Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 545 din  7 decembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 85 din 25 ianuarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Ion Tiuca              - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de instanta, din oficiu, in Dosarul nr. 1.799/2004 al Tribunalului Mures.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In acest sens arata ca nu oricine si oricand poate exercita o profesie, meserie sau ocupatie, pentru unele dintre acestea fiind nevoie de anumite avize, autorizatii sau atestari, fara ca prin aceasta sa se incalce dispozitiile constitutionale invocate in motivarea exceptiei. Persoanele care opteaza pentru exercitarea unor profesii sau meserii pentru care reglementarile legale cer si existenta avizului, autorizatiei ori atestarii se afla intr-o situatie diferita fata de celelalte categorii de salariati carora nu li se cer aceste documente in momentul incadrarii in functie, ceea ce justifica, in mod obiectiv si rezonabil, tratamentul juridic diferit. De asemenea, nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia dispozitiile art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii incalca principiul constitutional al liberului acces la justitie. Astfel, dispozitiile art. 56 lit. h) din Codul muncii nu opresc persoana interesata de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparata si de a se prevala de toate garantiile procesuale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 17 august 2004, pronuntata in Dosarul nr. 1.799/2004, Tribunalul Mures a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de instanta, din oficiu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate Tribunalul Mures sustine ca dispozitia de lege criticata vine in contradictie cu dispozitiile art. 1 alin. (3) si (4), art. 11, art. 15 alin. (1), art. 16 alin. (1), art. 20, art. 21 alin. (1), (2) si (3), art. 41 alin. (1), art. 53 si art. 124 alin. (2) din Constitutie, deoarece salariatul nu are la dispozitie o contestatie impotriva angajatorului in cazul incetarii de drept a contractului individual de munca, o astfel de contestatie fiind inadmisibila prin prisma prevederilor art. 283 alin. (1) lit. a) din Codul muncii. De asemenea, sustine ca dispozitiile art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, pe de o parte, elimina egalitatea de arme si de sanse intre salariat si angajator, iar pe de alta parte, instanta nu mai poate fi impartiala datorita efectelor obligatorii ale actului administrativ, emis de un tert. Totodata, introducerea de catre salariat a unei actiuni in contencios administrativ nu ar opri producerea de drept a efectelor dispozitiilor art. 56 lit. h) din Codul muncii, repunerea in situatia anterioara nefiind permisa decat in cazul concedierii, nu si in ipoteza incetarii de drept a contractului. Textul de lege criticat restrange si in mod nejustificat, disproportionat si discriminatoriu exercitarea dreptului la munca si, de asemenea, creeaza o discriminare intre salariatii carora li se retrage avizul, autorizatia sau atestarea si ceilalti salariati, care prin promovarea unor conflicte de drepturi pot obtine de la angajator restabilirea exercitarii dreptului fundamental la munca.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca accesul la justitie nu este ingradit in nici un fel, angajatul putandu-se adresa instantei judecatoresti, care in acest caz va verifica incetarea de drept a contractului, respectiv interventia retragerii avizului, autorizatiei sau atestarii necesare. De asemenea, sustinerea potrivit careia dreptul la munca este ingradit deoarece incetarea exercitarii dreptului la munca opereaza de drept nu poate fi admisa, avand in vedere ca situatia prevazuta la art. 56 lit. h) din Codul muncii, ca si celelalte cazuri de la art. 56, sunt situatii obiective care atrag incetarea de drept a contractului de munca, fara a fi necesara indeplinirea unei formalitati.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a art. 56 lit. h) din Codul muncii, fata de art. 16 alin. (1) din Constitutie, arata ca aceasta nu este intemeiata, deoarece salariatii care, pentru exercitarea profesiei, au nevoie de obtinerea prealabila a unui aviz, a unei autorizatii sau a unei atestari se afla intr-o situatie diferita fata de ceilalti salariati, ceea ce justifica, in mod obiectiv si rezonabil, aplicarea unui tratament juridic diferit, constand in modalitati distincte de incetare a raporturilor de munca. Fata de invocarea dispozitiilor art. 21 alin. (1) din Constitutie, arata ca prevederile legale criticate nu aduc atingere sub nici un aspect accesului liber la justitie. Astfel, dispozitiile art. 56 lit. h) din Codul muncii nu opresc persoana interesata de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparata si de a se prevala de toate garantiile procesuale. Cat priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 lit. h) din Codul muncii fata de prevederile art. 41 alin. (1) si (2) din Constitutie, arata ca stabilirea, prin textele de lege criticate, a unor cauze de incetare de drept a contractului individual de munca nu ingradeste dreptul la munca si libertatea alegerii profesiei sau a locului de munca. Prin reglementarea unor conditii speciale pentru exercitarea unor profesii, respectiv obtinerea prealabila de avize, autorizatii sau aprobari, nu se incalca prevederile art. 41 din Constitutie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Textul de lege criticat are urmatorul continut: "Contractul individual de munca inceteaza de drept: [...] h) de la data retragerii de catre autoritatile sau organismele competente a avizelor, autorizatiilor ori atestarilor necesare pentru exercitarea profesiei;".
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile art. 1 alin. (3) si (4), art. 11, art. 15 alin. (1), art. 16 alin. (1), art. 20, art. 21 alin. (1), (2) si (3), art. 41 alin. (1), art. 53 si ale art. 124 alin. (2) din Constitutia Romaniei, ce au urmatorul continut:
    - Art. 1 alin. (3) si (4): "(3) Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate.
    (4) Statul se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului puterilor - legislativa, executiva si judecatoreasca - in cadrul democratiei constitutionale.";
    - Art. 11: "(1) Statul roman se obliga sa indeplineasca intocmai si cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele la care este parte.
    (2) Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.
    (3) In cazul in care un tratat la care Romania urmeaza sa devina parte cuprinde dispozitii contrare Constitutiei, ratificarea lui poate avea loc numai dupa revizuirea Constitutiei.";
    - Art. 15 alin. (1): "Cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevazute de acestea.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 21 alin. (1), (2) si (3): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 41 alin. (1): "Dreptul la munca nu poate fi ingradit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca este libera.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 124 alin. (2): "Justitia este unica, impartiala si egala pentru toti."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca dispozitia de lege criticata se refera la unul din cazurile in care contractul individual de munca inceteaza de drept, si anume de la data retragerii de catre autoritatile sau organismele competente a avizelor, autorizatiilor ori atestarilor care sunt necesare unei persoane pentru exercitarea profesiei. Curtea observa ca libertatea alegerii profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca intra in continutul dreptului la munca, Constitutia dand fiecarei persoane posibilitatea de a-si alege profesia, meseria sau ocupatia si, desigur, de a-si alege singura locul de munca.
    Curtea retine ca dispozitiile constitutionale referitoare la alegerea libera a profesiei, a meseriei sau a ocupatiei, precum si a locului de munca nu poate fi interpretata in sensul ca orice persoana, oricand poate opta pentru exercitarea unei profesii ori a unei meserii sau pentru alegerea oricarui loc de munca fara a avea pregatirea si calificarea corespunzatoare ori fara a face dovada ca a obtinut avizul, autorizatia sau atestatul, in cazul in care pentru exercitarea unei profesii sau meserii se cere, pe langa absolvirea studiilor ori calificarea necesara, si acest lucru. Obtinerea acestor avize, autorizatii sau atestari este motivata de specificul fiecarei profesii sau meserii care presupune o calificare corespunzatoare, precum si anumite aptitudini pe care cel ce doreste sa exercite acea meserie sau profesie trebuie sa le aiba, tocmai pentru indeplinirea sarcinilor de la locul de munca ales. Retragerea avizului, autorizatiei sau atestatului de catre autoritatea sau organismul competent se face numai in momentul in care nu mai sunt indeplinite conditiile din momentul acordarii acestora. Astfel, Curtea nu poate retine critica potrivit careia dispozitiile art. 56 lit. h) din Codul muncii incalca prevederile art. 41 alin. (1) din Constitutie.
    De asemenea, Curtea observa ca atat emiterea avizelor, autorizatiei sau atestatelor, cat si retragerea acestora se fac de catre autoritatile sau organismele competente in anumite cazuri si conditii stabilite de lege, in mod obiectiv, aceasta retragere avand ca efect incetarea de drept a contractului individual de munca ce se materializeaza intr-un act administrativ al angajatorului. Acest act, daca a fost emis in mod abuziv, cu nerespectarea dispozitiilor legale, poate fi contestat in justitie de cel interesat.
    Totodata, Curtea retine ca instanta judecatoreasca investita va solutiona acest litigiu cu respectarea tuturor regulilor si garantiilor procedurale care asigura desfasurarea unui proces echitabil, fiind obligata sa aplice in mod impartial, potrivit art. 124 alin. (3) din Constitutie, dispozitiile de lege care au legatura cu acest litigiu, fara a se incalca in vreun fel principiul constitutional al liberului acces la justitie. De asemenea, Curtea observa ca, potrivit dispozitiilor art. 52 alin. (1) din Legea fundamentala, "persoana vatamata intr-un drept al sau ori intr-un interes legitim, de o autoritate publica, printr-un act administrativ sau prin nesolutionarea in termenul legal a unei cereri, este indreptatita sa obtina recunoasterea dreptului pretins sau a interesului legitim, anularea actului si repararea pagubei". Astfel, in cazul in care salariatul se considera vatamat in drepturile sau in interesele sale legitime prin actul administrativ al autoritatii, care nu ii acorda sau ii retrage avizul, autorizatia sau atestarea, poate cere in justitie recunoasterea dreptului pretins sau interesului legitim, anularea actului si repararea pagubei suferite, in conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) din Constitutie.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate potrivit careia dispozitiile de lege criticate vin in contradictie cu prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, Curtea constata ca nici aceasta nu este intemeiata.
    Persoanele care opteaza pentru exercitarea unor profesii sau meserii si pentru incadrarea in functii pentru care reglementarile legale cer si existenta avizului, autorizatiei ori atestarii din partea unor autoritati de specialitate se afla intr-o situatie diferita fata de celelalte categorii de salariati carora nu li se cer aceste documente in momentul incadrarii in functie, ceea ce justifica, in mod obiectiv si rezonabil, tratamentul juridic diferit. Astfel, retragerea de catre autoritatea care le-a emis a avizului, autorizatiei ori atestarii, in momentul in care constata ca nu mai sunt indeplinite conditiile acordarii, retragere ce determina incetarea de drept a contractului individual de munca pentru incheierea caruia existenta acestor documente era o conditie obligatorie, nu reprezinta un tratament juridic discriminator, in sensul interzis de art. 16 alin. (1) din Constitutie, ci aplicarea unui tratament juridic diferentiat in raport cu situatia diferita in care se afla anumite categorii de persoane. De asemenea, Curtea retine ca in momentul incheierii contractului individual de munca persoanele ce incheie acest contract sunt constiente de existenta conditiei obligatorii a obtinerii avizului, autorizatiei sau atestatului, in lipsa carora nu pot fi numite in functie, precum si de consecintele retragerii acestor documente, care se materializeaza in incetarea de drept a contractului individual de munca.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate potrivit careia dispozitiile de lege criticate vin in contradictie cu prevederile art. 15 alin. (1) din Constitutie, Curtea constata ca nici aceasta nu este intemeiata, nimeni neputand pretinde inamovibilitate sau stabilitate intr-o functie, fara indeplinirea criteriilor si conditiilor legale.
    In ceea ce priveste pretinsa incalcare a dispozitiilor art. 53 din Constitutie, Curtea retine ca acestea sunt aplicabile numai in ipoteza in care exista o restrangere a exercitarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor, restrangere care, astfel cum s-a aratat anterior, nu s-a constatat.
    Fata de invocarea dispozitiilor art. 11 si 20 din Constitutie, Curtea constata ca instanta nu a indicat dispozitiile internationale considerate a fi incalcate de dispozitiile art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, astfel ca nu poate fi retinuta nici aceasta critica de neconstitutionalitate.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 56 lit. h) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de instanta, din oficiu, in Dosarul nr. 1.799/2004 al Tribunalului Mures.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 7 decembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 545/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 545 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 545/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu