DECIZIE Nr. 462 din 20 septembrie 2005
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor cap. II, in
ansamblu, precum si ale art. 8 alin. (3) fraza finala, ale art. 11 alin. (1)
lit. d), ale art. 19 alin. (1), ale art. 50 alin. (1) si (3), ale art. 51 alin.
(1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului
ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 944 din 24 octombrie 2005
Ioan Vida - presedinte
Nicolae Cochinescu - judecator
Aspazia Cojocaru - judecator
Constantin Doldur - judecator
Acsinte Gaspar - judecator
Kozsokar Gabor - judecator
Petre Ninosu - judecator
Ion Predescu - judecator
Serban Viorel Stanoiu - judecator
Aurelia Rusu - procuror
Benke Karoly - magistrat-asistent
Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a
dispozitiilor cap. II, in ansamblu, precum si ale art. 8 alin. (3) fraza
finala, ale art. 11 alin. (1) lit. d), ale art. 19 alin. (1), ale art. 50 alin.
(1) si (3), ale art. 51 alin. (1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului, exceptie ridicata de Societatea
Comerciala "Continental Distribution" - S.R.L. Bucuresti in Dosarul
nr. 946/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala.
La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost
legal indeplinita.
Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei
de neconstitutionalitate. Astfel, se arata ca dispozitiile cap. II din Legea
nr. 64/1995 nu incalca dreptul la aparare al debitorului, acesta beneficiind de
toate garantiile procesuale necesare. In acest sens este invocata Decizia
Curtii Constitutionale nr. 65 din 3 februarie 2005. Totodata, se arata ca
prevederile art. 8 alin. (3) sunt constitutionale, acestea cuprinzand masuri
pentru buna administrare a justitiei, iar selectia actelor care se vor trimite
instantei de recurs este facuta de judecatorul-sindic. Reprezentantul
Ministerului Public apreciaza ca nici dispozitiile art. 11 alin. (1) lit. d) nu
contravin textelor constitutionale invocate. Totodata, se sustine ca nici
prevederile art. 19 alin. (1) nu incalca Constitutia, in acest sens
considerandu-se ca administratorul sau lichidatorul judiciar desfasoara o
activitate atat in interesul debitorului, cat si al creditorilor sub
supravegherea judecatorului-sindic.
CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
Prin Incheierea din 15 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 946/2003,
Tribunalul Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala a sesizat Curtea
Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor cap. II,
in ansamblu, precum si ale art. 8 alin. (3) fraza finala, ale art. 11 alin. (1)
lit. d), ale art. 19 alin. (1), ale art. 50 alin. (1) si (3), ale art. 51 alin.
(1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Continental
Distribution" - S.R.L. Bucuresti intr-o cauza avand ca obiect o procedura
de reorganizare judiciara si faliment.
In motivarea exceptiei autorul acesteia sustine ca dispozitiile cap. II din
Legea nr. 64/1995, intitulat "Participantii la procedura reorganizarii
judiciare si a falimentului", determina strict limitativ participantii la
aceasta procedura, iar printre acestia nu se regaseste si debitorul, "astfel
ca, in lipsa sa - nefiind parte, procedura se poate desfasura oricum, inclusiv
cu incalcarea dreptului sau la aparare, ceea ce contravine dispozitiilor
constitutionale cuprinse in art. 24". Totodata, se arata ca, desi sunt
inclusi "in categoria participantilor <<adunarea generala a
membrilor sau a asociatilor/actionarilor>> si <<reprezentantul
membrilor sau al asociatilor/actionarilor>>", acestia "nu sunt
totuna cu debitorul". De asemenea, se mai sustine ca "din momentul
deschiderii procedurii si numirii administratorului/lichidatorului, debitorul
este lipsit de orice posibilitate in materie procesuala", intrucat, pe de
o parte, "hotararile pronuntate de judecatorul-sindic nu pot fi atacate
decat prin intermediul administratorului/lichidatorului, [iar, pe de alta parte],
dupa promovarea unor actiuni, daca judecatorul-sindic sau
administratorul/lichidatorul nu aproba plata taxelor impuse de instanta de
control, acestea vor fi anulate ca neintemeiate". In consecinta, sunt
considerate a fi incalcate prevederile art. 129 din Constitutie.
Autorul exceptiei considera ca dispozitiile art. 8 alin. (3) teza finala
"lasa la libera apreciere a cuiva, neprecizat in Lege, selectia actelor
care ar interesa rezolvarea recursului [pentru hotararile date de
judecatorul-sindic, in baza art. 11 din Lege], grefierul-sef urmand sa semneze
doar pentru conformitate, fara a fi obligat sa realizeze selectia
respectiva", si, in consecinta, "instantele investite cu judecarea
recursului nu au posibilitatea sa aprecieze temeinicia motivelor invocate",
ceea ce este de natura a incalca prevederile constitutionale ale art. 124 alin.
(2) si ale art. 126 alin. (2).
Se mai sustine ca, "din interpretarea textelor" art. 11 alin. (1)
lit. d) si art. 50 alin. (1) si (3) din lege, "judecatorul-sindic poate
dispune restrangerea unor drepturi ale debitorului, pe calea ridicarii
dreptului acestuia de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de
ele", ceea ce incalca prevederile art. 44 alin. (1) si ale art. 53 din
Constitutie. In continuare, autorul exceptiei apreciaza ca "intreaga
reglementare a acestei materii, cuprinsa in Legea nr. 64/1995, este
neconstitutionala, confuza si generatoare, in practica, de abuzuri flagrante in
detrimentul debitorilor". Totodata, se sustine ca, potrivit art. 136 alin.
(5) din Constitutie, "exercitarea dreptului de proprietate privata ar
putea fi restransa numai <<in conditiile legii organice>>",
iar cum Legea nr. 64/1995 nu este o asemenea lege, acesta "nu poate
contine asemenea norme restrictive decat prin incalcarea textelor
constitutionale".
Autorul exceptiei considera ca dispozitiile art. 19 alin. (1) si ale art.
51 alin. (1) incalca principiul constitutional al liberului acces la justitie,
avand in vedere ca "libertatea asociatilor/actionarilor de a se intruni in
adunarea generala pentru a adopta hotarari, care, ulterior, ar putea fi atacate
in justitie, este limitata de necesitatea prezentei, in postura de presedinte,
a administratorului/lichidatorului", precum si datorita faptului ca
debitorul nu poate dispune de disponibilul din conturi pentru sustinerea
actiunilor sale in justitie, decat daca administratorul/lichidatorul sau
judecatorul-sindic dispune bancii plata acestora.
Tribunalul Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala apreciaza ca exceptia de
neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. In argumentarea acestei
opinii, instanta apreciaza ca "autorul exceptiei nu critica un text
expres, ci o asa-zisa <<omisiune>> a legiuitorului, in sensul ca nu
s-a prevazut ca printre acesti participanti sa se afle si debitorul persoana
juridica sau fizica". Se considera ca "aceasta chestiune este una
care tine de tehnica legislativa [...] si nu de neconstitutionalitatea unor
texte din actul normativ [si, in consecinta,] exceptia trebuie respinsa ca inadmisibila".
Totodata, se considera ca printr-o interpretare sistematica a Legii nr.
64/1995 si a Codului de procedura civila "rezulta ca debitorul este parte
in procedura colectiva de executare silita". Instanta apreciaza ca
"debitorul falit are o capacitate procesuala de exercitiu diminuata",
intrucat "legiuitorul a inteles, in conditiile art. 53 alin. (1) din
Constitutie, sa restranga exercitiul anumitor drepturi prin lege ale
debitorului falit, deoarece se impune, dupa caz, pentru apararea drepturilor si
libertatilor cetatenilor". Aceasta solutie legislativa s-a impus, intrucat
"debitorul falit, prin neexecutarea obligatiilor sale, incalca drepturile
de creanta ale unor creditori, poate crea blocaje financiare (falimente in
lant), prejudiciind, astfel, atat subiectii individuali de drepturi, cat si
societatea in ansamblul ei".
Referitor la pretinsa neconstitutionalitate a textului art. 8 alin. (3)
teza finala si alin. (4) din Legea nr. 64/1995, instanta apreciaza ca
"acestea sunt dispozitii de ordin tehnic-procedural, care duc la
[accentuarea celeritatii] actului de judecata si nu sunt susceptibile de a
vatama drepturi si libertati, si nici de a conferi caracter partinitor actului
de justitie", partile avand posibilitatea "sa se foloseasca de proba
cu inscrisuri in cadrul recursului", ceea ce nu este de natura a incalca
prevederile art. 124 si ale art. 126 alin. (2) din Constitutie.
Totodata, se arata ca prevederile art. 11 alin. (1) lit. d) si ale art. 50
alin. (1) si (3) din Legea nr. 64/1995 sunt constitutionale, in acest sens
fiind invocata jurisprudenta in materie a Curtii Constitutionale.
Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea
de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale
Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele
de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata
este neintemeiata. In sustinerea acestui punct de vedere se arata ca
dispozitiile cap. II din Legea nr. 64/1995 "nu contravin sub nici un
aspect accesului liber la justitie si nici dreptului partilor la aparare,
deoarece debitorii aflati in stare de insolventa se pot adresa instantelor
judecatoresti cu cereri, opozitii si intampinari si pot exercita caile de atac
in conditiile procedurale stabilite de lege si sunt in acord cu principiul
egalitatii in fata legii, conform caruia justitia este unica, impartiala si
egala pentru toti". Totodata, se apreciaza ca judecatorul-sindic nu este o
instanta extraordinara.
Avocatul Poporului apreciaza ca "criticile de neconstitutionalitate
care se refera la omisiuni legislative ori reglementari legale despre care se
pretinde ca ar fi incomplete ori nesatisfacator redactate nu reprezinta o
problema de constitutionalitate".
Se considera ca prevederile art. 50 alin. (1) si (3), precum si ale art. 51
alin. (1) din Legea nr. 64/1995 nu contravin prevederilor constitutionale ale
art. 44 alin. (1), ale art. 53 alin. (1) si ale art. 136 alin. (5).
Guvernul si presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat
punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului,
raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului,
dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si
Legea nr. 47/1992, retine urmatoarele:
Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit
dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2),
art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de
neconstitutionalitate ridicata.
Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile cap.
II, intitulat "Participantii la procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului", in ansamblul sau, din Legea nr. 64/1995 privind procedura
reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, precum si prevederile art.
8 alin. (3) fraza finala, ale art. 11 alin. (1) lit. d), ale art. 19 alin. (1),
ale art. 50 alin. (1) si (3), ale art. 51 alin. (1) din aceeasi lege. Curtea
observa ca, ulterior sesizarii sale, Legea nr. 64/1995 a fost modificata si
completata prin Legea nr. 249/2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 678 din 28 iulie 2005. Astfel, prin articolul unic pct. 2, 3, 4,
5 si 6 din Legea nr. 249/2005 au fost modificate prevederile art. 9, ale art.
11 alin. (1) lit. c) si i), ale art. 23 alin. (2), ale art. 38 alin. (1) si (7)
si ale art. 41 din Legea nr. 64/1995, fara insa a fi modificate esential, in
acest mod, dispozitiile cap. II din Legea nr. 64/1995, astfel incat critica de
neconstitutionalitate a autorului exceptiei subzista si in aceste conditii.
Textele legale criticate au urmatorul cuprins:
- Art. 8 alin. (3) fraza finala: "(3) [...] In vederea solutionarii
recursului, se trimit la curtea de apel in copie certificata, sub semnatura
grefierului-sef al tribunalului, numai actele care intereseaza rezolvarea
recursului.";
- Art. 11 alin. (1) lit. d): "(1) Principalele atributii ale
judecatorului-sindic, in cadrul prezentei legi, sunt: [...]
d) judecarea cererilor de a se ridica debitorului dreptul de a-si mai
conduce activitatea.";
- Art. 19 alin. (1): "Pe perioada desfasurarii procedurii prevazute de
prezenta lege adunarea generala a asociatilor/actionarilor va fi convocata ori
de cate ori se va considera necesar si va fi prezidata de administrator sau
lichidator, daca legea ori judecatorul-sindic nu dispune altfel.";
- Art. 50 alin. (1) si (3): "(1) Deschiderea procedurii ridica
debitorului dreptul de administrare - constand in dreptul de a-si conduce
activitatea, de a-si administra bunurile din avere si de a dispune de acestea
-, daca acesta nu si-a declarat, in conditiile art. 33 alin. (1) lit. g) sau,
dupa caz, ale art. 39, intentia de reorganizare. [...]
(3) Judecatorul-sindic va putea ordona ridicarea, in tot sau in parte, a
dreptului de administrare al debitorului odata cu desemnarea unui
administrator, indicand totodata si conditiile de exercitare a acestuia.";
- Art. 51 alin. (1): "Judecatorul-sindic va da dispozitii tuturor bancilor
la care debitorul are disponibil in conturi sa nu dispuna de acestea fara un
ordin al sau sau al administratorului/lichidatorului."
Textele constitutionale invocate in sustinerea exceptiei sunt cele ale art.
21 alin. (1) si (2), ale art. 24 alin. (1), ale art. 44 alin. (1), ale art. 53
alin. (1), ale art. 124 alin. (2), ale art. 126 alin. (2), ale art. 129 si ale
art. 136 alin. (5), texte care au urmatorul cuprins:
- Art. 21 alin. (1) si (2): "(1) Orice persoana se poate adresa
justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale
legitime.
(2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
- Art. 24 alin. (1): "Dreptul la aparare este garantat.";
- Art. 44 alin. (1): "Dreptul de proprietate, precum si creantele
asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt
stabilite de lege.";
- Art. 53 alin. (1): "Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati
poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru:
apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a
drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale;
prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale
unui sinistru deosebit de grav.";
- Art. 124 alin. (2): "Justitia este unica, impartiala si egala pentru
toti.";
- Art. 126 alin. (2): "Competenta instantelor judecatoresti si
procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege.";
- Art. 129: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate
si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii.";
- Art. 136 alin. (5): "Proprietatea privata este inviolabila, in
conditiile legii organice."
In esenta, autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca
dispozitiile legale criticate, in mod nejustificat si cu incalcarea
prevederilor constitutionale mentionate, limiteaza accesul liber la justitie si
restrang dreptul la aparare si dreptul de proprietate al debitorului in cadrul
procedurii reorganizarii judiciare si a falimentului.
Curtea observa, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate, in
ansamblul sau, a cap. II din Legea nr. 64/1995, ca anterior modificarii
acestuia prin Legea nr. 149/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei,
Partea I, nr. 424 din 12 mai 2004, capitolul respectiv se numea "Organele
care aplica procedura reorganizarii si lichidarii judiciare" si cuprindea,
conform prevederilor art. 5 alin. (1), instantele judecatoresti, judecatorul-sindic,
administratorul, lichidatorul, adunarea creditorilor si comitetul creditorilor.
Dupa modificarea operata prin Legea nr. 149/2004, organele care aplica
procedura sunt instantele judecatoresti, judecatorul-sindic, administratorul si
lichidatorul, in timp ce adunarea creditorilor, comitetul creditorilor,
adunarea generala a membrilor sau asociatilor/actionarilor, reprezentantul
membrilor sau asociatilor/actionarilor sunt participanti la aceasta procedura.
Insa, in nici un caz nu se poate sustine ca debitorul nu este parte in
procedura reorganizarii judiciare si a falimentului.
De altfel, prin Decizia nr. 65 din 3 februarie 2005, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 201 din 9 martie 2005, Curtea a statuat,
referindu-se la "raportarea textului de lege criticat la dispozitiile art.
24 din Constitutie, [ca] debitorii se pot adresa instantelor judecatoresti cu
cereri, opozitii si intampinari si pot exercita caile legale de atac in
conditiile procedurale stabilite de lege". In acest sens sunt, spre
exemplu, dispozitiile art. 25 alin. (2), ale art. 80 alin. (4), ale art. 83
alin. (1) sau ale art. 87 alin. (1) din Legea nr. 64/1995. In consecinta, din
economia textului Legii nr. 64/1995, Curtea retine ca nu rezulta vreo incalcare
a prevederilor art. 24 alin. (1) si ale art. 129 din Constitutie.
In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 8
alin. (3) teza finala din Legea nr. 64/1995, Curtea retine ca, potrivit
textului art. 126 alin. (2) din Constitutie, competenta instantelor
judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege, astfel
incat este la latitudinea legiuitorului sa instituie o anumita procedura in
considerarea unei situatii speciale. Nu este normal sa se trimita instantei de
recurs intregul dosar privind procedura reorganizarii sau a falimentului, ci
numai acele parti ale acestuia care sunt direct vizate prin recurs. Aprecierea
in concret a relevantei actelor ce vor fi trimise instantei de recurs o va face
judecatorul-sindic. In consecinta, nu se poate sustine o eventuala incalcare a
prevederilor art. 124 alin. (2) sau ale art. 126 alin. (2) din Constitutie.
Cu privire la constitutionalitatea prevederilor art. 11 alin. (1) lit. d)
si ale art. 50 alin. (1) si (3) din Legea nr. 64/1995, Curtea s-a mai
pronuntat. Prin Decizia nr. 318 din 14 septembrie 2004, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 992 din 28 octombrie 2004, de exemplu,
Curtea a stabilit ca "in ceea ce priveste sustinerea de catre autorul
exceptiei a incalcarii prevederilor art. 53 din Constitutie, republicata,
Curtea constata ca acest text nu are incidenta in cauza, intrucat dreptul
comerciantului de a-si conduce activitatea nu este unul dintre drepturile si
libertatile fundamentale prevazute la titlul II din Constitutie, la care se
refera dispozitiile art. 53.
Curtea retine ca posibilitatea ridicarii dreptului debitorului de a-si
conduce activitatea se inscrie in reglementarile menite sa asigure indeplinirea
obligatiei statului de a ocroti libertatea comertului, concurenta loiala si
conditiile necesare pentru valorificarea tuturor factorilor de productie,
neaducandu-se astfel atingere textului constitutional al art. 135 alin. (2)
lit. a).
De asemenea, Curtea constata ca masura ridicarii dreptului debitorului de
a-si mai conduce activitatea, de a-si administra bunurile si de a dispune de
acestea nu are semnificatia unui transfer de proprietate, operandu-se numai o
indisponibilizare a bunurilor, care nu afecteaza in esenta dreptul de
proprietate al debitorului. Prin urmare, textele legale criticate nu contravin
dispozitiilor art. 136 alin. (5) din Constitutie, republicata, care, de altfel,
prevad inviolabilitatea proprietatii private <<in conditiile legii
organice>>. De asemenea, este de retinut ca, potrivit dispozitiilor art.
44 alin. (1) teza a doua, continutul si limitele dreptului de proprietate sunt
stabilite de lege".
In acelasi sens sunt si deciziile Curtii Constitutionale nr. 138 din 8
aprilie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 300 din
6 mai 2003, si nr. 279 din 29 iunie 2004, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 858 din 20 septembrie 2004.
In legatura cu invocarea neconstitutionalitatii art. 19 alin. (1) din lege,
Curtea, prin Decizia nr. 377 din 14 octombrie 2003, publicata in Monitorul
Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 885 din 12 decembrie 2003, a statuat,
printre altele, ca lichidatorul, "in exercitarea atributiilor sale legale,
trebuie sa apere, deopotriva, interesele legitime atat ale creditorilor, cat si
ale debitorului, desfasurandu-si activitatea sub controlul judecatorului-sindic
si in mod transparent, cu participarea partilor din proces". In
consecinta, Curtea constata ca prezidarea adunarii generale a
asociatilor/actionarilor de catre administratorul sau lichidatorul judiciar nu
este de natura a incalca prevederile art. 21 alin. (1) - (3) din Constitutie.
Cu privire la critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 51
alin. (1) din Legea nr. 64/1995, Curtea retine ca masura prevazuta de text se
impune, intrucat, astfel cum arata si instanta de judecata, debitorul, prin
neexecutarea obligatiilor sale, incalca drepturile de creanta ale unor
creditori si poate crea blocaje financiare, prejudiciind, astfel, atat
subiectii individuali de drepturi, cat si circuitul comercial, in ansamblu. In
consecinta, dreptul debitorului de a dispune de disponibilul sau din conturi
numai in baza unui ordin al judecatorului-sindic sau al
administratorului/lichidatorului se justifica, din prisma prevederilor art. 53
alin. (1) si (2) din Constitutie, pentru apararea drepturilor si libertatilor
cetatenilor.
Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al
art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit.
A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,
CURTEA CONSTITUTIONALA
In numele legii
DECIDE:
Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor cap. II, in
ansamblu, precum si ale art. 8 alin. (3) fraza finala, ale art. 11 alin. (1)
lit. d), ale art. 19 alin. (1), ale art. 50 alin. (1) si (3), ale art. 51 alin.
(1) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a
falimentului, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Continental
Distribution" - S.R.L. Bucuresti in Dosarul nr. 946/2003 al Tribunalului
Bucuresti - Sectia a VII-a comerciala.
Definitiva si general obligatorie.
Pronuntata in sedinta publica din data de 20 septembrie 2005.
PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
prof. univ. dr. IOAN VIDA
Magistrat asistent,
Benke Karoly