Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 53*) din 18 mai 1994

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 312 din  9 noiembrie 1994


SmartCity3


    *) Definitiva prin nerecurare

    Viorel Mihai Ciobanu   - presedinte
    Mihai Constantinescu   - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Raul Petrescu          - procuror
    Florentina Geangu      - magistrat-asistent.

    Pe rol solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. 5 si alin. 6 din Legea nr. 32/1991, republicata*), invocata de Federatia sindicatelor libere din morarit si panificatie in cauza ce formeaza obiectul Dosarului nr. 266/1993 al Tribunalului Municipiului Bucuresti - Sectia contencios administrativ.
    La apelul nominal facut in sedinta publica partile au fost lipsa.
    Procedura legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, presedintele completului da cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care pune concluzii de respingere a exceptiei.

    CURTEA CONSTITUTIONALA
deliberand asupra exceptiei de neconstitutionalitate invocata, retine urmatoarele:
    Federatia sindicatelor libere din morarit si panificatie a invocat, in fata Tribunalului Municipiului Bucuresti - Sectia contencios administrativ, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 7 alin. 5 si 6 din Legea nr. 32/1991 privind impozitul pe salarii, aratand ca prin textele de lege amintite sunt incalcate dispozitiile art. 4 alin. (2) si ale art. 53 alin. (2) din Constitutie, care consacra principiul egalitatii cetatenilor si cel al justei asezari a sarcinilor fiscale. Se considera ca Legea nr. 32/1991 este o lege organica si, drept urmare, Guvernul nu poate fi imputernicit sa modifice grila de impozitare, aceasta atributie revenind Parlamentului. De asemenea, se sustine ca prin dispozitiile art. 7 alin. 5 din legea sus-amintita este incalcat principiul constitutional al egalitatii in drepturi a cetatenilor, deoarece pentru salariatii care realizeaza venituri in valuta impozitul se calculeaza in lei si se incaseaza in valuta. Se apreciaza ca prin Legea nr. 32/1991 se instituie aplicarea unei fiscalitati excesive masei salariale in raport cu prevederile Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit, care stabileste pentru agentii economici un grad de fiscalitate mult mai redus.
    Prin Incheierea din 30 iunie 1994, Tribunalul Municipiului Bucuresti - Sectia contencios administrativ a sesizat Curtea cu solutionarea exceptiei, exprimandu-si opinia in sensul respingerii acesteia ca fiind neintemeiata.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, au fost solicitate puncte de vedere celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
    In punctul de vedere primit de la Guvern se solicita respingerea exceptiei ca urmare a faptului ca Legea nr. 32/1991 este ordinara si nu organica (avand in vedere dispozitiile art. 72 din Constitutie), iar nemodificarea grilei de impozitare ar duce la pagubirea salariatilor in cazul indexarilor, apoi calculul impozitelor este normal sa se faca in lei pentru ca moneda nationala este leul (art. 136 din Constitutie) si, in sfarsit, invocarea Legii privind impozitul pe profit in comparatie  cu cea privind impozitul pe salarii este nejustificata, in speta cele doua reglementari avand obiecte total diferite.
    Senatul si Camera Deputatilor nu au comunicat punctul lor de vedere.

    CURTEA CONSTITUTIONALA,
examinind incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul judecatorului-raportor, prevederile art. 7 alin. 5 si alin. 6 din Legea nr. 32/1991, precum si dispozitiile Constitutiei si ale Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea constata ca este competenta sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate deoarece textul de lege ce face obiectul acesteia a fost adoptat prin Legea nr. 35/1993.
    In motivarea exceptiei se sustine ca Legea nr. 32/1991 este o lege organica. Prevederile referitoare la impozite si taxe se stabilesc insa, potrivit art. 138 din Constitutie, prin lege ordinara, astfel cum s-a statuat prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 5/1992, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 173 din 22 iulie 1992. De aceea motivul invocat este nefondat, domeniile rezervate legii organice fiind limitativ prevazute de Constitutie in art. 72 alin. (3) si de stricta interpretare.
    In legatura cu prevederile art. 7 alin. 6 din Legea nr. 32/1991, se constata ca prin indexare nu se modifica grila de impozitare, asa cum se arata in motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, ci se actualizeaza nivelul venitului salarial impozabil, in corelare cu cresterea indicelui de inflatie. Este adevarat ca impozitul creste, dar aceasta numai ca urmare a cresterii bazei de impozitare.
    Deci indexarea este menita sa asigure semnificatia initiala a prevederilor adoptate de legiuitor in conditiile inflatiei.
    Astfel incat nici sub acest aspect motivul de neconstitutionalitate nu poate fi retinut.
    In ce priveste sustinerea conform careia fiscalitatea asupra salariilor ar fi excesiva in raport cu prevederile Legii nr. 12/1991 privind impozitul pe profit, Curtea constata ca, pe fond, sunt elemente de ordin economic total diferite, care au condus la reglementarile cuprinse in cele doua legi. In consecinta, nu se poate sustine ca se incalca principiul constitutional al egalitatii in drepturi a cetatenilor, prevazut la art. 16 din Constitutie, deoarece cele doua legi - Legea nr. 12/1991 si Legea nr. 32/1991 - au obiecte de reglementare diferite si ele se aplica egal tuturor cetatenilor ce intra sub incidenta fiecareia dintre ele. Principiul egalitatii in fata legii presupune instituirea unui tratament egal pentru situatii care, in functie de scopul urmarit, nu sunt diferite. De aceea el nu exclude ci, dimpotriva, presupune solutii diferite pentru situatii diferite.
    In legatura cu contestarea constitutionalitatii art. 7 alin. 5 din Legea nr. 32/1991 se constata ca, intrucat obiectul procesului este legat de plata unor ajutoare, prevederea legala respectiva nu constituie o dispozitie de care depinde judecarea cauzei, in sensul art. 23 alin. (2) din  Legea nr. 47/1992, astfel incat exceptia, sub acest aspect, urmeaza a fi respinsa.
    Fata de cele aratate, potrivit art. 144 lit. c) din Constitutie, art. 13 lit. A. c) si art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:
    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 7 alin. 5 si alin. 6 din Legea nr. 32/1991, invocata de Federatia sindicatelor libere din morarit si panificatie in cauza ce formeaza obiectul Dosarului nr. 266/1993 al Tribunalului Municipiului Bucuresti - Sectia contencios administrativ.
    Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare.
    Pronuntata in sedinta publica, astazi, 18 mai 1994.
-----------------
    *) Legea nr. 32/1991 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 140 din 29 iunie 1993.

               PRESEDINTE,
               prof. univ. dr. Viorel Mihai Ciobanu

                               Magistrat-asistent,
                               Florentina Geangu

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 53/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 53 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 53/1994
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu