Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 234 din 10 septembrie 2002

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 113 alin. (2) teza a doua din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile ulterioare

ACT EMIS DE:                CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 752 din 15 octombrie 2002


SmartCity3


    Nicolae Popa          - presedinte
    Nicolae Cochinescu    - judecator
    Constantin Doldur     - judecator
    Kozsokar Gabor        - judecator
    Petre Ninosu          - judecator
    Serban Viorel Stanoiu - judecator
    Lucian Stangu         - judecator
    Ioan Vida             - judecator
    Gabriela Ghita        - procuror
    Gabriela Dragomirescu - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a prevederilor art. 113 alin. (2) teza finala din Legea nr. 215/2001, exceptie ridicata de Consiliul Judetean Bihor in Dosarul nr. 2.216/CA/2002 al Tribunalului Bihor - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    La apelul nominal raspunde Ionel Avrigeanu, reprezentat de avocat Elena Zamfir-Ciurezu, lipsa fiind autorul exceptiei, precum si celelalte parti, fata de care procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul partii prezente solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, intrucat apreciaza ca dispozitiile de lege criticate, care stabilesc ca vicepresedintii consiliilor judetene pot fi eliberati din functie in aceleasi conditii ca si presedintii consiliului, nu incalca prevederile art. 121 alin. (2) din Constitutie, in sensul carora consiliul judetean este ales si functioneaza potrivit legii.
    Reprezentantul Ministerului Public solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate, aratand ca dispozitiile art. 113 din Legea nr. 215/2001, referitoare la numirea si eliberarea din functie a presedintilor si vicepresedintilor consiliului local, reprezinta optiunea legiuitorului, ceea ce nu contravine textului constitutional invocat ca fiind incalcat.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 9 aprilie 2002, pronuntata in Dosarul nr. 2.216/CA/2002, Tribunalul Bihor - Sectia comerciala si de contencios administrativ a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 113 alin. (2) teza a doua din Legea nr. 215/2001, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Consiliul Judetean Bihor intr-o cauza de contencios administrativ.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate se arata ca dispozitiile "art. 113 - partea sa finala" din Legea nr. 215/2001, care stabilesc ca vicepresedintii consiliului judetean pot fi eliberati din functie "numai in aceleasi conditii ca si presedintele consiliului judetean", fara a tine seama de faptul ca vicepresedintele nu are aceleasi atributii ca si presedintele consiliului judetean, incalca prevederile art. 121 din Constitutie. Se mai arata ca atat presedintele, cat si vicepresedintele consiliului judetean sunt si consilieri judeteni si pot fi eliberati din functie in aceleasi conditii ca si acestia.
    Tribunalul Bihor - Sectia comerciala si de contencios administrativ apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata, intrucat prin dispozitia de lege criticata legiuitorul a inteles sa confere stabilitate functiei de vicepresedinte al consiliului judetean si de "a curma arbitrariul din activitatea consiliului".
    Potrivit prevederilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate ridicata este neintemeiata. In acest sens se arata ca legiuitorul a stabilit, pentru eliberarea din functie a presedintelui si a vicepresedintelui consiliului judetean, o procedura deosebita de cea prevazuta pentru consilieri, "tocmai datorita calitatilor pe care acestia le au in cadrul consiliului". Procedura astfel instituita are in vedere numai eliberarea din functia de presedinte sau, dupa caz, de vicepresedinte al consiliului judetean, chiar daca ei au si calitatea de consilieri. In acest context dispozitiile alin. (1) al art. 121 din Constitutie nu sunt relevante, iar dispozitiile alin. (2) al aceluiasi articol confera legiuitorului competenta de a stabili conditiile in care functioneaza consiliul judetean, inclusiv cele privitoare la eliberarea din functia de presedinte ori de vicepresedinte al consiliului.
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au transmis punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, sustinerile partii prezente, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului si dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, precum si ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate, astfel cum este formulat de autorul acesteia, il constituie prevederile "art. 113 - partea sa finala" din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile ulterioare. In realitate, din argumentele expuse in sustinerea exceptiei, aceasta priveste dispozitiile alin. (2) teza a doua a art. 113 din lege, potrivit carora: "Vicepresedintii pot fi eliberati din functie, in aceleasi conditii, numai daca s-a constatat prin hotarare judecatoreasca irevocabila ca acestia au contravenit, in exercitarea sarcinilor ce le-au revenit, intereselor generale ale statului sau ale judetului ori au incalcat Constitutia si legile tarii."
    In esenta, in opinia autorului exceptiei de neconstitutionalitate, aceste dispozitii din lege, care nu "tin cont de faptul ca vicepresedintele nu are aceleasi atributii ca si presedintele consiliului judetean" si nici de faptul ca ei "sunt si consilieri judeteni iar ca atare pot fi eliberati din functie in aceleasi conditii ca si acestia", contravin art. 121 din Constitutie, care prevede:
    "(1) Consiliul judetean este autoritatea administratiei publice pentru coordonarea activitatii consiliilor comunale si orasenesti, in vederea realizarii serviciilor publice de interes judetean.
    (2) Consiliul judetean este ales si functioneaza in conditiile legii."
    Examinand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea Constitutionala constata urmatoarele:
    Art. 113 alin. (2) teza a doua din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile ulterioare, contine reguli de procedura cu privire la eliberarea din functie a vicepresedintilor consiliului judetean. Astfel, textul prevede ca, in cazul in care prin hotarare judecatoreasca irevocabila s-a constatat ca vicepresedintii consiliului judetean au contravenit in exercitarea sarcinilor ce le-au revenit intereselor generale ale statului sau ale judetului ori au incalcat Constitutia si legile tarii, acestia pot fi eliberati din functie in aceleasi conditii ca si presedintele consiliului judetean. Curtea constata ca stabilirea anumitor conditii pentru eliberarea din functie a presedintelui sau vicepresedintilor consiliului judetean, care pe durata mandatului consiliului judetean isi pastreaza calitatea de consilieri, reprezinta o optiune a legiuitorului, singurul in masura sa instituie asemenea reguli. In speta, aceasta optiune, chiar daca este alta decat cea referitoare la modalitatile de eliberare din functie a consilierilor judeteni, nu numai ca nu este contrara, asa cum sustine autorul exceptiei, art. 121 din Constitutie, ci este chiar in sensul alin. (2) al acestui articol constitutional, potrivit caruia "Consiliul judetean este ales si functioneaza in conditiile legii".

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 alin. (3) si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 113 alin. (2) teza a doua din Legea administratiei publice locale nr. 215/2001, cu modificarile ulterioare, exceptie ridicata de Consiliul Judetean Bihor in Dosarul nr. 2.216/CA/2002 al Tribunalului Bihor - Sectia comerciala si de contencios administrativ.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 10 septembrie 2002.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. NICOLAE POPA

                              Magistrat asistent,
                              Gabriela Dragomirescu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 234/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 234 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 234/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu