Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 358 din 12 decembrie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11, 12 si art. 31 alin. (1) si (3) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, astfel cum a fost modificata ulterior

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 187 din 25 martie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Costica Bulai         - judecator
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Florentina Balta      - procuror
    Claudia Miu           - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11, 12 si art. 31 alin. (1) si (3) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Caruz Braila Import-Export" - S.R.L. in dosarele nr. 280/2002 si nr. 283/2002 ale Curtii de Apel Galati - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal facut in Dosarul nr. 235C/2002 raspund Societatea Comerciala "Caruz Braila Import-Export" - S.R.L., autor al exceptiei, reprezentata prin consilier juridic Nicolae Tino, si Regia Autonoma "Administratia Zonei Libere Braila", reprezentata prin avocat Danut Romica Artene, lipsind Camera de Comert, Industrie si Agricultura Braila, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele dispune apelul si in Dosarul nr. 237C/2002, la care raspund aceleasi parti ca si in dosarul precedent, lipsa fiind Camera de Comert, Industrie si Agricultura Braila, fata de care, de asemenea, procedura de citare este legal indeplinita.
    Presedintele, din oficiu, pune in discutie conexarea Dosarului nr. 237C/2002 la Dosarul nr. 235C/2002, avand in vedere ca ambele au acelasi obiect al exceptiei de neconstitutionalitate, aceleasi parti, cu aceeasi calitate procesuala, si ca exista o stransa legatura in ceea ce priveste obiectul si cauza fiecareia dintre aceste pricini.
    Autorul exceptiei, partea prezenta si Ministerul Public sunt de acord cu masura conexarii.
    Fata de acestea, pentru o mai buna administrare a justitiei, Curtea, in temeiul art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 237C/2002 la Dosarul nr. 235C/2002, care este primul inregistrat.
    Avand cuvantul, in fond, Societatea Comerciala "Caruz Braila Import-Export" - S.R.L. sustine ca prin dispozitiile legale criticate nu se asigura accesul la justitie al debitorului, printr-o cale efectiva de atac impotriva incheierii de deschidere a procedurii si impotriva celorlalte hotarari pronuntate de judecatorul-sindic, in conditiile in care hotararile sunt definitive si executorii. Pe de alta parte, legea nu prevede obligativitatea inlocuirii judecatorului-sindic in caz de incompatibilitate, ceea ce incalca dreptul la un proces impartial. Se sustine ca textele de lege sunt contrare dispozitiilor constitutionale ale art. 20 alin. (2), care determina prevalenta art. 5.9 din Documentul Uniunii de la Copenhaga a Conferintei asupra dimensiunii umane a CSCE, referitoare la protectia egala in fata legii, care trebuie sa fie garantata prin norme de drept, ale art. 24 alin. (1) referitoare la dreptul la aparare si ale art. 26 alin. (1) referitoare la dreptul la intimitate, precum si dispozitiilor art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca, in principal, problematica abordata releva aspecte ce tin de aplicarea si interpretarea legii, asupra carora Curtea nu se poate pronunta, potrivit art. 2 din Legea nr. 47/1992 pentru organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata. In ceea ce priveste dispozitiile art. 11, 12 si 31 din Legea nr. 64/1995, republicata, sustine ca nu impiedica accesul la justitie si la o cale de atac.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 27 mai 2002, pronuntate in dosarele nr. 280/2002 si nr. 283/2002, Curtea de Apel Galati - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 11, 12 si art. 31 alin. (1) si (3) din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Caruz Braila Import-Export" - S.R.L.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, in esenta, ca prin dispozitiile legale criticate nu se asigura accesul la justitie al debitorului, printr-o cale efectiva de atac impotriva incheierii de deschidere a procedurii si impotriva celorlalte hotarari pronuntate de judecatorul-sindic, in conditiile in care aceste hotarari sunt definitive si executorii, textele de lege criticate contravenind astfel dispozitiilor art. 16 alin. (1), art. 21 si 128 din Constitutie, precum si "art. 6 pct. 1 si pct. 3 lit. a) si b) din Conventia europeana a drepturilor omului". Pe de alta parte, legea nu prevede obligativitatea inlocuirii judecatorului-sindic in caz de incompatibilitate, ceea ce incalca dreptul debitorului la un proces impartial.
    Instanta de judecata, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este nefondata.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor, in punctul sau de vedere, considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata pentru urmatoarele motive:
    "In acceptiunea autorilor exceptiilor, art. 11 din Legea nr. 64/1995 incalca dispozitiile art. 21 din Constitutie datorita caracterului executoriu al hotararilor judecatorului-sindic si limitarii exercitarii cailor de atac. [...] Potrivit art. 128 din Constitutie, legiuitorul stabileste atat caile de atac, cat si modalitatea folosirii acestora. In virtutea acestor dispozitii constitutionale, existenta unor proceduri speciale poate determina si instituirea unor reglementari corespunzatoare, care sa atribuie caracter definitiv, executoriu unei hotarari judecatoresti ori sa limiteze intr-un fel sau altul exercitarea cailor de atac. [...] Referitor la art. 12, autorul exceptiei apreciaza ca se incalca dispozitiile art. 6 din Conventia europeana a drepturilor omului, cu privire la dreptul de a fi judecat de o instanta impartiala, deoarece masura inlocuirii judecatorului-sindic trebuie sa fie luata in caz de incompatibilitate si, deci, nu poate fi reglementata ca o simpla posibilitate.
    In raport cu cele sustinute, trebuie observat ca art. 12 transpune intentia legiuitorului de inlocuire a judecatorului-sindic, dar din cu totul alte motive decat incompatibilitatea, [...] ce vizeaza un moment anterior desemnarii judecatorului-sindic. Aceste motive sunt lasate la aprecierea instantei, care poate sa dispuna sau nu inlocuirea printr-o incheiere motivata. Ca atare, nu se incalca dispozitiile art. 6 din Conventia europeana a drepturilor omului."
    Presedintele Camerei Deputatilor considera, de asemenea, ca art. 31 alin. (1) si (3), vizat de autorul exceptiei, nu incalca prevederile Legii fundamentale, deoarece "hotararile judecatorului-sindic pot fi atacate cu recurs in conditiile art. 11 din lege".
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza, de asemenea, ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata pentru urmatoarele motive:
    "Din analiza textului legal invederat rezulta ca hotararile judecatorului-sindic sunt definitive si executorii si ca pot fi atacate cu recurs, in conditiile legii. [...]
    In ce priveste art. 12 [...] trebuie mentionat, inainte de toate, ca dispozitiile Legii nr. 64/1995 au, in mare masura, caracter de norme procesuale si ca, in conformitate cu prevederile art. 128 din lege, acestea se completeaza cu prevederile Codului de procedura civila.
    Prin urmare, atat la desemnarea judecatorului-sindic, cat si pe toata durata functionarii sale, observarea regulilor relative la incompatibilitate, abtinere sau recuzare este absolut obligatorie, aplicarea urmand a se face in conformitate cu prevederile citate ale Codului de procedura civila.
    Prevederile art. 12 vizeaza cu totul alte aspecte si constituie un instrument eficient pentru derularea in cele mai bune conditii a procedurii. Astfel, in cazul in care, din analiza desfasurarii procedurii, se constata deficiente importante in exercitarea mandatului judecatorului-sindic, se va putea decide inlocuirea acestuia, pentru remedierea situatiei si pentru imbunatatirea parametrilor de desfasurare a procedurii."
    Presedintele Senatului nu a comunicat punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere exprimate de presedintele Camerei Deputatilor si de Guvern, rapoartele judecatorului-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 12 si art. 31 alin. (1) si (3) din Legea nr. 64 din 22 iunie 1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 13 decembrie 1999, precum si cele ale art. 11 din legea republicata, astfel cum au fost modificate prin Ordonanta Guvernului nr. 38 din 30 ianuarie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 2 februarie 2002, care au urmatorul continut:
    - Art. 11: "Hotararile judecatorului-sindic sunt definitive si executorii. In conditiile legii, ele vor putea fi atacate cu recurs.";
    - Art. 12: "In orice stadiu al procedurii, tribunalul poate inlocui pe un judecator-sindic cu altul, prin incheiere motivata, data in Camera de consiliu.";
    - Art. 31 alin. (1) si (3): "(1) Daca cererea debitorului corespunde conditiilor stabilite la art. 25, 26 si 28, judecatorul-sindic va pronunta o sentinta de deschidere a procedurii, pe care o va notifica in conditiile art. 58^1. In cazul in care creditorii se opun deschiderii procedurii in termen de 25 de zile de la emiterea notificarii, judecatorul-sindic ii va cita, impreuna cu debitorul, la o sedinta in urma careia va solutiona, deodata, printr-o incheiere, toate opozitiile. [...]
    (3) Daca, in termen de 5 zile de la primirea copiei, debitorul contesta ca ar fi in stare de insolventa, in conditiile stabilite la art. 29, judecatorul-sindic va tine, in termen de 10 zile, o sedinta la care vor fi citati creditorii care au introdus cererea, debitorul, camera de comert si industrie teritoriala, respectiv asociatia cooperatista teritoriala sau, dupa caz, nationala."
    Autorul exceptiei, asa cum rezulta din cererea formulata in sustinerea exceptiei, considera ca dispozitiile legale criticate sunt contrare dispozitiilor art. 16 alin. (1), art. 21 si 128 din Constitutie, care au urmatorul cuprins:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 128: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    A fost, de asemenea, invocata si incalcarea prevederilor art. 6 paragraful 1 si paragraful 3 lit. b) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care au urmatorul continut: "1. Orice persoana are dreptul la judecarea in mod echitabil, in mod public si intr-un termen rezonabil a cauzei sale, de catre o instanta independenta si impartiala, instituita de lege, care va hotari fie asupra incalcarii drepturilor si obligatiilor sale cu caracter civil, fie asupra temeiniciei oricarei acuzatii in materie penala indreptate impotriva sa. Hotararea trebuie sa fie pronuntata in mod public, dar accesul in sala de sedinta poate fi interzis presei si publicului pe intreaga durata a procesului sau a unei parti a acestuia in interesul moralitatii, al ordinii publice ori al securitatii nationale intr-o societate democratica, atunci cand interesele minorilor sau protectia vietii private a partilor la proces o impun, sau in masura considerata absolut necesara de catre instanta atunci cand, in imprejurari speciale, publicitatea ar fi de natura sa aduca atingere intereselor justitiei. [...]
    3. Orice acuzat are, in special, dreptul: [...]
    b) sa dispuna de timpul si de inlesnirile necesare pregatirii apararii sale."
    Examinand exceptia, Curtea constata ca s-a mai pronuntat asupra constitutionalitatii dispozitiilor art. 11 din Legea nr. 64/1995, republicata si modificata, prin Decizia nr. 248 din 17 septembrie 2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758 din 17 octombrie 2002, respingand exceptia ca neintemeiata, cu motivarea ca prevederile legale mentionate sunt in concordanta cu dispozitiile art. 125 alin. (3) si ale art. 128 din Constitutie, care lasa la latitudinea legiuitorului stabilirea competentelor instantelor, a procedurii de judecata, precum si a cailor de atac. S-a statuat, de asemenea, ca nu sunt incalcate nici dispozitiile art. 6 paragraful 1 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, deoarece acestea nu prevad obligativitatea mai multor grade de jurisdictie sau a mai multor cai de atac impotriva hotararilor judecatoresti pronuntate. Solutia si considerentele acelei decizii isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, intrucat nu au intervenit elemente noi de natura sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii Constitutionale. Mai mult, in prezenta speta, Curtea retine ca insusi textul legal criticat prevede ca hotararile pronuntate de judecatorul-sindic pot fi atacate cu recurs, iar impotriva hotararii de deschidere a procedurii - vizata de autorul exceptiei - partea interesata are deschisa calea opozitiei care, potrivit art. 31 alin. (1) din lege, va fi solutionata de judecatorul-sindic prin incheiere.
    Prevederile criticate nu sunt contrare nici dispozitiilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, intrucat prin limitarea numarului cailor de atac nu se aduce atingere principiului egalitatii. In jurisprudenta sa Curtea Constitutionala a statuat ca principiul egalitatii nu este sinonim cu uniformitatea, astfel incat la situatii diferite poate exista un tratament juridic diferit.
    In ceea ce priveste sustinerea ca sunt incalcate dispozitiile art. 6 paragraful 3 lit. b) din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Curtea constata ca acestea nu au aplicabilitate in cauza, deoarece se refera la drepturi procesuale ale persoanei acuzate de savarsirea unei infractiuni.
    Este, de asemenea, nefondata critica potrivit careia prevederile art. 12 din lege ar permite ca desfasurarea procedurii sa se faca inaintea unui judecator-sindic incompatibil, incalcandu-se in felul acesta dreptul partilor de a fi judecate de un judecator impartial. Curtea retine ca dispozitiile Legii nr. 64/1995 au, in mare masura, caracter de norme procesuale si ca, in conformitate cu art. 128 din aceeasi lege, acestea se completeaza cu prevederile Codului de procedura civila. Prin urmare, partea interesata poate sa invoce, in orice moment al procedurii, incompatibilitatea judecatorului-sindic, iar cererea de inlocuire a judecatorului, pe acest temei, sa fie solutionata in conformitate cu normele Codului de procedura civila.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 1, al art. 2, al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 23 din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 11, 12 si art. 31 alin. (1) si (3) din Legea nr. 64/1995, republicata, astfel cum a fost modificata ulterior, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "Caruz Braila Import-Export" - S.R.L. in dosarele nr. 280/2002 si nr. 283/2002 ale Curtii de Apel Galati - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 12 decembrie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 358/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 358 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 358/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu