Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 445 din 15 septembrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 918 din 13 octombrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Ion Tiuca             - procuror
    Valentina Barbateanu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptie ridicata de Mohamad Ibrahim Mustafa Salim Al Mahdi in Dosarul nr. 417/RF/2005 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal.
    La apelul nominal raspunde autorul exceptiei, personal, insotit de traducator autorizat, domnul Bassam Dalati, si asistat de avocat, doamna Eugenia Crangariu. Se constata lipsa celeilalte parti, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza aflandu-se in stare de judecata, Curtea acorda cuvantul reprezentantului autorului exceptiei, care solicita admiterea acesteia, intrucat dispozitiile de lege criticate contravin dreptului la un proces echitabil si nu asigura accesul la dublul grad de jurisdictie. De asemenea, considera ca prevederile art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 sunt contrare si dispozitiilor art. 18 din Constitutie, referitoare la protectia cetatenilor straini si apatrizi, care include si dreptul lor la aparare; or, in practica, termenul de 10 zile, stabilit de textul criticat, nu poate fi respectat.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere ca neintemeiata a exceptiei de neconstitutionalitate. Precizeaza ca accesul liber la justitie nu presupune existenta mai multor grade de jurisdictie, iar stabilirea acestora este atributul exclusiv al legiuitorului. Apreciaza ca termenul de 10 zile este in concordanta cu prevederile Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care vizeaza celeritatea procesului.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 21 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 417/RF/2005, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania.
    Exceptia de neconstitutionalitate a fost ridicata de Mohamad Ibrahim Mustafa Salim Al Mahdi intr-o cauza civila avand ca obiect solutionarea recursului formulat impotriva sentintei prin care Judecatoria Sectorului 5 Bucuresti a respins plangerea impotriva hotararii Oficiului National pentru Refugiati de respingere a cererii de acordare a statutului de refugiat.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine, in esenta, ca textul de lege criticat ingradeste exercitarea dreptului de liber acces la justitie cu privire la un al doilea grad de jurisdictie, precum si dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil, fara a exista vreunul dintre motivele precizate in art. 53 alin. (1) si (2) din Constitutie. In argumentarea acestor afirmatii arata ca termenul de 10 zile, prevazut de art. 21 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, nu poate fi considerat un termen rezonabil, intrucat "nu ofera timpul material minim strict necesar" realizarii actului de justitie "cu respectarea tuturor garantiilor unui proces echitabil, inclusiv a dreptului la aparare". In acest sens arata ca procedura accelerata de solutionare a cererilor de acordare a statutului de refugiat presupune intervievarea petentului de catre instanta de judecata, cu asigurarea unui interpret, propunerea probelor si administrarea acestora. Probele sunt reprezentate de inscrisuri care atesta, pe de o parte, statutul personal al petentului, care trebuie traduse, de regula, intr-o forma legalizata, iar pe de alta parte, relatiile referitoare la evolutia situatiei din tara de origine a acestuia, furnizate de Consiliul National Roman pentru Refugiati. De aceea, autorul exceptiei apreciaza ca termenul de 10 zile "contravine intervalului minim de timp rezonabil care este necesar atat apararii, cat si instantei de judecata pentru a solutiona plangerea cu administrarea tuturor probelor necesare". Facand o analogie cu tratamentul juridic de care se bucura strainii in materia procedurii privitoare la obtinerea cetateniei romane, apreciaza ca in procedura de acordare a unei forme de protectie se impune inlaturarea atat a alternativei procedurii accelerate, cat si a restrictiei exercitarii caii de atac a recursului. De asemenea, considera ca prin introducerea, in art. 19 alin. (2) lit. a) - d) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, a unor criterii, enumerate in mod limitativ, de apreciere a temeiniciei cererilor se incalca principiul independentei justitiei, prevazut de art. 124 alin. (3) din Constitutie. In final, in ceea ce priveste garantarea dublului grad de jurisdictie, autorul exceptiei face referire si la dispozitiile art. 20 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 si la cele ale art. 282^1 din Codul de procedura civila.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata. Considera ca textul de lege criticat nu ingradeste accesul la justitie, petentul avand posibilitatea sa sesizeze instanta de judecata cu o plangere impotriva hotararii date asupra cererii sale, analizata in procedura accelerata. Limitarea accesului la mai multe grade de jurisdictie nu reprezinta o incalcare a liberului acces la justitie, intrucat o instanta a analizat sustinerile solicitantului statutului de refugiat, care a beneficiat de un proces echitabil, desfasurat intr-un termen rezonabil, fara incalcarea dreptului la aparare.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Arata ca stabilirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului, care poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura atat in ceea ce priveste termenele de solutionare a cererilor, cat si posibilitatea exercitarii cailor de atac impotriva hotararilor pronuntate. Mentioneaza in acest sens Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1/1994 si Decizia Curtii Constitutionale nr. 16/1999. Mai arata ca stabilirea termenului de 10 zile pentru solutionarea plangerii nu reprezinta un impediment in deplina exercitare a drepturilor de care pot beneficia strainii care urmeaza procedura de acordare a unei forme de protectie, "acest termen fiind conceput sa vina in sprijinul persoanelor care solicita acordarea statutului de refugiat si ale caror cauze comporta o urgenta evidenta, prin asigurarea unui proces rapid". Observa ca in nici una dintre cauzele supuse judecatii Curtii Europene a Drepturilor Omului cerinta termenului rezonabil nu a fost interpretata in sensul obligarii statelor de a asigura un proces mai lung, ci, dimpotriva, solutia constanta a fost aceea ca "justitia nu trebuie realizata cu intarzieri de natura sa ii compromita eficacitatea si credibilitatea". Citeaza hotararile pronuntate in cauzele Moreira de Azevedo impotriva Portugaliei (1990) si H. impotriva Frantei (1989). De asemenea, arata ca nici prevederile constitutionale, nici cele ale Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale nu consacra expres sau implicit dreptul la dublul grad de jurisdictie, drept ce este recunoscut doar in materie penala. Considera ca nu este incalcat dreptul la aparare si nici nu este restrans exercitiul unor drepturi sau al unor libertati, petentul bucurandu-se de garantiile si drepturile procesuale prevazute in art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000.
    Avocatul Poporului apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens arata ca textele de lege criticate nu aduc atingere dispozitiilor constitutionale invocate de autorul exceptiei. Precizeaza ca prevederile art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 "nu ingradesc sub nici un aspect posibilitatea partilor de a se adresa justitiei pentru apararea drepturilor, libertatilor si intereselor lor legitime". Petentul are posibilitatea de a formula plangere in fata instantelor judecatoresti cu privire la hotararea pronuntata de Oficiul National pentru Refugiati si de a beneficia pe tot parcursul acestei proceduri de toate garantiile necesare asigurarii unui proces echitabil. Mentioneaza in acest sens deciziile Curtii Constitutionale nr. 140/2005, nr. 389/2004 si nr. 389/2003. Apreciaza ca nu este intemeiata nici critica prin raportare la dispozitiile art. 24 din Constitutie, intrucat strainul care solicita acordarea statutului de refugiat are posibilitatea de a formula pretentii si aparari. Arata ca art. 14 si 53 din Constitutie nu au incidenta in solutionarea cauzei.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului si al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorului exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie prevederile art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004, care au urmatorul continut:
    - Art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5): "(4) Instanta solutioneaza plangerea in termen de 10 zile si pronunta o hotarare motivata, prin care:
    a) respinge plangerea pentru cel putin unul dintre motivele prevazute la art. 19 alin. (1); [...]
    (5) Hotararea instantei este definitiva si irevocabila."
    In motivarea exceptiei autorul acesteia face trimitere si la prevederile art. 2 lit. a), b) si c), ale art. 19 alin. (1) lit. a) si alin. (2) lit. a) - d) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, insa obiectul exceptiei de neconstitutionalitate este circumscris la dispozitiile art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din ordonanta, asa cum Tribunalul Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal a precizat in incheierea de sesizare a Curtii Constitutionale.
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum a fost exprimata in fata instantei de judecata, textele de lege criticate contravin dispozitiilor constitutionale ale art. 14 alin. (1), art. 21 alin. (1), (2) si (3), art. 24 si ale art. 53. Cat priveste invocarea art. 14 din Constitutie, Curtea observa ca, atat din motivarea exceptiei, cat si din precizarea expresa formulata in scris si depusa la dosarul Curtii Constitutionale in sedinta publica din 15 septembrie 2005, rezulta ca, in realitate, textele din Constitutie la care isi raporteaza autorul exceptiei critica de neconstitutionalitate sunt art. 18 alin. (1), art. 21 alin. (1), (2) si (3), art. 24 si art. 53. Acestea au urmatorul cuprins:
    - Art. 18 alin. (1): "Cetatenii straini si apatrizii care locuiesc in Romania se bucura de protectia generala a persoanelor si a averilor, garantata de Constitutie si de alte legi.";
    - Art. 21 alin. (1), (2) si (3): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.";
    - Art. 24: "(1) Dreptul la aparare este garantat.
    (2) In tot cursul procesului, partile au dreptul sa fie asistate de un avocat, ales sau numit din oficiu.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii."
    De asemenea, autorul exceptiei invoca in sustinerea acesteia si art. 6 - "Dreptul la un proces echitabil" - paragraful 1 si art. 14 - "Interzicerea discriminarii", ambele din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea retine:
    O prima observatie consta in aceea ca in urma renumerotarii si republicarii Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.136 din 1 decembrie 2004, prevederile art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5), ce fac obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, au capatat continutul fostului art. 20 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din ordonanta, in redactarea anterioara republicarii. Curtea constata, de asemenea, ca dispozitiile acestui din urma articol au mai format obiectul controlului de constitutionalitate. Astfel, prin Decizia nr. 389 din 30 septembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.077 din 19 noiembrie 2004, Curtea Constitutionala, respingand exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 20 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, a retinut, in esenta, urmatoarele: in legatura cu invocarea incalcarii dreptului la un proces echitabil, constand in imposibilitatea de a ataca la o instanta superioara hotararea definitiva si irevocabila a instantei de judecata care solutioneaza plangerea, nici art. 21 din Constitutie, nici art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale nu consacra expres sau implicit dreptul la dublul grad de jurisdictie, drept ce este recunoscut doar in materie penala. De asemenea, termenul de 10 zile, impus de art. 21 alin. (4) lit. a) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, pentru solutionarea plangerii impotriva hotararii de respingere a cererii de acordare a statutului de refugiat, "nu este de natura sa impieteze asupra independentei judecatorilor si nu reprezinta un impediment in deplina exercitare a drepturilor de care pot beneficia strainii care urmeaza procedura de acordare a unei forme de protectie din partea statului roman. Aceasta protectie consta in dreptul strainului de a fi asistat de un avocat sau de un reprezentant al organizatiilor neguvernamentale in domeniul drepturilor omului, de a beneficia de serviciile unui interpret, precum si de toate celelalte garantii procesuale care dau continut conceptului de proces echitabil". In plus, prin Decizia nr. 140 din 10 martie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 406 din 13 mai 2005, Curtea Constitutionala a constatat ca termenul de 10 zile, stabilit de art. 21 alin. (4) lit. a) din ordonanta, "se circumscrie conditiei termenului rezonabil, asa cum apare acesta in interpretarea Curtii Europene a Drepturilor Omului. Astfel, observa ca in nici una dintre cauzele supuse judecatii Curtii de la Strasbourg aceasta cerinta nu a fost interpretata in sensul obligatiei statelor si a autoritatilor de a asigura un proces mai lung. Din contra, solutia constanta a fost aceea ca <<justitia nu trebuie realizata cu intarzieri de natura sa-i compromita eficacitatea si credibilitatea>>, sens in care pot fi amintite hotararile pronuntate in cauzele Moreira de Azevedo contra Portugaliei (1990) si H. contra Frantei (1989)".
    De altfel, in jurisprudenta sa constanta, Curtea Constitutionala a statuat, cu valoare de principiu, ca stabilirea regulilor de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti este de competenta exclusiva a legiuitorului, care poate institui, in considerarea unor situatii deosebite, reguli speciale de procedura atat in ceea ce priveste termenele de solutionare a cererilor, cat si relativ la posibilitatea exercitarii cailor de atac impotriva hotararilor pronuntate.
    Cele statuate prin deciziile mentionate isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, intrucat in speta nu au fost aduse elemente noi care sa justifice schimbarea acestei jurisprudente a Curtii Constitutionale.
    Curtea observa ca nu poate fi retinuta nici critica prin raportare la prevederile art. 18 alin. (1) din Constitutie, dispozitiile art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. 5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 neafectand in nici un fel protectia generala a persoanelor si a proprietatii, garantata strainilor si apatrizilor prin prevederile constitutionale mentionate. De asemenea, Curtea constata ca textul de lege criticat nu instituie restrangeri ale exercitiului dreptului de acces liber la justitie, astfel incat nu se poate retine critica referitoare la pretinsa incalcare a dispozitiilor art. 53 din Constitutie.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (4) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, exceptie ridicata de Mohamad Ibrahim Mustafa Salim Al Mahdi in Dosarul nr. 417/RF/2005 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a VIII-a pentru conflicte de munca, asigurari sociale, contencios administrativ si fiscal.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 15 septembrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Valentina Barbateanu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 445/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 445 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 445/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu