Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 262 din 31 iulie 2007

privind publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, a Hotararii arbitrale din data de 25 iulie 2007

ACT EMIS DE: OFICIUL ROMAN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 586 din 27 august 2007



Având în vedere dispoziţiile art. 1312 alin. (8) din Legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor şi drepturile conexe, cu modificările şi completările ulterioare, şi Referatul nr. SDG/1.566 din 31 iulie 2007 al Direcţiei registre, gestiune colectivă şi relaţii publice,

în baza prevederilor art. 6 alin. (1) şi ale art. 7 din Hotărârea Guvernului nr. 401/2006 privind organizarea, funcţionarea, structura personalului şi dotările necesare îndeplinirii atribuţiilor Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor emite următoarea decizie:

Art. 1. - Se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, Hotărârea arbitrală din data de 25 iulie 2007.

Art. 2. - Prezenta decizie intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Directorul general al Oficiului Român pentru Drepturile de Autor,

Rodica Pârvu

OFICIUL ROMÂN PENTRU DREPTURILE DE AUTOR

CORPUL DE ARBITRI

HOTĂRÂREA ARBITRALĂ

din 25 iulie 2007

Complet de arbitraj constituit din:

Ana Diculescu-Şova        - arbitru

Cristian Iordănescu          - arbitru

Alexandru Ţiclea             - arbitru

Mihai Tănăsescu              - arbitru

Gheorghe Gheorghiu        - arbitru

Având în vedere cererea formulată de Asociaţia pentru Drepturile Producătorilor de Fonograme din România (ADPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Măria Rosetti nr. 7-9, ap. 18, sectorul 2, prin care solicită organizarea arbitrajului în relaţia cu Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Nicolae Titulescu nr. 88B, sectorul 1, pentru medierea repartizării remuneraţiilor reprezentând dreptul de comunicare publică-ambiental, copie privată, dreptul de radiodifuzare şi dreptul de retransmitere prin cablu,

ţinând seama de înscrisurile depuse de părţi pe durata arbitrajului, de dezbaterile şi concluziile părţilor,

COMPLETUL DE ARBITRI

constată:

Ca urmare a cererii de arbitraj formulate de ADPFR şi înregistrate la Oficiul Român pentru Drepturile de Autor (ORDA) sub nr. 5.649 din 5 iunie 2007 privind repartizarea remuneraţiilor reprezentând dreptul de comunicare publică-ambiental, copie privată, dreptul de radiodifuzare şi dreptul de retransmitere prin cablu, colectate de UPFR la data de 18 iunie 2007, au fost convocate părţile, UPFR invocând chestiunea prealabilă a nelegalităţii cererii de arbitraj şi a desfăşurării arbitrajului întrucât cererea nu se încadrează în niciunul dintre obiectivele de arbitraj limitative prevăzute de art. 1312 alin. (3) din Legea nr. 8/1996. Intrucât ADPFR şi-a menţinut cererea de arbitraj, s-a procedat la constituirea completului de arbitraj prin tragere la sorţi.

Din cuprinsul cererii de arbitraj reiese că între părţile implicate, la data de 28 noiembrie 2006, au avut loc negocieri privind drepturile membrilor ADPFR pentru ambiental, copie privată, posturile de radio şi televiziune mici şi medii fără playlist şi fondul de rezervă pentru aceste categorii, pentru anii 2003- 2004, fără a se ajunge la un acord, stabilindu-se o a doua întâlnire după analizarea procentelor propuse de fiecare parte. Se arată că la data de 8 decembrie 2006 părţile au avut discuţii, când, deşi se convenise asupra procentelor cuvenite membrilor ADPFR, UPFR a arătat că la acele procente negociate urmează a se aplica un nou coeficient, în funcţie de ponderea repertoriului membrilor ADPFR în piaţa de muzică populară şi manele.

Se afirmă că, urmare discuţiilor ulterioare, UPFR a virat la data de 4 mai 2007 suma de 101.172,72 lei in contul ADPFR, fără a preciza ce reprezintă acea sumă şi că anterior depusese un tabel cu numărul de holograme utilizate, fiind agreată propunerea UPFR ca repartizarea remuneraţiilor să se facă în funcţie de numărul hologramelor.

La finalul cererii se precizează obiectul arbitrajului: stabilirea remuneraţiilor corespunzătoare drepturilor membrilor ADPFR, ţinându-se seama de criteriul agreat, respectiv numărul de holograme utilizate, raportat la sumele repartizate de către UPFR altor producători de fonograme, membri UPFR, pe baza aceleiaşi proceduri.

UPFR a invocat în faţa ORDA, prin Adresa nr. 2.534 din 18 iunie 2007, 3 chestiuni prealabile: nelegalitatea iniţierii procedurii de arbitraj, nelegalitatea constituirii unui complet de arbitraj şi nelegalitatea desfăşurării unei proceduri de arbitraj, cu motivarea că cererea de arbitraj este întemeiată de dispoziţiile art. 133 alin. (3), din Legea nr. 8/1996, ori textul invocat priveşte gestiunea colectivă facultativă, iar nu gestiunea obligatorie realizată de UPFR, condiţii în care nu există obligativitatea legală a încheierii unui protocol, iar în lipsa finalizării protocolului nu există posibilitatea de apelare la arbitraj; de asemenea, se arată că declanşarea procedurii de arbitraj implică un fine de neprimire, constând în parcurgerea etapelor prealabile în condiţiile legale, ceea ce nu s-a realizat deoarece nu există baza legală pentru desfăşurarea negocierilor şi încheierea unui protocol. In final, UPFR constată că ADPFR a achiesat la criteriul de repartizare a sumelor stabilite de UPFR în conforminate cu dispoziţiile legale şi statutare şi că se doreşte de fapt stabilirea de către completul de arbitraj a remuneraţiilor corespunzătoare membrilor ADPFR, adică a se face calculul matematic aferent sumelor cuvenite ADPFR, aspect ce nu poate constitui obiectul arbitrajului.

La aceste chestiuni prealabile, ADPFR a formulat următoarele precizări:

-   privitor la legalitatea iniţierii procedurii de arbitraj consideră că sunt întrunite condiţiile art. 1312 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 8/1996 deoarece cele două organisme de gestiune colectivă nu au reuşit să încheie un protocol de repartizare a remuneraţiilor şi de stabilire a comisionului datorat colectorului unic, ca urmare a refuzului UPFR, care a invocat prevederile art. 133 alin. (2) referitoare la drepturi gestionate colectiv facultativ. Se afirmă în continuare că textul art. 133 alin. (2) cuprinde o eroare materială, respectiv în loc să se facă referire la art 1231, s-a făcut referire la art 1232, sens în care s-a exprimat şi ORDA prin Adresa nr. 2.384 din 19 decembrie 2006; chiar dacă nu ar fi eroare, consideră că gestiunii colective obligatorii i se pot aplica regulile de la gestiunea colectivă facultativă;

- obiectul cererii de arbitraj îl constituie aspectele ce ar fi trebuit inserate în protocol: „procedura de repartiţie, procentele pentru fiecare categorie de drepturi gestionate, modalităţile de evidenţiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare, de stabilire a comisionului şi orice alte aspecte, conform prevederilor legale şi specificului gestiunii colective". Se arată că singurul aspect asupra căruia s-a căzut de acord a fost criteriul de repartiţie, respectiv numărul de holograme achiziţionate, însă nu ar fi suficient pentru a considera că toate problemele referitoare la repartiţie au fost rezolvate.

UPFR a depus întâmpinare în care a invocat 3 excepţii:

-  excepţia lipsei calităţii de reprezentant a reclamantei ADPFR, întrucât contractul de mandat încheiat între producătorii de muzică, în calitate de mandanţi, şi ADPFR, în calitate de mandatar, cuprinde în art. 2 obiectul mandatului, constând în negocieri cu UPFR şi orice alte organe de gestiune colectivă ori instituţii abilitate pentru încasarea remuneraţiilor reprezentând cota procentuală producătorilor de înregistrări audiovizuale, fără a se face referire la colectarea remuneraţiei corespunzătoare drepturilor asupra fonogramelor;

- excepţia necompetenţei materiale a completului de arbitraj pentru stabilirea remuneraţiei corespunzătoare dreptului la renumeraţie compensatorie pentru copie privată, dreptului de retransmitere prin cablu, dreptului la remuneraţie echitabilă pentru comunicare publică, întrucât, potrivit art. 1231, aceste drepturi sunt gestionate obligatoriu colectiv de către organismul de gestiune colectivă UPFR, condiţii în care ADPFR, în calitate de reprezentant al unor titulari de drepturi conexe ce nu sunt membri UPFR, are deschisă calea unei acţiuni în justiţie pentru revendicarea remuneraţiei. Se arată în acest sens că dispoziţiile art. 1312 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 8/1996 nu se aplică în speţă, iar UPFR nu este colector unic în raport cu ADPFR pentru remuneraţia corespunzătoare drepturilor conexe care se gestionează colectiv şi facultativ. Apreciază că art. 1291, coroborat cu art. 123 din lege, oferă soluţia în sensul că revendicarea de către ADPFR a sumelor cuvenite membrilor săi se poate face în termen de 3 ani de la data notificării; textul reglementează şi raportul dintre UPFR şi ADPFR privind gestiunea obligatorie, competenţa de colectare revenind organismului din domeniu cu cel mai mare număr de membri, fără a fi necesare nici numirea unui colector unic şi nici stabilirea unui protocol privind repartizarea sumelor colectate, ipoteza contrară fiind nelegală deoarece s-ar admite că ADPFR are aceeaşi competenţă în materia „gestiunii obligatorii" ca şi UPFR, competenţa delegată către UPFR în baza unui protocol.

Se mai arată că stabilirea procedurii de repartiţie, procentele de fiecare categorie de drepturi gestionate, modalităţile de evidenţiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare şi stabilirea comisionului sunt reglementate prin lege şi prin actele constitutive ale organismului de gestiune colectivă, aşa cum arată art. 127 din lege. In acest context, arbitrajul nu are competenţa de a stabili asemenea aspecte şi nici să exercite vreo acţiune de verificare a acestora, problemă ce se află sub controlul ORDA, potrivit art. 138 lit. f) şi h) din lege;

- excepţia prematurităţii acţiunii de arbitraj pentru stabilirea remuneraţiei corespunzătoare dreptului de radiodifuzare a fonogramei, întrucât acest drept se gestionează facultativ, în baza art. 123 din lege, ceea ce impune un protocol prealabil, nominalizarea colectorului unic de către ORDA, chestiuni care nu au fost antamate la negociere.

ADPFR a răspuns la excepţii precizând că are calitate de reprezentant, potrivit contractului depus la ORDA, şi că numai dintr-o eroare a anexat la cererea de arbitraj un alt contract, sens în care depune contractul de mandate. Privitor la necompetenţa materială a arbitrajului afirmă că există temei legal pentru declanşarea procedurii de arbitraj, invocându-se dispoziţia art. 1291 din Legea nr. 8/1996, cu precizarea că obiectul cererii de arbitraj „nu îl constituie stabilirea cuantumului remuneraţiilor, ci a cadrului criteriilor şi procedurilor necesare pentru a putea determina acest cuantum", nefiind echitabil ca toate aceste aspecte să fie lăsate la aprecierea unilaterală a UPFR, ca organism direct interesat. Referitor la excepţia prematurităţii cererii de arbitraj privitoare la remuneraţia corespunzătoare dreptului de radiodifuzare a fonogramelor se recunoaşte că nu s-au discutat aspectele legate de această categorie de drepturi şi este de acord cu excluderea acestuia din obiectul cererii de arbitraj, urmând a se desfăşura procedura legală în baza art. 133 din lege.

Părţile au depus concluzii scrise arătând următoarele:

ADPFR consideră că obiectul arbitrajului îl constituie aspecte ce ar fi trebuit menţionate în protocol: procedura de repartiţie, procentele pe fiecare categorie de drepturi gestionate, modalităţile de evidenţiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare, stabilirea comisionului şi orice alte aspecte, conform prevederilor legale şi specificului gestiunii colective unice, apreciindu-se că este insuficient şi inechitabil a fi rezolvate toate aceste aspecte doar de statutul UPFR în condiţiile în care Legea nr. 8/1996 este echivocă, iar statutul nu poate avea autoritatea unei dispoziţii legale sau a unei hotărâri arbitrale/judecătoreşti. In final, se solicită a se pronunţa o hotărâre care să reglementeze cadrul legal pentru desfăşurarea acordului dintre părţi în ceea ce priveşte repartiţia remuneraţiilor cuvenite membrilor UPFR pentru toate categoriile de drepturi gestionate colectiv de UPFR. Se mai arată că îşi restrânge obiectul cererii la criteriile de stabilire a remuneraţiilor corespunzătoare drepturilor rezultate din comunicare publică şi copie privată, pentru a stabili modalitatea de determinare a procentului pe care îl reprezintă numărul de holograme al membrilor ADFPR din totalul hologramelor achiziţionate, în vederea repartiţiei remuneraţiilor.

UPFR apreciază că încheierea unui protocol este utilă în relaţia cu ADPFR şi că demersurile realizate - încheierea unor procese-verbale, plata unor sume de bani etc. - sunt în acest sens, dar că a solicita completului de arbitraj obligarea UPFR să încheie un protocol ale cărui clauze să fie stabilite de acelaşi complet este inadmisibil. Pretenţiile ADPFR sunt nefondate pe dispoziţiile Legii nr. 8/1996, neexistând o prevedere legală care să oblige UPFR să încheie un protocol cu un reprezentant al unor titulari de drepturi, invocându-se dispoziţiile art. 1232 din lege, care prevede un asemenea protocol numai pentru gestiunea facultativă. Dacă s-ar încheia un asemenea protocol, s-ar putea prevedea exclusiv criteriile privind repartizarea remuneraţiei între categoriile de beneficiari şi în niciun caz stabilirea remuneraţiei corespunzătoare drepturilor ADFPR, stabilirea procedurii repartiţiei, procentele pe fiecare categorie de drepturi gestionate, modalităţile de evidenţiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare şi stabilirea comisionului, întrucât aceste chestiuni sunt prevăzute de lege. In final se arată că ADPFR nu a propus spre dezbatere o formă de protocol ale cărui clauze să fie argumentate temeinic şi, în fapt, s-a rezumat doar la nişte indicaţii sumare, cum ar fi: repartizarea remuneraţiilor colectate să fie proporţională cu utilizarea reală a repertoriului, stabilirea procentelor din piaţa muzicală pe diferite genuri de muzică să fie un criteriu de stabilire a remuneraţiei cuvenite etc.

Se solicită şi cheltuieli de judecată în cuantum de 12.500 lei.

Analizând întregul material probator, completul de arbitri reţine următoarele:

Faţă de precizările aduse de părţi şi excepţiile invocate, obiectul cererii de arbitraj îl constituie remuneraţia corespunzătoare din comunicare publică şi copie privată.

Privitor la excepţia de necompetenţa a completului de arbitraj, în sensul că problema depusă judecăţii nu se află printre cele date de lege în competenţa arbitrajului, completul de arbitri constată că faţă de obiectul cererii de arbitraj sunt întrunite condiţiile legale pentru realizarea arbitrajului, potrivit art. 1312 din Legea nr. 8/1996, modificată şi completată. Se constată că între părţi au avut loc mai multe runde de negocieri, având ca obiect repartizarea remuneraţiilor reprezentând dreptul de comunicare publică - ambiental şi copie privată, colectate de UPFR, însă negocierile au eşuat. Rezultă că UPFR a acceptat negocierile, iar nefinalizarea acestora deschide posibilitatea realizării unui arbitraj aflat în competenţa arbitrilor, potrivit art. 1312 alin. (1) lit. b) din lege, în cazul în care părţile aflate în negociere nu au putut conveni o formă unică a metodologiei. In consecinţă, excepţia este neîntemeiată şi se respinge.

Pe fondul cauzei, completul de arbitraj constată că negocierile purtate la data de 28 noiembrie 2006 şi consemnate în procesul-verbal au avut ca obiect stabilirea de procente pentru mediul rural şi urban, în funcţie de categoriile de utilizatori de fonograme, iar la negocierile din data de 8 decembrie 2006, deşi se căzuse de acord cu procentele, cu excepţia procentului pentru copia privată, ca urmare a invocării de către UPFR a unui coeficient aplicabil procentelor, negocierile au fost sistate.

Faţă de obiectul negocierilor cererea de arbitraj are un obiect extins, ajungându-se ca până la finalul procedurii de arbitraj ADPFR să solicite ca în protocolul dintre cele două organisme de gestiune colectivă să se prevadă: procedura de repartiţie, procentele pe fiecare categorie de drepturi gestionate, modalităţile de evidenţiere a sumelor colectate, de justificare a costurilor de colectare, stabilirea comisionului şi orice alte aspecte, conform prevederilor legale şi specificului gestiunii colective unice.

Completul de arbitraj constată că invocarea prin cererea de arbitraj a unor pretenţii care nu au fost supuse în prealabil negocierii constituie un fine de neprimire ce împiedică luarea unei hotărâri. Această soluţie se întemeiază pe dispoziţiile art. 131 şi următoarele din lege, privind reglementarea iniţieri procedurilor de negociere ce trebuie însoţite de metodologi propuse a fi negociate de către comisii constituite prin decizi ale directorului general al ORDA. Negocierea metodologiilorse desfăşoară conform planului stabilit între părţi pe o durată de maximum 30 de zile calendaristice de la data constituirii comisiei, iar înţelegerea părţilor cu privire la metodologiile negociate se consemnează într-un protocol ce se depune la ORDA şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Rezultă din textele legale menţionate că etapa negocierilor trebuie să fie extrem de serioasă, părţile având obligaţia să stabilească în concret pretenţiile pe care le invocă, ceea ce semnifică elemente de fapt, întemeiate pe principiile generale stabilite de lege.

Or, în speţă, ADPFR, în calitate de iniţiator al procedurii de negociere, nu a realizat o metodologie pe care să o propună celeilalte părţi, UPFR, etapă prealabilă legală ce nu poate fi ignorată, omisă sau depăşită în derularea procedurii, condiţii în care urmează a se respinge cererea de arbitraj ca prematur formulată.

FAŢA DE CONSIDERENTELE EXPUSE

COMPLETUL DE ARBITRI

HOTĂRĂŞTE:

Se respinge cererea de arbitraj formulată de Asociaţia pentru Drepturile Producătorilor de Fonograme din România (ADPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Măria Rosetti nr. 7-9, ap. 18, sectorul 2, faţă de Uniunea Producătorilor de Fonograme din România (UPFR), cu sediul în municipiul Bucureşti, bd. Nicolae Titulescu nr. 88B, sectorul 1, ca prematur formulată.

Se obligă ADPFR la plata cheltuielilor de judecată, în cuantum de 12.500 lei, faţă de UPFR.

Completul de arbitraj

Ana Diculescu-Şova

Cristian Iordănescu

Alexandru Ţiclea

Mihai Tănăsescu

Gheorghe Gheorghiu


SmartCity5

COMENTARII la Decizia 262/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 262 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 262/2007
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu