Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 289 din  7 iunie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 586 din  7 iulie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Aspazia Cojocaru        - judecator
    Constantin Doldur       - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Florentina Balta        - procuror
    Patricia Marilena Ionea - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, exceptie ridicata de Alina Raluca Horhogea, Julieta Maria Morar si de Carmen Mihaela Iosup in dosarele nr. 1.057/2005, nr. 1.058/2005 si nr. 1.059/2005 ale Tribunalului Arad - Sectia comerciala si de contencios administrativ, de Marinela Ciuca, Nicusor Octavian Maier, Mariana Moldovan, Dorina Ola, Ramona Simon, Maria Beldean, Marius Rosca, Eugenia Marina Popa si Ioana Silvia Cealera in Dosarul nr. 233/2005 al Tribunalului Mures si de Stelian Stoica, Alina Mesaros, Gabriela Nagy, Crina Ignat, Eniko Eros si Violeta Bucur in Dosarul nr. 234/2005 al aceleiasi instante, precum si de Adina Maria Cruciatu in Dosarul nr. 801/2005 al Tribunalului Sibiu - Sectia civila.
    Dezbaterile au avut loc in sedinta publica din 26 mai 2005 si au fost consemnate in incheierea de la acea data, cand Curtea, avand nevoie de timp pentru a delibera, a amanat pronuntarea la 7 iunie 2005.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 8 si 9 martie 2005 pronuntate in dosarele nr. 1.057/2005, nr. 1.058/2005 si nr. 1.059/2005 ale Tribunalului Arad - Sectia comerciala si de contencios administrativ, incheierile din 8 februarie 2005 pronuntate in dosarele nr. 233/2005 si nr. 234/2005 ale Tribunalului Mures si Incheierea din 24 martie 2005 pronuntata in Dosarul nr. 801/2005 al Tribunalului Sibiu - Sectia civila, Curtea Constitutionala a fost sesizata cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005. Exceptia a fost ridicata de Alina Raluca Horhogea, Julieta Maria Morar si Carmen Iosup in cadrul unor cauze de contencios administrativ pentru anularea unor acte administrative referitoare la incadrarea in grade profesionale si categorii de salarizare, precum si de Marinela Ciuca, Nicusor Octavian Maier, Mariana Moldovan, Dorina Ola, Ramona Simon, Maria Beldean, Marius Rosca, Eugenia Marina Popa, Ioana Silvia Cealera, Stelian Stoica, Alina Mesaros, Gabriela Nagy, Crina Ignat, Eniko Eros, Violeta Bucur si de Adina Maria Cruciatu cu prilejul solutionarii unor litigii de munca.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin, in esenta, ca prevederile art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 contravin dispozitiilor art. 15, art. 16 alin. (1) si (3) si art. 53 din Constitutie, precum si prevederilor art. 2, art. 7 si art. 23 pct. 1, 2 si 3 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului si ale art. 2 pct. 2 si art. 7 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale. In acest sens arata ca textul de lege criticat produce efecte retroactive, vizand perioada anilor 2000 - 2003. De asemenea, sustin ca aceste dispozitii legale au caracter discriminatoriu si restrang exercitiul unor drepturi anterior castigate, intrucat dispun retrogradarea din functia si gradul profesional in care au fost incadrati inca din anul 2003. In opinia autorilor exceptiei, art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 este contrar si prevederilor art. 73 alin. (3) lit. j) si art. 115 alin. (4) si (6) din Constitutie. In acest sens arata ca textul de lege criticat aduce atingere statutului functionarilor publici si drepturilor acestora, domeniu rezervat legii organice. De asemenea, apreciaza ca nu exista o situatie extraordinara care sa justifice adoptarea ordonantei de urgenta, astfel ca se afecteaza regimul unei institutii fundamentale a statului.
    Tribunalul Arad - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate nu este intemeiata. In acest sens arata ca, prin adoptarea acestui act normativ s-a urmarit reincadrarea functionarilor publici corespunzator vechilor elemente de identificare - categorie, clasa si grad -, precum si incadrarea functionarilor publici care pana atunci nu au avut un corespondent in categorie, clasa si grad, in scopul implementarii, incepand cu anul 2006, a unui nou sistem de salarizare. Asa fiind, nu ar putea fi retinuta sustinerea potrivit careia art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 ar aduce atingere unor drepturi sau libertati, ar crea situatii discriminatorii sau ar produce efecte retroactive.
    Tribunalul Mures apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este intemeiata, sens in care arata ca prin art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 "se aduc modificari esentiale la statutul functionarilor publici, fiind afectata cariera functionarilor publici printr-o reincadrare a acestora cu efect de retrogradare in gradul profesional". In continuare, tinand seama de dispozitiile art. 115 alin. (4) din Constitutie, instanta considera ca "nu a existat nici o situatie extraordinara a carei reglementare sa nu poata fi amanata cu privire la modificarea statutului functionarilor publici". In legatura cu acest aspect, remarca faptul ca Guvernul a motivat urgenta adoptarii acestui act normativ exclusiv sub aspectul reformei salarizarii functionarilor publici, nu si cu privire la modificarea statutului acestora, care este o institutie juridica distincta. De asemenea, Tribunalul Mures apreciaza ca textul de lege criticat contravine si dispozitiilor art. 115 alin. (6) din Constitutie, intrucat "statutul functionarilor publici trebuie privit ca o institutie fundamentala a statului de drept".
    Tribunalul Sibiu - Sectia civila apreciaza ca art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 este constitutional, intrucat, prin aceasta ordonanta, Guvernul nu a intentionat sa modifice o lege, ci, in baza abilitarii constitutionale, a reglementat o componenta a procesului de accelerare a reformei administratiei publice pentru anii 2004 - 2006.
    Potrivit prevederilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul considera ca ierarhizarea sistemului de salarizare a functionarilor publici pe categorii, clase si grade profesionale, realizata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, tine de optiunea libera a legiuitorului. Faptul ca aceasta noua ierarhie deroga de la cea prevazuta in Legea nr. 188/1999, respectiv de la Legea nr. 161/2003, nu inseamna ca noile reglementari ar avea efecte retroactive, acestea aplicandu-se numai pentru viitor. Dispozitiile legale criticate nu incalca nici principiul constitutional al egalitatii in drepturi, intrucat ele se aplica tuturor functionarilor publici aflati in aceeasi situatie. In ceea ce priveste dispozitiile art. 15 alin. (1), art. 16 alin. (3) si art. 53 din Constitutie, apreciaza ca acestea nu au incidenta in cauza. Referindu-se la sustinerile autorilor exceptiei, potrivit carora art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 contravine art. 73 alin. (3) lit. j) si art. 115 alin. (4) si (6) din Constitutie, Guvernul apreciaza ca aceste sustineri sunt neintemeiate. In acest sens, arata ca interdictia reglementarii in domenii ce fac obiectul legilor organice vizeaza doar ordonantele emise pe baza unei legi speciale de abilitare, iar nu si ordonantele de urgenta. Situatia extraordinara care a impus adoptarea ordonantei de urgenta a fost motivata prin interesul social, buna desfasurare a activitatii in administratia publica si cresterea calitatii serviciului public, iar masurile prevazute in aceasta ordonanta reprezinta o etapa in reforma salariala a functionarilor publici si au fost adoptate in urma negocierilor cu Banca Mondiala, Fondul Monetar International, precum si cu organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici. In sfarsit, Guvernul arata ca prin masurile prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 nu sunt afectate drepturile sau libertatile constitutionale.
    Avocatul Poporului apreciaza ca dispozitiile legale criticate sunt constitutionale. In acest sens arata ca "reincadrarea functionarilor publici in functie de noi criterii stabilite prin lege nu incalca principiul neretroactivitatii legii. Astfel, dispozitiile legale invocate modifica pentru viitor o stare de drept nascuta anterior si suprima producerea in viitor a efectelor unei situatii juridice constituite sub imperiul legii vechi, fapt pentru care legea noua nu face altceva decat sa refuze supravietuirea legii vechi si sa reglementeze o anumita situatie juridica in timpul urmator intrarii ei in vigoare". De asemenea, arata ca dispozitiile legale nu au caracter discriminatoriu, aplicandu-se in mod egal tuturor functionarilor publici si nu pun in discutie restrangerea exercitiului unor drepturi. In ceea ce priveste dispozitiile art. 15 alin. (1) din Constitutie, apreciaza ca acestea nu au relevanta in cauza. Avocatul Poporului apreciaza ca art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 nu contravine dispozitiilor art. 73 alin. (3) lit. j) si art. 115 alin. (4) si (6) din Constitutie, intrucat "interdictia reglementarii de catre Guvern in domeniul legii organice priveste numai ordonantele adoptate in baza unei legi speciale de abilitare, iar ordonanta de urgenta reprezinta un act normativ adoptat de Guvern in temeiul unei prevederi constitutionale, care permite Guvernului, sub controlul strict al Parlamentului, sa faca fata unei situatii extraordinare". Reincadrarea functionarilor publici conform unor noi criterii este justificata in cuprinsul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 "de interesul social, buna desfasurare a activitatii in administratia publica, cresterea calitatii serviciului public si constituie situatii de urgenta si extraordinare".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului si Avocatului Poporului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, sustinerile partilor prezente, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutia Romaniei, ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.091 din 23 noiembrie 2004, dispozitii potrivit carora: "Functionarii publici de executie salarizati potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2004 privind unele masuri in domeniul functiei publice, la categoria A, B sau C, clasa III, gradul 3 se reincadreaza in gradul profesional asistent si beneficiaza de salariul de baza prevazut de prezenta ordonanta de urgenta in anexele nr. I - IV, pentru functia publica de executie detinuta, gradul profesional asistent, treapta 3 de salarizare."
    In sustinerea neconstitutionalitatii acestui text de lege, autorii exceptiei invoca incalcarea prevederilor art. 15, art. 16 alin. (1) si (3), art. 53, art. 73 alin. (3) lit. j) si art. 115 alin. (4) si (6) din Constitutie, prevederi care au urmatorul continut:
    - Art. 15: "(1) Cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevazute de acestea.
    (2) Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale sau contraventionale mai favorabile.";
    - Art. 16 alin. (1) si (3): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari. [...]
    (3) Functiile si demnitatile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, in conditiile legii, de persoanele care au cetatenia romana si domiciliul in tara. Statul roman garanteaza egalitatea de sanse intre femei si barbati pentru ocuparea acestor functii si demnitati.";
    - Art. 53: "(1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor; desfasurarea instructiei penale; prevenirea consecintelor unei calamitati naturale, ale unui dezastru ori ale unui sinistru deosebit de grav.
    (2) Restrangerea poate fi dispusa numai daca este necesara intr-o societate democratica. Masura trebuie sa fie proportionala cu situatia care a determinat-o, sa fie aplicata in mod nediscriminatoriu si fara a aduce atingere existentei dreptului sau a libertatii.";
    - Art. 73 alin. (3) lit. j): "Prin lege organica se reglementeaza: [...] j) statutul functionarilor publici;";
    - Art. 115 alin. (4) si (6): "(4) Guvernul poate adopta ordonante de urgenta numai in situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, avand obligatia de a motiva urgenta in cuprinsul acestora. [...]
    (6) Ordonantele de urgenta nu pot fi adoptate in domeniul legilor constitutionale, nu pot afecta regimul institutiilor fundamentale ale statului, drepturile, libertatile si indatoririle prevazute de Constitutie, drepturile electorale si nu pot viza masuri de trecere silita a unor bunuri in proprietate publica."
    Autorii exceptiei sustin, de asemenea, ca art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 este contrar prevederilor art. 2, art. 7 si art. 23 pct. 1, 2, si 3 din Declaratia Universala a Drepturilor Omului, potrivit carora:
    - Art. 2: "1. Fiecare se poate prevala de toate drepturile si de toate libertatile proclamate in prezenta Declaratie, fara nici o deosebire, cum ar fi cea intemeiata pe rasa, culoare, sex, limba, religie, opinie politica sau orice alta opinie, origine nationala sau sociala, avere, nastere sau orice alta situatie.
    2. Pe langa aceasta, nu se va face nici o deosebire bazata pe statutul politic, juridic sau international al tarii sau al teritoriului de care apartine o persoana, fie aceasta tara sau teritoriu independente, sub tutela, neautonome sau supuse vreunei alte limitari a suveranitatii.";
    - Art. 7: "Toti oamenii sunt egali in fata legii si au dreptul, fara deosebire, la o protectie egala a legii. Toti oamenii au dreptul la o protectie egala impotriva oricarei discriminari care ar incalca prezenta Declaratie si impotriva oricarei provocari la o astfel de discriminare.";
    - Art. 23: "1. Orice persoana are dreptul la munca, la libera alegere a muncii, la conditii echitabile si satisfacatoare de munca, precum si la ocrotire impotriva somajului.
    2. Toti oamenii, fara nici o discriminare, au dreptul la salariu egal pentru munca egala.
    3. Orice om care munceste are dreptul la o remuneratie echitabila si satisfacatoare care sa-i asigure atat lui, cat si familiei sale, o existenta conforma cu demnitatea umana si completata, daca este cazul, cu alte mijloace de protectie sociala."
    In sfarsit, critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 este raportata si la prevederile art. 2 pct. 2 si art. 7 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, care prevad ca:
    - Art. 2 pct. 2: "Statele parti la prezentul pact se angajeaza sa garanteze ca drepturile enuntate in el vor fi exercitate fara nici o discriminare intemeiata pe rasa, culoare, sex, limba, religie, opinie politica sau orice alta opinie, origine nationala sau sociala, avere, nastere sau orice alta imprejurare.";
    - Art. 7: "Statele parti la prezentul pact recunosc dreptul pe care il are orice persoana de a se bucura de conditii de munca juste si prielnice, care sa asigure indeosebi:
    a) remuneratia care asigura tuturor muncitorilor cel putin:
    (i) un salariu echitabil si o remuneratie egala pentru o munca de valoare egala, fara nici o distinctie; in special, femeile trebuie sa aiba garantia ca conditiile de munca ce li se acorda nu sunt inferioare acelora de care beneficiaza barbatii si sa primeasca aceeasi remuneratie ca ei pentru aceeasi munca;
    (ii) o existenta decenta pentru ei si familia lor, in conformitate cu dispozitiile prezentului pact;
    b) securitatea si igiena muncii;
    c) posibilitatea egala pentru toti de a fi promovati in munca lor la o categorie superioara adecvata, luandu-se in considerare numai durata serviciilor indeplinite si aptitudinile;
    d) odihna, timpul liber, limitarea rationala a duratei muncii si concediile periodice platite, precum si remunerarea zilelor de sarbatoare."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, potrivit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constitutie, statutul functionarilor publici se stabileste prin lege organica, iar sistemul de salarizare a acestei categorii de functionari tine de statutul lor. Curtea observa, in acelasi timp, ca atat incadrarea prin lege a diferitilor functionari publici in anumite categorii, clase si grade profesionale, cat si salarizarea conform acestei incadrari nu reprezinta drepturi fundamentale, care nu s-ar putea modifica, pentru viitor, tot prin lege. Astfel, legiuitorul este in drept sa modifice sistemul de salarizare existent ori sa il inlocuiasca cu altul nou, considerat mai adecvat pentru atingerea scopului urmarit, tinand seama si de resursele financiare disponibile in diferite perioade de timp. De asemenea, tine de optiunea libera a legiuitorului incadrarea in categorii, clase si grade profesionale a functionarilor publici.
    Avand in vedere aceste considerente, apare ca fiind legitimata din punct de vedere constitutional emiterea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, care, dupa cum se arata in art. 1 alin. (1), isi propune sa reglementeze drepturile salariale si alte drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005. Din cuprinsul acestui articol rezulta cu claritate ca noile reglementari nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, ci exclusiv pentru anul 2005.
    Analizand prevederile art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 in raport cu principiul constitutional al egalitatii in drepturi, Curtea constata ca acest text de lege se aplica deopotriva tuturor functionarilor publici de executie, fara a crea privilegii sau discriminari.
    In consecinta, neretroactivitatea legii, nediscriminarea ori restrangerea numai in situatii limitativ prevazute a exercitiului unor drepturi sau libertati fundamentale, principii consacrate de art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1) si art. 53 din Constitutie, in deplina concordanta cu reglementarile internationale invocate, nu sunt incalcate prin dispozitiile art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004.
    In continuare, analizand critica autorilor exceptiei raportata la dispozitiile art. 115 alin. (4) si (6) din Constitutie, Curtea retine ca interdictia reglementarii in domenii care fac obiectul legilor organice este prevazuta de alin. (1) al aceluiasi articol constitutional pentru ordonantele emise de Guvern in baza unei legi speciale de abilitare adoptate de Parlament. Aceasta interdictie nu opereaza si in cazul ordonantelor de urgenta care se adopta de catre Guvern in temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutie. Emiterea unor asemenea ordonante este conditionata insa de existenta unor "situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata", iar Guvernul este obligat sa motiveze urgenta in cuprinsul ordonantei. In ceea ce priveste Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004, Guvernul a motivat existenta situatiei extraordinare prin aceea ca "asigurarea unor drepturi salariale functionarilor publici care, potrivit legii, indeplinesc prerogative de putere publica si sunt supusi unui regim sever al incompatibilitatii si conflictului de interese este un obiectiv prioritar al Strategiei actualizate a Guvernului Romaniei privind accelerarea reformei in administratia publica 2004 - 2006" si ca "masurile cuprinse in aceasta ordonanta reprezinta o etapa in reforma salariala a functionarilor publici si au la baza negocierile Guvernului Romaniei cu Banca Mondiala, Fondul Monetar International, precum si cu organizatiile sindicale reprezentative ale functionarilor publici".
    Prin urmare, Curtea retine ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 apare ca un raspuns la necesitatea de a da curs rezultatelor negocierilor Guvernului cu institutiile internationale amintite, precum si cu organizatiile sindicale, in sensul instituirii unor reforme in administratia publica. De asemenea, emiterea acestei ordonante este justificata de necesitatea reglementarii aplicarii dispozitiilor legii bugetare pentru anul 2005. De altfel, Curtea observa ca aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 este limitata doar pe durata acestui an. In consecinta, Curtea apreciaza ca urgenta reglementarilor justifica, in acest caz, existenta situatiei extraordinare si, in consecinta, dispozitiile legale criticate nu sunt contrare prevederilor constitutionale invocate.
    In sfarsit, Curtea constata ca art. 15 alin. (1) si art. 16 alin. (3) din Constitutie nu sunt incidente in cauza.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 6 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/2004 privind reglementarea drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pentru anul 2005, exceptie ridicata de Alina Raluca Horhogea, Julieta Maria Morar si de Carmen Mihaela Iosup in dosarele nr. 1.057/2005, nr. 1.058/2005 si nr. 1.059/2005 ale Tribunalului Arad - Sectia comerciala si de contencios administrativ, de Marinela Ciuca, Nicusor Octavian Maier, Mariana Moldovan, Dorina Ola, Ramona Simon, Maria Beldean, Marius Rosca, Eugenia Marina Popa si Ioana Silvia Cealera in Dosarul nr. 233/2005 al Tribunalului Mures si de Stelian Stoica, Alina Mesaros, Gabriela Nagy, Crina Ignat, Eniko Eros si Violeta Bucur in Dosarul nr. 234/2005 al aceleiasi instante, precum si de Adina Maria Cruciatu in Dosarul nr. 801/2005 al Tribunalului Sibiu - Sectia civila.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 7 iunie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Patricia Marilena Ionea



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 289/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 289 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 289/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu