Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 503 din  4 octombrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 986 din  7 noiembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Ion Tiuca              - procuror
    Claudia Margareta Nita - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor "art. 15 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004", exceptie ridicata de cetateanul chinez Zhao Li in Dosarul nr. 7.248/RF/2004 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, deoarece textul de lege criticat nu contravine normelor constitutionale si internationale referitoare la dreptul partilor la un proces echitabil.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 18 noiembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 7.248/RF/2004, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor "art. 15 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, modificata prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2004". Exceptia a fost ridicata de recurenta Zhao Li, cetatean chinez, intr-o cauza civila avand ca obiect solutionarea recursului formulat impotriva sentintei prin care Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a respins plangerea impotriva hotararii Oficiului National pentru Refugiati privind cererea de acordare a statutului de refugiat.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, se arata ca dispozitiile art. 15 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, astfel cum au fost modificate prin art. I pct. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, incalca prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie, referitoare la dreptul partilor la un proces echitabil, precum si dispozitiile art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, intrucat "infrang dreptul petentului la calea de acces a recursului, cale prevazuta de lege, in situatia in care nu a fost prezent, din motive ce nu-i sunt imputabile, la termenul la care a avut loc judecata pe fond a cauzei sale si a fost pronuntata hotararea atacabila prin recurs, ceea ce infrange dreptul la un proces echitabil".
    In acelasi sens, se mai precizeaza ca atat in doctrina de specialitate, cat si in jurisprudenta Curtii Constitutionale si a Curtii Europene a Drepturilor Omului, s-a statuat ca "dreptul la un proces echitabil depinde de natura procedurilor, care trebuie sa satisfaca o serie de criterii, intre care si dreptul la aparare".
    Dispozitiile de lege criticate, care instituie obligatia partilor de a declara recurs in termenul de 5 zile de la pronuntare impotriva hotararii instantei de fond, blocheaza accesul la aceasta cale de atac a partilor care, din diferite motive, nu au avut posibilitatea sa participe la judecarea in fond a cauzei lor, fara nici o justificare si impiedicand, totodata, buna desfasurare a procesului.
    Fata de situatia de fapt, se precizeaza ca reclamanta nu a fost prezenta, din motive neimputabile ei, la judecarea pe fond a plangerii sale impotriva hotararii Oficiului National pentru Refugiati, prin care i s-a respins cererea de acordare a statutului de refugiat si, in consecinta, nu a avut cunostinta despre faptul ca a fost pronuntata o hotarare la acelasi termen si nici despre continutul acesteia. Or, imposibilitatea declararii recursului are, in situatia sa, implicatii cu atat mai grave, cu cat statele contractante ale Conventiei de la Geneva au obligatia de a asigura investigarea pe fond, cel putin o data, a cererii de protectie a unui cetatean strain, in mod efectiv si nu formal, asa cum este cazul de fata.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal apreciaza ca dispozitiile art. 15 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, devenite art. 16 alin. (7) dupa republicarea acesteia, incalca prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie si ale art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la un proces echitabil.
    Se precizeaza, mai intai, ca dispozitiile art. 15 alin. (7) din ordonanta prevedeau, pana la modificarea lor prin Ordonanta Guvernului nr. 43/2003, ca solutia instantei de fond asupra plangerii formulate de solicitantul statutului de refugiat sau a unei forme de protectie umanitara putea fi atacata cu recurs "in termen de 5 zile de la pronuntare pentru cei prezenti sau de la comunicare pentru cei lipsa". Modificarile intervenite si pretinse a fi neconstitutionale stabilesc ca termenul de declarare a recursului sa curga exclusiv dupa pronuntarea hotararii, indiferent de prezenta contestatorului la pronuntare.
    Noua reglementare restrange dreptul la recurs, incalcandu-se astfel dreptul la un proces echitabil, consacrat de art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Totodata, trebuie avute in vedere si regulile privitoare la modul de abordare a cererii solicitantului statutului de refugiat, adoptate in baza Conventiei din 1951 si a Protocolului din 1967 privind statutul refugiatilor, asa cum sunt stabilite in Manualul referitor la proceduri si criterii de determinare a statutului de refugiat, reeditat la Geneva in ianuarie 1992 de Biroul Inaltului Comisariat al Natiunilor Unite pentru Refugiati. Aceste reguli impun statelor respectarea unor conditii minimale in ceea ce priveste determinarea statutului si regimului refugiatilor, in considerarea situatiei speciale in care acestia se gasesc pe teritoriul unui stat strain.
    In sensul argumentarii opiniei potrivit careia textul de lege criticat incalca art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, sunt invocate si exemple din jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului, respectiv decizii de speta privind consecintele judecarii in lipsa asupra respectarii dreptului la un proces echitabil (cauza Colozza impotriva Italiei, 1985, cauza F.C.B. impotriva Italiei, 1991, cauza T. impotriva Italiei, 1992).
    Regulile procedurale speciale referitoare la termenul legal de exercitare a caii de atac a recursului de catre solicitantul statutului de refugiat sunt in defavoarea acestuia, cu atat mai mult cu cat termenul general de recurs prevazut de art. 301 din Codul de procedura civila - dreptul comun in materie - este de 15 zile de la comunicarea hotararii, solicitantii sunt persoane care nu cunosc, de cele mai multe ori, procedura de judecata a fondului sau a cailor de atac, si, nu in ultimul rand, recursul este singura cale de atac ce poate fi exercitata impotriva hotararii instantei de fond. Prin urmare, lipsa solicitantului la momentul pronuntarii hotararii instantei de fond, chiar daca o cauza obiectiva, neimputabila lui, il impiedica sa foloseasca singura cale de atac prevazuta de lege, are ca efect refuzul de a avea acces la o instanta de judecata care sa decida asupra temeiniciei cererii sale, astfel fiindu-i pusa in pericol insasi siguranta vietii.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 este intemeiata, in raport cu prevederile art. 21 din Constitutie.
    "Manualul privind procedurile si criteriile de determinare a statutului de refugiat" (1975, reeditat in 1992) precizeaza ca statele au o marja larga de apreciere a procedurilor celor mai adecvate pentru determinarea statutului de refugiat, dar totodata recomanda respectarea unui minim de garantii: daca solicitantului nu ii este recunoscut statutul de refugiat, acestuia trebuie sa i se acorde un termen in care sa se planga impotriva hotararii initiale prin care se respinsese cererea, la aceeasi sau la alta autoritate, administrativa sau judiciara, iar pe perioada procedurii de examinare a plangerii de catre autoritatea competenta, solicitantului trebuie sa i se permita sa ramana pe teritoriul statului caruia ii solicita statutul de refugiat. In mod similar, nici alte reglementari comunitare in materie (de exemplu, Directiva 2003/9/CE a Consiliului din 27 ianuarie 2003 privind normele minimale ale procedurilor de examinare a cererilor de acordare a statutului de refugiat) nu impun statelor membre ale Uniunii Europene un anumit tip de procedura de examinare a cererilor de refugiat, ci doar garantiile de natura procedurala ce trebuie acordate solicitantilor.
    Potrivit prevederilor Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, dar si jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului, "statele nu sunt obligate sa creeze cai de atac pentru toate situatiile, dar, daca totusi o fac, au obligatia, in temeiul art. 6 din Conventie, de a asigura respectarea exigentelor unui proces echitabil in exercitarea cailor de atac astfel create".
    Or, din aceasta perspectiva, textul de lege criticat limiteaza, in forma sa actuala, posibilitatea formularii recursului numai la cazurile in care persoanele in cauza sunt prezente la pronuntare. Sustinandu-se punctul de vedere al instantei de judecata in fata careia a fost invocata exceptia de neconstitutionalitate, se arata ca limitarea este de natura a afecta dreptul de acces la instanta in insasi substanta sa, incalcandu-se art. 6 din Conventie.
    In final, se mentioneaza ca, in sensul constitutionalitatii textului de lege criticat, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat, de exemplu prin Decizia nr. 231 din 25 mai 2004, insa examenul de constitutionalitate nu a vizat prevederile art. 21 din Legea fundamentala, ci alte norme ale acesteia, apreciate in decizia amintita a fi respectate.
    Avocatul Poporului considera ca dispozitiile art. 16 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania sunt constitutionale. Astfel, se arata ca dispozitiile criticate "nu contin norme contrare dreptului partilor interesate de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor, libertatilor si intereselor lor legitime, de a beneficia de un proces echitabil, precum si de judecarea cauzei lor intr-un termen rezonabil. Procedura pentru acordarea statutului de refugiat reprezinta o situatie juridica specifica, care nu se poate confunda cu procedura legala pentru solutionarea altor categorii de cereri, iar legiuitorul poate institui, in considerarea acestei situatii, o procedura aparte." In acest sens, sunt invocate deciziile Curtii Constitutionale nr. 231/2004 si nr. 417/2004.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2) si ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, potrivit incheierii de sesizare, il constituie dispozitiile art. 15 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001, modificata prin art. I pct. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 92 din 31 ianuarie 2004. Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 a fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004, astfel ca, urmare a renumerotarii textelor, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 16 alin. (7) din ordonanta mentionata, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 16 alin. (7): "Impotriva hotararii instantei, contestatarul sau Oficiul National pentru Refugiati poate declara recurs in termen de 5 zile de la pronuntare. Declararea recursului in termen suspenda executarea dispozitiei de parasire a teritoriului."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 21 alin. (3): "Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil."
    De asemenea, sunt invocate si prevederile art. 6 paragraful 1 teza intai din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, ratificata de Romania prin Legea nr. 30/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 135 din 31 mai 1994. Aceste dispozitii prevad urmatoarele:
    "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. (...)."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala retine urmatoarele:
    Dispozitiile art. 16 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 instituie un termen de 5 zile de la pronuntare, inauntrul caruia contestatarul sau Oficiul National pentru Refugiati poate declara recurs impotriva hotararii instantei ce solutioneaza plangerea impotriva hotararii Oficiului National de Refugiati de admitere sau de respingere a cererii de acordare a statutului de refugiat.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate considera ca textul de lege criticat ingradeste dreptul la un proces echitabil, consacrat de art. 21 alin. (3) din Constitutie si de art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, prin aceea ca persoana care, din motive neimputabile, nu este prezenta la pronuntarea in sedinta publica a hotararii instantei, si, in consecinta, nu cunoaste solutia pronuntata, nu mai are posibilitatea de a o ataca, termenul legal de recurs fiind de 5 zile de la pronuntare.
    Curtea observa ca dispozitiile de lege atacate au fost modificate prin art. I pct. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, in sensul eliminarii posibilitatii declararii recursului in termen de 5 zile de la comunicare, pentru cei lipsa. Totodata, recursul poate fi declarat si de catre Oficiul National al Refugiatilor (inlocuind procurorul in calitatea sa procesuala activa) si are ca efect suspendarea executarii dispozitiei de parasire a teritoriului.
    Potrivit notei de fundamentare a Ordonantei Guvernului nr. 43/2004 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000, dar si din economia dispozitiilor modificatoare, in ansamblul lor, rezulta ca procedura de acordare a statutului de refugiat a fost adaptata cerintelor de celeritate si eficienta impuse de specificul domeniului de reglementare, precum si de legislatia europeana in domeniu, in sensul simplificarii procedurilor pentru rezolvarea de indata a cererilor privind acordarea unei forme de protectie umanitara, urmarindu-se totodata respectarea minimului de garantii procedurale prevazute de actele juridice internationale in materie de refugiati.
    Curtea constata ca masura suprimarii posibilitatii de declarare a recursului si de catre cei absenti in termenul de 5 zile de la comunicare nu este de natura a afecta dreptul partilor la un proces echitabil sau dreptul acestora la aparare, avand in vedere specificul de reglementare al regimului refugiatilor in Romania. In acest sens, Curtea observa ca, potrivit art. 301 din Codul de procedura civila, "termenul de recurs este de 15 zile de la comunicarea hotararii, daca legea nu dispune altfel". Or, procedura de acordare a statutului de refugiat are caracter special, derogatoriu de la normele dreptului comun, avand in vedere categoria de persoane vizate, precum si cerintele de celeritate si eficienta proprii domeniului de reglementare. Caracterul special al procedurii este justificat, de asemenea, si prin echilibrul pe care legiuitorul trebuie sa-l mentina intre interesul general de a asigura securitatea nationala si ordinea publica, pe de o parte, si respectarea unui minim de garantii al exercitiului drepturilor individuale, pe de alta parte. Totodata, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, legiuitorul are competenta ca, in considerarea unor situatii deosebite, sa reglementeze reguli de procedura speciale, evident cu respectarea tuturor drepturilor garantate constitutional, fara ca prin aceasta sa se poata sustine ca sunt incalcate drepturile si libertatile fundamentale.
    In acest context, Curtea considera ca limitarea exercitarii dreptului de recurs inauntrul unui termen de 5 zile ce decurge doar de la momentul pronuntarii hotararii judecatoresti, indiferent daca si din ce motive partea a fost sau nu prezenta, este justificata prin specificul cauzelor respective, care se solutioneaza in cadrul unei proceduri speciale, ce nu afecteaza dreptul la un proces echitabil. Persoanele aflate in procedura de acordare a statutului de refugiat trebuie sa dea dovada de diligenta in exercitarea drepturilor lor, iar absenta lor in momentul pronuntarii hotararii judecatoresti, chiar din motive neimputabile acestora, nu impiedica in mod obiectiv continuarea procedurii prin declararea recursului in termenul legal. Accesul liber la justitie si dreptul la aparare - aspecte esentiale ale dreptului la un proces echitabil - sunt asigurate prin respectarea cerintelor procedurale specifice (citarea partilor, publicitatea sedintelor de judecata etc.), precum si prin reglementarea caii de atac a recursului, care, insa, conform art. 129 din Constitutie, se exercita in conditiile legii.
    Curtea constata, totodata, ca in urma modificarii art. 16 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 prin art. I pct. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 43/2004, recursul formulat in termen a dobandit efect suspensiv. In aceste conditii, interesul solicitantului de a urmari solutia instantei de judecata si de a o ataca, daca este nemultumit, este cu atat mai evident si justificat, de vreme ce declararea recursului in termenul legal suspenda executarea dispozitiei de parasire a teritoriului.
    In ceea ce priveste sustinerile autoarei exceptiei referitoare la obligatiile statelor contractante ale Conventiei din 28 iulie 1951 privind statutul refugiatilor de a asigura judecarea in fond, cel putin o data, in mod concret si nu formal, a cererii de acordare a unei forme de protectie conditionata, Curtea observa ca si acestea sunt neintemeiate. Potrivit prevederilor art. 32 din Conventia privind statutul refugiatilor, ratificata prin Legea nr. 46/1991, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 148 din 17 iulie 1991, "1. Statele contractante nu vor expulza un refugiat care se gaseste in mod legal pe teritoriul lor decat pentru ratiuni de securitate nationala sau de ordine publica.
    2. Expulzarea unui asemenea refugiat nu va avea loc decat in executarea unei hotarari adoptate conform procedurii prevazute de lege. Refugiatului va trebui sa i se permita, in afara cazului in care ratiuni imperioase privind securitatea nationala se opun, sa prezinte probe in apararea sa, sa poata face recurs si sa poata fi reprezentat in acest scop, in fata unei autoritati competente sau in fata uneia sau mai multor persoane special desemnate de autoritatea competenta.
    3. Statele contractante vor acorda unui asemenea refugiat un termen rezonabil pentru a-i permite sa incerce sa fie admis legal intr-o alta tara. Statele contractante pot aplica, in cadrul acestui termen, masurile de ordine interna pe care le vor considera oportune."
    Curtea constata ca atat prevederile Ordonantei Guvernului nr. 102/2000, in ansamblul sau, cat si textul de lege criticat, in special, nu contin norme contrare prevederilor conventionale mentionate. Impotriva hotararii Oficiului National pentru Refugiati de respingere a cererii de acordare a statutului de refugiat solicitantul poate formula plangere in fata instantei de judecata, in termen de 10 zile de la data primirii dovezii de comunicare a acesteia, iar hotararea instantei poate fi atacata, la randul ei, cu recurs, in conditiile prevazute de art. 16 alin. (7). Pe de alta parte, solicitantul nu este supus riscului de a fi expulzat si returnat pana la incheierea procedurii in mod definitiv si irevocabil, deoarece recursul este suspensiv de executare a dispozitiei de parasire a teritoriului. Astfel, Curtea observa ca atat drepturile procedurale ale solicitantului, cat si principiul nereturnarii sunt garantate si nu contravin prevederilor Conventiei din 28 iulie 1951 privind statutul refugiatilor si nici altor documente juridice internationale in materie de refugiati, referitoare la minimul de garantii procedurale pe care Romania, in calitate de stat parte, are obligatia sa le asigure.
    In ceea ce priveste sustinerile autoarei exceptiei referitoare la doctrina de specialitate, precum si solutiile de speta din jurisprudenta Curtii Europene a Drepturilor Omului privind dreptul la un proces echitabil, indicate de instanta de judecata in fata careia a fost invocata exceptia de neconstitutionalitate, Curtea apreciaza ca aceste sustineri nu au relevanta. Aspectele particulare cauzelor mentionate vizeaza judecarea si condamnarea in lipsa a reclamantului, fara ca procedura de citare a acestuia sa fie legal si efectiv indeplinita, in vreme ce situatia solicitantului statutului de refugiat din prezenta cauza este diferita.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, cu majoritate de voturi,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 16 alin. (7) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2002 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptie ridicata de cetateanul chinez Zhao Li in Dosarul nr. 7.248/RF/2004 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 4 octombrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat-asistent,
                              Claudia Margareta Nita

                                            


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 503/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 503 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 503/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu