Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 816 din 3 iulie 2008

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea in valoare a constructiilor zootehnice dezafectate, destinate cresterii, ingrasarii si exploatarii animalelor, precum si a fabricilor de nutreturi combinate dezafectate

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 574 din 30 iulie 2008



Ioan Vida                                      - preşedinte

Nicolae Cochinescu                      -judecător

Aspazia Cojocaru                         -judecător

Acsinte Gaspar                             -judecător

Petre Ninosu                                 -judecător

Ion Predescu                                -judecător

Tudorel Toader                             -judecător

Puskas Valentin Zoltan                 -judecător

Augustin Zegrean                         -judecător

Simona Ricu                                 - procuror

Mihaela Ionescu                           - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea în valoare a construcţiilor zootehnice dezafectate, destinate creşterii, îngrăşării şi exploatării animalelor, precum şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, excepţie ridicată de Consiliul Local Suceveni în Dosarul nr. 13/316/2008 al Judecătoriei Târgu Bujor.

La apelul nominal răspunde, pentru Societatea Comercială „Hanţă" - S.R.L. din judeţul Galaţi, avocatul Ion David, cu împuternicire la dosar, lipsă fiind autorul excepţiei, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Preşedintele Curţii Constituţionale dispune apelul şi în Dosarul nr. 1.339D/2008, având ca obiect prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001, excepţie ridicată de Consiliul Local Suceveni în Dosarul nr. 1.508/316/2007 al Judecătoriei Târgu Bujor.

La apelul nominal răspunde, pentru Societatea Comercială „Hanţă" - S.R.L. din judeţul Galaţi, avocatul Ion David, cu împuternicire la dosar, lipsă fiind autorul excepţiei, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Preşedintele Curţii Constituţionale dispune apelul şi în Dosarul nr. 1.361 D/2008, având ca obiect prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001, excepţie ridicată de Consiliul Local Negrileşti în Dosarul nr. 3.081/324/2007 al Tribunalului Galaţi - Secţia civilă.

La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Magistratul-asistent referă asupra cauzei şi arată că Societatea Agricolă „Infrăţirea" - S.A., parte în Dosarul nr. 1.361 D/2008, a comunicat la dosar concluzii scrise prin care solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate.

Din oficiu, Curtea pune în dezbatere problema conexării celor trei dosare înregistrate pe rolul său, având în vedere că obiectul excepţiilor de neconstituţionalitate este identic.

Reprezentantul Ministerului Public apreciază ca fiind întrunite condiţiile conexării dosarelor.

Reţinând identitatea de obiect, în temeiul art. 14 şi al art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, raportate la art. 164 din Codul de procedură civilă, Curtea dispune conexarea Dosarului nr. 1.339D/2008 şi a Dosarului nr. 1.361 D/2008 la Dosarul nr. 1.338D/2008, care a fost primul înregistrat.

Cauza este în stare de judecată.

Avocatul părţii prezente solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate, întrucât actul normativ criticat nu contravine principiilor constituţionale privind garantarea şi ocrotirea dreptului de proprietate şi autonomia locală. Arată că însuşi titlul ordonanţei justifică scopul acesteia, şi anume punerea în valoare a construcţiilor zootehnice dezafectate, destinate creşterii, îngrăşării şi exploatării animalelor, precum şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca fiind neîntemeiată. In acest sens, arată că vânzarea construcţiilor zootehnice dezafectate, a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, a terenurilor de sub construcţii şi a celor din incintă, aflate în proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale şi a societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, este reglementată de art. 7 alin. (1) din ordonanţă prin norme dispozitive, iar nu imperative, astfel încât dispoziţiile constituţionale invocate nu sunt încălcate.

CURTEA,

având   în   vedere   actele   şi   lucrările   dosarelor,   constată următoarele:

Prin încheierile din 8 mai 2008, pronunţate în dosarele nr. 13/316/2008 şi nr. 1.508/316/2007, Judecătoria Târgu Bujor a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea în valoare a construcţiilor zootehnice dezafectate, destinate creşterii, îngrăşării şi exploatării animalelor, precum şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 387/2002. Excepţia a fost ridicată de Consiliul Local Suceveni în cauze civile având ca obiect obligaţia de a face şi, respectiv, rezilierea unui contract de atribuire în folosinţă gratuită.

Prin Incheierea din 22 aprilie 2008, pronunţată în Dosarul nr. 3.081/324/2007, Tribunalul Galaţi - Secţia civilă a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea în valoare a construcţiilor zootehnice dezafectate, destinate creşterii, îngrăşării şi exploatării animalelor, precum şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, aprobată cu modificări prin Legea nr. 387/2002. Excepţia a fost ridicată de Consiliul Local Negrileşti într-o cauză civilă privind soluţionarea apelului declarat de autorul excepţiei împotriva Sentinţei civile nr. 2.878/13.12.2007 a Judecătoriei Tecuci, prin care „s-a perfectat cu caracter autentic convenţia de vânzare-cumpărare nr. 960/20.04.2002", având ca obiect două adăposturi pentru animale atribuite în folosinţă gratuită în temeiul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate, asemănătoare în cele trei dosare, autorii susţin că dispoziţiile ordonanţei de urgenţă criticate, care „impun autorităţilor publice locale atribuirea în folosinţă gratuită a unor bunuri ce fac parte din domeniul privat al acestora pe o perioadă de 5 ani, urmată de o vânzare subevaluată la un preţ de 10% din valoarea de inventar la momentul atribuirii", sunt neconstituţionale. Susţin că prevederile criticate încalcă dispoziţiile constituţionale potrivit cărora proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal, indiferent de titular, precum şi principiile descentralizării, autonomiei locale şi deconcentrării serviciilor publice, „consiliile locale aflându-se în situaţia în care nu-şi mai pot îndeplini, în mod autonom, scopul consacrat de art. 121 alin. (2) din Constituţie". De asemenea, consideră că actul normativ criticat afectează şi interesele comunităţii locale, întrucât impun atribuirea în folosinţă gratuită pe o perioadă de 5 ani şi apoi vânzarea construcţiilor zootehnice şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate la un preţ echivalent cu 10% din valoarea contabilă a acestora la momentul atribuirii în folosinţă gratuită, iar nu de la momentul vânzării, preţul fiind inferior faţă de preţul pieţei. Arată că, pe de o parte, se condiţionează atribuirea acestor imobile unor persoane juridice de capacitatea financiară a acestora pentru a desfăşura activităţi de creştere a animalelor, iar pe de altă parte, autorităţile publice locale sunt obligate să suporte consecinţele financiare ca urmare a atribuirii gratuite urmate de vânzarea la un preţ inferior faţă de preţul pieţei. In susţinerea excepţiei, autorii acesteia invocă şi Decizia Curţii Constituţionale nr. 871/2007 prin care a fost admisă excepţia de neconstituţionalitate a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005, apreciind că există identitate între situaţiile create prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 110/2005 şi prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001, fiind incidente aceleaşi motive de neconstituţionalitate.

Judecătoria Târgu Bujor, având o opinie identică în dosarele nr. 1.338D/2008 şi nr. 1.339D/2008, luând în considerare Decizia nr. 871/2007 a Curţii Constituţionale, apreciază că excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 este fondată, deoarece reglementează o transmitere silită de proprietate şi nu respectă dispoziţiile art. 44 alin. (2), art. 136 alin. (5), art. 120 alin. (1) si ale art. 121 alin. (1) si (2) din Constituţie.

Tribunalul Galaţi - Secţia civilă apreciază că „prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 sunt neconstituţionale în ipoteza în care unei persoane i se impune înstrăinarea unui drept patrimonial la un preţ impus de stat".

Potrivit dispoziţiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Avocatul Poporului consideră că prevederile art. 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001, precum şi ordonanţa în ansamblu sunt constituţionale, nefiind contrare dispoziţiilor constituţionale ale art. 44 alin. (2) şi ale art. 136 alin. (5). In acest sens, arată că prevederile criticate permit legiuitorului ca, în considerarea unor interese specifice, să instituie reguli care să armonizeze incidenţa şi a altor drepturi fundamentale ale cetăţenilor decât cel de proprietate, astfel încât acestea să nu fie suprimate prin modul de reglementare a dreptului de proprietate. In acest sens, face referire la Decizia Curţii Constituţionale nr. 415/2003. Apreciază, de asemenea, că prevederile criticate sunt în acord cu dispoziţiile constituţionale ale art. 120 alin. (1) care se referă la principiul autonomiei locale în cadrul organizării administraţiei publice din unităţile administrativ-teritoriale, iar nu la existenţa unei autonomii de decizie în afara cadrului legal. Totodată, consideră că prevederile de lege criticate nu contravin nici dispoziţiilor constituţionale ale art. 121 alin. (1).

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, susţinerile părţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiect al excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168 din 13 decembrie 2001 privind punerea în valoare a construcţiilor zootehnice dezafectate, destinate creşterii, îngrăşării şi exploatării animalelor, precum şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 823 din 20 decembrie 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 387 din 13 iunie 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 1 iulie 2002. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 a fost modificată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 102 din 29 august 2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 673 din 11 septembrie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 78 din 12 martie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 194 din 26 martie 2003. Totodată, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 a fost modificată şi completată prin Legea nr. 335 din 8 iulie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 674 din 27 iulie 2004.

Autorii excepţiei invocă încălcarea dispoziţiilor constituţionale ale art. 44 alin. (2) privind garantarea şi ocrotirea dreptului de proprietate privată, ale art. 136 alin. (5) privind inviolabilitatea proprietăţii private, în condiţiile legii organice, ale art. 120 alin. (1) care consacră principiul autonomiei locale şi ale art. 121 alin. (1) şi (2) referitoare la autorităţile comunale şi orăşeneşti.

Examinând actul normativ supus controlului de constituţionalitate, Curtea reţine că dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 stabilesc măsuri pentru atribuirea construcţiilor zootehnice şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate în folosinţa gratuită a asociaţiilor crescătorilor de animale, cu sau fără personalitate juridică, precum şi a persoanelor fizice sau persoanelor juridice care formulează cerere scrisă şi dovedesc capacitatea tehnică şi financiară de a desfăşura activităţi de creştere a animalelor.

Potrivit dispoziţiilor art. 2 lit. a) din ordonanţa de urgenţă, între construcţiile zootehnice dezafectate supuse acestor măsuri sunt atât „bunuri imobile aflate în proprietatea privată a [...] unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, precum şi cele din patrimoniul societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat din agricultură", cât şi fabrici de nutreţuri combinate dezafectate, aflate în patrimoniul societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat [lit. b].

Conform art. 3 din ordonanţă, construcţiile zootehnice dezafectate, aflate în proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale, „vor fi atribuite în folosinţă gratuită persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) de către consiliile locale", construcţiile zootehnice dezafectate, aflate în patrimonial societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, „vor fi atribuite în folosinţă gratuită persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) de către aceste societăţi comerciale [...]", iar fabricile de nutreţuri combinate dezafectate „vor fi atribuite în folosinţă gratuită persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) de către Autoritatea pentru Privatizare şi Administrarea Participaţiilor Statului".

Potrivit art. 4 alin. (1) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, „atribuirea în folosinţă gratuită a construcţiilor zootehnice dezafectate, a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, a terenurilor de sub construcţii şi a celor din incintă persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) se face în baza unui contract pe care acestea îl încheie cu consiliile locale, cu societatea comercială ce deţine în patrimoniu construcţiile zootehnice dezafectate [...] pentru o perioadă de maximum 5 ani, cu obligaţia de a desfăşura activitatea de creştere a animalelor şi/sau producerea de nutreţuri combinate". Construcţiile zootehnice şi fabricile de nutreţuri combinate dezafectate se atribuie în folosinţă gratuită prin contract, în baza unei cereri care se depune la direcţiile generale pentru agricultură şi industrie alimentară judeţene de către persoanele prevăzute la art. 2 lit. c) din ordonanţa de urgenţă [art. 6 alin. (1)].

Totodată, potrivit art. 7 alin. (1), „la expirarea termenului de maximum 5 ani prevăzut în contractul de atribuire în folosinţă gratuită sau după efectuarea investiţiilor prevăzute în contractul de atribuire în folosinţă gratuită, fabrica de nutreţuri combinate, construcţia zootehnică, terenul de sub acestea şi incintele aferente pot fi vândute persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c), care le-au avut în folosinţă gratuită, potrivit prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, la un preţ echivalent cu 10% din valoarea contabilă a acestora la momentul atribuirii în folosinţă gratuită, stabilită potrivit normelor metodologice."

Curtea constată că asupra constituţionalităţii Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001, raportat la prevederile art. 120 din Constituţie, s-a pronunţat prin Decizia nr. 181 din 8 mai 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 477 din 4 iulie 2003, statuând că dispoziţiile acestei ordonanţe sunt constituţionale. Examinând motivele de neconstituţionalitate invocate privind încălcarea principiului autonomiei locale, consacrat de art. 120 alin. (1) şi (2) din Constituţie, Curtea a constatat că acestea sunt neîntemeiate, întrucât esenţial în acest sens este că măsura a fost instituită prin ordonanţă de urgenţă, act de nivelul legii. Curtea a reţinut, în legătură cu acest aspect, că în jurisprudenţa sa a mai examinat, în legătură cu alte acte normative (legi şi ordonanţe), critici care vizau încălcări ale principiului autonomiei locale prin instituirea unor obligaţii pentru consiliile locale. Astfel, de exemplu, prin Decizia nr. 123 din 25 aprilie 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 292 din 4 iunie 2001, Curtea a reţinut în considerentele sale că „principiul autonomiei locale nu include şi absolvirea autorităţilor administraţiei publice locale de la obligaţia respectării legilor cu caracter general şi valabilitate pe întreg teritoriul ţării". De asemenea, prin Decizia nr. 136 din 3 mai 2001, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 647 din 16 octombrie 2001, Curtea a reţinut că „dispoziţiile constituţionale ale art. 119 şi art. 120 alin. (2) se referă la principiul autonomiei locale în cadrul organizării administraţiei publice din unităţile administrativ-teritoriale, iar nu la existenţa unei autonomii de decizie în afara cadrului legal". Curtea a reţinut că însăşi Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, intrată în vigoare la 1 septembrie 1988, ratificată de România prin Legea nr. 199 din 17 noiembrie 1997, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 26 noiembrie 1997, face referire, potrivit art. 3 pct. 1, la cadrul legal intern, prin reglementarea conceptului de autonomie locală ca „dreptul şi capacitatea efectivă ale autorităţilor administraţiei publice locale de a soluţiona şi de a gestiona, în cadrul legii, în nume propriu şi în interesul populaţiei locale, o parte importantă a treburilor publice". Pentru aceleaşi considerente, actul normativ criticat nu contravine nici dispoziţiilor constituţionale ale art. 121 privind autorităţile comunale şi orăşeneşti.

Totodată, Curtea constată că asupra constituţionalităţii Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001, raportat la prevederile art. 41 alin. (2) şi (3) [în prezent art. 44] şi ale art. 135 alin. (6) [în prezent art. 136 alin. (5)] din Constituţie, s-a pronunţat prin Decizia nr. 415 din 11 noiembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 117 din 10 februarie 2004.

Curtea a reţinut că art. 44 alin. (1) din Constituţie, potrivit căruia „Dreptul de proprietate, precum şi creanţele asupra statului, sunt garantate. Conţinutul şi limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege", permite legiuitorului ca, în considerarea unor interese specifice, să instituie reguli care să armonizeze incidenţa şi a altor drepturi fundamentale ale cetăţenilor decât cel de proprietate, într-o interpretare sistematică a Constituţiei, astfel încât ele să nu fie suprimate prin modul de reglementare a dreptului de proprietate. Curtea a reţinut că măsurile instituite prin ordonanţa de urgenţă criticată vizează repunerea în circuitul economic agricol a unor construcţii dezafectate, deturnate de la destinaţia lor firească, în scopul încurajării dezvoltării creşterii animalelor, cu consecinţe pozitive asupra dezvoltării economice a unităţilor administrativ-teritoriale. Or, acţionând astfel, statul se situează în planul exercitării concrete, prin activitatea normativă, a atribuţiilor sale privind „protejarea intereselor naţionale în activitatea economică" şi „crearea condiţiilor necesare pentru creşterea calităţii vieţii", în conformitate cu dispoziţiile art. 135 alin. (2) lit. b) şi f) din Constituţie. Pentru aceleaşi considerente, actul normativ criticat nu contravine nici dispoziţiilor constituţionale ale art. 136 alin. (5) privind inviolabilitatea proprietăţii private.

Cele statuate în deciziile menţionate îşi menţin valabilitatea şi în prezenta cauză, neintervenind elemente noi de natură a determina o reconsiderare a jurisprudenţei Curţii.

De asemenea, Curtea constată că actul normativ criticat nu instituie o transmitere silită a dreptului de proprietate. Posibilitatea vânzării construcţiilor zootehnice dezafectate, a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, a terenurilor de sub construcţii şi a celor din incintă, aflate în proprietatea privată a unităţilor administrativ-teritoriale şi a societăţilor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, este reglementată, prin norme dispozitive, de art. 7 alin. (1) din ordonanţă, care prevede că „la expirarea termenului de maximum 5 ani prevăzut în contractul de atribuire în folosinţă gratuită [...] fabrica de nutreţuri combinate, construcţia zootehnică, terenul de sub acestea şi incintele aferente pot fi vândute persoanelor prevăzute la art. 2 lit. c) [...]."

Cât priveşte invocarea dispoziţiilor constituţionale ale art. 154 referitoare la conflictul temporal de legi, se constată că acestea nu au incidenţă în prezenta cauză.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 168/2001 privind punerea în valoare a construcţiilor zootehnice dezafectate, destinate creşterii, îngrăşării şi exploatării animalelor, precum şi a fabricilor de nutreţuri combinate dezafectate, excepţie ridicată de Consiliul Local Suceveni în dosarele nr. 13/316/2008 şi nr. 1.508/316/2007 ale Judecătoriei Târgu Bujor şi de Consiliul Local Negrileşti în Dosarul nr. 3.081/324/2007 al Tribunalului Galaţi - Secţia civilă.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 3 iulie 2008.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Mihaela Ionescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 816/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 816 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 816/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu