Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 609 din 20 iunie 2007

referitoare la constitutionalitatea Legii camerelor de comert din Romania

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 453 din 4 iulie 2007



Cu adresa nr. 51/2.205 din 11 mai 2007, Secretarul general al Camerei Deputaţilor a trimis Curţii Constituţionale, în temeiul dispoziţiilor art. 146 lit. a) din Constituţie şi al art. 15 alin. (4) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, sesizarea privind neconstituţionalitatea Legii camerelor de comerţ din România.

La sesizare s-a anexat lista cuprinzând semnăturile a 50 de deputaţi aparţinând grupului parlamentar al Partidului Democrat. Potrivit acestei liste, autorii sesizării de neconstituţionalitate sunt următorii: Gheorghe Albu, Roberta Alma Anastase, Nicolae Bara, Gheorghe Barbu, Cornel Ştefan Bardan, Iulian-Gabriel Bîrsan, Anca-Daniela Boagiu, Ionela Bruchental-Pop, William-Gabriel Brânză, Daniel Buda, Costică Canacheu, Bogdan Cantaragiu, Alexandru Ciocâlteu, Anca Constantinescu, Radu-Cătălin Drăguş, Stelian Duţu, Ionesie Ghiorghioni, Ion Gonţea, Dan Grigore, Monica-Maria Iacob-Ridzi, Traian Constantin Igaş, Cristian Ilie, Valentin Adrian Iliescu, Gratiela Denisa Iordache, Radu Lambrino, Dănuţ Liga, Mircea Man, Marian-Jean Marinescu, Laurentiu Mironescu, Liviu Alexandru Miroşeanu, Alexandru Mocanu, Petru Movilă, Dorin Liviu Nistoran, Ioan Oltean, Aurel Olarean, Constantin Petrea, Cosmin Gabriel Popp, Cezar-Florin Preda, Ioan Dumitru Puchianu, Dumitru Puzdrea, Romeo Marius Raicu, Cristian Rădulescu, Marius Rogin, Marcel-Laurenţiu Romanescu, Gheorghe Sârb, Mugurel Liviu Sârbu, Petre Străchinaru, Valeriu Tabără, Horia Văsioiu şi Augustin Zegrean.

Sesizarea a fost înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 4.604 din 11 mai 2007 si formează obiectul Dosarului nr. 696A/2007.

Obiectul sesizării de neconstituţionalitate îl constituie mai multe critici privitoare la ceea ce - în opinia autorilor - evidenţiază neconcordanţe între modul de adoptare al legii deduse controlului şi al unor dispoziţii ale acesteia în raport cu o serie de prevederi ale Legii fundamentale.

In funcţie de aspectele sesizate, criticile formulate pot fi incluse în două categorii.

Prima categorie, referitoare la neconstituţionalitatea extrinsecă a legii criticate, constă în aceea că, deoarece nu a fost adoptată cu respectarea exigenţelor prevederilor constituţionale ale art. 76 alin. (1), sunt înfrânte si cele ale art. 1 alin. (5).

In legătură cu acest aspect, se apreciază că legea a fost calificată în mod eronat ca fiind lege ordinară prin Avizul Consiliului Legislativ şi prin Raportul comun al Comisiei juridice, de disciplină şi imunităţi şi Comisiei pentru industrii şi servicii din cadrul Camerei Deputaţilor.

Tot sub acest aspect, se precizează că orice act normativ ce derogă de la o lege organică sau modifică/abrogă o lege organică are caracterul unei legi organice. Astfel, dispoziţiile art. 48 alin. (1) din legea criticată, prevăzând eliberarea informaţiilor din registrul comerţului cu titlu gratuit, modifică în mod implicit o lege organică, anume Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului. Se consideră că acest fapt „nu poate opera decât în condiţii de cvorum şi majoritate specifice actului normativ ce se modifică, în caz contrar încălcându-se principiul constituţional al ierarhiei actelor normative".

In acest sens, se face referire la Decizia Curţii Constituţionale nr. 545 din 5 iulie 2006 referitoare la constituţionalitatea Legii camerelor de comerţ şi industrie din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 din 25 iulie 2006.

In concluzie, se solicită să se constate caracterul de lege organică al actului normativ contestat şi neconstituţionalitatea adoptării sale cu majoritatea prevăzută pentru o lege ordinară. A doua categorie de critici, referitoare la neconstituţionalitatea intrinsecă a legii deduse controlului, este evidenţiată în termenii care urmează:

1. Art. 25 alin. (1) din legea contestată contravine prevederilor constituţionale ale art. 40 alin. (1) privind dreptul la libera asociere şi ale art. 11 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. In acest sens, se arată că, deoarece in categoria membrilor de drept ai Camerei Naţionale nu sunt incluşi şi comercianţii, acest text „legiferează într-un domeniu în care s-a manifestat deja libera voinţă a actualilor membri ai Camerei de Comerţ şi Industrie a României [...], producându-se astfel o gravă imixtiune într-un domeniu guvernat de regula opţiunii şi consimţământului". In susţinerea acestei critici este invocată Hotărârea din 29 aprilie 1999, pronunţată de Curtea Europeană a Drepturilor Omului în cauzele reunite Chassagnou şi alţii contra Franţei, prin care s-a statuat că „obligaţia de a adera la o asociaţie, impusă prin Legea Verdeille, constituie o atingere a dreptului de asociere".

2. Art. 26 din lege este contrar art. 16 din Constituţie privind egalitatea în drepturi, întrucât „conferă drepturi diferite unor persoane aflate în situaţii echivalente, instituind un tratament discriminatoriu". In acest sens, se arată că statutul Camerei Naţionale este aprobat de adunarea generală, cu votul majorităţii membrilor de drept, adică numai cu votul camerelor judeţene.

Sub acest aspect, se invocă atât jurisprudenţa Curţii Constituţionale, cât şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului.

3. Art. 48 alin. (1) din lege este neconstituţional în raport cu prevederile constituţionale ale art. 135 alin. (2) lit. a) referitoare la protecţia concurenţei loiale, în sensul că eliberarea informaţiilor din registrul comerţului se face cu titlu gratuit camerelor de comerţ, fără respectarea principiilor egalităţii de tratament, transparenţei şi proporţionalităţii.

In conformitate cu dispoziţiile art. 16 alin. (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, sesizarea a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, precum şi Guvernului, pentru a transmite punctele lor de vedere.

Preşedintele Senatului apreciază că legea criticată este constituţională.

In acest sens, reconstituind argumentele care au stat la baza calificării acestei propuneri legislative, arată că relaţiile sociale reglementate prin acest act normativ nu fac parte din cele expres rezervate de Constituţie domeniului legii organice.

Organizarea şi funcţionarea camerelor de comerţ din România nu se regăseşte ca domeniu reglementat expres nici în art. 73 alin. (3) din Constituţie şi nici în alte prevederi constituţionale. Aşa fiind, nu sunt înfrânte art. 1 alin. (5) şi art. 76 alin. (1) din Constituţie.

In continuare, arată că nu se poate reţine nici critica de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 25 alin. (1), ale art. 26 şi ale art. 48 alin. (1) din Legea camerelor de comerţ din România în raport cu prevederile constituţionale ale art. 16, ale art. 40 şi ale art. 135 alin. (2) lit. a).

Astfel, se apreciază că „opţiunea legiuitorului de a include sau a exclude anumite categorii de beneficiari din prevederile uneia sau mai multor legi ori stabilirea anumitor reguli în ideea dobândirii unui anumit statut juridic reprezintă un aspect de oportunitate legislativă, Parlamentul bucurându-se - în sistemul constituţional român - de plenitudine de competenţă".

De asemenea, se consideră că nu sunt înfrânte dispoziţiile art. 16 din Constituţie, având în vedere faptul că legea consacră mai multe categorii de membri ai Camerei Naţionale, fiecare cu regimul său juridic propriu. Corespunzător acestui regim juridic diferenţiat şi votul de care beneficiază fiecare dintre aceste categorii de membri este diferit.

In sfârşit, se arată că art. 48 din legea supusă controlului de constituţionalitate nu afectează în niciun fel valorile promovate prin art. 135 alin. (2) lit. a) din Constituţie.

Preşedintele Camerei Deputaţilor, în punctul său de vedere, consideră că sesizarea de neconstituţionalitate este neîntemeiată.

Astfel, arată că legea criticată a fost calificată ca fiind ordinară în cele două comisii permanente ale Camerei Deputaţilor. In legătură cu acest aspect, apreciază că art. 48 alin. (1) din lege „nu modifică, nu completează şi nu abrogă nicio dispoziţie cuprinsă într-o lege organică sau ordinară", regimul juridic instituit prin acesta neavând nicio legătură cu cel reglementat în art. 4 şi 11 din Legea nr. 26/1990.

In continuare, referindu-se la criticile de neconstituţionalitate intrinsecă a legii deduse controlului, apreciază că din reglementarea art. 25 alin. (1) din lege „nu rezultă obligaţia comercianţilor de a fi membri ai camerelor de comerţ sau de a avea obligaţia de a se înscrie într-o asociaţie neguvernamentală".

Nici încălcarea art. 16 din Constituţie prin art. 26 din lege nu poate fi reţinută, deoarece acesta coroborat cu art. 32 din aceeaşi lege stabileşte că modalităţile de vot depind de natura juridică a dobândirii personalităţii juridice a comercianţilor sau de voinţa legiuitorului.

In fine, se arată că din analiza art. 48 alin. (1) din lege nu rezultă impunerea eliberării informaţiilor din registrul comerţului, ci doar reglementarea creării condiţiilor necesare accesului nelimitat, permanent şi gratuit al camerelor de comerţ la toate datele necesare îndeplinirii atribuţiilor legale, în baza protocolului încheiat între Ministerul Justiţiei şi Camera Naţională, potrivit alin. (2) din acest articol de lege.

Guvernul consideră legea criticată, prin obiectul său de reglementare, organizarea şi funcţionarea camerelor de comerţ din România, ca fiind ordinară. Prin dispoziţiile acestei legi nu a fost modificat, completat sau abrogat, direct sau implicit, niciun act normativ având caracter de lege organică. De asemenea, arată că nici celelalte critici de neconstituţionalitate intrinsecă nu sunt întemeiate.

La dosar, prin liderul de grup, membrii grupului parlamentar al Partidului Democrat din Camera Deputaţilor, în calitate de semnatari ai prezentei sesizări de neconstituţionalitate, au depus o notă privind neconstituţionalitatea Legii camerelor de comerţ, înregistrată la Curtea Constituţională sub nr. 4.974 din 22 mai 2007, în vederea completării sesizării. In esenţă, se arată că legea criticată „nu este necesară", deoarece în vigoare este Decretul-lege nr. 139/1990, „cu o concepţie liberală", percepută în străinătate ca fiind „o lege modernă şi adecvată realităţilor româneşti". Potrivit prevederilor legii criticate, Camera Naţională se subordonează camerelor teritoriale.

Reuniunea preşedinţilor camerelor de comerţ şi industrie teritoriale a depus la dosar un memoriu, înregistrat la Curtea Constituţională sub nr. 5.023 din 23 mai 2007, prin care solicită să se respingă sesizarea, deoarece legea criticată este constituţională.

CURTEA,

examinând sesizarea de neconstituţionalitate, punctele de vedere ale preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, dispoziţiile legii criticate, prevederile Constituţiei, precum şi dispoziţiile Legii nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. a) din Constituţie, precum şi ale art. 1, 10, art. 15 alin. (1), art. 16 şi art. 18 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, să soluţioneze sesizarea de neconstituţionalitate formulată de cei 50 de deputaţi.

Obiectul sesizării de neconstituţionalitate îl constituie, după cum urmează:

- Legea camerelor de comerţ din România, în ansamblul său, raportată la prevederile constituţionale ale art. 76 alin. (1) şi art. 1 alin. (5), potrivit cărora „Legile organice şi hotărârile privind regulamentele Camerelor se adoptă cu votul majorităţii membrilor fiecărei Camere" şi, respectiv, „In România, respectarea Constituţiei, a supremaţiei sale şi a legilor este obligatorie.";

- dispoziţiile art. 25 alin. (1), ale art. 26 şi ale art. 48 alin. (1) din Legea camerelor de comerţ din România, care au următoarea redactare:

- Art. 25 alin. (1): „Membrii Camerei Naţionale pot fi:

a)  membri de drept, categorie alcătuită din persoane juridice a căror personalitate juridică a fost recunoscută prin hotărâre a Guvernului emisă în baza Decretului-lege nr. 139/1990 privind camerele de comerţ şi industrie din România, cu modificările ulterioare;

b) membri asociaţi, categorie alcătuită din persoane juridice înscrise în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor sau în Registrul patronatelor.";

-  Art. 26: „Camera Naţională este organizată şi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile prezentei legi şi cu statutul propriu aprobat de adunarea generală, cu votul majorităţii membrilor de drept.";

- Art. 48 alin. (1): „In termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Oficiul Naţional al Registrului Comerţului şi oficiile registrului comerţului de pe lângă tribunale vor crea condiţiile necesare pentru accesul nelimitat, permanent şi gratuit al camerelor judeţene şi al Camerei Nationale la toate datele necesare îndeplinirii atribuţiilor lor legale."

Prevederile constituţionale considerate ca fiind încălcate prin aceste texte sunt următoarele:

-  Art. 16: „(1) Cetăţenii sunt egali în faţa legii şi a autorităţilor publice, fără privilegii şi fără discriminări.

(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

(3)  Funcţiile şi demnităţile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condiţiile legii, de persoanele care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară. Statul român garantează egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi pentru ocuparea acestor funcţii şi demnităţi.

(4)  în condiţiile aderării României la Uniunea Europeană, cetăţenii Uniunii care îndeplinesc cerinţele legii organice au dreptul de a alege şi de a fi aleşi în autorităţile administraţiei publice locale.";

- Art. 40: „(1) Cetăţenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate şi în alte forme de asociere.

(2)  Partidele sau organizaţiile care, prin scopurile ori prin activitatea lor, militează împotriva pluralismului politic, a principiilor statului de drept ori a suveranităţii, a integrităţii sau a independenţei României sunt neconstituţionale.

(3)  Nu pot face parte din partide politice judecătorii Curţii Constituţionale, avocaţii poporului, magistraţii, membrii activi ai armatei, poliţiştii şi alte categorii de funcţionari publici stabilite prin lege organică.

(4) Asociaţiile cu caracter secret sunt interzise.";

- Art. 135 alin. (2) lit. a): „Statul trebuie să asigure:

a) libertatea comerţului, protecţia concurenţei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producţie;".

De asemenea, sunt invocate prevederile art. 11 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, referitoare la „Libertatea de întrunire şi de asociere".

Procedând la examinarea susţinerilor autorilor sesizării, Curtea Constituţională reţine că, asupra unei forme anterioare a legii adoptate de Parlament, s-a pronunţat prin Decizia nr. 545 din 5 iulie 2006 referitoare la constituţionalitatea Legii camerelor de comerţ şi industrie din România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 638 din 25 iulie 2006, constatând că acea formă a legii era neconstituţională, deoarece conţinea o serie de dispoziţii referitoare la organizarea şi funcţionarea registrului comerţului, care, în opinia sa, se înscriau în domeniul legii organice, pentru argumentele invocate cu acel prilej.

In cauză, Curtea reţine că din Legea camerelor de comerţ din România au fost eliminate dispoziţiile care atrăgeau necostituţionalitatea acesteia, astfel că, în prezent, legea nu mai conţine dispoziţii care să modifice sau să completeze Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului. In legătură cu acest aspect, Curtea observă că prin dispoziţiile art. 48 din legea criticată legiuitorul a stabilit, în sarcina Oficiului Naţional al Registrului Comerţului şi oficiilor registrului de pe lângă tribunale, asigurarea condiţiilor necesare pentru „accesul nelimitat, permanent şi gratuit" al camerelor de comerţ la „toate datele necesare îndeplinirii atribuţiilor lor legale", pe baza unui protocol de colaborare încheiat în acest sens între Camera Naţională şi Ministerul Justiţiei.

In consecinţă, nefiind vorba, aşa cum susţin autorii sesizării, de „eliberarea informaţiilor din Registrul Comerţului cu titlu gratuit camerelor de comerţ", dispoziţiile art. 48 alin. (1) din legea supusă controlului de constituţionalitate nu modifică nicio dispoziţie din Legea nr. 26/1990.

In aceste condiţii, Curtea nu poate decât să constate că Legea camerelor de comerţ din România, faţă de obiectul său de reglementare, are caracter ordinar, fiind corect adoptată de Parlament, cu respectarea cerinţelor prevederilor art. 76 alin. (2) din Constituţie.

Trecând la analizarea celorlalte critici de neconstitu­ţionalitate formulate, Curtea constată că acestea sunt neîntemeiate.

Astfel, art. 25 alin. (1) din legea contestată nu contravine prevederilor constituţionale ale art. 40 alin. (1) şi nici celor ale art. 11 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale.

Potrivit jurisprudenţei constante a Curţii Constituţionale, dreptul de asociere este un drept fundamental, care oferă cetăţenilor posibilitatea de a se asocia în mod liber în partide politice, în sindicate şi în alte forme de asociere. Exerciţiul acestui drept nu poate face obiectul altor restrângeri decât cele care, prevăzute de lege, constituie măsuri necesare într-o societate democratică pentru apărarea anumitor valori fundamentale.

In cauză, Curtea constată însă că dispoziţiile art. 25 alin. (1) din legea criticată nu intră sub incidenţa modalităţilor înscrise în conceptul de liberă asociere, astfel cum acesta este reglementat de prevederile art. 11 din Convenţie şi, respectiv, de cele ale art. 40 alin. (1) din Constituţie. De altfel, din dispoziţiile art. 25 din lege nu rezultă obligaţia comercianţilor de a se înscrie într-o asociaţie sau de a fi membri ai camerelor de comerţ.

Curtea nu poate reţine nici susţinerea potrivit căreia art. 26 din Legea camerelor de comerţ din România contravine art. 16 din Constituţie, întrucât „conferă drepturi diferite unor persoane aflate în situaţii echivalente, instituind un tratament discriminatoriu".

In jurisprudenţa sa, Curtea Constituţională a statuat că drepturile fundamentale reprezintă o constantă a personalităţii cetăţeanului, o şansă egală acordată fiecărui individ şi, din această cauză, dispoziţiile art. 16 alin. (1) şi (2) din Constituţie privesc egalitatea în drepturi a cetăţenilor, iar nu egalitatea de tratament juridic aplicat unei categorii de persoane colective în comparaţie cu alta; or, în cauza de faţă este vorba de 3 categorii de membri ai Camerei Naţionale, fiecare având o reglementare juridică distinctă.

In fine, Curtea constată că prin dispoziţiile art. 48 alin. (1) din legea criticată nu sunt afectate nici regulile concurentiale, care presupun o confruntare loială între comercianţii ce acţionează pe acelaşi segment de piaţă şi oferă consumatorilor produse similare, nici libertatea comerţului şi nici obligaţia statului de garantare a funcţionării economiei de piaţă.

Pentru considerentele arătate, în temeiul prevederilor art. 146 lit. a) şi ale art. 147 alin. (4) din Constituţia României, precum şi ale art. 11 alin. (1) lit. A.a), ale art. 15 şi ale art. 18 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, cu majoritate de voturi,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Constată că Legea camerelor de comerţ din România este constituţională.

Definitivă şi general obligatorie.

Decizia se comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, primului-ministru şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Dezbaterea a avut loc la data de 20 iunie 2007 şi la aceasta au participat: Ioan Vida, preşedinte, Nicolae Cochinescu, Aspazia Cojocaru, Acsinte Gaspar, Kozsokar Gabor, Petre Ninosu, Ion Predescu, Şerban Viorel Stănoiu şi Tudorel Toader, judecători.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof.univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent şef,

Doina Suliman


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 609/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 609 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 609/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu