Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 605 din 15 noiembrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 68 din 25 ianuarie 2006



     Ioan Vida             - presedinte

     Nicolae Cochinescu    - judecator

     Constantin Doldur     - judecator

     Acsinte Gaspar        - judecator

     Kozsokar Gabor        - judecator

     Ion Predescu          - judecator

     Serban Viorel Stanoiu - judecator

     Ion Tiuca             - procuror

     Mihai Paul Cotta      - magistrat-asistent

     Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Aurel Silaghi, Ramona Roventa si de Doinita Mosincat, din cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Satu Mare, in Dosarul nr. 603/2005 al Tribunalului Satu Mare, care formeaza obiectul Dosarului nr. 439D/2005 al Curtii Constitutionale.

     La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.

     Curtea dispune a se face apelul si in Dosarul nr. 440D/2005, avand ca obiect aceeasi exceptie de neconstitutionalitate, ridicata de Adriana Aurelia Chiriac si altii in Dosarul nr. 357/2005 al aceleiasi instante.

     La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.

     Curtea, avand in vedere ca obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate in dosarele sus-mentionate este identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii lor.

     Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu conexarea dosarelor.

     Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea Dosarului nr. 440D/2005 la Dosarul nr. 439D/2005, care a fost primul inregistrat.

     Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere, ca inadmisibila, a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si, ca neintemeiata, a exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, aratand in acest sens ca asupra prevederilor legale criticate Curtea s-a mai pronuntat si in alte cauze.

     CURTEA,

avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:

     Prin incheierile din 10 mai 2005, pronuntate in dosarele nr. 603/2005 si nr. 357/2005, Tribunalul Satu Mare a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001, precum si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002. Exceptiile au fost ridicate de Aurel Silaghi, Ramona Roventa, Doinita Mosincat, Adriana Aurelia Chiriac si altii in cadrul unor cauze avand ca obiect judecarea actiunii formulate de acestia pentru plata primei de concediu legal de odihna pe anii 2001, 2002, 2003 si 2004.

     In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate, identice in ambele dosare, autorii acestora arata ca dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 au suspendat aplicarea art. 41-1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 pana la data de 1 ianuarie 2002, iar apoi, prin art. 32 din Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2002 nr. 744/2001, termenele prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 au fost prelungite pana la 31 decembrie 2002. Ulterior, prin art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 347/2003, au fost abrogate dispozitiile Legii nr. 50/1996, referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, fara a mai prevedea dreptul la prima de concediu.

     Autorii exceptiei considera ca dreptul fundamental prevazut de art. 38 din Constitutie (devenit art. 41 dupa revizuirea si republicarea Constitutiei) nu putea fi desfiintat, ci cel mult restrans conform dispozitiilor constitutionale ale art. 49 alin. (1) si (2) [devenit art. 53 alin. (1) si (2) dupa revizuirea si republicarea Constitutiei].

     Tribunalul Satu Mare, formulandu-si opinia, apreciaza in ambele dosare, referitor la admisibilitatea exceptiei, ca art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 a abrogat toate dispozitiile referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat acestora, insa art. III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si art. 50 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sunt in vigoare, fapt ce atrage competenta Curtii Constitutionale.

     Formulandu-si opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulata, conform art. 29 alin. (4) din Legea nr. 47/1992, instanta considera ca aceasta este intemeiata. Se arata, in acest sens, ca dispozitiile criticate incalca art. 38 alin. (2) [devenit art. 41 alin. (2)] si art. 53 din Constitutie.

     In conformitate cu prevederile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.

     Guvernul, in punctele sale de vedere formulate in cele doua dosare, avand un continut identic, considera ca dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 sunt neconstitutionale, intrucat dispun "suspendarea unui drept constitutional fundamental consacrat de art. 41 alin. (2) din Constitutie", ceea ce "echivaleaza cu restrangerea nejustificata a acestui drept, in speta, dreptul fundamental la concediul de odihna platit, fara a fi incidenta in acest caz vreuna din situatiile de exceptie prevazute de art. 53 din Constitutie, care sa permita o asemenea restrangere".

     Referitor la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, considera ca aceasta este neintemeiata.

     Avocatul Poporului, in punctele de vedere comunicate in cele doua dosare, considera ca prevederile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sunt constitutionale. In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 12 alin. (4) din Legea nr. 743/2001, Avocatul Poporului apreciaza ca aceasta este inadmisibila.

     Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.

     CURTEA,

examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:

     Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate, ce formeaza obiectul celor doua dosare conexate.

     Obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate, astfel cum a fost formulat si cu care Curtea a fost sesizata, il constituie dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 108 din 2 martie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 386/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 390 din 17 iulie 2001, si cele ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 347/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 525 din 22 iulie 2003.

     Dispozitiile criticate ca fiind neconstitutionale, asupra carora Curtea urmeaza sa se pronunte, au urmatorul cuprins:

     - Art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001: "De asemenea, se suspenda pana la data de 1 ianuarie 2002 aplicarea prevederilor art. 41-1 alin. (1) care cuprind dispozitii referitoare la acordarea primei pentru concediul de odihna si ale art. 45 alin. (1) referitoare la cuantumul sporului cu care se platesc orele lucrate peste durata normala a timpului de munca din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, precum si aplicarea prevederilor art. IV referitoare la acordarea primei cu ocazia plecarii in concediul de odihna din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 237/2000 pentru modificarea Legii nr. 21/1999 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 614 din 29 noiembrie 2000."

     - Art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002: "Pe data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 1-1, precum si celelalte dispozitii referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora, din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 563 din 18 noiembrie 1999, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte dispozitii contrare."

     In sustinerea exceptiei, autorii acesteia invoca incalcarea dispozitiilor constitutionale ale art. 41 alin. (2) privind munca si protectia sociala a muncii si ale art. 53 privind restrangerea exercitiului unor drepturi.

     Autorii exceptiei sustin, in esenta, ca "actele normative care au suspendat initial si apoi au abrogat dispozitiile referitoare la prima de concediu sunt neconstitutionale pentru ca ating insasi existenta dreptului, desfiintandu-l."

     Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile criticate au mai fost supuse controlului de constitutionalitate. Prin Decizia nr. 37 din 25 ianuarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 18 martie 2005, de exemplu, Curtea, in conformitate cu dispozitiile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, a respins, ca fiind inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si, ca neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, retinand ca "textele de lege prin care s-a dispus suspendarea acordarii primei pentru concediul de odihna au avut caracter temporar, iar efectele lor au incetat la data prevazuta pentru aplicare. Astfel, dispozitiile art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 si-au incetat aplicarea la data de 1 ianuarie 2002." In acelasi sens s-a pronuntat Curtea si prin Decizia nr. 56 din 1 februarie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 252 din 25 martie 2005, precum si prin Decizia nr. 278 din 26 mai 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 5 septembrie 2005.

     Referitor la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, Curtea a retinut, in jurisprudenta sa, ca "premisele de la care pleaca autorii exceptiei sunt gresite. Beneficiul unor drepturi salariale suplimentare, cum este si prima de concediu, nu constituie un drept constitutional fundamental, iar prevederile art. 53 din Constitutie nu sunt incidente in privinta reglementarii lor. In consecinta, legiuitorul este in drept sa le acorde, sa le modifice ori sa inceteze acordarea lor, precum si sa stabileasca perioada in care le acorda. De altfel, aplicand acest principiu, legiuitorul a inteles ca prin prevederile art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sa abroge toate dispozitiile Legii nr. 50/1996 referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, astfel ca prevederile art. 41-1 alin. (1) din Legea nr. 50/1996 si-au incetat aplicarea cu privire la aceste categorii de persoane." (Decizia nr. 37/2005.)

     In consecinta, Curtea Constitutionala retine ca atat considerentele, cat si solutiile pronuntate prin deciziile anterioare isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, neexistand elemente noi de natura sa justifice schimbarea jurisprudentei in materie a Curtii.

     In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, care formeaza obiectul Dosarului nr. 439D/2005 al Curtii Constitutionale, exceptie ridicata in Dosarul nr. 603/2005 al Tribunalului Satu Mare de catre Aurel Silaghi, director executiv adjunct, Ramona Roventa, analist programator, si Doinita Mosincat, contabil, in cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Satu Mare, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate nu au relevanta in solutionarea cauzei. Art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 se refera la abrogarea art. 1-1, precum si a celorlalte dispozitii referitoare la salarizarea si alte drepturi ale magistratilor si personalului de specialitate juridica asimilat, potrivit legii, acestora din Legea nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, iar autorii exceptiei nu se incadreaza in aceste categorii de personal.

     In consecinta, exceptia de neconstitutionalitate referitoare la art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, ridicata in dosarul mentionat, este inadmisibila, avand in vedere dispozitiile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, text care conditioneaza admisibilitatea exceptiei de neconstitutionalitate de existenta unei legaturi intre dispozitia legala criticata si solutionarea cauzei deduse judecatii.

     Potrivit considerentelor expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

     CURTEA CONSTITUTIONALA

     In numele legii

     DECIDE:

     Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 33/2001 privind unele masuri referitoare la salarizarea functionarilor publici si a altor categorii de personal din sectorul bugetar, precum si a personalului din organele autoritatii judecatoresti, precum si ale art. 50 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Aurel Silaghi, Ramona Roventa, Doinita Mosincat, Adriana Aurelia Chiriac si altii in dosarele nr. 603/2005 si nr. 357/2005 ale Tribunalului Satu Mare.

     Definitiva si general obligatorie.

     Pronuntata in sedinta publica din data de 15 noiembrie 2005.

     PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,

     prof. univ. dr. ION VIDA

     Magistrat-asistent,

     Mihai Paul Cotta

    


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 605/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 605 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 605/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu