Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 390 din 9 mai 2006

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea si functionarea Politiei Romane, ale art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura penala si a unor legi speciale, precum si ale art. 278 1 alin. 7 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 513 din 14 iunie 2006



Ioan Vida                              - preşedinte

Nicolae Cochinescu              - judecător

Aspazia Cojocaru                  - judecător

Acsinte Gaspar                     - judecător

Kozsokar Gabor                    - judecător

Petre Ninosu                         - judecător

Ion Predescu                         - judecător

Şerban Viorel Stănoiu          - judecător

luliana Nedelcu                     - procuror

Gabriela Dragomirescu         - magistrat-asistent şef

Pe rol se află soluţionarea excepţiei de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, ale art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale, precum şi ale art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală, excepţie ridicată de Vasile Şelariu în Dosarul nr. 1.139/P/2005 al Curţii de Apel Galaţi -Secţia penală.

La apelul nominal se constată lipsa părţilor, faţă de care procedura de citare a fost legal îndeplinită.

Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a excepţiei de neconstituţionalitate, întrucât apreciază că textele de lege criticate nu sunt contrare prevederilor constituţionale invocate ca fiind încălcate.

CURTEA,

având în vedere actele şi  lucrările dosarului, constată următoarele:

Prin Incheierea din 18 ianuarie 2006 pronunţată în Dosarul nr. 1.139/P/2005, Curtea de Apel Galaţi- Secţia penală a sesizat Curtea Constituţională cu excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (i) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, ale art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale, precum şi ale art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală. Excepţia a fost ridicată de Vasile Şelariu în cadrul recursului împotriva unei sentinţe penale prin care i s-a respins plângerea împotriva rezoluţiei de neîncepere a urmăririi penale. In motivarea excepţiei se susţin următoarele: - art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, astfel cum a fost modificat prin art. IV din Legea nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din 1 iulie 2003, este neconstituţional „sub aspectul că ofiţerii care au calitatea de organe ale poliţiei judiciare sunt numiţi să exercite activităţi de poliţie judiciară de către ministrul de interne", deşi, „potrivit art. 131 alin. (3) din Constituţie, parchetele sunt cele care conduc şi supraveghează activitatea de cercetare judiciară". Autorul excepţiei consideră că acest atribut constituţional al parchetului impune „ca cei care efectuează cercetări judiciare să fie cel puţin confirmaţi de Procurorul General al Parchetului General de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie care are conducerea activităţii de cercetare penală.";

-   art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 retroactivează, întrucât prevede că „actele de urmărire penală efectuate potrivit legii anterioare până la data intrării în vigoare a prezentei legi rămân valabile". Aşa fiind, chiar dacă retroactivitatea priveşte numai „actele", autorul excepţiei de neconstitutionalitate apreciază că este încălcat art. 15 alin. (2) din Constituţie, potrivit căruia legea dispune numai pentru viitor;

-   art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală, din care rezultă „că orice alte probe decât cele de la dosarul de cercetare şi înscrisurile noi sunt interzise" încalcă, în ordinea invocării lor, art. 24, art. 21 alin. (1) şi alin. (3) şi art. 124 din Constituţie, precum şi art. 6 pct. 1, art. 13 şi art. 17 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. Se arată că, în sensul dreptului la un proces echitabil, limitarea dreptului părţii vătămate de a-şi exercita, ca şi inculpatul, „dreptul la convocarea şi audierea martorilor, interogatoriul inculpaţilor şi orice alte probe, nu numai înscrisurile şi dosarul cauzei întocmit de procuror", nu se justifică prin dispoziţiile art. 53 din Constituţie. Se mai arată că „interdicţiile din textul criticat facilitează abuzul poliţiştilor şi autorităţilor în exerciţiul funcţiunii".

Curtea de Apel Galaţi - Secţia penală apreciază că excepţia de neconstitutionalitate ridicată este neîntemeiată. Astfel, se arată că prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 îndeplinesc condiţia de legalitate a procesului penal stabilită de art. 131 alin. (3) din Constituţie, potrivit căruia procurorul conduce şi supraveghează activitatea de cercetare penală. In cauză, „faptele pentru care petentul a făcut plângere împotriva poliţiştilor, care nu aveau calitatea de organ de cercetare penală a poliţiei judiciare, nu sunt de competenţa de efectuare a urmăririi penale de către procuror", iar „cercetările au fost efectuate de ofiţeri anume desemnaţi din cadrul IPJ laşi, organe de urmărire penală care au acţionat sub supravegherea procurorului". Cât priveşte neconstituţionalitatea prevederilor art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003, apreciază că acestea „stabilesc măsuri procesuale numai pentru viitor, actele de urmărire penală efectuate anterior rămânând valabile". In legătură cu prevederile art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală se invocă Decizia Curţii Constituţionale nr. 354 din 23 septembrie 2004 prin care s-a constatat că acestea sunt constituţionale.

In conformitate cu dispoziţiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, încheierea de sesizare a fost comunicată preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Avocatului Poporului, pentru a-şi exprima punctele de vedere asupra excepţiei de neconstituţionalitate ridicate.

Avocatul Poporului consideră că prevederile de lege criticate sunt constituţionale. Astfel: art. 27 din Legea nr. 218/2002 care prevede desemnarea poliţiştilor ce au calitatea de organe de cercetare ale poliţiei judiciare de către „Ministrul de Interne, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, nu aduce atingere regulii constituţionale potrivit căreia parchetele conduc şi supraveghează activitatea de cercetare penală a poliţiei judiciare, în condiţiile legii", ci „reprezintă o expresie a rolului Ministerului Public" stabilit prin art. 131 din Constituţie; art. IX pct. 1 alin. (2) din Legea nr. 281/2003 „nu cuprinde dispoziţii referitoare la o eventuală aplicare pentru perioada anterioară intrării lor în vigoare", fiind aşadar în concordanţă cu art. 15 alin. (2) din Constituţie; art. 2781 din Codul de procedură penală, care reglementează plângerea împotriva rezoluţiilor sau a ordonanţelor procurorului de netrimitere în judecată, este, aşa cum s-a statuat şi prin Deciziile Curţii Constituţionale nr. 288/2005 şi nr. 412/2004, chiar în sensul textelor constituţionale invocate ca fiind încălcate.

Preşedinţii celor două Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere, iar Guvernul a transmis punctul său de vedere după pronunţarea Curţii asupra excepţiilor deduse controlului de constituţionalitate.

CURTEA,

examinând încheierea de sesizare, punctul de vedere al Avocatului Poporului, raportul întocmit de judecătorul-raportor, concluziile reprezentantului Ministerului Public, dispoziţiile legale criticate, raportate la prevederile Constituţiei, precum şi Legea nr. 47/1992, reţine următoarele:

Curtea Constituţională constată că a fost legal sesizată şi este competentă, potrivit dispoziţiilor art. 146 lit. d) din Constituţie, ale art. 1 alin. (2), precum şi ale art. 2, 3, 10 şi 29 din Legea nr. 47/1992, să soluţioneze excepţia de neconstituţionalitate.

Obiectul excepţiei de neconstituţionalitate îl constituie prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, astfel cum a fost modificat prin art. IV din Legea nr. 281/2003, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din 1 iulie 2003, ale art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 468 din 1 iulie 2003, precum şi ale art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală.

Textele de lege criticate prevăd:

-  Art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002: „(1) Ministrul de interne, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Curtea Supremă de Justiţie, desemnează poliţişti care au calitatea de organe de cercetare ale poliţiei judiciare. ";

Art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003: „Actele şi lucrările efectuate potrivit legii anterioare, până la data intrării în vigoare a prezentei legi, rămân valabile.";

-   Art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală: „Instanţa, judecând plângerea, verifică rezoluţia sau ordonanţa atacată, pe baza lucrărilor şi a materialului din dosarul cauzei şi a oricăror înscrisuri noi prezentate."

Dispoziţiile constituţionale invocate ca fiind încălcate sunt cele ale: art. 131 alin. (3), referitoare la rolul şi activitatea parchetelor, ale art. 15 alin. (2), privind neretroactivitatea legii, ale art. 24, care consacră dreptul la apărare, ale art. 21 alin. (1) şi (3), care statuează în legătură cu accesul liber la justiţie, şi ale art. 124, cu privire la înfăptuirea justiţiei.

De asemenea, se invocă şi încălcarea art. 6 privind „Dreptul la un proces echitabil", art. 13 privind „Dreptul la un recurs efectiv" şi art. 17 privind „Interzicerea abuzului de drept" din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale.

Examinând excepţia de neconstituţionalitate ridicată, Curtea reţine următoarele:

I. Art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002, care, în opinia autorului excepţiei, este neconstituţional întrucât ofiţerii care au calitatea de organe ale poliţiei judiciare sunt numiţi să exercite activităţi de poliţie judiciară de către ministrul de interne, deşi ar trebui ca aceştia să fie, cel puţin, confirmaţi de Procurorul General al Parchetului General de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, nu încalcă art. 131 din Constituţie, referitor la „Rolul Ministerului Public". Alin. (3) al acestui articol prevede că „Parchetele funcţionează pe lângă instanţele de judecată, conduc şi supraveghează activitatea de cercetare penală a poliţiei judiciare, în condiţiile legii". Or, aşa cum rezultă din dispoziţiile Legii nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale, activitatea organelor de poliţie judiciară se desfăşoară, în mod nemijlocit, sub conducerea, supravegherea şi controlul procurorului, fiind obligate să ducă la îndeplinire toate dispoziţiile acestuia. Potrivit aceloraşi reglementări, lucrătorii din Ministerul Administraţiei şi Internelor, specializaţi în efectuarea activităţilor de constatare a infracţiunilor, de strângere a datelor în vederea începerii urmăririi penale şi de cercetare penală, care fac parte din poliţia judiciară, sunt eliberaţi din funcţie, promovaţi în funcţie şi sancţionaţi pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor ce le revin, cu avizul/procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie.

Aşadar, criticile formulate în legătură cu prevederile art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 sunt neîntemeiate, întrucât acest text de lege dispune cu privire la desemnarea poliţiştilor care au calitatea de organe de cercetare ale poliţiei judiciare.

Cât priveşte susţinerea că procurorul general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie ar trebui „să confirme", iar nu să „avizeze" desemnarea acestor ofiţeri, aşa cum s-a arătat deja, numirea, promovarea şi eliberarea lor în/din funcţie se realizează, potrivit legii, de către ministrul administraţiei şi internelor, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Acest aviz are caracter conform, fiind obligatoriu, iar solicitarea sa trebuie să fie prealabilă şi, în lipsa lui sau în cazul unui aviz negativ, ministrul administraţiei şi internelor nu poate desemna poliţişti care să realizeze activităţi specifice poliţiei judiciare. De altfel, art. 131 din Constituţie, invocat ca fiind încălcat, statuează în legătură cu acea atribuţie a parchetelor constând în conducerea şi supravegherea activităţii de cercetare penală a poliţiei judiciare, iar nu asupra modalităţilor ei de realizare, care se stabilesc prin lege.

Mai mult, soluţia legislativă prevăzută la art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 a fost preluată şi dezvoltată în art. 2 alin. (3) din Legea nr. 364/2004 privind organizarea şi funcţionarea poliţiei judiciare, potrivit căruia „Ca organe de cercetare ale poliţiei judiciare funcţionează lucrători specializaţi din Ministerul Administraţiei şi Internelor anume desemnaţi de ministrul administraţiei şi internelor, cu avizul favorabil al procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie, şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea procurorului general al Parchetului de pe lângă Inalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau sunt desemnaţi şi funcţionează în alt mod, potrivit unor legi speciale".

II.   In legătură cu art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale se susţine că încalcă art. 15 alin. (2) din Constituţie, potrivit căruia „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile". Or, din cuprinsul textului de lege criticat, care prevede că „Actele şi lucrările efectuate potrivit legii anterioare, până la data intrării în vigoare a prezentei legi, rămân valabile", nu rezultă că dispune pentru trecut. De altfel, aceste dispoziţii fiind reguli procedurale sunt de imediată aplicare şi nu produc efecte retroactive, iar o soluţie contrară, de desfiinţare a acelor acte, ar constitui o formă de retroactivitate, întrucât ar fi desfiinţate acte valabil întocmite sub imperiul legii în vigoare la data efectuării lor.

III.   In legătură cu constituţionalitatea prevederilor art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală, Curtea Constituţională  s-a  mai   pronunţat,  de  exemplu,   prin deciziile nr. 354 din 23 septembrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 959 din 19 octombrie 2004, nr. 412 din 12 octombrie 2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.041 din 10 noiembrie 2004 şi nr. 288 din 7 iunie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 733 din 12 august 2005, în cauze în care, ca şi în prezentul dosar, s-a invocat încălcarea aceloraşi dispoziţii din Constituţie, precum şi art. 6 din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale.

Cele statuate prin deciziile menţionate îşi păstrează valabilitatea şi în prezenta cauză, întrucât nu au intervenit elemente noi care să justifice schimbarea acestei jurisprudenţe.

In plus, în acest dosar se invocă şi încălcarea dispoziţiilor art. 124 din Constituţie, cu privire la înfăptuirea justiţiei, ale art. 13, privind „Dreptul la un recurs efectiv", şi ale art. 17, privind „Interzicerea abuzului de drept", ambele din Convenţia pentru apărarea drepturilor omului şi a libertăţilor fundamentale. Din examinarea textului de lege criticat, potrivit căruia „Instanţa, judecând plângerea, verifică rezoluţia sau ordonanţa atacată, pe baza lucrărilor şi a materialului din dosarul cauzei şi a oricăror înscrisuri noi prezentate", rezultă că prevederile constituţionale şi convenţionale menţionate nu au incidenţă în cauză.

Faţă de cele de mai sus, în temeiul art. 146 lit. d) şi al art. 147 alin. (4) din Constituţie, precum şi al art. 1-3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) şi al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

CURTEA    CONSTITUŢIONALĂ

In numele legii

DECIDE:

Respinge excepţia de neconstituţionalitate a prevederilor art. 27 alin. (1) din Legea nr. 218/2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, ale art. IX pct. 1 alin. 2 din Legea nr. 281/2003 privind modificarea şi completarea Codului de procedură penală şi a unor legi speciale, precum şi ale art. 2781 alin. 7 din Codul de procedură penală, excepţie ridicată de Vasile Şelariu în Dosarul nr. 1.139/P/2005 al Curţii de Apel Galaţi - Secţia penală.

Definitivă şi general obligatorie.

Pronunţată în şedinţa publică din data de 9 mai 2006.

PREŞEDINTELE CURŢII CONSTITUŢIONALE,

prof. univ. dr. IOAN VIDA

Magistrat-asistent şef,

Gabriela Dragomirescu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 390/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 390 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 390/2006
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu