Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 69 din 27 aprilie 1999

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 307 din 30 iunie 1999


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Paula C. Pantea        - procuror
    Claudia Miu            - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, exceptie ridicata din oficiu de Curtea de Apel Oradea in Dosarul nr. 1.937/CA/1998 al aceleiasi instante.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 16 martie 1999, in prezenta reprezentantului Ministerului Public si in lipsa partilor, Societatea Comerciala "Wrobel" - S.R.L. din Tasnad si Curtea de Conturi a Romaniei, legal citate, si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea pentru data de 20 aprilie 1999 si apoi pentru data de 27 aprilie 1999.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 21 septembrie 1998 a Curtii de Apel Oradea, pronuntata in Dosarul nr. 1.937/CA/1998 al acestei instante, a fost sesizata Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi. Exceptia a fost ridicata, din oficiu, in cadrul unui proces avand ca obiect actiunea in contencios administrativ introdusa de reclamanta Societatea Comerciala "Wrobel" - S.R.L. din Tasnad, prin care s-a solicitat examinarea Sentintei nr. 32 din 26 noiembrie 1997, pronuntata de Colegiul jurisdictional al Camerei de Conturi a judetului Satu Mare in Dosarul nr. 34/1997, ramasa definitiva prin Decizia nr. 297 din 30 aprilie 1998, pronuntata de Sectia jurisdictionala a Curtii de Conturi a Romaniei in Dosarul nr. 57/1998 al aceleiasi instante.
    In motivarea exceptiei Curtea de Apel Oradea sustine ca dispozitiile legale atacate contravin prevederilor art. 139 alin. (1) din Constitutie, care definesc Curtea de Conturi ca "organ de control, in trei domenii privind resursele financiare ale statului si ale sectorului public", si anume cu privire la modul de formare, la modul de administrare si la modul de intrebuintare. Se arata ca modul de formare a resurselor financiare se refera la elementele componente ale bugetului de stat, bugetului unitatilor administrativ-teritoriale si institutiilor publice. Se sustine in continuare ca dispozitiile art. 17 lit. a) - f) din Legea nr. 94/1992 reglementeaza controlul modului de formare a resurselor financiare. Se mai sustine ca prin dispozitiile art. 19 lit. d) din legea anterior mentionata se prevede competenta Curtii de Conturi de a efectua controale la toate persoanele juridice care nu isi indeplinesc obligatiile financiare fata de stat, la unitati administrativ-teritoriale si la institutii publice, iar prin art. 77 alin. (3) din aceeasi lege este reglementata competenta Colegiului jurisdictional sa dispuna virarea sumelor datorate de persoana juridica verificata, inclusiv a dobanzilor si a majorarilor de intarziere, atunci cand constata in sarcina sa abateri cu caracter financiar, ce constau in neindeplinirea obligatiilor sale financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale sau catre institutiile publice. Competentele stabilite prin dispozitiile art. 19 lit. d) si ale art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 "transforma Curtea de Conturi in organ de control privind executarea creantelor bugetare de catre contribuabili, persoane juridice, competenta ce depaseste limitele Constitutiei". In continuare se precizeaza ca, in ceea ce priveste controlul asupra modului de formare a resurselor financiare, prevazut la art. 139 alin. (1) din Constitutie, "ca atribut al Curtii de Conturi, se refera la alcatuirea acestor fonduri, atributii concretizate in art. 17 lit. a) - f) din Legea nr. 94/1992". Dispozitiile art. 19 lit. d) din aceeasi lege prevad atributii de control asupra modului de executare si de incasare a creantelor bugetare datorate de contribuabili, persoane juridice. Se sustine, de asemenea, ca, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 70/1997, "verificarea si controlul asupra modului de executare a creantelor bugetare sunt date de competenta organelor fiscale ale Ministerului Finantelor". In felul acesta, extinzandu-se competenta Curtii de Conturi, s-a ajuns ca in aceeasi materie, a modului de incasare a creantelor bugetare, sa existe doua organe fiscale, dintre care unul este Curtea de Conturi, cu incalcarea art. 139 alin. (1) din Constitutie.
    In conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, au fost solicitate punctele de vedere ale presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata pentru urmatoarele motive:
    Dispozitiile art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 sunt in deplina concordanta cu prevederile art. 139 alin. (1) din Constitutie, "care instituie controlul Curtii de Conturi asupra modului de formare, administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public". Acest control il include si pe cel "asupra surselor financiare ale bugetului de stat, fara deosebire de natura capitalului societatii comerciale in sarcina careia se instituie obligatii financiare". Intrucat accizele, taxele vamale, majorarile de intarziere constituie resurse financiare de alimentare a bugetului de stat, Curtea de Conturi este competenta ca, exercitand controlul privind formarea resurselor financiare ale statului, sa verifice daca si in ce mod persoanele juridice isi indeplinesc obligatiile financiare catre stat. Se considera ca prevederile art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 sunt, de asemenea, in concordanta cu dispozitiile art. 139 alin. (1) din Constitutie. Textul legal citat stabileste masura prin care se finalizeaza activitatea de control exercitata de organele Curtii de Conturi.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale atacate, raportate la prevederile Constitutiei, si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie si art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta sa solutioneze exceptia ridicata.
    Art. 19 lit. d) si art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, criticate ca neconstitutionale, prevad:
    - Art. 19: "Curtea de Conturi poate hotari efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care: [...]
    d) nu-si indeplinesc obligatiile financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice.";
    - Art. 77 alin. (3) "In cazul in care abaterea cu caracter financiar consta in neindeplinirea de catre o persoana juridica din cele prevazute de art. 18 si 19 a obligatiilor financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale sau institutiile publice, Colegiul jurisdictional dispune si virarea sumelor datorate de aceasta, inclusiv a dobanzilor si majorarilor de intarziere datorate."
    I. Critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, care reglementeaza competenta Curtii de Conturi de a controla indeplinirea obligatiilor financiare catre stat, unitatii administrativ-teritoriale si catre institutii publice ale altor persoane juridice decat cele mentionate la art. 18 si art. 19 lit. a) - c) din aceeasi lege, se intemeiaza pe dispozitiile art. 139 alin. (1) din Constitutie. Potrivit acestor prevederi constitutionale, "Curtea de Conturi exercita controlul asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public".
    Conform art. 16 alin. (1) din Legea nr. 94/1992, care este in concordanta cu dispozitiile constitutionale ale art. 139 alin. (1), "Curtea de Conturi isi exercita functiunea de control asupra modului de formare, de administrare si de intrebuintare a resurselor financiare ale statului si ale sectorului public, precum si asupra modului de gestionare a patrimoniului public si privat al statului si al unitatilor administrativ-teritoriale". Fata de aceasta dispozitie legala indeplinirea obligatiilor financiare la care se refera art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 nu poate intra in sfera administrarii sau intrebuintarii resurselor financiare, intrucat acestea privesc resurse constituite ce nu sunt cuprinse in sfera sintagmei "formarea resurselor financiare ale statului si sectorului public", care implica stabilirea si emiterea titlurilor executorii in vederea constituirii acestor resurse, precum si urmarirea executarii titlurilor. Atat emiterea titlului, cat si executarea lui se includ in sfera drepturilor ce revin statului si unitatilor sectorului public, in calitate de creditori, pe cand indeplinirea de catre debitori a obligatiilor de plata face parte din sfera dreptului de proprietate al acestora, in temeiul caruia ei se pot opune creantei. De aceea in notiunea de formare a resurselor financiare nu intra si indeplinirea de catre debitori a obligatiilor rezultand din titlurile executorii.
    In cazul in care controlul Curtii de Conturi se extinde, asa cum rezulta din sustinerile autorului exceptiei, si asupra executarii de catre debitori a obligatiilor de plata, inseamna ca verificarea se indreapta asupra activitatii debitorilor in loc sa priveasca activitatea organelor statului, legata de emiterea si de executarea titlurilor executorii, ca element esential al disciplinei si politicii financiare a statului. Prin aceasta deplasare a obiectivelor controlului se ajunge la nerealizarea scopului esential, si anume asigurarea controlului activitatii organelor de stat in domeniul financiar. De altfel, controlul statului asupra unitatilor debitoare fata de bugetul de stat, nesupuse controlului Curtii de Conturi, se executa de catre Ministerul Finantelor in temeiul art. 2 din Ordonanta Guvernului nr. 70/1997 privind controlul fiscal. Conform acestuia "Sunt supusi controlului fiscal, potrivit dispozitiilor prezentei ordonante, contribuabilii persoane fizice si juridice, romane si straine, precum si asociatii fara personalitate juridica, carora le revin, potrivit reglementarilor legale in vigoare, obligatii fiscale", iar in conformitate cu art. 4, "In sensul prezentei ordonante, prin impozite se intelege sumele datorate, potrivit legii, bugetului de stat si bugetelor locale, precum si orice alte sume care constituie venituri de natura fiscala, a caror administrare revine Ministerului Finantelor".
    Cele aratate se refera exclusiv la persoanele juridice ce nu fac parte din sectorul public. Pentru persoanele juridice din sectorul public, potrivit art. 139 din Constitutie, controlul Curtii de Conturi priveste si modul de administrare si de utilizare a resurselor, ceea ce implica, in sensul art. 17 din Legea nr. 94/1992, indeplinirea obligatiilor financiare la care se refera art. 19 lit. d) din aceeasi lege. Sfera sectorului public este definita de Legea nr. 94/1992 prin prevederile art. 18 lit. c) - e) si ale art. 19 lit. a) - c), care stabilesc:
    - Art. 18 lit. c) - e): "Sunt supuse controlului prevazut de art. 17: [...]
    c) regiile autonome;
    d) societatile comerciale la care statul, unitatile administrativ-teritoriale, institutiile publice sau regiile autonome detin, singure sau impreuna, integral sau mai mult de jumatate din capitalul social;
    e) organismele autonome de asigurari sociale sau de alta natura, care gestioneaza bunuri, valori sau fonduri, intr-un regim legal obligatoriu, in conditiile in care prin lege sau prin statutele lor se prevede acest lucru.";
    - Art. 19 lit. a) - c): "Curtea de Conturi poate hotari efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care:
    a) beneficiaza de garantii guvernamentale pentru credite, de subventii sau de alte forme de sprijin financiar din partea statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a institutiilor publice;
    b) administreaza, in baza unui contract de concesiune sau inchiriere, bunuri apartinand domeniului public sau privat al statului sau al unitatilor administrativ-teritoriale;
    c) desfasoara o activitate economica la care persoanele juridice mentionate la art. 18 participa cu mai putin de 50% la formarea capitalului social".
    In toate aceste situatii statul este implicat direct si hotarator in insasi activitatea societatilor comerciale, a institutiilor sau a regiilor autonome la care se refera dispozitiile legale sus-mentionate. Dar, in ipoteza prevazuta la art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, respectiv efectuarea de controale si la alte persoane juridice decat cele mentionate la art. 18, care nu isi indeplinesc obligatiile financiare catre stat, unitatile administrativ-teritoriale si institutiile publice, statul nu are o asemenea participare, astfel incat persoanele juridice respective nu fac parte din sectorul public. Pentru considerentele aratate anterior nu se poate sustine nici ca obligatiile financiare, care nu sunt numai de ordin fiscal, ci pot fi si contractuale etc., intra in sfera sectorului public.
    Specializarea functionala si delimitarea atributiilor ce revin diferitelor categorii de autoritati publice constituie o cerinta constitutionala ce rezulta din rigorile principiului separatiei puterilor in stat. De aceea, competentei administratiei publice, in speta a organelor din sistemul Ministerului Finantelor, asa cum este stabilita prin Ordonanta Guvernului nr. 70/1997, nu i se poate substitui, in ipoteza prevazuta la art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992, o alta autoritate publica, respectiv Curtea de Conturi, fara ca o asemenea situatie sa nu reprezinte o atingere a fundamentelor constitutionale ale specializarii autoritatilor publice, cu consecinte negative in ceea ce priveste responsabilitatea acestor autoritati si functionarea serviciilor publice statale. In temeiul art. 18 din Legea nr. 94/1992, Curtea de Conturi controleaza statul si unitatile administrativ-teritoriale, in calitate de persoane juridice de drept public, cu serviciile si institutiile lor publice, autonome sau nu.
    In sfarsit, mai trebuie subliniat ca acceptarea solutiei legislative cuprinse la art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 ar putea conduce, pentru identitate de ratiuni, la o interpretare, desigur exagerata, dar nu imposibila, in sensul extinderii controlului Curtii de Conturi chiar si asupra persoanelor fizice.
    Pe baza considerentelor de mai sus Curtea s-a pronuntat cu privire la constitutionalitatea art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 prin Decizia nr. 28 din 23 februarie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 26 aprilie 1999, constatand ca aceste dispozitii legale sunt neconstitutionale.
    Intr-o atare situatie, cand Curtea a constatat neconstitutionalitatea dispozitiei legale printr-o decizie anterioara, acea dispozitie legala nu mai poate face obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, operand o cauza de inadmisibilitate, in temeiul art. 23 alin. (3) si (6) din Legea nr. 47/1992, republicata. In situatia in care exceptia este inadmisibila, instanta judecatoreasca trebuie sa o respinga printr-o incheiere motivata.
    Se retine insa ca, in speta, aceasta cauza de inadmisibilitate s-a ivit dupa data de 21 septembrie 1998, cand s-a pronuntat de catre instanta de judecata incheierea de sesizare a Curtii si, prin urmare, la acea data exceptia de neconstitutionalitate era admisibila, devenind inadmisibila ulterior.
    II. In ceea ce priveste neconstitutionalitatea prevederilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr. 185 din 17 decembrie 1998, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 52 din 5 februarie 1999. Prin aceasta decizie, respingandu-se exceptia de neconstitutionalitate, s-au retinut in esenta urmatoarele: art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 cuprinde norme de procedura jurisdictionala referitoare la incalcarea legii fiscale si de executare a titlului de creanta al statului intocmit de organul de specialitate sau de persoanele imputernicite potrivit legii, norme ce au la baza prevederile constitutionale ale art. 139 alin. (2) si ale art. 45 din Legea nr. 94/1992, precum si normele de drept material cuprinse in Legea nr. 69/1993 si in Legea nr. 27/1994. Dispozitiile art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992 nu infrang prevederile art. 138 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora "Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege".
    Cele statuate prin decizia mentionata isi mentin valabilitatea si in cauza de fata, deoarece nu au intervenit elemente noi de natura sa determine schimbarea solutiei pronuntate.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 19 lit. d) din Legea nr. 94/1992 privind organizarea si functionarea Curtii de Conturi, exceptie ridicata din oficiu de Curtea de Apel Oradea in Dosarul nr. 1.937/CA/1998.
    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 77 alin. (3) din Legea nr. 94/1992, ridicata in acelasi dosar de aceeasi instanta de judecata.
    Definitiva.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 27 aprilie 1999.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 69/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 69 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 69/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu