Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 514 din 9 aprilie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, ale art. 94 alin. (1) lit. a) si b) ?i art. 96 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, precum si ale art. 95 alin. (1) si art. 96 din aceeasi ordonanta de urgenta, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 373 din 3 iunie 2009



Ioan Vida                                          - preşedinte

Nicolae Cochinescu                         -judecător

Aspazia Cojocaru                            -judecător

Acsinte Gaspar                                -judecător

Petre Lăzăroiu                                 -judecător

Ion Predescu                                    -judecător

Puskas Valentin Zoltan                    -judecător

Augustin Zegrean                            -judecător

Simona Ricu                                    - procuror

Marieta Safta                                   - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, precum şi ale art. 87 alin. (1), art. 88, art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 96 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, excepţie ridicată de Ion Ion în Dosarul nr. 8.646/300/2008 al Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti.

La apelul nominal lipsesc părţile, faţă de care procedura de citare este legal îndeplinită.

Cauza se află în stare de judecată.

Reprezentantul Ministerului Public, învederând că art. 94 alin. (1) lit. a) şi b), precum şi art. 96 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 au fost abrogate prin Legea nr. 49/2006, pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca inadmisibilă, în ceea ce priveşte aceste texte legale. Mai arată că soluţiile legislative consacrate de art. 87 alin. (1) şi art. 88 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă au fost preluate, ca urmare a aprobării şi republicării ulterioare a actului normativ, în art. 95 alin. (1) şi art. 96 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată. Cu privire la aceste texte legale, precum şi cu privire la dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, se apreciază că sunt constituţionale, întrucât nu încalcă prevederile din Constituţie şi din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale invocate.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

Prin Incheierea din 15 septembrie 2008, pronunţată în Dosarul nr. 8.646/300/2008, Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, precum şi ale art. 87 alin. (1), art. 88, art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 96 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, excepţie ridicată de Ion Ion.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate se susţin, în esenţă, următoarele:

-  art. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 şi art. 87 alin. (1) şi art. 88 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 creează o inegalitate între cetăţeni, deoarece prevăd consecinţe diferite ale sancţiunii aplicate, după cum a fost dată verbal sau scris, şi nu precizează în ce condiţii se aplică avertismentul verbal, respectiv cel scris;

-  art. 16 şi art. 21 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, precum şi art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 determină scindarea nejustificată a procesului şi tergiversarea soluţionării acestuia, întrucât pun în sarcina organului constatator şi, implicit a instanţei de judecată, obligaţia de a verifica antecedentele contravenţionale ale contravenientului, fără a condiţiona această cerinţă de un anumit termen, ceea ce încalcă securitatea şi stabilitatea raporturilor juridice şi a efectelor actelor normative;

- art. 5 şi 34 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, precum şi art. 87, 88 şi art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 împiedică liberul acces la justiţie, întrucât nu prevăd reguli de procedură clare cu privire la condiţiile şi termenele în care justiţiabilii îşi pot exercita drepturile procesuale;

-  art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, obligând instanţa să soluţioneze cauza grabnic, încalcă dreptul la un proces echitabil, dreptul la apărare şi normele constituţionale privind înfăptuirea justiţiei;

-  art. 34 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 instituie prezumţia relativă de adevăr şi legalitate a procesului-verbal de contravenţie, ceea ce încalcă prezumţia de nevinovăţie şi dreptul la un proces echitabil, sens în care este şi jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului (Cauza Anghel împotriva României, 2007);

art. 32 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, stabilind competenţa de soluţionare a plângerilor contravenţionale în favoarea judecătoriei, încalcă dispoziţiile constituţionale ale art. 52 privind dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, precum şi pe cele ale art. 126 privind instanţele judecătoreşti, deoarece instituie o excepţie nepermisă de Legea fundamentală în ceea ce priveşte controlul judecătoresc al actelor administrative.

Judecătoria Sectorului 2 Bucureşti apreciază că excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 criticate în cauză este neîntemeiată, arătând că textele de lege criticate nu intră în contradicţie cu principiile constituţionale, respectiv cu cele din actele internaţionale invocate, inclusiv prin referirea şi la jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului în această materie. în ceea ce priveşte excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, se apreciază că este întemeiată, deoarece această ordonanţă reglementează în domeniul legilor organice (contenciosul administrativ), în contradicţie cu prevederile art. 115 din Constituţie.

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

Avocatul Poporului consideră că dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 sunt constituţionale, întrucât nu încalcă prevederile din Constituţie şi din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale invocate. In ceea ce priveşte textele din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 criticate, precizează că art. 94 alin. (1) lit. a) şi b), precum şi art. 96 alin. (1) au fost abrogate prin Legea nr. 49/2006, astfel încât excepţia de neconstituţionalitate a acestor texte legale este inadmisibilă. In ceea ce priveşte soluţiile legislative consacrate de art. 87 alin. (1) şi art. 88 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, acestea au fost preluate, ca urmare a aprobării şi republicării ulterioare a actului normativ, în art. 95 alin. (1) şi art. 96 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată. Cu privire la aceste texte legale, se apreciază că sunt constituţionale.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile procurorului, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate, astfel cum rezultă din încheierea de sesizare, îl constituie dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cele ale art. 87 alin. (1), art. 88, art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 96 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, în redactarea anterioară aprobării acesteia prin Legea nr. 49/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246 din 20 martie 2006.

In ceea ce priveşte dispoziţiile din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 criticate, Curtea constată că, anterior sesizării sale prin Incheierea din 15 septembrie 2008, au fost abrogate, prin Legea nr. 49/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246 din 20 martie 2006, dispoziţiile art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 potrivit cărora „Art. 94. - (1) Suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule se dispune:

a) pentru o perioadă de 30 de zile, dacă în decurs de un an titularul permisului de conducere a săvârşit contravenţii care cumulează 15 puncte de penalizare;

b) pentru o perioadă de 60 de zile, dacă în decurs de 6 luni de la data expirării duratei de suspendare titularul permisului de conducere a săvârşit contravenţii care cumulează 10 puncte de penalizare."

De asemenea, prin acelaşi act normativ au fost abrogate şi dispoziţiile art. 96 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, criticate de autorul excepţiei, potrivit cărora, „Art. 96. - In cazul concursului de contravenţii care întrunesc mai mult de 15 puncte de penalizare, perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se compune din însumarea perioadelor corespunză­toare fiecărei fapte, calculate în condiţiile stabilite prin regulament, fără ca această perioadă să depăşească 90 de zile."

Curtea mai constată că, ulterior modificării şi completării prin Legea nr. 49/2006, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 a fost republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu renumerotarea textelor, iar soluţiile legislative de principiu cuprinse în art. 87 alin. (1) şi art. 88, criticate de autorul excepţiei, au fost preluate de art. 95 alin. (1) şi art. 96 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată.

Ulterior republicării, dispoziţiile art. 96 alin. (2) lit. f) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă au fost abrogate prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69 din 28 iunie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I nr. 443 din 29 iunie 2007, iar cele ale art. 96 alin. (6) lit. d) au fost constatate ca fiind neconstituţionale, prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 661 din 4 iulie 2007, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 525 din 2 august 2007.

Aşa fiind, Curtea urmează să se pronunţe asupra textelor de lege criticate în noua redactare şi numerotare a textelor, respectiv asupra art. 95 alin. (1) şi art. 96 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care au următorul cuprins:

-  Art. 95 alin. (1): „Incălcarea dispoziţiilor prezentei ordonanţe de urgenţă, altele decât cele care întrunesc elementele constitutive ale unei infracţiuni, constituie contravenţie şi se sancţionează cu avertisment ori cu amendă ca sancţiune principală şi, după caz, cu una dintre sancţiunile contravenţionale complementare prevăzute la art. 96 alin. (2).";

- Art. 96: „(1) Sancţiunile contravenţionale complementare au ca scop înlăturarea unei stări de pericol şi preîntâmpinarea săvârşirii altor fapte interzise de lege şi se aplică prin acelaşi proces-verbal prin care se aplică şi sancţiunea principală a amenzii sau avertismentului.

(2)    Sancţiunile contravenţionale complementare sunt următoarele:

a) aplicarea punctelor de penalizare;

b)  suspendarea exercitării dreptului de a conduce, pe timp limitat;

c)  confiscarea bunurilor destinate săvârşirii contravenţiilor prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă ori folosite în acest scop;

d) imobilizarea vehiculului;

e)   radierea din oficiu a înmatriculării sau înregistrării vehiculului, în cazurile prevăzute la art. 17 alin. (4);

f) [abrogat].

(3)  Pentru încălcarea unor norme la regimul circulaţiei, pe lângă sancţiunea principală sau, după caz, una dintre sancţiunile contravenţionale complementare prevăzute la alin. (2) lit. c), d) şi f), în cazurile prevăzute la art. 108 alin. (1) se aplică şi un număr de 2, 3, 4 sau 6 puncte de penalizare.

(4)   In cazul cumulului de 15 puncte de penalizare suspendarea exercitării dreptului de a conduce se dispune de către şeful poliţiei rutiere din judeţul sau municipiul Bucureşti care îl are în evidenţă pe titularul permisului de conducere.

(5)   Confiscarea se dispune de către poliţia rutieră prin procesul-verbal de constatare a contravenţiei, odată cu aplicarea sancţiunii amenzii.

(6)  Sunt supuse confiscării:

a)  mijloacele speciale de avertizare luminoase şi sonore deţinute, montate şi folosite pe alte autovehicule decât cele prevăzute la art. 32 alin. (2) şi (3);

b)   dispozitivele care perturbă funcţionarea mijloacelor tehnice de supraveghere a traficului;

c) plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare care nu corespund standardelor în vigoare şi care sunt montate pe vehicule;

d) [încetat efectele]

(7) Imobilizarea unui vehicul constă în scoaterea acestuia în afara părţii carosabile, pe acostament sau cât mai aproape de marginea drumului, şi punerea lui în imposibilitate de mişcare prin folosirea unor dispozitive tehnice sau a altor mijloace de blocare.

(8)  Imobilizarea unui vehicul se dispune de către poliţistul rutier, ca urmare a săvârşirii de către conducătorul acestuia a uneia dintre faptele prevăzute la art. 117 alin. (1)."

Dispoziţiile constituţionale invocate în susţinerea excepţiei sunt cele ale art. 1 alin. (3) privind statul român de drept, ale art. 11 - Dreptul internaţional şi dreptul intern, ale art. 15 alin. (2) privind principiul neretroactivităţii legii, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile, ale art. 16 privind egalitatea în drepturi, ale art. 21 privind accesul liber la justiţie, ale art. 23 alin. (11) privind prezumţia de nevinovăţie, ale art. 24 privind dreptul la apărare, ale art. 52 privind dreptul persoanei vătămate de o autoritate publică, ale art. 124 privind înfăptuirea justiţiei, ale art. 126 privind instanţele judecătoreşti, ale art. 129 privind folosirea căilor de atac, ale art. 135 alin. (2) lit. a) privind obligaţia statului de a asigura protecţia economiei de piaţă şi ale art. 20 referitoare la tratatele internaţionale privind drepturile omului, cu raportare la art. 6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil, art. 1 din Protocolul nr. 4 la Convenţie, Protocolul nr. 7 la Convenţie şi art. 11 din Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate astfel cum a fost formulată, Curtea constată următoarele:

I. Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 a mai făcut obiectul controlului de constituţionalitate exercitat de Curtea Constituţională, în raport de aceleaşi texte din Legea fundamentală şi faţă de motivări similare. In acest sens sunt, de exemplu, deciziile nr. 787 din 3 iulie 2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 583 din 4 august 2008, nr. 349 din 18 septembrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 780 din 6 noiembrie 2003, nr. 380 din 14 octombrie 2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 787 din 7 noiembrie 2003, şi nr. 270 din 22 iunie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 722 din 10 august 2004. Soluţia de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate pronunţată anterior de Curte, prin deciziile menţionate, precum şi considerentele care au fundamentat-o sunt valabile şi în prezenta cauză, deoarece nu au intervenit elemente noi.

II. In ceea ce priveşte art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 96 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, abrogate la data sesizării Curţii cu excepţia de neconstituţionalitate invocată în cauză, precum şi art. 96 alin. (2) lit. f) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, abrogat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 69 din 28 iunie 2007, Curtea constată incidenţa dispoziţiilor art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992, potrivit cărora nu pot face obiectul excepţiei de neconstituţionalitate decât dispoziţii din legi sau ordonanţe în vigoare. Ca urmare, excepţia de neconstituţionalitate a acestor texte legale este inadmisibilă.

Aceeaşi soluţie, de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca inadmisibilă, se impune şi cu privire la dispoziţiile art. 96 alin. (6) lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, constatate neconstituţionale prin Decizia Curţii Constituţionale nr. 661 din 4 iulie 2007, fiind incidente sub acest aspect dispoziţiile art. 29 alin. (3) şi (6) din Legea nr. 47/1992, potrivit cărora nu pot face obiectul excepţiei de neconstituţionalitate dispoziţiile constatate ca fiind neconstituţionale printr-o decizie anterioară a Curţii Constituţionale.

In ceea ce priveşte art. 95 alin. (1) şi art. 96 alin. (1), (2) lit. a)-e), alin. (3)-(6) lit. a)-c), alin. (7) şi (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare, acestea sunt criticate fie din perspectiva modului de interpretare şi aplicare, fie a unor pretinse omisiuni de reglementare (pentru că „nu precizează în ce condiţii se aplică avertismentul verbal sau scris"). Asemenea critici nu intră în competenţa de soluţionare a Curţii Constituţionale, astfel încât, şi sub acest aspect, excepţia de neconstituţionalitate este inadmisibilă.

Pentru motivele mai sus arătate, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 alin. (1) şi (6) din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

1. Respinge, ca fiind neîntemeiată, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, excepţie ridicată de Ion Ion în Dosarul nr. 8.646/300/2008 al Judecătoriei Sectorului 2 Bucureşti.

2. Respinge, ca fiind inadmisibilă, excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 94 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 96 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi a dispoziţiilor art. 95 alin. (1) şi art.96 din aceeaşi ordonanţă de urgenţă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, excepţie ridicată de acelaşi autor în acelaşi dosar al aceleiaşi instanţe.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 9 aprilie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Marieta Safta


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 514/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 514 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 514/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu