. 58 alin. (1) si (2) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000 privind reglementarea activitatilor din sectorul gazelor naturale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 463/2001."
    2. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Definirea unor termeni si lista cuprinzand abrevierile sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2."
    3. Litera a) a articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "a) autorizatii de infiintare;"
    4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    Autorizatiile de infiintare sunt destinate realizarii de capacitati de productie, transport, inmagazinare/stocare, tranzit, dispecerizare si distributie a gazelor naturale."
    5. Alineatul (2) al articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Solicitantul trebuie sa fie persoana juridica cu sediul in Romania. Solicitantul, persoana juridica straina, care nu detine un sediu stabil in Romania, poate sa stabileasca si sa mentina, in conditiile legii, un sediu secundar pe intreaga durata a autorizarii si/sau a licentierii."
    6. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    La solicitarea acordarii autorizatiei/licentei se vor prezenta urmatoarele documente:
    a) actul constitutiv al societatii comerciale, in care sa fie precizata activitatea pentru care se solicita autorizatia/licenta, in copie legalizata;
    b) certificatul de inregistrare atribuit societatii comerciale, in copie legalizata;
    c) informatii privind situatia financiara, conform modelului prevazut in anexa nr. 4, certificata de directia finantelor publice;
    d) curriculum vitae pentru echipa manageriala a societatii comerciale, care sa ateste capabilitatea manageriala a acesteia;
    e) organigrama, din care sa rezulte inclusiv existenta unei structuri de asigurare a mentenantei preventive, astfel incat sa faca posibila utilizarea eficienta a obiectivelor/sistemelor de productie, transport, dispecerizare, tranzit, inmagazinare/stocare sau distributie a gazelor naturale; de asemenea, structura si necesarul de personal, care sa ateste capabilitatea solicitantului in domeniu;
    f) documente privind capabilitatea tehnica in domeniu, conform modelului prevazut in anexa nr. 5;
    g) declaratia scrisa, pe propria raspundere, a reprezentantului legal al societatii comerciale privind valoarea actualizata a investitiei si/sau a obiectivelor pentru care se solicita autorizarea, respectiv capacitatea si/sau cantitatea de gaze naturale pentru care se solicita licenta, in vederea calcularii tarifelor aferente."
    7. Titlul literei A a articolului 14 va avea urmatorul cuprins:
    "A. Pentru autorizatia de infiintare:"
    8. Literele b) si e) ale literei A ale articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) caracteristici tehnice ale obiectivului, conform proiectului tehnico-economic avizat de operatorul licentiat;
    ...........................................................................
    e) avizul tehnic care sa contina cerintele tehnice de racordare, dupa caz, la conductele colectoare aferente sistemelor de productie, la SNT si/sau la retelele de distributie a gazelor naturale, eliberat de producator, de operatorul de sistem de transport sau de distributie a gazelor naturale;"
    9. Dupa litera e) a literei A a articolului 14 se introduce litera f) cu urmatorul cuprins:
    "f) contractul de concesiune a serviciului de distributie si/sau a bunurilor aferente, in copie, avizat de ANRGN."
    10. Literele d) - h) ale literei B a articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "d) procesul-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, semnat de comisia de receptie, constituita conform legislatiei in vigoare;
    e) documente care sa ateste autorizarea personalului de catre ISCIR si de catre B.R.M.L.;
    f) lista personalului autorizat de catre ANRGN, care participa la receptia lucrarii;
    g) fisa cuprinzand structura de personal pe specialitati, care atesta calificarea acestuia;
    h) autorizarea metrologica a laboratoarelor AMC/PRAM, conform Hotararii Guvernului nr. 766/1997 pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii si/sau contracte de prestari de servicii perfectate cu societati care au asemenea laboratoare."
    11. Literele d) si e) ale literei C a articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
    "d) avizul tehnic care sa contina cerintele tehnice de racordare, dupa caz, la conductele colectoare aferente sistemelor de productie la SNT si/sau la retelele de distributie a gazelor naturale, eliberat de producator, de operatorul de sistem de transport, respectiv de operatorul de sistem de distributie a gazelor naturale, dupa caz;
    e) autorizatia de construire, conform Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii, republicata, cu modificarile ulterioare."
    12. Litera a) a literei A a articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "a) documentul emis de organismul de certificare privind initierea procesului de certificare a sistemului calitatii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000 si, dupa caz, a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora in cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare in termen de 2 ani; solicitantii de licente care au finalizat procesele de certificare prevazute mai sus vor prezenta certificatele emise de catre organismele de certificare;"
    13. Litera e) a literei B a articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "e) documentul emis de organismul de certificare privind initierea procesului de certificare a sistemului calitatii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, si a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora in cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare in termen de 2 ani; solicitantii de licente care au finalizat procesele de certificare prevazute mai sus vor prezenta certificatele emise de catre organismele de certificare;"
    14. Dupa litera f) a literei B a articolului 15 se introduce litera g) cu urmatorul cuprins:
    "g) acordul de concesiune, incheiat cu Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, pentru concesionarea sistemului national de transport al gazelor naturale, conform Legii petrolului nr. 134/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii nr. 219/1998 privind regimul concesiunilor."
    15. Litera f) a literei C a articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "f) documentul emis de organismul de certificare privind initierea procesului de certificare a sistemului calitatii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, si a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora in cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare in termen de 2 ani; solicitantii de licente care au finalizat procesele de certificare prevazute mai sus vor prezenta certificatele emise de catre organismele de certificare;"
    16. Dupa litera g) a literei C a articolului 15 se introduce litera h) cu urmatorul cuprins:
    "h) acordul de concesiune, incheiat cu Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, pentru convertirea zacamantului comercial depletat si/sau a cavernelor saline in depozite de inmagazinare subterana a gazelor naturale, conform Legii nr. 134/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, si Legii nr. 219/1998."
    17. Litera b) a literei D a articolului 15 se abroga.
    18. Litera e) a literei D a articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "e) documentul emis de organismul de certificare privind initierea procesului de certificare a sistemului calitatii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a sistemului de calitate in cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare in termen de 2 ani; solicitantii de licente care au finalizat procesele de certificare prevazute mai sus vor prezenta certificatele emise de catre organismele de certificare."
    19. Literele b) si d) - f) ale literei E a articolului 15 vor avea urmatorul cuprins:
    "b) contractul de concesiune a serviciului de distributie si/sau a bunurilor aferente, in copie, avizat de ANRGN;
    ...........................................................................
    d) listele cuprinzand obiectivele aferente sistemului de distributie corespunzatoare fiecarei localitati - conducte si instalatii tehnologice -, cu mentionarea principalelor caracteristici tehnice;
    e) documentul emis de organismul de certificare privind initierea procesului de certificare a sistemului calitatii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, si a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora in cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare in termen de 2 ani; solicitantii de licente care au finalizat procesele de certificare prevazute mai sus vor prezenta certificatele emise de catre organismele de certificare;
    f) regulamentul de organizare si functionare a agentului economic, care sa ateste existenta unui sistem de colectare a reclamatiilor consumatorilor de gaze naturale si de rezolvare a acestora, precum si a unui sistem de comunicare cu clientii, prin care acestia sa fie informati despre modificarile de acte normative in domeniu."
    20. Litera f) a literei F a articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "f) documentul emis de organismul de certificare privind initierea procesului de certificare a sistemului calitatii, conform prevederilor familiei de standarde ISO 9000, si a sistemului de management de mediu, conform prevederilor familiei de standarde ISO 14000, din care sa rezulte derularea procesului de implementare a acestora in cadrul agentului economic care solicita licenta, cu finalizare in termen de 2 ani; solicitantii de licente care au finalizat procesele de certificare prevazute mai sus vor prezenta certificatele emise de catre organismele de certificare;"
    21. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    Licentele de furnizare se pot acorda producatorilor si distribuitorilor de gaze naturale si/sau altor persoane juridice care prezinta garantii financiare emise de banca solicitantului, in vederea desfasurarii activitatii de furnizare pentru care solicita licenta."
    22. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Raportul este prezentat spre analiza Comitetului de reglementare al ANRGN, in vederea emiterii deciziei de acordare/respingere. Sedinta Comitetului de reglementare este publica. Discutiile din cadrul sedintei vor fi inregistrate, iar inregistrarea pe suport electronic se va pastra o durata de minimum 5 ani."
    23. Alineatele (2) si (3) ale articolului 18 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Acordarea sau refuzul de acordare a autorizatiei/licentei se face prin decizie a presedintelui ANRGN.
    (3) In termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii de catre ANRGN a instiintarii privind acordarea autorizatiei/licentei si a facturii emise, solicitantul va face dovada platii tarifului aferent."
    24. Dupa alineatul (3) al articolului 18 se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Neprezentarea in termenul prevazut la alin. (3) a dovezii de achitare a tarifului atrage refuzul eliberarii deciziei de catre ANRGN."
    25. Litera d) a articolului 20 se abroga.
    26. Litera e) a articolului 20 va avea urmatorul cuprins:
    "e) continutul servitutii, conform prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 60/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 463/2001."
    27. Alineatul (1) al articolului 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    (1) Deciziile presedintelui ANRGN de acordare a autorizatiilor/licentelor vor fi publicate pe cheltuiala titularului de autorizatie in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, iar deciziile de respingere a acestora vor fi comunicate solicitantilor in termen de 15 zile calendaristice de la data emiterii."
    28. Litera b) a alineatului (1) al articolului 24 va avea urmatorul cuprins:
    "b) in cazul unor modificari ale statutului titularului de autorizatie/licenta - prin divizare, fuziune, transformare, schimbarea obiectului de activitate, a denumirii, a sediului, modificarea capitalului social - sau al unor modificari ale patrimoniului, precum si in alte cazuri de afectare a conditiilor in care autorizatia sau licenta a fost eliberata."
    29. Dupa alineatul (3) al articolului 24 se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) In cazul in care, pentru situatiile prevazute la alin. (1) lit. b), nu se poate proceda in conformitate cu prevederile alin. (3), titularul de autorizatie va solicita ANRGN aprobarea transferului autorizatiei catre alta persoana juridica. In acest caz persoana juridica catre care se face transferul trebuie sa faca dovada, in prealabil, ca indeplineste conditiile de autorizare prevazute la art. 13."
    30. Litera a) a alineatului (2) al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "a) daca situatia creata se poate remedia, suspendarea autorizatiei/licentei pe o perioada de 60 de zile calendaristice in vederea remedierii situatiei create si conformarii cu autorizatia/licenta; in acest sens titularul autorizatiei/licentei are obligatia de a depune la ANRGN, in termen de maximum 30 de zile calendaristice, documentele care sa ateste remedierea situatiilor care au condus la suspendarea autorizatiei/licentei;"
    31. Dupa alineatul (3) al articolului 25 se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Prin derogare de la prevederile alin. (1), ANRGN poate dispune continuarea activitatii in regim controlat, daca activitatea afecteaza interesele consumatorilor de gaze naturale."
    32. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    Prin decizie ANRGN va suspenda titularului autorizatia/licenta in caz de incepere a procedurii reorganizarii judiciare sau a falimentului; titularul este obligat sa notifice ANRGN situatia aparuta, in termen de 15 zile calendaristice de la data declansarii acestei proceduri."
    33. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    Pentru orice incalcare de catre titularul autorizatiei/licentei a termenilor sau a conditiilor prevazute in acestea autoritatea competenta va aplica titularului sanctiuni contraventionale, potrivit dispozitiilor art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 791/2001, si ale art. 87 din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 463/2001."
    34. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    Lista cuprinzand tarifele pentru acordarea de autorizatii si licente este prevazuta in anexa nr. 8."
    35. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Agentii economici din sectorul gazelor naturale sunt obligati sa solicite acordarea autorizatiilor/licentelor in conditiile art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 791/2001, pana la aceasta data beneficiind de autorizatie/licenta provizorie."
    36. Anexele nr. 1 - 8 la regulament se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 8 la prezentul regulament.
    Art. 2
    Regulamentul pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 466 din 25 septembrie 2000, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta hotarare, va fi republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul industriei si resurselor,
                         Dan Ioan Popescu

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                               DEFINITII

    1. acces la sistemul de transport si/sau de distributie - dreptul unui producator, furnizor si/sau consumator eligibil de a utiliza sistemul, achitand tarifele si indeplinind obligatiile de utilizare a acestuia;
    2. asigurare - resursele financiare prezervate de titularul de autorizatie/licenta, care sa permita acestuia fie inlocuirea oricaror elemente de active deteriorate sau distruse din cauza unor avarii, accidente sau a altor evenimente fortuite, fie plata unor penalizari, despagubiri catre terti, in conformitate cu prevederile legale in vigoare;
    3. Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) - institutie publica autonoma, cu personalitate juridica, care creeaza, aplica si urmareste sistemul de reglementari obligatorii la nivel national, necesar pentru functionarea sectorului gazelor naturale in conditii de eficienta, siguranta, concurenta, transparenta si protectie a consumatorilor si a mediului;
    4. autorizatie - permisiune acordata unei persoane juridice, romana sau straina, pentru a construi, a pune in functiune si/sau a opera ori a modifica o instalatie de productie, transport, tranzit, inmagazinare/stocare, dispecerizare si distributie a gazelor naturale:
    a) autorizatie de infiintare - actul tehnic si juridic emis de ANRGN, prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice, romana sau straina, pentru a infiinta capacitati de productie, transport, inmagazinare/stocare, tranzit, dispecerizare si distributie a gazelor naturale;
    b) autorizatie de functionare - actul tehnic si juridic emis de ANRGN, care atesta functionarea obiectivelor din sectorul gazelor naturale, existente in functiune la data intrarii in vigoare a prezentului regulament, precum si punerea in functiune a obiectivelor noi;
    c) autorizatie de modificare - actul tehnic si juridic emis de ANRGN, prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice pentru modernizarea, retehnologizarea, extinderea si reabilitarea unui obiectiv de productie, transport, tranzit, inmagazinare/stocare, distributie, furnizare si utilizare a gazelor naturale, precum si pentru reparatia capitala a acestuia, in urma careia se modifica caracteristicile tehnice care au facut obiectul autorizatiei;
    5. bonitate financiara - masura a increderii, de natura financiara, pe care o prezinta o persoana juridica in momentul solicitarii unei autorizatii/licente;
    6. capacitate - posibilitatea unui obiectiv din sectorul gazelor naturale de a produce, de a transfera, de transporta, de a inmagazina/stoca, de a distribui si/sau de a transforma gaze naturale;
    7. caracteristici tehnice - totalitatea datelor si elementelor de natura tehnica, specifice unui obiectiv din sectorul gazelor naturale;
    8. cod - colectie de reglementari cu caracter tehnic si comercial, emisa de autoritatea competenta, prin care se stabilesc reguli si proceduri obligatorii pentru agentii economici din sectorul gazelor naturale;
    9. consumator captiv - persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care este obligata, datorita configuratiei sistemului de distributie, sa contracteze gaze naturale cu un anumit producator sau distribuitor, titular al licentei de furnizare:
    a) consumator rezidential - consumatorul care utilizeaza gazele naturale in scopul incalzirii spatiilor proprii, producerii apei calde, pentru gatit si pentru care furnizarea se face fara limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat; in particular, termenul uz rezidential face referire la consumul casnic in gospodarii individuale, apartamente de bloc, obiective sociale, culturale, de ocrotire a sanatatii, institutii si altele asemenea;
    - consumator rezidential individual - consumul casnic in gospodarii individuale, apartamente de bloc sau cu un consum de gaze naturale de maximum 10.000 mc/an;
    - consumator rezidential colectiv - consumul casnic in gospodarii sau apartamente de bloc, cu contorizari comune si un consum de gaze naturale mai mare de 10.000 mc/an;
    - alti consumatori rezidentiali - institutii publice, unitati de invatamant, spitale, crese, gradinite, servicii sociale, precum si altele asemenea;
    b) consumator industrial - consumatorul care utilizeaza gazele naturale ca materie prima in industria chimica sau pentru procese tehnologice in industrie, sectorul extractiv, sectorul materialelor de constructii si altele asemenea, exclusiv producerea de energie electrica, clasificati astfel:
    - consumator industrial mic - cu un consum de gaze naturale de maximum 100.000 mc/an;
    - consumator industrial mare - cu un consum de gaze naturale de minimum 100.000 mc/an;
    - consumator din industria chimica - care utilizeaza gazele naturale ca materie prima in industria chimica de sinteza;
    - consumator din sectorul producerii de energie electrica - consumatorul care utilizeaza gazele naturale in scopul producerii de energie electrica pentru utilitati publice;
    c) consumator comercial - consumatorul care utilizeaza gaze naturale in sectorul comercial, restaurante, hoteluri, centre de afaceri sau in agricultura, sere si utilizari similare, pentru care furnizarea se face fara limita de consum, pana la nivelul debitului maxim instalat;
    d) consumator din sectorul distributiei districtuale a agentului termic - consumatorul care utilizeaza gaze naturale pentru producerea de energie termica, in scopul distributiei publice; furnizarea se realizeaza in limita cantitatilor de gaze naturale contractate si in conformitate cu graficul de furnizare prevazut in contractul de furnizare;
    10. consumator eligibil - persoana fizica sau juridica, romana ori straina, care are deplina libertate de a cumpara gaze naturale de la orice producator si/sau furnizor, avand acces la retelele de transport si/sau de distributie;
    11. dispecerizare - corelarea si echilibrarea permanenta si operativa, la nivelul retelelor si al sistemelor, a resurselor - productie, import si altele asemenea - cu consumurile rezultate din obligatiile de livrare, inclusiv luarea masurilor de limitare a efectelor situatiilor exceptionale - temperaturi foarte scazute, calamitati naturale, avarii majore - prin folosirea de mijloace specifice;
    12. distribuitori de gaze naturale - persoana juridica, romana sau straina, autorizata si/sau licentiata, care are ca specific activitatea de distributie a gazelor naturale, precum si comercializarea acestora catre consumatorii captivi intr-o zona delimitata;
    13. furnizor de gaze naturale - persoana juridica, romana sau straina, titulara a licentei de furnizare a gazelor naturale;
    14. gaze naturale - gazele libere din zacamintele de gaz metan, gazele dizolvate in titei, cele din capul de gaze asociat zacamintelor de titei, precum si gazele rezultate din extractia sau separarea hidrocarburilor lichide;
    15. inmagazinare subterana - proces ciclic de depozitare care consta in introducerea/injectia si extragerea/extractia unor cantitati de gaze naturale si/sau lichide in/din spatii etanse - medii poroase, acvifere, cavitati si altele asemenea - la diferite presiuni si temperaturi;
    16. licenta - act tehnic si juridic emis de ANRGN prin care se acorda permisiunea unei persoane juridice, romana sau straina, pentru desfasurarea de activitati comerciale si/sau prestari de servicii in legatura cu una sau mai multe functiuni de transport, tranzit, inmagazinare, dispecerizare, distributie si furnizare a gazelor naturale;
    17. mentenanta - ansamblu de activitati destinate mentinerii sau readucerii unei dotari intr-o stare necesara indeplinirii unei functii incredintate, in conditii de siguranta in functionare;
    18. mentenanta preventiva - ansamblu de activitati avand ca obiectiv reducerea probabilitatii de defectare a unui echipament sau de degradare a unui serviciu;
    19. obiectiv din sectorul gazelor naturale - instalatiile, constructiile si echipamentele aferente, care sunt proiectate sa produca, sa transporte, sa tranziteze, sa inmagazineze/stocheze, sa dispecerizeze si sa distribuie gaze naturale;
    20. sectorul gazelor naturale - ansamblul agentilor economici, activitatilor si instalatiilor aferente privind productia, transportul, tranzitul, inmagazinarea, dispecerizarea, distributia, furnizarea si utilizarea gazelor naturale;
    21. operator de sistem - persoana juridica autorizata si/sau licentiata sa opereze capacitatea sistemului de transport, de distributie, de dispecerizare, de inmagazinare/stocare, de alimentare si de productie a gazelor naturale, in scopul mentinerii sigurantei parametrilor functionali ai sistemului;
    22. sistemul de alimentare cu gaze naturale - ansamblul compus din conducte, instalatii de reglare-masurare, aparate si accesorii, situat intre statiile de predare si cosurile prin care se evacueaza gazele de ardere, destinat sa asigure alimentarea cu gaze naturale a consumatorilor dintr-o localitate;
    23. sistemul de dispecerizare - ansamblul instalatiilor, constructiilor si echipamentelor aferente dispecerizarii gazelor naturale;
    24. sistemul de distributie - ansamblul compus din conducte, instalatii de reglare-masurare, aparate si accesorii, situat intre statiile de predare si robinetele de bransament ale consumatorilor racordati la reteaua de presiune joasa, respectiv pana la iesirea din statiile/posturile de reglare de la consumatorul racordat la reteaua de presiune redusa;
    25. sistemul de inmagazinare/stocare a gazelor naturale - totalitatea instalatiilor tehnologice de suprafata si/sau subterane, precum si depozitul propriu-zis, prin intermediul carora se pot inmagazina/stoca ciclic si, respectiv, extrage cantitati determinate de gaze naturale;
    26. sistemul de productie a gazelor naturale - ansamblul instalatiilor tehnologice, conducte, separatoare, panouri tehnologice de masura a gazelor naturale, instalatii de conditionare a gazelor naturale, statii de comprimare, conducte de racord la SNT si altele asemenea, care asigura productia gazelor naturale de la capul de eruptie pana la panoul de masurare comerciala, in conditii de calitate, conform standardelor in vigoare;
    27. sistemul national de transport - sistemul de transport al gazelor naturale in regim de inalta presiune, compus din ansamblul de conducte magistrale, precum si din toate instalatiile, echipamentele si dotarile aferente, care asigura preluarea gazelor naturale extrase din perimetrele de exploatare sau a celor provenite din import si transportul acestora in vederea livrarii in sistemele de distributie si/sau la consumatorii directi si/sau inmagazinarii/stocarii acestora;
    28. standarde de performanta - normele tehnice si comerciale, economice si operationale, cu caracter obligatoriu, referitoare la parametrii de calitate a serviciilor de transport, tranzit, inmagazinare/stocare, dispecerizare, distributie si furnizare a gazelor naturale;
    29. stocare - procesul ciclic de depozitare, care consta in introducerea/injectia si extragerea/extractia unor cantitati de gaze naturale si/sau lichide in/din spatii etanse - rezervoare, recipiente si altele asemenea - la diferite presiuni si temperaturi;
    30. suspendarea autorizatiei/licentei - decizie a ANRGN prin care se retrag titularului de autorizatie/licenta permisiunile dobandite prin aceasta, pentru un interval de timp determinat;
    31. titular de autorizatie/licenta - persoana juridica detinatoare a unei autorizatii/licente acordate de autoritatea competenta;
    32. transportator - persoana juridica romana, licentiata, care asigura servicii de transport-dispecerizare, intretinere, exploatare si functionare in conditii de siguranta a SNT;
    33. tranzit - transportul prin SNT si/sau prin conducte magistrale, peste teritoriul Romaniei, cu sau fara transbordare, al gazelor naturale provenind din alt stat si destinate unui stat tert;
    34. zona de protectie - suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor si instalatiilor, cu o distanta care asigura integritatea tehnica in functionare a acestora;
    35. zona de siguranta - suprafata de teren extinsa de o parte si de alta a proiectiei in plan orizontal a conductelor si instalatiilor, cu o distanta stabilita pentru fiecare obiectiv, in functie de cerintele de siguranta a acestuia.

    ANEXA 2

                               LISTA
                        cuprinzand abrevieri

     1. AMC       - aparatura de masura si control
     2. ANRGN     - Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor
                    Naturale
     3. B.R.M.L.  - Biroul Roman de Metrologie Legala
     4. ISCIR     - Inspectia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor
                    sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat din Romania
     5. ISO       - International Standard Organization
     6. mc        - metru cub de gaze naturale
     7. PM        - panou de masura
     8. PRM       - post de reglare-masurare
     9. PR        - post de reglare
    10. PRAM      - protectie, relee, automatizari si masurari
    11. SNT       - Sistemul national de transport gaze naturale
    12. SCG       - statie de comprimare gaze naturale
    13. SCV       - statie de comanda vane
    14. SRM       - statie de reglare-masurare.

    ANEXA 3

                                 CERERE
    pentru acordarea autorizatiei/licentei in sectorul gazelor naturale

    Numarul de inregistrare la ANRGN ........../.....

                                 Catre

    Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN)
                    Bucuresti, sos. Cotroceni nr. 4, sectorul 6

    Societatea Comerciala ........................................., cu sediul in ........................., reprezentata legal prin ........................., director general si ........................, director economic, in conformitate cu prevederile art. 16 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 791/2001, precum si ale art. 58 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 60/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 463/2001, solicita eliberarea unei autorizatii/licente pentru ................................. (tip: autorizatie/licenta).
    In sustinerea cererii anexam dosarul cu urmatoarele documente:
    - ..........................................................................
    - ..........................................................................

            Director general,                      Director economic,
          ....................                   .....................

    ANEXA 4

                                    DATE
                          privind situatia financiara

    Solicitant .................................................................
                                     (denumirea)
    Certificam exactitatea datelor (Directia generala a finantelor publice a judetului ............................)

    A. Indicatori privind evolutia bonitatii financiare:
 ______________________________________________________________________________
|  Indicatorii de bonitate, calculati conform  |     Date de referinta         |
|       bilanturilor contabile anuale si       |   (pentru ultimii 3 ani)      |
|           raportarilor semestriale           |                               |
|______________________________________________|_______________________________|
|Nr. |       Denumirea              | Simbolul |   U.M.   |      |      |      |
|crt.|                              |          |          |      |      |      |
|____|______________________________|__________|__________|______|______|______|
|  1.| Lichiditatea globala         |   Lg     |    %     |      |      |      |
|  2.| Solvabilitatea patrimoniala  |   Sp     |    %     |      |      |      |
|  3.| Rata profitului brut         |   Rpb    |    %     |      |      |      |
|  4.| Viteza de rotatie a fondului |          |          |      |      |      |
|    | de rulment                   |   V(R)   |cicluri/an|      |      |      |
|____|______________________________|__________|__________|______|______|______|

                            active circulante
    Lichiditatea globala = ------------------- x 100%,
                             datorii curente

    in care:
    - active circulante = stocuri + alte active circulante;
    - datorii curente (in termen de pana la un an) = furnizori si conturi asimilate + imprumuturi pe termen scurt + salarii + impozite si taxe.
    Solvabilitatea patrimoniala = capitaluri proprii/total pasiv, mai putin clientii creditori si conturi de regularizare si asimilate x 100% .

                            rezultatul brut (profit) al
                              exercitiului financiar
    Rata profitului brut = ------------------------------ x 100% .
                                  cifra de afaceri

    Viteza de rotatie a fondului de rulment = viteza de rotatie anuala a fondului de rulment, calculata pe baza datelor din bilantul contabil din anul precedent, care reprezinta raportul dintre veniturile din exploatare si fondul de rulment aferent exercitiului financiar (cicluri/an).

    B. Indicatori privind capacitatea financiara a solicitantului, calculati la data de ...................
    1. TOTAL GENERAL ACTIV (milioane lei) ....................................,
    din care:
    1.1. Active circulante - total (milioane lei) ............................;
    2. TOTAL GENERAL PASIV (milioane lei) ....................................,
    din care:
    2.1. Obligatii - total (milioane lei) .....................................
    3. Fond de rulment (rd. 1.1 - rd. 2.1) - total (milioane lei) .............
    4. Depozite bancare - total (milioane lei) ................................
    5. Linie de credite deschise - total (milioane lei) .......................
    6. Credite bancare (neconsumate) - total (milioane lei) ...................
    7. Venituri din exploatare - total (milioane lei) .........................
    8. Viteza de rotatie a fondului de rulment [V(R)] .........................

            Director general,                    Director economic,
          ....................                 ......................

    NOTA:
    1. Pentru capacitatile nou-infiintate informatiile privind situatia financiara pot fi prezentate de catre investitori.
    2. Pentru investitorii straini informatiile privind situatia financiara pot fi prezentate de compania-mama din strainatate in numele companiei-fiice din Romania, in masura in care se face dovada preluarii in mod indubitabil a tuturor angajamentelor financiare ale acesteia. Informatiile vor fi prezentate in limba romana, in traducere legalizata, la un birou notarial din Romania. ANRGN va lua in considerare orice tip de informatii referitoare la viabilitatea financiara a proiectului supus autorizarii, furnizate de catre societati bancare, de audit sau alte institutii financiare.

    ANEXA 5

                          CAPABILITATEA TEHNICA
a agentilor economici din sectorul gazelor naturale, care solicita acordarea autorizatiei/licentei

    1. Date generale privind denumirea obiectivului si amplasarea lui din punct de vedere administrativ si geografic
    2. Date privind calificarea personalului tehnico-operativ care exploateaza, intretine, executa reparatii si modernizari ale obiectivului:
    a) sef obiectiv;
    b) ingineri, tehnicieni, maistri de specialitate;
    c) personal de deservire.
    3. Date privind caracteristicile obiectivului:
    a) caracteristicile tehnice;
    b) starea tehnica;
    c) durata de serviciu normata si actuala.
    4. Date privind impactul obiectivului asupra mediului - aspecte legate de poluarea solului, apei si aerului.
    5. Date privind siguranta in exploatare a obiectivului, protectia muncii, PSI, sanatate, precum si dotarile aferente.

    ANEXA 6

                            MODEL DE AUTORIZATIE

    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL GAZELOR NATURALE (ANRGN)

                      AUTORIZATIE DE ......................
                         nr. ...... din .................

    Ca urmare a cererii adresate de ................................., cu sediul in ...................................., reprezentata prin ......................., inregistrata la nr. .................. din data de ...................., in urma analizarii si verificarii documentelor transmise, in baza prevederilor Regulamentului pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda urmatoarea

                                 AUTORIZATIE

    Societatii Comerciale .................... pentru .........................
                                                         (tipul autorizatiei)
a ....................................... din  ................  ..............
         (obiectivul autorizatiei)               (identificarea obiectivului)
    Obiectivul are urmatoarele caracteristici tehnice: ........................
    Prezenta autorizatie este valabila ........................, in conformitate cu prevederile art. 20 din Regulamentul pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000, precum si potrivit conditiilor de valabilitate a acesteia, anexate la prezenta autorizatie.

           ...................
            (data eliberarii)

                                                  Presedinte,
                                                ...............

    ANEXA 7

                             MODEL DE LICENTA

    AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE IN DOMENIUL GAZELOR NATURALE (ANRGN)

                     LICENTA DE ......................
                      nr. ...... din ................

    Ca urmare a cererii adresate de ................................, cu sediul in ......................., reprezentata prin ...................., inregistrata la nr. .......... din data de ..............., in urma analizarii si verificarii documentelor transmise, in baza prevederilor Regulamentului pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se acorda urmatoarea

                                 LICENTA

    Societatii Comerciale ................... pentru ..........................
                                                           (tipul licentei)
a ................................ din ........................................
       (obiectivul licentei)                  (identificarea obiectivului)
    Prezenta licenta este valabila ..........................., in conformitate cu prevederile art. 20 din Regulamentul pentru acordarea autorizatiilor si licentelor in sectorul gazelor naturale, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 784/2000, precum si potrivit conditiilor de valabilitate a acesteia, anexate la prezenta licenta.

             .....................
               (data eliberarii)

                                                         Presedinte,
                                                       ...............

    ANEXA 8

                                LISTA
    cuprinzand tarifele pentru acordarea de autorizatii si licente

                         Tarife pentru autorizatii
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |  Activitatea |     Criteriul de      |  U.M.  |    Tipul   |Tariful - % |
|crt.|              |     fundamentare      |        |autorizatiei|din valoarea|
|    |              |                       |        |            |obiectivului|
|____|______________|_______________________|________|____________|____________|
|  1.|Productia de  |Valoarea actualizata a |milioane| infiintare |      0,2   |
|    |gaze naturale |obiectivului din       |   lei  |            |            |
|    |              |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea de            |        | functionare|      0,2   |
|    |              |constructii-montaj din |        |            |            |
|    |              |situatia finala de     |        |            |            |
|    |              |lucrari aferenta       |        |            |            |
|    |              |obiectivului           |        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea actualizata a |        | modificare |      0,2   |
|    |              |obiectivului din       |        |            |            |
|    |              |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |              |pentru lucrarile       |        |            |            |
|    |              |aferente modificarilor |        |            |            |
|____|______________|_______________________|________|____________|____________|
|  2.|Transportul si|Valoarea actualizata a |milioane| infiintare |      0,2   |
|    |dispecerizarea|obiectivului din       |   lei  |            |            |
|    |gazelor       |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |naturale      |                       |        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea de            |        | functionare|      0,2   |
|    |              |constructii-montaj din |        |            |            |
|    |              |situatia finala de     |        |            |            |
|    |              |lucrari aferenta       |        |            |            |
|    |              |obiectivului           |        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea actualizata a |        | modificare |      0,2   |
|    |              |obiectivului din       |        |            |            |
|    |              |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |              |pentru lucrarile       |        |            |            |
|    |              |aferente modificarilor |        |            |            |
|____|______________|_______________________|________|____________|____________|
|  3.|Inmagazinarea/|Valoarea actualizata a |milioane| infiintare |      0,2   |
|    |stocarea      |obiectivului din       |   lei  |            |            |
|    |gazelor       |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |naturale      |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea de            |        | functionare|      0,2   |
|    |              |constructii-montaj din |        |            |            |
|    |              |situatia finala de     |        |            |            |
|    |              |lucrari aferenta       |        |            |            |
|    |              |obiectivului           |        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea actualizata a |        | modificare |      0,2   |
|    |              |obiectivului din       |        |            |            |
|    |              |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |              |pentru lucrarile       |        |            |            |
|    |              |aferente modificarilor |        |            |            |
|____|______________|_______________________|________|____________|____________|
|  4.|Distributia   |Valoarea actualizata a |milioane| infiintare |      0,2   |
|    |gazelor       |obiectivului din       |   lei  |            |            |
|    |naturale      |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea de            |        | functionare|      0,2   |
|    |              |constructii-montaj din |        |            |            |
|    |              |situatia finala de     |        |            |            |
|    |              |lucrari aferenta       |        |            |            |
|    |              |obiectivului           |        |            |            |
|    |              |_______________________|        |____________|____________|
|    |              |Valoarea actualizata a |        | modificare |      0,2   |
|    |              |obiectivului din       |        |            |            |
|    |              |studiul de fezabilitate|        |            |            |
|    |              |pentru lucrarile       |        |            |            |
|    |              |aferente modificarilor |        |            |            |
|____|______________|_______________________|________|____________|____________|

                             Tarife pentru licente
 ______________________________________________________________________________
|Nr. |     Activitatea       |  Criteriul de fundamentare | U.M. |Tariful anual|
|crt.|                       |                            |      |  (lei/U.M.) |
|____|_______________________|____________________________|______|_____________|
|  1.| Furnizarea de gaze    | Cantitatea de gaze naturale|mii mc|     1.375   |
|    | naturale              | furnizata                  |      |             |
|____|_______________________|____________________________|______|_____________|
|  2.| Transportul si        | Cantitatea de gaze naturale|mii mc|       375   |
|    | dispecerizarea gazelor| transportata si            |      |             |
|    | naturale              | dispecerizata              |      |             |
|____|_______________________|____________________________|______|_____________|
|  3.| Inmagazinarea/stocarea| Cantitatea de gaze naturale|mii mc|     1.150   |
|    | gazelor naturale      | inmagazinata/stocata       |      |             |
|____|_______________________|____________________________|______|_____________|
|  4.| Distributia gazelor   | Cantitatea de gaze naturale|mii mc|       750   |
|    | naturale              | distribuita                |      |             |
|____|_______________________|____________________________|______|_____________|
|  5.| Tranzitul gazelor     | Capacitatea de tranzit     |mii mc|       475   |
|    | naturale              | contractata                |      |             |
|____|_______________________|____________________________|______|_____________|

    NOTA:
    1. Tariful aferent autorizatiei de functionare pentru obiectivele in functiune la data intrarii in vigoare a prezentului regulament se calculeaza in functie de valoarea neta actualizata a acestora la data ultimului bilant contabil incheiat.
    2. Pentru obiectivele cu durata de serviciu normata depasita autorizarea se face pentru o perioada de un an.
    3. Tarifele anuale pentru licente se achita in 4 transe egale, pana in ultima zi lucratoare din prima luna a trimestrului. In anul obtinerii licentei tariful se achita conform art. 18 din prezentul regulament.
    4. Cantitatea de gaze naturale furnizata/transportata si dispecerizata/inmagazinata sau stocata/distribuita, precum si capacitatea de tranzit contractata, pentru care se calculeaza tarifele de licenta, se declara pe propria raspundere de catre operatorii licentiati. La sfarsitul anului, in cazul in care cantitatea de gaze naturale efectiv furnizata/transportata si dispecerizata/inmagazinata sau stocata/distribuita, respectiv capacitatea de tranzit contractata, este mai mare decat cea declarata, pentru care a fost emisa factura de tarif de licenta, ANRGN va proceda la emiterea unei facturi suplimentare de regularizare. Factura de regularizare va fi achitata in termen de 15 zile de la emitere.
    5. Neachitarea la scadenta a contravalorii facturilor de tarife pentru autorizatii si licente atrage perceperea unei penalitati de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere pana la achitarea integrala, inclusiv ziua platii.
    6. Tarifele pentru acordarea autorizatiilor si licentelor sunt de minimum 10.000.000 lei.
    7. Pentru anul 2002 sumele achitate de titularii de licente si autorizatii vor fi recalculate conform tarifelor de mai sus si se vor regulariza in termen de 90 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.
    8. Tarifele pentru autorizatii si licente se actualizeaza prin ordin al presedintelui ANRGN si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



COMENTARII la Hotărârea 1248/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 1248 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu