Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 494 din 11 noiembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 si 104 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara si a dispozitiilor art. 38, 165, 284 si 287 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 59 din 18 ianuarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Aurelia Popa           - procuror
    Daniela Ramona Maritiu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 si 104 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara si a dispozitiilor art. 38, 165, 284 si 287 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Cala" - S.A. din Targu Mures in Dosarul nr. 2.949/LM/2004 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In acest sens arata ca dispozitiile din Legea nr. 92/1992 au fost abrogate prin Legea nr. 304/2004, fiind preluate in esenta in art. 58 si 104 din legea abrogatoare. Inainte de abrogarea lor, aceste dispozitii au mai fost supuse controlului de constitutionalitate, Curtea statuand ca ele sunt constitutionale. In ceea ce priveste critica dispozitiilor de lege din Codul muncii, arata ca aceasta nu poate fi primita. Astfel, dispozitiile art. 38 si cele ale art. 165 din Codul muncii reglementeaza masuri de protectie a salariatilor, menite sa asigure exercitiul neingradit al drepturilor si al intereselor legitime ce li se cuvin in cadrul raporturilor de munca, situatia salariatilor fiind, de altfel, diferita de cea a angajatorului. De asemenea, arata ca nu este intemeiata nici critica dispozitiilor art. 284 si cele ale art. 287 din Codul muncii, aceste dispozitii de lege reprezentand norme de procedura care, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, se stabilesc prin lege.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 31 mai 2004, pronuntata in Dosarul nr. 2.949/LM/2004, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 17 alin. 1^1, 1^2 si 1^3 si art. 69^1 alin. 5 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca si a dispozitiilor art. 38, 165, 284 si 287 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Cala" - S.A. din Targu Mures.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 17 alin. 1^1, 1^2 si 1^3 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca vin in contradictie cu cele ale art. 126 alin. (5) din Constitutie, deoarece magistratii consultanti nu participa la infaptuirea justitiei neavand vot deliberativ, deci nu au "jurisdictia" si "imperium", ci doar asista la sedintele de judecata. Dispozitiile art. 69^1 alin. 5 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca contravin prevederilor art. 73 alin. (3) lit. l) din Constitutie, deoarece procedura si conditiile numirii magistratilor consultanti trebuie stabilite prin lege organica, iar dispozitiile art. 38, 165, 284 si 287 din Codul muncii contravin art. 16 alin. (1) si art. 21 alin. (3) din Constitutie, deoarece angajatorii sunt discriminati si defavorizati in raport cu salariatii.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens, arata ca dispozitiile art. 17 alin. 1^1, 1^2 si 1^3 sunt constitutionale, "simpla participare a magistratilor consultanti in completul de judecata si inserarea in minuta a parerii lor neinsemnand participarea la infaptuirea justitiei, tribunalul putand tine sau nu cont de parerea lor". In ceea ce priveste dispozitiile art. 38 si 165 din Codul muncii, arata ca acestea sunt constitutionale, deoarece reglementeaza mijloace de protectie ale salariatului intr-un raport juridic, fara a veni in contradictie cu dispozitiile constitutionale invocate.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului, precum si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In ceea ce priveste dispozitiile art. 17 alin. 1^1, 1^2 si 1^3 din Legea nr. 92/1992, arata ca solutionarea cauzelor deduse judecatii se face de judecatori, rolul magistratilor consultanti fiind pur consultativ si consta in contributia acestora la stabilirea adevarului referitor la drepturile subiective ale partilor in litigiu si la respectarea drepturilor lor procedurale in conformitate cu principiile statului de drept. In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile art. 69^1 alin. 5 incalca art. 73 alin. (3) lit. l) din Constitutie, arata ca nici aceasta nu poate fi primita, deoarece conditiile, procedura de selectie si de propunere de catre Consiliul Economic si Social a candidatilor, pentru a fi numiti ca magistrati consultanti, nu se incadreaza in situatiile prevazute la art. 73 alin. (3) lit. l) din Constitutie, astfel incat se pot stabili prin hotarare a Guvernului. In continuare se arata ca nu poate fi primita nici critica potrivit careia dispozitiile din Codul muncii vin in contradictie cu dispozitiile art. 16 alin. (1) si art. 21 alin. (3) din Constitutie. Astfel, dispozitiile art. 38 si cele ale art. 165 din Codul muncii reprezinta mijloace de protectie a salariatului in cadrul raportului juridic de dreptul muncii, raport in care, spre deosebire de altele, una dintre parti, respectiv angajatorul, are un rol dominant fata de cealalta parte, respectiv salariatul, fapt ce ar putea determina, in lipsa acestei reglementari, renuntarea salariatului la unele dintre drepturile sale, dictata de catre angajator. De asemenea, nu poate fi retinuta nici critica dispozitiilor art. 284 din Codul muncii, acestea stabilind competenta materiala si teritoriala in ceea ce priveste judecarea conflictelor de munca, prevedere care nu contravine dispozitiilor constitutionale invocate de autorul exceptiei. In ceea ce priveste critica art. 287 din Codul muncii, arata ca nici aceasta nu poate fi retinuta, dispozitia criticata stabilind ca sarcina probei in conflictele de munca revine angajatorului in calitate de creator al litigiului, fapt ce determina obligarea acestuia sa depuna dovezile in apararea sa pana la prima zi de infatisare.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Arata ca dispozitiile art. 17 alin. 1^1, 1^2 si 1^3 din Legea nr. 92/1992 nu contravin dispozitiilor art. 126 alin. (5) teza a doua din Constitutie, deoarece numai judecatorul este competent sa pronunte hotararea, in timp ce alte persoane, fiind din afara magistraturii, nu pot avea decat un rol consultativ. In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile art. 69^1 alin. 5 din Legea nr. 92/1992 incalca art. 73 alin. (3) lit. l) din Constitutie, arata ca nici aceasta nu poate fi retinuta, deoarece conditiile generale si procedura de numire a magistratilor consultanti se stabilesc prin lege organica, legiuitorul putand delega Guvernului reglementarea unor aspecte detaliate cum sunt modul de organizare a unor concursuri sau modul de desfasurare a unor proceduri de selectie sau promovare. In ceea ce priveste dispozitiile art. 38 din Codul muncii, arata ca acestea nu incalca principiile constitutionale invocate de autorul exceptiei, ci, dimpotriva, reprezinta o aplicare a dispozitiilor constitutionale referitoare la protectia salariatilor. Acesta este un principiu fundamental in desfasurarea relatiilor de munca, avand in vedere natura speciala a raportului de munca in care partile nu sunt egale. Lipsa unei asemenea prevederi ar da nastere la o serie de abuzuri din partea angajatorului, salariatul putand fi obligat sa renunte la unele drepturi avand in vedere pozitia sa, ceea ce nu poate fi admis. De asemenea, dispozitiile art. 284 si cele ale art. 287 din Codul muncii sunt in deplin acord cu prevederea constitutionala potrivit careia competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege, astfel ca nu poate fi retinuta nici in acest caz critica de neconstitutionalitate.
    Avocatul Poporului, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor din Legea nr. 92/1992, arata ca prin art. 133 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara aceste dispozitii au fost abrogate, exceptia devenind inadmisibila. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38, 165, 284 si 287 din Codul muncii, fata de prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, apreciaza ca aceasta nu este intemeiata, deoarece dispozitiile criticate se aplica tuturor celor aflati in situatia prevazuta de ipoteza normei legale, fara nici o discriminare intre cetateni. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate potrivit careia dispozitiile din Codul muncii vin in contradictie cu cele ale art. 21 alin. (3) din Constitutie, arata ca nici aceasta nu poate fi retinuta, deoarece, pe de o parte, textele de lege criticate nu aduc atingere dreptului la un proces echitabil si nu opresc partile de a se prevala de toate garantiile procesuale care conditioneaza, intr-o societate democratica, procesul echitabil, iar pe de alta parte, dispozitiile art. 284 si cele ale art. 287 din Codul muncii constituie norme de procedura, care, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, sunt prevazute numai prin lege.
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale cu exceptia de neconstitutionalitate, dispozitiile art. 17 alin. 1^1, 1^2 si 1^3 si cele ale art. 69^1 alin. 5 din Legea nr. 92/1992 privind organizarea judecatoreasca au fost abrogate expres prin art. 133 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara. Dispozitiile criticate au fost preluate in esenta in art. 58 si 104 din legea abrogatoare.
    Astfel, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 58 si 104 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 576 din 29 iunie 2004, precum si dispozitiile art. 38, 165, 284 si 287 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 72 din 5 februarie 2003, textele de lege criticate avand urmatorul continut:
    - Art. 58 din Legea nr. 304/2004: "(1) Completul pentru solutionarea in prima instanta a cauzelor privind conflictele de munca si asigurari sociale se constituie din 2 judecatori si 2 asistenti judiciari.
    (2) Asistentii judiciari participa la deliberari cu vot consultativ si semneaza hotararile pronuntate. Opinia acestora se consemneaza in hotarare, iar opinia separata se motiveaza.
    (3) In cazul in care judecatorii care intra in compunerea completului de judecata nu ajung la un acord asupra hotararii ce urmeaza a se pronunta, procesul se judeca din nou in complet de divergenta, prevederile art. 57 alin. (3) si (4) fiind aplicabile.";
    - Art. 104 din Legea nr. 304/2004: "Prin hotarare a Guvernului, la propunerea Consiliului Economic si Social si a Ministerului Justitiei, se stabilesc:
    a) conditiile, procedura de selectie si de propunere de catre Consiliul Economic si Social a candidatilor, pentru a fi numiti ca asistenti judiciari de catre ministrul justitiei;
    b) conditiile de delegare, detasare si transfer al asistentilor judiciari.";
    - Art. 38 din Codul muncii: "Salariatii nu pot renunta la drepturile ce le sunt recunoscute prin lege. Orice tranzactie prin care se urmareste renuntarea la drepturile recunoscute de lege salariatilor sau limitarea acestor drepturi este lovita de nulitate.";
    - Art. 165 din Codul muncii: "Acceptarea fara rezerve a unei parti din drepturile salariale sau semnarea actelor de plata in astfel de situatii nu poate avea semnificatia unei renuntari din partea salariatului la drepturile salariale ce i se cuvin in integralitatea lor, potrivit dispozitiilor legale sau contractuale.";
    - Art. 284 din Codul muncii: "(1) Judecarea conflictelor de munca este de competenta instantelor stabilite conform Codului de procedura civila.
    (2) Cererile referitoare la cauzele prevazute la alin. (1) se adreseaza instantei competente in a carei circumscriptie reclamantul isi are domiciliul sau resedinta ori, dupa caz, sediul.";
    - Art. 287 din Codul muncii: "Sarcina probei in conflictele de munca revine angajatorului, acesta fiind obligat sa depuna dovezile in apararea sa pana la prima zi de infatisare."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale cuprinse in art. 16 alin. (1), art. 21 alin. (3), art. 73 alin. (3) lit. l) si art. 126 alin. (5), care au urmatorul continut:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 21 alin. (3): "Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 73 alin. (3) lit. l): "(3) Prin lege organica se reglementeaza: [...]
    l) organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, a instantelor judecatoresti, a Ministerului Public si a Curtii de Conturi;";
    - Art. 126 alin. (5): "Este interzisa infiintarea de instante extraordinare. Prin lege organica pot fi infiintate instante specializate in anumite materii, cu posibilitatea participarii, dupa caz, a unor persoane din afara magistraturii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, prin Decizia nr. 322 din 20 noiembrie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 66 din 30 ianuarie 2002, art. 17 alin. 1^1 din Legea nr. 92/1992 a fost declarat neconstitutional. Ca urmare a acestei decizii dispozitiile de lege mentionate, care se refera la asistentii judiciari, au fost modificate in sensul excluderii acestora de la actul de deliberare judiciara si al definirii participarii lor la judecata ca o activitate consultativa. Astfel, Curtea constata ca dispozitiile art. 58 din Legea nr. 304/2004, care a preluat, in esenta, prevederile art. 17 alin. 1^1 - 1^3 din Legea nr. 92/1992, nu contravin Constitutiei, dat fiind ca din continutul lor rezulta cu claritate ca solutionarea cauzelor deduse judecatii este hotarata de judecatori, iar magistratii consultanti nu au decat un rol consultativ, util judecatii in vederea stabilirii adevarului cu privire la drepturile subiective ale partilor in litigiu. Prezenta la judecata a magistratilor consultanti, fara drept de vot deliberativ, constituie o problema reglementata prin lege, potrivit art. 125 alin. (3) din Legea fundamentala, ceea ce exclude ca prin textele legale mentionate sa se incalce in vreun fel independenta judecatorilor, impartialitatea justitiei si, pe un plan mai general, principiile statului de drept. In acelasi sens, Curtea s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 172 din 6 mai 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 11 iunie 2003, Decizia nr. 73 din 18 februarie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 198 din 27 martie 2003, si prin Decizia nr. 286 din 3 iulie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 558 din 4 august 2003.
    In ceea ce priveste critica potrivit careia dispozitiile art. 104 din Legea nr. 304/2004, care au preluat, in esenta, prevederile art. 69^1 alin. 5 din Legea nr. 92/1992, contravin prevederilor art. 73 alin. (3) lit. l) din Constitutie, deoarece procedura si conditiile numirii magistratilor consultanti trebuie stabilite prin lege organica, Curtea constata ca si aceasta este neintemeiata, deoarece stabilirea prin hotarare a Guvernului, la propunerea Consiliului Economic si Social si a Ministerului Justitiei, a conditiilor si a procedurii de selectie si de propunere a candidatilor, pentru a fi numiti ca asistenti judiciari, precum si a conditiilor de delegare, detasare si transfer al asistentilor judiciari nu constituie o masura de organizare si functionare a instantelor judecatoresti in sensul art. 73 alin. (3) lit. l) din Constitutie, astfel incat se pot stabili prin hotarare a Guvernului.
    De asemenea, Curtea constata ca nu poate fi retinuta nici critica potrivit careia dispozitiile art. 38 si cele ale art. 165 din Codul muncii sunt neconstitutionale. Astfel, Curtea retine ca interdictia de a renunta, in tot sau in parte, la aceste drepturi, precum si nulitatea actelor de acceptare tacita a unor drepturi salariale diminuate, prevazute de art. 38 si 165 din Codul muncii, sunt masuri de protectie a salariatilor, menite sa asigure exercitiul neingradit al drepturilor si al intereselor legitime ce li se cuvin in cadrul raporturilor de munca, pentru a-i feri de consecintele unor eventuale abuzuri ori amenintari din partea angajatorilor. O astfel de masura de protectie a salariatilor nu poate fi considerata a fi un privilegiu, contrara prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, atat timp cat ea se justifica in considerarea situatiei unei anume categorii sociale care reclama o astfel de protectie. Totodata, nu sunt infrante prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (3) referitoare la dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.
    In ceea ce priveste critica dispozitiilor art. 284 si cele ale art. 287 din Codul muncii, Curtea constata ca aceasta nu este intemeiata. Aceste dispozitii de lege reprezinta norme de procedura care, potrivit art. 126 alin. (2) din Constitutie, se stabilesc prin lege. Reglementarea competentei materiale si teritoriale a instantelor judecatoresti in cazul conflictelor de munca nu reprezinta o instituire a unor privilegii sau discriminari si nici nu aduce atingere dreptului la un proces echitabil. Salariatul si angajatorul sunt doua parti ale conflictului de munca, situate pe pozitii opuse si cu interese contrare, situatia lor diferita justificand, in anumite privinte, si tratamentul juridic diferentiat. Angajatorul este cel care detine documentele si toate celelalte probe pertinente pentru elucidarea conflictului si pentru stabilirea drepturilor si obligatiilor partilor raportului juridic de munca, fiind necesara si fireasca obligatia acestuia de a prezenta aceste probe.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 58 si 104 din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara si cele ale art. 38, 165, 284 si 287 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Cala" - S.A. din Targu Mures in Dosarul nr. 2.949/LM/2004 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a conflicte de munca si litigii de munca.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 11 noiembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Daniela Ramona Maritiu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 494/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 494 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 494/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu