Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 233 din 21 aprilie 2005

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 278^1 alin. 7, alin. 8 lit. c), alin. 9 si alin. 11 din Codul de procedura penala

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 486 din  9 iunie 2005


SmartCity3


    Ioan Vida               - presedinte
    Constantin Doldur       - judecator
    Nicolae Cochinescu      - judecator
    Acsinte Gaspar          - judecator
    Kozsokar Gabor          - judecator
    Petre Ninosu            - judecator
    Ion Predescu            - judecator
    Serban Viorel Stanoiu   - judecator
    Nicoleta Grigorescu     - procuror
    Ioana Marilena Chiorean - magistrat-asistent

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 278^1 alin. 7, alin. 8 lit. c), alin. 9 si alin. 11 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Ion D. Bacria, Elena M. Bacria si Mircea Bacria in Dosarul nr. 2.350/P/2004 al Tribunalului Arges - Sectia penala.
    La apelul nominal se constata lipsa partilor, fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita.
    Cauza fiind in stare de judecata, reprezentantul Ministerului Public pune concluzii de respingere a exceptiei de neconstitutionalitate, invocand jurisprudenta constanta a Curtii Constitutionale in aceasta materie.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 10 ianuarie 2005, pronuntata in Dosarul nr. 2.350/P/2004, Tribunalul Arges - Sectia penala a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 278^1 alin. 7, alin. 8 lit. c), alin. 9 si alin. 11 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Bacria D. Ion, Bacria M. Elena si Bacria Mircea intr-o cauza penala avand ca obiect solutionarea recursului declarat de acestia impotriva unei sentinte penale a Judecatoriei Pitesti prin care li s-a respins plangerea impotriva unei rezolutii a Parchetului de pe langa Judecatoria Pitesti.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia sustin ca dispozitiile legale criticate incalca prevederile constitutionale referitoare la egalitatea cetatenilor in fata legii, la accesul liber la justitie si la garantarea dreptului de proprietate privata, prin aceea ca instituie un control judecatoresc formal, avand in vedere ca se realizeaza la nivelul judecatoriilor, iar nu la nivelul unor instante superioare sau la acelasi nivel, dar in alta raza de competenta, ceea ce stirbeste impartialitatea judecatorilor, colegi cu procurorii care au pronuntat solutiile care se ataca.
    Totodata, arata ca termenul de 20 de zile in care judecatorul trebuie sa se pronunte asupra plangerii reglementate de art. 278^1 din Codul de procedura penala este insuficient pentru studierea dosarului si, ca urmare, pentru pronuntarea unei solutii legale si temeinice, limitandu-se astfel la accesul la justitie al cetatenilor si incalcandu-se principiul egalitatii in fata legii. Prevederea alin. 7 al art. 278^1 , potrivit careia instanta solutioneaza plangerea pe baza lucrarilor si a materialelor din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri noi prezentate, este lipsita de relevanta si eficienta juridica, intrucat, "in cele mai multe situatii, inscrisurile noi, in cazul unei cercetari prealabile incomplete, subiective si partinitoare, nu pot fi prezentate instantei de judecata in termenul de 20 de zile, ele fiind in posesia faptuitorilor, a complicilor ori in custodia unor organe abilitate in legatura cu stabilirea dreptului de proprietate [...]".
    De asemenea, apreciaza ca alin. 9 al art. 278^1 este neconstitutional, avand in vedere ca "situatia persoanelor implicate in aceste cauze nu este identica cu cea a inculpatilor trimisi in judecata prin rechizitoriu".
    In ceea ce priveste alin. 11 al art. 278^1 din Codul de procedura penala, arata ca aceste dispozitii reglementeaza "o modalitate inedita de amnistiere/gratiere" a persoanelor vinovate de savarsirea unor infractiuni pentru care trebuie intocmite rechizitorii de trimitere in judecata. Astfel, din analiza textului legal rezulta ca, daca instanta a decis ca nu este cazul sa se inceapa ori sa se redeschida urmarirea penala, atunci persoane vinovate de comiterea unor infractiuni mai grave decat cele prevazute in art. 279 alin. 2 lit. a) nu mai pot fi urmarite pentru aceleasi fapte, in afara de cazul cand s-au descoperit fapte sau imprejurari noi ce nu au fost cunoscute organului de urmarire penala si nu a intervenit unul dintre cazurile prevazute in art. 10 din Codul de procedura penala.
    Tribunalul Arges - Sectia penala opineaza in sensul ca dispozitiile legale criticate nu contravin Constitutiei, deoarece prin prevederile legale criticate s-a instituit o procedura rapida, cu termene foarte scurte, atat pentru solutionarea plangerii de catre procurorul ierarhic superior, cat si pentru solutionarea acesteia de catre instanta de judecata. Astfel, textele legale criticate nu contin privilegii sau discriminari, iar instituirea unor reguli speciale nu incalca principiul egalitatii in fata legii.
    Totodata, arata ca, potrivit art. 126 si 129 din Constitutie, stabilirea competentei, a modului de sesizare a instantei si utilizarea cailor de atac sunt atributul exclusiv al legiuitorului. Se invoca si principiul "non bis in idem", prin care se impiedica exercitarea unei noi actiuni penale impotriva aceleiasi persoane pentru aceeasi fapta, astfel ca, in masura in care a intervenit o hotarare definitiva, aceasta capata autoritate de lucru judecat.
    Potrivit dispozitiilor art. 30 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Guvernului si Avocatului Poporului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Presedintele Camerei Deputatilor apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, aratand ca din intregul text al art. 278^1 din Codul de procedura penala reiese ideea participarii in mod egal in fata legii a tuturor celor implicati, instanta de judecata avand in vedere, la momentul solutionarii plangerii, intregul material probator existent la dosarul cauzei si, prin urmare, partile interesate beneficiaza de toate drepturile procesuale.
    In ceea ce priveste termenul de 20 de zile, prevazut de alin. 12 al art. 278^1 din Codul de procedura penala, considera ca acesta este un termen de recomandare si nu unul imperativ, scopul instituirii lui fiind rezolvarea cu celeritate a cauzelor deduse judecatii, in conformitate si cu prevederile constitutionale ale art. 21 alin. (3) referitor la judecarea cauzelor intr-un termen rezonabil.
    Totodata, arata ca plangerea prevazuta de art. 278^1 din Codul de procedura penala a fost conceputa de legiuitor ca o cale de atac in cadrul careia instanta analizeaza legalitatea si temeinicia rezolutiei sau ordonantei de netrimitere in judecata fata de continutul dosarului de urmarire penala. Nici o dispozitie legala nu impiedica partea interesata ca, atunci cand apreciaza ca este posibila administrarea altor probe, sa solicite procurorului care a emis actul de netrimitere in judecata sau procurorului ierarhic superior sa dispuna, in conditiile prevazute de lege, inceperea sau redeschiderea urmaririi penale.
    In baza principiului "non bis in idem", in situatia prevazuta de art. 278^1 alin. 8 lit. c) din Codul de procedura penala, persoana in privinta careia instanta, prin hotarare definitiva, a decis sa se inceapa ori sa se redeschida urmarirea penala, nu mai poate fi urmarita pentru aceeasi fapta, in afara de cazul cand s-au descoperit fapte sau imprejurari noi ce nu au fost cunoscute de organul de urmarire penala si nu a intervenit unul dintre cazurile prevazute de art. 10 din Codul de procedura penala, hotararea definitiva capatand autoritate de lucru judecat si prezumandu-se ca reflecta adevarul.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate privind art. 44 din Constitutie, apreciaza ca aceste prevederi constitutionale nu au incidenta in speta dedusa judecatii.
    Guvernul apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, deoarece art. 278^1 din Codul de procedura penala stabileste dreptul persoanei vatamate sau al oricarei alte persoane ale carei interese legitime sunt afectate de a face plangere impotriva solutiilor de netrimitere in judecata date de procuror la instanta judecatoreasca careia i-ar reveni competenta sa judece cauza in prima instanta. Prevederile legale criticate nu incalca dreptul la un proces echitabil si nici accesul liber la justitie, petentul avand deplina libertate de a demonstra in fata instantei de judecata ilegalitatea actului atacat, in raport cu lucrarile si materialul probator existent la dosar, precum si posibilitatea prezentarii unor probe suplimentare fata de cele care au fost deja administrate, respectiv inscrisuri noi.
    De asemenea, apreciaza ca termenul de 20 de zile in care instanta este obligata sa rezolve plangerea a fost instituit tocmai in considerarea dreptului partii la solutionarea cauzei intr-un termen rezonabil, in concordanta cu art. 21 din Constitutie si, respectiv, cu prevederile art. 6 din Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale. Cata vreme plangerea reglementata de art. 278^1 din Codul de procedura penala vizeaza doar legalitatea si temeinicia solutiei de netrimitere dispuse de procuror, iar nu judecarea fondului cauzei, este de dorit ca acest examen al legalitatii actului atacat sa se realizeze cu celeritate, pentru a nu tergiversa eventuala judecare a fondului.
    Totodata, arata ca incheierea prin care instanta admite plangerea impotriva rezolutiei ori ordonantei de netrimitere in judecata si retine cauza spre rejudecare poate fi atacata cu apel sau cu recurs o data cu fondul ori cu sentinta sau decizia recurata, in temeiul dispozitiilor art. 361 alin. 2 si art. 385^1 alin. 2 din Codul de procedura penala, asigurandu-se pe deplin accesul liber la justitie, precum si dreptul la un proces echitabil. Astfel, in temeiul dispozitiilor constitutionale, legiuitorul este unica autoritate competenta de a reglementa procedura de judecata, cu respectarea celorlalte norme fundamentale.
    Avocatul Poporului considera ca exceptia de neconstitutionalitate este neintemeiata, intrucat, in timp ce in cazul solutionarii plangerilor impotriva rezolutiilor sau ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata, instanta nu judeca infractiunea care a facut obiectul urmaririi penale, ci verifica doar rezolutia sau ordonanta atacata, pe baza lucrarilor dosarului si a materialelor din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri noi prezentate, in situatia in care este sesizata prin rechizitoriu si s-a pornit actiunea penala, instanta procedeaza la judecarea in fond a cauzei, dand, dupa caz, o solutie de condamnare, de achitare sau incetare a procesului penal. Astfel, situatiile avute in vedere sunt diferite si, ca urmare, nu se incalca prevederile art. 16 alin. (1) din Constitutie.
    Cat priveste critica de neconstitutionalitate fata de prevederile art. 21 alin. (1) si (2) din Constitutie, apreciaza ca stabilirea unor reguli speciale de procedura este realizata de legiuitor potrivit competentei sale constitutionale, iar principiul liberului acces la justitie presupune posibilitatea neingradita a celor interesati de a utiliza procedurile instituite de lege, invocand in acest sens si deciziile Curtii Constitutionale nr. 412/2004 si 414/2004.
    Fata de prevederile constitutionale ale art. 44 alin. (1) si (2) apreciaza ca acestea nu au relevanta in cauza de fata.
    Presedintele Senatului nu a comunicat Curtii Constitutionale punctul sau de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctele de vedere ale presedintelui Camerei Deputatilor, Guvernului si Avocatului Poporului, raportul intocmit de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 146 lit. d) din Constitutie, precum si celor ale art. 1 alin. (2), ale art. 2, 3, 10 si 29 din Legea nr. 47/1992, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate.
    Obiectul exceptiei de neconstitutionalitate il constituie dispozitiile art. 278^1 alin. 7, alin. 8 lit. c), alin. 9 si alin. 11 din Codul de procedura penala, care au fost introduse prin Legea nr. 281/2003 privind modificarea si completarea Codului de procedura penala si a unor legi speciale (publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 468 din 1 iulie 2003) si au urmatorul continut:
    "Instanta, judecand plangerea, verifica rezolutia sau ordonanta atacata, pe baza lucrarilor si materialului din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri noi prezentate.
    Instanta pronunta una dintre urmatoarele solutii: [...] c) admite plangerea, prin incheiere, desfiinteaza rezolutia sau ordonanta atacata si, cand probele existente la dosar sunt suficiente pentru judecarea cauzei, retine cauza spre judecare, dispozitiile privind judecarea in prima instanta si caile de atac, aplicandu-se in mod corespunzator.
    In cazul prevazut la alin. 8 lit. c), actul de sesizare a instantei, ca prima instanta, il constituie plangerea persoanei la care se refera alin. 1.
    [...]
    In situatia prevazuta in alin. 8 lit. a) persoana in privinta careia instanta, prin hotarare definitiva, a decis ca nu este cazul sa se inceapa ori sa se redeschida urmarirea penala, nu mai poate fi urmarita pentru aceeasi fapta, afara de cazul cand s-au descoperit fapte sau imprejurari noi ce nu au fost cunoscute de organul de urmarire penala si nu a intervenit unul dintre cazurile prevazute in art. 10."
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate, autorii acesteia arata ca dispozitiile legale criticate contravin prevederilor constitutionale ale art. 16 alin. (1) si (2), art. 21 alin. (1) si (2) si ale art. 44 alin. (1) si (2), al caror continut este urmatorul:
    - Art. 16 alin. (1) si (2): "(1) Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari.
    (2) Nimeni nu este mai presus de lege.";
    - Art. 21 alin. (1) si (2): "(1) Orice persoana se poate adresa justitiei pentru apararea drepturilor, a libertatilor si a intereselor sale legitime.
    (2) Nici o lege nu poate ingradi exercitarea acestui drept.";
    - Art. 44 alin. (1) si (2): "(1) Dreptul de proprietate, precum si creantele asupra statului, sunt garantate. Continutul si limitele acestor drepturi sunt stabilite de lege.
    (2) Proprietatea privata este garantata si ocrotita in mod egal de lege, indiferent de titular. Cetatenii straini si apatrizii pot dobandi dreptul de proprietate privata asupra terenurilor numai in conditiile rezultate din aderarea Romaniei la Uniunea Europeana si din alte tratate internationale la care Romania este parte, pe baza de reciprocitate, in conditiile prevazute prin lege organica, precum si prin mostenire legala."
    Analizand exceptia de neconstitutionalitate ridicata, Curtea observa ca stabilirea unor reguli speciale de procedura in cazul judecarii plangerii impotriva rezolutiei sau ordonantei procurorului de netrimitere in judecata, cum sunt cele prevazute de dispozitiile legale criticate, este realizata de legiuitor in exercitarea competentei sale prevazute de art. 126 alin. (2) din Constitutie, potrivit carora procedura de judecata este stabilita numai prin lege, fara a incalca dispozitiile constitutionale ale art. 21 referitoare la liberul acces la justitie.
    In legatura cu neconstitutionalitatea alin. 7 al art. 278^1 din Codul de procedura penala, Curtea s-a pronuntat prin Decizia nr. 414 din 12 octombrie 2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.119 din 29 noiembrie 2004, statuand ca limitarea mijloacelor de proba care pot fi administrate la judecarea plangerii impotriva rezolutiilor sau ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata este justificata de natura juridica a plangerii in discutie, care nu vizeaza judecarea propriu-zisa a cauzei penale, ci constituie un mijloc procedural prin care se realizeaza o analiza a rezolutiei sau a ordonantei procurorului, sub aspectul legalitatii acesteia. Ca urmare, este firesc ca, in vederea solutionarii plangerii, instanta sa verifice pe baza lucrarilor si a materialului existente in dosarul cauzei, care au fost avute in vedere de procuror la emiterea ordonantei sau a rezolutiei de netrimitere in judecata atacate, daca aceasta a fost sau nu dispusa cu respectarea dispozitiilor legale.
    Astfel, Curtea observa ca intreaga procedura de solutionare a plangerii reglementate de prevederile art. 278^1 din Codul de procedura penala, procedura prin care se vizeaza doar legalitatea solutiei procurorului, iar nu judecarea fondului cauzei, reprezinta in sine o garantie a realizarii accesului liber la justitie.
    Cu privire la dispozitiile alin. 8 lit. c) si alin. 9 ale art. 278^1 din Codul de procedura penala, Curtea constata ca, admitand plangerea, instanta de judecata apreciaza si cu privire la probele administrate in dosarul de urmarire penala, inclusiv sub aspectul faptului daca acestea au fost sau nu suficiente pentru a fundamenta solutia organului de cercetare penala. Astfel, admitand plangerea si desfiintand rezolutia sau ordonanta atacata, instanta poate sa dispuna, atunci cand probele existente la dosar sunt suficiente pentru judecarea cauzei, retinerea cauzei spre judecare, dispozitiile privind judecarea in prima instanta si caile de atac aplicandu-se in mod corespunzator. Prin urmare, accesul liber la justitie prevazut de art. 21 din Constitutie este pe deplin asigurat, petentul avand posibilitatea sa se prevaleze de toate garantiile procesuale ce caracterizeaza acest drept fundamental, inclusiv de posibilitatea de a solicita administrarea oricaror inscrisuri noi si de a exercita caile de atac prevazute de lege.
    Referitor la sustinerile autorilor exceptiei potrivit carora dispozitiile alin. 11 al art. 278^1 din Codul de procedura penala instituie "o modalitate inedita de amnistiere/gratiere a persoanelor care se fac vinovate de savarsirea unor infractiuni pentru care trebuie intocmite numai rechizitorii de trimitere in judecata", Curtea constata ca acestea sunt nefondate, intrucat, in cazul procedurii de solutionare a plangerilor impotriva rezolutiilor sau ordonantelor procurorului de netrimitere in judecata, instanta se pronunta numai asupra legalitatii si temeiniciei solutiilor procurorului de netrimitere in judecata, dispuse in faza de urmarire penala, pe baza lucrarilor dosarului si a materialelor din dosarul cauzei si a oricaror inscrisuri noi prezentate, iar nu asupra fondului cauzei.
    In ceea ce priveste critica de neconstitutionalitate potrivit careia termenul de 20 de zile in care instanta este obligata sa rezolve plangerea este insuficient pentru studierea dosarului si, ca urmare, pentru pronuntarea unei solutii legale si temeinice, limitandu-se astfel accesul la justitie al cetatenilor si incalcandu-se principiul egalitatii in fata legii, Curtea observa ca acest termen este prevazut de dispozitiile alin. 12 al art. 278^1 din Codul de procedura penala, care nu face obiectul prezentei exceptii de neconstitutionalitate si, ca atare, aceasta critica nu poate fi primita.
    Referitor la critica de neconstitutionalitate privind art. 44 din Constitutie, Curtea constata ca aceste prevederi constitutionale se refera la dreptul de proprietate privata si, ca atare, nu au incidenta in speta dedusa judecatii.

    Pentru considerentele expuse mai sus, in temeiul art. 146 lit. d) si al art. 147 alin. (4) din Constitutie, precum si al art. 1 - 3, al art. 11 alin. (1) lit. A.d) si al art. 29 din Legea nr. 47/1992,

    CURTEA CONSTITUTIONALA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 278^1 alin. 7, alin. 8 lit. c), alin. 9 si alin. 11 din Codul de procedura penala, exceptie ridicata de Ion D. Bacria, Elena M. Bacria si Mircea Bacria in Dosarul nr. 2.350/P/2004 al Tribunalului Arges - Sectia penala.
    Definitiva si general obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 21 aprilie 2005.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
              prof. univ. dr. IOAN VIDA

                              Magistrat asistent,
                              Ioana Marilena Chiorean



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 233/2005

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 233 din 2005
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 233/2005
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu