Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 449 din 31 martie 2009

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) si (3) din titlul II al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 81/2007 pentru accelerarea procedurii de acordare a despagubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 335 din 20 mai 2009



Ioan Vida                               - preşedinte

Nicolae Cochinescu              -judecător

Aspazia Cojocaru                  -judecător

Acsinte Gaspar                      -judecător

Petre Lăzăroiu                       -judecător

Ion Predescu                          -judecător

Puskas Valentin Zoltan          -judecător

Tudorel Toader                      -judecător

Augustin Zegrean                  -judecător

Antonia Constantin                - procuror

Mihaela Senia Costinescu     - magistrat-asistent

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 6 alin. (1) şi (3) din titlul II al Ordonanţei de urgenţă aGuvernului nr. 81/2007 privind accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, excepţie ridicată de S.C. „Fondul Proprietatea" - S.A. din Bucureşti în Dosarul nr. 11.185/3/2007 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VI-a comercială.

La apelul nominal se prezintă autorul excepţiei, prin avocatul Ioana Hrisafi, şi Compania Naţională de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. din Bucureşti, prin consilierul juridic Cristina Maria Baias.

Reprezentantul autorului excepţiei susţine admiterea criticii de neconstituţionalitate, arătând că transferul acţiunilor Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. către S.C. „Fondul Proprietatea" - S.A. a operat de drept, prin efectul Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, astfel că dreptul la dividende s-a născut în temeiul calităţii de acţionar, şi nu ca urmare a adoptării Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, care are exclusiv caracter confirmativ. In continuare, apreciază că nu se poate admite că art. 6 alin. (1) din titlul II al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 este cel care ar fi constituit dreptul Fondului Proprietatea la dividendele anului 2005, dispoziţiile criticate reprezentând, în realitate, norme de interpretare cu privire la care este permisă retroactivitatea.

Pe de altă parte, societatea debitoare datorează dobânda aferentă dividendelor începând cu momentul scadenţei obligaţiei de plată a acestora din urmă, conform art. 43 din Codul comercial. Or, la momentul intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, Fondul Proprietatea avea deja o creanţă împotriva Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A., astfel că termenul de 60 de zile stabilit prin art. 6 alin. (3) din titlul II al ordonanţei de urgenţă nu este aplicabil în cauză, întrucât ar însemna că se aplică retroactiv unor situaţii juridice născute anterior adoptării sale, ceea ce nu este permis de art. 15 alin. (2) din Constituţie.

Reprezentantul Companiei Naţionale de Transport al Energiei Electrice „Transelectrica" - S.A. solicită respingerea excepţiei de neconstituţionalitate, arătând că normele criticate nu reglementează o situaţie consumată în trecut, ci reprezintă dispoziţii cu caracter special, care tranşează disputele născute în legătură cu modul de aplicare a Legii nr. 247/2005.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate ca neîntemeiată, apreciind că textul de lege criticat stabileşte momentul de la care se naşte dreptul Fondului Proprietatea la încasarea dividendelor si a accesoriilor acestora.

CURTEA,

având în vedere actele şi lucrările dosarului, reţine următoarele:

Prin Incheierea din 24 octombrie 2008, pronunţată în Dosarul nr. 11.185/3/2007, Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VI-a comercială a sesizat Curtea Constituţională  pentru soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 6 alin. (1) şi (3) din titlul II al Ordonanţei de urgenţa a Guvernului nr. 81/2007 privind accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, excepţie ridicată de S.C. „Fondul Proprietatea" - S.A. din Bucureşti.

In motivarea excepţiei de neconstituţionalitate autorul acesteia susţine că dispoziţiile de lege  criticate încalcă prevederile art. 15 alin. (2) din Constituţie, întrucât stabilesc faptul că dobânda legală pentru plata cu întârziere a unei creanţe ar începe să curgă de la un moment ulterior de la care aceasta a început deja să curgă, în temeiul art. 43 din Codul comercial, reglementând astfel situaţii juridice născute anterior adoptării Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007.

Mai mult, aplicarea dispoziţiilor art. 6 alin. (3) din titlul II al ordonanţei de urgenţă ar avea ca efect stingerea unei creanţe deja născute în patrimoniul Fondului Proprietatea, împrejurare ce este de natură a contraveni prevederilor art. 44 alin. (1), (2) şi (3) din Constituţie referitoare la garantarea dreptului de proprietate privată.

Curtea de Apel Bucureşti - Secţia a VI-a comercială apreciază excepţia de  neconstituţionalitate ca fiind neîntemeiată, arătând că dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, adoptate în vederea îndeplinirii scopului pentru care a fost înfiinţat Fondul Proprietatea, reprezintă norme speciale, derogatorii de la dreptul comun, dar care nu încalcă principiul neretroactivităţii legii civile.

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi formula punctele de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

Avocatul Poporului apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este neîntemeiată, textele de lege criticate fiind în deplină concordanţă cu prevederile constituţionale invocate.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului şi Guvernul nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la excepţia de neconstituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, susţinerile părţilor prezente, concluziile procurorului, dispoziţiile de lege criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, precum şi ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 6 alin. (1) şi (3) din titlul II „Alte măsuri pentru accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv" al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 privind accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 29 iunie 2007, texte de lege care au următorul conţinut;

,,(1) In termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, operatorii economici prevăzuţi în anexa la Titlul VII din Legea nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările şi completările ulterioare, care au virat dividendele aferente anilor 2005 şi 2006 către bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice implicate, vor vira partea corespunzătoare din acestea către Fondul Proprietatea .[...]

(3) In cazul în care operatorii economici prevăzuţi la alin. (1) nu vor respecta termenul de 60 de zile, aceştia vor fi obligaţi să plătească dobânda legală pe fiecare zi de întârziere."

In opinia autorului excepţiei de neconstituţionalitate, prevederile legale criticate contravin dispoziţiilor constituţionale cuprinse în art. 15 alin. (2) care consacră principiul neretroactivităţii legii şi în art. 44 alin. (1), (2) şi (3) referitor la garantarea dreptului de proprietate privată.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate, Curtea reţine că, în temeiul art. 6 şi al art. 12 alin. (1) din titlul VII al Legii nr. 247/2005 privind reforma în domeniile proprietăţii şi justiţiei, precum şi unele măsuri adiacente, cu modificările ulterioare, prin Hotărârea Guvernului nr. 1.481/2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.092 din 5 decembrie 2005, s-a înfiinţat Societatea Comercială „Fondul Proprietatea" - S.A. de la data înregistrării în registrul comerţului, denumită în continuare şi Fondul Proprietatea, organism de plasament colectiv, sub formă de societate de investiţii de tip închis, cu personalitate juridică, cu respectarea reglementărilor juridice aplicabile entităţilor definite la art. 114 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 297/2004 privind piaţa de capital, cu modificările şi completările ulterioare.

Fondul Proprietatea are ca obiect principal de activitate administrarea şi gestionarea portofoliului, în vederea acordării despăgubirilor aferente imobilelor ce nu pot fi restituite în natură, prin transfer cu titlu gratuit al acţiunilor din proprietatea statului în proprietatea persoanelor îndreptăţite. Astfel, scopul Fondului este realizarea plăţii prin echivalent a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv de statul român în perioada de referinţă a actelor normative prevăzute la art. 1 alin. (1) din titlul VIII al Legii nr. 247/2005 şi a celor aferente pretenţiilor rezultate din aplicarea art. 32 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945 - 22 decembrie 1989.

Conform dispoziţiilor art. 6 din titlul VII al Legii nr. 247/2005, înainte de modificarea acestora prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, Fondul Proprietatea funcţiona „în conformitate cu prevederile acestei legi, ale Legii nr. 297/2004 privind piaţa de capital şi ale Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată".

Prin urmare, Curtea constată că stabilirea momentului de la care a luat fiinţă în mod valabil Fondul Proprietatea, precum şi a datei de la care diversele active au intrat în capitalul social al Fondului reprezintă probleme de interpretare si aplicare coroborată a legilor nr. 247/2005, nr. 297/2004 şi nr. 31/1990. Or, soluţionarea acestor aspecte intră în competenţa exclusivă a instanţelor judecătoreşti, iar nu a Curţii Constituţionale, care, potrivit art. 2 alin. (3) din Legea nr. 47/1992, se pronunţă numai asupra problemelor de drept.

Ceea ce apare cu evidenţă este împrejurarea că, anterior intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, cadrul legislativ nu a fost suficient de clar şi previzibil cu privire la modalitatea în care a operat transferul dreptului de proprietate asupra activelor care au format capitalul social iniţial al Fondului Proprietatea. Această împrejurare a generat b aplicare diferită a prevederilor legale de către operatorii economici implicaţi în procedurile reglementate de Legea nr. 247/2005, existând situaţii în care aceştia au virat dividendele aferente anilor 2005 şi 2006 către bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice implicate, iar nu către Fondul Proprietatea.

Aşa cum rezultă din preambulul Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, adoptarea acestui act normativ a răspuns necesităţii unificării cadrului legislativ în materia acordării despăgubirilor, prin instituirea unor prevederi legale care să permită ca Fondul Proprietatea să devină operaţional, astfel încât acţionarii să aibă posibilitatea să îşi valorifice acţiunile, precum şi necesităţii redefinirii instrumentelor prin intermediul cărora urmează a se acorda despăgubirile. Astfel, în cadrul titlului II, legiuitorul a stabilit expres în art. 1 alin. (2) că transferul dreptului de proprietate asupra activelor prevăzute de ordonanţă se realizează de drept, de la data intrării în vigoare a actului normativ, administratorii societăţilor comerciale, societăţilor naţionale şi companiilor naţionale emitente ale acţiunilor transferate având obligaţia de a actualiza din oficiu registrele acţionarilor şi acţiunilor. Din textul legal rezultă fără echivoc momentul transferului acţiunilor diverselor societăţi comerciale sau companii naţionale către Fondul Proprietatea, în lipsa unei derogări exprese, împreună cu toate drepturile şi obligaţiile aferente, inclusiv dreptul ia dividendele aferente anului în care operează transferul.

In ceea ce priveşte situaţiile juridice generate de Legea nr. 247/2005, art. 6  din titlul  II al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 prevede, pe de o parte, obligaţia operatorilor economici prevăzuţi în anexa la titiul VII din legea menţionată, care au virat dividendele aferente anilor 2005 şi 2006 către bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice implicate, de a vira partea corespunzătoare din acestea către Fondul Proprietatea în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei şi, pe de altă parte, dreptul acestora de a recupera contravaioafea respectivelor dividende în termen de 30 de zile, conform metodologiei de restituire/compensare aprobată printr-o hotărâre a Guvernului. Potrivit alin. (3) al art. 6 din titlul II al ordonanţei de urgenţă, nerespectarea termenului de virare a dividendelor către Fondul Proprietatea, în condiţiile prevăzute de alin. (1) al art. 6, naşte obligaţia operatorilor economici de a plăti dobânda legală pe fiecare zi de întârziere.

Curtea reţine că analiza pe care o impune controlul de constituţionalitate trebuie, în mod necesar, să înceapă prin a califica situaţia juridică reglementată prin norma de lege criticată. Astfel, ori de câte ori o lege nouă modifică starea legală anterioară cu privire la anumite raporturi, toate efectele susceptibile a se produce din raportul anterior, dacă s-au realizat înainte de intrarea în vigoare a legii noi, nu mai pot fi modificate ca urmare a adoptării noii reglementări, care trebuie să respecte suveranitatea legii anterioare. Legea nouă însă este aplicabilă de îndată tuturor situaţiilor ce se vor constitui, se vor modifica sau se vor stinge după intrarea ei în vigoare, precum şi tuturor efectelor produse de situaţiile juridice formate după abrogarea legii vechi.

Astfel, Curtea constată că art. 6 din titlul II al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 nu operează nicio modificare sub aspectul naşterii în mod valabil, potrivit reglementărilor în vigoare la acea dată, a obligaţiei operatorilor economici de a plăti dividendele aferente anilor 2005 şi 2006, situaţie juridică ale cărei efecte au fost consumate, aşa cum rezultă din însăşi ipoteza textului. Subiecţii normei juridice criticate sunt operatorii economici care au virat dividendele aferente anilor menţionaţi către bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice implicate. Legea nouă nu modifică temeiul juridic ai obligaţiei debitorului, respectiv modalitatea de constituire a situaţiei juridice, ci doar prevede relocarea dividendelor către un alt destinatar, al cărui drept de a încasa aceste dividende nu a rezultat cu claritate, aşa cum s-a arătat mai sus, din legislaţia în vigoare la momentul efectuării viramentelor.

Aşa fiind, Curtea observă că textul de lege criticat se limitează la a reglementa această unică ipoteză, şi anume situaţia operatorilor economici care, în temeiul unui cadru legislativ confuz, s-au exonerat de obligaţia de a vira dividendele aferente anilor 2005 şi 2006 prin plata acestora către bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice implicate. Din această perspectivă, Curtea constată că obligaţia operatorilor economici de a vira partea corespunzătoare din dividende către Fondul Proprietatea ia naştere în baza dispoziţiilor art. 6 alin. (1) din titlul II al ordonanţei de urgenţă, o atare soluţie fiind susţinută de alin. (2) al art. 6, care prevede expres operaţiuni de restituire sau compensare, după caz, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, în vederea recuperării contravalorii dividendelor virate către bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice.

Prin urmare, stabilind obligaţia operatorilor economici prevăzuţi în anexa la titlul VII din legea menţionată care au virat dividendele aferente anilor 2005 şi 2006 câtre bugetul de stat sau bugetele instituţiilor publice implicate de a vira partea corespunzătoare din acestea către Fondul Proprietatea în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei, legiuitorul a reglementat o situaţie juridică nouă, norma având ca domeniu temporal de aplicare perioada ulterioară adoptării ei. Sub aceste aspecte, referitor la pretinsa încălcare a art. 15 alin. (2) din Constituţie, Curtea constată că formula redacţională a textului legal dedus controlului nu oferă temei unei atare critici, întrucât nu conţine în sine nicio dispoziţie cu caracter retroactiv, textul de lege urmând a-şi găsi aplicarea exclusiv de la data intrării în vigoare a ordonanţei modificatoare.

In ceea ce priveşte dispoziţiile art. 6 alin. (3) din titlul II al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007, Curtea reţine că, prin instituirea termenului pentru virarea dividendelor către Fondul Proprietatea, obligaţia de plată a acestora a devenit scadentă după 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei. La împlinirea acestui termen, operatorii economici sunt puşi de drept în întârziere. Aşa fiind, Curtea observă că dispoziţiile criticate nu fac altceva decât să dea expresie prevederilor dreptului comun în materie - art. 43 din Codul comercial, stabilind în sarcina debitorului obligaţia de plată a dobânzii legale aferente fiecărei zile de întârziere. O atare obligaţie legală nu constituie o încălcare a dreptului de proprietate al debitorului, ci reprezintă exclusiv o garanţie a asigurării echilibrului între persoane cu interese contrare, prin determinarea cadrului legal de exercitare a drepturilor lor legitime.

Pentru considerentele expuse mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA  CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art. 6 alin. (1) şi (3) din titlul II al Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 81/2007 privind accelerarea procedurii de acordare a despăgubirilor aferente imobilelor preluate în mod abuziv, excepţie ridicată de S.C. Fondul Proprietatea - S.A. din Bucureşti în Dosarul nr. 11.185/3/2007 al Curţii de Apel Bucureşti - Secţia a VI-a comercială.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 31 martie 2009.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent,

Mihaela Senia Costinescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 449/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 449 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 449/2009
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu