Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 550 din 16 decembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 164, art. 168 - 170, art. 183 alin. (1) lit. a) si art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 93 din 28 ianuarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Dana Titian           - procuror
    Valentina Barbateanu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 162 - 165, art. 178 alin. (1) lit. a) si art. 179 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Kronmat" - S.R.L. din Brasov in Dosarul nr. 1.553/COM/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Magistratul-asistent aduce la cunostinta Curtii faptul ca la data de 15 decembrie 2004 autorul exceptiei a depus o cerere prin care solicita acordarea unui nou termen de judecata, in scopul angajarii unui aparator.
    Reprezentantul Ministerului Public nu se opune admiterii acesteia. Deliberand, Curtea respinge cererea ca neintemeiata, fiind insuficient motivata.
    Cauza aflandu-se in stare de judecata, Curtea acorda cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care solicita respingerea ca inadmisibila a exceptiei de neconstitutionalitate a art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, ca urmare a faptului ca la data la care exceptia a fost ridicata prevederile acestui articol erau abrogate prin art. I pct. 115 din Legea nr. 174/2004 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala. In continuare precizeaza ca celelalte texte de lege criticate au capatat, in urma republicarii ordonantei in discutie, o noua numerotare. In legatura cu acestea apreciaza ca este neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate, nefiind incalcat principiul liberului acces la justitie, intrucat solutionarea contestatiei la executare are loc in fata instantei de judecata, conform dispozitiilor din Codul de procedura civila.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 15 iunie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 1.553/COM/2004, Tribunalul Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 162 - 165, art. 178 alin. (1) lit. a) si art. 179 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala.
    Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de Societatea Comerciala "Kronmat" - S.R.L. din Brasov intr-o cauza civila avand ca obiect solutionarea contestatiei la executare si a cererii de suspendare a executarii, formulate impotriva unui titlu executoriu si a unei somatii de plata emise de Directia Controlului Fiscal Brasov.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia pretinde ca textele de lege criticate sunt contrare dispozitiilor art. 21 si ale art. 126 din Constitutie. Astfel, in cadrul procedurii contestatiei la executarea silita nu se prevede posibilitatea contestatorului de a adresa instantelor de judecata cerere de suspendare a executarii hotararii pronuntate in cadrul procedurii fiscale, ceea ce, in optica autorului, "ingradeste absolut accesul la justitie". De asemenea, pretinde ca accesul sau la justitie "este golit de continut", intrucat este obligat sa atace o decizie emisa de organul de control fiscal, pe care acesta "o poate suspenda prin proprie vointa". Sustine ca "prin dispozitiile art. 178 din Codul de procedura fiscala s-a creat posibilitatea ca, in mod abuziv, sa se obstructioneze accesul la justitie prin suspendarea procedurii de solutionare a contestatiilor pe baza unor sesizari facute organelor penale de catre organe care fac parte din aceeasi institutie din care fac parte si organele competente sa solutioneze contestatia si care dispun suspendarea acesteia". In continuare, afirma ca "prevederile art. 178 din Codul de procedura fiscala incalca liberul acces la justitie si necesitatea solutionarii cererilor intr-un termen rezonabil prin posibilitatea pe care o confera unor organe administrative, care nu se confunda cu instantele judecatoresti vizate de art. 126 din Constitutie, sa suspende solutionarea contestatiilor".
    Tribunalul Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, textele de lege criticate necontravenind dispozitiilor art. 21 si 126 din Constitutie. In acest sens, arata ca intreaga procedura de solutionare a contestatiei la executarea silita, reglementata de art. 162 - 165 din Codul de procedura fiscala, se desfasoara in fata instantelor de judecata. De asemenea, precizeaza ca, desi Codul de procedura fiscala nu prevede posibilitatea organului administrativ care solutioneaza contestatia formulata impotriva actului fiscal "de a dispune suspendarea executarii numai in conditiile art. 179 alin. (2), nici un text de lege nu ingradeste posibilitatea de a solicita instantei, in temeiul art. 403 si 581 din Codul de procedura civila, sa dispuna suspendarea executarii pana la solutionarea contestatiei impotriva actelor administrative fiscale, reglementata de art. 169 - 179 din Codul de procedura fiscala".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si institutiei Avocatul Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul precizeaza ca art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala a fost abrogat prin art. I pct. 115 din Legea nr. 174/2004, de aprobare a ordonantei. Ulterior sesizarii instantei, Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 a fost republicata, dandu-se textelor o noua numerotare. Astfel, art. 162, 163 si 165, criticate de autorul exceptiei, se regasesc la art. 168 - 170 din forma republicata, iar art. 178 alin. (1) lit. a) si art. 179, la art. 183 si, respectiv, art. 184 din forma republicata. Din aceasta perspectiva apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a art. 164 este inadmisibila, ca urmare a abrogarii exprese a acestuia. In ceea ce priveste celelalte texte de lege criticate, considera ca acestea nu incalca in nici un fel dispozitiile constitutionale invocate de autorul exceptiei, prin procedurile reglementate de Codul de procedura fiscala nefiind obstructionat accesul liber la justitie. Afirma, in acest sens, ca "intreaga procedura stabilita la art. 168, art. 169 si art. 170 din Codul de procedura fiscala se desfasoara in fata instantelor de judecata". De asemenea, arata ca procedura de solutionare a contestatiilor pe cale administrativ-jurisdictionala, prevazuta la art. 174 - 187 din Codul de procedura fiscala, republicat, nu ingradeste posibilitatea de a solicita instantei, in conditiile legii, sa dispuna suspendarea executarii pana la solutionarea contestatiei impotriva actelor administrative fiscale.
    Avocatul Poporului face, in legatura cu modificarile legislative intervenite asupra textelor de lege supuse controlului de constitutionalitate, aceleasi precizari ca si cele formulate de Guvern in punctul sau de vedere. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a art. 168, 169, 170, a art. 183 alin. (1) lit. a) si a art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 fata de prevederile art. 21 din Constitutie, considera ca nu poate fi primita, intrucat nu contravin in nici un mod dreptului persoanelor interesate de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor si intereselor lor legitime. Mai arata ca judecarea contestatiei la executarea silita se face potrivit art. 168, in procedura de urgenta, fiind asigurate garantiile procesuale care conditioneaza, intr-o societate democratica, un proces echitabil. De asemenea, considera ca nici critica de neconstitutionalitate a art. 168 si 170 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, prin raportare la dispozitiile art. 126 din Constitutie, nu este intemeiata, deoarece nu este exclus controlul judecatoresc asupra actelor administrative ale autoritatilor publice, realizat potrivit procedurilor de judecata stabilite prin lege. Apreciaza, in continuare, ca dispozitiile art. 126 din Constitutie nu au incidenta in solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a art. 183 alin. (1) lit. a) si art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, asa cum a fost ridicata in fata instantei de fond, il constituie dispozitiile art. 162, 163, 164, 165, ale art. 178 alin. (1) lit. a) si ale art. 179 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 174/2004. Ulterior sesizarii Curtii, Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 560 din 24 iunie 2004, dandu-se textelor o noua numerotare. Astfel, art. 162 a devenit art. 168, art. 163 a devenit art. 169, art. 165 a devenit art. 170, art. 178 alin. (1) lit. a) a devenit art. 183 alin. (1) lit. a), iar art. 179 a devenit art. 184. Continutul normativ al textelor de lege criticate este neschimbat in forma republicata fata de cel din forma initiala. Acesta este urmatorul:
    - Art. 168: "(1) Persoanele interesate pot face contestatie impotriva oricarui act de executare efectuat cu incalcarea prevederilor prezentului cod de catre organele de executare, precum si in cazul in care aceste organe refuza sa indeplineasca un act de executare in conditiile legii.
    (2) Contestatia poate fi facuta si impotriva titlului executoriu in temeiul caruia a fost pornita executarea, in cazul in care acest titlu nu este o hotarare data de o instanta judecatoreasca sau de alt organ jurisdictional si daca pentru contestarea lui nu exista o alta procedura prevazuta de lege.
    (3) Contestatia se introduce la instanta judecatoreasca competenta si se judeca in procedura de urgenta.";
    - Art. 169: (1) Contestatia se poate face in termen de 15 zile, sub sanctiunea decaderii, de la data cand:
    a) contestatorul a luat cunostinta de executarea ori de actul de executare pe care le contesta, din comunicarea somatiei sau din alta instiintare primita ori, in lipsa acestora, cu ocazia efectuarii executarii silite sau in alt mod;
    b) contestatorul a luat cunostinta, potrivit lit. a), de refuzul organului de executare de a indeplini un act de executare;
    c) cel interesat a luat cunostinta, potrivit lit. a), de eliberarea sau distribuirea sumelor pe care le contesta.
    (2) Contestatia prin care o terta persoana pretinde ca are un drept de proprietate sau un alt drept real asupra bunului urmarit poate fi introdusa cel mai tarziu in termen de 15 zile dupa efectuarea executarii.
    (3) Neintroducerea contestatiei in termenul prevazut la alin. (2) nu il impiedica pe cel de-al treilea sa isi realizeze dreptul pe calea unei cereri separate, potrivit dreptului comun.";
    - Art. 170: (1) La judecarea contestatiei instanta va cita si organul de executare in a carui raza teritoriala se gasesc bunurile urmarite ori, in cazul executarii prin poprire, isi are sediul sau domiciliul tertul poprit.
    (2) La cererea partii interesate instanta poate decide, in cadrul contestatiei la executare, asupra impartirii bunurilor pe care debitorul le detine in proprietate comuna cu alte persoane.
    (3) Daca admite contestatia la executare, instanta, dupa caz, poate dispune anularea actului de executare contestat sau indreptarea acestuia, anularea ori incetarea executarii insesi, anularea sau lamurirea titlului executoriu ori efectuarea actului de executare a carui indeplinire a fost refuzata.
    (4) In cazul anularii actului de executare contestat sau al incetarii executarii insesi si al anularii titlului executoriu, instanta poate dispune prin aceeasi hotarare sa i se restituie celui indreptatit suma ce i se cuvine din valorificarea bunurilor sau din retinerile prin poprire.
    (5) In cazul respingerii contestatiei contestatorul poate fi obligat, la cererea organului de executare, la despagubiri pentru pagubele cauzate prin intarzierea executarii, iar cand contestatia a fost exercitata cu rea-credinta, el va fi obligat si la plata unei amenzi de la 500.000 lei la 10.000.000 lei.";
    - Art. 183 alin. (1) lit. a): "(1) Organul de solutionare competent poate suspenda, prin decizie motivata, solutionarea cauzei atunci cand:
    a) organul care a efectuat activitatea de control a sesizat organele in drept cu privire la existenta indiciilor savarsirii unei infractiuni a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa;";
    - Art. 184: "(1) Introducerea contestatiei pe calea administrativa de atac nu suspenda executarea actului administrativ fiscal.
    (2) Organul de solutionare a contestatiei poate suspenda executarea actului administrativ atacat pana la solutionarea contestatiei, la cererea temeinic justificata a contestatorului.
    (3) Daca se suspenda executarea unei decizii referitoare la baza de impunere, atunci se va suspenda si executarea deciziei de impunere ulterioare.
    (4) Organele de solutionare pot dispune instituirea masurilor asiguratorii de catre organul fiscal competent in conditiile prezentului cod."
    De asemenea, in incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale, instanta de judecata a retinut ca obiect al exceptiei de neconstitutionalitate si art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, cu toate ca la data invocarii exceptiei acesta era abrogat expres prin dispozitiile art. I pct. 115 din Legea nr. 174/2004.
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate textele de lege criticate contravin art. 21 din Constitutie privind accesul liber la justitie si art. 126 din Constitutie, referitor la instantele judecatoresti.
    Din examinarea exceptiei de neconstitutionalitate rezulta urmatoarele:
    Desi la data invocarii exceptiei de neconstitutionalitate art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 era abrogat expres, prin art. I pct. 115 din Legea nr. 174/2004 instanta de judecata a sesizat Curtea Constitutionala si cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor acestui articol. Continutul sau nefiind preluat in actul normativ abrogator, exceptia urmeaza sa fie respinsa ca inadmisibila, intrucat, in conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor (...) privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare [...]".
    In ceea ce priveste criticile de neconstitutionalitate ale celorlalte texte de lege ce formeaza obiectul exceptiei nu se poate retine temeinicia acestora. Sustinerea autorului, conform careia in cadrul procedurii contestatiei la executarea silita nu se prevede posibilitatea contestatorului de a adresa instantelor de judecata cerere de suspendare a executarii hotararii pronuntate in cadrul procedurii fiscale, trebuie analizata prin prisma ansamblului legislatiei ce reglementeaza solutionarea contestatiei la executarea silita. Astfel, contestatorul are posibilitatea de a introduce o asemenea cerere, in temeiul art. 403 si 581 din Codul de procedura civila, precum si al art. 9 din Legea contenciosului administrativ nr. 29/1990. Din aceasta perspectiva, dreptul sau de liber acces la justitie, garantat de art. 21 din Constitutie, poate fi pe deplin valorificat, neputandu-se retine incalcarea dispozitiilor constitutionale mentionate. Mai mult decat atat, art. 187 din Codul de procedura fiscala confera contestatorului dreptul de a ataca la instanta de contencios administrativ decizia de suspendare a procedurii de solutionare a contestatiei pe cale administrativa, emisa de organul competent.
    Nu este justificata nici critica de neconstitutionalitate intemeiata pe prevederile art. 126 din Constitutie. Privitor la acest aspect, Curtea Constitutionala a statuat prin Decizia nr. 409 din 12 noiembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.063 din 16 noiembrie 2004, urmatoarele: "Asemenea proceduri, in care solutionarea plangerilor si a contestatiilor introduse de persoanele interesate este atribuita insusi organului care a emis actul atacat sau organului ierarhic superior acestuia, nu intrunesc elementele definitorii ale activitatii de jurisdictie - caracterizata prin solutionarea de catre un organ independent si impartial a litigiilor privind existenta, intinderea sau exercitarea drepturilor subiective -, ele fiind specifice functiei administrative.
    Actele de solutionare de catre organele administrative a contestatiilor, respectiv a reclamatiilor formulate potrivit dispozitiilor din Codul de procedura fiscala, nu sunt, asadar, acte de jurisdictie, ci acte administrative supuse cenzurii instantei de judecata."

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d), precum si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    I. Respinge ca inadmisibila exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Kronmat" - S.R.L. din Brasov in Dosarul nr. 1.553/COM/2004 al Tribunalului Brasov - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    II. Respinge ca neintemeiata exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 168 - 170, art. 183 alin. (1) lit. a) si ale art. 184 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar al aceleiasi instante.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 16 decembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Valentina Barbateanu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 550/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 550 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 550/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu