Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 72 din 26 februarie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 249 din 22 martie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa             - presedinte
    Costica Bulai            - judecator
    Nicolae Cochinescu       - judecator
    Constantin Doldur        - judecator
    Kozsokar Gabor           - judecator
    Petre Ninosu             - judecator
    Serban Viorel Stanoiu    - judecator
    Florentina Balta         - procuror
    Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003, exceptie ridicata de Ionut Mircea Caloian si Mihaela Alina Caloian in Dosarul nr. 12.794/2002 al Judecatoriei Buzau.
    La apelul nominal se prezinta partea Societatea Comerciala "Electrica" - S.A. - Sucursala Buzau, prin avocat, lipsind autorii exceptiei, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Avocatul partii prezente sustine respingerea exceptiei, aratand ca textele de lege criticate nu contravin prevederilor constitutionale referitoare la dreptul de proprietate, in speta fiind aplicabile dispozitiile art. 44 alin. (1) teza finala, potrivit carora continutul si limitele acestui drept sunt stabilite prin lege. Intrucat operatiunile de realizare si retehnologizare a capacitatilor energetice care se executa asupra terenurilor proprietate privata a persoanelor fizice nu au caracterul unei exproprieri sau nationalizari, invocarea art. 44 alin. (3) nu are relevanta in solutionarea exceptiei.
    In ceea ce priveste raportarea la art. 53 din Constitutie, se apreciaza ca restrangerea adusa dreptului de proprietate privata intruneste cerintele impuse de norma constitutionala, respectiv este prevazuta de lege, este necesara pentru realizarea activitatilor in domeniul electric si termoelectric, este proportionala cu situatia care a determinat-o si nu are caracter discriminatoriu, respectand art. 16 din Constitutie. In acest sens se invoca jurisprudenta Curtii Europene a Dreptului Omului, care subliniaza necesitatea unui echilibru just intre cerintele interesului general al comunitatii si imperativele apararii drepturilor fundamentale ale individului, exemplu fiind cauza "Sporrong si Lonnroth impotriva Suediei", 1982.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, aratand ca textele de lege criticate nu contravin prevederilor constitutionale referitoare la garantarea dreptului de proprietate privata, intrucat legiuitorul, in temeiul art. 44 alin. (1), a stabilit niste limite rezonabile ale exercitiului acestui drept in considerarea interesului public general, restrangeri care nu afecteaza insasi existenta dreptului.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 13 octombrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 12.794/2002, Judecatoria Buzau a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003, exceptie ridicata de Ionut Mircea Caloian si Mihaela Alina Caloian.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca prevederile art. 37 alin. (4) din Legea nr. 318/2003 reglementeaza exproprierea gratuita a terenului proprietate privata, in speta, proprietatea reclamantilor, dobandita licit, urmand a deveni proprietatea statului, deoarece este traversata de un cablu subteran ce face parte din instalatia de distributie a energiei electrice.
    In ceea ce priveste reglementarea prevazuta in art. 16 alin. (4) din Legea nr. 318/2003, se apreciaza ca, pe de-o parte, dreptul de uz si servitute atribuit cu titlu gratuit statului ingradeste dispozitiile constitutionale referitoare la proprietatea privata, restrangerea exercitarii unor drepturi si egalitatea cetatenilor in fata legii, iar pe de alta parte, folosinta gratuita a unei proprietati private inlatura obligatia constitutionala la despagubirea integrala si justa a persoanei lipsite de prerogativele depline ale dreptului de proprietate.
    Judecatoria Buzau apreciaza ca, potrivit art. 20 din Legea nr. 318/2003, terenurile necesare pentru infiintarea si functionarea capacitatii energetice pot fi proprietatea privata a unui tert, a titularului autorizatiei sau proprietate publica. In scopul evitarii unor litigii intre tertul titular al dreptului de proprietate privata asupra terenului si titularul autorizatiei, alin. (2) al aceluiasi articol ofera doua posibilitati acestuia din urma, fie de a initia procedura legala de expropriere a terenului, daca se invoca o cauza de utilitate publica, si apoi sa solicite concesionarea acestuia, in conditiile legii, pe durata existentei capacitatii energetice, fie sa cumpere terenul.
    Instanta arata ca prevederile art. 37 alin. (4) reiau reglementarile din acte normative anterioare, referitoare la terenurile ocupate de instalatiile de distributie si transport al energiei electrice, statuand in mod unitar cu privire la situatiile deja existente la data aparitiei legii.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 16 alin. (4) din Legea nr. 318/2003, se arata ca acestea sunt in spiritul si litera Legii fundamentale, care ocroteste proprietatea privata, indiferent de titular.
    In concluzie, instanta de judecata apreciaza exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003 ca fiind nefondata.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al Avocatului Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003 este neintemeiata, intrucat textele de lege criticate fac parte din reglementarile privind regimul juridic al terenurilor pe care sunt amplasate retelele de distributie a energiei electrice, regim juridic instituit in scopul asigurarii functionarii serviciului de interes public national de furnizare a energiei electrice, in conformitate cu prevederile Constitutiei.
    Se arata ca dispozitiile legale criticate nu contravin prevederilor art. 44 si 53 din Constitutie, deoarece din reglementarile cuprinse in art. 16 din Legea nr. 318/2003 rezulta ca lucrarile de realizare a capacitatilor energetice sunt de interes public, iar drepturile de uz si de servitute sunt justificate de o cauza de utilitate publica. De altfel, art. 44 alin. (5) din Legea fundamentala prevede in mod expres dreptul autoritatilor de a folosi subsolul oricarei proprietati imobiliare pentru lucrari de interes general, in conditiile acordarii de despagubiri proprietarului pentru "daunele aduse solului, plantatiilor sau constructiilor, precum si pentru alte daune imputabile autoritatii", aceste prevederi regasindu-se in art. 16 al Legii nr. 318/2003.
    Se apreciaza ca, avand in vedere continutul reglementarilor legale criticate, dispozitiile art. 1 alin. (5) si cele ale art. 16 alin. (2) din Constitutie nu sunt incidente in cauza.
    Avocatul Poporului apreciaza ca prevederile art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea nr. 318/2003 sunt in conformitate cu dispozitiile art. 44 alin. (1) teza a doua din Constitutie, potrivit carora continutul si limitele dreptului de proprietate sunt stabilite de lege. Astfel, operatiunile de realizare si retehnologizare a capacitatilor energetice care se executa asupra terenurilor proprietate privata a persoanelor fizice nu au caracterul unei exproprieri, nationalizari sau unei treceri silite in proprietatea publica a acestor terenuri, procedura exproprierii, precum si situatiile in care solicitantul autorizatiei pentru infiintarea si functionarea capacitatii energetice poate sa cumpere terenul aflat in proprietatea privata a persoanelor fizice fiind expres prevazute de art. 20 din Legea nr. 318/2003.
    Pe de alta parte, restrangerea exercitarii dreptului de proprietate privata, reglementata in textele de lege criticate, indeplineste conditiile prevazute in art. 53 alin. (1) din Constitutie, respectiv este prevazuta de lege, se impune datorita conditiilor in care se realizeaza desfasurarea activitatilor in sectorul energiei electrice si al energiei termice, este necesara intr-o societate democratica, este proportionala cu situatia care a determinat-o, nu are caracter discriminatoriu si nu aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii cetatenilor.
    Se mai arata ca dispozitiile legale supuse controlului de constitutionalitate nu incalca nici principiul egalitatii in drepturi a cetatenilor, deoarece nu instituie diferente de tratament juridic intre persoanele aflate in aceeasi situatie, ci, dimpotriva, obligatiile si restrictiile prevazute sunt aplicabile tuturor proprietarilor, persoane fizice.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutia Romaniei, republicata, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 511 din 16 iulie 2003. Textele legale criticate au urmatorul continut:
    - Art. 16 alin. (4): "Exercitarea drepturilor de uz si servitute asupra proprietatilor afectate de capacitatile energetice se realizeaza cu titlu gratuit pe toata durata existentei acestora. Daca cu ocazia interventiei pentru retehnologizari, reparatii, revizii, avarii se produc pagube proprietarilor din vecinatatea capacitatilor energetice, titularii de licenta au obligatia sa plateasca despagubiri in conditiile prezentei legi.";
    - Art. 37 alin. (4): "Terenurile pe care se situeaza retelele electrice de distributie existente la intrarea in vigoare a prezentei legi sunt si raman in proprietatea publica a statului."
    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 16 alin. (1) si (2), art. 41 alin. (2), (3) si (4), art. 49 alin. (1) si art. 51 din Constitutie, care, ulterior sesizarii, a fost modificata si completata prin Legea de revizuire a Constitutiei Romaniei nr. 429/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 29 octombrie 2003, republicata de Consiliul Legislativ, in temeiul art. 152 din Constitutie, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din data de 31 octombrie 2003, cu reactualizarea denumirilor si dandu-se textelor o noua numerotare. Dupa republicare, textele constitutionale invocate au urmatoarea numerotare si continut:
    - Art. 1 alin. (5): "In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie.";
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 44 alin. (2), (3) si (5): "(2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala.
    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire. [...]
    (5) Pentru lucrari de interes general, autoritatea publica poate folosi subsolul oricarei proprietati imobiliare, cu obligatia de a despagubi proprietarul pentru daunele aduse solului, plantatiilor sau constructiilor, precum si pentru alte daune imputabile autoritatii.";
    - Art. 53 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile art. 16 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003 instituie o sarcina gratuita care greveaza proprietatile afectate de capacitati energetice, pe toata durata existentei acestora. Aceasta sarcina consta in obligatia detinatorilor cu orice titlu ai acestor terenuri de a permite interventia titularilor de licenta pentru retehnologizari, reparatii, revizii sau remedierea avariilor, in baza drepturilor de uz si servitute a acestora din urma asupra proprietatilor respective. Aceste drepturi, stabilite potrivit art. 16 alin. (2) lit. a) - e) din lege, au ca obiect utilitatea publica, au caracter legal si se exercita pe toata durata existentei capacitatii energetice sau temporar, cu ocazia lucrarilor de interventie.
    Curtea constata ca, in argumentarea criticii sale, autorul exceptiei pleaca de la o premisa gresita constand in absolutizarea exercitiului prerogativelor dreptului sau de proprietate, facand abstractie de prevederile art. 44 alin. (1) teza a doua din Constitutie, potrivit carora "continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege", ca si de acelea ale art. 136 alin. (5) care consacra caracterul inviolabil al proprietatii private "in conditiile legii organice".
    Potrivit acestor dispozitii, legiuitorul ordinar este, asadar, competent sa stabileasca cadrul juridic pentru exercitarea atributelor dreptului de proprietate, in acceptiunea principiala conferita de Constitutie, in asa fel incat sa nu vina in coliziune cu interesele generale sau cu interesele particulare legitime ale altor subiecte de drept, instituind astfel niste limitari rezonabile in valorificarea acestuia, ca drept subiectiv garantat. Sub acest aspect, Curtea constata ca, prin reglementarea dedusa controlului, legiuitorul nu a facut decat sa dea expresie acestor imperative, in limitele si potrivit competentei sale constitutionale.
    Chiar daca prin instituirea drepturilor de uz si servitute titularul dreptului de proprietate sufera o ingradire in exercitarea atributelor dreptului sau, avand in vedere ca pe aceasta cale se asigura valorificarea fondului energetic - bun public de interes national -, reglementarea legala in sine nu releva nici o contradictie cu art. 44 alin. (3) din Constitutie referitor la expropriere. Astfel, exercitarea drepturilor de uz si servitute asupra proprietatilor afectate de capacitatile energetice, cu titlu gratuit pe toata durata existentei acestora, desi are ca efect lipsirea celor interesati de o parte din veniturile imobiliare, nu se traduce intr-o expropriere formala si nici intr-o expropriere de fapt, ci duce la un control al folosirii bunurilor, ceea ce nu contravine art. 1 din Protocolul nr. 1 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitor la protectia proprietatii private. Este ceea ce a statuat Curtea Europeana a Drepturilor Omului in cauza "Mellacher si altii impotriva Austriei", 1989, o speta referitoare la reglementarea folosirii bunurilor. De asemenea, in cauza "Sporrong si Lonnroth impotriva Suediei", 1982, aceeasi Curte a aratat ca, intrucat autoritatile nu au trecut la exproprierea imobilelor petitionarilor, acestia puteau sa-si foloseasca bunurile, sa le vanda, sa le lase mostenire, sa le doneze sau sa le ipotecheze. Prin urmare, s-a apreciat ca nu se poate asimila situatia cu o expropriere in fapt, deoarece, chiar daca dreptul de proprietate a pierdut in substanta sa, el nu a disparut.
    In ceea ce priveste art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003, Curtea constata ca acesta nu consacra trecerea in proprietatea statului a terenurilor pe care se afla retele electrice de distributie, ci prevede ca acestea sunt si raman in proprietatea publica a statului, instituind astfel un fine de neprimire a cererilor de retrocedare. Asa fiind, reglementarea legala in cauza nu releva nici o contradictie cu alin. (3) al art. 44 din Constitutie, ci, dimpotriva, este in deplina concordanta cu art. 136 alin. (2) si (4) din Constitutie, potrivit carora proprietatea publica apartine statului si unitatilor administrativ-teritoriale si este inalienabila.
    In ceea ce priveste situatia in care terenul necesar pentru infiintarea si functionarea capacitatii energetice este proprietatea privata a unui tert, Curtea retine ca, potrivit art. 20 din lege, solicitantul autorizatiei de infiintare poate sa initieze procedura legala de expropriere a terenului, daca se invoca o cauza de utilitate publica, si sa obtina concesiunea acestuia, in conditiile legii.
    Analizand jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului sub acest aspect, Curtea Constitutionala observa ca se lasa statului o marja mare de apreciere, in functie de nevoia reala a comunitatii in adoptarea masurii de privare de proprietate. In cauza "James si altii impotriva Regatului Unit al Marii Britanii si Irlandei", 1986, Curtea Europeana a statuat ca nu poate fi vorba despre o incalcare a dispozitiilor Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, daca privarea de proprietate a fost facuta intr-un anumit context politic, economic sau social, daca raspunde unei "utilitati publice", asa cum prevede art. 1 din Protocolul nr. 1 la Conventie, apartinand chiar si unei categorii mai restranse de persoane, deci si in situatia in care colectivitatea in ansamblul ei nu utilizeaza sau nu profita ea insasi de bun. In vederea realizarii scopului ei legitim, masura privativa de proprietate trebuie insa sa pastreze un echilibru just intre exigentele interesului general al comunitatii si apararea drepturilor fundamentale ale individului. Mai mult, ea trebuie sa aiba loc in conditiile prevazute de legea interna, care este necesar sa fie accesibila, publica si previzibila, si sa cuprinda o procedura clara de aplicare. Or, in aceasta materie, legea romana respecta exigentele impuse de prevederile Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    In ceea ce priveste critica referitoare la incalcarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea constata ca, in masura in care reglementarea dedusa controlului se aplica tuturor celor aflati in situatia prevazuta in ipoteza normei legale, fara nici o discriminare pe considerente arbitrare, critica avand un atare obiect nu este intemeiata.
    Curtea constata ca textele de lege deduse controlului nu contravin nici art. 1 alin. (5) din Constitutie, referitoare la respectarea suprematiei Legii fundamentale si a legilor, in masura in care sunt in concordanta cu prevederile constitutionale de referinta, si nici art. 53 alin. (1), daca se are in vedere ca restrictiile impuse in valorificarea dreptului de proprietate au ca finalitate ocrotirea unui interes general.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (4) si art. 37 alin. (4) din Legea energiei electrice nr. 318/2003, exceptie ridicata de Ionut Mircea Caloian si Mihaela Alina Caloian in Dosarul nr. 12.794/2002 al Judecatoriei Buzau.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 26 februarie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihaela Senia Costinescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 72/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 72 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 72/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu