Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 239 din  5 iulie 2001

referitoare la exceptiile de neconstitutionalitate a prevederilor art. 9 alin. (5), art. 13 alin. (1) lit. a) si b), art. 18, art. 21 alin. (5) si (6) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 838 din 27 decembrie 2001


SmartCity3


    Nicolae Popa       - presedinte
    Costica Bulai      - judecator
    Nicolae Cochinescu - judecator
    Kozsokar Gabor     - judecator
    Petre Ninosu       - judecator
    Lucian Stangu      - judecator
    Ioan Vida          - judecator
    Gabriela Ghita     - procuror
    Florentina Geangu  - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiilor de neconstitutionalitate a prevederilor art. 9 alin. (5), art. 13 alin. (1) lit. a) si b), art. 18, art. 21 alin. (5) si (6) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de Abdulah H. Awla Khoshnaw si Laith Abdulhamid Abdul Hussain Al Kazimi in dosarele nr. 3.511/2001 si 3.509/2001 ale Judecatoriei Sectorului 6 Bucuresti.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Curtea, din oficiu, pune in discutie conexarea dosarelor. Reprezentantul Ministerului Public arata ca, in temeiul art. 164 din Codul de procedura civila, se impune conexarea dosarelor, avand in vedere ca acestea au ca obiect aceleasi dispozitii legale. Curtea, in temeiul art. 16 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, raportat la art. 164 din Codul de procedura civila, dispune conexarea Dosarului nr. 160C/2001 la Dosarul nr. 158C/2001.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public apreciaza ca fiind intemeiate criticile de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 20 alin. (5) si ale art. 21 alin. (6), referitoare la caracterul definitiv si executoriu al hotararii date in prima instanta. In ceea ce priveste celelalte dispozitii criticate se solicita respingerea exceptiilor.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarelor, constata urmatoarele:
    Prin incheierile din 6 aprilie 2001, pronuntate in dosarele nr. 3.511/2001 si 3.509/2001 Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (5), art. 13 alin. (1) lit. a) si b), art. 18, art. 21 alin. (5) si (6) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de Abdulah H. Awla Khoshnaw si Laith Abdulhamid Abdul Hussain Al Kazimi.
    In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate, al caror continut este identic, se sustine ca dispozitiile de lege criticate contravin prevederilor art. 11 alin. (2), art. 16 alin. (1), art. 20, 21, 23, 24 si 49 din Constitutie, precum si celor ale art. 3, art. 5 pct. 1 si 4, art. 13 si 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale.
    Judecatoria Sectorului 6 Bucuresti, exprimandu-si opinia, apreciaza, in esenta, ca textele vizate de exceptiile de neconstitutionalitate sunt conforme cu prevederile constitutionale.
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierile de sesizare au fost comunicate presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiilor de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctele de vedere exprimate, apreciaza ca exceptiile de neconstitutionalitate sunt neintemeiate. In esenta, se arata ca textele de lege criticate "reglementeaza conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cererea prin care strainul solicita acordarea statutului de refugiat, acestea fiind prevederi amanuntite, care au menirea de a fi intelese si folosite cu usurinta de cetateni straini, care solicita acordarea statutului de refugiati". Se mai arata ca dispozitiile constitutionale invocate ca fiind incalcate "reglementeaza obligatiile statului roman de a indeplini cu buna-credinta obligatiile ce-i revin din tratatele internationale, care fac parte din dreptul intern si ca statutul de refugiat se acorda numai in conditiile legii".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierile de sesizare, punctele de vedere ale Guvernului, rapoartele intocmite de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1) si ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptiile de neconstitutionalitate ridicate.
    Obiectul exceptiilor de neconstitutionalitate il constituie urmatoarele dispozitii din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 436 din 3 septembrie 2000:
    - art. 9 alin. (5) si art. 13 alin. (1) lit. a), privind procedura ordinara de acordare a statutului de refugiat;
    - art. 18, referitor la procedura accelerata de acordare a statutului de refugiat;
    - art. 21 alin. (5) si (6) si art. 22, privind procedura in cazul cererilor pentru acordarea statutului de refugiat depuse in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat.
    Autorii exceptiilor de neconstitutionalitate sustin ca textele de lege criticate contravin urmatoarelor dispozitii constitutionale:
    - art. 11 alin. (2), privind tratatele ratificate de Parlament;
    - art. 16 alin. (1), referitor la egalitatea cetatenilor;
    - art. 20 alin. (2), referitor la tratatele internationale privind drepturile omului;
    - art. 23, privind libertatea individuala;
    - art. 24, referitor la dreptul la aparare;
    - art. 49, privind restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati.
    In sustinerea neconstitutionalitatii textelor de lege criticate se invoca si incalcarea dispozitiilor art. 3, art. 5 pct. 1 si 4, art. 13 si ale art. 14 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, dispozitii privind interzicerea torturii, dreptul la libertate si la siguranta, dreptul la un recurs efectiv si interzicerea discriminarii.
    Analizand exceptiile de neconstitutionalitate ridicate, Curtea Constitutionala retine urmatoarele:
    I. In legatura cu dispozitiile art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, ulterior sesizarii cu exceptiile din prezentele dosare, Curtea Constitutionala s-a pronuntat intr-o alta cauza, avand ca obiect si aceste prevederi din lege care au fost criticate sub aceleasi aspecte si prin raportare la aceleasi dispozitii din Constitutie si din acte internationale, ca si in cauzele de fata. Astfel, prin Decizia nr. 176 din 29 mai 2001, nepublicata, Curtea Constitutionala a admis exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, statuand, in esenta, ca aceste prevederi, potrivit carora "In cazul prevazut la alin. (5) lit. a) hotararea este motivata, definitiva si executorie de drept [...]", incalca dreptul la aparare garantat de art. 24 din Constitutie. Pentru a pronunta aceasta solutie Curtea a retinut ca, intrucat "hotararea primei instante este definitiva si executorie, aceasta hotarare urmeaza sa fie pusa in aplicare imediat. Drept urmare, in exercitarea caii de atac a recursului (care nu este suspensiv de executare), solicitantul, nemultumit de solutia de respingere a cererii sale de catre prima instanta, nu va mai putea sa beneficieze efectiv de dreptul de a se apara in fata instantei de recurs".
    Ulterior pronuntarii Deciziei Curtii Constitutionale nr. 176 din 29 mai 2001 a fost adoptata Legea nr. 323 din 27 iunie 2001 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 342 din 27 iunie 2001. Potrivit dispozitiilor acestei legi, pe data intrarii sale in vigoare alineatul (6) al articolului 21 va avea urmatorul cuprins: "In cazul prevazut la alin. (5) lit. a) hotararea instantei este definitiva si irevocabila."
    Ca urmare a acestei modificari, la data pronuntarii prezentei decizii art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, in redactarea criticata de autorii exceptiilor de neconstitutionalitate, nu mai este in vigoare. Or, potrivit dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale, republicata, aceasta nu se poate pronunta decat asupra dispozitiilor dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, ceea ce exclude exercitarea controlului de constitutionalitate asupra unor prevederi de lege eliminate din legislatie. Acesta este si sensul in care Curtea Constitutionala s-a pronuntat prin mai multe decizii, de exemplu prin Decizia nr. 32 din 2 martie 1999, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 178 din 26 aprilie 1999.
    In consecinta, in temeiul prevederilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, coroborate cu cele ale alin. (6) din art. 23 al legii, care prevad ca exceptia este inadmisibila atunci cand este contrara prevederilor alin. (1), exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania urmeaza sa fie respinsa, ca devenita inadmisibila.
    II. Referitor la exceptiile de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 13 alin. (1) lit. a), art. 18, art. 21 alin. (5) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, dispozitii de lege criticate, de asemenea, ca fiind neconstitutionale, Curtea constata ca si acestea au mai facut obiectul controlului de constitutionalitate.
    Prin Decizia nr. 176 din 29 mai 2001, respingand, cu majoritate de voturi in ceea ce priveste art. 22 alin. (1), exceptiile de neconstitutionalitate ridicate cu referire la aceleasi dispozitii din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 si prin raportare la aceleasi dispozitii constitutionale si internationale ca si prezentele dosare Curtea Constitutionala a retinut, in esenta, urmatoarele:
    Dispozitiile art. 16 alin. (1) din Constitutie, care reglementeaza egalitatea cetatenilor in fata legii si a autoritatilor publice, pretins a fi incalcate prin art. 13 alin. (1) lit. a) din ordonanta criticata, nu sunt aplicabile in cauza, intrucat acest text constitutional are in vedere persoane care au calitatea de cetatean roman.
    In legatura cu sustinerea referitoare la incalcarea art. 18 alin. (1) din Constitutie, care statueaza cu privire la cetatenii straini si apatrizi, Curtea a observat ca intre drepturile refugiatilor si ale persoanelor care au dobandit o forma de protectie legea romana prevede: liberul acces la instantele de judecata - art. 23 alin. (1) lit. l); dreptul de a fi asistat sau reprezentat de un avocat si de a i se asigura in mod gratuit un interpret pe intreaga durata a procedurii de acordare a statutului de refugiat - art. 13 alin. (1) lit. b), precum si dreptul de a nu fi expulzat sau returnat ("non-refoulement"), cu exceptiile stabilite prin lege - art. 23 alin. (1) lit. m). Asa fiind, nu exista contrarietate intre textele criticate si dispozitia constitutionala mentionata.
    Sustinerile privind neconstitutionalitatea normelor din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 care reglementeaza procedura accelerata (art. 18 - 20) si pe acelea care reglementeaza procedura in cazul cererilor pentru acordarea statutului de refugiat depuse in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat (art. 21 - 22), prin raportare la art. 49 din Constitutie, au fost respinse deoarece textele de lege criticate nu contin restrangeri speciale ale exercitiului unor drepturi pentru strainii care urmeaza procedura de acordare a unei forme de protectie din partea statului roman.
    Prin aceeasi decizie Curtea a mai retinut ca, "de altfel, pentru aceleasi motive, urmeaza a fi respinse si exceptiile de neconstitutionalitate privind celelalte dispozitii din ordonanta."
    In sfarsit, in legatura cu incalcarea art. 13 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale Curtea a retinut ca textele de lege criticate "nu opresc, in realitate, partile interesate de a apela la instantele judecatoresti, de a fi aparate si de a se prevala de toate garantiile procesuale care conditioneaza, intr-o societate democratica, procesul echitabil".
    Intrucat nu au intervenit elemente noi care sa justifice schimbarea jurisprudentei Curtii, cele statuate prin Decizia Curtii Constitutionale nr. 176/2000 isi pastreaza valabilitatea si in prezenta cauza.
    III. In motivarea exceptiilor de neconstitutionalitate autorii acestora au invocat si incalcarea prin prevederile art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 a dispozitiilor art. 23 din Constitutie.
    Examinand aceasta sustinere, Curtea constata ca textul criticat reglementeaza procedura pentru acordarea statutului de refugiat, pe cand dispozitiile constitutionale pretins a fi incalcate stipuleaza cu privire la "Libertatea individuala" a persoanei si conditiile in care se pot realiza perchezitii, retineri si arestari si faptul ca acestea pot fi dispuse numai in cazurile si cu procedura prevazute de lege. Asa fiind, rezulta ca prevederile art. 23 din Constitutie nu sunt incidente in cauza si, in consecinta, critica urmeaza sa fie respinsa ca neintemeiata.
    IV. Referitor la critica de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 9 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, prin raportare la prevederile art. 49 din Constitutie si ale art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, Curtea constata ca aceasta nu poate fi primita. Textul criticat permite restrangerea dreptului de libera circulatie in cazul strainilor solicitanti ai statutului de refugiat, restrangere care este conforma cu dispozitiile constitutionale, deoarece ea are loc numai pentru motivele enumerate de text, care coincid cu cele prevazute in art. 49 din Constitutie. De asemenea, Curtea constata ca invocarea prevederilor art. 5 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale nu are incidenta in cauza, deoarece aceste prevederi se aplica "lipsirii" de libertate, iar nu "restrangerii" libertatii.
    V. Curtea constata ca este neintemeiata si critica de neconstitutionalitate a prevederilor art. 13 alin. (1) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000. Acest text de lege garanteaza dreptul la aparare si dreptul la interpret, fiind in concordanta cu prevederile constitutionale ale art. 24 si 127.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, cu majoritate de voturi in ceea ce priveste art. 22 alin. (1),

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    1. Respinge, ca devenite inadmisibile, exceptiile de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 alin. (6) din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000 privind statutul si regimul refugiatilor in Romania, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de Abdulah H. Awla Khoshnaw si Laith Abdulhamid Abdul Hussain Al Kazimi in dosarele nr. 3.511/2001 si 3.509/2001 ale Judecatoriei Sectorului 6 Bucuresti.
    2. Respinge exceptiile de neconstitutionalitate privind dispozitiile art. 9 alin. (5), art. 13 alin. (1) lit. a) si b), art. 18, art. 21 alin. (5) si ale art. 22 din Ordonanta Guvernului nr. 102/2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 323/2001, exceptii ridicate de aceiasi autori in aceleasi dosare.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 5 iulie 2001.

         PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Florentina Geangu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 239/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 239 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 239/2001
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu