Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 239 din  5 iunie 2003

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 551 din 31 iulie 2003


SmartCity3


    Nicolae Popa              - presedinte
    Costica Bulai             - judecator
    Nicolae Cochinescu        - judecator
    Kozsokar Gabor            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu     - judecator
    Lucian Stangu             - judecator
    Ioan Vida                 - judecator
    Aurelia Popa              - procuror
    Madalina Stefania Diaconu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Elisei Constantin in Dosarul nr. 1.000/2003 al Tribunalului Mures.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata. Arata ca statutul magistratilor consultanti difera in mod esential de cel al celorlalte categorii de magistrati, ceea ce impune instituirea de catre legiuitor a unui tratament juridic diferit, care nu contravine art. 16 din Constitutie sau reglementarilor internationale. In considerarea deosebirilor privitoare la conditiile de numire, durata si incetare a functiei si la atributiile acestora, legiuitorul a inteles sa creeze o categorie aparte de magistrati, cu atributii substantial diferite fata de cele ale judecatorilor, procurorilor si magistratilor-asistenti, atributii carora le corespund, in mod firesc, drepturi cu continut diferit, fara ca prin aceasta sa se instituie vreo discriminare, in sensul Constitutiei sau al Conventiei pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 3 martie 2003, pronuntata in Dosarul nr. 1.000/2003, Tribunalul Mures a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, exceptie ridicata de Elisei Constantin.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorul acesteia sustine ca dispozitiile art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sunt contrare prevederilor art. 16 alin. (1) si ale art. 20 alin. (1) din Constitutie, cu raportare la art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale si la art. 26 din Pactul international cu privire la drepturile civile si politice. Considera ca textul de lege criticat, care acorda magistratilor consultanti doar o parte din drepturile salariale si de alta natura prevazute pentru ceilalti magistrati, instituie o discriminare intre cele doua categorii de magistrati.
    Tribunalul Mures apreciaza ca exceptia ridicata este intemeiata, iar dispozitiile art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 "sunt neconstitutionale in masura in care exclud pe magistratii consultanti de la aplicarea in mod corespunzator a tuturor drepturilor stabilite pentru magistrati". Instanta considera ca "vocatia magistratilor consultanti de a exercita drepturile aferente statutului de magistrat nu poate fi diferita de cea a tuturor celorlalti magistrati". In acest sens invoca si Decizia nr. 88/1999, precum si Decizia nr. 89/1999 ale Curtii Constitutionale, prin care s-a statuat inadmisibilitatea discriminarii intre magistrati.
    In conformitate cu dispozitiile art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, precum si Guvernului pentru a-si formula punctele de vedere cu privire la exceptia ridicata.
    De asemenea, potrivit dispozitiilor art. 18^1 din Legea nr. 35/1997, cu modificarile ulterioare, s-a solicitat si punctul de vedere al institutiei Avocatul Poporului.
    Guvernul apreciaza ca exceptia ridicata este neintemeiata. Arata in acest sens ca "acordarea, prin lege, a anumitor drepturi se face in considerarea unei multitudini de aspecte, de natura economica, sociala, profesionala etc.". In cazul magistratilor consultanti, recunoasterea sau acordarea doar a unora dintre drepturile stabilite magistratilor trebuie raportata la statutul lor, care este diferit, magistratii consultanti nefacand parte din corpul magistratilor. Astfel, stabilirea drepturilor de care beneficiaza tine de optiunea legiuitorului. Potrivit doctrinei si jurisprudentei constitutionale, principiul egalitatii nu pretinde uniformitate, ci permite solutii legislative diferentiate pentru situatii diferite.
    Avocatul Poporului considera ca dispozitiile art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 sunt constitutionale, deoarece, "asa cum s-a aratat in Decizia Plenului Curtii Constitutionale nr. 1 din 8 februarie 1994, principiul egalitatii in fata legii, instituit de art. 16 din Constitutia Romaniei, presupune instituirea unui tratament egal pentru situatii care, in functie de scopul urmarit, nu sunt diferite. De aceea, el nu exclude, ci presupune solutii diferite pentru situatii diferite". Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, in art. 17 si art. 69^1 - 69^5, reglementeaza un rol si un statut aparte pentru magistratii consultanti, diferit de cel al magistratilor, atat in privinta atributiilor si competentelor lor, cat si in ce priveste conditiile si modalitatile de numire sau de eliberare a lor din functie.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere cu privire la exceptia de neconstitutionalitate ridicata.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului si cel al Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 924 din 18 decembrie 2002, dispozitii potrivit carora "Magistratii consultanti beneficiaza de drepturile prevazute la art. 5, 21, art. 25 alin. (1), art. 27, 28 si 30".
    Autorul exceptiei sustine ca dispozitiile legale criticate contravin urmatoarelor prevederi constitutionale:
    - Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.";
    - Art. 20 alin. (1): "Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.",
    cu raportare la reglementarile cuprinse in:
    - Art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, ratificata de Romania prin Legea nr. 30/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 135 din 31 mai 1994, conform carora "Exercitarea drepturilor si libertatilor recunoscute de prezenta conventie trebuie sa fie asigurata fara nici o deosebire bazata, in special, pe sex, rasa, culoare, limba, religie, opinii politice sau orice alte opinii, origine nationala sau sociala, apartenenta la o minoritate nationala, avere, nastere sau orice alta situatie";
    - Art. 26 din Pactul International cu privire la drepturile civile si politice, ratificat de Romania prin Decretul nr. 212/1974, publicat in Buletinul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 146 din 20 noiembrie 1974, care prevad ca "Toate persoanele sunt egale in fata legii si au, fara discriminare, dreptul la o ocrotire egala din partea legii".
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate si continutul dispozitiilor legale criticate, cu raportare la prevederile constitutionale si la reglementarile internationale invocate, Curtea retine urmatoarele:
    Art. 42 din Legea nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, republicata, prevede ca "Au calitatea de magistrat si fac parte din corpul magistratilor judecatorii de la toate instantele judecatoresti, procurorii din cadrul parchetelor de pe langa acestea, precum si magistratii-asistenti ai Curtii Supreme de Justitie". De asemenea, potrivit art. 2 alin. (8) din Legea nr. 124/2000 privind structura personalului Curtii Constitutionale, magistratii-asistenti de la aceasta institutie "fac parte din Corpul magistratilor, in sensul prevazut prin titlul IV din Legea nr. 92/1992, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare".
    Pe de alta parte, legislatia actuala recunoaste o parte dintre drepturile acordate magistratilor anumitor categorii de persoane care sunt asimilate cu acestia. Spre exemplu, potrivit art. 43 alin. 2 din Legea nr. 92/1992, modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 179/1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 559 din 17 noiembrie 1999, personalul de specialitate juridica din Ministerul Justitiei si Institutul National al Magistraturii este asimilat magistratilor. De asemenea, fac parte din categoria persoanelor asimilate, in unele privinte, cu magistratii si carora li se recunosc, in consecinta, anumite drepturi ale acestora si consilierii juridici din Parchetul de pe langa Curtea Suprema de Justitie, personalul de specialitate juridica din Centrul de Pregatire si Perfectionare a Grefierilor si a Celuilalt Personal Auxiliar de Specialitate, specialistii de inalta calificare din cadrul Parchetului National Anticoruptie, precum si personalul de specialitate al Institutului National de Criminologie.
    Un statut similar cu cel al judecatorilor ce compun instantele judecatoresti au si magistratii Curtii de Conturi. In jurisprudenta sa constanta, Curtea Constitutionala a retinut ca magistratii Curtii de Conturi, care exercita activitatea jurisdictionala a acesteia, nu sunt judecatori in sensul constitutional al termenului, activitatea lor fiind una administrativ-jurisdictionala, iar nu o activitate de judecata (a se vedea deciziile nr.: 64/1994, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 177 din 12 iulie 1994, si 147/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 508 din 15 iulie 2002).
    In considerarea conditiilor specifice de numire, functionare si eliberare din functie si, mai ales, a atributiilor profund diferite pe care le au toate aceste categorii de persoane, legiuitorul a stabilit drepturi diferite de care beneficiaza acestea, drepturi care sunt indisolubil legate de rolul, raspunderea, complexitatea si de privatiunile inerente fiecarei functii in parte, fara ca prin aceasta sa se aduca vreo atingere principiului egalitatii persoanelor in fata legii si a autoritatilor publice, garantat de art. 16 din Constitutie si de reglementarile internationale.
    In ceea ce priveste functia de magistrat consultant, aceasta a fost creata in urma modificarii si completarii Legii nr. 92/1992 pentru organizarea judecatoreasca, prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 151 din 28 februarie 2002. Prin aceasta reglementare conceptul de asistent judiciar a fost inlocuit cu cel de magistrat consultant, atribuindu-se denumirea de magistrat acestei functii in considerarea faptului ca titularul sau face parte din completul de judecata care solutioneaza, in prima instanta, conflictele de munca. Alaturand cuvantului magistrat atributul de "consultant", legiuitorul a evidentiat de la inceput statutul diferit al acestei categorii fata de ceilalti magistrati.
    Astfel conditiile de numire a magistratilor consultanti sunt diferite de conditiile generale de acces in magistratura. Art. 69^1 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002, prevede ca "Magistratii consultanti sunt numiti pe o perioada de 4 ani de ministrul justitiei, la propunerea Consiliului Economic si Social, dintre persoanele care au studii juridice superioare, o vechime in specialitate de cel putin 2 ani si indeplinesc conditiile prevazute la art. 46 alin. 1 lit. a) - e) si alin. 2". Potrivit art. 1 din Legea nr. 109/1997 privind organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 141 din 7 iulie 1997, modificat prin Legea nr. 58/2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 179 din 21 martie 2003, "Consiliul Economic si Social este institutie publica de interes national, tripartita, autonoma, constituita in scopul realizarii dialogului social la nivel national dintre patronat, sindicate si Guvern si a climatului de stabilitate si pace sociala", reprezentand, asadar, un segment bine determinat al vietii politice si sociale, iar nu interesele generale ale societatii.
    Eliberarea din functie a magistratilor consultanti este, de asemenea, supusa unor conditii diferite fata de cele care se aplica celorlalte categorii de magistrati. Art. 69^5 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, introdus prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002, prevede ca "Magistratii consultanti pot fi eliberati din functie de ministrul justitiei, in conditiile art. 92, care se aplica in mod corespunzator. De asemenea, ei pot fi eliberati din functie ca urmare a reducerii numarului de posturi de magistrati consultanti, in raport cu volumul de activitate", in vreme ce alte categorii de magistrati se bucura de inamovibilitate.
    In cazul aplicarii sanctiunilor disciplinare magistratii consultanti beneficiaza de calea de atac a contestatiei impotriva acestor sanctiuni, indreptata la sectia de contencios administrativ a curtii de apel in circumscriptia careia functioneaza cel sanctionat [art. 69^3 alin. 2 din Legea nr. 92/1992], in mod similar cu functionarii publici (art. 74 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 600 din 8 decembrie 1999). Spre deosebire de aceste doua categorii, magistratilor enumerati la art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, li se aplica, in materie disciplinara, prevederile art. 124 - 129 din Legea nr. 92/1992, republicata.
    In plus, art. III alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2002 stabileste caracterul temporar al dispozitiilor privitoare la magistratii consultanti, prevazand ca "Magistratii consultanti vor functiona potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta pana la instituirea tribunalelor muncii, in conditiile legii".
    De asemenea, potrivit art. 69^2 alin. 4 din Legea nr. 92/1992 si ca o masura de protectie instituita in favoarea magistratilor consultanti, caracterul temporar al acestei functii este insotit de suspendarea contractelor de munca sau, dupa caz, a raporturilor de munca si de rezervarea posturilor ocupate anterior numirii ca magistrat consultant, pe perioada in care persoanele vizate isi desfasoara activitatea in aceasta calitate. Cu totul alta este situatia celorlalte categorii de magistrati (judecatori, procurori sau magistrati-asistenti), pentru care art. 111 alin. 1 din Legea nr. 92/1992, republicata, prevede ca "Functia de magistrat este incompatibila cu orice alta functie publica sau privata, cu exceptia functiilor didactice din invatamantul superior". Prin urmare, magistratilor consultanti li se ofera beneficiul legal al rezervarii postului ocupat anterior, prin suspendarea contractului de munca, spre deosebire de magistratii enumerati la art. 42 din Legea nr. 92/1992, republicata, carora le este interzis cumulul functiei de magistrat cu alte functii publice sau private, tocmai pentru a avea garantia impartialitatii si independentei acestora in raport cu alte institutii, organe sau persoane.
    Asadar, dincolo de denumirea comuna de "magistrat", magistratii consultanti se afla intr-o situatie esential diferita fata de alte categorii de magistrati, chiar si fata de persoanele asimilate acestora, deoarece conditiile de numire si de incetare a functiei, durata acesteia si procedura sanctionarii disciplinare a magistratilor consultanti difera in mod esential de cele aplicabile celorlalte categorii de magistrati, iar atributiile specifice acestei functii nu sunt exercitate cu caracter de permanenta, ci doar in cazurile cand se judeca, in prima instanta, conflicte de munca.
    Curtea constata ca situatia diferita in care se afla magistratii consultanti justifica, atat in sensul prevederilor art. 16 alin. (1) din Constitutie, cat si in sensul reglementarilor internationale, instituirea unui tratament juridic diferentiat, drepturile care li se acorda tinand de optiunea legiuitorului, fara obligativitatea recunoasterii tuturor drepturilor stabilite pentru magistrati.
    In ceea ce priveste sustinerea autorului exceptiei ca art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 incalca art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Curtea retine ca, in conformitate cu jurisprudenta europeana, acest articol nu are o existenta independenta si nu se poate, asadar, retine incalcarea sa decat daca aceasta intervine in legatura cu un drept sau cu o libertate consacrate de textul Conventiei (a se vedea cauza Curtii europene a drepturilor omului Syndicat national de la police belge contra Belgiei, 1975). Avand in vedere faptul ca autorul exceptiei nu a indicat care anume drept garantat de Conventie considera ca este incalcat prin art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, Curtea constata ca este nemotivata critica privind incalcarea principiului nediscriminarii prevazut in aceasta reglementare internationala.
    Cu privire la problema cazarii magistratilor consultanti care au domiciliul in alta localitate decat cea in care se afla sediul instantei, pe care autorul exceptiei o ridica in speta, Curtea retine ca aceasta este rezolvata in art. 16 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, potrivit caruia "In cazul in care magistratii consultanti sunt numiti sau functioneaza ori sunt delegati la instante care au sediul in alte localitati decat cele in care isi au domiciliul, acestia beneficiaza de cheltuieli de transport, diurna si cazare, potrivit dispozitiilor legale aplicabile personalului din unitatile bugetare", iar competenta de solutionare a unei cereri intemeiate pe acest text legal revine in exclusivitate instantelor de judecata.

    Fata de cele de mai sus, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (1) si (3) si al art. 25 alin. (1) si (3) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002 privind salarizarea si alte drepturi ale magistratilor, exceptie ridicata de Elisei Constantin in Dosarul nr. 1.000/2003 al Tribunalului Mures.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 5 iunie 2003.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Madalina Stefania Diaconu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 239/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 239 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 239/2003
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu