Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 462 din 28 octombrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 143 alin. 1 teza intai si alin. 3, precum si ale art. 148 alin. 1 lit. i) din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 34 din 11 ianuarie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Iuliana Nedelcu       - procuror
    Florentina Geangu     - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Gregorian Bivolaru in Dosarul nr. 2.320/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia I penala.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand cuvantul pe fond, pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, aratand ca textele de lege criticate nu incalca prevederile constitutionale invocate de autorul exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Decizia nr. 1.284 din 21 iulie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 2.320/2004, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala. Exceptia a fost ridicata de recurentul inculpat Gregorian Bivolaru, aflat in stare de libertate, intr-o cauza avand ca obiect solutionarea recursului declarat de acesta impotriva Incheierii de sedinta din data de 18 iunie 2004, pronuntata de Tribunalul Bucuresti - Sectia I penala, incheiere prin care s-a respins ca inadmisibila cererea de sesizare a Curtii Constitutionale, cu motivarea ca exceptia de neconstitutionalitate invocata nu are legatura cu solutionarea cauzei. Judecand recursul, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penala a retinut ca de prevederile din Codul de procedura penala, criticate ca fiind neconstitutionale, depinde solutionarea cauzei, deoarece Tribunalul Bucuresti era investit cu judecarea recursului declarat de inculpatul Gregorian Bivolaru impotriva Incheierii din 31 mai 2004, pronuntata de Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti in Dosarul nr. 3.989/2004, incheiere prin care s-a dispus arestarea lui preventiva, iar aceasta masura era reglementata, intre altele, de art. 143 si 148 din Codul de procedura penala. In aceasta situatie, Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penala a retinut ca, in cauza, este incident cazul de casare prevazut de art. 385^9 pct. 17^1 din Codul de procedura penala si, pe cale de consecinta, conform art. 385^15 pct. 2 lit. d) din Codul de procedura penala si art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 [devenit art. 29 alin. (1) in urma republicarii acestei legi], a admis recursul, a casat incheierea atacata si, rejudecand, a dispus sesizarea Curtii Constitutionale.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine ca prevederile art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 23 alin. (1) si (11), precum si celor ale art. 5 pct. 1 lit. c) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. In acest sens sustine ca: "in cazul punerii in miscare a urmaririi penale sunt necesare temeiuri (probe) ca cel acuzat a savarsit o infractiune"; la "arestarea preventiva a inculpatului sunt necesare probe, iar nu presupuneri, date sau indicii"; "daca in conformitate cu prevederile art. 66 din Codul de procedura penala prezumtia de nevinovatie nu poate fi rasturnata decat cu probe temeinice, prezumtie care ulterior poate fi validata prin administrarea unor probe in aparare, este evident ca legiuitorul nu a inteles sa rastoarne aceasta prezumtie cu presupuneri, cu date, cu indicii, prezumtie care constituie un principiu fundamental, reglementat de Constitutie"; "dispozitiile art. 143 alin. 3 din Codul de procedura penala sunt in contradictie cu art. 5 lit. c) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, in conformitate cu care arestarea preventiva se poate dispune cand exista motive verosimile sau cand exista motive temeinice, in sens de probe".
    Curtea de Apel Bucuresti - Sectia I penala, exprimandu-si opinia, apreciaza ca dispozitiile art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala nu incalca prevederile art. 23 din Constitutie, republicata, referitoare la libertatea individuala.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca, potrivit art. 143 alin. 1 si art. 136 alin. 1 din Codul de procedura penala, unul dintre temeiurile arestarii preventive este existenta unor "probe sau indicii temeinice" ca invinuitul sau inculpatul a savarsit o infractiune pedepsita cu detentia pe viata sau cu inchisoarea. La art. 143 alin. 3 din Codul de procedura penala se defineste notiunea de "indicii temeinice", astfel: "sunt indicii temeinice atunci cand din datele existente in cauza rezulta presupunerea ca persoana (...) a savarsit fapta". Pe de alta parte, prevederile art. 5 pct. 1 lit. c) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale stabileste ca temei al arestarii preventive existenta unor "motive verosimile de a banui ca persoana a savarsit o infractiune". Din analiza hotararilor pronuntate de Curtea Europeana a Drepturilor Omului rezulta ca temeiurile de fapt necesare pentru dispunerea masurii arestarii preventive nu trebuie sa atinga nivelul probelor de vinovatie cerute pentru pronuntarea unei solutii de condamnare. Temeiul arestarii preventive, potrivit jurisprudentei Curtii Europene a Drepturilor Omului, consta in existenta unor "date" care sa obiectiveze "motivele" pentru care se banuieste ca persoana fata de care s-a dispus arestarea preventiva a savarsit o infractiune, in acest sens organele judiciare avand obligatia sa detina si sa invedereze "o explicatie credibila si intemeiata" pentru dispunerea masurii. Aceste date trebuie sa conduca la banuiala sau presupunerea ca invinuitul sau inculpatul a savarsit o infractiune. Daca organele judiciare ar detine probe certe de vinovatie, s-ar impune pronuntarea unei hotarari de condamnare la pedeapsa inchisorii, iar nu la luarea unei masuri privative de libertate cu caracter provizoriu. Dispozitiile art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala sunt in concordanta cu prevederile art. 5 pct. 1 lit. c) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, nefiind incalcate dispozitiile constitutionale ale art. 23 alin. (1).
    Avocatul Poporului considera ca este neintemeiata critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala fata de dispozitiile art. 23 din Constitutie, republicata. Astfel, instituirea prin prevederile legale criticate a conditiilor si cazurilor in care poate fi luata masura retinerii si arestarii inculpatului este conforma cu art. 23 alin. (2) din Constitutie, republicata, potrivit caruia luarea acestor masuri privative de libertate este permisa numai in cazurile si cu procedura prevazuta de lege. Pe cale de consecinta, expresia "indicii temeinice" continuta de art. 143 si 148 din Codul de procedura penala nu poate fi considerata neconstitutionala, deoarece legiuitorul ordinar a stabilit, in temeiul textului constitutional, conditiile in care se pot dispune retinerea si arestarea inculpatului. Mai mult, dispozitiile art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala sunt in concordanta cu art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. In concluzie, Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    In legatura cu obiectul exceptiei de neconstitutionalitate ridicate se constata ca, desi sunt criticate dispozitiile art. 143 si ale art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala, din motivarea exceptiei rezulta ca aceasta critica vizeaza doar prevederile art. 143 alin. 1 teza intai si, implicit, alin. 3, precum si pe cele ale art. 148 alin. 1 lit. i). Art. 143 alin. 1 din Codul de procedura penala a fost modificat prin art. I pct. 67 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura penala si a unor legi speciale, dar teza intai a acestui alineat, precum si alin. 3 al aceluiasi articol au fost mentinute in redactarea initiala. Prin aceeasi lege a fost introdusa lit. i) la art. 148. Astfel fiind, Curtea Constitutionala urmeaza sa se pronunte numai asupra constitutionalitatii acestor texte de lege, care au urmatorul continut:
    - Art. 143 alin. 1 teza intai si alin. 3 (Conditiile retinerii): "Masura retinerii poate fi luata de organul de cercetare penala fata de invinuit, daca sunt probe sau indicii temeinice ca a savarsit o fapta prevazuta de legea penala. [...]
    Sunt indicii temeinice atunci cand din datele existente in cauza rezulta presupunerea ca persoana fata de care se efectueaza urmarirea penala a savarsit fapta.";
    - Art. 148 alin. 1 lit. i) (Conditiile si cazurile in care se dispune arestarea inculpatului): "Masura arestarii inculpatului poate fi luata daca sunt intrunite conditiile prevazute in art. 143 si numai in vreunul din urmatoarele cazuri: [...]
    i) exista date sau indicii suficiente care justifica temerea ca inculpatul va exercita presiuni asupra persoanei vatamate sau ca va incerca o intelegere frauduloasa cu aceasta."
    In opinia autorului exceptiei, prevederile art. 143 alin. 1 teza intai si alin. 3, precum si cele ale art. 148 alin. 1 lit. i) din Codul de procedura penala sunt neconstitutionale, deoarece luarea masurii preventive a retinerii atunci cand exista "indicii temeinice" ca invinuitul a savarsit o fapta prevazuta de legea penala, precum si cea a arestarii preventive in situatia in care "exista date sau indicii" suficiente care justifica temerea ca inculpatul va exercita presiuni asupra persoanei vatamate - deci in lipsa unor probe -, ar contraveni dispozitiilor constitutionale ale art. 23 alin. (1), potrivit carora "Libertatea individuala si siguranta persoanei sunt inviolabile", si ale art. 23 alin. (11), conform carora, "Pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti de condamnare, persoana este considerata nevinovata", precum si celor ale art. 5 pct. 1 lit. c) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, referitoare la dreptul la libertate si la siguranta.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, se constata ca aceasta este neintemeiata pentru urmatoarele considerente:
    Referitor la dispozitiile art. 143 alin. 1 teza intai din Codul de procedura penala, este de observat ca masura retinerii se poate lua numai atunci cand exista probe sau indicii temeinice ca invinuitul a savarsit o fapta prevazuta de legea penala. Aceasta dispozitie a legii este o reflectare a prevederilor art. 23 alin. (2) din Constitutie, republicata, potrivita carora retinerea unei persoane este permisa numai in cazurile si cu procedura prevazute de lege.
    Prin termenul "proba" se intelege, conform dispozitiilor art. 63 din Codul de procedura penala, "orice element de fapt care serveste la constatarea existentei sau inexistentei unei infractiuni, la identificarea persoanei care a savarsit-o si la cunoasterea imprejurarilor necesare pentru justa solutionare a cauzei". In legatura cu termenul "indicii temeinice" din continutul alin. 3 al art. 143 din Codul de procedura penala, rezulta ca ele sunt simple presupuneri, determinate de aparente mai mult sau mai putin graitoare. Indicii temeinice exista atunci cand din examinarea unor date existente in cauza se desprinde presupunerea ca persoana fata de care se efectueaza urmarirea penala a savarsit fapta pentru care este urmarita. Masura retinerii se ia in cazurile prevazute in art. 148, oricare ar fi limitele pedepsei cu inchisoarea prevazute de lege pentru fapta savarsita.
    In ceea ce priveste dispozitiile art. 148 alin. 1 din Codul de procedura penala, text care reglementeaza conditiile si cazurile in care se dispune arestarea, recurentul-inculpat omite faptul ca arestarea are loc tocmai datorita unor necesitati de ordin procesual, enumerate limitativ de art. 148, in considerarea precizarii continute in art. 143 din Codul de procedura penala, potrivit careia masura retinerii poate fi luata de organul de cercetare penala in cazul cand sunt probe sau indicii temeinice ca s-a savarsit o fapta penala.
    Termenul de "indicii temeinice" semnifica, astfel cum s-a aratat, faptul ca din datele existente s-ar putea presupune ca persoana in cauza a savarsit cu adevarat fapta.
    In sustinerea exceptiei se invoca, dar numai partial, art. 23 din Constitutie, republicata, referitor la libertatea individuala, facandu-se abstractie de continutul alin. (4) al acestui articol, potrivit caruia arestarea preventiva se dispune de judecator si numai in cursul procesului penal. Asadar, legea fundamentala contine o garantie procesuala de o deosebita insemnatate, destinata a preveni arestarile abuzive, deoarece luarea acestei masuri este de competenta instantei de judecata. Ca o garantie suplimentara, alin. (7) al art. 23 prevede ca incheierile instantei privind masura arestarii preventive sunt supuse cailor de atac prevazute de lege.
    Art. 23 alin. (9) si (10) din Constitutie, republicata, prevede ca punerea in libertate a celui arestat este obligatorie, daca motivele masurii de arestare au disparut, persoanei arestate rezervandu-i-se, pe de alta parte, chiar dreptul de a cere punerea sa in libertate provizorie, sub control judiciar sau pe cautiune. Acest ansamblu de garantii procesuale, expres prevazute in Constitutie, este de natura sa asigure protejarea oricarei persoane fata de orice arestare efectuata cu incalcarea legii.
    De asemenea, din analiza textelor considerate ca fiind neconstitutionale nu rezulta o incalcare a dispozitiilor art. 23 alin. (11) din Constitutie, republicata, referitoare la prezumtia de nevinovatie. Reglementand, printre cazurile in care poate fi luata masura retinerii (art. 143 alin. 1 teza intai) si a arestarii preventive [art. 148 alin. 1 lit. i)], si pe acela in care exista "indicii temeinice", respectiv "date sau indicii suficiente", legea nu-l considera pe inculpat deja vinovat de savarsirea infractiunii - lucru ce nu este posibil de stabilit decat prin hotararea judecatoreasca de condamnare ramasa definitiva -, ci prevede numai o conditie pentru luarea masurii retinerii sau a arestarii preventive a inculpatului, esentialmente diferite de privarea de libertate in executarea unei pedepse definitiv aplicate.
    Masura retinerii, ca si aceea a arestarii preventive, constituie o restrangere provizorie a libertatii persoanei, permisa de Constitutie, republicata, prin art. 53, in scopul bunei desfasurari a instructiei penale, iar conditia ca fapta sa fie prevazuta de legea penala reprezinta tocmai o garantie impotriva luarii arbitrare a acestor masuri.
    Raportand dispozitiile de lege criticate la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, se constata, in mod contrar afirmatiilor autorului exceptiei, ca aceste dispozitii legale transpun intocmai in dreptul intern prevederile art. 5 pct. 1 lit. c) din conventie, potrivit carora o persoana poate fi lipsita de libertatea sa daca a fost arestata sau retinuta in vederea aducerii sale in fata autoritatii judiciare competente, sau cand exista motive verosimile de a banui ca a savarsit o infractiune sau cand exista motive temeinice de a crede in necesitatea de a o impiedica sa savarseasca o infractiune sau sa fuga dupa savarsirea acesteia. De altfel, Curtea Europeana a Drepturilor Omului, in cazul "Brogan si altii contra Regatului Unit", in 1988, a decis ca nu s-au violat prevederile art. 5 pct. 1 lit. c) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale atunci cand arestarea persoanei respective s-a facut in conditiile existentei unor motive verosimile de a banui ca a savarsit o infractiune.
    In legatura cu prevederile de lege criticate ca fiind neconstitutionale, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 344 din 5 decembrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 86 din 11 februarie 2003, constatand ca "dispozitiile art. 143 si 148 din Codul de procedura penala, care reglementeaza conditiile retinerii si arestarii preventive, nu incalca prevederile constitutionale privind drepturile si libertatile fundamentale ale cetatenilor [...]." Prin aceeasi decizie s-a constatat, de asemenea, ca "dispozitiile mentionate sunt in concordanta cu prevederile art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale".
    Cele statuate prin decizia amintita isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 1 - 3, art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 143 alin. 1 teza intai si alin. 3, precum si ale art. 148 alin. 1 lit. i) din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Gregorian Bivolaru in Dosarul nr. 2.320/2004 al Curtii de Apel Bucuresti - Sectia I penala.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 28 octombrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 462/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 462 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 462/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu