Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 311 din 14 iunie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3, art. 69, art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si art. 330 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 749 din 17 august 2005


SmartCity3


    Ioan Vida             - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Aspazia Cojocaru      - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Acsinte Gaspar        - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Ion Predescu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Marinela Minca        - procuror
    Marieta Safta         - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3, art. 69, art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si art. 330 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala, exceptie ridicata de Alexandru Radulescu in Dosarul nr. 245/2004 al Tribunalului Militar Teritorial Bucuresti.
    La apelul nominal lipseste autorul exceptiei, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand cuvantul, pune concluzii de respingere a exceptiei, apreciind ca prevederile legale criticate nu contravin dispozitiilor constitutionale si nici celor din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, invocate ca fiind incalcate.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, retine urmatoarele:
    Prin Incheierea din 13 decembrie 2004, pronuntata in Dosarul nr. 245/2004, Tribunalul Militar Teritorial Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3, art. 69, art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si art. 330 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala, exceptie ridicata de Alexandru Radulescu in dosarul mentionat.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se sustine, in esenta, ca:
    - art. 67 alin. 3 din Codul de procedura penala incalca dreptul la un proces echitabil, deoarece admisibilitatea oricarei probe propuse de parti este lasata la aprecierea organului judiciar, caruia art. 69 din Codul de procedura penala ii permite sa ignore declaratiile inculpatului;
    - dispozitiile art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2 si ale art. 314 alin. 1 din Codul de procedura penala sunt neconstitutionale, intrucat nu consacra in mod expres obligatia organelor judiciare de a dispune aducerea la judecata a persoanelor aflate in stare de detinere, aceasta posibilitate fiind reglementata numai in legatura cu inculpatul, ceea ce este de natura sa creeze discriminari intre partile procesului penal;
    - prevederile art. 316 alin. 3 din Codul de procedura penala sunt discriminatorii, intrucat creeaza o pozitie privilegiata acuzarii;
    - lipsa obligarii prezentarii mijloacelor de proba in fata instantei, asa cum este reglementata de art. 330 din Codul de procedura penala, incalca principiul nemijlocirii.
    Se sustine totodata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 contravine prevederilor constitutionale, respectiv celor cuprinse in Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale invocate in motivarea exceptiei, intrucat "orice hotarare judecatoreasca trebuie sa poata fi atacata cu recurs indiferent daca este incheiere de sedinta, sentinta sau decizie".
    Tribunalul Militar Teritorial Bucuresti arata ca in opinia sa, "cu exceptia art. 278^1 alin. 4 din Codul de procedura penala, celelalte articole de lege sau ordonanta sunt in acord cu Constitutia si tratatul international invocat". In ceea ce priveste dispozitiile art. 278^1 alin. 4 din Codul de procedura penala, se apreciaza ca incalca dreptul la un proces echitabil in situatia in care lasa la latitudinea instantei luarea masurii prezentarii persoanei lipsite de libertate, care nu este prezenta intrucat este arestata preventiv.
    In conformitate cu dispozitiile art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca reglementarea, prin dispozitiile art. 67 alin. 3 si art. 69 din Codul de procedura penala, a admiterii cererilor de administrare de probe, daca acestea sunt concludente si utile, nu reprezinta o incalcare a dreptului inculpatului cu privire la accesul liber la justitie si la infaptuirea justitiei. Partile, printre care se afla si inculpatul, au dreptul in mod egal de a propune probe, textele de lege criticate nefacand nici o discriminare si neacordand nici un privilegiu vreuneia dintre partile din proces. In ceea ce priveste dispozitiile art. 278^1 alin. 4 din Codul de procedura penala, se apreciaza ca acestea pot fi considerate neconstitutionale "numai in situatia in care persoana care nu este prezenta este lipsita de libertate, fiind arestata preventiv sau in executarea unei pedepse". Referitor la critica art. 291 alin. 2 din Codul de procedura penala se arata ca nu poate fi retinuta, intrucat judecata cauzei in lipsa partii care a fost citata in conditiile legii este o solutie care decurge in mod firesc din natura procesului judiciar menit sa puna capat conflictului juridic dedus judecatii si sa restabileasca ordinea de drept, fara intarzieri datorate relei-credinte sau dezinteresului partilor in litigiu. Pentru situatiile in care neprezentarea partii legal citate s-a datorat unor motive temeinice, independente de vointa sa, legea prevede remedii de natura sa satisfaca in totalitate dreptul la aparare al acesteia. Se arata totodata ca art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3, precum si art. 330 din Codul de procedura penala nu incalca dispozitiile constitutionale invocate de autorul exceptiei. In ceea ce priveste criticile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004, se apreciaza ca sunt neintemeiate, invocandu-se jurisprudenta Curtii Constitutionale in materie.
    Avocatul Poporului considera ca nu poate fi retinuta critica de neconstitutionalitate a art. 278^1 alin. 4 din Codul de procedura penala si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004, fata de prevederile art. 21 alin. (3) din Constitutie, raportate la cele ale art. 6 si 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Dispozitiile legale criticate contin norme de procedura pe care legiuitorul este liber sa le adopte potrivit competentei sale stabilite prin art. 126 alin. (2) din Constitutie si care, dimpotriva, contribuie la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil si la indeplinirea conditiilor unui proces echitabil. Se mai arata ca este neintemeiata critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3, art. 69, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si ale art. 330 din Codul de procedura penala, in raport de art. 24 din Constitutie, intrucat stabilirea prin lege a mijloacelor de proba, a procedurii privind administrarea probelor, citarea partilor, precum si a prezentei inculpatului la judecata, a rolului procurorului in procesul penal nu incalca dreptul la aparare al inculpatului. Acestea reprezinta solutii menite sa duca la descoperirea adevarului si la restabilirea ordinii de drept, fara intarzieri datorate dezinteresului sau relei-credinte a partilor in litigiu. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3, art. 69, art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si art. 330 din Codul de procedura penala, fata de art. 1 din Constitutie, se arata ca textul constitutional invocat nu are relevanta in cauza.
    In concluzie, Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 67 alin. 3, art. 69, art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si ale art. 330 din Codul de procedura penala, precum si dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala.
    Textele din Codul de procedura penala criticate ca neconstitutionale au urmatorul cuprins:
    - Art. 67 alin. 3: "Admiterea sau respingerea cererii se face motivat";
    - Art. 69: "Declaratiile invinuitului sau ale inculpatului facute in cursul procesului penal pot servi la aflarea adevarului, numai in masura in care sunt coroborate cu fapte si imprejurari ce rezulta din ansamblul probelor existente in cauza.";
    - Art. 278^1 alin. 4: "Persoana fata de care s-a dispus neinceperea urmaririi penale, scoaterea de sub urmarire sau incetarea urmaririi, precum si persoana care a facut plangerea se citeaza. Neprezentarea acestor persoane legal citate nu impiedica solutionarea cauzei. Cand instanta considera ca este absolut necesara prezenta persoanei lipsa, poate lua masuri pentru prezentarea acesteia.";
    - Art. 291 alin. 2: "Neprezentarea partilor citate nu impiedica judecarea cauzei. Cand instanta considera ca este necesara prezenta uneia dintre partile lipsa, poate lua masuri pentru prezentarea acesteia, amanand in acest scop judecata.";
    - Art. 314 alin. (1): "Judecata nu poate avea loc decat in prezenta inculpatului, cand acesta se afla in stare de detinere.";
    - Art. 316 alin. 3: "Cand cercetarea judecatoreasca nu confirma invinuirea sau cand a intervenit vreuna din cauzele de incetare a procesului penal prevazute in art. 10 lit. f) - h) si j), procurorul pune, dupa caz, concluzii de achitare a inculpatului sau de incetare a procesului penal.";
    - Art. 330: "Cand in cauza supusa judecatii exista mijloace materiale de proba, instanta, din oficiu sau la cerere, dispune, daca este necesar, aducerea si prezentarea acestora."
    Prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 592 din 1 iulie 2004, aprobata prin Legea nr. 548/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.164 din 8 decembrie 2004, au urmatorul cuprins:
    "Alineatul 7 al articolului 52 din Codul de procedura penala, republicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 78 din 30 aprilie 1997, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga."
    Se sustine ca aceste dispozitii legale incalca prevederile constitutionale ale art. 1, privind statul roman, ale art. 16, privind egalitatea in drepturi, ale art. 21, privind accesul liber la justitie, ale art. 24, privind dreptul la aparare, si ale art. 124, privind infaptuirea justitiei.
    In ceea ce priveste dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004, acestea sunt criticate si in raport de prevederile art. 6, privind dreptul la un proces echitabil, respectiv in raport de cele ale art. 13, privind dreptul la un recurs efectiv, cuprinse in Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate formulata, Curtea retine urmatoarele:
    I. In ceea ce priveste dispozitiile art. 67 alin. 3 din Codul de procedura penala, potrivit carora respingerea sau admiterea cererii pentru administrarea unei probe se face motivat, precum si cele ale art. 69 din acelasi act normativ, privind declaratiile invinuitului sau inculpatului, se sustine ca incalca dreptul la un proces echitabil, intrucat admisibilitatea oricarei probe propuse de parti este lasata la aprecierea organului judiciar, caruia i se permite sa ignore declaratiile inculpatului. Dispozitiile art. 330 din Codul de procedura penala, potrivit carora, daca exista mijloace materiale de proba, instanta dispune, daca este necesar, aducerea si prezentarea acestora, sunt considerate contrare principiului nemijlocirii.
    Aceste critici sunt neintemeiate, intrucat este obligatia constitutionala a instantelor judecatoresti de a realiza justitia, obligatie prevazuta de art. 126 alin. (1) din Legea fundamentala, in cadrul careia se situeaza administrarea numai a acelor probe care sunt de natura sa conduca la descoperirea adevarului. Faptul ca instanta este cea care apreciaza cu privire la concludenta si utilitatea probelor propuse de parti, inclusiv in ceea ce priveste prezentarea mijloacelor materiale de proba, nu aduce nici o atingere dreptului la un proces echitabil, cata vreme instanta are obligatia, impusa chiar prin dispozitiile art. 67 alin. 3 din Codul de procedura penala, ce fac obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, de a motiva admiterea sau respingerea cererii pentru administrarea unei probe. Obligatia impusa de legiuitor constituie o garantie a dreptului la un proces echitabil, permitand partii ca, in cunostinta de cauza, sa isi exercite drepturile procesuale si, eventual, sa promoveze caile de atac prevazute de lege, atunci cand apreciaza ca respingerea sau admiterea unei probe s-a realizat cu incalcarea dispozitiilor legale.
    Referitor la pretinsa incalcare a "principiului nemijlocirii", aceasta nu poate fi retinuta, intrucat nici un text constitutional nu consacra un astfel de principiu.
    II. Prevederile art. 278^1 alin. 4 si 291 alin. 2 din Codul de procedura penala, potrivit carora neprezentarea partii legal citate nu impiedica judecarea cauzei, precum si cele ale art. 314 alin. 1 din Codul de procedura penala, potrivit carora judecata nu poate avea loc decat in prezenta inculpatului, cand acesta se afla in stare de detinere, sunt in opinia autorului exceptiei discriminatorii, intrucat nu consacra in mod expres obligatia organelor judiciare de a dispune aducerea la judecata si a altor persoane aflate in stare de detinere, aceasta posibilitate fiind reglementata numai in legatura cu inculpatul. Instanta de judecata apreciaza, de asemenea, ca dispozitiile art. 278^1 alin. 4 din Codul de procedura penala incalca dreptul la un proces echitabil in situatia in care lasa la latitudinea instantei luarea masurii prezentarii persoanei lipsite de libertate, care nu este prezenta intrucat este arestata preventiv.
    Aceste critici nu pot fi retinute, intrucat principiul egalitatii de tratament juridic consta in aplicarea echitabila a unei norme de drept subiectelor aflate in cazuri identice sau similare. Or, situatia juridica a inculpatului este diferita de cea a celorlalti participanti la procesul penal. Inculpatul este, potrivit art. 23 din Codul de procedura penala, "persoana impotriva careia s-a pus in miscare actiunea penala", iar reglementarea care impune prezenta acestuia la judecata, atunci cand se afla in stare de detinere, este impusa de necesitatea asigurarii depline a dreptului la aparare, respectiv a posibilitatii inculpatului de a formula apararile pe care le considera necesare fata de acuzatiile ce i se aduc. Asa fiind, deosebirea de tratament juridic instituita de prevederile legale criticate nu este de natura sa aduca atingere dispozitiilor constitutionale privind egalitatea in drepturi.
    De altfel, judecata cauzei in lipsa partii care a fost citata in conditiile legii este o solutie care decurge in mod firesc din natura procesului judiciar menit sa puna capat conflictului juridic dedus judecatii si sa restabileasca ordinea de drept, fara intarzieri datorate dezinteresului sau relei-credinte a partilor in litigiu, iar situatia relevata in motivarea exceptiei nu este de natura sa impiedice partea legal citata sa se prezinte in fata instantei.
    III. Art. 316 alin. 3 din Codul de procedura penala, potrivit caruia, atunci cand cercetarea judecatoreasca nu confirma invinuirea sau cand a intervenit vreuna dintre cauzele de incetare a procesului penal, procurorul pune, dupa caz, concluzii de achitare a inculpatului sau de incetare a procesului penal, este criticat in raport de dispozitiile constitutionale ale art. 16, privind egalitatea in drepturi, sustinandu-se ca ar crea o pozitie privilegiata acuzarii.
    Examinand aceste critici, Curtea constata ca s-a mai pronuntat asupra exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 316 din Codul de procedura penala, privind rolul procurorului. In acest sens este Decizia nr. 136 din 3 aprilie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 298 din 6 mai 2003, in care, respingand exceptia de neconstitutionalitate ca neintemeiata, Curtea a retinut ca impartialitatea este un corolar al principiului legalitatii si raspunde, ca si acesta, exigentei asigurarii egalitatii cetatenilor in fata legii, formulata in Constitutie, cu statut de drept fundamental, in art. 16. Din acest principiu rezulta ca procurorul, in calitatea sa de reprezentant al intregii societati, de aparator al ordinii de drept, precum si al drepturilor si libertatilor cetatenilor, are obligatia sa isi exercite actiunea cu obiectivitate, fara alt scop general prestabilit si fara partinire in favoarea statului sau a vreuneia dintre partile din procesele judiciare la care participa. Procurorul este liber sa prezinte in instanta concluziile pe care le considera intemeiate potrivit legii, iar faptul ca, in raport cu noile probe administrate in cauza sau cu o alta perspectiva de evaluare a probelor administrate in cursul urmaririi penale - perspectiva deschisa de dezbaterile contradictorii din faza de judecata -, procurorul pune concluzii de achitare a inculpatului sau de incetare a procesului penal nu este de natura sa creeze o pozitie privilegiata acuzarii, ci da expresie statutului constitutional si legal al procurorului, care trebuie sa vegheze ca organele la a caror activitate participa sau a caror activitate o supravegheaza sa aplice legea fara discriminare.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine schimbarea jurisprudentei Curtii, atat considerentele, cat si solutia pronuntata in decizia mentionata isi pastreaza valabilitatea si in cauza de fata.
    IV. De asemenea, asupra exceptiei de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat prin Deciziile nr. 555 din 16 decembrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 145 din 17 februarie 2005, si nr. 181 din 29 martie 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 403 din 12 mai 2005. Cu acele prilejuri, respingand exceptia de neconstitutionalitate ca neintemeiata, Curtea a retinut ca abrogarea prin actul normativ criticat a dispozitiilor procedural penale care reglementau recursul impotriva incheierii de respingere a recuzarii s-a realizat de catre legiuitor in temeiul prerogativelor sale constitutionale, prevazute de art. 126 alin. (2) din Legea fundamentala, potrivit carora "Competenta instantelor judecatoresti si procedura de judecata sunt prevazute numai prin lege", fiind determinata, astfel cum se mentioneaza in mod expres in preambulul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004, de ratiuni de politica penala. Acestea constau in "necesitatea eliminarii neintarziate a posibilitatii de exercitare abuziva a drepturilor procesuale, care impieteaza asupra desfasurarii in conditii normale a procesului penal si poate conduce la punerea in libertate a unor infractori periculosi". Asa fiind, actul normativ criticat da expresie preocuparii legiuitorului de a realiza exigentele unui proces echitabil, reglementat de art. 21 din Constitutie si de art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, prin impiedicarea exercitarii abuzive a drepturilor procesuale si prin asigurarea celeritatii procesului penal (solutionarea cauzei intr-un termen rezonabil fiind una dintre aceste exigente). Faptul ca incheierea prin care s-a respins recuzarea nu poate fi atacata separat cu recurs nu aduce nici o atingere drepturilor procesuale ale partii, respectiv dreptului la un recurs efectiv in sensul art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, cata vreme aceasta incheiere poate fi atacata o data cu fondul, instanta superioara urmand a reface toate actele si dovezile administrate la prima instanta, atunci cand constata ca cererea de recuzare a fost pe nedrept respinsa.
    Intrucat nu au intervenit elemente noi, de natura sa duca la reconsiderarea jurisprudentei Curtii, atat considerentele, cat si solutia pronuntata in deciziile mentionate isi pastreaza valabilitatea si in cauza de fata.
    Curtea mai retine ca textul de lege criticat nu impiedica in nici un fel partea sa isi angajeze aparator, sa solicite administrarea de probe, sa exercite caile de atac in conditiile legii si, in general, sa isi exercite toate drepturile procesuale prevazute de lege, astfel incat nu poate fi primita critica Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004, in raport de prevederile constitutionale ce reglementeaza dreptul la aparare.
    In ceea ce priveste dispozitiile constitutionale ale art. 1, privind statul roman, invocate in motivarea criticii de neconstitutionalitate a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004, acestea nu sunt incidente in cauza.

    Pentru considerentele aratate, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 alin. (1) din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 67 alin. 3, art. 69, art. 278^1 alin. 4, art. 291 alin. 2, art. 314 alin. 1, art. 316 alin. 3 si art. 330 din Codul de procedura penala, precum si a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2004 pentru modificarea Codului de procedura penala, ridicata de Alexandru Radulescu in Dosarul nr. 245/2004 al Tribunalului Militar Teritorial Bucuresti.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 iunie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Marieta Safta



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 311/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 311 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 311/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu