Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 587 din 20 mai 2008

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 si 2 si ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedura penala si ale art. 281 din Codul penal

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 459 din 19 iunie 2008



Ioan Vida                                         - preşedinte

Nicolae Cochinescu                         -judecător

Aspazia Cojocaru                            -judecător

Acsinte Gaspar                                -judecător

Ion Predescu                                    -judecător

Puskas Valentin Zoltan                    -judecător

Tudorel Toader                                -judecător

Augustin Zegrean                            -judecător

Marinela Mincă                               - procuror

Oana Cristina Puică                         - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal, excepţie ridicată de Eva Szasz în Dosarul nr. 1.484/234/2007 al Judecătoriei Gheorgheni.

La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Preşedintele dispune a se face apelul şi în Dosarul nr. 48D/2008, având ca obiect excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal, excepţie ridicată de Marcel-Vasile Holunga în Dosarul nr. 12.924/211/2006 (nr. în format vechi 1.051/2007) al Judecătoriei Zimnicea.

La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Magistratul-asistent referă Curţii că partea Baroul Cluj a formulat concluzii scrise, prin care a solicitat respingerea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal.

Curtea, având în vedere că excepţiile de neconstituţionalitate ridicate în dosarele nr. 1.859D/2007şi nr. 48D/2008 au obiect identic, pune în discuţie, din oficiu, problema conexării cauzelor.

Reprezentantul Ministerului Public nu se opune conexării cauzelor.

Curtea, în temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, dispune conexarea Dosarului nr. 48D/2008 la Dosarul nr. 1.859D/2007, care este primul înregistrat.

Cauza se află în stare de judecată.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarelor, constată următoarele:

Prin Incheierea penală nr. 1 din 12 decembrie 2007, pronunţată în Dosarul nr. 1.484/234/2007, Judecătoria Gheorgheni a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal. Excepţia a fost ridicată de Eva Szasz cu ocazia soluţionării unei cauze penale având ca obiect trimiterea în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de exercitare fără drept a profesiei de avocat, infracţiune prevăzută de art. 281 din Codul penal, raportat la art. 25 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat.

Prin Incheierea din 23 noiembrie 2007, pronunţată în Dosarul nr. 12.924/211/2006 (nr. în format vechi 1.051/2007), Judecătoria Zimnicea a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal. Excepţia a fost ridicată de Marcel-Vasile Holunga cu ocazia soluţionării unei cauze penale având ca obiect trimiterea în judecată pentru săvârşirea infracţiunii de exercitare fără drept a profesiei de avocat, infracţiune prevăzută de art. 281 din Codul penal, raportat la art. 25 din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorii acesteia susţin că prevederile art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală, potrivit cărora asistenţa juridică este obligatorie în cazul în care organul de urmărire penală sau instanţa apreciază că învinuitul sau inculpatul nu şi-ar putea face singur apărarea, contravin dispoziţiilor art. 24 din Constituţie privind dreptul la apărare, întrucât, în situaţia în care Uniunea Naţională a Barourilordin România este parte în procesul penal, „este evident că avocatul desemnat din oficiu nu îl va apăra pe inculpat împotriva uniunii", având în vedere că toţi avocaţii din România fac parte din respectiva uniune. Astfel, „textul de lege criticat permite magistraţilor să îi numească inculpatului un avocat din oficiu care, în unele cazuri, să nu îi susţină cauza în mod corect".

Autorii excepţiei susţin că prevederile art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală, care reglementează mandatul de aducere, înfrâng dispoziţiile constituţionale ale art. 23 alin. (1) şi (2), care garantează inviolabilitatea libertăţii individuale şi a siguranţei persoanei, permiţând doar percheziţionarea, reţinerea sau arestarea unei persoane, în cazurile şi cu procedura prevăzute de lege. In acest sens, arată că aducerea, realizabilă inclusiv prin constrângere, a învinuitului sau a inculpatului în faţa organului de urmărire penală sau a instanţei de judecată reprezintă o privare de libertate, fără a fi nici reţinere, nici arestare, în condiţiile în care în Legea fundamentală nu este prevăzută instituţia mandatului de aducere. Pentru aceleaşi raţiuni, consideră că art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală încalcă şi prevederile art. 5 par. 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art. 9 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului şi ale art. 9 par. 1 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice, texte ce reglementează dreptul persoanei la libertate şi la siguranţă. Intrucât dispoziţiile art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală nu prevăd nicio cale de atac împotriva încheierii de şedinţă prin care s-a dispus emiterea mandatului de aducere, apreciază că sunt încălcate şi prevederile art. 5 par. 4 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale privind dreptul persoanei lipsite de libertate la un recurs în faţa unui tribunal. Autorii excepţiei susţin că textul de lege criticat înfrânge şi prevederile art. 14 par. 3 lit. g) din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice, prevederi referitoare la dreptul acuzatului de a păstra tăcerea şi de a nu se autoincrimina, întrucât „declaraţia în procesul penal este o armă în apărare, ca atare, inculpatul poate să refuze acest drept, poate alege să nu declare nimic".

De asemenea, consideră că art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală încalcă dispoziţiile art. 24 alin. (1) din Constituţie privind dreptul la apărare. Autorii excepţiei arată că, atât în cazul unuia, cât şi în cazul celuilalt, procurorul a dat rechizitoriu prin care a pus în mişcare acţiunea penală şi a dispus trimiterea în judecată după o lună, respectiv după 3 luni de la prezentarea materialului de urmărire penală, fără a mai proceda la o nouă chemare a învinuitului în vederea înştiinţării despre soluţia dată în dosar, fiind astfel încălcat art. 6 par. 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale care consacră principiul contradictorialitătii şi dreptul la un proces echitabil. In sprijinul susţinerilor, citează jurisprudenţa Curţii Constituţionale, care a statuat că „este [...] necesar ca rezolvarea cauzei să se facă după chemarea învinuitului şi după înştiinţarea sa despre punerea în mişcare a acţiunii penale, în prezenţa apărătorului său, care, alături de cel în cauză, poate determina sau influenţa pronunţarea altei soluţii de natură să excludă trimiterea în instanţă a dosarului" (Decizia nr. 24 din 23 februarie 1999, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136 din 1 aprilie 1999).

In fine, autorii excepţiei susţin că sintagma „legea specială" din art. 281 al Codului penal este neconstituţională prin raportare la dispoziţiile Legii fundamentale cuprinse în art. 73 alin. (1) privind categoriile de legi şi în art. 115 alin. (1) referitor la delegarea legislativă. Consideră că „Parlamentul nu poate adopta decât o singură lege specială - legea prin care Guvernul este abilitat pentru a emite ordonanţe în domenii care nu fac obiectul legilor organice". Prin urmare, legea specială la care face trimitere art. 281 din Codul penal nu poate fi Legea nr. 51/1995 pentru organizarea şi exercitarea profesiei de avocat, întrucât „legea avocaturii este lege organică, nu specială".

Judecătoria Gheorgheni apreciază ca fiind neîntemeiate criticile de neconstituţionalitate referitoare la prevederile art. 171 alin. 2, ale art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal.

Judecătoria Zimnicea consideră că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată. Arată că autorul excepţiei nu formulează o veritabilă critică de neconstituţionalitate cu privire la dispoziţiile art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală, ci îşi bazează susţinerile pe presupusa încălcare a regulilor deontologiei profesionale de către apărătorul desemnat din oficiu. De asemenea, consideră că aducerea inculpatului în faţa instanţei, în modalitatea reglementată de art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală, îi permite acestuia exercitarea efectivă a dreptului la apărare, prin expunerea propriei versiuni asupra situaţiei de fapt. Apreciază că măsura este conformă şi cu prevederile actelor internaţionale invocate, ce reglementează posibilitatea lipsirii de libertate a persoanei, Curtea Europeană a Drepturilor Omului având o bogată jurisprudenţa în această materie. Totodată, face trimitere la Decizia nr. 885 din 16 octombrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 750 din 5 noiembrie 2007, prin care Curtea Constituţională a reţinut că prevederile art. 183 din Codul de procedură penală nu încalcă principiul libertăţii individuale. In ceea ce priveşte dispoziţiile art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală, instanţa arată că, în realitate, autorul excepţiei este nemulţumit de modul de aplicare a legii de către procuror în speţa sa. In fine, referitor la critica de neconstituţionalitate a art. 281 din Codul penal, consideră că aceasta denotă o gravă confuzie cu privire la distincţia dintre diferitele categorii de legi penale, distincţie necesară pentru interpretarea şi aplicarea legilor respective.

Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierile de sesizare au fost comunicate preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate trebuie respinsă. In acest sens, consideră critica de neconstituţionalitate a art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală ca neîntemeiată, vizând cel mult o problemă de incompatibilitate, reglementată de art. 48 alin. 1 lit. d) din Codul de procedură penală. Mai arată că, în exercitarea profesiei, avocatul este independent şi se supune numai legii, statutului profesiei şi codului deontologic. In ceea ce priveşte art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală, apreciază că, de fapt, autorii excepţiei au avut în vedere art. 184 alin. 31 din acelaşi cod, text de lege care nu are însă legătură cu soluţionarea cauzei, motiv pentru care critica de neconstituţionalitate este inadmisibilă. Referitor la dispoziţiile art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală, arată că, în realitate, autorii excepţiei sunt nemulţumiţi de modul de aplicare a legii de către procuror în cazurile lor, critica de neconstituţionalitate fiind inadmisibilă, iar în subsidiar, neîntemeiată, întrucât art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală nu limitează în niciun fel dreptul la apărare. In fine, consideră neîntemeiată critica de neconstituţionalitate a art. 281 din Codul penal faţă de dispoziţiile art. 73 alin. (1) din Legea fundamentală, arătând că autorii excepţiei fac o confuzie între categoriile de legi prevăzute de Constituţie şi clasificarea legilor penale în legi generale şi speciale. Apreciază că art. 115 alin. (1) din Legea fundamentală nu este incident în cauză.

Avocatul Poporului consideră că textele de lege criticate sunt constituţionale. Astfel, arată că art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală nu încalcă dispoziţiile art. 24 din Legea fundamentală, întrucât dreptul la apărare nu poate fi confundat cu dreptul la asistenţă juridică gratuită, primul fiind garantat în toate cazurile, iar cel de-al doilea fiind creat de legiuitor, care stabileşte şi cazurile în care consideră că este necesar. In ceea ce priveşte critica de neconstituţionalitate a prevederilor art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală faţă de dispoziţiile art. 23 alin. (1) şi (2) din Legea fundamentală, apreciază că textul constituţional invocat nu este incident în cauza de faţă. De asemenea, arată că art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală nu aduce atingere dreptului la apărare, întrucât partea care consideră că procurorul a emis în mod discreţionar rechizitoriul are posibilitatea de a arăta judecătorului în ce constă nelegalitatea comisă. In fine, referitor la critica de neconstituţionalitate a prevederilor art. 281 din Codul penal, apreciază că dispoziţiile art. 73 alin. (1)şi ale art. 115 alin. (1) din Constituţie nu sunt incidente în cauză.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului şi Avocatului Poporului, rapoartele întocmite de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2,3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală, astfel cum au fost modificate prin Legea nr. 356/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 677 din 7 august 2006, respectiv dispoziţiile art. 183 alin. 1 şi 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală, precum şi prevederile art. 281 din Codul penal. Textele de lege criticate au următorul cuprins:

- Art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală: „Asistenţa juridică este obligatorie când învinuitul sau inculpatul este minor, internat într-un centru de reeducare sau într-un institut medical educativ, când este reţinut sau arestat chiar în altă cauză, când faţă de acesta a fost dispusă măsura de siguranţă a internării medicale sau obligarea la tratament medical chiar în altă cauză ori când organul de urmărire penală sau instanţa apreciază că învinuitul ori inculpatul nu şi-ar putea face singur apărarea, precum şi în alte cazuri prevăzute de lege.";

- Art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală: „O persoană poate fi adusă în faţa organului de urmărire penală sau a instanţei de judecată pe baza unui mandat de aducere, întocmit potrivit dispoziţiilor art. 176, dacă fiind anterior citată nu s-a prezentat, iar ascultarea ori prezenţa ei este necesară.

Invinuitul sau inculpatul poate fi adus cu mandat chiar înainte de a fi fost chemat prin citaţie, dacă organul de urmărire penală sau instanţa constată motivat că în interesul rezolvării cauzei se impune această măsură. ";

-Art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală: „Dacă procurorul constată că au fost respectate dispoziţiile legale care garantează aflarea adevărului, că urmărirea penală este completă, existând probele necesare şi legal administrate, procedează, după caz, astfel:

1. când din materialul de urmărire penală rezultă că fapta există, că a fost săvârşită de învinuit sau de inculpat şi că acesta răspunde penal:

a) dacă acţiunea penală nu a fost pusă în mişcare în cursul urmăririi penale, dă rechizitoriu prin care pune în mişcare acţiunea penală şi dispune trimiterea în judecată;"

- Art. 281 din Codul penal: „Exercitarea fără drept a unei profesii sau a oricărei alte activităţi pentru care legea cere autorizaţie, ori exercitarea acestora în alte condiţii decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârşirea unor astfel de fapte se sancţionează potrivit legii penale, se pedepseşte cu închisoare de la o lună la 1 an sau cu amendă".

Autorul excepţiei susţine că aceste dispoziţii de lege sunt neconstituţionale, astfel:

- art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală contravine prevederilor art. 24 din Constituţie referitoare la dreptul la apărare;

- art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală încalcă dispoziţiile constituţionale ale art. 23 alin. (1) şi (2) referitoare la libertatea individuală, precum şi prevederile art. 5 par. 1 şi 4 privind dreptul la libertate şi la siguranţă din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art. 9 cu privire la dreptul persoanei de a nu fi arestată, deţinută sau exilată în mod arbitrar din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, ale art. 9 par. 1 privind dreptul la libertatea şi la securitatea persoanei şi ale art. 14 par. 3 lit. g) referitoare la dreptul acuzatului de a păstra tăcerea şi de a nu se autoincrimina din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice;

-  art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală înfrânge dispoziţiile art. 24 alin. (1) din Constituţie privind dreptul la apărare, precum şi prevederile art. 6 par. 1 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale referitoare la dreptul la un proces echitabil;

-   art. 281 din Codul penal contravine dispoziţiilor constituţionale ale art. 73 alin. (1) referitoare la categoriile de legi şi ale art. 115 alin. (1) privind delegarea legislativă.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea reţine următoarele:

I.   Autorii excepţiei nu formulează veritabile critici de neconstituţionalitate cu privire la dispoziţiile art. 171 alin. 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală, respectiv ale art. 281 din Codul penal. Astfel, emit supoziţii legate de posibila nerespectare a legii de către avocaţii desemnaţi în baza art. 171 alin. 2 din Codul de procedură penală să asigure asistenţa juridică din oficiu în cauzele în care organul de urmărire penală sau instanţa apreciază că învinuitul sau inculpatul nu şi-ar putea face singur apărarea, în condiţiile în care Uniunea Naţională a Barourilor din România este şi ea parte în respectivele procese penale. Totodată, autorii excepţiei critică modul de aplicare a prevederilor art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală, respectiv a dispoziţiilor art. 281 din Codul penal de către organele de urmărire penală şi de către instanţa de judecată. Or, aceste aspecte nu intră sub incidenţa controlului de constituţionalitate exercitat de Curte, ci sunt de competenţa instanţei învestite cu soluţionarea litigiului.

II.  In ceea ce priveşte critica de neconstituţionalitate a art. 183 alin. (1) şi (2) din Codul de procedură penală, Curtea constată că s-a pronunţat asupra constituţionalităţii dispoziţiilor art. 183 din Codul de procedură penală, în integralitatea acestora, prin raportare la o serie de texte din Constituţie şi din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale invocate şi în prezenta cauză şi faţă de critici similare. Astfel, prin Decizia nr. 885 din 16 octombrie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 750 din 5 noiembrie 2007, Curtea a reţinut că regulile procedurale instituite prin dispoziţiile art. 183 din Codul de procedură penală sunt menite să asigure buna desfăşurare a procesului penal, fără întârzieri determinate de absenţa sau refuzul persoanelor a căror ascultare sau prezenţă este apreciată ca fiind necesară de către instanţa de judecată. Prin dispoziţiile criticate nu se încalcă libertatea individuală, întrucât instituţia mandatului de aducere nu este echivalentă cu cea a sancţiunilor privative de libertate. De altfel, potrivit art. 53 din Constituţie, exerciţiul unor drepturi sau libertăţi poate fi restrâns pentru desfăşurarea instrucţiei penale, astfel încât constrângerea unei persoane de a se prezenta în faţa instanţei de judecată, atunci când aceasta din urmă apreciază că se impune acest lucru, nu aduce nici o atingere principiilor statului de drept. Cu acelaşi prilej, Curtea a statuat că, prin prevederile art. 183 din Codul de procedură penală, nu este încălcat nici dreptul la un proces echitabil, având în vedere că persoanele aduse cu mandat nu pot rămâne la dispoziţia organului judiciar decât timpul strict necesar pentru audierea lor, în afară de cazul când s-a dispus reţinerea ori arestarea preventivă a acestora. De asemenea, textul de lege criticat nu aduce atingere dreptului acuzatului de a păstra tăcerea şi de a nu contribui la propria incriminare, întrucât acesta nu este constrâns în niciun fel să facă vreo declaraţie în acest sens.

Intrucât nu au intervenit elemente noi, de natură să justifice schimbarea jurisprudenţei Curţii, atât soluţia, cât şi considerentele de principiu ale deciziei menţionate mai sus îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză. Pentru considerentele arătate, prevederile art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală sunt în concordanţă cu dispoziţiile art. 23 alin. (1) şi (2) din Constituţie, ale art. 5 par. 1 şi 4 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, ale art. 9 din Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, precum şi cu prevederile art. 9 par. 1 şi ale art. 14 par. 3 lit. g) din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice.

Pentru considerentele expuse, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

I.  Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 171 alin. 2 şi ale art. 262 pct. 1 lit. a) din Codul de procedură penală şi ale art. 281 din Codul penal, excepţie ridicată de Eva Szasz în Dosarul nr. 1.484/234/2007 al Judecătoriei Gheorgheni şi de Marcel-Vasile Holungaîn Dosarul nr. 12.924/211/2006 (nr. în format vechi 1.051/2007) al Judecătoriei Zimnicea.

II.  Respinge, ca fiind neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 183 alin. 1 şi 2 din Codul de procedură penală, excepţie ridicată de aceiaşi autori în aceleaşi dosare.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 20 mai 2008.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Oana Cristina Puică


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 587/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 587 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 587/2008
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu