Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 57 din 21 februarie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 182 din 18 martie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa             - presedinte
    Costica Bulai            - judecator
    Nicolae Cochinescu       - judecator
    Constantin Doldur        - judecator
    Kozsokar Gabor           - judecator
    Petre Ninosu             - judecator
    Serban Viorel Stanoiu    - judecator
    Lucian Stangu            - judecator
    Ioan Vida                - judecator
    Iuliana Nedelcu          - procuror
    Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala, ridicata de Nicolae Calinescu in Dosarul nr. 711/2001 al Tribunalului Bucuresti - Sectia I penala.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 14 februarie 2002 si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea a amanat pronuntarea, in vederea depunerii de concluzii scrise, pentru data de 21 februarie 2002.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 27 septembrie 2001 Tribunalul Bucuresti - Sectia I penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Nicolae Calinescu in Dosarul nr. 711/2001 al acelei instante.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul sustine ca dispozitiile legale criticate incalca flagrant principiul inviolabilitatii vietii intime, familiale si private prevazut la art. 26 din Constitutie, deoarece permit autoritatilor publice imixtiunea in viata personala a individului in alte conditii decat cele reglementate de lege in concordanta cu Constitutia. Aceleasi dispozitii legale incalca, in opinia autorului exceptiei, si secretul corespondentei reglementat la art. 28 din Constitutie, intrucat permit oricarei persoane, fie ea si parte in procesul penal, sa inregistreze convorbiri telefonice sau de alta natura, acestea putand servi ulterior ca mijloace de proba. Se considera ca prevederile criticate sunt contrare insesi logicii reglementarilor din aceeasi sectiune a Codului de procedura penala, care se refera la inregistrari audio sau video efectuate numai cu autorizarea procurorului.
    De asemenea, se invoca in motivarea exceptiei si prevederile Conventiei europene pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, cuprinse in art. 6, referitoare la dreptul persoanei la un proces echitabil, si in art. 8, cu privire la dreptul persoanei la respectarea vietii sale private si de familie, a domiciliului sau si a corespondentei sale.
    Instanta de judecata, exprimandu-si opinia, arata ca dispozitiile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala nu incalca prevederile art. 26 si 28 din Constitutie. Dispozitiile legale criticate trebuie sa fie interpretate si aplicate prin coroborare cu dispozitiile art. 91^1 din Codul de procedura penala, text care limiteaza expres modalitatea administrarii acestor probe si le conditioneaza de existenta unor date sau indicii temeinice privind pregatirea sau savarsirea unei infractiuni. Sub acest aspect instanta apreciaza ca prevederile Codului de procedura penala instituie un control jurisdictional real, cu atat mai eficient cu cat dispozitiile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala dau posibilitatea procurorului, partilor si instantei, din oficiu, sa supuna expertizei tehnice mijloacele de proba constand in inregistrari audio sau video. Se mai arata ca principiul liberei aprecieri a probelor, instituit de art. 63 alin. 2 din Codul de procedura penala, da posibilitatea instantei sa isi intemeieze convingerea pe analiza probelor administrate, care nu au o valoare prestabilita, nefiind vatamate in acest mod drepturile si libertatile fundamentale garantate de Constitutie. In concluzie instanta opineaza in sensul respingerii exceptiei de neconstitutionalitate.
    Conform art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, apreciaza ca dispozitiile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala sunt constitutionale si propune respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. In acest sens se arata ca, "potrivit prevederilor art. 29 pct. 2 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, in exercitarea drepturilor si libertatilor sale, orice persoana nu este supusa decat ingradirilor stabilite prin lege, exclusiv in scopul de a asigura cuvenita recunoastere si respectare a drepturilor si libertatilor altora si ca sa fie satisfacute justele cerinte ale moralei, ordinii publice si bunastarii generale intr-o societate democratica. Pe cale de consecinta, potrivit art. 49 alin. (2) din Constitutie, restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate aduce atingere existentei dreptului sau libertatii". De asemenea, se subliniaza faptul ca "textele art. 91^1 - 91^5 din Codul de procedura penala contin suficiente garantii impotriva ingradirilor abuzive ale exercitiului drepturilor invocate de autorul exceptiei de neconstitutionalitate, mentionandu-se ca o posibila nerespectare de catre organul de urmarire penala a acestor reglementari nu constituie o problema de constitutionalitate a textelor de lege, ci una de aplicare a lor, fapt ce excede competentei Curtii Constitutionale".
    Se invoca in sprijinul argumentelor de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate continutul art. 8 pct. 2 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, din care rezulta ca "o ingerinta in exercitarea libertatii de comunicare este admisibila daca vizeaza, printre altele: protejarea securitatii nationale, a ordinii publice si pentru prevenirea faptelor penale".
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza, de asemenea, ca exceptia este neintemeiata, intrucat prevederile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala nu sunt de natura sa incalce drepturile la viata intima, familiala si privata si, respectiv, dreptul la corespondenta, intrucat "aceste drepturi trebuie sa fie interpretate si prin prisma art. 49 din Constitutie".
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor si Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala, care prevad ca: "Inregistrarile audio si video prevazute in prezenta sectiune [Sectiunea V (art. 91^1 - art. 91^5) - Inregistrarile audio si video], prezentate de parti, pot servi ca mijloace de proba, daca nu sunt interzise de lege."
    In motivarea exceptiei se arata ca dispozitiile legale criticate sunt contrare urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - Art. 26: "(1) Autoritatile publice respecta si ocrotesc viata intima, familiala si privata.
    (2) Persoana fizica are dreptul sa dispuna de ea insasi, daca nu incalca drepturile si libertatile altora, ordinea publica sau bunele moravuri.";
    - Art. 28: "Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice si al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.";
    - Art. 49: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii."
    Dispozitiile Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, invocate in motivarea exceptiei, au urmatorul cuprins:
    - Art. 6: "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinta poate fi interzis presei si publicului, pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia, in interesul moralitatii, al ordinii publice ori al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei.
    2. Orice persoana acuzata de o infractiune este prezumata nevinovata pana ce vinovatia sa va fi legal stabilita.";
    - Art. 8: "1. Orice persoana are dreptul la respectarea vietii sale private si de familie, a domiciliului sau si a corespondentei sale.
    2. Nu este admis amestecul unei autoritati publice in exercitarea acestui drept decat in masura in care acest amestec este prevazut de lege si daca constituie o masura care, intr-o societate democratica, este necesara pentru securitatea nationala, siguranta publica, bunastarea economica a tarii, apararea ordinii si prevenirea faptelor penale, protejarea sanatatii sau a moralei, ori protejarea drepturilor si libertatilor altora."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitiile art. 91^1 - 91^5 din Codul de procedura penala, privitoare la folosirea ca mijloace de proba in procesul penal a inregistrarilor audio si video, introduse prin Legea nr. 141 din 5 noiembrie 1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 289 din 14 noiembrie 1996, raspund, pe de o parte, necesitatii de a pune la dispozitie organelor judiciare penale mijloace de proba noi si eficiente, cunoscute in sistemele de drept moderne, si, pe de alta parte, apararii drepturilor fundamentale ale omului. Folosirea acestor mijloace este in concordanta cu prevederile Constitutiei, cu prevederile Declaratiei Universale a Drepturilor Omului, precum si cu cele ale Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care recunosc legitimitatea unor restrangeri ale exercitiului unor drepturi sau libertati, daca acestea se fac prin lege si in vederea apararii unor valori sociale importante, precum desfasurarea instructiei penale sau prevenirea faptelor penale.
    Unul dintre principiile fundamentale ale dreptului procesual penal este principiul aflarii adevarului, statuat la art. 3 din Codul de procedura penala, care prevede ca: "In desfasurarea procesului penal trebuie sa se asigure aflarea adevarului cu privire la faptele si imprejurarile cauzei, precum si cu privire la persoana faptuitorului." In aplicarea acestui principiu dispozitiile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala trebuie coroborate cu dispozitiile art. 91^1 din acelasi cod, care limiteaza si conditioneaza folosirea mijloacelor de proba, inregistrari audio si video, de existenta unor date sau indicii temeinice privind pregatirea si savarsirea unei infractiuni. De altfel, chiar dispozitiile alin. 2 al art. 91^5 prevad ca inregistrarile prezentate de parti pot servi ca mijloace de proba "daca nu sunt interzise de lege".
    In ceea ce priveste verificarea acestor mijloace de proba, dispozitiile alin. 1 al art. 91^5 reglementeaza posibilitatea ca inregistrarile audio si video sa poata fi supuse unor expertize tehnice la cererea procurorului, a partilor ori a instantei, din oficiu.
    Curtea mai retine ca legiuitorul, in cuprinsul art. 63 alin. 2 din Codul de procedura penala, consacra doua principii de drept procesual penal, si anume: principiul potrivit caruia probele nu au valoare mai dinainte stabilita si principiul aprecierii probelor. Potrivit acestor principii, aprecierea fiecarei probe se face de catre judecator, in urma unei analize atente asupra tuturor probelor administrate. Astfel, instanta de judecata are obligatia sa examineze legalitatea si temeinicia efectuarii inregistrarilor ori de cate ori i se prezinta, ca mijloace de proba, inregistrari de convorbiri sau inregistrari de imagini, de catre partile implicate in proces. Sub acest aspect Curtea constata ca problema supusa controlului de constitutionalitate nu intra in sfera competentei sale, ci este o chestiune de aplicare a legii, de apreciere a probatoriului existent in cauza dedusa judecatii, care revine in exclusivitate instantelor judecatoresti.
    Pe de alta parte, in ceea ce priveste raportarea textelor legale criticate la prevederile documentelor internationale, Curtea Constitutionala constata ca Declaratia Universala a Drepturilor Omului, adoptata si promulgata de Adunarea Generala a O.N.U. prin Rezolutia nr. 217 A (III) din 10 decembrie 1948, la art. 29 pct. 2 statueaza: "In exercitarea drepturilor si libertatilor sale, fiecare persoana este supusa numai ingradirilor stabilite de lege in scopul exclusiv al asigurarii recunoasterii si respectului drepturilor si libertatilor celorlalti si in vederea satisfacerii cerintelor juste ale moralei, ordinii publice si bunastarii generale, intr-o societate democratica." In lumina acestor dispozitii, precum si a prevederilor art. 6 si 8 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Curtea Europeana a Drepturilor Omului a statuat in cazul "Klass si altii impotriva Germaniei", 1978, ca "puterea de a supraveghea in secret cetatenii este o caracteristica a statului politist si nu este tolerata de catre conventie decat in masura strict necesara apararii institutiilor democratice". De asemenea, a retinut ca "existenta unor dispozitii legislative care acorda puteri de supraveghere secreta a corespondentei, a trimiterilor postale si a telecomunicatiilor este necesara intr-o societate democratica, pentru securitatea nationala ori apararea ordinii si pentru prevenirea infractiunilor". Sub aceste aspecte, din analiza jurisprudentei Curtii Constitutionale rezulta ca dispozitiile art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala sunt in concordanta cu principiile internationale invocate de autorul exceptiei.
    Curtea Constitutionala constata, de asemenea, ca asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 91^1 - 91^5 din Codul de procedura penala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 21 din 3 februarie 2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 159 din 17 aprilie 2000. In motivarea acelei exceptii a fost invocata, ca si in cauza de fata, contrarietatea dispozitiilor respective in raport cu prevederile art. 26 si 28 din Constitutie. In acea decizie Curtea Constitutionala a examinat exceptia si in raport cu prevederile din conventiile internationale privitoare la drepturile omului, retinand ca "interceptarea si inregistrarea unor convorbiri sau inregistrarea unor imagini, fara acordul persoanei vizate, constituie o restrangere a exercitiului dreptului la respectarea si ocrotirea de catre autoritatile publice a vietii intime, familiale si private, precum si a exercitiului dreptului la inviolabilitatea secretului convorbirilor si al celorlalte mijloace legale de comunicare, drepturi fundamentale consacrate prin art. 26 alin. (1) si art. 28 din Constitutie". Totodata Curtea a constatat ca insasi Constitutia prevede la art. 49 posibilitatea restrangerii exercitiului unor drepturi si libertati fundamentale, in cazuri si in conditii limitativ si precis determinate. Sub acest aspect respectarea conditiilor stabilite de Constitutie pentru restrangerea exercitiului drepturilor consacrate prin art. 26 alin. (1) si art. 28, precum si asigurarea garantiilor impotriva unor ingradiri abuzive ale exercitiului drepturilor respective rezulta din analiza redactarii textelor de lege criticate. Solutia adoptata in acea decizie, precum si considerentele pe care se intemeiaza sunt valabile si in cauza de fata.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 13 alin. (1) lit. A. c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 91^5 alin. 2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Nicolae Calinescu in Dosarul nr. 711/2001 al Tribunalului Bucuresti - Sectia I penala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 februarie 2002.

           PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihaela Senia Costinescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 57/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 57 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 57/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu