Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECRET Nr

DECRET   Nr. 568 din 10 iulie 1968

pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Republica Socialista Romania si republica Italiana

ACT EMIS DE: CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA

ACT PUBLICAT IN:            BULETINUL OFICIAL  NR. 91 din 10 iulie 1968


SmartCity3


    Consiliul de Stat al Republicii Socialiste Romania decreteaza:

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia consulara dintre Republica Socialista Romania si Republica Italiana, incheiata la Bucuresti la 8 august 1967.

                             EXPUNERE DE MOTIVE
la Decretul nr. 568/1968 pentru ratificarea Conventiei consulare dintre Republica Socialista Romania si Republica Italiana

    La 8 august 1967, cu ocazia vizitei in tara noastra a ministrului afacerilor externe al Italiei, Amintore Fanfani, a fost semnata Conventia consulara dintre Republica Socialista Romania si Republica Italiana.
    Incheierea acestei conventii se inscrie pe linia politicii externe a Republicii Socialiste Romania de promovare a relatiilor cu toate statele, indiferent de orinduirea lor sociala.
    Conventia consulara romano-italiana este supusa ratificarii si va intra in vigoare in a treizecea zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare, raminind in vigoare pina cind una dintre cele doua parti o va denunta printr-un preaviz scris de un an, dar nu inainte de cel de-al zecelea an de la data intrarii sale in vigoare.
    In vederea ratificarii conventiei s-a adoptat alaturatul decret.

                             CONVENTIE CONSULARA
           intre Republica Socialista Romania si Republica Italiana

                                  PREAMBUL
    Republica Socialista Romania si Republica Italiana,
    in dorinta de a reglementa relatiile consulare si de a contribui astfel la dezvoltarea raporturilor dintre cele doua tari,
    au hotarit sa incheie o conventie consulara, in care scop au numit ca imputerniciti ai lor:
    presedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste Romania, pe Corneliu Manescu, ministrul afacerilor externe,
    presedintele Republicii Italiene, pe Amintore Fanfani, ministrul afacerilor externe,
    care, dupa schimbul deplinelor lor puteri, gasite in buna si cuvenita forma, au convenit asupra celor ce urmeaza:

    Art. 1
    Definitii
    In intelesul prezentei conventii, expresiile:
    a) "stat trimitator" inseamna inalta parte contractanta care infiinteaza oficiul consular;
    b) "stat de resedinta" inseamna inalta parte contractanta pe teritoriul careia este infiintat oficiul consular;
    c) "oficiu consular" inseamna orice consulat general, consulat sau viceconsulat;
    d) "circumscriptie consulara" inseamna teritoriul stabilit pentru exercitarea de catre un oficiu consular a functiilor sale;
    e) "seful oficiului consular" inseamna persoana numita sa actioneze in aceasta calitate;
    f) "functionar consular" inseamna orice persoana care exercita functii consulare, inclusiv seful oficiului consular;
    g) "angajat consular" inseamna orice persoana care face parte din serviciul administrativ sau tehnic al oficiului consular;
    h) "membru al personalului de serviciu" inseamna orice persoana afectata serviciului domestic al unui oficiu consular;
    i) "membri ai oficiului consular" inseamna functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    j) "membri ai personalului consular" inseamna, cu exceptia sefului oficiului consular, functionarii consulari, angajatii consulari si membrii personalului de serviciu;
    k) "membri de familie" inseamna sotul (sotia), ascendentii, descendentii membrului oficiului consular si ai sotului (sotiei) acestuia, precum si fratii si surorile amindurora, cu conditia ca aceste persoane sa se afle in intretinerea membrului oficiului consular si sa locuiasca impreuna cu el;
    l) "localuri consulare" inseamna cladirile sau partile de cladiri si terenurile aferente, oricui ar apartine, care sint folosite in mod exclusiv pentru scopurile oficiului consular;
    m) "arhiva consulara" cuprinde toate hirtiile, documentele, corespondenta, cartile, filmele, benzile de magnetofon si registrele oficiului consular, precum si materialul de cifru, fisierele si mobilele destinate a le proteja si a le conserva.

    CAP. 1
    Relatii consulare

    Art. 2
    Infiintarea oficiilor consulare
    1. Fiecare dintre partile contractante poate stabili oficii consulare pe teritoriul celeilalte parti, cu consimtamintul acesteia din urma.
    2. Sediul oficiului consular, rangul sau, precum si circumscriptia sa, se stabilesc prin intelegere intre partile contractante.
    3. Modificari ulterioare in ceea ce priveste sediul oficiului consular, rangul sau si circumscriptia sa consulara nu pot fi aduse de statul trimitator decit cu consimtamintul statului de resedinta.
    Art. 3
    Patenta consulara si exequaturul
    1. Statul trimitator va transmite pe cale diplomatica patenta consulara ministerului afacerilor externe al statului de resedinta.
    2. Seful oficiului consular este admis sa-si exercite functiile printr-o autorizatie a statului de resedinta, care ii este acordata sub forma de exequatur, dupa prezentarea patentei consulare.
    3. Patenta consulara trebuie sa ateste numele, prenumele si rangul si sefului oficiului consular, circumscriptia consulara si sediul oficiului consular.
    4. In asteptarea eliberarii exequaturului, seful oficiului consular va putea fi admis de catre statul de resedinta, printr-o autorizatie provizorie, la exercitarea functiilor sale. In acest caz, dispozitiile prezentei conventii ii sint aplicabile.
    Art. 4
    Notificarea catre autoritatile din circumscriptia consulara
    Din momentul in care seful oficiului consular este admis, chiar cu titlu provizoriu, la exercitarea functiilor sale, statul de resedinta este obligat sa informeze imediat despre aceasta autoritatile competente ale circumscriptiei consulare.
    Statul de resedinta este de asemenea obligat sa asigure masurile necesare pentru ca seful oficiului consular sa-si poata indeplini functiile sale.
    Art. 5
    Exercitarea functiilor consulare
    1. Functiile consulare vor fi exercitate de catre functionarii consulari ai statului trimitator.
    2. Functiile consulare pot fi exercitate, cind este cazul, si de catre agentii diplomatici din cadrul misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta; in aceasta situatie, vor fi respectate drepturile si indatoririle agentilor diplomatici.
    3. Functiile consulare nu vor putea fi exercitate in afara circumscriptiei consulare, decit cu consimtamintul prealabil al statului de resedinta.
    Art. 6
    Geranta interimara
    1. In cazul in care seful oficiului consular este in imposibilitate de a-si indeplini functiile sale sau daca postul este vacant, conducerea oficiului consular poate fi incredintata, temporar, unui functionar consular din cadrul aceluiasi oficiu consular, din cadrul altui oficiu consular al statului trimitator situat pe teritoriul statului de resedinta, sau unui agent diplomatic din cadrul misiunii diplomatice a statului trimitator in statul de resedinta.
    2. Numele si prenumele persoanei desemnate in calitate de gerant interimar vor fi comunicate, in prealabil, ministerului afacerilor externe al statului de resedinta.
    3. Gerantul interimar se va bucura de drepturile, imunitatile si privilegiile acordate sefului oficiului consular prin prezenta conventie.
    Art. 7
    Numarul si cetatenia membrilor oficiului consular
    1. Statul trimitator stabileste numarul membrilor oficiului sau consular, in functie de volumul de munca si de necesitatile unei normale desfasurari a activitatilor oficiului.
    Statul de resedinta va putea cere totusi ca efectivul de mai sus sa fie mentinut in limitele a ceea ce el considera rezonabil si normal, tinind seama de conditiile existente in acea circumscriptie consulara si de necesitatile efective ale oficiului consular.
    2. Functionarii consulari trebuie sa fie cetateni ai statului trimitator care nu au domiciliul pe teritoriul statului de resedinta si nu sint trimisi in acest stat si cu alte misiuni.
    Membrii oficiului consular nu au dreptul sa faca acte de comert sau sa exercite vreo profesiune pe teritoriul statului de resedinta.
    3. In raporturile dintre ele, partile contractante nu vor folosi consuli onorifici.
    4. Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al oficiului consular nu pot fi decit cetateni ai statului trimitator sau ai statului de resedinta.
    5. Numele, prenumele si rangul functionarilor consulari, altii decit seful oficiului consular, precum si numele si prenumele angajatilor consulari si ale membrilor personalului de serviciu al oficiului consular, vor fi comunicate in prealabil ministerului afacerilor externe al statului de resedinta.
    6. Statul de resedinta va elibera fiecarui functionar consular un document prin care atesta calitatea pe care acesta o are.
    Art. 8
    Incetarea functiilor unui membru al oficiului consular
    1. Functiile unui membru al oficiului consular inceteaza, mai ales, prin:
    a) notificarea din partea statului trimitator catre statul de resedinta, ca functiile sale au incetat;
    b) retragerea exequaturului;
    c) notificarea din partea statului de resedinta catre statul trimitator ca el a incetat sa considere persoana in cauza ca membru al personalului consular.
    2. Statul de resedinta poate oricind sa incunostinteze statul trimitator ca un functionar consular este considerat persona non grata sau ca un angajat consular ori un membru al personalului de serviciu este inacceptabil. Intr-un astfel de caz, statul trimitator va rechema pe functionarul consular sau va dispune incetarea activitatii angajatului consular sau a membrului personalului de serviciu al oficiului consular.
    3. Daca intr-un termen rezonabil, statul trimitator nu da urmare incunostintarii ce i s-a facut, statul de resedinta va putea, dupa caz, sa retraga exequaturul sefului oficiului consular sau, notificind statului trimitator pe cale diplomatica hotarirea luata, sa nu mai considere acea persoana functionar consular, angajat consular sau membru al personalului de serviciu al oficiului consular.
    4. In situatiile mentionate la punctele 2 si 3, statul de resedinta nu este obligat sa informeze statul trimitator despre motivele hotaririi luate.

    CAP. 2
    Functii consulare

    Art. 9
    Scopurile activitatii consulare
    Prin activitatile lor, functionarii consulari favorizeaza dezvoltarea relatiilor economice, comerciale, culturale, stiintifice si turistice dintre partile contractante si contribuie la promovarea relatiilor amicale dintre ele.
    Art. 10
    Protectia intereselor statului trimitator si ale cetatenilor sai
    In circumscriptia consulara functionarii consulari protejeaza si apara toate drepturile si interesele statului trimitator si ale cetatenilor sai, in limitele admise de dreptul international.
    Art. 11
    Inregistrarea cetatenilor statului trimitator
    Functionarii consulari pot sa-i inregistreze pe cetatenii statului trimitator care au domiciliul sau resedinta in circumscriptia lor consulara, ceea ce nu scuteste pe acesti cetateni de obligatia de a respecta legile si regulamentele statului de resedinta, cu privire la inregistrarea strainilor.
    Art. 12
    Reprezentarea cetatenilor in fata justitiei si a altor autoritati ale statului de resedinta
    Functionarii consulari sint autorizati sa ia masuri in scopul de a asigura reprezentarea corespunzatoare a cetatenilor statului trimitator in fata justitiei sau a altor autoritati ale statului de resedinta. Ei pot cere, conform legilor si celorlalte reglementari ale statului de resedinta, adoptarea masurilor provizorii in vederea apararii drepturilor si intereselor cetatenilor lor, atunci cind acestia, fiind absenti sau din oricare alta cauza, nu-si pot apara in timp util drepturile si interesele.
    Art. 13
    Eliberarea pasapoartelor si vizelor
    Functionarii consulari elibereaza pasapoarte si orice alte documente de calatorie cetatenilor statului trimitator, precum si vize persoanelor care doresc sa mearga in statul trimitator.
    Art. 14
    Functii privitoare la starea civila
    1. Functionarii consulari au dreptul sa inregistreze nasterea si decesul cetatenilor statului trimitator si sa elibereze certificate corespunzatoare. Aceasta nu scuteste persoanele interesate sa ceara inregistrarile prevazute de legile statului de resedinta in ce priveste nasterea si decesul.
    2. Functionarii consulari au dreptul sa oficieze casatorii intre cetatenii statului trimitator si sa elibereze certificate corespunzatoare. Ei vor informa de indata despre aceasta autoritatile competente ale statului de resedinta.
    3. Autoritatile locale competente ale statului de resedinta vor informa neintirziat oficiul consular despre decesul unui cetatean al statului trimitator.
    Art. 15
    Functii in materie de tutela si curatela
    1. Functionarii consulari pot sa intervina pe linga autoritatile competente, in limitele admise de legile statului de resedinta, cu privire la tutela si curatela, in favoarea propriilor cetateni si pentru a asigura administrarea bunurilor celor absenti.
    2. Functionarii consulari vor fi informati, de indata ce va fi posibil, de catre autoritatile competente ale statului de resedinta, despre toate cazurile in care va trebui sa se ia masuri de numire a unui tutore sau a unui curator pentru cetateanul statului trimitator.
    Art. 16
    Functii notariale
    1. In circumscriptia consulara functionarii consulari sint autorizati sa indeplineasca in localul consular, la locuinta cetatenilor statului trimitator, precum si pe bordul navelor sau aeronavelor care poarta pavilionul acelui stat, urmatoarele acte:
    a) sa primeasca, sa intocmeasca, sa certifice si sa autentifice declaratii ale cetatenilor statului trimitator;
    b) sa intocmeasca, sa autentifice si sa primeasca in depozit testamentele cetatenilor statului trimitator;
    c) sa intocmeasca si sa autentifice sau sa certifice contracte incheiate intre cetatenii statului trimitator, precum si acte juridice unilaterale, daca contractele si actele nu sint contrare legislatiei statului de resedinta; functionarii consulari nu sint totusi autorizati sa intocmeasca, sa autentifice sau sa certifice contracte si alte acte juridice referitoare la constituirea, modificarea si stingerea drepturilor reale asupra bunurilor imobile situate in statul de resedinta;
    d) sa traduca si sa legalizeze orice fel de documente care emana de la autoritatile sau functionarii statului trimitator;
    e) sa legalizeze si sa certifice semnatura de pe inscrisuri de orice natura care emana de la autoritatile sau functionarii statului de resedinta si care urmeaza sa produca efecte in statul trimitator;
    f) sa dea data certa documentelor si sa legalizeze pe inscrisuri de orice natura semnatura cetatenilor statului trimitator, cu conditia ca continutul inscrisului in cauza sa nu fie contrar legislatiei statului de resedinta.
    2. Inscrisurile prevazute la punctul 1 au in statul de resedinta aceeasi valoare juridica si forta probanta ca si inscrisurile autentificate, legalizate sau purtind certificarea autoritatilor competente ale acestui stat.
    Art. 17
    Functii in materie de succesiuni
    1. In cazul in care un cetatean al statului trimitator a decedat pe teritoriul statului de resedinta, autoritatea competenta a acestuia va anunta fara intirziere acest fapt oficiului consular si ii va comunica toate informatiile de care dispune asupra mostenitorilor, legatarilor, domiciliul sau resedinta lor, activul succesiunii, precum si o eventuala existenta a unui testament. Autoritatea susmentionata va face o notificare asemanatoare oficiului consular al statului trimitator in cazul in care ea va fi aflat ca decedatul a lasat o succesiune pe teritoriul unui stat tert.
    2. Autoritatea competenta a statului de resedinta va anunta fara intirziere oficiul consular al statului trimitator, atunci cind cei chemati la o succesiune deschisa pe teritoriul statului de resedinta sint cetateni ai statului trimitator.
    3. Autoritatea competenta a statului de resedinta va notifica fara intirziere oficiului consular al statului trimitator masurile pe care le-a luat pentru conservarea si administrarea mostenirii care a ramas pe propriul teritoriu ca urmare a decesului unui cetatean al statului trimitator.
    Functionarii consulari isi pot da concursul, in mod direct sau prin intermediul unui delegat, la punerea in executare a masurilor vizate in alineatul precedent.
    4. Daca dupa indeplinirea formalitatilor privitoare la succesiuni pe teritoriul statului de resedinta, mobilele succesiunii sau produsul vinzarii mobilelor sau imobilelor revin unui mostenitor sau legatar care are domiciliul pe teritoriul statului trimitator si care nu a participat la procedurile succesiunii si nu a desemnat imputernicitul sau, sus-mentionatele bunuri sau produsul vinzarii lor vor fi predate oficiului consular al statului trimitator pentru a fi puse la dispozitia mostenitorului sau legatarului, cu conditia ca:
    a) organele competente sa fi autorizat remiterea bunurilor succesorale sau a produsului vinzarii lor;
    b) toate datoriile succesiunii, declarate in termenul prescris de catre legislatia statului de resedinta, sa fi fost platite sau garantate.
    5. In cazul in care un cetatean al statului trimitator decedeaza in timp ce se gaseste temporar pe teritoriul statului de resedinta, lucrurile pe care le are cu el vor fi predate fara alta formalitate oficiului consular al statului trimitator, cu exceptia acelora care au fost dobindite in statul de resedinta si care fac obiectul unei prohibitii la export in momentul decesului.
    Exportarea lucrurilor personale si transmiterea sumelor de bani se vor face cu respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    6. Cetatenii statului trimitator se vor bucura in statul de resedinta de acelasi tratament, in ceea ce priveste realizarea drepturilor lor succesorale, ca si cetatenii acestuia din urma.
    7. Dispozitiile articolului 12 al prezentei conventii sint, de asemenea, aplicabile si in materie de succesiuni.
    Art. 18
    Functii privitoare la transmiterea de acte
    Functionarii consulari au dreptul sa transmita cetatenilor statului trimitator, care au domiciliul sau resedinta pe teritoriul statului de resedinta, acte judiciare si extrajudiciare provenite din statul trimitator.
    Art. 19
    Functii privitoare la navigatia maritima
    Functionarii consulari pot sa acorde asistenta navelor care poarta pavilionul statului trimitator si care intra intr-un port din circumscriptia lor consulara. Ei pot, de asemenea, potrivit legilor statului trimitator, sa primeasca orice declaratie si sa elibereze orice document privind:
    a) inmatricularea unei nave in statul trimitator sau radierea sa din inmatriculare;
    b) armarea sau dezarmarea unei nave inmatriculate in statul trimitator;
    c) inscrierea schimbarilor survenite in proprietatea unei nave inmatriculate in statul trimitator si a ipotecilor sau a altor drepturi reale care greveaza aceasta nava;
    d) cumpararea navelor straine destinate a fi inmatriculate in statul trimitator sau vinzarea navelor nationale in strainatate;
    e) dezmembrarea navelor nationale.
    In ceea ce priveste dezarmarea si dezmembrarea mai sus-mentionate, autoritatile competente ale statului de resedinta vor fi consultate cind aceste operatii urmeaza sa aiba loc intr-un port al statului de resedinta.
    2. Functionarii consulari pot sa ia legatura cu echipajele navelor care poarta pavilionul statului trimitator, sa le viziteze, sa verifice si sa confirme documentele de bord, precum si documentele cu privire la incarcatura si, in general, sa asigure aplicarea legilor privind navigatia ale statului trimitator. Ei pot, de asemenea, sa ia masurile necesare pentru a asigura ordinea si disciplina pe nava.
    3. In caz de avarie, esuare sau naufragiu in apele nationale sau teritoriale ale statului de resedinta, a unei nave care poarta pavilionul statului trimitator, autoritatile competente ale statului de resedinta vor instiinta neintirziat oficiul consular cel mai apropiat de locul unde s-a produs accidentul si vor informa despre masurile intreprinse si conditiile in care asemenea masuri au fost luate pentru a salva si ocroti nava, echipajul, pasagerii, incarcatura si proviziile. Aceste autoritati vor acorda, de asemenea, functionarilor consulari sprijinul necesar in luarea masurilor ce se impun ca urmare a avariei, esuarii sau naufragiului si ii vor invita sa asiste la constatarea cauzelor acestora si la stringerea dovezilor. Functionarii consulari pot sa ceara autoritatilor statului de resedinta sa ia masurile necesare in vederea salvarii si ocrotirii navei, echipajului, pasagerilor, incarcaturii si proviziilor.
    4. Daca proprietarul navei avariate, esuate ori naufragiate sau orice alta persoana autorizata sa actioneze in numele sau nu poate lua masurile necesare in legatura cu nava, incarcatura sau proviziile acesteia, functionarii consulari pot lua aceste masuri in numele proprietarului sau persoanei indreptatite. Tot astfel, functionarii consulari pot lua asemenea masuri in legatura cu incarcatura ori proviziile care sint proprietatea unor cetateni ai statului trimitator, aduse in port sau gasite pe nava care a esuat sau naufragiat. Nici un fel de taxe vamale nu vor fi percepute pentru o nava naufragiata sau pentru incarcatura ori proviziile sale, afara de cazul cind acestea sint valorificate in statul de resedinta.
    5. In cazul cind autoritatile statului de resedinta inteleg sa ia masuri de asigurare, executare sau orice alte masuri de constringere pe navele care poarta pavilionul statului trimitator, potrivit cu competenta lor, vor instiinta in prealabil oficiul consular, pentru ca un functionar consular sa poata asista la efectuarea unor astfel de masuri. Daca, in cazurile urgente, instiintarea oficiului consular nu a fost posibila, iar functionarul consular nu a fost prezent la luarea masurilor, autoritatile statului de resedinta vor informa neintirziat oficiul consular cu privire la masurile luate. Oficiul consular va fi instiintat si in cazul in care membrii echipajului navei urmeaza sa fie interogati de catre autoritatile statului de resedinta.
    Dispozitiile cuprinse in acest paragraf nu se refera la controlul vamal, sanitar si de pasapoarte.
    6. Prevederile prezentului articol nu se aplica navelor de razboi.
    Art. 20
    Functii privitoare la navigatia aeriana
    Prevederile articolului 19 sint aplicabile in mod corespunzator si navigatiei aeriene, cu conditia ca acestea sa nu fie contrare altor conventii in vigoare intre cele doua parti contractante.
    Art. 21
    Alte functii consulare
    Functionarii consulari pot exercita orice alte functii consulare incredintate de statul trimitator si la care statul de resedinta, incunostintat fiind, nu se opune.

    CAP. 3
    Inlesniri, privilegii si imunitati privind oficiile consulare

    Art. 22
    Inlesniri acordate pentru activitatile oficiului consular
    Statul de resedinta acorda orice inlesniri pentru indeplinirea functiilor oficiului consular.
    Art. 23
    Folosirea stemei si drapelului national
    1. La sediul oficiului consular poate fi asezat scutul cu stema statului trimitator si inscriptia cu denumirea oficiului consular.
    2. La sediul oficiului consular poate fi arborat drapelul statului trimitator. Drapelul acestui stat poate fi arborat de asemenea pe mijloacele de transport folosite de seful oficiului consular in exercitarea activitatii sale oficiale.
    3. In exercitarea dreptului acordat de prezentul articol, se va tine cont de legile, celelalte reglementari si uzantele statului de resedinta.
    Art. 24
    Inlesniri pentru procurarea localurilor si locuintelor
    1. Statul de resedinta va trebui sa inlesneasca, potrivit legilor sale, fie achizitionarea pe teritoriul sau, de catre statul trimitator, a localurilor necesare oficiului consular, fie sa ajute statul trimitator sa-si procure aceste localuri intr-un alt mod.
    2. Daca este cazul, statul de resedinta va sprijini, de asemenea, oficiul consular la obtinerea de locuinte corespunzatoare pentru membrii oficiului consular.
    Art. 25
    Inviolabilitatea localurilor consulare
    1. Localurile consulare sint inviolabile. Autoritatile statului de resedinta nu pot patrunde in localurile consulare decit cu consimtamintul sefului oficiului consular, al persoanei desemnate de el sau al sefului misiunii diplomatice a statului trimitator.
    2. Statul de resedinta are obligatia de a lua masurile potrivite pentru a impiedica patrunderea cu forta in localurile consulare sau deteriorarea lor si pentru a impiedica tulburarea linistei oficiului consular ori atingerea prestigiului sau.
    3. Localurile consulare, mobilele si bunurile oficiului consular, cit si mijloacele sale de transport, nu pot in nici un caz sa formeze obiect de rechizitie pentru motive de aparare nationala sau de utilitate publica.
    4. Dispozitiile prezentului articol se aplica de asemenea resedintei sefului oficiului consular, cu conditia ca ea sa fie destinata exclusiv acestui scop si sa se gaseasca in acelasi imobil in cale se afla situate si localurile consulare.
    Art. 26
    Scutiri fiscale privind localurile consulare
    1. Localurile consulare si resedinta sefului oficiului consular, proprietate a statului trimitator sau inchiriate, sint scutite de toate impozitele si taxele de orice natura, nationale, regionale, provinciale sau comunale, afara de cazul in care aceste taxe ar fi percepute pentru remunerarea serviciilor particulare prestate.
    2. Scutirea fiscala prevazuta la punctul 1 nu se va aplica, in cazul imobilelor detinute cu chirie, daca, potrivit legilor statului de resedinta, impozitele sau taxele nu sint in sarcina locatarului.
    Art. 27
    Inviolabilitatea arhivelor
    Arhivele si documentele consulare sint inviolabile in orice moment si oriunde s-ar afla ele.
    Art. 28
    Libertatea de comunicare
    1. Statul de resedinta va permite si inlesni oficiilor consulare ale statului trimitator libertatea de comunicare cu guvernul lor, precum si cu misiunile diplomatice si cu alte oficii consulare ale statului trimitator din statul de resedinta sau din alte state. In acest scop, oficiile consulare vor putea folosi toate mijloacele publice de comunicatie, curierii diplomatici sau consulari, valiza diplomatica sau consulara si mesajele in clar sau in cifru.
    Totusi, oficiul consular nu va putea instala si utiliza un post de radio emitator decit cu consimtamintul prealabil si expres al statului de resedinta.
    2 Corespondenta oficiala a oficiului consular nu poate fi examinata si nici retinuta, ea fiind inviolabila. Expresia "corespondenta oficiala" inseamna orice corespondenta relativa la oficiul consular si la functiile sale.
    3. Valiza consulara nu poate fi deschisa si nici retinuta. Totusi, daca autoritatile competente ale statului de resedinta au motive serioase sa creada ca valiza contine alte obiecte decit corespondenta, documentele si obiectele mentionate la punctul 4 al prezentului articol, ele pot cere ca valiza sa fie inapoiata la locul sau de origine.
    4. Valiza consulara sau coletele ei, daca este alcatuita din mai multe colete, trebuie sa fie sigilata si sa aiba semne exterioare vizibile ale caracterului ei si nu poate contine decit corespondenta oficiala sau documente si obiecte destinate exclusiv folosintei oficiului consular.
    5. Curierul consular trebuie sa posede un document oficial atestind calitatea sa si numarul coletelor care constituie valiza consulara. Nu poate fi curier diplomatic sau consular un cetatean al statului de resedinta sau rezident permanent in acest stat. In exercitarea functiilor sale, curierul este protejat de statul de resedinta. El se bucura de inviolabilitate personala si nu poate fi supus arestarii sau oricarei forme de retinere sau detinere.
    6. Valiza consulara poate fi incredintata comandantului unei nave sau aeronave comerciale care trebuie sa soseasca la un punct de intrare autorizat. Acest comandant trebuie sa fie purtatorul unui document oficial care sa indice numarul coletelor care constituie valiza, dar el nu este considerat ca un curier consular. Ca urmare a unui aranjament cu autoritatile locale competente, oficiul consular poate sa trimita unul dintre membrii sai sa ia in mod direct si liber in primire valiza din miinile comandantului navei sau aeronavei.
    Art. 29
    Comunicarea cu cetatenii statului trimitator si protectia lor
    1. Functionarii consulari au dreptul, in cadrul circumscriptiei lor consulare, sa comunice cu cetatenii statului trimitator, sa-i viziteze, sa-i indrumeze si atunci cind este necesar, sa le asigure asistenta juridica si reprezentarea lor in justitie. Cetatenii statului trimitator pot sa comunice cu functionarii consulari si sa-i viziteze.
    2. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor incunostinta, fara intirziere si in orice caz in termen de 3 zile, oficiul consular al statului trimitator, cind in circumscriptia sa consulara un cetatean al acestui stat a fost arestat sau supus oricarei alte forme de limitare a libertatii personale.
    3. Functionarii consulari au dreptul, in conditiile prevazute de legile si regulamentele statului de resedinta, sa primeasca corespondenta sau alte comunicari din partea cetateanului statului trimitator aflat in stare de arest preventiv, sau supus oricarei alte forme de limitare a libertatii personale, sa-l viziteze si sa comunice cu el dupa termenul de 7 zile de la data anuntarii cu privire la masura arestarii sau a oricarei forme de limitare a libertatii personale.
    4. Autoritatile competente ale statului de resedinta vor aduce la cunostinta cetateanului statului trimitator, aflat in stare de arest preventiv sau supus oricarei alte forme de limitare a libertatii personale posibilitatea de comunicare pe care o are potrivit prezentului articol.
    5. Functionarii consulari au dreptul sa comunice cu cetatenii statului trimitator care se afla arestati in executarea unei pedepse, precum si sa-i viziteze, cu respectarea legilor si regulamentelor statului de resedinta.
    Art. 30
    Comunicarea cu autoritatile statului de resedinta
    In exercitarea functiilor ce le revin potrivit prezentei conventii, functionarii consulari pot sa se adreseze:
    a) autoritatilor locale competente din circumscriptia lor consulara;
    b) autoritatilor centrale ale statului de resedinta, daca si in masura in care legile si uzantele statului de resedinta sau acordurile internationale admit aceasta.
    Art. 31
    Libertatea de deplasare
    In afara celor prevazute prin legile si regulamentele referitoare la zonele in care accesul este interzis sau supus unor reguli speciale din motive de securitate nationala, statul de resedinta asigura membrilor oficiului consular libertatea de deplasare si de circulatie pe propriul teritoriu.
    Art. 32
    Drepturi si taxe consulare
    1. Oficiul consular poate percepe, pe teritoriul statului de resedinta, drepturile si taxele pe care legile si regulamentele statului trimitator le prevad pentru actele consulare.
    2. Sumele incasate cu titlu de drepturi si taxe prevazute la punctul 1 al prezentului articol sint scutite de orice impozite si taxe in statul de resedinta.

    CAP. 4
    Inlesniri, privilegii si imunitati privind pe membrii oficiului consular

    Art. 33
    Inlesniri privind pe membrii oficiului consular
    Statul de resedinta va lua toate masurile pentru a asigura membrilor oficiului consular posibilitatea de a-si desfasura activitatea si de a se bucura de imunitatile si privilegiile acordate prin prezenta conventie.
    Art. 34
    Protectia functionarilor consulari
    Statul de resedinta va trata functionarii consulari cu respectul care li se cuvine si va lua toate masurile necesare pentru a impiedica orice atingere adusa persoanei, libertatii si demnitatii lor.
    Art. 35
    Imunitatea de jurisdictie
    1. Functionarii consulari si angajatii consulari nu sint supusi jurisdictiei autoritatilor judiciare sau administrative ale statului de resedinta pentru activitatile desfasurate in exercitarea atributiilor lor oficiale.
    2. Totusi, dispozitiile punctului 1 al prezentului articol nu se aplica in caz de actiune civila:
    a) care rezulta din incheierea unui contract facut de un functionar consular sau un angajat consular, pe care nu l-a incheiat in mod expres sau implicit in calitate de mandatar al statului trimitator;
    b) intentata de un tert pentru pagube rezultate dintr-un accident cauzat in statul de resedinta de un vehicul, o nava sau aeronava.
    Art. 36
    Inviolabilitatea personala a functionarilor consulari
    1. Functionarii consulari nu pot fi supusi, nici pentru activitatile desfasurate in afara atributiei legate de calitatea pe care o au:
    a) unor masuri de retinere sau de detinere preventiva decit in cazul comiterii pe teritoriul statului de resedinta a unei crime grave si numai ca urmare a unei hotariri a autoritatilor judiciare competente, in conditiile prevazute de legile statului de resedinta pentru luarea unor astfel de masuri;
    b) unor alte masuri privative de libertate, decit in cazul executarii unei hotariri judecatoresti definitive.
    2. Prin "crima grava" trebuie sa se inteleaga, in sensul prezentului articol, orice infractiune care nu a fost comisa dintr-o simpla neglijenta si pentru care legile statului de resedinta prevad o pedeapsa privativa de libertate de cel putin 5 ani inchisoare.
    3. Atunci cind o procedura penala este angajata impotriva unui functionar consular, acesta este obligat sa se prezinte in fata autoritatilor competente. Totusi, procedura trebuie condusa cu consideratia cuvenita functionarului consular, avind in vedere pozitia sa oficiala si, cu exceptia cazului prevazut in punctul 1 al prezentului articol astfel incit sa stinjeneasca cit mai putin posibil exercitarea functiilor consulare.
    Atunci cind in imprejurarile mentionate in punctul 1 al prezentului articol s-a ivit necesitatea punerii unui functionar consular in stare de detentie preventiva, procedura indreptata contra lui trebuie sa fie deschisa in termenul cel mai scurt posibil.
    4. In cazul luarii unor masuri privative de libertate impotriva unui functionar consular sau a unui angajat consular, autoritatile competente ale statului de resedinta vor informa despre aceasta oficiul consular sau misiunea diplomatica a statului trimitator.
    Art. 37
    Depunerea de marturie
    1. Membrii oficiului consular pot fi chemati de autoritatile competente ale statului de resedinta sa depuna marturie in cursul unei proceduri judiciare sau administrative.
    Daca un functionar consular refuza sa se prezinte sau sa depuna marturie, nici o masura coercitiva sau alta sanctiune nu-i va fi aplicata.
    Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al oficiului consular nu pot refuza sa raspunda ca martori decit in cazurile prevazute la punctul 3 al prezentului articol.
    2. Autoritatea care cere marturia va evita sa stinjeneasca un functionar consular in indeplinirea functiilor sale. Ea poate primi marturia la resedinta sa sau la oficiul consular, sau sa accepte o declaratie scrisa din partea sa, in toate cazurile cind acest lucru este posibil.
    3. Membrii oficiului consular nu sint obligati sa depuna asupra faptelor legate de exercitarea functiilor lor si sa produca corespondenta si documente oficiale referitoare la acestea. Ei au, de asemenea, dreptul de a refuza sa depuna marturie in calitate de experti asupra dreptului national al statului trimitator.
    4. Functionarii consulari care depun marturie o vor face fara sa presteze juramint, chiar daca legile statului de resedinta prevad aceasta conditie, insa ei pot sa dea o declaratie prin care sa ateste adevarul asupra faptelor relatate.
    Art. 38
    Scutirea de prestatii personale si de alte obligatii
    1. Membrii oficiului consular care sint cetateni ai statului trimitator si nu au domiciliul pe teritoriul statului de resedinta sint scutiti in statul de resedinta de obligatii si masuri cu caracter militar, de prestatii personale de orice natura, precum si de orice contributie ce s-ar datora in locul tuturor acestora.
    2. Membrii oficiului consular, cit si membrii familiilor acestora sint scutiti de orice obligatii prevazute de legile si celelalte reglementari ale statului de resedinta in materie de inmatriculare a strainilor si de permise de sedere.
    Art. 39
    Scutiri fiscale
    1. Functionarii consulari si angajatii consulari sint scutiti de orice impozite si taxe personale sau reale de orice natura, cu exceptia:
    a) impozitelor indirecte care sint in mod normal cuprinse in pretul marfurilor sau al serviciilor;
    b) impozitelor si taxelor asupra bunurilor imobile in proprietatea lor, situate pe teritoriul statului de resedinta, sub rezerva dispozitiilor articolului 26;
    c) impozitelor, taxelor si altor drepturi pentru succesiune si transfer de bunuri, percepute de statul de resedinta, sub rezerva dispozitiilor paragrafului b al articolului 41;
    d) impozitelor si taxelor asupra veniturilor de orice natura, obtinute in statul de resedinta, cu exceptia veniturilor realizate pentru activitatile lor oficiale;
    e) drepturilor de inregistrare, de grefa, de ipoteca si de timbru, sub rezerva dispozitiilor articolului 26.
    2. Membrii personalului de serviciu al oficiului consular, cetateni ai statului trimitator, sint scutiti de impozite si taxe asupra salariilor pe care ei le primesc pentru efectuarea serviciilor lor.
    3. Membrii oficiului consular care folosesc persoane ale caror remuneratii sau salarii nu sint scutite de impozite asupra veniturilor in statul de resedinta trebuie sa respecte obligatiile pe care legile si regulamentele acestui stat le impun celor ce angajeaza in materie de percepere a impozitului pe venit.
    Art. 40
    Scutiri vamale
    1. Statul de resedinta va acorda, in conformitate cu legile si regulamentele sale, functionarilor consulari scutire de plata oricaror taxe vamale pentru importul sau exportul de pe teritoriul acestuia a obiectelor destinate:
    a) satisfacerii necesitatilor oficiului consular;
    b) folosintei personale a functionarilor consulari, inclusiv bunurile destinate instalarii lor. Articolele de consum nu trebuie sa depaseasca cantitatile necesare pentru folosirea directa de catre cei interesati.
    Scutirile astfel recunoscute nu privesc cheltuielile de depozit, transport si alte servicii similare.
    2. Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al oficiului consular beneficiaza de privilegiile si scutirile prevazute la punctul 1 din prezentul articol, in ceea ce priveste obiectele importate cu ocazia primei lor instalari.
    3. Bagajele personale ale functionarilor consulari sint scutite de control vamal. Ele nu pot fi supuse controlului decit daca exista motive serioase sa se banuiasca ca ar contine alte obiecte decit cele indicate la punctul 1 sau obiecte interzise la export sau import de catre legile statului de resedinta, ori supuse legilor de carantina. In aceste cazuri, controlul trebuie sa aiba loc in prezenta functionarului consular respectiv sau a unui membru al familiei sale.
    Art. 41
    Bunurile unui membru decedat al oficiului consular
    In caz de deces al unui membru al oficiului consular, statul de resedinta este obligat:
    a) sa permita exportarea bunurilor mobile ale defunctului, cu exceptia acelora care au fost achizitionate in statul de resedinta si care fac obiectul unei prohibitii la export in momentul decesului.
    b) sa nu incaseze taxe, impozite si drepturi, de orice natura, percepute pentru succesiunea si transferarea bunurilor mobile, care se gasesc in statul de resedinta datorita prezentei in acest stat a defunctului in calitate de membru al oficiului consular.
    Art. 42
    Scutirea de regimul asigurarilor sociale
    1. Sub rezerva dispozitiilor punctului 3 al prezentului articol, membrii oficiului consular, in ceea ce priveste serviciile pe care ei le aduc statului trimitator, si membrii familiilor lor sint exceptati de la dispozitiile privind asigurarile sociale in vigoare in statul de resedinta.
    2. Exceptarea prevazuta in punctul 1 al prezentului articol se aplica si membrilor personalului privat care sint in serviciul exclusiv al membrilor oficiului consular, cu conditia ca ei sa nu fie cetateni ai statului de resedinta sau sa nu domicilieze in acest stat.
    3. Membrii oficiului consular care au in serviciul lor persoane carora scutirea prevazuta in punctul 2 al prezentului articol nu li se aplica trebuie sa respecte obligatiile pe care dispozitiile privind asigurarile sociale ale statului de resedinta le impun celui care angajeaza.
    4. Scutirea prevazuta in punctele 1 si 2 ale prezentului articol nu exclude participarea voluntara la regimul asigurarilor sociale existente in statul de resedinta, cu conditia ca ea sa fie admisa de acest stat.
    Art. 43
    Renuntarea la privilegii si imunitati
    I. Statul trimitator poate renunta, in ceea ce priveste un membru al oficiului consular, la privilegiile si imunitatile prevazute in articolele 35, 36 si 37.
    Renuntarea trebuie sa fie intotdeauna expresa si trebuie sa fie comunicata in scris statului de resedinta.
    9. Renuntarea la imunitatea de jurisdictie pentru o actiune civila nu implica renuntarea la o imunitate de executare a hotaririi, pentru care este necesara o notificare distincta.
    Art. 44
    Exceptii de la imunitati si privilegii
    1. Angajatii consulari si membrii personalului de serviciu al oficiului consular, care sint cetateni ai statului de resedinta sau cetateni ai statului trimitator care au domiciliul in statul de resedinta, nu beneficiaza de imunitatile si privilegiile prevazute la articolul 39 din prezenta conventie.
    9. Membrii de familie ai membrilor oficiului consular beneficiaza de privilegiile recunoscute acestora din urma, daca sint cetateni ai statului trimitator sau ai unui stat tert, fara a avea insa domiciliul in statul de resedinta, cu exceptia privilegiilor prevazute la articolul 37 din prezenta conventie.
    Art. 45
    Inceputul si sfirsitul imunitatilor si privilegiilor
    1. Membrii oficiului consular beneficiaza de imunitatile si privilegiile prevazute in prezenta conventie, din momentul trecerii frontierei statului de resedinta, pentru a-si ocupa postul sau din momentul numirii lor in functie, daca se gasesc deja pe acest teritoriu.
    2. Membrii de familie ai persoanelor mentionate la punctul 1 al prezentului articol beneficiaza de privilegiile prevazute de prezenta conventie astfel:
    a) din momentul in care membrii oficiului consular incep sa se bucure de imunitati si privilegii potrivit cu punctul 1;
    b) din momentul trecerii frontierei statului de resedinta, daca au intrat pe acest teritoriu ulterior datei prevazute la litera a;
    c) din momentul cind au devenit membri de familie ai membrului oficiului consular, daca au dobindit aceasta calitate ulterior momentului prevazut la litera b.
    3. Atunci cind activitatea unui membru al oficiului consular ia sfirsit, imunitatile si privilegiile sale si de asemenea privilegiile membrilor familiei sale inceteaza in momentul parasirii teritoriului statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil acordat in acest scop.
    Imunitatile si privilegiile angajatilor consulari si membrilor personalului de serviciu, care sint cetateni ai statului de resedinta sau cetateni ai statului trimitator si au domiciliul in statul de resedinta, inceteaza odata cu pierderea calitatii lor oficiale.
    4. Privilegiile acordate membrilor de familie inceteaza de asemenea din momentul cind acestia nu mai fac parte din familia membrului oficiului consular. Totusi, daca aceste persoane declara ca inteleg sa paraseasca teritoriul statului de resedinta, intr-un termen rezonabil, privilegiile subzista pina la acea data.
    5. In cazul decesului unui membru al oficiului consular, membrii familiei sale continua sa se bucure de privilegiile care le sint recunoscute prin prezenta conventie, pina la parasirea teritoriului statului de resedinta sau la expirarea unui termen rezonabil acordat in acest scop.
    Art. 46
    Exercitarea functiilor consulare de catre agentii diplomatici
    1. Exercitarea functiilor consulare de catre agentii diplomatici nu aduce atingere imunitatilor si privilegiilor diplomatice ale acestora. Aceasta prevedere se aplica si in cazul numirii unui agent diplomatice ca gerant intermediar al oficiului consular.
    2. Numele agentilor diplomatici care exercita functii consulare vor fi comunicate ministerului afacerilor externe al statului de resedinta.
    Art. 47
    Asigurarea de raspundere civila
    1. Cu privire la vehiculele proprietatea statului trimitator, folosite de oficiul consular, precum si la vehiculele apartinind membrilor oficiului consular sau membrilor familiilor acestora, este obligatorie asigurarea in mod corespunzator impotriva pagubelor cauzate tertilor.
    2. Dispozitiile punctului 1 nu sint totusi aplicabile angajatilor consulari si personalului de serviciu al oficiului consular si nici membrilor de familie ai membrilor oficiului consular daca sint cetateni ai statului de resedinta sau isi au domiciliul in acest stat.
    Art. 48
    Respectarea legilor statului de resedinta
    1. Fara a aduce atingere imunitatilor si privilegiilor prevazute in prezenta conventie, persoanele care beneficiaza de aceste imunitati si privilegii au obligatia de a respecta legile statului de resedinta si de a nu se amesteca in treburile interne ale acestui stat.
    2. Localurile consulare nu vor fi utilizate intr-un mod incompatibil cu exercitarea functiilor consulare.
    3. In arhivele consulare nu trebuie sa fie pastrate decit documente oficiale.

    CAP. 5
    Dispozitii finale

    Art. 49
    Dispozitii aplicabile persoanelor juridice
    Prevederile prezentei conventii referitoare la cetatenii statului trimitator se vor aplica in mod corespunzator si persoanelor juridice care au nationalitatea uneia dintre partile contractante, atribuita in conformitate cu respectivele reglementari juridice.
    Art. 50
    Ratificarea, intrarea in vigoare si denuntarea
    Prezenta conventie va fi supusa ratificarii, iar instrumentele de ratificare vor fi schimbate la Roma.
    Prezenta conventie va intra in vigoare in a treizecea zi de la data schimbului instrumentelor de ratificare si va ramine in vigoare pina cind una dintre inaltele parti contractante o va denunta printr un preaviz scris de un an, si in orice caz, nu inainte de cel de al zecelea an de la data intrarii sale in vigoare.



SmartCity5

COMENTARII la Decretul 568/1968

Momentan nu exista niciun comentariu la Decretul 568 din 1968
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decretul 568/1968
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu