DECIZIE Nr.
478 din 11 iunie 2010
privind sanctionarea cu
retragerea aprobarii acordate domnului Mircea Ioan Petrica, persoana
semnificativa la Societatea Comerciala „Eurobrokers Group Broker de
Asigurare" - S.A.
ACT EMIS DE:
COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 424 din 24 iunie 2010
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor cu sediul în
municipiul Bucureşti, str. Amiral Constantin Bălescu nr. 18, sectorul 1, cod de
înregistrare fiscală 14045240/01.07.2001, reprezentată legal prin preşedinte,
în temeiul art. 4 alin. (19), precum şi al art. 39 alin. (5) din Legea nr.
32/2000 privind activitatea de asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu
modificările şi completările ulterioare,
în baza hotărârii Consiliului Comisiei de Supraveghere
a Asigurărilor, consemnată în procesul-verbal al şedinţei din data de 8 iunie
2010, în cadrul căreia a fost analizată Nota nr. X.906 din 4 iunie 2010 privind
controlul efectuat la Societatea Comercială „Eurobrokers Group Broker de
Asigurare" - S.A., cu sediul în Otopeni, Calea Bucureştilor nr. 95A,
etajul III, judeţul Ilfov, J27/2084/22.11.1993, CUI 4934318,
RBK-064/10.04.2003, reprezentată legal prin domnul Mircea Ioan Petrică,
persoană semnificativă,
a constatat următoarele:
1. La sediul societăţii în care s-a desfăşurat
controlul nu era afişată, la loc vizibil, copia certificatului de înmatriculare
emis de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 33 alin. (14)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare. Fapta
constituie contravenţie potrivit prevederilor art. 39 alin. (2) lit. k) din
Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
2. Nu a fost actualizat jurnalul asistenţilor în
brokeraj, conform prevederilor art. 35 alin. (5) lit. i) din Legea 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 20 din Normele privind
Registrul intermediarilor în asigurări şi/sau în reasigurări, puse în aplicare
prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 10/2007,
cu modificările şi completările ulterioare.
Fapta constituie contravenţie potrivit prevederilor
art. 39 alin. (2) lit. a) şi m2) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
3. Nu au fost prezentate echipei de control toate
documentele şi informaţiile care să evidenţieze şi să explice operaţiunile
efectuate în timpul desfăşurării activităţii.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5)
lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Fapta constituie contravenţie potrivit art. 39 alin. (2) lit. m2)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
4. Brokerul nu deţine o evidenţă contabilă şi
operativă care să permită verificarea corectitudinii informaţiilor cuprinse în
raportările transmise la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor referitoare la
volumul primelor intermediate, precum şi verificarea respectării prevederilor art.
21 alin. (3) din Normele privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă
pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, puse în aplicare prin
Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 20/2008.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5)
lit. e) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Fapta constituie contravenţie potrivit art. 39 alin. (2) lit. m2)
din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
5. Au fost transmise cu întârziere la Comisia de
Supraveghere a Asigurărilor raportările aferente trimestrelor II, III, IV 2008,
trimestrelor I şi II 2009, trimestrului I 2010, semestrului I 2008 şi
situaţiilor financiare anuale 2008.
Nu au fost transmise la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor situaţiile financiare anuale aferente anului 2008 în format
electronic şi situaţiile financiare anuale aferente anului 2009, atât în format
letric, cât şi electronic.
Au fost transmise la Comisia de Supraveghere a
Asigurărilor informaţii eronate cu privire la volumul veniturilor realizate în
trimestrul I 2008, trimestrul IV 2009 si trimestrul I 2010.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5)
lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare, coroborat
cu art. 1 alin. (1), art. 2 alin. (3), art. 3 alin. (3) şi alin. (4) din
Normele privind forma şi conţinutul raportărilor pe care trebuie să le
întocmească brokerii de asigurare şi/sau reasigurare, puse în aplicare prin
Ordinul nr. 113.139/2006, art. 1 alin. (1), art. 2 alin. (3) şi art. 3 pct. I
şi III din Normele privind forma şi conţinutul raportărilor financiare şi
tehnice pe care trebuie să le întocmească brokerii de asigurare şi/sau
reasigurare, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009, cu modificările ulterioare.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) şi m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
şi completările ulterioare.
6. Raportările privind taxa de funcţionare aferente
trimestrelor II şi IV 2009 şi trimestrului I 2010 au fost transmise cu
întârziere la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 35 alin. (5)
lit. f) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările ulterioare,
coroborat cu prevederile art. 3 pct. III lit. e) din normele puse în aplicare
prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3/2009,
cu modificările ulterioare.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) şi m2) din Legea nr. 32/2000, cu modificările
şi completările ulterioare.
7. Procedurile interne privind prevenirea şi combaterea
spălării banilor şi a finanţării actelor de terorism, precum şi numele, funcţia
şi responsabilităţile stabilite pentru persoana desemnată cu responsabilităţi
în aplicarea acestor proceduri au fost transmise cu întârziere.
De asemenea, nu a fost făcută dovada comunicării
numelui, funcţiei si responsabilităţilor stabilite pentru această persoană şi
la ONPCSB.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 5 alin. (10)
şi art. 6 alin. (4) din Normele privind prevenirea şi combaterea spălării
banilor şi a finanţării actelor de terorism prin intermediul pieţei
asigurărilor, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de
Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
8. Nu a fost făcută dovada instruirii personalului cu
mandat în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor normelor privind combaterea
spălării banilor şi finanţării actelor de terorism, încălcând astfel
prevederile art. 7 alin. (1) din normele puse în aplicare prin Ordinul
preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
9. Nu au fost reţinute toate documentele prevăzute de
art. 14 alin. (2) şi art. 15 alin. (2) din normele puse în aplicare prin
Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 24/2008, în
vederea identificării clienţilor.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
10. Clienţii societăţii nu au fost încadraţi în
categorii de risc, fiind astfel încălcate prevederile art. 5 alin. (3) din
normele puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 24/2008.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
11. Procedurile şi instrucţiunile privind prevenirea
şi combaterea spălării banilor nu prevăd obligativitatea păstrării tuturor
informaţiilor privind măsurile de identificare a clientului, pentru o perioada
de cel puţin 5 ani, începând cu data încetării relaţiei cu clientul.
Astfel au fost încălcate prevederile art. 24 din
normele puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Comisiei de Supraveghere a
Asigurărilor nr. 24/2008.
Fapta constituie contravenţie conform prevederilor art.
39 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi completările
ulterioare.
Faţă de motivele de fapt şi de drept arătate, în scopul
apărării drepturilor asiguraţilor şi al promovării stabilităţii activităţii de
asigurare în România,
Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor decide:
Art. 1. -In conformitate cu prevederile art. 5 lit. d)
şi art. 39 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de
asigurare şi supravegherea asigurărilor, cu modificările şi completările
ulterioare, se sancţionează cu retragerea aprobării acordate domnul Mircea Ioan
Petrică, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Eurobrokers Group
Broker de Asigurare" - S.A., cu domiciliul în Piatra-Neamţ, str. Costache
Negri, bl. D2, ap. 26, judeţul Neamţ, B.I. seria DG nr. 679980, emis de Poliţia
Piatra-Neamţ ia data de 26.04.1988, CNP 1540722270658.
Art. 2. - (1) Impotriva prezentei decizii domnul Mircea
Ioan Petrică, persoană semnificativă la Societatea Comercială „Eurobrokers
Group Broker de Asigurare" - S.A., poate face plângere la Curtea de Apel
Bucureşti, în termen de 30 de zile de la comunicarea acesteia, în conformitate
cu prevederile art. 40 alin. (1) din Legea nr. 32/2000, cu modificările şi
completările ulterioare.
(2) Plângerea adresată Curţii de Apel Bucureşti nu
suspendă, pe timpul soluţionării acesteia, executarea măsurii sancţionatorii,
în conformitate cu prevederile art. 40 alin. (2) din Legea nr. 32/2000, cu
modificările şi completările ulterioare.
Art. 3. - Prezenta decizie se publică în Monitorul
Oficial al României, Partea I, conform prevederilor art. 9 din Legea nr.
32/2000, cu modificările şi completările ulterioare.
Preşedintele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor,
Angela Toncescu