Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 4*) din 10 februarie 1993

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 60 din 24 martie 1993


SmartCity3


    *) Decizia este definitiva.

    Presedinte         - Ion P. Filipescu
    Judecator          - Ioan Muraru
    Judecator          - Viorel Mihai Ciobanu
    Magistrat-asistent - Gabriela Dragomirescu

    Completul de judecata, convocat potrivit prevederilor art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, constata ca prin cererea inregistrata la Tribunalul Judetean Bacau, Sectia contencios administrativ, formand obiectul dosarului nr. 38/C/1992, Societatea de Pescuit Sportiv "Mreana", judetul Bacau, a solicitat, in temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 29/1990, anularea precizarii din adresa nr. 7743/1992 a Inspectoratului de Politie al Judetului Bacau, prin care se conditioneaza, astfel cum pretinde art. 16 alin. 1 din Legea nr. 12/1974 privind piscicultura si pescuitul, dreptul membrilor societatii de a practica pescuitul sportiv de calitatea de membri ai Asociatiei Generale a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi din Romania si de posedarea unui permis eliberat de aceasta. In motivarea cererii, reclamanta sustine ca prevederea inscrisa in art. 16 alin. 1 din Legea nr. 12/1974 a devenit, dupa adoptarea Constitutiei din 1991, discriminatorie si neconstitutionala, deoarece este de natura a bloca dreptul de libera asociere in vederea practicarii pescuitului sportiv si se neaga ideea de pluralism, incalcandu-se astfel unul din drepturile fundamentale ale omului, si anume acela prevazut de art. 37 din Constitutie, care se refera la dreptul de asociere.
    Atat prin cererea de chemare in judecata, cat si la termenul din 6 ianuarie 1993, reclamanta a solicitat trimiterea dosarului la Curtea Constitutionala, in vederea solutionarii exceptiei de neconstitutionalitate.
    Inspectoratul de Politie al Judetului Bacau, desi legal citat la termenele din 18 decembrie 1992 si 6 ianuarie 1993, nu s-a prezentat in instanta, astfel ca nu si-a exprimat punctul de vedere in legatura cu exceptia de neconstitutionalitate.
    Tribunalul Judetean Bacau, conformandu-se dispozitiilor art. 23 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, si-a exprimat opinia in legatura cu exceptia de neconstitutionalitate a art. 16 din Legea nr. 12/1974, aratand ca "dupa adoptarea Constitutiei Romaniei din 21 noiembrie 1991, aceasta prevedere legala a devenit neconstitutionala, blocand dreptul de libera asociere in vederea practicarii pescuitului sportiv, incalcandu-se astfel si prevederile art. 37 alin. (1) din Constitutie".
    Fiind sesizata prin incheierea Tribunalului Judetean Bacau din 6 ianuarie 1993,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
luand act de sustinerea reclamantei si de pozitia instantei de judecata, avand in vedere dispozitiile art. 37 alin. (1), art. 49 si art. 150 alin. (1) din Constitutie, ale art. 16 alin. 1 din Legea nr. 12/1974, precum si prevederile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Intr-adevar, art. 16 alin. 1 din Legea nr. 12/1974 pretinde calitatea de membru al Asociatiei Generale a Vanatorilor si Pescarilor Sportivi si permis eliberat de aceasta pentru ca o persoana sa practice pescuitul sportiv in bazinele si zonele piscicole pe care asociatia le are in folosinta. Pe de alta parte, art. 37 alin. (1) din Constitutie consacra dreptul de asociere, ce cuprinde posibilitatea cetatenilor de a se asocia, in mod liber, nu numai in partide politice si sindicate, ci si in alte tipuri de organizatii, ligi si uniuni, cu scopul de a participa la viata politica, stiintifica, sociala, culturala, sportiva sau de a-si realiza o serie de interese legitime comune. Acest drept fundamental, ca si celelalte drepturi si libertati, poate fi restrans numai in conditiile art. 49 alin. (1) din Constitutie, adica "numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav". Si in orice caz, potrivit alin. (2) al art. 49 din Constitutie: "Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii".
    Deoarece Legea nr. 12/1974 este anterioara Constitutiei, examinarea constitutionalitatii prevederilor art. 16 alin. (1) din aceasta lege trebuie facuta tinand seama si de dispozitiile art. 150 alin. (1) din Constitutie, potrivit carora "legile si toate celelalte acte normative raman in vigoare, in masura in care ele nu contravin prezentei Constitutii".
    Rezulta ca, daca aprecierea este in sensul ca art. 16 alin. 1 din Legea nr. 12/1974 nu contravine art. 37 alin. (1) din Constitutie, prevederile sale raman in vigoare, iar daca se apreciaza ca sunt in contradictie cu actualele dispozitii constitutionale, singura consecinta posibila este constatarea abrogarii totale sau partiale a textului.
    Fiind vorba insa de aplicarea unei legi anterioare Constitutiei la raporturi juridice stabilite dupa intrarea in vigoare a acesteia, obligatia de a stabili daca o prevedere legala contravine sau nu Constitutiei si, in consecinta, daca este abrogata total ori partial sau este in vigoare revine organului care aplica legea, adica instantei de judecata. Curtea Constitutionala urmeaza sa decida asupra unei asemenea probleme numai, in mod exceptional, daca instanta, nerespectand o obligatie legala, nu s-a pronuntat ori daca a hotarat ca legea anterioara Constitutiei este in vigoare si se invoca exceptia de neconstitutionalitate, precum si atunci cand instanta apreciaza ca un act normativ este neconstitutional, desi nu este vorba de aplicarea unei legi anterioare Constitutiei la raporturi juridice stabilite dupa intrarea in vigoare a acesteia, ci de efectele aplicarii unei legi anterioare Constitutiei, respectiv raporturi juridice stabilite anterior intrarii in vigoare a Constitutiei.
    Fata de imprejurarea ca Tribunalul Judetean Bacau, prin incheierea din 6 ianuarie 1993, si-a exprimat in mod expres si neechivoc opinia in sensul ca prevederea cuprinsa in art. 16 alin. 1 din Legea nr. 12/1974 este neconstitutionala, inseamna ca a considerat-o abrogata, singura consecinta posibila in cazul contrarietatii dintre o prevedere legala anterioara Constitutiei si normele acesteia. In aceste conditii, instanta trebuie sa constate ca sunt aplicabile dispozitiile art. 150 alin. (1) din Constitutie si sa deduca consecintele ce se impun, iar nu sa sesizeze Curtea Constitutionala, care nu se poate substitui instantei in stabilirea legii aplicabile litigiului.
    In consecinta, in mod "vadit nefondat", in sensul art. 24 alin. (2) din Legea nr. 47/1992, instanta de judecata a sesizat Curtea Constitutionala si exceptia urmeaza sa fie respinsa ca atare. Reclamanta nu poate justifica un interes legitim pentru sustinerea exceptiei in fata Curtii Constitutionale, deoarece, fata de pozitia exprimata, instanta este obligata sa deduca, in vederea stabilirii legii aplicabile, consecintele ce decurg din dispozitiile art. 150 alin. (1) din Constitutie.
    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si art. 150 alin. (1) din Constitutie, al art. 13 lit. A/c), art. 24 alin. (2) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, Curtea Constitutionala, in unanimitate,

    In numele legii,
    DECIDE:
    Respinge ca vadit nefondata exceptia de neconstitutionalitate formulata de Societatea de Pescuit Sportiv "Mreana", cu sediul in Bacau, str. Aviatori, bl. 24, sc. A, ap. 1, Judetul Bacau, in cauza ce formeaza obiectul dosarului nr. 38/C/1992 aflat pe rolul Tribunalului Judetean Bacau, Sectia contencios administrativ.
    Cu recurs in termen de 10 zile de la comunicare.
    Pronuntata la 10 februarie 1993.

                PRESEDINTE,
                prof. dr. doc. Ion P. Filipescu

                          Magistrat asistent,
                          Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 4/1993

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 4 din 1993
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 4/1993
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu