Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 305 din  8 iulie 2004

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 si art. 3 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 privind regimul preturilor si tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurentei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2002

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 865 din 22 septembrie 2004


SmartCity3


    Ion Predescu            - presedinte
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Afrodita Laura Tutunaru - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 si art. 3 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 privind regimul preturilor si tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurentei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2002, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "European Drinks" - S.A. Bihor in Dosarul nr. 6.886/2003 si de Societatea Comerciala "Rieni Drinks" - S.A. Bihor in Dosarul nr. 6.887/2003 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala.
    La apelul nominal lipsesc partile, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita. Autorii exceptiei au depus la dosar precizari scrise.
    Curtea, avand in vedere ca exceptiile de neconstitutionalitate ridicate in dosarele nr. 127D/2004 si nr. 128D/2004 au continut identic, pune in discutie, din oficiu, problema conexarii cauzelor.
    Reprezentantul Ministerului Public, avand in vedere dispozitiile art. 164 din Codul de procedura civila, nu se opune conexarii dosarelor.
    Curtea, in temeiul dispozitiilor art. 16 din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborate cu cele ale art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 128D/2004 la Dosarul nr. 127D/2004, care este primul inregistrat.
    Cauza se afla in stare de judecata.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 28 octombrie 2003, pronuntate in dosarele nr. 6.886/2003 si nr. 6.887/2003, Tribunalul Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 si art. 3 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 privind regimul preturilor si tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurentei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2002.
    Exceptia a fost ridicata de Societatea Comerciala "European Drinks" - S.A. Bihor si de Societatea Comerciala "Rieni Drinks" - S.A. Bihor in dosarele comerciale de mai sus, avand drept obiect solutionarea unor cereri prin care autorii acestora solicita constatarea existentei dreptului de a se livra apa minerala naturala negazoasa la pretul stipulat in contract.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca din redactarea dispozitiilor legale criticate se desprinde ideea ca acestea se aplica retroactiv, desfiintand sau modificand conventiile legal incheiate. Prin posibilitatea unui organism guvernamental - Oficiul Concurentei - de a stabili si ajusta preturile si tarifele pentru diferite categorii de produse si servicii, statul isi aroga dreptul de a dicta pretul, anulandu-se astfel libertatea comertului si libertatea contractuala. Sintagma "activitati cu caracter de monopol natural" este imprecisa, art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 incluzand, in fapt, intreaga activitate economica a regiilor autonome si a companiilor si societatilor nationale, cu consecinta extinderii pretului dictat in intreaga economie. De asemenea, dispozitiile criticate creeaza discriminari intre producatorii si prestatorii din tara, pe de-o parte, si cei din strainatate, pe de alta parte, precum si intre regiile autonome, companiile si societatile nationale, pe de-o parte, si ceilalti subiecti ai raporturilor juridice, pe de alta parte. Textele criticate contravin si dispozitiilor constitutionale referitoare la economie, intrucat nu este admisibil ca statul sa instituie norme obligatorii asupra functionarii pietei fara mentinerea contractelor incheiate conform legii in vigoare la data perfectarii lor.
    De asemenea, se lasa la aprecierea unilaterala a Guvernului posibilitatea de a reglementa, prin hotarare, criteriile de ajustare a preturilor si tarifelor, fapt ce contravine art. 107 alin. (2) si art. 58 alin. (1) din Constitutie.
    Tribunalul Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala opineaza, facand referire la Decizia Curtii Constitutionale nr. 266 din 24 iunie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 556 din 1 august 2003, ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, cu urmatoarea motivare:
    Dispozitiile criticate reglementeaza regimul preturilor si tarifelor in sectorul neconcurential, tinandu-se seama de rigorile economiei de piata si de protejarea interesului national in valorificarea serviciilor si produselor cu caracter de monopol natural, precum si a celor supuse unui regim special. Recunoasterea de catre legiuitor a caracterului de monopol natural si acelor produse scoase din zacamant si vandute agentilor economici privati, precum si ajustarea, in aceste conditii, a preturilor acestor produse nu contravin art. 135 din Constitutie, ci, dimpotriva, asigura cadrul normativ necesar exploatarii resurselor naturale in concordanta cu interesul national.
    Potrivit art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului. De asemenea, potrivit art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul Romaniei considera ca prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 s-a reglementat regimul preturilor si tarifelor in sectorul neconcurential, cu luarea in considerare atat a mecanismelor specifice economiei de piata, cat si a interesului national in activitatea de valorificare a produselor si serviciilor cu caracter de monopol natural, precum si a celor supuse prin lege unui regim special. Stabilirea gamei produselor si serviciilor ale caror preturi si tarife sunt reglementate constituie expresia interesului national, in timp ce stabilirea parametrilor de ajustare constituie expresia libertatii comertului, a protectiei concurentei loiale, a economiei de piata, astfel ca dispozitiile legale criticate nu sunt in contradictie cu cele ale art. 135 alin. (1) si (2) lit. a) din Constitutia Romaniei, republicata.
    In ceea ce priveste pretinsa incalcare a prevederilor art. 15 alin. (2) din Constitutie, republicata, critica formulata de catre autorul exceptiei este neintemeiata, deoarece dispozitiile legale criticate nu sunt echivoce astfel incat sa se poata pune in discutie incalcarea principiului neretroactivitatii legii. Faptul ca reglementarea cuprinsa in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 are efecte asupra unui contract comercial, incheiat cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare, se datoreaza faptului ca prin aceasta reglementare s-a schimbat regimul juridic al produsului (in speta, apa minerala la sursa) ce constituie obiectul contractului, fara ca prin aceasta sa se poata sustine ideea ca legea retroactiveaza.
    Dispozitiile art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, potrivit carora "criteriile, modalitatile concrete de ajustare a preturilor si tarifelor pentru produsele si serviciile prevazute in anexa, precum si coeficientul de corectie se stabilesc prin hotarare a Guvernului", nu contravin dispozitiilor art. 61 alin. (1) din Constitutia republicata, care prevad ca "Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii", deoarece obligativitatea reglementarii prin norme cu putere de lege subzista numai in ceea ce priveste normele primare, astfel ca emiterea unei hotarari de catre Guvern, in temeiul unei dispozitii legale, este deopotriva constitutionala si legala; reglementarea ce urmeaza a fi data de catre Guvern, pentru stabilirea modalitatilor concrete de ajustare a preturilor si tarifelor, reprezinta un act administrativ de organizare a executarii legii, astfel ca dispozitiile criticate sunt in deplina concordanta si cu prevederile art. 108 alin. (2) din Constitutie, republicata, potrivit carora "Hotararile se emit pentru organizarea executarii legilor" (este vorba, evident, despre hotararile Guvernului).
    Avocatul Poporului apreciaza ca, in ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 si art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, completata, fata de art. 135 alin. (1) si (2) lit. a) din Constitutie, republicata, aceasta nu poate fi retinuta, deoarece prin dispozitiile legale criticate s-a reglementat regimul preturilor si tarifelor in sectorul neconcurential, tinandu-se seama de rigorile economiei de piata si, totodata, de protejarea interesului national in valorificarea produselor si serviciilor cu caracter de monopol natural, precum si a celor supuse prin lege unui regim special, fara a incalca principiile economiei de piata, libertatea comertului si concurenta loiala. Astfel, asigurarea libertatii comertului se realizeaza prin respectarea legislatiei economice in ansamblul sau, urmarindu-se si interesul public in activitatea comerciala. Pe cale de consecinta, unele restrangeri, conditionari sau masuri protectioniste pe care statul le-ar impune prin lege nu reprezinta o atingere adusa libertatii comertului si nici interesului public. Optiunea legiuitorului de a recunoaste caracterul de monopol natural si pentru apa minerala naturala la sursa, vanduta agentilor economici privati, cu consecinta ajustarii preturilor acesteia in conditiile prevazute de actul normativ contestat, nu contravine principiilor consacrate prin art. 135 din Constitutie, republicata, ci se conformeaza acestor principii, asigurand si pe aceasta cale cadrul normativ necesar exploatarii resurselor naturale in concordanta cu interesul national.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 1 si art. 3 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, completata, fata de art. 15 alin. (2) din Constitutie, republicata, se apreciaza ca nici aceasta nu poate fi retinuta, deoarece prevederile criticate nu contin in sine nici o dispozitie cu caracter retroactiv. Determinarea situatiilor juridice care raman supuse vechii reglementari, precum si a celor care vor fi guvernate de noua reglementare nu constituie o problema de constitutionalitate, ci de aplicare a legii in timp, de competenta exclusiva a instantelor judecatoresti.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, completata, fata de art. 61 alin. (1) si 108 alin. (2) din Constitutie, republicata, se arata ca aceasta nu poate fi retinuta, deoarece textul legal criticat nu echivaleaza cu o depasire a prerogativelor constitutionale ale Guvernului si nu incalca sub nici un aspect normele constitutionale invocate. Astfel, potrivit art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, criteriile, modalitatile concrete de ajustare a preturilor si tarifelor pentru produsele si serviciile prevazute in anexa, precum si coeficientul de corectie se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Oficiului Concurentei, prevenind in acest mod aplicarea arbitrara a acestei legi. In baza art. 108 alin. (2) din Constitutie, republicata, Guvernul poate emite hotarari pentru organizarea executarii legilor (respectiv a ordonantelor de urgenta). O astfel de posibilitate este si cea reglementata de art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, conform careia prin hotarare a Guvernului se stabilesc criteriile si modalitatile concrete de ajustare a preturilor pentru produsele si serviciile care se realizeaza in cadrul activitatilor cu caracter de monopol natural, fara a incalca prin acest fapt prerogativele constitutionale ale puterii legislative. Totodata, dispozitiile art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 nu contravin nici prevederilor art. 61 alin. (1) din Constitutie, republicata, potrivit carora "Parlamentul este [...] unica autoritate legiuitoare a tarii", atat timp cat acest text constitutional nu interzice emiterea, in conditii strict determinate, a unor norme juridice si de catre alte autoritati publice, respectiv Guvernul, care pot stabili prin hotarare, in cazul de fata, criteriile si modalitatile concrete de ajustare a preturilor pentru anumite produse sau servicii.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere emise de Guvern si de Avocatul Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala constata ca a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, republicata, ale art. 1 alin. (1), art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 1 si art. 3 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 privind regimul preturilor si tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurentei, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 115 din 7 martie 2001, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 275 din 24 aprilie 2002, si care au urmatorul continut:
    - Art. 1: "Produsele si serviciile care se realizeaza sau, respectiv, se presteaza in tara in cadrul activitatilor cu caracter de monopol natural, al celor supuse prin lege unui regim special, precum si al celor care se executa de regiile autonome, companiile si societatile nationale, ale caror preturi si tarife se stabilesc si se ajusteaza cu avizul Oficiului Concurentei, sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.";
    - Art. 3: "(1) Nivelurile de pret sau de tarif cuprinse in avize se determina de Oficiul Concurentei pe baza analizei situatiei economico-financiare a producatorilor sau a prestatorilor, precum si a influentelor reale in costuri. In avizul Oficiului Concurentei se va mentiona, pe langa pretul sau tariful ajustat, si nivelul parametrului existent la data ajustarii, fata de care se va determina modificarea parametrului respectiv la ajustarea ulterioara.
    (2) Criteriile, modalitatile concrete de ajustare a preturilor si tarifelor pentru produsele si serviciile prevazute in anexa, precum si coeficientul de corectie se stabilesc prin hotarare a Guvernului, la propunerea Oficiului Concurentei, in termen de 15 zile de la data publicarii prezentei ordonante de urgenta in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    Curtea observa ca Oficiul Concurentei a fost desfiintat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 121/2003 pentru modificarea si completarea Legii concurentei nr. 21/1996, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 875 din 10 decembrie 2003, si o parte din atributiile oficiului au fost preluate de Consiliul Concurentei, infiintat prin art. I punctul 17 din ordonanta de urgenta mentionata, iar altele, intre care si cele care sunt prevazute de dispozitiile legale ce fac obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, au fost preluate de Ministerul Finantelor.
    Autorul exceptiei de neconstitutionalitate sustine ca prin dispozitiile legale criticate sunt incalcate prevederile constitutionale ale art. 15 alin. (2), art. 58 alin. (1), art. 107 alin. (2) si ale art. 134 alin. (1) si (2) lit. a), care, in urma revizuirii si republicarii Constitutiei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 767 din 31 octombrie 2003, au devenit art. 15 alin. (2), art. 61 alin. (1), art. 108 alin. (2) si art. 135 alin. (1) si (2) lit. a), cu urmatorul continut:
    - Art. 15 alin. (2): "Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.";
    - Art. 61 alin. (1): "Parlamentul este organul reprezentativ suprem al poporului roman si unica autoritate legiuitoare a tarii.";
    - Art. 108 alin. (2): "Hotararile se emit pentru organizarea executarii legilor.";
    - Art. 135 alin. (1) si (2) lit. a): "(1) Economia Romaniei este economie de piata, bazata pe libera initiativa si concurenta.
    (2) Statul trebuie sa asigure:
    a) libertatea comertului, protectia concurentei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de productie."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca prin dispozitiile legale criticate s-a reglementat regimul preturilor si tarifelor in sectorul neconcurential, tinandu-se seama de rigorile economiei de piata si, totodata, de protejarea interesului national in valorificarea serviciilor si produselor cu caracter de monopol natural, precum si al celor supuse de lege unui regim special.
    Astfel, optiunea legiuitorului de a recunoaste caracterul de monopol natural si produselor scoase din zacamant si vandute agentilor economici privati - cu consecinta ajustarii preturilor acestora in conditiile prevazute prin dispozitiile atacate - nu contravine principiilor consacrate de art. 135 din Constitutie, republicata, ci se conformeaza acestor principii, asigurand si pe aceasta cale cadrul normativ necesar exploatarii resurselor naturale in concordanta cu interesul national. Alin. (1) al art. 135 stabileste, intr-adevar, ca "Economia Romaniei este economie de piata". Insa, in conformitate cu alineatul (2) lit. d) al aceluiasi articol, "Statul trebuie sa asigure [...] exploatarea resurselor naturale, in concordanta cu interesul national". Or, asa cum se arata in nota de fundamentare a ordonantei de urgenta, prin adoptarea acesteia s-a avut in vedere "asigurarea cadrului de reglementare a preturilor din sfera neconcurentiala, cu stadiul si directiile procesului de restructurare a activitatilor cu caracter de monopol natural sau care sunt supuse prin lege unui regim special", ceea ce, departe de a contraveni textului constitutional de referinta, nu face decat sa ii asigure aplicarea in practica.
    Nu poate fi primita nici critica privind caracterul retroactiv al dispozitiilor legale incriminate, dat fiind ca acestea isi produc efectele, in mod evident, pentru viitor, adica de la data intrarii in vigoare a actului normativ.
    In sfarsit, nu poate fi primita nici critica raportata la prevederile art. 61 alin. (1) si art. 108 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata, deoarece prin dispozitiile legale atacate nu rezulta ca Guvernul a fost delegat sa legifereze pe calea unor hotarari, iar stabilirea prin hotarare a Guvernului "a criteriilor, a modalitatilor concrete de ajustare a preturilor si tarifelor pentru produsele si serviciile prevazute in anexa, precum si a coeficientului de corectie", prevazute in art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001, nu constituie altceva decat un act de aplicare a legii in sensul dispozitiilor constitutionale citate.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, republicata, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.d) si al art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 1 si art. 3 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 36/2001 privind regimul preturilor si tarifelor reglementate, care se stabilesc cu avizul Oficiului Concurentei, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 205/2002, exceptie ridicata de Societatea Comerciala "European Drinks" - S.A. Bihor si de Societatea Comerciala "Rieni Drinks" - S.A. Bihor in Dosarul nr. 6.886/2003 si in Dosarul nr. 6.887/2003 ale Tribunalului Bucuresti - Sectia a VI-a comerciala.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 8 iulie 2004.

                         PRESEDINTE,
                         ION PREDESCU

                              Magistrat asistent,
                              Afrodita Laura Tutunaru



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 305/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 305 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 305/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu