Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 373 din 28 septembrie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. II alin. (1) din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala, precum si a dispozitiilor art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n) si ale art. 257 lit. j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 971 din 22 octombrie 2004


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Florentina Balta      - procuror
    Valentina Barbateanu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. I pct. 11, 12 si 23 din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala, exceptie ridicata de Radu Stefan Mazare, primarul municipiului Constanta, in Dosarul nr. 9.561/2003 al Judecatoriei Constanta.
    La apelul nominal partile lipsesc, procedura de citare fiind legal indeplinita.
    Dosarul fiind in stare de judecata, s-a dat cuvantul reprezentantului Ministerului Public, care sustine ca prevederile art. I pct. 11 si 12 din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 au fost abrogate, substanta lor fiind preluata, insa, intr-o reglementare ulterioara. Astfel, obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n) si art. 257 lit. j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal. Arata ca aceste dispozitii de lege au mai fost supuse controlului de constitutionalitate, prin Decizia nr. 154 din 30 martie 2004, Curtea Constitutionala respingand exceptia ca neintemeiata. Apreciaza ca in cauza nu au intervenit elemente noi de natura sa determine modificarea solutiei pronuntate in decizia mentionata. Referitor la critica art. I pct. 23 din Legea nr. 232/2003, mentioneaza ca, de fapt, aceasta se refera la dispozitiile art. II alin. (1) din aceeasi lege, acestea din urma fiind abrogate ulterior sesizarii Curtii, prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, fara sa fie preluate in actul normativ abrogator. In conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, considera ca exceptia de neconstitutionalitate a acestor prevederi a devenit inadmisibila, solicitand respingerea acesteia.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 11 noiembrie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 9.561/2003, Judecatoria Constanta a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. I pct. 11, 12 si 23 din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala. Exceptia a fost ridicata de Radu Stefan Mazare, primarul municipiului Constanta, intr-o cauza civila avand ca obiect solutionarea cererii de anulare a unei dispozitii a primarului.
    In motivarea exceptiei se sustine ca textele de lege criticate incalca principiul constitutional al autonomiei locale, cel al ocrotirii egale a dreptului de proprietate privata, precum si principiul neretroactivitatii legii. De asemenea, autorul exceptiei considera ca "exceptarea discriminatorie din text de la plata taxei de folosinta a terenului incalca art. 53 alin. (2) din Constitutie, care prevede necesitatea unei asezari juste a sarcinilor fiscale". In continuare, arata ca textul de lege ce formeaza obiectul exceptiei de neconstitutionalitate instituie o ingradire a drepturilor consiliului local, contrara dispozitiilor constitutionale referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi si libertati. In final, apreciaza ca "reglementarea lezeaza competentele reglementate prin art. 138 alin. (1) si (2) din Constitutie".
    Judecatoria Constanta apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. I pct. 11, 12 si 23 din Legea nr. 232/2003 este neintemeiata. In acest sens, afirma ca instituirea unor exceptii legale de la plata impozitelor si taxelor locale stabilite de consiliile locale nu incalca principiul autonomiei locale si nici nu inlatura competenta consiliului local in stabilirea acestor taxe. Textul ce le instituie nu are caracter discriminatoriu, deoarece se refera la toti cei ce si-au desfasurat activitatea pe terenurile aferente lucrarilor indicate.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca exceptia de neconstitutionalitate este inadmisibila. In sustinerea punctului de vedere se arata ca dispozitiile criticate au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate intr-o cauza in care acelasi autor a invocat aceleasi motive de neconstitutionalitate prin raportare la aceleasi texte constitutionale, pronuntandu-se Decizia Curtii Constitutionale nr. 154 din 30 martie 2004. Pe acest considerent apreciaza ca in cauza exista autoritate de lucru judecat, care face inadmisibila exceptia. De asemenea, precizeaza ca textele de lege criticate se refera la modificari si completari aduse Ordonantei Guvernului nr. 36/2002, care a fost expres si integral abrogata prin dispozitiile art. 298 alin. (1) pct. 27 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, prevederile privind impozitele si taxele locale fiind revizuite si restructurate in noua reglementare.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, republicata, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, asa cum a fost ridicata in fata instantei de fond, il constituie art. I pct. 11 si 12 din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 373 din 31 mai 2003, care prevad modificarea subpct. (12) si (14) ale pct. 7 din anexa nr. 2, respectiv a pct. 5 al lit. B a anexei nr. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la scutirea de impozit asupra unor constructii si terenuri, dispozitii care, astfel modificate, au urmatorul cuprins:
    - Anexa nr. 2: "Lista cuprinzand cladirile care nu sunt supuse impozitului [...]. 7. Constructii speciale: [...] (12) constructii hidrometrice, oceanografice, hidrometeorologice, hidrotehnice, de imbunatatiri funciare, porturi, canale navigabile cu ecluzele si statiile de pompare aferente canalelor; [...] (14) retele si conducte pentru transportul apei, al produselor petroliere, gazelor si lichidelor industriale, retele si conducte de termoficare si retele de canalizare.";
    - Anexa nr. 5: "Terenurile pentru care nu se datoreaza impozitul si taxa pe teren [...] B. Nu se datoreaza taxa pe teren pentru: [...] 5. terenurile aferente complexelor hidrotehnice sau de navigatie, porturilor, canalelor navigabile, inclusiv ecluzele si statiile de pompare aferente acestora, precum si terenurile aferente lucrarilor de imbunatatiri funciare."
    De asemenea, autorul exceptiei invoca si neconstitutionalitatea pct. 23 al art. I din Legea nr. 232/2003, insa din analiza criticii de neconstitutionalitate se poate constata ca, in realitate, acesta se refera la dispozitiile art. II alin. (1) din aceeasi lege, care stabilesc ca: "Modificarile si completarile aduse prin prezenta lege la Legea nr. 414/2002 privind impozitul pe profit, precum si cele aduse prin prezenta lege la Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale se aplica incepand cu anul fiscal 2003."
    In opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, textele de lege criticate incalca art. 15 alin. (2), art. 41 alin. (2), art. 49, art. 53 alin. (2), art. 119 si 138, care, in urma revizuirii si republicarii Constitutiei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, au devenit art. 15 alin. (2), art. 44 alin. (2), art. 53, art. 56 alin. (2), art. 120 alin. (1) si art. 139, avand urmatorul continut:
    - Art. 15 alin. (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.";
    - Art. 44 alin. (2): "Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 56 alin. (2): "Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale.";
    - Art. 120 alin. (1): "Administratia publica din unitatile administrativ-teritoriale se intemeiaza pe principiile descentralizarii, autonomiei locale si deconcentrarii serviciilor publice.";
    - Art. 139: "(1) Impozitele, taxele si orice alte venituri ale bugetului de stat si ale bugetului asigurarilor sociale de stat se stabilesc numai prin lege.
    (2) Impozitele si taxele locale se stabilesc de consiliile locale sau judetene, in limitele si in conditiile legii.
    (3) Sumele reprezentand contributiile la constituirea unor fonduri se folosesc, in conditiile legii, numai potrivit destinatiei acestora."
    Din examinarea exceptiei de neconstitutionalitate rezulta urmatoarele:
    Ulterior sesizarii Curtii Constitutionale, Ordonanta Guvernului nr. 36/2002 privind impozitele si taxele locale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, a fost expres si integral abrogata prin art. 298 alin. (1) pct. 27 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003). Dispozitiile subpct. (12) si (14) ale pct. 7 din anexa nr. 2, precum si cele ale pct. 5 al lit. B a anexei nr. 5 din Ordonanta Guvernului nr. 36/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, au fost insa preluate, cu un continut similar, in actul normativ abrogator, in continutul prevederilor art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n), precum si in cele ale art. 257 lit. j).
    In jurisprudenta sa, Curtea Constitutionala a statuat ca in situatia in care prevederile unui act normativ au fost abrogate, dar solutia legislativa prevazuta de acestea a fost preluata in continutul altui act normativ, Curtea se va pronunta asupra dispozitiilor corespunzatoare din noua reglementare. In consecinta, in prezenta cauza Curtea urmeaza sa se pronunte asupra dispozitiilor art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n), precum si ale art. 257 lit. j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, care au urmatorul continut:
    - Art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n): "(1) Impozitul pe cladiri nu se datoreaza pentru: [...] 11. oricare dintre urmatoarele constructii speciale: [...] l) constructii hidrometrice, oceanografice, hidrometeorologice, hidrotehnice, de imbunatatiri funciare, porturi, canale navigabile cu ecluzele si statiile de pompare aferente canalelor; [...] n) retele si conducte pentru transportul sau distributia apei, produselor petroliere, gazelor si lichidelor industriale, retele si conducte de termoficare si retele de canalizare;";
    - Art. 257 lit. j): "Impozitul pe teren nu se datoreaza pentru: [...] j) orice terenuri legate de sistemele hidrotehnice sau de navigatie, terenurile aferente infrastructurii portuare, canalelor navigabile, inclusiv ecluzele si statiile de pompare aferente acestora, precum si terenurile aferente lucrarilor de imbunatatiri funciare."
    In ceea ce priveste dispozitiile art. II alin. (1) din Legea nr. 232/2003, referitoare la aplicarea modificarilor si completarilor Ordonantei Guvernului nr. 36/2002 incepand cu anul fiscal 2003, Curtea constata ca acestea au fost abrogate prin Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, nefiind preluate in actul normativ abrogator. Intrucat, in conformitate cu prevederile art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004, "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor [...] privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare [...]", exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (1) din Legea nr. 232/2003 urmeaza sa fie respinsa ca devenita inadmisibila.
    In continuare, Curtea observa ca art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n) si art. 257 lit. j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate, prin raportare la aceleasi texte constitutionale ca si in cauza de fata si cu o motivare identica. Prin Decizia nr. 154 din 30 martie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 466 din 25 mai 2004, Curtea Constitutionala a respins exceptia de neconstitutionalitate a textelor de lege mentionate. In argumentarea acestei solutii, Curtea a retinut ca "stabilirea prin lege a obligatiei de plata a anumitor impozite sau taxe, ca si a eventualelor scutiri de la plata acestora, tine de optiunea exclusiva a legiuitorului, cu conditia ca aceste reglementari sa se aplice in mod uniform pentru situatii egale". In legatura cu critica intemeiata pe dispozitiile art. 120 alin. (1) din Constitutie, republicata, prin decizia mai sus citata, Curtea a statuat ca principiul autonomiei locale "nu presupune totala independenta si competenta exclusiva a autoritatilor publice din unitatile administrativ-teritoriale, ci acestea sunt obligate sa se supuna reglementarilor legale general valabile pe intreg teritoriul tarii, dispozitiilor legale adoptate pentru protejarea intereselor nationale". De asemenea, prin aceeasi decizie, Curtea a constatat ca "autoritatile administratiei publice locale nu au totala independenta nici in privinta stabilirii impozitelor si taxelor locale. Astfel, potrivit art. 139 alin. (2) din Constitutie, republicata, <<Impozitele si taxele locale se stabilesc de consiliile locale sau judetene, in limitele si in conditiile legii>>. Aceasta prevedere constitutionala obliga legiuitorul sa determine, la modul general, domeniile, activitatile si veniturile pentru care consiliile locale sau judetene sunt competente sa stabileasca impozite si taxe locale. In acelasi sens, legea poate prevedea domeniile, activitatile, veniturile sau categoriile de persoane scutite de la plata impozitelor ori taxelor locale.
    Stabilirea obligatiei de plata a impozitelor si taxelor locale, precum si scutirea de la plata unor impozite sau taxe pentru anumite bunuri ori venituri sau pentru anumite categorii de contribuabili se intemeiaza pe principiul asezarii juste a sarcinilor fiscale, prevazut de art. 56 alin. (2) din Constitutie, republicata".
    Asupra prevederilor constitutionale ale art. 44 alin. (2), referitoare la garantarea si ocrotirea proprietatii private in mod egal de lege, indiferent de titular, Curtea a retinut ca acestea nu au incidenta in cauza, "intrucat bunurile la care se refera dispozitiile legale criticate constituie, potrivit Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, bunuri apartinand domeniului public".
    Argumentele care au justificat solutia Deciziei Curtii Constitutionale nr. 154 din 30 martie 2004 isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 643 din 16 iulie 2004,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. II alin. (1) din Legea nr. 232/2003 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 36/2003 privind corelarea unor dispozitii din legislatia financiar-fiscala, exceptie ridicata de Radu Stefan Mazare, primarul municipiului Constanta, in Dosarul nr. 9.561/2003 al Judecatoriei Constanta.
    2. Respinge, ca fiind neintemeiata, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 250 alin. (1) pct. 11 lit. l) si n), precum si ale art. 257 lit. j) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, exceptie ridicata de acelasi autor in acelasi dosar.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 28 septembrie 2004.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Valentina Barbateanu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 373/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 373 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 373/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu