Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 518 din 11 octombrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004 privind stimularea privatizarii si dezvoltarii societatilor comerciale din domeniul agriculturii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 999 din 10 noiembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Florentina Balta       - procuror
    Irina Loredana Lapadat - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004 privind stimularea privatizarii si dezvoltarii societatilor comerciale din domeniul agriculturii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Vitivinicola Basarabi" - S.A. in Dosarul nr. 526/CA/2004 al Tribunalului Constanta - Sectia de contencios administrativ.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor. Procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Curtea dispune a se face apelul si in dosarele Curtii Constitutionale nr. 536D/2005 si nr. 537D/2005, in care acelasi autor a ridicat aceeasi exceptie.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor. Procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate care fac obiectul dosarelor nr. 535D/2005, nr. 536D/2005 si nr. 537D/2005 au continut identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii acestora.
    Reprezentantul Ministerului Public este de acord cu masura conexarii.
    Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, dispune conexarea dosarelor nr. 536D/2005 si nr. 537D/2005 la Dosarul nr. 535D/2005, care a fost primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, presedintele acorda cuvantul pe fond.
    Reprezentantul Ministerului Public arata ca, ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, prevederile legale criticate au fost abrogate expres prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2005 privind abrogarea dispozitiilor legale referitoare la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, astfel incat exceptia de neconstitutionalitate a devenit inadmisibila.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 24 ianuarie 2005 si din 31 ianuarie 2005, pronuntate in dosarele nr. 526/CA/2004, nr. 576/CA/2004 si nr. 601/CA/2004, Tribunalul Constanta - Sectia de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004 privind stimularea privatizarii si dezvoltarii societatilor comerciale din domeniul agriculturii. Exceptia a fost ridicata, in toate dosarele de mai sus, de Societatea Comerciala "Vitivinicola Basarabi" - S.A.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca, potrivit dispozitiilor art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004, beneficiaza de facilitati la plata obligatiilor bugetare restante doar acele societati comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului, precum si terenuri ale altor proprietari, persoane fizice si/sau juridice, privatizate sau in curs de privatizare la data intrarii in vigoare a Legii nr. 190/2004. In opinia autorului exceptiei, acest text de lege contravine principiilor constitutionale ale egalitatii cetatenilor in fata legii, precum si al economiei de piata. Se arata ca textul de lege criticat "favorizeaza in mod evident societatile comerciale ce urmeaza a fi privatizate, in detrimentul celor privatizate anterior", si genereaza concurenta neloiala pe un anumit segment de piata, deoarece facilitatile acordate la privatizare investitorilor care au preluat societati inainte de intrarea in vigoare a Legii nr. 190/2004 nu sunt egale cu facilitatile acordate celor care vor prelua astfel de societati dupa intrarea in vigoare a legii.
    Tribunalul Constanta - Sectia de contencios administrativ apreciaza ca textul de lege criticat este in conformitate cu dispozitiile art. 135 din Constitutie, care acorda legiuitorului posibilitatea de a stabili regimul juridic al obligatiilor bugetare restante sau de a acorda inlesniri la plata acestora. In opinia instantei de judecata, nu poate fi primita critica de neconstitutionalitate ce vizeaza incalcarea art. 16 alin. (1) din Constitutie, deoarece Curtea Constitutionala nu se poate pronunta asupra unei omisiuni de reglementare.
    Potrivit art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul arata ca textul de lege criticat a fost abrogat ulterior invocarii exceptiei de neconstitutionalitate, prin art. I pct. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 8 aprilie 2005, astfel incat exceptia este inadmisibila.
    Avocatul Poporului apreciaza ca, in temeiul art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila, deoarece prevederile legale criticate au fost abrogate prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2005.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004 privind stimularea privatizarii si dezvoltarii societatilor comerciale din domeniul agriculturii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004.
    Prevederile legale criticate au urmatorul continut:
    - Art. 1: "(1) Societatile comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului, precum si terenuri ale altor proprietari, persoane fizice si/sau juridice, privatizate sau in curs de privatizare la data intrarii in vigoare a prezentei legi, beneficiaza de urmatoarele facilitati:
    a) scutirea de la plata obligatiilor bugetare restante la data de 30 a lunii in care s-a semnat contractul de privatizare, reprezentand: impozite, taxe, contributii si alte venituri bugetare, precum si cele datorate fondurilor speciale;
    b) scutirea de la plata obligatiilor restante la data de 30 a lunii in care s-a semnat contractul de privatizare, fata de bugetele locale, reprezentand taxe si impozite locale;
    c) scutirea de la plata majorarilor de intarziere si a penalitatilor de orice fel aferente obligatiilor bugetare restante la data la care s-a semnat contractul de privatizare;
    d) scutirea de la plata penalitatilor si majorarilor de intarziere aferente redeventei datorate Agentiei Domeniilor Statului, precum si reesalonarea redeventei restante pe o perioada de pana la 5 ani, cu o perioada de gratie de un an.
    (2) Beneficiaza de inlesnirile acordate conform prevederilor prezentei legi numai concesionarii care nu inregistreaza debite restante fata de Agentia Domeniilor Statului pentru perioada de dupa privatizare, in baza contractelor de concesiune incheiate."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate prevederile legale criticate contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1) si ale art. 135 din Constitutie, al caror continut este urmatorul:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 135: "(1) Economia Romaniei este economie de piata, bazata pe libera initiativa si concurenta.
    (2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie;
    b) protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara;
    c) stimularea cercetarii stiintifice si tehnologice nationale, a artei si protectia dreptului de autor;
    d) exploatarea resurselor naturale, in concordanta cu interesul national;
    e) refacerea si ocrotirea mediului inconjurator, precum si mentinerea echilibrului ecologic;
    f) crearea conditiilor necesare pentru cresterea calitatii vietii;
    g) aplicarea politicilor de dezvoltare regionala in concordanta cu obiectivele Uniunii Europene."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala retine ca, ulterior sesizarii sale prin incheierile din 24 ianuarie 2005 si din 31 ianuarie 2005, prevederile art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004 privind stimularea privatizarii si dezvoltarii societatilor comerciale din domeniul agriculturii au fost abrogate expres prin art. I pct. 9 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 26/2005 privind abrogarea dispozitiilor legale referitoare la acordarea inlesnirilor la plata obligatiilor bugetare restante, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 296 din 8 aprilie 2005.
    Prin urmare, dispozitia de lege criticata de autorul exceptiei de neconstitutionalitate nu este in vigoare. Pe cale de consecinta, exceptia de neconstitutionalitate a devenit inadmisibila si nu mai poate fi supusa controlului de constitutionalitate, deoarece, potrivit dispozitiilor art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti sau de arbitraj comercial privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare (...)."

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 alin. (1) si (2) din Legea nr. 190/2004 privind stimularea privatizarii si dezvoltarii societatilor comerciale din domeniul agriculturii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Vitivinicola Basarabi" - S.A. in dosarele nr. 526/CA/2004, nr. 576/CA/2004 si nr. 601/CA/2004 ale Tribunalului Constanta - Sectia de contencios administrativ.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 11 octombrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat-asistent,
                              Irina Loredana Lapadat

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 518/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 518 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 518/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu