Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 491 din 16 decembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, precum si ale art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 57 din 23 ianuarie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa            - presedinte
    Costica Bulai           - judecator
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Lucian Stangu           - judecator
    Ioan Vida               - judecator
    Paula C. Pantea         - procuror
    Afrodita Laura Tutunaru - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, precum si ale art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Glubedex" - S.A. Braila si din oficiu de catre instanta in Dosarul nr. 5.378/2003 al Judecatoriei Braila.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, deoarece principiul egalitatii in fata legii presupune aceeasi situatie juridica. Or, in cauza nu se poate pune problema egalitatii intre cele doua categorii de societati la care se refera art. 38 lit. a) din Legea nr. 521/2002.
    Referitor la prevederile art. 62 din acelasi act normativ, reprezentantul Ministerului Public arata ca din analiza textului supus controlului nu se desprinde in nici un fel concluzia ca acesta s-ar aplica retroactiv.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, apreciaza ca problema aplicarii in timp a legilor contraventionale a fost solutionata prin aprobarea Legii de revizuire a Constitutiei Romaniei nr. 429/2003, conform careia retroactiveaza doar legea penala sau contraventionala mai favorabila.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 21 august 2003, pronuntata in Dosarul nr. 5.378/2003, Judecatoria Braila a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, precum si ale art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Exceptia a fost ridicata, in dosarul de mai sus, de Societatea Comerciala "Glubedex" - S.A. Braila pentru art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002 si din oficiu de catre instanta de judecata pentru art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 62 din Legea nr. 521/2002, autorul acesteia sustine ca prevederile respective sunt neconstitutionale, intrucat vizeaza situatii juridice din trecut si restrang un drept castigat in afara sferei de reglementare prevazute in art. 53 din Constitutie. Prin anularea unor acte administrative (cum ar fi autorizatii de comercializare) inainte de expirarea termenului legal sunt afectate drepturile si interesele agentului economic, creandu-se o situatie de insecuritate a mediului de afaceri cu consecinta afectarii dreptului de proprietate ocrotit de Constitutie si de Protocolul nr. 1 la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    De asemenea, prevederile art. 38 lit. a) din Legea nr. 521/2002, care instituie in sarcina anumitor agenti economici necesitatea de a achita obligatiile fiscale restante fata de bugetul de stat, aduc atingere principiului egalitatii in fata legii, deoarece alti agenti economici nu sunt obligati la obtinerea autorizatiilor, desi comercializeaza alcool, iar ceilalti agenti economici care nu comercializeaza alcool pot sa desfasoare activitatea indiferent daca inregistreaza sau nu obligatii fiscale la bugetul de stat.
    Instanta de judecata, in calitate de autor al exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, sustine ca prevederile referitoare la nesanctionarea si neexecutarea sanctiunilor deja aplicate pentru fapte care nu mai sunt prevazute de noul act normativ ca fiind contraventii, precum si cele referitoare la aplicarea si la executarea sanctiunii mai usoare prevazute de noul act normativ consacra in mod expres principiul retroactivitatii legii mai favorabile in materia raspunderii contraventionale, situatie ce contravine dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Legea fundamentala.
    Judecatoria Braila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002 este neintemeiata, intrucat textele criticate impun agentilor economici anumite obligatii pe care trebuie sa le indeplineasca pentru viitor, si anume pana la data de 15 noiembrie 2002 (Legea nr. 521/2002 a intrat in vigoare la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, respectiv 2 august 2002), si ca atare dispozitiile nu se aplica retroactiv si nu contravin prevederilor referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati. De asemenea, instanta apreciaza ca este dreptul statului ca prin organele sale abilitate sa reglementeze conditii diferite pentru situatii diferite. Principiul egalitatii in fata legii presupune un tratament egal pentru situatii juridice identice.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul considera ca sustinerea incalcarii principiului neretroactivitatii legii apare nefundamentata, deoarece din continutul reglementarii nu rezulta aspecte de retroactivitate, prevederile legale in discutie producand efecte numai pentru viitor, chiar daca legea noua se aplica si efectelor produse de situatiile juridice anterioare, dupa intrarea ei in vigoare.
    Nici raportarea la art. 16 alin. (1) si art. 49 devenit art. 53 din Constitutie nu poate fi avuta in vedere, intrucat art. 16 alin. (1) se refera la egalitatea in drepturi a cetatenilor, si nu a persoanelor juridice, iar in raport cu art. 53 nu se constata restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, Legea nr. 521/2002 stabilind unele obligatii in sarcina agentilor economici, ce nu afecteaza exercitarea drepturilor si libertatilor acestora.
    In ceea ce priveste critica adusa art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, Guvernul a facut trimitere la Decizia nr. 197/2003 prin care Curtea Constitutionala a statuat ca aceste prevederi nu aduc atingere principiului neretroactivitatii legii.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia invocata este neintemeiata, deoarece prin acordarea de facilitati doar acelor agenti economici care au obtinut inlesniri la plata sumelor reprezentand obligatii fiscale nu se aduce atingere egalitatii in drepturi a cetatenilor. Astfel, prin faptul ca in cazul anumitor agenti economici obligatiile fiscale nu sunt considerate restante, ei putand obtine autorizatii de comercializare fara achitarea acestora, se creeaza o situatie juridica distincta, care justifica un regim juridic diferit.
    Referitor la neconstitutionalitatea prevederilor art. 62 din Legea nr. 521/2002, fata de dispozitiile art. 15 alin. (2) si art. 49 devenit art. 53 din Constitutie, Avocatul Poporului considera ca dispozitiile legale criticate sunt de imediata aplicabilitate si produc efecte numai pentru viitor, iar prevederile referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati nu au incidenta in cauza.
    Invocarea incalcarii dispozitiilor art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale este nerelevanta, intrucat acestea se refera la altceva, si anume la dreptul persoanei la libertate si siguranta.
    In ceea ce priveste neconstitutionalitatea art. 12 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, Avocatul Poporului apreciaza ca reglementarea este conforma regulii constitutionale a legii penale mai favorabile, prevazuta de art. 15 alin. (2) din Legea fundamentala, chiar daca este aplicabila unor fapte considerate contraventii. De altfel, Curtea Constitutionala a statuat prin Decizia nr. 318/2003 ca legislatia contraventionala din Romania intra sub incidenta prevederilor art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si prin urmare nu se justifica o eventuala sanctionare contraventionala a unei persoane pentru o fapta savarsita in trecut, in conditiile in care aceasta fapta nu mai constituie, in prezent, contraventie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere emise de Guvern si de Avocatul Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 571 din 2 august 2002, precum si dispozitiile art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 410 din 25 iulie 2001, aprobata si modificata prin Legea nr. 180/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 268 din 22 aprilie 2002, care au urmatorul continut:
    - Art. 38 lit. a): "Agentii economici nu vor fi autorizati in situatia in care:
    a) inregistreaza obligatii fiscale restante fata de bugetul de stat. Nu se considera obligatii fiscale restante fata de bugetul de stat sumele pentru care agentii economici au obtinut inlesniri la plata acestora, potrivit reglementarilor legale;";
    - Art. 62: "(1) Agentii economici care detin autorizatii de comercializare valabile pe toata perioada de desfasurare a activitatii, eliberate anterior intrarii in vigoare a prezentei legi, au obligatia ca pana la data de 15 noiembrie 2002 sa prezinte aceste autorizatii organelor emitente in vederea anularii si emiterii unor noi autorizatii. Dupa data de 15 noiembrie 2002 autorizatiile eliberate anterior datei de intrare in vigoare a prezentei legi sunt nule de drept.
    (2) Eliberarea noilor autorizatii se face cu plata taxei aferente si in conditiile prevazute in prezenta lege.";
    - Art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai: "(1) Daca printr-un act normativ fapta nu mai este considerata contraventie, ea nu se mai sanctioneaza, chiar daca a fost savarsita inainte de data intrarii in vigoare a noului act normativ.
    (2) Daca sanctiunea prevazuta in noul act normativ este mai usoara se va aplica aceasta. [...]"
    Autorii exceptiei de neconstitutionalitate sustin ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) si art. 49 din Constitutia Romaniei, ale art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si ale art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Dupa aprobarea Legii de revizuire a Constitutiei Romaniei, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, dispozitiile constitutionale invocate sunt cuprinse in art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) si art. 53 cu urmatorul continut:
    - Art. 15 alin. (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii."
    - Art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "1. Orice persoana are dreptul la libertate si la siguranta. Nimeni nu poate fi lipsit de libertatea sa, cu exceptia urmatoarelor cazuri si potrivit cailor legale:
    a) daca este detinut legal pe baza condamnarii pronuntate de catre un tribunal competent;
    b) daca a facut obiectul unei arestari sau al unei detineri legale pentru nesupunerea la o hotarare pronuntata, conform legii, de catre un tribunal ori in vederea garantarii executarii unei obligatii prevazute de lege;
    c) daca a fost arestat sau retinut in vederea aducerii sale in fata autoritatii judiciare competente, atunci cand exista motive verosimile de a banui ca a savarsit o infractiune sau cand exista motive temeinice de a crede in necesitatea de a-l impiedica sa savarseasca o infractiune sau sa fuga dupa savarsirea acesteia;
    d) daca este vorba de detentia legala a unui minor, hotarata pentru educatia sa sub supraveghere sau despre detentia sa legala, in scopul aducerii sale in fata autoritatii competente;
    e) daca este vorba despre detentia legala a unei persoane susceptibile sa transmita o boala contagioasa, a unui alienat, a unui alcoolic, a unui toxicoman sau a unui vagabond;
    f) daca este vorba despre arestarea sau detentia legala a unei persoane pentru a o impiedica sa patrunda in mod ilegal pe teritoriu sau impotriva careia se afla in curs o procedura de expulzare ori de extradare.
    2. Orice persoana arestata trebuie sa fie informata, in termenul cel mai scurt si intr-o limba pe care o intelege, asupra motivelor arestarii sale si asupra oricarei acuzatii aduse impotriva sa.
    3. Orice persoana arestata sau detinuta, in conditiile prevazute de paragraful 1 lit. c) din prezentul articol, trebuie adusa de indata inaintea unui judecator sau a altui magistrat imputernicit prin lege cu exercitarea atributiilor judiciare si are dreptul de a fi judecata intr-un termen rezonabil sau eliberata in cursul procedurii. Punerea in libertate poate fi subordonata unei garantii care sa asigure prezentarea persoanei in cauza la audiere.
    4. Orice persoana lipsita de libertatea sa prin arestare sau detinere are dreptul sa introduca un recurs in fata unui tribunal, pentru ca acesta sa statueze intr-un termen scurt asupra legalitatii detinerii sale si sa dispuna eliberarea sa daca detinerea este ilegala.
    5. Orice persoana care este victima unei arestari sau a unei detineri in conditii contrare dispozitiilor acestui articol are dreptul la reparatii."
    - Art. 1 din primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale: "Orice persoana fizica sau juridica are dreptul la respectarea bunurilor sale. Nimeni nu poate fi lipsit de proprietatea sa decat pentru cauza de utilitate publica si in conditiile prevazute de lege si de principiile generale ale dreptului international.
    Dispozitiile precedente nu aduc atingere dreptului statelor de a adopta legile pe care le considera necesare pentru a reglementa folosinta bunurilor conform interesului general sau pentru a asigura plata impozitelor ori a altor contributii, sau a amenzilor."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca pentru a se putea retine o inegalitate de tratament juridic al unor subiecte de drept este necesar ca acestea sa se afle in aceeasi situatie juridica. In cazul de fata, agentii economici care inregistreaza obligatii fiscale restante fata de bugetul de stat - si care, tinand seama de aceasta imprejurare, nu vor fi autorizati - nu se afla in aceeasi situatie juridica cu agentii economici care nu au asemenea obligatii restante, carora li se elibereaza autorizatia prevazuta de lege. Situatia este diferita si in ceea ce priveste agentii economici care au obtinut inlesniri la plata obligatiilor fiscale, deoarece acestia, potrivit art. 7 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, trebuie sa indeplineasca anumite criterii de performanta economico-financiara si de disciplina fiscala.
    Discriminarea fiind justificata, nu se poate primi critica privind incalcarea art. 16 din Constitutia Romaniei.
    Curtea constata ca reglementarea instituita in art. 62 din Legea nr. 521/2002 nu contine nici o dispozitie din care s-ar putea deduce ca restrange exercitiul unor drepturi sau al unor libertati si ca se aplica retroactiv. Dimpotriva, textul mentioneaza o data ulterioara intrarii in vigoare, pana la care agentii economici au obligatia sa prezinte autorizatiile pe care le detin organelor emitente, in vederea anularii si emiterii unor noi autorizatii, stabilind astfel unele obligatii ce cad in sarcina acestora, obligatii care nu afecteaza insa exercitarea neingradita a drepturilor si libertatilor consacrate de Legea fundamentala.
    Dispozitiile din conventiile internationale invocate in sustinerea exceptiei de neconstitutionalitate nu au legatura cu motivele invocate de autorul exceptiei.
    Referitor la exceptia ridicata din oficiu de instanta de judecata, Curtea retine ca, in prezent, ca urmare a revizuirii Constitutiei, principiul aplicarii legii mai favorabile se aplica si in cazul legii contraventionale.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d), art. 147 alin. (4) si art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) si art. 53 din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si al art. 25 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 38 lit. a) si art. 62 din Legea nr. 521/2002 privind regimul de supraveghere si de autorizare a productiei, importului si circulatiei unor produse supuse accizelor, precum si ale art. 12 alin. (1) si alin. (2) teza intai din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Glubedex" - S.A. Braila si din oficiu de catre instanta de judecata in Dosarul nr. 5.378/2003 al Judecatoriei Braila.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 16 decembrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Afrodita Laura Tutunaru



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 491/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 491 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 491/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu