Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 320 din 14 iunie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 139 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 698 din  3 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida              - presedinte
    Nicolae Cochinescu     - judecator
    Aspazia Cojocaru       - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Acsinte Gaspar         - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Petre Ninosu           - judecator
    Ion Predescu           - judecator
    Serban Viorel Stanoiu  - judecator
    Aurelia Rusu           - procuror
    Claudia Margareta Nita - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 139 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, exceptie ridicata de Dan Constantin Gritac, Alexandru Constantin Gritac, Mirela Voicu, Constantin Bontea si Societatea Comerciala "Rompac International" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 32/F/2003 al Tribunalului Botosani - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata. In acest sens, se arata ca specificul domeniului de reglementare al Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului impune conditii deosebite in ceea ce priveste instituirea masurilor asiguratorii, diferite de cele prevazute de Codul de procedura civila, astfel ca dispozitiile art. 16 din Constitutie, referitoare la principiul egalitatii cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, nu sunt incidente in cauza. Se precizeaza, pe de o parte, ca judecatorul-sindic, in temeiul art. 139, stabileste masuri asiguratorii, insa nu in mod automat, ci in vederea luarii masurilor prevazute la art. 137 din lege, iar, pe de alta parte, ca persoanele asupra carora se instituie astfel de masuri pot exercita caile legale de atac. De asemenea, se mentioneaza ca aceleasi dispozitii de lege au mai fost supuse controlului de constitutionalitate, prin raportare la aceleasi norme si principii fundamentale, iar prin Decizia nr. 25 din 27 ianuarie 2004 Curtea Constitutionala a respins exceptia ca neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea nr. 54 din 7 februarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 32/F/2003, Tribunalul Botosani - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 139 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata. Exceptia a fost ridicata de Dan Constantin Gritac, Alexandru Constantin Gritac, Mirela Voicu, Constantin Bontea si Societatea Comerciala "Rompac International" - S.A. din Bucuresti intr-o cauza avand ca obiect cererea de angajare a raspunderii patrimoniale a acestora in vederea acoperirii pasivului debitoarei Societatea Comerciala "Avicola" - S.A. din Botosani, precum si de luare a unor masuri asiguratorii.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorii acesteia arata ca din continutul art. 139 din Legea nr. 64/1995 rezulta, "pe de o parte, faptul ca dispunerea masurilor asiguratorii nu este lasata la aprecierea instantei de judecata, ci constituie o obligatie a acesteia, norma avand un caracter imperativ", iar, "pe de alta parte, faptul ca respectivele masuri se dispun de catre instanta de judecata inainte de a fi atrasa raspunderea materiala si stabilita, astfel, culpa persoanelor care au contribuit la ajungerea societatii debitoare in stare de insolventa prin una dintre faptele limitativ prevazute de dispozitiile art. 137 din Legea nr. 64/1995". Aceasta procedura creeaza, in opinia autorilor exceptiei, o discriminare fata de persoanele impotriva carora se iau masuri asiguratorii in conditiile Codului de procedura civila, incalcandu-se art. 16 alin. (1) din Constitutie. Se mai arata ca "legiuitorul a consacrat prin dispozitiile atacate o prezumtie de culpa in conditiile in care prezumtia legala si valabila este cea de nevinovatie", astfel fiind afectat dreptul partii la aparare, precum si dreptul la un proces echitabil, consacrat de art. 21 alin. (3) teza intai din Constitutie. Se sustine in continuare ca prin "dispunerea de masuri asiguratorii inainte de atragerea raspunderii persoanelor care au contribuit la aducerea in stare de insolventa a unei societati comerciale" (deci inainte de a se naste creanta respectivei societati fata de aceste persoane) se incalca si dreptul de proprietate privata al respectivei persoane, asa cum acesta este garantat de art. 44 alin. (1) si (2) teza intai si de art. 136 alin. (5) din Legea fundamentala. Totodata se arata ca este afectata si libertatea comertului, consacrata de art. 135 alin. (2) lit. a) teza intai din Constitutie, deoarece prin procedura instituita de textul de lege criticat "se blocheaza posibilitatea transferului dreptului de proprietate cu privire la bunurile asupra carora se instituie masurile asiguratorii". In final se invoca si nerespectarea art. 53 din Constitutie, ca o consecinta a restrangerii nejustificate a exercitiului drepturilor si libertatilor pretins a fi incalcate, respectiv dreptul de proprietate privata, dreptul la un proces echitabil, egalitatea in drepturi si libertatea comertului.
    Tribunalul Botosani - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece textul de lege criticat nu contravine normelor constitutionale invocate. In acest sens, se precizeaza ca, "in raport cu actiunea principala, masurile asiguratorii au un caracter accesoriu, vremelnic, si nu duc la deposedarea debitorului, care isi poate continua activitatea". Dispunerea masurilor asiguratorii, asa cum este prevazuta de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, reprezinta o procedura speciala, derogatorie de la dreptul comun, care isi justifica acest caracter prin insusi scopul legii si prin specificul situatiilor diferite pe care actul normativ le reglementeaza in domeniul reorganizarii judiciare si a falimentului.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata. Astfel, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate fata de prevederile art. 16 din Constitutie, se arata, in esenta, ca in cauza ne aflam in fata unei proceduri speciale, diferite de cea reglementata de Codul de procedura civila, si care impune, deci, un tratament legal diferit. Or, potrivit jurisprudentei constante in materie a Curtii Constitutionale si a Curtii Europene a Drepturilor Omului, principiul egalitatii nu inseamna uniformitate, astfel ca dispozitiile art. 139 din Legea nr. 64/1995 nu intra sub incidenta art. 16 din Legea fundamentala.
    In legatura cu sustinerile autorilor exceptiei, potrivit carora dispozitiile art. 139 creeaza instantei obligatia de a dispune masuri asiguratorii la sesizare sau din oficiu, se afirma ca aceste prevederi, desi au un caracter imperativ, nu intervin in mod automat, ci ca urmare a verificarii de catre judecatorul-sindic a existentei indiciilor serioase "ca persoanele a caror raspundere patrimoniala este clamata au savarsit una dintre etapele enumerate in art. 137, de natura a atrage starea de insolventa a debitorului".
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate fata de art. 21 alin. (3) din Constitutie, se arata ca dispunerea masurilor asiguratorii nu are ca efect instituirea unei prezumtii de culpabilitate, ci urmareste acoperirea pasivului debitorului din bunurile existente in patrimoniul persoanelor despre care se va dovedi ca au determinat sau au concurat la aparitia starii de insolventa a debitorului. De altfel, se mentioneaza ca in acelasi sens a statuat si Curtea Constitutionala prin Decizia nr. 25 din 27 ianuarie 2004.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate a art. 139 din Legea nr. 64/1995 fata de prevederile art. 44 din Constitutie, se arata ca si aceasta este neintemeiata. Fara a se contesta faptul ca masurile asiguratorii au ca efect restrangerea dreptului de proprietate, se sustine ca, date fiind circumstantele si scopurile legitime urmarite in stabilirea unor astfel de masuri in cadrul reorganizarii judiciare si a falimentului, limitarea este justificata. In acest sens, se aminteste caracterul relativ al dreptului de proprietate, asa cum apare atat in jurisprudenta Curtii Constitutionale, dar si in cea a Curtii Europene, potrivit careia ingerintele pe care le comporta dreptul de proprietate trebuie sa raspunda exigentei de legalitate si proportionalitate intre cerintele de interes general ale comunitatii si imperativele apararii drepturilor fundamentale ale individului. Astfel, restrangerile aduse dreptului de proprietate prin dispozitiile de lege criticate "sunt justificate atat de necesitatea protectiei intereselor legitime ale creditorilor, dar si ale debitorului, care isi vede activitatea economica si credibilitatea alterate, urmare sau prin contributia persoanei a carei tragere la raspundere este clamata".
    Sub aspectul compatibilitatii dispozitiilor art. 139 cu prevederile art. 53 din Constitutie, se aminteste, pe de o parte, ca art. 16 nu are incidenta in cauza de fata, iar, pe de alta parte, ca limitarile aduse dreptului de proprietate se justifica din perspectiva conditiilor impuse de art. 53 din Constitutie.
    In sfarsit, nu se poate sustine nici incalcarea art. 136 din Constitutie, deoarece scopul insusi al procedurii speciale reglementate de legea criticata este "cel de a facilita libera exercitare a comertului, de a proteja concurenta loiala, de a asigura consolidarea credibilitatii operatorilor economici si de a determina relansarea societatilor debitoare a caror stare de insolventa nu este determinata sau este doar in parte datorata propriei culpe, contributia prejudiciabila a altor persoane fiind cea care a avut rol major in ajungerea in incetare de plati".
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile art. 139 din Legea nr. 64/1995 sunt constitutionale. Astfel, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate fata de prevederile art. 16 alin. (2) din Constitutie, se arata ca "reglementarea dedusa controlului de constitutionalitate se aplica tuturor debitorilor aflati in stare de insolventa, fara nici o discriminare pe considerente arbitrare".
    In legatura cu pretinsa contrarietate a textului de lege criticat fata de exigentele dreptului la un proces echitabil, se mentioneaza ca "masurile asiguratorii dispuse de judecatorul-sindic, din oficiu sau la sesizarea facuta de administrator, nu incalca sub nici un aspect dreptul partilor de a apela la instantele judecatoresti si de a se prevala de toate garantiile care conditioneaza, intr-o societate democratica, procesul echitabil". De altfel, se arata ca este de competenta exclusiva a legiuitorului sa instituie regulile de desfasurare a procesului in fata instantelor judecatoresti si modalitatile de exercitare a cailor de atac, iar principiul accesului liber la justitie presupune tocmai posibilitatea celor interesati de a le exercita in conditiile legii. In plus, este mentionata jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie, potrivit careia liberul acces la justitie este compatibil cu instituirea unor proceduri speciale. De altfel, textul de lege criticat nu contravine nici art. 135 alin. (2) din Constitutie, intrucat stabilirea procedurii falimentului "reprezinta o optiune a legiuitorului, care da expresie preocuparii statului pentru asigurarea libertatii comertului, protectia concurentei loiale si crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie".
    In sfarsit, se arata ca dispozitiile legale atacate nu aduc atingere sub nici un aspect normelor constitutionale ale art. 44 alin. (1) si ale art. 136 alin. (5), referitoare la protectia proprietatii private, iar prevederile art. 53 din Constitutie, referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, nu au incidenta in cauza de fata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile de lege criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 139 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004. Aceste prevederi au urmatorul continut:
    - Art. 139: "In vederea luarii masurilor prevazute la art. 137, judecatorul-sindic va dispune masuri asiguratorii, din oficiu sau la sesizarea facuta de catre administrator/lichidator, de catre oricare dintre creditori, membri sau, dupa caz, asociati/actionari."
    Art. 137, la care face trimitere art. 139, are urmatoarea redactare: "(1) Judecatorul-sindic poate dispune ca o parte a pasivului debitorului, persoana juridica, ajuns in stare de insolventa, sa fie suportata de catre membrii organelor de conducere - administratori, directori, cenzori si de orice alta persoana - care au contribuit la ajungerea debitorului in aceasta situatie, prin una dintre urmatoarele fapte:
    a) au folosit bunurile sau creditele persoanei juridice in folosul propriu sau in cel al unei alte persoane;
    b) au facut acte de comert in interes personal, sub acoperirea persoanei juridice;
    c) au dispus, in interes personal, continuarea unei activitati care ducea in mod vadit persoana juridica la incetarea de plati;
    d) au tinut o contabilitate fictiva, au facut sa dispara unele documente contabile sau nu au tinut contabilitatea in conformitate cu legea;
    e) au deturnat sau au ascuns o parte din activul persoanei juridice ori au marit, in mod fictiv, pasivul acesteia;
    f) au folosit mijloace ruinatoare pentru a procura persoanei juridice fonduri, in scopul intarzierii incetarii de plati;
    g) in luna precedenta incetarii platilor au platit sau au dispus sa se plateasca cu preferinta unui creditor, in dauna celorlalti creditori.
    (2) Aplicarea dispozitiilor alin. (1) nu inlatura aplicarea legii penale pentru faptele care constituie infractiuni."
    In motivarea exceptiei ridicate autorii acesteia invoca incalcarea art. 16 alin. (1), a art. 21 alin. (3) teza intai, a art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza intai, a art. 53, a art. 135 alin. (2) lit. a) teza intai si a art. 136 alin. (5) din Constitutie. Aceste prevederi au urmatorul cuprins:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 21 alin. (3) teza intai: "Partile au dreptul la un proces echitabil (...).";
    - Art. 44 alin. (1) si alin. (2) teza intai: "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular (...)";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 135 alin. (2) lit. a) teza intai: "Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, (...)";
    - Art. 136 alin. (5): "Proprietatea privata este inviolabila, in conditiile legii organice."
    Examinand textele de lege criticate, raportate la normele constitutionale invocate, Curtea constata ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata si urmeaza a fi respinsa, pentru urmatoarele considerente:
    Criticile de neconstitutionalitate formulate de autorii exceptiei vizeaza faptul ca, potrivit dispozitiilor legale atacate, judecatorul-sindic are obligatia de a dispune, fie din oficiu, fie ca urmare a sesizarii facute de una dintre persoanele enumerate la art. 139, luarea de masuri asiguratorii asupra membrilor organelor de conducere ai societatii comerciale debitoare aflate in stare de insolventa, prevazuti in art. 137 din lege, fara a fi insa stabilite culpa si raspunderea patrimoniala a acestora fata de respectiva societate comerciala debitoare. Se considera ca astfel sunt nesocotite prevederile constitutionale referitoare la principiul egalitatii in drepturi, dreptul la un proces echitabil (din perspectiva impiedicarii persoanei asupra careia se dispun respectivele masuri de a-si exercita dreptul la aparare), dreptul de proprietate al acestora, precum si principiul libertatii comertului.
    Curtea Constitutionala retine ca, intr-adevar, dispozitiile de lege criticate prevad obligatia judecatorului-sindic de a dispune, din oficiu sau la sesizarea facuta de catre administrator sau lichidator, de catre oricare dintre creditori, membri sau, dupa caz, asociati ori actionari, de masuri asiguratorii, in vederea luarii masurilor prevazute de art. 137 din lege. Aceste din urma masuri urmaresc satisfacerea creantelor creditorilor prin suportarea unei parti din pasivul societatii comerciale debitoare de catre membrii organelor de conducere ale acesteia - administratori, directori, cenzori si de orice alta persoana - care au contribuit la ajungerea debitorului in stare de insolventa prin savarsirea unor fapte limitativ enumerate la lit. a) - g) ale alin. (1) din art. 137.
    Procedura dispunerii masurilor asiguratorii, reglementata de art. 139 din Legea nr. 64/1995, reprezinta o procedura subsidiara, declansata printr-o actiune accesorie celei de stabilire a raspunderii patrimoniale a membrilor organelor de conducere ale societatii comerciale ajunse in stare de insolventa. Totodata aceasta procedura are un caracter special, derogatoriu de la dreptul comun, justificat prin specificul domeniului reglementat de Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului. Masurile asiguratorii au menirea de a satisface creantele creditorilor prin reintregirea patrimoniului debitorului, au caracter vremelnic si reprezinta o modalitate prin care membrii organelor de conducere, impotriva carora s-a deschis deja actiune de stabilire a raspunderii patrimoniale si asupra carora exista indicii temeinice ca au contribuit prin comportamentul propriu la atingerea starii de insolventa a debitorului, suporta o parte din pasivul societatii comerciale respective. In temeiul art. 137 judecatorul-sindic poate dispune aceasta masura de indestulare a creditorilor din bunurile membrilor organelor de conducere, daca acestia din urma au contribuit prin savarsirea actiunilor limitativ enumerate la lit. a) - g) la ajungerea societatii comerciale debitoare in stare de insolventa. Asadar, judecatorul-sindic este in masura sa aprecieze asupra oportunitatii acestei masuri, iar atunci cand o considera necesara, pentru aducerea sa la indeplinire va dispune luarea de masuri asiguratorii, ca mijloc de realizare a creantelor creditorilor. Asadar, art. 139 este o norma imperativa, dar subsecventa celei cuprinse in art. 137, care are un caracter dispozitiv.
    Dispozitiile art. 139 nu instituie o prezumtie de culpa a persoanei asupra careia se dispune luarea masurilor asiguratorii, deoarece masurile pot fi luate de judecatorul-sindic daca apreciaza in acest sens si daca sunt respectate conditiile impuse de art. 137. Stabilirea existentei faptelor prevazute limitativ de art. 137 alin. (1) lit. a) - g) si a masurii in care ele au contribuit la ajungerea in stare de insolventa a societatii comerciale debitoare se face cu respectarea tuturor normelor procedurale aplicabile si in dreptul comun, pe baza unui probatoriu complet si pertinent. In cadrul acestui proces persoana a carei responsabilitate se cere a fi stabilita poate exercita fara nici o ingradire dreptul la aparare, caile legale de atac, precum si celelalte garantii procesuale impuse de dreptul la un proces echitabil.
    De asemenea, nici sustinerile autorilor exceptiei referitoare la incalcarea regimului constitutional al protectiei proprietatii private nu pot fi retinute. Regimul constitutional de garantare si ocrotire a proprietatii urmareste realizarea unui echilibru intre interesele tuturor persoanelor, asa incat dreptul de proprietate al unei persoane sa nu vina in coliziune cu interesele generale sau cu interesele particulare legitime ale altor subiecte de drept. Astfel, art. 136 alin. (5) din Constitutie prevede ca "Proprietatea privata este inviolabila, in conditiile legii organice", ceea ce permite instituirea unor limitari rezonabile in valorificarea acesteia, ca drept subiectiv garantat. Pe de alta parte, dreptul de proprietate nu este un drept absolut, iar potrivit art. 44 alin. (1) din Constitutie, continutul si limitele acestuia sunt stabilite de lege. In acest context masurile asiguratorii reprezinta o modalitate de a garanta proprietatea creditorilor prin indestularea creantelor lor, ceea ce reprezinta insusi scopul Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului.
    Avand in vedere considerentele de mai sus, nici criticile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 139 din lege fata de art. 16 alin. (1), art. 53 si art. 135 alin. (2) lit. a) din Constitutie nu sunt intemeiate.
    De altfel, prin Decizia nr. 25 din 27 ianuarie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 202 din 8 martie 2004, Curtea Constitutionala a mai examinat constitutionalitatea art. 126 din Legea nr. 64/1995, devenit art. 139 dupa republicarea acesteia, prin raportare la aceleasi norme fundamentale ca si in prezenta cauza, stabilind ca acestea nu sunt incalcate.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 139 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare si a falimentului, exceptie ridicata de Dan Constantin Gritac, Alexandru Constantin Gritac, Mirela Voicu, Constantin Bontea si Societatea Comerciala "Rompac International" - S.A. din Bucuresti in Dosarul nr. 32/F/2003 al Tribunalului Botosani - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 iunie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Claudia Margareta Nita



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 320/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 320 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 320/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu