Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 69*) din 14 mai 1994

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 354 din 21 decembrie 1994


SmartCity3


    *) A se vedea si Decizia nr. 103 din 2 noiembrie 1994.

    Ioan Muraru            - presedinte
    Viorel Mihai Ciobanu   - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent

    Completul de judecata, convocat potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, constata:
    In fata Curtii de Apel Cluj, Sectia civila si de contencios administrativ, in Dosarul C nr. 111/1994, Societatea Comerciala "Fimaro" - S.A. Cluj-Napoca a invocat exceptia de neconstitutionalitate a art. 7 alin. 1 din Legea nr. 85/1992, aratand ca el contravine dispozitiilor art. 41 si art. 135 din Constitutie, care garanteaza dreptul de proprietate. Astfel, se sustine ca art. 7 instituie in sarcina proprietarului - Societatea Comerciala "Fimaro" - S.A. Cluj-Napoca - obligatia de a vinde locuintele de serviciu la simpla intentie a locatarului, anulandu-se dreptul de dispozitie ca atribut al dreptului de proprietate garantat prin legea fundamentala.
    Prin Incheierea civila nr. 9 din 31 martie 1994, instanta de judecata a sesizat Curtea Constitutionala cu solutionarea exceptiei, apreciind ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata, deoarece art. 41 alin. (1) din Constitutie prevede garantarea dreptului de proprietate in continutul si in limitele ce se vor stabili prin legi, iar art. 135 alin. (5) prevede si el tot reglementarea prin legi a situatiei bunurilor proprietate publica.
    In vederea solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala a solicitat, in baza art. 24 din Legea nr. 47/1992, puncte de vedere celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, sustine ca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 7 din Legea nr. 85/1992 nu poate fi admisa deoarece aceste prevederi nu contravin art. 41 din Constitutie. In sustinerea acestui punct de vedere se arata ca, urmarind evolutia reglementarilor legale in materie, in inlantuirea lor logica, rezulta optiunea constanta ca oricare chirias al unei locuinte construite din fondurile statului ori din fondurile unitatilor economice sau bugetare de stat sa devina proprietar al locuintei respective prin cumparare, in conditiile in care, potrivit Legii nr. 15/1990, intreprinderile transformate in societati comerciale sau regii autonome au devenit proprietare ale locuintelor construite din fondurile proprii.
    Senatul apreciaza ca prevederile art. 7 din Legea nr. 85/1992 sunt constitutionale si, in consecinta, exceptia este vadit neintemeiata.
    Camera Deputatilor nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
examinind incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Senatului si Guvernului, raportul judecatorului-raportor, dispozitiile art. 7 din Legea nr. 85/1992, ale art. 3 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, precum si prevederile art. 41, art. 43, art. 134 si ale art. 145 din Constitutie, retine urmatoarele:
    Curtea este competenta sa se pronunte asupra exceptiei de neconstitutionalitate invocate in temeiul art. 144 lit. c) din Constitutie si al art. 3 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, in cauza fiind vorba de o lege ulterioara adoptarii Constitutiei.
    Pe fond, prin art. 7 din Legea nr. 85/1992 privind vanzarea de locuinte si spatii cu alta destinatie construite din fondurile statului si din fondurile unitatilor economice sau bugetare de stat s-a stabilit ca "Locuintele construite din fondurile unitatilor economice sau bugetare de stat, pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, altele decat locuintele de interventie, vor fi vandute titularilor contractelor de inchiriere, la cererea acestora, cu plata integrala sau in rate a pretului, in conditiile Decretului-lege nr. 61/1990 si ale prezentei legi.
    Art. 1 alin. 2 se aplica in mod corespunzator.
    Beneficiaza de prevederile alin. 1 si chiriasii care nu sunt angajatii unitatilor proprietare.
    Evaluarea si vanzarea locuintelor prevazute la alin. 1, conform Decretului-lege nr. 61/1990 si prezentei legi, se fac de catre unitatile proprietare sau de catre unitatile specializate in vanzarea locuintelor, pe baza de contract de prestari de servicii cu un comision de 1% calculat la pretul de vanzare.
    Prin locuinte de interventie se intelege locuintele situate in incinta unitatilor economice sau bugetare de stat, cat si cele legate nemijlocit de indeplinirea atributiilor de serviciu ale persoanelor care le ocupa".
    Cu privire la art. 7 din Legea nr. 85/1992, Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin Decizia nr. 10/1994, ramasa definitiva prin nerecurare si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 114 din 5 mai 1994, constatand ca dispozitiile sale sunt constitutionale. In acelasi sens sunt si deciziile nr. 26, nr. 27 si nr. 28 din 23 martie 1994, ramase definitive si publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 143 din 6 iunie 1994. Constitutionalitatea art. 7 din Legea nr. 85/1992 s-a motivat in deciziile nominalizate prin aceea ca:
    - art. 41 din Constitutie da legii posibilitatea de a stabili continutul si limitele dreptului de proprietate. Astfel, desi in proprietatea societatilor comerciale sau a regiilor autonome au intrat si locuintele construite din fondurile proprii, legiferarea, ulterior adoptarii Constitutiei, a optiunii ca fiecare chirias din asemenea locuinte sa devina proprietar nu poate fi privita decat numai ca o limita stabilita de lege (art. 41 din Constitutie) a dreptului de proprietate exercitat de societatea comerciala in al carei patrimoniu se afla locuintele construite din fondurile proprii ale intreprinderii, asa cum de altfel tot o limita este si exceptarea de la vanzare a locuintelor de interventie;
    - se asigura chiriasilor dreptul si prioritatea la cumpararea locuintelor, dand astfel expresie dispozitiilor art. 43 alin. (1) si ale art. 134 alin. (2) lit. f) din Constitutie cu privire la obligatia statului de a crea conditii necesare pentru cresterea calitatii vietii si, mai ales, de a lua masuri de dezvoltare economica si de protectie sociala, de natura sa asigure cetatenilor un nivel de trai decent;
    - este o norma de justitie sociala si economica, dand posibilitatea chiriasilor sa cumpere locuintele la construirea carora au contribuit direct sau indirect, in vechiul sistem statal-juridic. Ca atare, dispozitiile sale sunt nu numai conforme literei si spiritului art. 41 si ale art. 135 din Constitutie, ci si legitimate din punct de vedere economic, social si moral.
    Deoarece Curtea Constitutionala s-a pronuntat, prin decizii ramase definitive, asupra constitutionalitatii art. 7 din Legea nr. 85/1992 si nu au intervenit elemente noi care sa conduca la o alta solutie, urmeaza ca exceptia invocata sa fie respinsa ca vadit nefondata in temeiul art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992.
    Fata de cele aratate, potrivit art. 144 lit. c) si art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si art. 13 alin. (1) lit. A. c), art. 24 alin. (2) si art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, in unanimitate,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:
    1. Respinge ca vadit nefondata exceptia de neconstitutionalitate cu privire la art. 7 alin. 1 din Legea nr. 85/1992, invocata de Societatea Comerciala "Fimaro" - S.A. Cluj-Napoca in Dosarul C nr. 111/1994 al Curtii de Apel Cluj.
    2. Constata ca, in temeiul art. 145 alin. (2) din Constitutie, Decizia Curtii Constitutionale nr. 10/1994 este obligatorie, iar rezolvarea procesului, in speta, de catre Curtea de Apel Cluj, urmeaza a se face cu luarea in considerare a acestei decizii.
    Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare.
    Pronuntata astazi, 14 iunie 1994.

                 PRESEDINTE,
                 prof. univ. dr. Ioan Muraru

                             Magistrat asistent,
                             Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 69/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 69 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 69/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu