Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 307 din 15 noiembrie 2001

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 336, 337, ale art. 362 alin. 1 lit. c) si d) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 108 din  8 februarie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Nicolae Cochinescu - judecator
    Constantin Doldur  - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Petre Ninosu       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Ioan Vida          - judecator
    Iuliana Nedelcu    - procuror
    Marioara Prodan    - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 336, 337, ale art. 362 alin. 1 lit. c) si d) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Dumitru Gherghescu si Constantin Gherghescu in Dosarul nr. 1.578/2001 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    La apelul nominal se prezinta avocat Ion Banu, pentru autorii exceptiei, lipsind celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Autorii exceptiei, prin reprezentant, solicita admiterea acesteia si constatarea neconstitutionalitatii textelor de lege criticate, precum si a altor dispozitii procedurale penale care exclud partii vatamate dreptul de a exercita caile de atac si in cauzele in care actiunea penala este pusa in miscare din oficiu. Cu privire la extinderea procesului penal considera ca trebuie sa i se dea posibilitatea instantei de a dispune extinderea procesului penal, din oficiu sau la cererea partii vatamate. Mai arata ca dispozitiile art. 385^2 si ale art. 362 alin. 1 lit. c) si d) din Codul de procedura penala sunt neconstitutionale pentru ca incalca prevederile art. 16, 21, 24 si 128 din Constitutie. De asemenea, considera ca reglementarea diferita din art. 362, respectiv art. 385, contravine art. 16 alin. (1) din Constitutie, deoarece dispozitiile art. 24 alin. 1 si 2 din Codul de procedura penala stabilesc ca partea civila are pe langa aceasta calitate si pe aceea de parte vatamata. In ceea ce priveste dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c) si d) se arata ca acestea contravin si dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Codul de procedura penala. Totodata se apreciaza ca este incalcat si art. 21 din Constitutie, referitor la accesul liber la justitie, care presupune atat sesizarea primei instante, cat si accesul la caile de atac, limitarea drepturilor altor parti din aceeasi cauza fiind, de asemenea, o ingradire a accesului liber la justitie. Exercitarea caii de atac impotriva hotararii judecatoresti direct si personal de catre partea vatamata nu limiteaza rolul Ministerului Public, ci il completeaza, evitandu-se astfel erorile judiciare. In continuare arata ca este incalcat si art. 24 din Constitutie, referitor la dreptul la aparare, care este aplicabil si in exercitarea cailor de atac, intrucat partea vatamata nu isi poate valorifica dreptul la aparare in calea de atac. In acelasi timp considera ca textele de lege criticate incalca si prevederile art. 128 din Constitutie, privind folosirea cailor de atac. Se fac referiri la literatura juridica de specialitate in care se considera ca imposibilitatea exercitarii unei cai de atac de catre partea vatamata instituie o inegalitate de tratament juridic care ar trebui inlaturata prin recunoasterea dreptului acesteia la toate caile de atac pe care celelalte parti au dreptul de a le exercita. Considera ca art. 336 si 337 din Codul de procedura penala ar trebui sa stabileasca dreptul instantei de a extinde procesul penal, fiind singura in masura sa aprecieze daca urmarirea penala este completa, deoarece importanta este stabilirea adevarului, iar nu limitele investirii. Depune si note scrise.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, considerand ca dispozitiile legale criticate nu contravin textelor constitutionale indicate. Se invoca, in acest sens, jurisprudenta Curtii Constitutionale, si anume Decizia nr. 15/2000, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 267 din 25 ianuarie 2000, Decizia nr. 137/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 585 din 30 noiembrie 1999, precum si Decizia nr. 18/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 149 din 26 martie 2001, prin care au fost respinse exceptiile de neconstitutionalitate referitoare la aceleasi dispozitii procedurale penale. Intrucat nu au fost invocate elemente noi de natura sa determine o reconsiderare a acestei jurisprudente, se solicita respingerea exceptiei.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 20 iunie 2001, pronuntata in Dosarul nr. 1.578/2001, Curtea Suprema de Justitie - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 385^2 raportat la art. 362 alin. 1 lit. c) si d), art. 336 si 337 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Dumitru Gherghescu si Constantin Gherghescu, recurenti parti civile.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, formulata in cadrul motivelor lor de recurs impotriva Deciziei penale nr. 93 din 26 februarie 2001, pronuntata de Curtea de Apel Ploiesti, autorii acesteia nu arata explicit textele constitutionale care ar fi incalcate, dar considera ca dispozitiile art. 385^2 raportate la art. 362 alin. 1 lit. c) si d) din Codul de procedura penala, prin care ii este interzisa partii vatamate posibilitatea de a folosi caile de atac ale apelului si recursului, creeaza o inegalitate de tratament juridic in raport cu celelalte parti ale procesului penal. Referitor la prevederile art. 336 si 337 din Codul de procedura penala se considera ca refuzul procurorului de a cere extinderea procesului penal cu privire la alte fapte si la alte persoane reprezinta o incalcare a principiilor de echitate si dreptate.
    Curtea Suprema de Justitie - Sectia penala, exprimandu-si opinia asupra exceptiei de neconstitutionalitate, apreciaza ca textele constitutionale invocate de autorii exceptiei sunt cele ale art. 16 alin. (1), referitoare la egalitatea in drepturi, ale art. 21, privind accesul liber la justitie, ale art. 49, referitoare la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati, ale art. 125 alin. (3), privitoare la stabilirea prin lege a competentei instantelor judecatoresti si a procedurii de judecata, si ale art. 128, privind folosirea cailor de atac. Instanta considera ca exceptia este neintemeiata, dispozitiile legale criticate fiind conforme Constitutiei.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia este neintemeiata sub toate aspectele. Astfel se arata ca in materie penala, cu exceptia cazurilor de sesizare prin plangere prealabila, sesizarea instantei se face prin rechizitoriul procurorului, care, potrivit art. 264 din Codul de procedura penala, constituie singurul act de sesizare a instantei de judecata. Se invoca, cu privire la prevederile art. 337 din Codul de procedura penala, Decizia nr. 18/2001 a Curtii Constitutionale prin care s-a subliniat ca liberul acces la justitie nu este echivalent cu exercitarea functiei de acuzare, inclusiv cu extinderea acuzarii, acest drept fiind acordat numai procurorului, potrivit principiilor de baza ale procesului penal si prevederilor art. 130 din Constitutie. Se mai arata ca si dispozitiile art. 336 si 337 din Codul de procedura penala sunt constitutionale, deoarece infaptuirea justitiei prin instantele judecatoresti are semnificatia judecarii cauzei penale in limitele prevazute in actul de sesizare. In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 362 si 385^2 din Codul de procedura penala, se apreciaza ca si aceasta este neintemeiata, deoarece potrivit art. 128 din Constitutie caile de atac pot fi exercitate in conditiile legii, in speta partea civila putand face apel numai in ceea ce priveste latura civila, nu si in legatura cu latura penala. Aceasta prevedere nu limiteaza liberul acces la justitie al partii, deoarece instanta de control judiciar poate constata netemeinicia solutiei de achitare a inculpatului pentru motivul ca fapta imputata nu exista sau ca nu a fost savarsita de el, constatari care produc efecte asupra actiunii civile, care va fi admisa. Mai mult, partea civila poate pune in discutie in apel si aspectele penale ale hotararii atacate, daca de modul in care acestea au fost solutionate depinde rezolvarea actiunii introduse de partea civila.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au trimis punctele lor de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, sustinerile autorilor exceptiei, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) si d) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 336, 337, ale art. 362 alin. 1 lit. c) si d) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, care au urmatorul cuprins:
    - art. 336: "Cand in cursul judecatii se descopera in sarcina inculpatului date cu privire la savarsirea unei alte fapte prevazute de legea penala, avand legatura cu infractiunea pentru care este trimis in judecata, procurorul poate cere extinderea procesului penal si in ce priveste aceasta fapta, iar cand instanta gaseste cererea intemeiata, o admite si:
    a) daca procurorul declara ca pune in miscare actiunea penala, procedeaza la judecarea cauzei si cu privire la aceasta infractiune;
    b) daca procurorul declara ca nu pune in miscare actiunea penala, dar cere trimiterea cauzei la procuror in conditiile art. 333, instanta poate reveni asupra extinderii procesului penal sau poate dispune trimiterea la procuror.
    Daca procurorul nu participa la judecata si sunt intrunite conditiile prevazute in alin. 1, instanta extinde din oficiu procesul penal si procedeaza fie la judecarea cauzei, fie la trimiterea ei la procuror potrivit alineatului precedent.
    Dispozitiile art. 335 alin. 3 sunt aplicabile in mod corespunzator, iar in caz de trimitere la procuror se aplica dispozitiile art. 332 alin. 3 si 4.";
    - art. 337: "In cursul judecatii, cand se descopera date cu privire la participarea si a unei alte persoane la savarsirea faptei prevazute de legea penala pusa in sarcina inculpatului sau date cu privire la savarsirea unei fapte prevazute de legea penala de catre o alta persoana, dar in legatura cu fapta inculpatului, procurorul poate cere extinderea procesului penal cu privire la acea persoana.
    Daca instanta gaseste cererea intemeiata, o admite si procedeaza potrivit dispozitiilor art. 336, care se aplica in mod corespunzator.";
    - art. 362 alin. 1 lit. c) si d): "Pot face apel: [...]
    c) partea vatamata, in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila, dar numai in ce priveste latura penala;
    d) partea civila si partea responsabila civilmente, in ce priveste latura civila;";
    - art. 385^2: "Pot face recurs persoanele aratate in art. 362, care se aplica in mod corespunzator."
    Textele constitutionale, considerate de autorii exceptiei ca fiind incalcate, au urmatoarea redactare:
    - art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - art. 21: "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - art. 49: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea sigurantei nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o si nu poate atinge existenta dreptului sau a libertatii.";
    - art. 125 alin. (3): "(3) Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege."
    - art. 128: "Impotriva hotararilor judecatoresti, partile interesate si Ministerul Public pot exercita caile de atac, in conditiile legii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 336, 337 si ale art. 362 alin. 1 lit. c) si d) din Codul de procedura penala, Curtea constata ca nu pot fi retinute criticile formulate, avand in vedere urmatoarele considerente:
    Dispozitiile art. 336 din Codul de procedura penala, care se refera la extinderea procesului penal pentru alte fapte, precum si cele ale art. 337, care se refera la extinderea procesului penal cu privire la alte persoane, privesc cauzele in care actiunea penala se pune in miscare din oficiu si in care partea vatamata nu are dreptul sa decida nici declansarea, nici incetarea procesului penal si, evident, nici extinderea ori continuarea acestuia prin promovarea cailor de atac (sub aspectul laturii penale). Aceasta nu inseamna, insa, ca interesele partii vatamate ar fi prejudiciate. Apararea intereselor sale se face de Ministerul Public, care, potrivit art. 130 alin. (1) din Constitutie, "reprezinta interesele generale ale societatii si apara ordinea de drept, precum si drepturile si libertatile cetatenilor". Asadar, este firesc si in conformitate cu prevederile constitutionale mentionate ca procurorul, care are initiativa procesului in cazurile in care actiunea penala este pornita din oficiu, iar nu partea vatamata, sa poata solicita si extinderea procesului penal, in conditiile prevazute la art. 336 si 337 din Codul de procedura penala. Dispozitiile procesuale mentionate nu incalca nici una dintre prevederile constitutionale invocate in incheierea de sesizare. Accesul liber la justitie, consacrat in art. 21 din Constitutie, nu este restrans, deoarece partea vatamata se poate adresa organelor de cercetare penala, se poate constitui parte civila in instanta si isi poate apara drepturile, libertatile sau interesele sale legitime. Prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie, referitoare la egalitatea in drepturi a cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, nu au nici o incidenta in cauza, deoarece extinderea procesului penal nu poate fi solicitata, in cazurile prevazute la art. 336 si 337 din Codul de procedura penala, decat de catre procuror, si nu de catre alte parti din proces (inculpat, parte responsabila civilmente) si, prin urmare, nu se pune problema unor privilegii sau discriminari in raport cu partea vatamata ori cu partea civila.
    Curtea constata, de asemenea, ca nici prevederile art. 49 din Constitutie nu au legatura cu textele procedurale mentionate, deoarece acestea se refera la restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati. Or, art. 336 si 337 din Codul de procedura penala nu prevad nici un drept pentru partea vatamata, drept al carui exercitiu ar fi restrans contrar Constitutiei, deoarece numai procurorul poate cere extinderea procesului penal.
    Curtea constata ca nu sunt incalcate nici prevederile art. 125 alin. (3) din Constitutie, ci, dimpotriva, sunt respectate, deoarece, intr-adevar, "Competenta si procedura de judecata sunt stabilite de lege", in speta de Codul de procedura penala.
    In ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate referitoare la dispozitiile art. 362 alin. 1 lit. c) si d) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, Curtea constata, de asemenea, netemeinicia criticilor formulate.
    Astfel, textele procedurale amintite, care se refera la limitele exercitarii cailor de atac (apel si recurs) de catre partea vatamata ori de catre partea responsabila civilmente, nu restrang accesul liber la justitie al acestor parti, ci dau posibilitatea exercitarii acestuia in limitele intereselor legitime ale partilor vatamate ori ale partilor civile. Prin urmare, partea vatamata, in cauzele in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila, poate declara apel sau recurs numai in ce priveste latura penala, deoarece nu a formulat pretentii civile. Asa fiind, instanta a carei hotarare este atacata nu a pronuntat nici o solutie pe acest aspect, iar declararea unui recurs ori apel in ce priveste latura civila nu ar avea obiect. Din aceeasi perspectiva trebuie privit si textul lit. d) al alin. 1 din art. 362 si al art. 385^2 din Codul de procedura penala, care se refera la limitele in care partea civila ori partea responsabila civilmente poate declara apel sau recurs. Interesele acestor parti privesc latura civila a procesului penal si, astfel, declararea caii de atac este, in mod logic, in legatura cu modul de rezolvare a acesteia. Totodata nu este limitata insa posibilitatea examinarii de catre instanta de control judiciar a cauzei sub toate aspectele de fapt si de drept, deoarece, potrivit art. 371 alin. 2 din Codul de procedura penala, instanta, in cadrul limitelor mentionate la alin. 1 al aceluiasi articol, "este obligata ca, in afara de temeiurile invocate si cererile formulate de apelant, sa examineze cauza sub toate aspectele de fapt si de drept". In ceea ce priveste recursul, potrivit art. 385^6 alin. 3 din acelasi cod, in cazul recursului declarat impotriva unei hotarari care, potrivit legii, nu poate fi atacata cu apel, "instanta este obligata ca, in afara temeiurilor invocate si cererilor formulate de recurent, sa examineze intreaga cauza sub toate aspectele", recursul avand, in aceasta situatie, un caracter devolutiv.
    Curtea constata, de asemenea, ca textele de lege criticate nu contravin nici prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, referitoare la egalitatea in drepturi, deoarece atat partea vatamata, in cazul in care actiunea penala se pune in miscare la plangerea prealabila, cat si partea civila si partea responsabila civilmente au posibilitatea de a exercita aceleasi cai de atac (apel, recurs) pe care o au procurorul si inculpatul. Limitele prevazute la art. 362 alin. 1 lit. c) si d) din Codul de procedura penala nu constituie "discriminari", ci precizari firesti in raport cu interesele legitime ale acestor parti, aparate in cadrul procesului penal.
    In sfarsit, Curtea retine ca nu au fost incalcate nici prevederile art. 125 alin. (3) si nici ale art. 128 din Constitutie, deoarece atat "competenta si procedura de judecata", cat si caile de atac "sunt stabilite de lege" si pot fi folosite in conditiile acesteia.
    De altfel, Curtea Constitutionala s-a mai pronuntat cu privire la constitutionalitatea dispozitiilor art. 336 si 337 din Codul de procedura penala, respingand exceptia de neconstitutionalitate a acestor dispozitii. Astfel, prin Decizia nr. 18 din 18 ianuarie 2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 149 din 26 martie 2001, si prin Decizia nr. 256 din 20 septembrie 2001*) (inca nepublicata), Curtea a subliniat din nou ca, potrivit Codului de procedura penala, sesizarea instantei se face, in general, prin rechizitoriul procurorului. Faptul ca o persoana nu poate pune in miscare actiunea penala nu contravine egalitatii in drepturi a cetatenilor in fata legii, deoarece drepturile acesteia se exercita in concordanta cu interesele generale ale societatii. S-a mai considerat prin aceleasi decizii ca in situatia in care procurorul nu cere extinderea procesului penal instanta este obligata sa solutioneze cauza in limitele in care a fost investita prin actul de sesizare si nu poate dispune, din proprie initiativa, extinderea procesului penal, iar acest drept al procurorului corespunde intru totul prevederilor art. 130 din Constitutie.
------------
    *) Decizia nr. 256 din 20 septembrie 2001 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 838 din 27 decembrie 2001.

    Curtea retine ca atat solutiile pronuntate prin deciziile mentionate, cat si considerentele acelor decizii isi mentin valabilitatea si in prezenta cauza, intrucat nu au intervenit elemente noi, de natura sa determine reconsiderarea jurisprudentei Curtii.
    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, in unanimitate, in ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 336 si 337 din Codul de procedura penala, si cu majoritate de voturi, in ceea ce priveste exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 362 alin. 1 lit. c) si d) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 336, 337, ale art. 362 alin. 1 lit. c) si d) si ale art. 385^2 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Dumitru Gherghescu si Constantin Gherghescu in Dosarul nr. 1.578/2001 al Curtii Supreme de Justitie - Sectia penala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 15 noiembrie 2001.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Marioara Prodan



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 307/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 307 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 307/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu