Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 455 din  2 decembrie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 3 din  5 ianuarie 2004


SmartCity3


    Nicolae Popa             - presedinte
    Costica Bulai            - judecator
    Nicolae Cochinescu       - judecator
    Constantin Doldur        - judecator
    Kozsokar Gabor           - judecator
    Petre Ninosu             - judecator
    Serban Viorel Stanoiu    - judecator
    Lucian Stangu            - judecator
    Ioan Vida                - judecator
    Florentina Balta         - procuror
    Mihaela Senia Costinescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Sabah Mahdi Mohammed Ali in Dosarul nr. 1.281/RF/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca.
    La apelul nominal se prezinta autorul exceptiei, prin avocat. Acesta sustine neconstitutionalitatea textului de lege criticat, intrucat rastoarna prezumtia de buna-credinta a destinatarului actului procedural, care, lipsind de la domiciliu, iar nu refuzand primirea actului, ia cunostinta de acesta prin afisare. Se apreciaza ca acest mod de comunicare a actelor de procedura nu corespunde necesitatilor reale impuse de desfasurarea procesului in maniera echitabila, justitiabilii pierzandu-si uneori posibilitatea de valorificare a drepturilor substantiale, intrucat nu iau cunostinta de termenele de judecata, ceea ce este de natura a aduce atingere dreptului la aparare si secretului corespondentei. De asemenea, se mai arata ca art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila sanctioneaza de plano partea absenta de la domiciliu in momentul comunicarii actelor instantei, intrucat nu se poate retine in sarcina acesteia vreo culpa care sa justifice realizarea comunicarii prin afisare.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata, invocand in acest sens Decizia Curtii nr. 108/2002, prin care s-a constatat constitutionalitatea textului de lege criticat.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 13 martie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 1.281/RF/2003, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Sabah Mahdi Mohammed Ali.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca posibilitatea legala de a se realiza comunicarea citatiei si a celorlalte acte de procedura prin afisare constituie o ingradire a dreptului de a se adresa justitiei, deoarece acest lucru il expune pe destinatarul ei la riscul pierderii sau sustragerii actului procedural care se doreste a fi comunicat. In acest fel, persoana interesata nu va cunoaste termenul de judecata acordat, obligatiile sale legale pe care instanta i le-a comunicat sub anumite sanctiuni procedurale sau hotararea judecatoreasca impotriva careia poate avea interes sa promoveze o cale legala de atac si, in concluzie, va fi privata de liberul acces la justitie.
    Se considera ca textele de lege criticate contravin si principiului dreptului la aparare, deoarece afisarea permite accesul unor terte persoane, inclusiv al partii potrivnice, la actul de procedura, care poate fi astfel sustras.
    Se apreciaza, in acelasi timp, ca se incalca art. 26 din Constitutie, intrucat afisarea permite accesul unor terte persoane la actul de procedura si cunoasterea continutului acestuia, cu toate aspectele sale care privesc viata intima, privata a destinatarului actului de procedura, cu consecinte din cele mai grave pentru viata, libertatea si siguranta persoanei.
    Se invoca si incalcarea art. 28 din Constitutie, deoarece se considera ca afisarea citatiilor si a celorlalte acte de procedura face parte din categoria "celorlalte mijloace legale de comunicare" - in acceptiunea textului constitutional, dar in loc sa asigure caracterul inviolabil al secretului corespondentei, se constituie intr-un mijloc ideal de divulgare a secretului acesteia, cu toate consecintele nefaste pentru viata privata a destinatarului, ca si pentru apararea drepturilor acestuia in justitie, deci chiar pentru buna infaptuire a actului de justitie.
    Se considera ca restrangerile invocate, desi nu sunt motivate prin nici una dintre situatiile prevazute in ipoteza alin. (1) al art. 49 din Constitutie, nu sunt proportionale cu vreo situatie care sa le determine si ating insasi existenta drepturilor, contrar interdictiei exprese, continuta in alin. (2) al aceluiasi articol.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca considera ca instituirea procedurii de comunicare prin afisare a citatiilor si hotararilor judecatoresti nu reprezinta o limitare a unor drepturi, posibilitatile de sustragere si disparitie a acestor documente intrand in sfera aleatoriului, afisarea in sine nereprezentand o institutionalizare a posibilitatilor de frauda evocate. De altfel, chiar Conventia europeana invocata de autorul exceptiei recunoaste dreptul suveran al statului de a reglementa procedurile judiciare interne, acesta putand introduce o serie de limitari in cauze strict determinate.
    Se apreciaza ca a face sa depinda comunicarea actelor de procedura exclusiv de faptul preluarii directe de catre destinatar ar genera abuzuri procesuale necontrolabile si cheltuieli nejustificat de mari din partea statului. Asa fiind, prevederile art. 92 din Codul de procedura civila reflecta un echilibru real intre interesele societatii in ansamblu, securitatea sistemului justitiei si drepturile cetatenilor, cu respectarea stricta a accesului la justitie.
    Instanta de judecata considera ca raportarea exceptiei la art. 24 si 49 din Constitutie nu subzista sub aspectul argumentelor expuse. In acelasi timp, se arata ca, in ceea ce priveste neconstitutionalitatea art. 92 din Codul de procedura civila prin raportare la art. 28 din Constitutie, comunicarea actelor de procedura judiciara nu intra in domeniul de incidenta a normei constitutionale indicate.
    In concluzie, instanta de judecata apreciaza ca textele criticate nu contravin in nici un fel dispozitiilor constitutionale.
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata. De asemenea, in conformitate cu dispozitiile art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat punctul de vedere al Avocatului Poporului.
    Guvernul considera ca, potrivit legii, citarea prin afisare nu se poate realiza decat in situatii de exceptie, cum sunt cele prevazute de teza a doua a alin. 2 al art. 92 sau de alin. 4 al aceluiasi articol, texte care nu pot fi interpretate si aplicate decat prin raportare si in stransa legatura cu ansamblul dispozitiilor art. 92. Acestea stabilesc regulile ce trebuie urmate de catre agentul procedural cu ocazia citarii partilor si a comunicarii actelor de procedura, reguli elaborate cu respectarea tuturor drepturilor si garantiilor procesuale ale partilor. Se apreciaza ca dispozitiile criticate devin aplicabile in situatiile expres prevazute de lege si au drept scop prevenirea si limitarea eventualelor abuzuri in exercitarea drepturilor procesuale, de natura sa determine tergiversarea cauzei.
    Avocatul Poporului arata ca dispozitiile art. 92 alin. 2, 4 si 6 prevad unele exceptii de la regula generala a inmanarii in mod direct si personal a citatiei, neinterzicand accesul liber la justitie, ci, dimpotriva, asigurand acest drept.
    Se considera ca indeplinirea viciata a procedurii de citare, precum si imposibilitatea de a se prezenta la termenul fixat pot fi invocate de partile interesate in fata instantei de judecata, acest lucru nefiind o problema de constitutionalitate, ci una de aplicare a legii.
    Textul criticat nu limiteaza nici dreptul la aparare, ci urmareste sa previna si sa limiteze eventualele abuzuri in exercitarea drepturilor procesuale, de natura sa tergiverseze solutionarea cauzei, pe calea mentinerii cu rea-credinta a unei permanente lipse de procedura. Curtea s-a pronuntat in acest sens prin Decizia nr. 108/2002.
    Referitor la critica formulata in raport de incalcarea dispozitiilor art. 26 din Constitutie, se considera ca scopul afisarii citatiei nu este cel al dezvaluirii unor date personale ale destinatarului, ci al infaptuirii cu celeritate a justitiei. Pe de alta parte, nimeni nu poate invoca necunoasterea legii, iar in cazul in care sunt indeplinite conditiile prevazute in art. 92 din Codul de procedura civila, destinatarul citatiei se supune unei asemenea proceduri de afisare. Pe cale de consecinta, o asemenea procedura a fost agreata si de autorul exceptiei.
    Avocatul Poporului apreciaza ca pentru solutionarea exceptiei sunt nerelevante criticile aduse art. 92 din Codul de procedura civila, in raport cu art. 28 si art. 49 din Constitutie, acestea neavand incidenta in cauza. Prin urmare, se apreciaza ca dispozitiile art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila sunt constitutionale.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, republicata, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutia Romaniei, republicata, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate cu care a fost sesizata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila, cu modificarile ulterioare. Textele legale criticate au urmatorul continut:
    - Art. 92 alin. 2, 4 si 6: "Daca cel citat, aflandu-se la domiciliu, nu vrea sa primeasca citatia sau, primind-o, nu voieste ori nu poate sa semneze adeverinta de primire, agentul va lasa citatia in mana celui citat sau, in cazul refuzului de primire, o va afisa pe usa locuintei acestuia, incheind despre acestea proces-verbal. [...]
    Daca persoanele aratate in alineatul precedent nu voiesc ori nu pot sa semneze adeverinta de primire, agentul va incheia proces-verbal, lasand citatia in mana lor; daca cei aratati nu voiesc sa primeasca citatia sau sunt lipsa, agentul va afisa citatia, fie pe usa locuintei celui citat, fie, daca nu are indicatia apartamentului sau camerei locuite, pe usa principala a cladirii, incheind de asemenea proces-verbal despre toate acestea. [...]
    Dispozitiile prezentului articol se aplica si la comunicarea sau notificarea oricarui alt act de procedura."
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile art. 11 alin. (2), art. 20, 21, 24, 26, 28 si 49 din Constitutia Romaniei, care, ulterior sesizarii, a fost modificata si completata prin Legea de revizuire nr. 429/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 29 octombrie 2003, republicata de Consiliul Legislativ, in temeiul art. 152 din Constitutie, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, cu reactualizarea denumirilor si dandu-se textelor o noua numerotare. Textele constitutionale invocate au numerotarea si continutul urmatoare:
    - Art. 11 alin. (2): "Tratatele ratificate de Parlament, potrivit legii, fac parte din dreptul intern.";
    - Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.
    (2) Daca exista neconcordante intre pactele si tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care Romania este parte, si legile interne, au prioritate reglementarile internationale, cu exceptia cazului in care Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.";
    - Art. 21 alin. (1) si (2): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 24: "(1) Dreptul la aparare este garantat.
    (2) In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu.";
    - Art. 26: "(1) Autoritatile publice respecta si ocrotesc viata intima, familiala si privata.
    (2) Persoana fizica are dreptul sa dispuna de ea insasi, daca nu incalca drepturile si libertatile altora, ordinea publica sau bunele moravuri.";
    - Art. 28: "Secretul scrisorilor, al telegramelor, al altor trimiteri postale, al convorbirilor telefonice si al celorlalte mijloace legale de comunicare este inviolabil.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii."
    De asemenea, autorul exceptiei invoca si incalcarea art. 6 pct. 1, art. 8, 17 si 18 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, prevederi referitoare la dreptul persoanei la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, la dreptul la respectarea vietii private si de familie, a domiciliului si a corespondentei, precum si la restrangerile aduse drepturilor si libertatilor prevazute de conventie.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea Constitutionala constata ca dispozitiile legale criticate constituie exceptii de la regula generala a inmanarii in mod direct si personal a citatiei sau a oricarui alt act de procedura, prevazuta de art. 92 alin. 1 din Codul de procedura civila, comunicarea prin afisare fiind operanta numai in situatiile in care destinatarul, aflandu-se la domiciliu, nu vrea sa primeasca citatia sau, primind-o, nu voieste sa semneze adeverinta de primire sau, in cazul in care negasindu-se la domiciliu, persoanele indreptatite sa primeasca actul procedural refuza sau ele insele sunt lipsa.
    Asa fiind, Curtea considera ca aceste exceptii nu sunt de natura a afecta vreun drept constitutional, ci reprezinta modalitati derogatorii de indeplinire a procedurii de citare, determinate de situatia obiectiv diferita a persoanelor citate.
    Mai mult, Curtea constata ca fiind neintemeiata critica autorului exceptiei, referitoare la faptul ca afisarea citatiei, pe de o parte, creeaza o incertitudine asupra primirii citatiei de catre persoana respectiva, care, in necunostinta de cauza, nu isi poate exercita dreptul la aparare, iar pe de alta parte, nesocoteste viata privata a persoanei, precum si secretul corespondentei. Astfel, Curtea retine ca textul criticat are in vedere o situatie cu caracter de exceptie si urmareste sa previna si sa limiteze eventualele abuzuri in exercitarea drepturilor procesuale, de natura sa determine tergiversarea solutionarii cauzei, pe calea mentinerii cu rea-credinta a unei permanente lipse de procedura. O atare concluzie rezulta din economia intregului articol 92 din Codul de procedura civila, care prevede suficiente garantii de natura sa asigure respectarea dreptului la aparare sau ocrotirea vietii private a persoanei.
    Totodata, obligatia partilor de a-si exercita drepturile procesuale cu respectarea dispozitiilor stabilite de lege, referitoare la comunicarea actelor de procedura, reprezinta expresia aplicarii principiului privind dreptul persoanei la judecarea procesului sau in mod echitabil si intr-un termen rezonabil, potrivit prevederilor art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, instituirea unor reglementari care sa previna abuzurile servind unei bune administrari a justitiei, precum si necesitatii aplicarii si respectarii drepturilor si garantiilor procesuale ale partilor.
    De altfel, asupra constitutionalitatii textelor de lege criticate, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Decizia nr. 108/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 367 din 31 mai 2002, si, intrucat nu au aparut imprejurari noi care sa determine schimbarea jurisprudentei in aceasta materie, solutia adoptata in precedent, ca si considerentele pe care aceasta se intemeiaza, isi mentine valabilitatea si in cauza de fata.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, al art. 1, 2, 3, al art. 13 alin. (1) lit. A. c), precum si al art. 23 si art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 92 alin. 2, 4 si 6 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Sabah Mahdi Mohammed Ali in Dosarul nr. 1.281/RF/2003 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca si litigii de munca.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 2 decembrie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Mihaela Senia Costinescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 455/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 455 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 455/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu