Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

DECIZIE Nr

DECIZIE   Nr. 221 din 14 noiembrie 2000

referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar

ACT EMIS DE: CURTEA CONSTITUTIONALA

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 100 din 27 februarie 2001


SmartCity3


    Lucian Mihai           - presedinte
    Costica Bulai          - judecator
    Constantin Doldur      - judecator
    Kozsokar Gabor         - judecator
    Ioan Muraru            - judecator
    Nicolae Popa           - judecator
    Lucian Stangu          - judecator
    Florin Bucur Vasilescu - judecator
    Romul Petru Vonica     - judecator
    Gabriela Ghita         - procuror
    Claudia Miu            - magistrat-asistent sef

    Pe rol se afla solutionarea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, exceptie ridicata de Lucia Bica in Dosarul nr. 6.478/2000 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti.
    La apelul nominal lipsesc autorul exceptiei si Curtea de Conturi a Romaniei, parte in cadrul dosarului. Procedura de citare este legal indeplinita.
    Reprezentantul Ministerului Public, considerand ca textele de lege criticate nu contravin prevederilor constitutionale ale art. 16 alin. (1), ale art. 72 alin. (3) lit. h) si ale art. 94 lit. c), solicita respingerea exceptiei de neconstitutionalitate ca fiind neintemeiata.

    CURTEA,
avand in vedere actele si lucrarile dosarului, constata urmatoarele:
    Prin Incheierea din 16 iunie 2000, pronuntata in Dosarul nr. 6.478/2000, Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti a sesizat Curtea Constitutionala cu exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar. Exceptia a fost ridicata de Lucia Bica, reclamanta intr-o cauza ce are ca obiect cererea de anulare a deciziei presedintelui Curtii de Conturi privind stabilirea salariului pentru functia de procuror financiar.
    In motivarea exceptiei de neconstitutionalitate autorul acesteia sustine ca dispozitiile legale criticate contravin principiului egalitatii consacrat la art. 16 alin. (1) din Constitutie, precum si prevederilor constitutionale ale art. 72 alin. (3) lit. h) referitoare la reglementarea prin lege organica a organizarii si functionarii Curtii de Conturi si ale art. 94 lit. c) privind atributia Presedintelui Romaniei de a numi in functii publice. In acest sens, se arata ca "functia de procuror financiar este functie de demnitate publica sau, cel putin, asimilata acesteia, trecerea ei in categoria personalului contractual din sectorul bugetar constituind o discriminare [...], fata de celelalte functii de demnitate publica si functii asimilate acestora, care, potrivit anexei nr. II/2 si anexei nr. III din Legea nr. 154/1998, sunt remunerate prin indemnizatii lunare, sau pe baza de coeficienti de multiplicare unici". Autorul exceptiei nu indica motivele pentru care textele de lege criticate contravin prevederilor art. 72 alin. (3) lit. h) si ale art. 94 lit. c) din Constitutie.
    Judecatoria Sectorului 1 Bucuresti, exprimandu-si opinia, apreciaza ca exceptia este neintemeiata, deoarece dispozitiile legale criticate "nu contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1), ale art. 72 alin. (3) lit. h) si ale art. 94 lit. c) din Constitutie, intrucat nu se creeaza discriminare intre sistemul de salarizare a functiilor de demnitate publica si sistemul de salarizare a judecatorilor si procurorilor financiari ai Curtii de Conturi, aceste din urma functii nefiind asimilate functiilor de demnitate publica stabilite in anexele nr. II/2 si III din Legea nr. 154/1998 si, drept urmare, neavand acelasi regim in ceea ce priveste salarizarea".
    Potrivit dispozitiilor art. 24 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, incheierea de sesizare a fost comunicata presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului, pentru a-si exprima punctele de vedere asupra exceptiei de neconstitutionalitate ridicate.
    Guvernul, in punctul sau de vedere, apreciaza ca exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 este inadmisibila, deoarece aceasta anexa nu mai este in vigoare, fiind expres abrogata prin art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000. In legatura cu celelalte texte de lege criticate Guvernul arata ca, "reglementand un sistem diferit in privinta stabilirii salariilor de baza pentru personalul care ocupa functii publice de executie specifice Curtii de Conturi, in raport cu sistemul de stabilire a indemnizatiei lunare pentru persoanele care ocupa functii de demnitate publica si, respectiv, de stabilire a salariului de baza pentru persoanele care ocupa functii asimilate functiilor de demnitate publica, prevazut de Legea nr. 154/1998, cu modificarile ulterioare, dispozitiile pct. 1 - 3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 nu contravin dispozitiilor art. 16 alin. (1) din Constitutie [...], intrucat cele doua categorii de persoane [...] se afla in situatii diferite sub aspect juridic, ceea ce exclude egalitatea de tratament juridic, prin aplicarea acelorasi reglementari privind sistemul de stabilire a salariilor de baza". De asemenea, se arata ca textele de lege criticate nu contravin nici prevederilor art. 72 alin. (3) lit. h) din Constitutie, "deoarece aceste dispozitii constitutionale prevad, in privinta Curtii de Conturi, ca prin lege organica se reglementeaza organizarea si functionarea acesteia, iar nu si sistemul de stabilire a salarizarii personalului de specialitate", si nici prevederilor art. 94 lit. c) din Constitutie, "intrucat numirea, prin decret prezidential, a judecatorilor si procurorilor financiari nu le confera acestora si calitatea de persoane care ocupa functii de demnitate publica".
    Presedintii celor doua Camere ale Parlamentului nu au comunicat punctele lor de vedere.

    CURTEA,
examinand incheierea de sesizare, punctul de vedere al Guvernului, raportul intocmit in cauza de judecatorul-raportor, concluziile procurorului, dispozitiile legale criticate, raportate la prevederile Constitutiei, precum si dispozitiile Legii nr. 47/1992, retine urmatoarele:
    Curtea Constitutionala a fost legal sesizata si este competenta, potrivit dispozitiilor art. 144 lit. c) din Constitutie, ale art. 1 alin. (1), ale art. 2, 3, 12 si 23 din Legea nr. 47/1992, republicata, sa solutioneze exceptia de neconstitutionalitate ridicata.
    Obiectul exceptiei il constituie dispozitiile pct. 1 - 3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 266 din 16 iulie 1998, precum si cele ale pct. 1 - 3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000.
    Examinand exceptia, Curtea constata ca anexa nr. IV/2 din Legea nr. 154/1998 a fost expres abrogata prin art. 15 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, care prevede: "La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga anexele nr. IV/1 - IV/3, V, VI, VII/2 - VII/12, VIII/1, VIII/2, IX/1 si IX/2 la Legea nr. 154/1998, precum si orice alte dispozitii contrare".
    Anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 a fost, de asemenea, expres abrogata prin art. IX alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 83/2000 pentru modificarea si completarea Legii nr. 50/1996 privind salarizarea si alte drepturi ale personalului din organele autoritatii judecatoresti, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 425 din 1 septembrie 2000, potrivit caruia se abroga "prevederile din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar [...] referitoare la salarizarea judecatorilor financiari, procurorilor financiari, judecatorilor financiari inspectori, procurorilor financiari inspectori si magistratilor-asistenti ai Curtii de Conturi".
    Asa fiind, Curtea constata ca dispozitiile legale criticate, fiind abrogate, nu mai pot constitui obiect al controlului de constitutionalitate, deoarece, potrivit dispozitiilor art. 23 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata, "Curtea Constitutionala decide asupra exceptiilor ridicate in fata instantelor judecatoresti privind neconstitutionalitatea unei legi sau ordonante ori a unei dispozitii dintr-o lege sau dintr-o ordonanta in vigoare, de care depinde solutionarea cauzei", iar in conformitate cu dispozitiile alin. (6) al aceluiasi articol "Daca exceptia este inadmisibila, fiind contrara prevederilor alin. (1), (2) sau (3), instanta o respinge printr-o incheiere motivata, fara a mai sesiza Curtea Constitutionala".
    Avand in vedere ca abrogarea dispozitiilor legale criticate prin exceptia de neconstitutionalitate ridicata a intervenit dupa data sesizarii Curtii Constitutionale, Curtea urmeaza sa respinga exceptia ca devenita inadmisibila.

    Pentru considerentele expuse, in temeiul art. 144 lit. c) si al art. 145 alin. (2) din Constitutie, precum si al art. 13 alin. (1) lit. A.c), al art. 23 si al art. 25 alin. (1) din Legea nr. 47/1992, republicata,

    CURTEA
    In numele legii
    DECIDE:

    Respinge, ca devenita inadmisibila, exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. IV/2 la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si a dispozitiilor pct. 1 - 3 din anexa nr. III/2 la Ordonanta de urgenta a Guvernului privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, exceptie ridicata de Lucia Bica in Dosarul nr. 6.478/2000 al Judecatoriei Sectorului 1 Bucuresti.
    Definitiva si obligatorie.
    Pronuntata in sedinta publica din data de 14 noiembrie 2000.

          PRESEDINTELE CURTII CONSTITUTIONALE,
                       LUCIAN MIHAI

                              Magistrat asistent sef,
                              Claudia Miu



SmartCity5

COMENTARII la Decizia 221/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Decizia 221 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Decizia 221/2000
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu