Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Decizia Nr.43 din 22.02.2012

privind aprobarea Planului de acţiune pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia infrastructurilor critice
ACT EMIS DE: Primul-ministru
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 142 din 02 martie 2012



SmartCity1

Având în vedere prevederile art. 2 alin. (2) din Hotărârea Guvernului nr. 718/2011 pentru aprobarea Strategiei naţionale privind protecţia infrastructurilor critice,în temeiul art. 19 din Legea nr. 90/2001 privind organizarea şi funcţionarea Guvernului României şi a ministerelor, cu modificările şi completările ulterioare,primul-ministru emite prezenta decizie.ARTICOL UNICSe aprobă Planul de acţiune pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia infrastructurilor critice, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta decizie. PRIM-MINISTRU MIHAI-RĂZVAN UNGUREANU Contrasemnează: Secretarul general al Guvernului, Dézsi Attila ANEXĂPLAN DE ACŢIUNE pentru implementarea, monitorizarea şi evaluarea obiectivelor Strategiei naţionale privind protecţia infrastructurilor critice
Nr. crt. Obiective strategice Direcţii de acţiune Activităţi preconizate Rezultate aşteptate Indicatori Termen Responsabilităţi
1. Asigurarea caracterului unitar al procedurilor de identificare, desemnare şi protecţie a infrastructurilor critice naţionale (ICN) şi a infrastructurilor critice europene (ICE) 1.1. Stabilirea criteriilor sectoriale şi a pragurilor aferente acestora ţinând seama de caracteristicile sectoarelor individuale ale infrastructurilor critice (IC) 1.1.1. Constituirea grupurilor tehnice la nivelul autorităţilor publice responsabile (APR) • Selectarea experţilor conform sectoarelor şi subsectoarelor stabilite • Număr de grupuri tehnice constituite Realizat APR
1.1.2. Realizarea evaluărilor tehnice şi funcţionale aferente sectoarelor • Identificarea criteriilor tehnice şi funcţionale definitorii pentru sectoarele ICN • Număr de evaluări realizate Realizat APR
1.1.3. Identificarea criteriilor sectoriale Realizat APR
1.1.4. Stabilirea pragurilor critice aferente criteriilor sectoriale • Determinarea valorilor pragurilor critice aferente criteriilor sectoriale • Număr de ordine elaborate Realizat APR
1.1.5. Elaborarea ordinelor conducătorilor APR • Publicarea ordinelor în Monitorul Oficial al României, Partea I Realizat APR
1.2. Determinarea pragurilor din cadrul criteriilor intersectoriale în funcţie de gravitatea impactului perturbării sau al distrugerii unei anumite infrastructuri 1.2.1. Elaborarea evaluărilor sectoriale privind gravitatea impactului perturbării • Identificarea consecinţelor evenimentelor posibile • Număr de evaluări realizate Realizat APR
1.2.2. Stabilirea pragurilor critice ale criteriilor intersectoriale • Abordare unitară a procesului de identificare şi desemnare a ICN/ICE • Elaborarea metodologiei de aplicare a hotărârii de Guvern Realizat Centrul de Coordonare a Protecţiei Infrastructurilor Critice (CCPIC)/APR/ Grupul de lucru interinstituţional pentru protecţia infrastructurilor critice (GLIPIC)
1.2.3. Elaborarea metodologiei pentru aplicarea pragurilor critice aferente criteriilor intersectoriale Realizat CCPIC/APR/GLIPIC
1.2.4. Elaborarea proiectului hotărârii de Guvern pentru aprobarea pragurilor critice aferente criteriilor intersectoriale • Elaborarea proiectului hotărârii de Guvern Realizat CCPIC/APR/GLIPIC
Nr. crt. Obiective strategice Direcţii de acţiune Activităţi preconizate Rezultate aşteptate Indicatori Termen Responsabilităţi
1.3. Elaborarea unor metodologii comune pentru identificarea şi clasificarea riscurilor, ameninţărilor şi punctelor vulnerabile legate de elementele de infrastructură 1.3.1. Identificarea actelor normative prin care se reglementează modalităţile de realizare a analizelor de risc • Stabilirea tipurilor de analize aplicabile domeniului • Număr de acte normative identificate Realizat CCPIC/APR
1.3.2. Identificarea standardelor internaţionale ce pot fi utilizate pentru elaborarea analizelor de risc în funcţie de sectorul ICN/ICE • Număr de standarde identificate Realizat CCPIC/APR
1.3.3. Elaborarea proiectului de metodologie pentru realizarea analizelor de risc • Standardizarea proceselor În termen de 6 luni de la finalizarea procesului de desemnare a ICN CCPIC/APR/GLIPIC
1.4. Identificarea şi utilizarea de indicatori relevanţi şi racordaţi la necesităţi, cu grad sporit de aplicabilitate, în scopul decelării acelor categorii de infrastructuri ce implică măsuri de protecţie 1.4.1. Identificarea IC aferente fiecărui sector • Evaluarea tuturor elementelor în vederea selectării IC aferente sectorului • Număr de IC identificate Realizat APR
1.4.2. Identificarea ICN • Desemnarea ICN • Număr de ICN identificate 31.03.2012 CCPIC/APR/GLIPIC
1.4.3. Identificarea ICE • Desemnarea ICE • Număr de ICE identificate 31.03.2012 CCPIC/Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri (MECMA)/Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI)/GLIPIC
1.4.4. Reevaluarea anuală a listei cu ICN şi analizarea oportunităţii modificării acesteia • Stabilirea oportunităţii eliminării/includerii de ICN/ICE în anexele la HG • Număr de ICN reevaluate 30.12.2012 CCPIC/APR/GLIPIC
1.5. Efectuarea de evaluări pe coordonatele legislativ-instituţionale, organizatoric-funcţionale şi aplicative, care să asigure un cadru stabil şi dinamic, cu potenţial de mobilitate ridicat, de identificare şi protecţie a IC 1.5.1. Reevaluarea cadrului legislativ şi analiza oportunităţii de completare a acestuia • Evidenţierea lacunelor legislative şi a necesităţii de amendare a actelor normative existente pe baza experienţei dobândite în urma finalizării procesului de identificare şi desemnare a ICN/ICE • Număr de acte normative de nivel superior modificate/completate 30.12.2012 CCPIC/APR/GLIPIC
1.5.2. Reevaluarea cadrului organizatoric-funcţional şi analiza oportunităţii de completare a acestuia • Identificarea eventualelor deficienţe organizatoric-funcţionale • Creşterea flexibilităţii cadrului organizatoric şi funcţional • Număr de propuneri de modificare a structurii organizatorice la nivelul APR 31.12.2012 APR
1.5.3. Reevaluarea anexei nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 98/2010 privind identificarea, desemnarea şi protecţia infrastructurilor critice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 18/2011 (OUG nr. 98/2010) şi completarea acesteia cu noi sectoare potenţial deţinătoare de ICN • Identificarea de noi sectoare potenţial deţinătoare de ICN/ICE • Număr de sectoare evaluate • Număr de sectoare noi identificate Anual CCPIC/GLIPIC
1.5.4. Identificarea autorităţilor publice responsabile pentru sectoarele nou-stabilite • Stabilirea responsabilităţilor în cadrul noilor sectoare • Număr de APR nou identificate Anual CCPIC/GLIPIC
1.5.5. Iniţierea demersurilor pentru completarea anexei nr. 1 la OUG nr. 98/2010 • Elaborarea proiectului anexei Anual CCPIC/GLIPIC
1.6. Identificarea eficientă a riscurilor, a ameninţărilor şi a punctelor vulnerabile în sectoarele specifice, pe baza concluziilor analizelor de risc, a fundamentelor racordate la realităţile din teren şi a potenţialului de sustenabilitate (implicaţii, efecte, resurse şi capacitate de susţinere), care să permită conturarea clară a pragurilor şi criteriilor de selecţie a infrastructurilor în vederea includerii în categoria celor critice 1.6.1. Evaluarea sectorială în vederea identificării riscurilor, ameninţărilor şi punctelor vulnerabile • Identificarea riscurilor, ameninţărilor şi punctelor vulnerabile în vederea stabilirii măsurilor de protecţie a acestora • Număr de evaluări realizate Anual APR/proprietari/ operatori/ administratori de ICN/ICE
1.6.2. Actualizarea analizelor de risc • Număr de analize de risc actualizate Anual APR/proprietari/ operatori/ administratori de ICN/ICE
1.7. Crearea cadrului unitar de evaluare a riscurilor, stabilirea necesităţilor reale de protecţie şi, respectiv, a măsurilor de intervenţie preventivă şi/sau reacţie ori de limitare a efectelor producerii unor stări de pericol în planul stabilităţii şi securităţii 1.7.1. Elaborarea/actualizarea scenariilor de ameninţări • Identificarea evenimentelor cele mai grave şi cele mai posibil a se produce • Număr de scenarii de ameninţări efectuate din numărul total de ICN/ICE Anual APR/proprietari/ operatori/ administratori de ICN/ICE
Nr. crt. Obiective strategice Direcţii de acţiune Activităţi preconizate Rezultate aşteptate Indicatori Termen Responsabilităţi
1.7.2. Identificarea principalelor domenii de intervenţie pentru asigurarea unei protecţii reale a ICN/ICE • Stabilirea principalelor măsuri • Număr de analize de risc efectuate din numărul total de ICN/ICE 30.06.2012 APR/proprietari/ operatori/ administratori de ICN/ICE
1.7.3. Elaborarea/Actualizarea planurilor de securitate ale operatorilor de infrastructură critică (PSO) • Realizarea măsurilor corespunzătoare de protecţie a ICN/ICE • Număr de PSO din numărul total de ICN/ICE 30.06.2012 şi anual APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
2. Configurarea şi operaţionalizarea sistemului naţional de avertizare timpurie prin integrarea tuturor reţelelor şi capabilităţilor informaţional-organizatorice existente 2.1. Operaţionalizarea punctelor de contact între proprietarii, operatorii şi/sau administratorii de ICE şi autoritatea competentă a statului membru, prin desemnarea ofiţerilor de legătură pentru securitate 2.1.1. Desemnarea ofiţerilor de legătură pentru securitate de către operatorii şi/sau administratorii de ICE/ICN • Eficientizarea activităţilor • Numărul ofiţerilor de legătură desemnaţi Realizat la nivelul APR APR/proprietari/ operatori/ administratori de ICN/ICE
2.1.2. Stabilirea mecanismelor de cooperare între ofiţerii de legătură pentru securitate şi APR • Asigurarea schimbului de informaţii în timp real • Număr de informaţii transmise/recepţionate 31.12.2013
2.2. Realizarea unui flux informaţional de expertiză/schimburi de bune practici (uniform şi eficient), concomitent cu dezvoltarea capacităţii de adaptare a strategiilor de protecţie a IC, în raport cu evoluţiile formelor de manifestare a factorilor de risc de nivel naţional şi macro-regional 2.2.1. Organizarea/Participarea de/la simpozioane, conferinţe etc. • Asigurarea unui nivel de pregătire ridicat pentru personalul din domeniul protecţiei infrastructurilor critice (PIC) • Număr de activităţi organizate • Număr de specialişti participanţi Conform calendarului stabilit şi la solicitare CCPIC/APR
2.2.2. Elaborarea standardelor operaţionale şi procedurilor de lucru • Eficientizarea activităţilor • Debirocratizare • Descentralizare • Număr de standarde implementate • Număr de proceduri implementate 31.12.2012
2.2.3. Stabilirea fluxului informaţional • Eficientizarea activităţilor 31.12.2013
2.3. Punerea în aplicare la nivel naţional a unui mecanism de comunicare adecvat între autorităţile naţionale responsabile şi ofiţerii de legătură pentru securitate sau echivalenţii acestora, în scopul eficientizării schimbului de informaţii relevante privind riscurile şi ameninţările identificate în legătură cu IC respective 2.3.1. Stabilirea arhitecturii mecanismului de comunicare între APR şi ofiţerii de legătură • Implementarea mecanismului de comunicare • Mecanism de comunicare operaţional 31.12.2013 CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
2.3.2. Elaborarea propunerii de proiect şi promovarea acestuia în vederea obţinerii finanţării CCPIC/Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS)
2.3.3. Implementarea proiectului
2.4. Iniţierea şi coordonarea adecvată a unor activităţi de cercetare ştiinţifică în parteneriat public-privat, în vederea identificării unor metode de determinare şi analiză a riscurilor, vulnerabilităţilor şi măsurilor necesare realizării protecţiei IC 2.4.1. Încheierea de parteneriate public-private • Intensificarea dialogului cu ONG cu preocupări în domeniul PIC • Număr de parteneriate încheiate Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/ administratori de ICN/ICE
2.4.2. Realizarea unui studiu care să furnizeze soluţii pentru: • realizarea managementului integrat al protecţiei ICE; • identificarea de oportunităţi pentru pregătirea personalului în domeniul protecţiei IC; • modalităţi de dezvoltare a unui proiect de tipul e-protecţia IC. • Eficientizarea activităţilor în domeniul PIC • Număr de cursuri de perfecţionare identificate 31.12.2013 CCPIC/APR
2.4.3. Promovarea de proiecte de cercetare finanţate din fonduri europene derulate de parteneri privaţi în beneficiul autorităţilor publice • Utilizarea fondurilor europene în beneficiul comun public-privat • Număr de proiecte accesate 31.12.2012
2.5. Elaborarea unor aplicaţii informatice de modelare şi simulare a funcţionării şi stabilire a interdependenţelor IC, în scopul realizării unui model de proces decizional, reducerii vulnerabilităţilor şi creşterii capacităţii de reacţie a populaţiei, societăţii şi/sau instituţiilor statului la nivel local, regional, naţional şi internaţional 2.5.1. Realizarea de studii pentru identificarea domeniilor ce pot fi eficientizate prin utilizarea de aplicaţii informatice • Elaborarea de studii • Diseminarea şi implementarea soluţiilor • Număr de studii realizate 31.12.2012 CCPIC/APR
2.5.2. Stabilirea tematicii • Număr de teme identificate • Număr de aplicaţii realizate • Număr de aplicaţii diseminate
2.5.3. Identificarea cerinţelor
2.5.4. Elaborarea schemelor logice ale aplicaţiilor
2.5.5. Elaborarea proiectelor aplicaţiilor
2.5.6. Implementarea (programarea) aplicaţiilor
2.5.7. Diseminarea aplicaţiilor către APR
Nr. crt. Obiective strategice Direcţii de acţiune Activităţi preconizate Rezultate aşteptate Indicatori Termen Responsabilităţi
3. Evaluarea corectă a nivelului de vulnerabilitate a IC şi identificarea măsurilor necesare pentru intervenţia preventivă şi diminuarea acestuia 3.1. Revizuirea standardelor de calitate, adaptarea mecanismelor de protecţie, identificarea şi contracararea pericolelor, ridicarea nivelurilor de redundanţă, creşterea gradului de modularitate 3.1.1. Reevaluarea standardelor şi actualizarea acestora • Eficientizarea activităţilor • Debirocratizare • Număr de standarde actualizate Anual CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.1.2. Elaborarea de noi standarde de calitate • Eficientizarea activităţilor • Număr de standarde noi elaborate Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.2. Eficientizarea activităţilor şi acţiunilor prin eliminarea birocraţiei excesive, imixtiunilor în fluxul normal de informaţii şi decizie, scurgerilor de informaţii, consumului nejustificat de resurse şi a disipării răspunderii în cazul producerii unor incidente 3.2.1. Îmbunătăţirea comunicării pe orizontală şi verticală între instituţiile cu atribuţii în domeniu şi în interiorul acestora (la nivelul operatorilor/proprietarilor/ administratorilor) • Sistem procedural standard pentru schimbul de informaţii • Determinarea creşterii gradului de informare asupra activităţilor desfăşurate la nivelul fiecărui sector • Scurtarea timpului de răspuns Permanent CCPIC/APR/GLIPIC
3.2.2. Simplificarea şi asigurarea coerenţei în cadrul procesului de elaborare şi avizare a documentelor realizate în scopul îmbunătăţirii protecţiei infrastructurilor critice • Reducerea timpului alocat reuniunilor la nivel decizional • Creşterea eficienţei politicilor publice în domeniu • Număr de standarde elaborate • Număr de proceduri elaborate Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.2.3. Repartizarea atribuţiilor, competenţelor şi responsabilităţilor astfel încât să ducă la creşterea eficienţei şi eficacităţii activităţii • Utilizarea eficientă a resurselor umane la nivelul instituţiilor • Creşterea competenţelor personalului angrenat de la toate nivelurile • Număr de compartimente ICN/ICE create la nivelul APR • Număr de personal încadrat 31.12.2012 CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.3. Elaborarea PSO pentru fiecare IC desemnată, identificarea elementelor de infrastructură critică şi a soluţiilor de securitate existente sau puse în aplicare pentru protecţia acestora şi operaţionalizarea unui sistem eficient de îndrumare şi control 3.3.1. Identificarea punctelor vulnerabile • Creşterea gradului de protecţie a infrastructurilor critice • Număr de planuri elaborate • Număr de analize elaborate • Număr de studii elaborate După desemnarea ICN/ICE CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.3.2. Identificarea ameninţărilor CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.3.3. Elaborarea analizelor de risc CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
3.3.4. Elaborarea scenariilor CCPIC/APR/ proprietari/operatori/ administratori de ICN/ICE
3.3.5. Elaborarea PSO 30.09.2012 CCPIC/APR/ proprietari/operatori/ administratori de ICN/ICE
3.4. Realizarea unor „bănci de date“ care să permită colectarea şi prelucrarea datelor specifice domeniului IC, precum şi a studiilor de caz, manualelor de bune practici şi lecţiilor învăţate 3.4.1. Crearea unei aplicaţii de tipul progress editor care să conţină date privind actele normative naţionale adoptate în vederea armonizării cu legislaţia europeană în materie, studii de caz, manuale de bune practici, standarde, proceduri etc. • Utilizarea eficientă a resurselor • Implementarea aplicaţiei la nivelul APR 31.12.2012 CCPIC/APR
4. Dezvoltarea relaţiilor de cooperare la nivel naţional, regional şi internaţional în domeniul PIC 4.1. Evaluarea necesităţii de îmbunătăţire a sistemelor de protecţie a IC, pentru a contribui la protecţia persoanelor, bunurilor şi mediului înconjurător 4.1.1. Dezvoltarea de parteneriate cu organizaţii din statele membre ale Uniunii Europene (SM) în scopul identificării celor mai bune practici pentru creşterea rezilienţei comunităţilor în situaţii de urgenţă • Intensificarea cooperării • Număr de parteneriate încheiate Permanent CCPIC/APR
4.1.2. Intensificarea eforturilor pentru a asigura participarea specialiştilor din domeniul PIC la vizite de studii, seminare şi conferinţe • Creşterea gradului de pregătire a personalului din domeniul PIC • Număr de activităţi la care s-a asigurat participarea • Număr de persoane participante Permanent
4.2. Dezvoltarea cooperării la nivel naţional şi internaţional în scopul realizării schimbului de date şi informaţii cu privire la procesul de identificare şi protecţie a ICE 4.2.1. Organizarea şi participarea la ateliere de lucru la nivel naţional şi regional cu statele membre UE care pot fi afectate de ICE aflate pe teritoriul României sau care au ICE ce pot afecta ţara noastră • Intensificarea dialogului în plan internaţional • Respectarea angajamentelor asumate • Număr de activităţi la care s-a asigurat participarea Conform solicitărilor transmise de CE sau alte state membre CCPIC/APR
4.2.2. Evaluarea posibilităţilor existente pentru promovarea în comun cu alte state membre a unor proiecte finanţate din fonduri europene • Creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene • Număr de proiecte accesate Anual CCPIC/APR
4.3. Crearea mecanismelor de cooperare interinstituţională pentru PIC prin cooptarea reprezentanţilor desemnaţi de către APR nominalizate în actul normativ ce transpune în legislaţia naţională prevederile Directivei 2008/114/CE a Consiliului din 8 decembrie 2008 privind identificarea şi 4.3.1. Instituirea unor canale de comunicare permanentă între CCPIC şi reprezentanţii desemnaţi de APR • Asigurarea coordonării unitare şi coerente a activităţii la nivel naţional • Realizarea platformei de comunicare 31.12.2013 CCPIC/STS/APR
Nr. crt. Obiective strategice Direcţii de acţiune Activităţi preconizate Rezultate aşteptate Indicatori Termen Responsabilităţi
desemnarea infrastructurilor critice europene şi evaluarea necesităţii de îmbunătăţire a protecţiei acestora 4.3.2. Participarea în comun la activităţi de pregătire, testare şi verificare privind modul de implementare a măsurilor de protecţie a IC • Verificarea nivelului de pregătire a personalului din domeniu şi a viabilităţii planurilor • Număr de activităţi de pregătire realizate • Număr de exerciţii de verificare organizate şi desfăşurate Conform planurilor CCPIC/APR
4.4. Realizarea cooperării interinstituţionale şi constituirea unor grupuri de lucru la nivel de experţi pentru identificarea soluţiilor optime de realizare a protecţiei elementelor de infrastructură şi pentru stabilirea modalităţilor de intervenţie 4.4.1. Constituirea grupurilor de lucru la nivel de experţi pe sectoare şi subsectoare de IC • Realizarea unor studii/analize/ informări fundamentate • Număr de grupuri de experţi • Număr de studii/analize/informări elaborate 30.06.2012 CCPIC/APR
4.4.2. Realizarea schimbului de bune practici între reprezentanţii APR şi operatorii de IC la nivel sectorial şi intersectorial • Abordarea unitară a problematicii specifice domeniului • Număr de activităţi comune realizate • Tipuri de activităţi standardizate Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
4.5. Asigurarea interoperabilităţii şi îmbunătăţirea comunicării interinstituţionale şi cu statele membre prin stabilirea unor calendare de întâlniri în formate bilaterale, pe domenii specifice sau în cadrul unor forumuri tematice. 4.5.1. Editarea unui dicţionar de termeni uzuali în domeniul protecţiei IC • Simplificarea dialogului 31.12.2012 CCPIC/APR/GLIPIC
4.5.2. Realizarea reţelei (serviciului) naţionale de comunicaţii de date pentru protecţia IC • Facilitarea cooperării • Operaţionalizarea reţelei (serviciului) 31.12.2013 CCPIC/STS/APR
4.5.3. Identificarea de soluţii de comunicaţii pentru operatorii/proprietarii/administratorii care nu sunt coordonaţi de APR • Stabilirea fluxului informaţional • Număr de proprietari/ operatori/administratori identificaţi • Soluţii implementate 31.12.2013 CCPIC/STS/APR
4.5.4. Creşterea ponderii informării internaţionale prin organizarea de activităţi la care să participe reprezentanţi ai SM sau statelor din zona de interes strategic a României • Intensificarea colaborărilor interministeriale/ internaţionale pe domenii de interes comun • Număr de activităţi organizate • Număr de activităţi la care s-a asigurat participarea Permanent CCPIC/APR
4.5.5. Organizarea la nivel naţional/internaţional de conferinţe, simpozioane (similar) pe problematica de referinţă, precum şi participarea la activităţi similare, la invitaţia SM • Realizarea schimbului de bune practici • Intensificarea şi consolidarea cooperării • Perfecţionarea continuă a personalului • Numărul de activităţi organizate • Numărul de activităţi la care s-a asigurat participarea Permanent CCPIC/APR
4.6. Implementarea măsurilor legislative şi operaţionale ce decurg (pe linia protecţiei IC) din calitatea României de membru al UE şi al NATO, responsabilitate ce derivă inclusiv din perspectiva participării la asigurarea climatului de stabilitate şi securitate regională 4.6.1. Revizuirea cadrului normativ în domeniu, în acord cu evoluţiile înregistrate la nivel european • Respectarea obligaţiilor/angaja-mentelor asumate în calitate de stat membru UE şi NATO • Numărul de acte normative completate Anual CCPIC/APR
4.6.2. Armonizarea legislativă prin amendarea legislaţiei în sectoarele deţinătoare de ICN şi ICE • Modernizarea şi consolidarea legislaţiei naţionale în domeniu • Numărul de acte normative completate Anual CCPIC/APR
4.6.3. Completarea cadrului juridic de cooperare, prin negocierea şi semnarea de acorduri şi protocoale cu instituţii/organisme similare din SM • Intensificarea cooperării cu instituţii similare din SM • Numărul de acorduri/protocoale negociate şi semnate Anual APR
4.6.4. Elaborarea de către APR de ordine/dispoziţii/instrucţiuni pentru implementarea la nivelul acestora şi al proprietarilor/operatorilor/ administratorilor de ICN/ICE a măsurilor legislative şi operaţionale în domeniu • Crearea cadrului unitar de acţiune la nivelul fiecărei APR • Numărul de ordine/dispoziţii/ instrucţiuni elaborate • Numărul de ordine/dispoziţii/ instrucţiuni actualizate Anual CCPIC/APR/ proprietari/operatori/ administratori de ICN/ICE
4.7. Consolidarea cooperării cu statele vecine, în vederea identificării acelor componente de infrastructuri ce pot fi incluse în categoria ICE şi iniţierea demersurilor ce se impun pentru asigurarea capacităţii de protecţie a acestora în raport cu cerinţele de securitate naţionale şi internaţionale 4.7.1. Organizarea de întâlniri regionale cu statele membre vecine în vederea reevaluării ICE desemnate sau identificării altora • Schimb de bune practici • Identificarea de noi ICE • Numărul de întâlniri organizate • Numărul de întâlniri la care s-a asigurat participarea Anual CCPIC/APR/ proprietari/operatori/ administratori de ICN/ICE
4.7.2. Realizarea interfeţelor de cooperare cu sisteme informatice internaţionale • Consolidarea cooperării în plan internaţional • Numărul de soluţii tehnice identificate 31.01.2013 CCPIC/APR
4.7.3. Schimb de bune practici în domeniul protecţiei IC • Creşterea eficienţei în activitatea de protecţie a IC • Reducerea timpului de răspuns în situaţia producerii unui eveniment • Numărul de întâlniri organizate şi desfăşurate • Numărul de informări transmise Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/ administratori de ICN/ICE
Nr. crt. Obiective strategice Direcţii de acţiune Activităţi preconizate Rezultate aşteptate Indicatori Termen Responsabilităţi
4.7.4. Elaborarea de evaluări asupra spaţiului geopolitic de interes în vederea identificării cu celeritate a ameninţărilor şi instituirea unor măsuri speciale de protecţie a IC • Cunoaşterea permanentă a evoluţiilor în spaţiul geopolitic de interes • Număr de evaluări elaborate Semestrial CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
4.8. Îmbunătăţirea şi dezvoltarea dialogului între toate structurile cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniu prin realizarea parteneriatului între proprietarii, administratorii şi/sau operatorii IC, Guvern şi societate, în vederea managementului eficient al riscurilor şi asigurării unui răspuns adecvat în cazul perturbării sau distrugerii IC 4.8.1. Încheierea de protocoale între APR în vederea instituirii unor standarde comune de protecţie • Extinderea şi consolidarea colaborării între autorităţile cu responsabilităţi în domeniul protecţiei IC • Număr de protocoale noi • Număr de protocoale actualizate Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
4.8.2. Încheierea de parteneriate cu ONG cu preocupări în domeniu sau reprezentanţi ai comunităţilor locale în vederea creşterii gradului de rezilienţă a localităţilor • Număr de activităţi comune Permanent CCPIC/APR/ proprietari/operatori/administratori de ICN/ICE
5. Monitorizarea obiectivelor strategiei Permanent CCPIC/APR
6. Evaluarea îndeplinirii obiectivelor strategiei Trimestrial CCPIC



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 43/2012

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 43 din 2012
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 43/2012
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu