Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 366 din  5 iulie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 282^1 din Codul de procedura civila

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 844 din 19 septembrie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Florentina Balta      - procuror
    Ingrid Alina Tudora   - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 282^1 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Teodora Mitu in Dosarul nr. 2.749/2004 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civila, de Iulian Vasile Zlate in Dosarul nr. 8.940/2005 al Tribunalului Iasi, precum si de Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civila, din oficiu, in Dosarul nr. 152/2005 al acestei instante.
    La apelul nominal raspunde, personal, autorul exceptiei, Teodora Mitu, lipsa fiind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in dosarele nr. 263D/2005, nr. 393D/2005 si nr. 400D/2005 au obiect identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Autorul exceptiei si reprezentantul Ministerului Public sunt de acord cu masura conexarii dosarelor.
    Curtea, in temeiul art. 53 alin. (5) din Legea nr. 47/1992, dispune conexarea dosarelor nr. 393D/2005 si nr. 400D/2005 la Dosarul nr. 263D/2005, care este primul inregistrat.
    Cauza fiind in stare de judecata, Teodora Mitu depune note scrise prin care solicita admiterea exceptiei de neconstitutionalitate astfel cum a fost formulata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In acest sens, arata ca textul de lege criticat nu contravine prevederilor constitutionale invocate de autorii exceptiei, intrucat accesul liber la justitie are in vedere dreptul la un recurs efectiv, iar instituirea unei singure cai de atac vizeaza solutionarea cauzelor de celeritate, intr-un termen rezonabil.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 26 ianuarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 2.749/2004 de Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civila, Incheierea din 21 martie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 8.940/2005 de Tribunalul Iasi, si prin Incheierea din 14 aprilie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 152/2005 de Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civila, Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 282^1 din Codul de procedura civila. Exceptia a fost ridicata de Teodora Mitu, Iulian Vasile Zlate si, respectiv, de Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civila, din oficiu.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia sustin ca dispozitiile art. 282^1 din Codul de procedura civila sunt in contradictie cu prevederile art. 15 alin. (1), art. 16 alin. (1) si art. 21 din Constitutie.
    In acest sens, arata ca prin restrangerea arbitrara a sferei de aplicare a caii ordinare de atac a apelului se ajunge in situatia paradoxala ca partea care figureaza, in calitate de reclamant, intr-unul din litigiile al caror obiect are o valoare de pana la 1 miliard lei, atat in materie civila, cat si in materie comerciala, sa nu beneficieze decat de un grad de jurisdictie. Asa fiind, reglementarea dedusa controlului de neconstitutionalitate creeaza o diferentiere valorica in baza careia partile pot ataca cu apel sau recurs hotarari avand acelasi obiect, iar prin aceasta posibilitate diferita si administrarea probelor este diferita. Astfel, in cazul atacarii hotararii cu apel, partea are posibilitatea administrarii unor probe complexe, dat fiind caracterul devolutiv al apelului si potrivit art. 295 alin. 2 din Codul de procedura civila, in sensul ca "instanta va putea incuviinta refacerea sau completarea probelor administrate la prima instanta, precum si administrarea probelor noi propuse in conditiile art. 292, daca considera ca sunt necesare pentru solutionarea cauzei". Spre deosebire de calea de atac a apelului, in recurs, potrivit art. 305 din Codul de procedura civila, probatoriul este limitat la administrarea inscrisurilor, deoarece "in instanta de recurs nu se pot produce probe noi, cu exceptia inscrisurilor, care pot fi depuse pana la inchiderea dezbaterilor". Asa fiind, ca urmare a acestor diferentieri, apar in practica diverse situatii inegale, cum ar fi, de exemplu, in procesele de partaj, unde administrarea probei cu expertiza tehnica imobiliara este esentiala in rezolvarea pricinii, iar criticile aparute pe calea de atac a recursului cu privire la evaluarea imobilului nu pot fi primite in lipsa posibilitatii refacerii probei cu expertiza tehnica si limitarii posibilitatilor de casare a hotararii cu trimitere, potrivit art. 312 alin. 3 din Codul de procedura civila. Situatia este diferita insa pentru partile al caror litigiu are o valoare de peste 1 miliard lei si care au acces la toate probatoriile prevazute de art. 295 alin. 2 din Codul de procedura civila.
    In consecinta, reglementarea criticata creeaza o evidenta discriminare intre cele doua categorii de parti, bazata exclusiv pe criteriul de valoare a litigiului.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a IV-a civila apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este intemeiata. In acest sens, arata ca dispozitiile art. 282^1 alin. 1 din Codul de procedura civila, prin limitarea dreptului de a ataca cu apel unele hotarari judecatoresti date in prima instanta in solutionarea cererilor introduse pe cale principala, creeaza o discriminare in modalitatea de exercitare a drepturilor procesuale, incalcandu-se si principiul constitutional al liberului acces la justitie, astfel incat unele parti nu beneficiaza decat de un singur grad de jurisdictie, in timp ce altele beneficiaza de doua grade de jurisdictie. Instanta apreciaza ca incalcarea prevederilor constitutionale ale art. 15 alin. (1), ale art. 16 alin. (1) si ale art. 21 deriva si din faptul ca, in functie de valoarea masei partajabile, se determina calea de atac ce se exercita impotriva hotararii judecatoresti pronuntate de instanta de fond, desi, in mod normal si firesc, natura juridica a cauzelor determina ce cale de atac se va exercita. De altfel, ratiunile avute in vedere de legiuitor in ceea ce priveste modificarea dispozitiilor art. 282^1 din Codul de procedura civila privesc celeritatea procesului civil si degrevarea activitatii jurisdictionale a instantelor de judecata, prin optimizarea actului de justitie. De asemenea, instanta apreciaza ca textul de lege criticat incalca si dispozitiile art. 21 din Constitutie. Astfel, arata ca desi legiuitorul poate institui in considerarea unor situatii deosebite reguli speciale de procedura, precum si modalitati particulare de exercitare a drepturilor procedurale, instituirea insa a cailor de atac in functie de valoarea obiectului dedus judecatii incalca accesul liber la justitie. Asa fiind, considera ca reglementarea actuala prevazuta de art. 282^1 din Codul de procedura civila nu constituie o garantie a aplicarii principiului prevazut de art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale privind judecarea cauzei in mod echitabil si intr-un termen rezonabil, in scopul inlaturarii oricaror abuzuri din partea partilor, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificata a solutionarii unui proces.
    Tribunalul Iasi apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate invocata este neintemeiata. In acest sens, arata ca dispozitiile art. 282^1 din Codul de procedura civila nu incalca dispozitiile constitutionale si nu creeaza o discriminare, intrucat prin aceste dispozitii legale legiuitorul a urmarit ca un numar mai mare de cauze - calificate in functie de valoarea litigiului si nu de obiectul acestuia - sa fie solutionate cu celeritate, in spiritul reformei judiciare si al armonizarii legislatiei interne cu legislatia europeana. Asa fiind, asigurarea pentru unele cauze a dublului grad de jurisdictie, iar pentru altele doar a unuia singur nu inseamna instituirea vreunei discriminari.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. In acest sens, arata ca procedura de judecata in ansamblul sau, inclusiv regimul cailor de atac, se intemeiaza pe dispozitiile constitutionale ale art. 126 alin. (2), care prevad in mod expres ca reglementarea competentei si a procedurii de judecata se face "numai prin lege", in timp ce art. 129 din Constitutie consacra dreptul la folosirea cailor de atac impotriva hotararilor judecatoresti, insa "numai prin lege". Asa fiind, arata ca textul criticat nu reprezinta o incalcare a prevederilor constitutionale referitoare la realizarea drepturilor in justitie, ci, dimpotriva, reprezinta o expresie a aplicarii acestora. De asemenea, apreciaza ca dispozitiile procedurale deduse controlului de constitutionalitate nu creeaza discriminari intre cetateni, fiind conforme cu prevederile art. 4 alin. (2) din Constitutie, precum si cu cele ale art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor si a libertatilor fundamentale. Astfel, regimul juridic diferit instituit de legiuitor este determinat de deosebirea de situatii care impune solutii legislative diferite, in vederea asigurarii celeritatii solutionarii cauzelor aflate pe rolul instantelor. Ca atare, in masura in care reglementarea criticata se aplica tuturor celor aflati in situatia prevazuta in ipoteza normei legale, fara nici o discriminare pe considerente arbitrare, critica cu un atare obiect este neintemeiata. In final, in sustinerea punctului sau de vedere, Guvernul invoca jurisprudenta Curtii Constitutionale, in deplin acord cu aceea a Curtii Europene a Drepturilor Omului, si anume Decizia nr. 226/2004.
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile art. 282^1 din Codul de procedura civila sunt constitutionale. In acest sens, arata ca textul de lege criticat nu contravine art. 16 din Constitutie, intrucat reglementarea dedusa controlului se aplica tuturor celor aflati in situatia prevazuta in ipoteza normei legale, fara nici o discriminare pe considerente arbitrare. Totodata considera ca dispozitiile legale criticate nu contin nici o dispozitie contradictorie, fiind determinate de situatiile care impun solutii legislative diferite, in vederea solutionarii cu celeritate a cauzelor aflate pe rolul instantelor. De asemenea, considera ca instituirea unor reguli speciale privind exercitarea cailor de atac nu contravine prevederilor constitutionale ale art. 21 atata timp cat, potrivit art. 282^1 din Codul de procedura civila, partilor interesate le este asigurata posibilitatea de a formula o cale de atac impotriva hotararii judecatoresti considerate defavorabila. Departe de a ingradi drepturi consacrate constitutional, reglementarea prevazuta de art. 282^1 din Codul de procedura civila constituie o garantie a aplicarii principiului prevazut de art. 21 alin. (3) din Constitutie, privind judecarea unei cauze in mod echitabil si intr-un termen rezonabil.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a art. 282^1 din Codul de procedura civila in raport cu art. 15 alin. (1) din Legea fundamentala, Avocatul Poporului apreciaza ca aceste prevederi constitutionale nu au incidenta in cauza de fata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite in cauza de judecatorul-raportor, notele scrise depuse la dosar, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 282^1 din Codul de procedura civila, introduse prin art. I pct. 94 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2000 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 479 din 2 octombrie 2000, si completate prin art. I pct. 4 din Legea nr. 195/2004 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 58/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura civila, lege publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 470 din 26 mai 2004.
    Dispozitiile legale criticate au urmatorul continut:
    - Art. 282^1: "1. Nu sunt supuse apelului hotararile judecatoresti date in prima instanta in cererile introduse pe cale principala privind pensii de intretinere, litigii al caror obiect are o valoare de pana la 1 miliard lei inclusiv, atat in materie civila, cat si in materie comerciala, actiunile posesorii, cele referitoare la inregistrarile in registrele de stare civila, luarea masurilor asiguratorii, precum si in alte cazuri prevazute de lege.
    2. Hotararile instantelor judecatoresti prin care se solutioneaza plangerile impotriva hotararilor autoritatilor administratiei publice cu activitate jurisdictionala si ale altor organe cu astfel de activitate nu sunt supuse apelului, daca legea nu prevede altfel."
    Autorii exceptiei sustin ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 15 alin. (1), ale art. 16 alin. (1) si art. 21, potrivit carora:
    - Art. 15 alin. (1): "Cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevazute de acestea.";
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.
    (3) Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil.
    (4) Jurisdictiile speciale administrative sunt facultative si gratuite."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, in conditiile in care nu exista un drept al partilor de a beneficia de acces la toate structurile judecatoresti si la toate caile de atac prevazute de lege, iar in ceea ce priveste accesul liber la justitie, acesta are in vedere doar dreptul persoanei la un recurs efectiv in fata unei instante nationale, deci posibilitatea de a accede la un grad de jurisdictie, nu se poate retine incalcarea art. 15 alin. (1) si art. 21 alin. (1) din Constitutie.
    De asemenea, reglementarea dedusa controlului, departe de a contraveni art. 21 alin. (3) din Constitutie, nu face decat sa-i dea expresie, instituirea unei singure cai de atac fiind menita sa contribuie la realizarea dreptului la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil. In sfarsit, criteriul valoric adaugat celui al naturii cauzei, in functie de care se determina regimul cailor de atac aplicabil, avand caracter obiectiv si gasindu-si aplicare in cazul oricarui subiect de drept, in masura in care raportul juridic procesual in care este parte isi releva apartenenta la una sau alta dintre categoriile delimitate potrivit criteriilor mentionate, nu ofera temei de discriminare si, ca atare, nu justifica critica adusa reglementarii legale in cauza, in raport cu prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    De altfel, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate au mai fost supuse controlului de constitutionalitate, prin raportare la prevederile art. 16 si art. 21 din Constitutie. Astfel, prin Decizia nr. 226 din 18 mai 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 507 din 7 iunie 2004, Curtea a retinut ca textul de lege criticat nu contine nici o dispozitie discriminatorie, regimul juridic diferit fiind determinat de deosebirea de situatii care impune solutii legislative diferite in vederea asigurarii celeritatii solutionarii cauzelor aflate pe rolul instantelor. Asa fiind, in masura in care reglementarea dedusa controlului se aplica tuturor celor aflati in situatia prevazuta in ipoteza normei legale, fara nici o discriminare pe considerente arbitrare, critica privind incalcarea prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie nu este intemeiata.
    De asemenea, prin aceeasi decizie, Curtea a retinut ca instituirea unor reguli speciale privind exercitarea cailor de atac nu contravine prevederilor constitutionale cuprinse in art. 21 privind accesul liber la justitie, atata timp cat, potrivit celor prevazute de art. 282^1 din Codul de procedura civila, partilor interesate le este asigurata posibilitatea de a formula o cale de atac impotriva hotararii judecatoresti considerate defavorabila. Astfel, departe de a ingradi drepturi consacrate constitutional, reglementarea prevazuta de art. 282^1 din Codul de procedura civila constituie o garantie a aplicarii principiului prevazut de art. 6 pct. 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, privind judecarea unei cauze in mod echitabil si intr-un termen rezonabil, in scopul inlaturarii oricaror abuzuri din partea partilor, prin care s-ar tinde la tergiversarea nejustificata a solutionarii unui proces. Curtea a constatat, de asemenea, ca reglementarile internationale in materie nu impun accesul la totalitatea gradelor de jurisdictie sau la toate caile de atac prevazute de legislatiile nationale, art. 13 din aceeasi conventie consacrand numai dreptul persoanei la un recurs efectiv in fata unei instante nationale, deci posibilitatea de a accede la un grad de jurisdictie.
    Totodata Curtea Europeana a Drepturilor Omului, prin hotararea pronuntata in Cazul "Golder impotriva Regatului Unit", 1975, a statuat ca: "Dreptul de acces la tribunale nu este absolut. Fiind vorba de un drept pe care conventia l-a recunoscut fara sa-l defineasca in sensul restrans al cuvantului, exista posibilitatea limitarilor implicit admise chiar in afara limitelor care circumscriu continutul oricarui drept."
    Deoarece nu au intervenit elemente noi care sa justifice schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale, cele statuate prin decizia mentionata isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 282^1 din Codul de procedura civila, exceptie ridicata de Teodora Mitu in Dosarul nr. 2.749/2004 al Tribunalului Bucuresti - Sectia a IV-a civila, de Iulian Vasile Zlate in Dosarul nr. 8.940/2005 al Tribunalului Iasi, precum si de Tribunalul Bucuresti - Sectia a III-a civila, din oficiu, in Dosarul nr. 152/2005 al acestei instante.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 5 iulie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Ingrid Alina Tudora



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 366/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 366 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 366/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu