Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 444 din 15 septembrie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 870 din 28 septembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Ion Tiuca              - procuror
    Claudia Margareta Nita - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, exceptie ridicata de Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 1.992/2005 al Tribunalul Prahova - Sectia comerciala.
    La apelul nominal raspund autorul exceptiei si partea Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. - Sucursala Directia Regionala de Posta Ploiesti, prin consilier juridic Lucian Tinjala, cu delegatie depusa la dosar, precum si partea Societatea Comerciala "Marca Telecom" - S.R.L. din Bucuresti, prin consilier juridic Dinu Horatiu Florin, cu delegatie depusa la dosar.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul autorului exceptiei reitereaza motivele prezentate in scris si depuse la dosarul cauzei, solicitand, in final, admiterea exceptiei de neconstitutionalitate.
    Avand cuvantul, reprezentantul Societatii Comerciale "Marca Telecom" - S.R.L. din Bucuresti sustine ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In esenta, arata ca dispozitiile de lege criticate nu incalca prevederile art. 44 din Constitutie, deoarece textele de lege atacate nu au efectul unei exproprieri, asa cum sustine autorul exceptiei, transferul dreptului de proprietate realizandu-se printr-un contract de vanzare-cumparare, potrivit legii. Solicita Curtii respingerea exceptiei de neconstitutionalitate si depune note scrise.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata, deoarece textele de lege criticate nu contravin prevederilor constitutionale referitoare la dreptul de proprietate privata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 8 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 1.992/2005, Tribunalul Prahova - Sectia comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii. Exceptia a fost ridicata de Compania Nationala "Posta Romana" - S.A., intr-o cauza avand ca obiect solutionarea unei actiuni comerciale privind obligatia de a face.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca prevederile art. 12 alin. (1) lit. b) si ale alin. (2) din Legea nr. 346/2004 stabilesc obligatia regiilor autonome, a societatilor/companiilor nationale sau a societatilor comerciale cu capital majoritar de stat de a incheia, in termen de 90 de zile de la solicitarea locatarului sau asociatului care indeplineste conditiile cerute de lege pentru a fi calificat drept intreprindere mica si mijlocie, contracte de vanzare-cumparare asupra activelor disponibile utilizate de acestia din urma in baza unor contracte incheiate cu regiile autonome, societatile/companiile nationale sau societatile comerciale cu capital majoritar de stat.
    Dispozitiile criticate incalca flagrant prevederile art. 44 din Constitutie, precum si pe cele ale art. 480 si 481 din Codul civil. Dreptul de proprietate este, in opinia autorului exceptiei, un drept "exclusiv, absolut si are un caracter perpetuu".
    Prin reglementarea din normele pretins a fi neconstitutionale, legiuitorul incalca dreptul unei societati supuse obligatiei prevazute de art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din lege "de a analiza si a decide in legatura cu oportunitatea instrainarii unui bun pe care il detine cu titlul de proprietate si obliga in mod discretionar Compania Nationala <<Posta Romana>> (autor al exceptiei) sa procedeze la vanzarea unui imobil, fara a se tine cont de vointa juridica a acesteia".
    In continuare se arata ca, potrivit dispozitiilor din Hotararea Guvernului nr. 371 din 3 iulie 1998 privind infiintarea Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Posta Romana", publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 250 din 6 iulie 1998, Compania Nationala "Posta Romana" este proprietara tuturor bunurilor mobile si imobile aflate in patrimoniul sau. Mai mult, se arata ca privatizarea "Postei Romane" este inscrisa ca prioritate a Programului de Guvernare din 28 decembrie 2004 pe perioada 2005 - 2008, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.265 din 29 decembrie 2004.
    In concluzie, dispozitiile de lege criticate impiedica exercitarea in mod absolut a dreptului de proprietate pe care autorul exceptiei il are asupra bunurilor sale imobile (mai exact, un atribut al acestui drept - dreptul de dispozitie - jus abutendi), in conditiile in care, in speta, nu sunt indeplinite nici conditiile prevazute de Legea nr. 33/1994 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 139 din 2 iunie 1994, pentru ca exproprierea, ce reprezinta efectul obligatiei impuse de Legea nr. 346/2004, sa fie legala, asa cum stabileste art. 44 alin. (3) din Constitutie.
    Tribunalul Prahova - Sectia comerciala apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Dispozitiile de lege criticate nu duc la realizarea unei exproprieri si nu incalca dreptul de proprietate, ci stabilesc, in conformitate cu prevederile art. 44 alin. (1) din Constitutie, continutul si limitele acestui drept. In plus, se arata ca "legiferarea drepturilor intreprinderilor mici si mijlocii la cumpararea activelor disponibile apartinand societatilor comerciale cu capital majoritar de stat si ale regiilor autonome reprezinta o optiune a politicii statului, in domeniul reformei economice si al strategiei de privatizare, fiind in concordanta cu prevederile constitutionale ale art. 135 alin. (2)".
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata pentru urmatoarele motive:
    - dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 nu impiedica aplicarea prevederilor cuprinse in Hotararea Guvernului nr. 371/1998, potrivit caruia "actiunile Postei Romane sunt detinute in totalitate de catre stat, care isi exercita drepturile si obligatiile decurgand din calitatea sa de actionar unic prin Ministerul Comunicatiilor". Astfel, continutul si limitele dreptului de proprietate ale Companiei Nationale "Posta Romana" - S.A. sunt stabilite prin lege, asa cum prevede textul constitutional pretins a fi incalcat, prin manifestarea de vointa a reprezentantilor statului in calitate de actionar unic. Pe de alta parte, "libertatea Companiei de a dispune de bunurile aflate in proprietatea sa este guvernata de dispozitiile legale generale in materia proprietatii si de dispozitiile speciale ale Legii nr. 346/2004, aplicabile sub conditia esentiala a existentei unui raport juridic intre Companie si I.M.M.", in baza unor contracte de locatiune;
    - dreptul de proprietate, desi este considerat in doctrina si in practica judiciara un drept real absolut si exclusiv, nu poate fi exercitat decat in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare, asa cum dispune si art. 44 din Constitutie. Pe de alta parte, dispozitiile legale criticate nu restrang libertatea de decizie, in sensul interzicerii de a dispune de bun, ci constituie o manifestare a dreptului de optiune a legiuitorului, in concordanta cu prevederile art. 135 alin. (2) din Constitutie;
    - Legea nr. 346/2004 nu contine reglementari cu privire la procedura exproprierii si, prin urmare, autorul exceptiei nu este obligat "in mod discretionar", sa vanda respectivul bun, ci aceasta obligatie se naste, in conditiile legii, corelativ dreptului recunoscut intreprinderilor mici si mijlocii de a cumpara activele disponibile, pe care deja le detin in temeiul unor contracte de locatiune. In plus, legea criticata acorda locatarilor si "dreptul de preferinta la cumpararea activelor disponibile", precum si posibilitatea negocierii pretului vanzarii, pe baza raportului intocmit de un expert acceptat de ambele parti.
    Se mai mentioneaza ca dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 au preluat continutul prevederilor art. 12 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor mici si mijlocii, in prezent abrogata prin art. 34 din Legea nr. 346/2004. In aceste conditii, cele statuate de Curtea Constitutionala prin deciziile nr. 83/2003 si nr. 214/2004, referitoare la constitutionalitatea dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 133/1999, raman pe deplin valabile si in prezenta cauza.
    Avocatul Poporului a transmis punctul sau de vedere prin care apreciaza ca dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 sunt constitutionale.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a textelor de lege mentionate fata de prevederile art. 44 alin. (1), (2) si (3) din Constitutie, se arata ca limitele si continutul dreptului de proprietate sunt stabilite de lege, astfel ca normele legale indicate sunt in deplina concordanta cu textul constitutional pretins a fi incalcat. De asemenea, "facilitatile sau orice alte forme de sprijinire de catre stat a intreprinderilor mici si mijlocii nu sunt de natura sa lezeze dreptul de proprietate al altor agenti economici si nu pot fi considerate contrare principiului constitutional al ocrotirii in mod egal de lege a proprietatii private, indiferent de proprietar".
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate fata de prevederile art. 135 alin. (2) din Constitutie, se apreciaza ca nici aceasta nu poate fi retinuta, deoarece dispozitiile de lege atacate actioneaza chiar in sensul normei fundamentale indicate. "Prin stimularea vanzarii activelor sale disponibile, statul ia masuri pentru a realiza privatizarea, formarea economiei de piata, ca premise ale asigurarii libertatii comertului, protectiei concurentei loiale si crearii cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie."
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile partilor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, rectificata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 791 din 27 august 2004, modificata si completata prin Ordonanta Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004. Dispozitiile de lege criticate au urmatorul continut:
    - Art. 12 alin. (1) lit. b): "Intreprinderile mici si mijlocii au acces la activele disponibile ale regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat, cu respectarea dispozitiilor legale privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, precum si a drepturilor contractuale ale creditorilor ale caror creante sunt garantate cu ipoteca, privilegiu asupra activelor respective sau asupra carora este instituit sechestru asigurator, in urmatoarele conditii: a) (...); b) activele disponibile utilizate de intreprinderile mici si mijlocii in baza contractului de inchiriere, a contractului de locatie de gestiune sau a contractului de asociere in participatiune, incheiate cu regiile autonome, societatile/companiile nationale, precum si cu societatile comerciale cu capital majoritar de stat vor fi vandute, la solicitarea locatarului sau asociatului, la pretul negociat, stabilit pe baza raportului de evaluare intocmit de un expert acceptat de parti, dupa deducerea investitiilor efectuate in activ de catre locatar/asociat. In cazul contractelor de locatie de gestiune si asociere in participatiune, asociatul/locatarul, intreprindere mica sau mijlocie, poate solicita si incheierea unui contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare, in aceleasi conditii. In cazul depunerii unei solicitari exprese privind cumpararea activului sau incheierea unui contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare de catre beneficiarii prezentelor dispozitii, care utilizau activul in baza unui contract de inchiriere, cu cel putin 60 de zile inainte de expirarea contractului de inchiriere, locatorul nu va putea refuza prelungirea contractului de inchiriere cu o perioada considerata de parti suficienta pentru rezolvarea formalitatilor legate de incheierea contractului de vanzare-cumparare, respectiv leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare;";
    - Art. 12 alin. (2): "Regiile autonome, societatile/companiile nationale, precum si societatile comerciale cu capital majoritar de stat sunt obligate ca, in termen de 90 de zile de la data depunerii cererilor de catre intreprinderile mici si mijlocii, sa incheie contractele de vanzare-cumparare prevazute la alin. (1) lit. b) si d), contractele de leasing cu clauza irevocabila de vanzare prevazute la alin. (1) lit. b) si c) sau sa asigure accesul prioritar la inchirierea, concesionarea ori leasingul activelor disponibile, in conditiile alin. (1) lit. a)."
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prevederile legale mentionate incalca dispozitiile art. 44 alin. (1), alin. (2) teza intai si alin. (3) din Constitutie, care au urmatorul continut:
    - Art. 44: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. (...)
    (3) Nimeni nu poate fi expropriat decat pentru o cauza de utilitate publica, stabilita potrivit legii, cu dreapta si prealabila despagubire."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea retine:
    Dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 stabilesc caile de sprijin si accesul intreprinderilor mici si mijlocii la activele disponibile ale regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat. Astfel, activele disponibile utilizate de intreprinderile mici si mijlocii in baza contractului de inchiriere, a contractului de locatie de gestiune sau a contractului de asociere in participatiune pot fi vandute, la solicitarea locatarului sau a asociatului, la pretul negociat, stabilit pe baza raportului de evaluare intocmit de un expert acceptat de parti, iar contractul in cauza va inceta sau se va transforma, la cererea detinatorului, in contract de leasing imobiliar cu clauza irevocabila de vanzare. Potrivit art. 12 alin. (2) din legea criticata, contractele de vanzare-cumparare sau de leasing cu clauza irevocabila, mentionate la alin. (1) lit. b) al aceluiasi articol, trebuie incheiate in termen de 90 de zile de la data depunerii cererilor de catre intreprinderile mici si mijlocii.
    Curtea constata ca textele de lege criticate reprezinta masuri strategice de reforma economica menite a accelera procesul de privatizare prin stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, statul avand obligatia, in virtutea art. 135 din Constitutie, sa asigure "crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie", "protectia concurentei loiale", precum si "protejarea intereselor nationale in activitatea economica". Astfel, statul, in calitate de actionar majoritar, urmareste vanzarea activelor disponibile detinute de regii autonome, societati/companii nationale si societati comerciale catre diferiti agenti economici, intreprinderi mici si mijlocii care au utilizat aceste active in baza unor contracte. Activele se ofera spre vanzare cu respectarea drepturilor creditorilor si doar in masura in care acestea nu apartin proprietatii publice si asupra lor nu este instituit sechestru asigurator. Contractul de vanzare-cumparare parcurge etapele specifice unei asemenea tranzactii, cu singura deosebire, justificata, de altfel, prin specificul de reglementare al Legii nr. 364/2004, ca operatiunile trebuie finalizate in termen de 90 de zile de la data depunerii cererilor de catre intreprinderile mici si mijlocii.
    Asadar, Curtea Constitutionala constata ca sustinerile potrivit carora dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 contravin prevederilor art. 44 alin. (1), alin. (2) teza intai si alin. (3) din Constitutie nu pot fi retinute. Textele legale atacate nu aduc atingere dreptului de proprietate privata, intrucat masurile pe care acestea le dispun privesc proprietatea statului in calitatea sa de actionar majoritar la diverse regii autonome, societati/companii nationale si societati comerciale. Pe de alta parte, transferul dreptului de proprietate asupra activelor disponibile din patrimoniul regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale si societatilor comerciale cu capital majoritar de stat in patrimoniul intreprinderilor mici si mijlocii solicitante are loc ca urmare a perfectarii contractului de vanzare-cumparare, incheiat in conditiile legii, si nu ca efect al exproprierii, asa cum sustine autorul exceptiei de neconstitutionalitate.
    Totodata, Curtea observa ca dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 au preluat solutia legislativa cuprinsa in art. 12 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, in prezent abrogata prin art. 34 din Legea nr. 346/2004. Dispozitiile art. 12 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 133/1999 au constituit obiect al controlului de constitutionalitate, exercitat pe calea exceptiei de neconstitutionalitate, iar prin Decizia nr. 83 din 25 februarie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 17 aprilie 2003 si prin Decizia nr. 214 din 6 mai 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 542 din 17 iunie 2004, Curtea a constatat constitutionalitatea dispozitiilor legale mentionate, in raport cu prevederile art. 44 din Legea fundamentala. De asemenea, prin Decizia nr. 311 din 19 noiembrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 853 din 26 noiembrie 2002, Curtea a examinat si constitutionalitatea dispozitiilor alin. (2) al art. 12 din Legea nr. 133/1999, statuand ca nici aceste dispozitii nu incalca dreptul de proprietate privata.
    In consecinta, cele statuate de Curtea Constitutionala cu privire la constitutionalitatea art. 12 alin. (1) lit. a) si alin. (2) din Legea nr. 133/1999 privind stimularea intreprinzatorilor privati pentru infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor mici si mijlocii, prin deciziile amintite, isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, avand in vedere argumentele anterior aratate si intrucat nu au aparut elemente noi, de natura a determina reconsiderarea jurisprudentei in materie a Curtii Constitutionale.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 12 alin. (1) lit. b) si alin. (2) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, exceptie ridicata de Compania Nationala "Posta Romana" - S.A. Bucuresti in Dosarul nr. 1.992/2005 al Tribunalului Prahova - Sectia comerciala.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 15 septembrie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Claudia Margareta Nita



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 444/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 444 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 444/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu